سرود ملی: ای ایران ای مرز پرگهر

نقش دولتمردان و رسانه های آمریکایی در شورش 22 بهمن 1357

۱۳۸۸/۰۴/۰۴

پنجشنبه: 4/4/1388

دو فیلم دیگر از حملات وحشیانه لاشخورها، گرگهای بی صفت و مزدوران رژیم هار و وحشی "ولایت وقیح" به جان و مال هم میهنان ما، چه در خیابانها و چه در خانه هایشان: - محل میدان بهارستان و محله های اطراف آن - زمان: دیروز چهارشنبه سوم تیرماه:



ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پنجشنبه: 4/4/1388
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ما با بیصبری منتظر وصول خبرهای مربوط به گردهمائی اعتراضی هم میهنان رشید و جانباز خویش از جنوب تهران (از محل مقبره شیخ دوزخ مکان "خمینی ملعون") هستیم.
این گردهمائی قرار بود ساعت هفت شب آغاز و تا سه یا چهار ساعت ادامه یابد.
ساعتی پیش یکی از یارانمان تلفنی بما خبر داد که از حدود ساعت شش پس از نیمروز حرکت گروهها و جمعیت فراوانی چه با اتومبیل های شخصی و چه سایر وسایل نقلیه ممکن (اتوبسهای دربستی و غیره...) آغاز گردید.
در مسیر مربوطه مطابق معمول اوباشان و مزدوران رژیم در حال از هم فروپاشی شامل پاسداران، بسیجیان، و قداره بندان و چاقو کشان بیشرمی که با نام لباس شخصی ها معروف هستند، گام بگام و قدم بقدم تلاش می کردند که از پیشروی این سیل اتومبیل ها و وانت ها و اتوبوسها بهرطریق ممکن جلوگیری نمایند که با دخالت مردم همیشه در صحنه در طول مسیر(اهالی محله های این مسیر و نیز بسیاری از دلاوران که از ساعتها پیش از این، خود را به نقاط حساسی از مسیر رسانده و بطور پراکنده منتظر بودند) این تلاشهای مذبوحانه با واکنش روبرو شد و مزدوران ناگزیر به عقب کشیدن گردیده و اجازه دادند که سیل وسایل نقلیه به راه خویش ادامه دهند.
پس از این خبر مختصر که یار همرزم ما تلفنی بما اطلاع داد، هنوز هیچ گزارشی راجع به چگونگی گردهمائی و وقایعی که اهتمالن اتقاق افتاده، به ما نرسیده. به محض دریافت خبرهای موثقی درین زمینه؛ آنها را انتشار خواهیم داد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یکی دیگر از یارانمان در منطقه غرب تهران خبر زیر را برایمان تلفنی گزارش کرده است:
از سرگیری اعتراضات در سطح تهران
تعداد زیادی از جمعیت معترض برای گرامیداشت یاد جانباختۀ آزادی "ندا آقا سلطان " با در دست داشتن شمع به سوی میدان جمهوری در حال حرکت هستند. جمعیت معترض برای گرامیداشت جانباختن زنده یاد ندا آقا سلطانی با در دست داشتن شمع از خیابان جیحون شروع شده و از خیابان نواب به سمت میدان جههوری در حال حرکت هستند.این جمعیت که اکثرا از دختران جوان و خانم های تشکیل شده ساعاتی پیش آغاز و در حال گسترش می باشد . مغازه داران خیابانهای فوق با بستن فروشگاههای خود به جمعیت می پیوندند. و هر لحظه بر تعداد جمعیت افزوده می شود. جمعیت با روشن کردن شمع ها یاد و خاطرۀ زنده یاد ندا آقا سلطان را گرامی میدارند. نیروهای سرکوبگر سر تقاطع ها ایستاده اند ولی مردم بدون توجه به آنها و برخوردهای وحشیانه آنها به حرکت خود ادامه میدهند. موتورسوارهاو نیروهای سرکوبگر باخودروهای مملو از افراد گارد ویژه ، سپاه پاسداران ، بسیجی و لباس شخصیها با باطومهای خود آماده یورش به جمعیت هستند. تا این لحظه درگیری های پراکنده ای صورت گرفته اما هنز خشونتی غیرقابل کنترل و همانند روزهای گذشته انجام نگرفته است.
**
این یار و همرزم گرامی ما که در میان جمعیت و همراه با آنان بسوی میدان جمهوری در حرکت است قرار شده باز هم با ما تماس گرفته و گزارشهای تکمیلی را به اطلاع ما برساند که در "تارنما" انتشار دهیم.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پنجشنبه: 4/4/1388

رادیو وتلویزیون رژیم سفاک ولایت وقیح گزار ش داده که در درگیری های چند روزه اخیر "هشت " بسیجی به درجه والای شهادت نایل آمده اند...!!!
ما در توضیح بر این یاوه گوئی می نویسیم که اولن در چند روز اخیر دست کم 46 نفر از مزدوران کثیف شما بدست "گروه اعدام های انقلابی" سازمان ما به درک واصل گشته اند که یکی از آنان کسی بود که در گرفتاری و قتل یار عزیز ما "پریسا"ی مهربان، این شیرزن مبارز دست داشت و دیگری آن لات آشغالی بود که در حمله به محل مخفی سابق ما و دستگیری و کشتار پنج نفر از یاران مظلم ما(که مشغول خبررسانی به ملت از طریق تارنمای مابودند) دست داشت که ابتدا از یارانمان زیر شکنجه های حیوانی رمز ورود به تارنمای قبلی ما را که از پنج سال پیش فعال بود بدست آورد و آن سایت را از صفحه اینترنت محو کرد و سپس یارانمان را بیرحمانه کشت که ما این دژخیم بی آبرو را در مقابل درب خانه اش در شهرآرا و با حضور ده ها تن از اهالی محل اعدام انقلابی کردیم.
نکته دیگر و قابل تذکر این که این تعداد "چهل وشش" تن که در بالا اشاره شد؛ فقط آمار بدرک واصل گشتن مزدوران شما بدست یاران گروه ما بوده است و صدها و یا شاید هزاران تن از این زالوهای گرگ صفت توسط مردم شریف بدرجه والای "بدرک واصل شدن" نایل آمده اند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ویدئوی زیر از طرف یکی از یارانمان در آمریکا برایمان ارسال گردیده و گوشه ای از خیزش افتخارآفرین ملت غیور را به تصویر کشیده است:


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یاران، ویدئو کلیپ زیر برای ما و بنام ما؛ و بنام تمامی جنبش های آزادیخواهی دانشجویان ایرانی، توسط یکی از عزیزان هم میهن در خارج از ایران(در سوئد) ساخته و در یوتیوب به نمایش گذاشته شده است که لینک آن برای دوست و یار عزیزما آقای بحری ارسال شد و ایشان برای ما فرستادند:
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
و اینهم ویدئوی دیگری از تماس تلفنی یکی از هم میهنان ما با صدای آمریکا و گزارش قتل یکی دیگر از فرزندان ایرانزمین بدست مزدوران و آدم کشان رژیم ولایت وقیح"
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پنجشنبه: 4/4/1388 ( ساعت 3 پس از نیمروز)
**
چند خبر که از صبح امروز تا این لحظه (ساعت 3:15 پس از نیمروز) برایمان ارسال شده است:
**
مراسم یادبود شهدای اخیر ایران در دانشگاه بوعلی سینا همدان
خبرنامه امیرکبیر: مراسم سوگواری کشته شدگان وقایع اخیر کشورمان شب چهارشنبه، سوم
تیر ماه در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

دانشجویان عزادار با در دست داشتن پارچه های سیاه و نوشته هایی در محکومیت سرکوب مردم آزادی خواه، به نشان روشن بودن یاد عزیزان از دست رفته میهن در خاطرشان، به روشن کردن شمع پرداختند.

این مراسم در سکوت کامل دانشجویان برگزار شد و در راس ساعت ۲۲ دانشجویان فریادهای الله اکبر را همانند شبهای گذشته سر دادند.

این مراسم در حالی در دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار شد که جو امنیتی در این دانشگاه برقرار است و طی روزهای اخیر حداقل ۵ دانشجوی این دانشگاه بازداشت شده اند.
سیاوش حاتم، رضا جعفریان، پوریا شریفیان، مهدی مسافر، حجت بختیاری و از جمله دانشجویان این دانشگاه هستند که پس از بازداشت به مکان نامعلومی منتقل شده اند و از وضعیت بازداشت آنها اطلاعی در دسترس نیست.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
قصد اتحادیه اروپا برای اعزام هیئت به ایران
اتحادیه اروپا قصد دارد برای بررسی انتخابات دهم ریاست‌جمهوری، به ایران هیئت اعزام کند.
این تصمیم پس از درخواست شیرین عبادی، ‌حقوقدان ایرانی، از این اتحادیه صورت می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس پارلمان اروپا دیروز چهارشنبه، گفت که امیدوار است ریاست این هیئت را برای بررسی انتخاباتی که به نظر می‌آید «یک تقلب انبوه» است بر عهده بگیرد.
هانس-گرت پوتــِرینگ افزود: «من به گروه‌های سیاسی پارلمان اروپا توصیه خواهم کرد تا هر چه سریع‌تر هیئتی از طرف پارلمان اروپا به تهران بفرستند.»
رئیس پارلمان اروپا گفت: «من تاکنون هیچ‌وقت چنین کاری نکرده‌ام ولی اوضاع آن‌چنان وخیم و مهم است که حاضرم شخصاً به عنوان رئیس پارلمان اروپا بروم تا از این طریق بتوانیم همراهی خود را با مردم داخل ایران نشان بدهیم.»
وی در پاسخ به این پرسش که آیا مقامات ایرانی اجازه ورود به چنین هیئتی از اروپا را می‌دهند، گفت: «باید ببینیم. باید روند دیپلماتیک آن را طی کنیم.»
شیرین عبادی، حقوقدان و برنده جایزه صلح نوبل، از سازمان ملل و اتحادیه اروپا خواسته‌است تا نمایندگان ویژه‌ای را برای جلوگیری از سرکوب معترضان به ایران بفرستند.
صداوسیمای ایران روز گذشته در خبری در این باره گفت: «جایزه و پولی که به شیرین عبادی داده‌بودند کار خود را کرد و او اکنون نزد اروپائیان رفته‌است.»
مقامات جمهوری اسلامی در روزهای اخیر،‌ سازمان ملل متحد و کشورهای اروپایی و ایالات متحده را متهم به دخالت در امور داخلی ایران کرده‌اند.محمود احمدی‌نژاد نیز امروز پنج‌شنبه در پیامی،‌ از باراک اوباما خواسته است «تا در امور داخلی ایران دخالت نکند.»
نیروهای دولتی ایران از در روزهای اخیر شدت سرکوب، ضرب و شتم و بازداشت معترضان مسالمت‌آمیز انتخابات را افزایش داده‌آند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دیده بان حقوق بشر: سرکوب خشونت آمیز معترضان گسترده می شود
گزارشی از یکی از یارانمان از نشست دیده بان حقوق بشر در آمریکا
**
نیویورک- سازمان دیده بان حقوق بشر امروز گزارش داد که سعیدمرتضوی، دادستان بدنام ایرانی در اثنای سرکوب فزآینده وگسترده امنیتی در ایران که بعد از انتخابات سوال برانگیز دوازدهم ژوئن آغاز شد، مسوول تحقیقات از رهبران و مقامات حزبی اصلاح طلبان است.
مرتضوی که نام او درپرونده های شکنجه، بازداشت های غیرقانونی و اخذ اعترافات اجباری بارها آمده است، طی هفته گذشته هنگامی که نیروهای قدرتمند امنیتی ایران به سرکوب تجمعات بعد از انتخابات انتخابات اقدام کردند، باردیگر نقش خود را آشکار کرد.
سارالی ویتسون مدیربخش خاورمیانه وشمال آفریقای سازمان دیده بان حقوق بشر درهمین زمینه گفت: ایران در معرض سرکوب خودسرانه معترضانی است که هم اکنون جانشان را برسر راه گذاشته و به دستگیری بیش از هزار نفر انجامیده است. نقش سعیدمرتضوی در این سرکوب ها نشان می دهد که مقامات ایرانی خود را برای ارایه اتهامات ساختگی علیه مخالفان خود آماده می کنند.
پس از آن که آیت الله علی خامنه ای رهبرایران در خطبه های نماز جمعه روز ۱۹ ژوئن طی اقدامی غیرمصالحه‌جویانه دستور داد اعتراضات به نتایج سوال برانگیز انتخابات ریاست جمهوری باید پایان بپذیرد و اینکه در صورت بروز هرگونه خشونتی این رهبران اصلاح طلب هستند که سرزنش خواهند شد، ماموران امنیتی ایران سرکوب گسترده ای را برعلیه تجمعات عمومی که از بیستم ژوئیه شروع شده بود، آغاز کردند.
تعداد خیره کننده ای از نیرهای مخصوص پلیس ضدشورش، سپاه پاسداران و اعضای گروه شبه نظامی بسیج به سراسر پایتخت و دیگر شهرهای کشور گسیل شدند تا از تجمع کردن معترضان جلوگیری کردند. آنان تلاش تجمع کنندگان برای گسترده تر کرده دامنه اعتراضات خود را به صورت خشونت آمیز پاسخ گفتند.
درنتیجه درگیریهای بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان غیرمسلح، شاهدان عینی گفتند که نیروهای امنیتی از سلاح هایی مانند گاز آشک آور و گلوله های ساچمه ای به منظور متفرق کردن مردم استفاده کردند. حداقل ده تن براثر این درگیری ها در روز بیستم ژوئن کشته شدند و حداقل یک صد تن نیز زخمی شده اند.
درمیان کشته شدگان "نداآقاسلطان" دختر جوان بیست وهفت ساله و دانشجوی فلسفه دیده می شود که هنگامی که در خیابان کارگر به تماشای تظاهرات مشغول بود با شلیک گلوله ای به سینه اش به قتل رسید. بر اساس گفته های اعضای خانواده وشاهدان عینی در هنگام شلیک گلوله او جزو تظاهرات کنندگان نبود بلکه با ماشین شخصی خود درحالی که راهی میدان آزادی بود در چندکیلومتری مقصد در میان ترافیک معطل می شود، ماشین خود را متوقف می کند واز آن خارج می شود. چندین شاهد بیان کرده اند که در نقطه ای که او مورد اصابت گلوله قرار گرفت هیچ درگیری بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی وجود نداشت.
ویدئوی مرگ "ندا آقاسلطان" توسط یک تلفن همراه گرفته شد و درسراسرجهان پخش گردید. با جلوگیری از تحقیقات در این زمینه
مقامات ایرانی از خانواده وی خواستند که به سرعت او را دفن کنند وخانواده او را همچنین از برگزاری مراسم ختم برحذر داشتند.
خشونت ها در روز بیست و دوم ژوئن نیز ادامه یافت زمانی که نیروهای ضدشورش و نیروهای شبه نظامی بسیجی که بسیاری از آنها موتورسیلکت می راندند مانع از تجمع معترضان در میدان هفت تیر و دیگر مناطق تهران شدند. شاهدان عینی از دستگیری های دیگر در این منطقه خبرداده اند.
سازمان دیده بان حقوق بشرامروز اعلام کرد که کشتن معترضان غیرمسلح باید به سرعت و توسط گروه‌ها و افرادی مستقل مورد تحقیق قرار گیرد و کسانی که مسوول مرگ کشته شدگان هستند، ازجمله کسانی که دستورها را داده اند، باید مورد شناسایی قرار گرفته وتحت تعقیب قانونی قرار گیرند.
سارالی ویتسون درهمین زمینه گفت: جمهوری اسلامی ایران به جای اینکه خود را در خصوص آنچه که در خیابان های تهران در روز بیستم ژوئن رخ داد پاک کند، به شدت مشغول است تا از مسوولیتی که نیروهای امنیتی برای کشتن معترضان داشتند شانه خالی کنند. این بسیار روشن است که رهبرایران پیام قوی ای به نیروهای امنیتی فرستاده که صرف نظر از سطح خشونتی که اعمال می کنند به اعتراضات خاتمه بدهند.
نیروهای امنیتی همچنین دامنه دستگیری های مخالفان سیاسی خود را درسراسر کشور گسترده کردند. براساس اعلام رسانه های دولتی حداقل ۴۵۷ تظاهرکننده در جریان خشونت های روز شنبه ۲۰ ژوئن در تهران دستگیر شدند اما شمار افراد دستگیر شده در سراسر کشور براساس یافته های فعالان اجتماعی منتقد دولت به "چندین هزارتن" می رسد.
سازمان دیده بان حقوق بشر مطلع شده است که علاوه بر دستگیری هایی که در جریان تظاهرات صورت گرفته است، ماموران امنیتی به دستگیری سیاستمداران مطرح اصلاح طلب و نیز روحانیون ، رهبران دانشجویی، روزنامه نگاران ملی و محلی، مقامات حزبی اصلاح طلب، وکلای حقوق بشر، فعالان اجتماعی و وب لاگ نویسان درتهران و شهرهای دیگر ادامه داده اند.
سازمان دیده بان حقوق بشر با بستگان سه تن از افرادی که پس از انتخابات سوال برانگیز دوازدهم ژوئن دستگیر شده اند صحبت کرده است. آنها تایید کردند که تحقیقات صورت گرفته از این افراد توسط مرتضوی دادستان دادگاه انقلاب اسلامی تهران هدایت می شود. سازمان دیده بان حقوق بشر پیش از این تحقیقاتی را در خصوص نقش مرتضوی در بازداشت های غیر قانونی، شکنجه واخذ اعتراف های اجباری به انجام رسانده است. در آوریل سال ۲۰۰۰، مرتضوی که آن زمان قاضی دادگاه عمومی شعبه ۱۴۱۰ بود، با دستور بستن بیش از ۱۰۰ روزنامه ومجله، هدایتگر سرکوب به منظور ساکت کردن مخالفان درایران بود.
در ماه ژوپن سال ۲۰۰۳، زهرا کاظمی روزنامه نگار-عکاس ایرانی- کانادایی هنگامی که در بازداشت قوه قضاییه وماموران امنیتی تحت نظر مرتضوی بود درگذشت. وکلای خانواده وی اظهار داشته اند که روی بدن او آثار شکنجه از جمله جراحت هایی در سر وی دیده می شود و همچنین اینکه مرتضوی به صورت مستقیم در بازجویی از وی دخالت داشته است.
درسال ۲۰۰۴، مرتضوی بازداشت خودسرانه بیش از ۲۰ وب لاگ نویس و روزنامه نگار را سازمان دهی کرد و آنان را در زندان های مخفی نگهداشت. تحقیق سازمان دیده بان حقوق بشر این نکته را مطرح می کند که مرتضوی در آزار واذیت زندانیان از جمله نگهداشتن آنها در سلول های انفرادی برای مدت زیاد و وادار کردن آنها برای امضای اعترافات اجباری دست داشته است.
این اعترافات اجباری بعدا درمقابل دوربین های تلویزیونی نیز تکرار شد. به گفته سارالی ویتسون نقش مرتضوی در سرکوب های های تهران باید زنگ های خطر را برای کسانی که با سابقه وی آشنا هستند به صدا در بیاورد .
براساس گفته های بستگان افرادی که با دیده بان حقوق بشر صحبت کرده اند، بسیاری از بازداشت شدگان درزندان‌های انفرادی هستند بودن اینکه به خانواده و یا وکلای خود دسترسی داشته باشد و بدون اینکه اتهام مشخصی علیه آنها اقامه شده باشد. موضوعی که در نقض آشکار قوانین بین المللی حقوق بشری است که ایران نیز تابع آن است.
بستگان زندانیان یاد شده همچنین گفته اند که حداقل ارتباطی که بین زندانیان و خانواده های خود از زندان اوین وجود داشته نیز کاملا قطع شده است. اصول بازداشت تدوین شده توسط سازمان ملل مقرر می‌دارد که هر کسی که زندانی می شود باید توسط خانواده های خود از دستگیری ومحل بازداشت مطلع شود وحق ارتباط با وکیل خود را داشته باشد.
فرزند یکی از افراد اصلاح طلب زندانی به سازمان دیده بان حقوق بشر گفت:
بازداشت ضربتی افراد سرشناس اصلاح طلب به خصوص اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نشان می دهد که این دستگیری‌ها پیش از انتخابات طراحی شده بود و مقامات رسمی از شلوغی‌های بعد از انتخابات به عنوان بهانه استفاده کردند تا به این بازداشت ها دست بزنند. ما عمیقا نگران هستیم که مقامات مسوول آنها را به نوشتن اعتراف‌نامه های اجباری مبنی بر اینکه در تظاهرات های اخیر نقش داشته اند وادار کرده و برای این منظور تحت فشار بگذارند.
بسیاری از افراد دستگیر شده استراتژیست ها و اعضای کمپین انتخاباتی کاندیداهای اصلاح طلب ریاست جمهوری بوده اند. سازمان دیده بان حقوق بشر از دستگیری یکی از این افراد مطلع شد به نام امیرحسین شمشادی از افراد بانفوذ ستاد جوانان میرحسین موسوی درتهران. او از آن زمان در زندان به سر برده است. براساس گفته های پدر او از هشت روز قبل وی هیچ تماسی با خانواده خود نداشته است: ما نمی دانیم او کجاست. کسی به تقاضاهای ما پاسخ نمی دهد، وقتی که او را دستگیر کردند یک برگه دستور بازداشت نشانمان دادند اما نگفتند که جرم وی چه بوده است. من به زندان‌های متعددی سر زده ام اما هیچ کجا او را پیدا نکرده ام.
همسر یکی از شخصیت های موثر اصلاح طلب که در روز ۱۳ ژوئن دستگیر شد به دیده بان حقوق بشر گفت که طی این مدت از اینکه با همسرش صحبت کند محروم بوده است و وکیل او نیز قادر نبوده است که با وی دیدار کند. او به دیده بان حقوق بشر توضیح داد که او نگران است که همسرش برای قبول کردن اتهامات واهی تحت فشار قرار گیرد:
با توجه به شرایطی که وجود دارد مقامات به شدت دنبال این هستند که دوسه نفر را به ایجاد اغتشاش متهم کنندو خودشان را از این تبعات اتفاقات رخ داده تبرئه کنند. به همین جهت عزیزان ما را تحت فشار می گذارند. هرکسی که در زندان رفته باشد تجربه این را دارد که تحت فشار اعتراف گیری کاملا متحمل است. همسر من گفته بود که وقتی من را می گیرند از همین الان بگویم همه حرفهایم غیرقابل پذیرش باید باشد برای شما. به دلیل اینکه در زندان می توانند بر روی زندانی فشار وارد کنند. قاضی به من گفت:گفته اند که اینها از عوامل اغتشاش هستند و ما درحال بررسی پرونده شان هستیم. حکم بازداشت موقت برای این است. من به او گفتم که شما درواقع پرونده بررسی نمی کنید بلکه پرونده سازی می کنید. یعنی یک سری پرونده سازی از قبل کرده اید وحالا در حال ادامه دادن هستید.
دولت ایران تاریخ پرمشکل و بلندی از دستگیری مخالفان ومنتقدن سیاسی خود را براساس اتهامات واهی دارد. تعدادعمده ای از افرادی که در جریان سرکوب اخیر بازداشت شده اند پیش از این نیز توسط مقامات ایرانی بازداشت شده بودند.
به نظر می رسد مقامات ایرانی تلاش می کنند تا با نسبت دادن خشونت های اعمال شده توسط انچه که انها را تروریست های خانگی نامیده می شوند و توسط قدرت های خارجی و به منظور بی ثباتی ایران حمایت می شوند، توجهات را از نقش خود در سرکوب های اخیر منحرف کنند. منوچهر متکی وزیر امورخارجه ایران در سخنان خود در گفت وگو با دیپلمات های خارجی در تهران مقامات اطلاعاتی انگیسی را متهم کرد که پیش از انتخابت برای بی ثباتی بعد از انتخابات برنامه داشته اند. رهبر ایران آیت الله علی خامنه ای ، در خطبه های نماز جمعه روز ۱۹ ژوئن خواستار پایان تجمعات شد و سیاستمداران اصلاح طلب را تهدید کرد و دیپلمات های خارجی را برای وقوع تظاهرات انجام شده مورد سرزنش قرار داد:
من به همه این آقایان توصیه می کنم (کاندیداهای اصلاح طلب) و همه براداران و دوستان که دست دشمن را مشاهده کنند. آنها گرگ های گرسنه ای هستند که حیله به کار می‌بندند و دارند نقاب از پوشش دیپلماتیک خود برمی دارند. آنها را دست کم نگیرید. من به شما می گویم که دیپلمات های کشورهای دیگر در طی چند روز گذشته نقاب از چهره هایشان برداشته اند چهره اصلی خود را نمایان کرده اند. خبیث ترین آنها دولت انگلیس است.
با افزایش دستگیری ها و تهدیدات علیه افراد بانفوذ وموثر اصلاح طلب، سازمان دیده بان حقوق بشر نگران آن است که مقامات امنیتی زندانیان را برای اعترافات اجباری تحت فشار قرار دهند. مقامات عالی ایران هم اکنون میرحسین موسوی کاندیدای اصلاح طلب ریاست جمهوری را تهدید کرده اند.
علی شاهرخی رییس کمیسیون قضایی مجلس گفته است:
درخواست موسوی برای تجمعات غیرقانونی و صدوربیانیه ها تحریک آمیز منبع ناآرامی های اخیر در ایران بوده است. با چنین اعمال مجرمانه‌ای باید به شدت برخورد شود. زمینه برای برخورد قانونی با موسوی باز شده است.
سارالی ویتسون گفت: مقامات ایرانی قصد دارند که برای متوقف کردن تجمعات، نیروهای امنیتی را در برابر تظاهرکنندگان آزاد بگذارند. اما خشونت مرگبار و دستگیری‌های گسترده تنها قدم‌های اولیه هستند. قدم بعدی که می توان آن را انتظار داشت ایراد اتهام های واهی است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پنجشنبه: 4/4/1388
امروز بی آن که بخواهیم کارمان شده انعکاس دادن پیام های رسیده. از بین هزاران پیامی که ظرف کمتر از چهل و هشت ساعت گروه یاران ما گشوده، خوانده، و پاسخ بر آن نوشته و برای عزیزان و هم میهنان ارسال کرده ایم همانگونه که در پست های قبلی مشاهده کرده اید برخی رانیز منعکس نموده ایم.
روز تا این لحظه با آرامشی نسبی سپری گشته چرا که رزم آوران و گردآفرینان پس از چهل و هشت ساعت (سه شبنه و چهارشنبه) که هر ساعتش همراه با غلغله و فغان و آشوبی در گوشه ای از تهران همراه بوده، تا این لحظه از امروز را به خویش فرصت تمدید و تجدید قوا داده اند برای عصر امروز که باز آبستن حوادثی هنوز ناگفته و پیش نیامده است.
میرحسین موسوی علی رغم آن که فراخوان پریشب را برای همایش دیروز در مقابل مجلس در میدان بهارستان (جائی که زمانی بنام خانه ملت خوانده میشد و اینک شده لانه گرگها و کرکس ها و گروهی دیگر از مزدوران رژیم پلید) با جُبن وترس و پلیدی حاشا کرد و ساعتی پیش از گردهمائی مردم در میدان بهارستان اعلامیه بیرون داد که این دعوت به همایش از سوی او نبوده و کار بسیج است و غیره..... که شرحش را قبلا نوشته بودیم، اما در مورد درخواست دیروز مبنی بر گردآمدن ملت ساعاتی پس از نیمروز امروز بر گور "خمینی ملعون"، این بار پای فشارده، در سایت "قلم" چندین بار درخواستش را تکرار کرده و نیز اعلامیه های بسیاری درباره این همایش در شهر پخش گردیده است بنابراین، گردآفرینان و حماسه سازان، این پهلوانان نامدار یا بی نام و نشانی که با دستهای خالی به مصاف اسلحه و باتوم و شوک و زنجیر و دشته و قمه میروند؛ نیاز داشتند نیم روزی یا یک روزی استراحتی داشته و تجدید قوائی نمایند تا برای امروز؛ ساعاتی پس از نیمروز آمادگی داشته باشند چرا که از پیش می دانند و می دانیم که امروز نیز به خاک و خون کشیده خواهد شد.
اما اجازه دهید گزارش پس از نیمروز را به همان زمان حوالت داده و پیشاپیش بر آن مرثیه ای سر ندهیم.
بهرروی، در بالا نوشتیم که امروز تا این لحظه کارمان شده بیشتر انعکاس دادن برخی از پیام های رسیده که از میان هزاران پیام و ایمیل دریافتی طی چهل و ساعت گذشته آنها به نظرمان قابل درج آمدند.
در زیر سروده ای را که یکی از هم میهنان برایمان ارسال کرده می نویسیم. این سروده در رثای "ندا" سروده شده است:
**
اي شما ساحل نشينان غرقه در توفان منم
زخمي تيرم نشان وحشت عريان منم
مام ميهن در عزاي دختري امشب گريست
كشته ي راه وطن آن دختر ايران منم
سينه ام را كرده ام آماج تير اشقيا
بهر آزادي اگر سنگين ترين تاوان منم
اي كه از روي ريا رويت بسوي قبله هست
سر بنه بر خاك من كان قبله ي ايمان منم
ديگرم از افعي درياي ظلمت باك نيست
زانكه از خون جگر خود غوطه در عمان منم
از پس سي سال اسارت در صف ضحاكيان
مژده ي آزادي اين قوم بي سامان منم
آن خدايي كه زند ابليس را با تير غيب
بنگرد چون زخمي از تير همان شيطان منم
دامن اين سرزمين زان دم كه گلگون شد به خون
در عزاي ملك ايران روز و شب گريان منم
گوي آزادي به چوگان شهادت مي زنند
وين عجب بين سر به سر هم گوي و هم چوگان منم
يا رب اين ميهن مگر ميدان دشت كربلاست ؟
كه اندر اينجا غرقه در خون با لب عطشان منم
آيد آن روزي كه تيري سينه شيطان خَلد
گر چه در خاكم ولي آن دم همان پيكان منم
سر مده بي اذن من ديگر نداي شاعري
ا قيامت (حافظا) بر هر ندا سلطان منم
**
و اینهم لینک تازه ترین ترانه دوستان بسیار عزیز ما گروه "تپش 2012" و یار عزیزمان "شاهین نجفی" که از آلمان برایمان ارسال کرده.
چون هنوز ویدئو کلیپ این ترانه آماده نشده، آن را بصورت لینک MP3 قابل شنیدن در "ویندوز مدیا پلیر" برایمان فرستاده است:
**
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پنجشنبه: 4/4/1388 (ساعت8:30 بامداد)

یار و همرزم وحامی بسیار گرامی ما جناب دکتر رضا بحری ویدئوکلیپی زیبا از خواننده پرآوازه"گوگوش" برایمان ارسال کرده اند.

با آن که با توجه به جوّ موجود وفیلم هائی که همه روزه در رابطه با خونریزی های مزدوران و اوباشان رژیم "ولایت سفیه" انتشار میدهیم این ویدئو، اصلن هماهنگی و مناسبت ندارد؛ اما به دو دلیل آن را برایتان نشان میدهیم:

نخست آن که یار عزیزمان آن را فرستاده وتقاضا کرده که در صورت امکان انتشار دهیم، و دیگر این که خواننده، این ویدئوی زیبا را در رابطه با ایران ویران و گلگون گشته از خون جوانان خوانده است. امیدواریم دوست داشته باشید:

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پنجشنبه: 4/4/1388 (ساعت 7:45بامداد)
دو پیام زیر را از دو هم میهن گرامی خویش، بترتیب از "بلژیک" و آلمان دریافت کرده ایم که انتشار میدهیم:

tazahorat
Thursday, 25 June, 2009 03:43
From:
"FEREIDOON ARABFARSI" Add sender to Contacts
To: .....

shanbeh 27.06.09az saat 17---19 mogabel commite europadar maydan schuman Bruxelles,Tazahorat mibashad lotfan ettala resani konid telefon tamas:0032484793504 ba sepas

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خواهش میکنم هرچه را می بینید باور کنید
برای بسیاری از جوانان ایرانی تظاهرات آنها دو طرف ندارد. این اعتراضات به طرفداری از موسوی و علیه احمدی‌نژاد نیست. آنها برای یک جامعه آزاد و بدون مقررات و فشارهای مذهبی مبارزه می‌کنند. هدف آنها در هم شکسته شدن این نظام است. آنها امیدی به کسی از درون این نظام ندارند و شروع کرده‌اند خودشان از خود دفاع کنند. حالا دیگر همه چیز به حرکت در آمده است و هیچ کس را راه بازگشت نیست.
*****
برگردان: الاهه بقراط
خواهش می‌کنیم هر چه را می‌بینید، باور کنید!
این هم تصویر دیگری از رویدادها و اعتراضات مردم ایران در آیینه رسانه‌های غرب از جمله آلمان. تصویری که در روزهای اخیر به همان اندازه که شفاف می‌شود، گسترش می‌یابد. تصویری که اوباما رییس جمهوری آمریکا را به موضع‌گیری قاطعانه‌تر و بسیاری از دولت‌های غربی از جمله آلمان را به بیاناتی روشن‌تر مجبور ساخت. گزارشی که می‌خوانید توسط یکی از خبرنگاران روزنامه معتبر «فرانکفورتر آلگماینه» روزنامه‌ای که در تمام سال‌های گذشته از جمله تا همین چند روز پیش از ادامه «اصلاحات» دفاع می‌کرد، تهیه شده است.
در نخستین روز تظاهرات پس از اعلام نتایج انتخابات، بصیم توانست از دست پلیس فرار کند. او خیلی ساده وقتی اونیفورم نیروهای انتظامی را دید، در رفت. باتوم پلیس به او نیز اصابت کرد. بعدش اما خیلی ترسید. جسمش اعتصاب کرد و در خانه ماند. بصیم در خیابانی زندگی می‌کند که در روزهای اخیر بیش از همه شاهد اعتراضات بوده است: در نزدیکی میدان آزادی و نه چندان دور از دانشگاه. بصیم بیست و پنج ساله است. خیابان او در روزهای گذشته شاهد کشته‌شدن افراد بسیاری بوده است. بصیم مذهبی نیست و آرزوی یک ایران آزاد را دارد.وجدان بصیم از اینکه دوستانش را تنها گذاشته، خیلی ناراحت است و او را رنج می‌دهد. وی پس از فرارش از خیابان به من می‌گوید: «خیلی می‌ترسم که به من شلیک کنند» حال آنکه در آخرین مکالمه تلفنی‌اش به دروغ گفته بود در تهران نیست و به شهرستان رفته و نمی‌تواند بگوید در پایتخت چه می‌گذرد. این مکالمه البته مربوط به هفته پیش است.بعد از آن ارتباط ما قطع شد. بصیم از مأموران امنیتی به شدت می‌ترسید. دختری از دوستان او که تلاش می‌کرد از آلمان با او تماس بگیرد و یک بار موفق شد با او حرف بزند، تعریف می‌کرد: «بصیم دوباره شهامت‌اش را به دست آورده بود. من هربار می‌گفتم بهتر است در خانه بماند، ولی او بیرون می‌رفت. می‌گفت ما قویتر از آنها هستیم». حالا بصیم برای حقوق اولیه‌اش در خیابان‌های تهران مبارزه می‌کند. ولی دیگر به تلفن جواب نمی‌دهد.
ما باید بیرون برویم و مبارزه کنیماین تنها یک نمونه بود. تماس تلفنی از آلمان با تهران بیش از پیش مشکل می‌شود. اول فعالیت‌های اینترنتی محدود شدند. حالا حتی ای‌میل‌های حامل پیام نیز کم و کمتر می‌شوند. هر نوع گفتگویی در محدوده ممنوع قرار می‌گیرد چرا که تقریبا همه چیز را کنترل می‌کنند.یک دختر دانشجو هم درست مثل بصیم از خود شجاعت نشان می‌دهد. او پیش از آنکه خشونت در خیابان‌ها شدت بگیرد، لباس پسرانه می‌پوشید. حالا هم با همان شکل و شمایل پسرانه به خیابان‌ می‌زند تا بتواند آزادانه رفت و آمد کند. او در یک ای‌میل رمز نوشت: «حالم خوب است. دیروز بسیجی‌ها خیلی آدم کشتند. یک زن بر اثر شلیک گلوله کشته شد. خیابان‌ها خیلی نا امن هستند. تلویزیون ایران سانسور می‌شود. هر شب بسیجی‌ها با پرچم حزب‌الله به خیابان می‌آیند. من در سه تظاهرات شرکت کردم و شانس آوردم که هیچ اتفاقی برایم نیفتاد. ما باید بیرون برویم و مبارزه کنیم».از ارسال این ای‌میل چند روزی می‌گذرد. از آن وقت دیگر خبری از او نیست. حتی از خواهش‌هایش‌ برای یاری به مردم ایران.
مردم را می‌زنند و در صندوق عقب اتومبیل می‌اندازندسرعت اینترنت در ایران آهسته است. با این همه ای‌میل تنها امکان برقراری ارتباط است. شگفت‌آور است که نمی‌توان مانع انتشار فیلم‌های ویدئو در یوتیوب شد. این فیلم‌ها هر روز بیش از پیش اهمیت می‌یابند. آنها روزانه نبردهای خیابانی و کشتار توسط بسیجی‌ها را مستند می‌سازند. دوستی با عجله می‌نویسد: «خواهش می‌کنم هر آنچه را در یوتیوب می‌بینید باور کنید! ما همیشه یک امکانی پیدا می‌کنیم که این فیلم‌ها را بفرستیم، اگرچه بدون تفسیر است ولی از طریق کامپیوتر شرکت‌هایی که در انها کار می‌کنیم، به دلیل سرعتی که دارند، می‌توانیم این فیلم‌ها را بفرستیم. در اعتبار این فیلم‌ها تردیدی نیست تنها پرسشی که می‌تواند مطرح باشد این است که چقدر آدم کشته شدند؟ فقط نه نفر و یا خیلی خیلی بیشتر؟!»پروین که در تهران زندگی می‌کند، هر چند دقیقه یک فیلم وحشتناک تازه برای فیس بوک می‌فرستند. منابع او یوتیوب، سی ان ان و بی بی سی فارسی هستند. او در اولین تظاهرات دستگیر شده بود و چند روز بعد اما آزادش کردند. در یکی از صفحات وی در فیس بوک می‌توان دید که چگونه مرد جوانی را به شدت کتک می‌زنند و بعد او را در صندوق عقب یک اتومبیل می‌اندازند. پلیس‌ها در صندوق عقب را به روی مرد خونین و مالین می‌بندند و به راه می‌افتند. ولی خود پروین این ویدئو را تهیه نکرده است. او فقط این فیلم را که بارها کپی شده است در اینترنت پخش می‌کند.
موسوی رهبر ما نیستدر حالی‌ که فیلم‌های صفحه پروین هر روز بیشتر می‌شوند ولی او نه به ای‌میل‌ها جواب می‌دهد و نه زنگ می‌زند. به هیچ تماسی واکنش نشان نمی‌دهد. یک هفته پیش از طریق برادرش که در آمریکا زندگی می‌کند به من چنین خبر رسید: «خواهرم از من خواهش کرد به تو بگویم که استفاده از اینترنت خیلی خیلی مشکل شده. حالش خوب است. از یک هفته پیش خواب ندارد. ولی قویست، هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی. او هر روز بیست ساعت به تظاهرات می‌رود و چیزهایی دیده که هنوز نمی‌تواند باور کند که واقعا اتفاق افتاده‌اند.». ولی آخر او این همه فیلم را چگونه در فیس بوک قرار می‌دهد؟ یکی از دوستانش، دختری که در آلمان زندگی می‌کند، همه این اطلاعات را در سایت او قرار می‌دهد تا ایرانیان را در جریان آنچه در کشورشان می‌گذرد قرار دهد. دوست دیگری از تهران می‌نویسد: «اینجا اوضاع خیلی خراب است. بیشتر اتفاقات در خیابان آزادی می‌افتد که در واقع خیابان دانشگاه است. خیلی از دوستانم کتک خورده‌اند. اما این اعتراضات عین خیال دولت نیست و با چماق و بدون آنکه به کسی رحم کند به جان مردم افتاده و آنها را حتی می‌کشد. من خیلی مأیوس و افسرده‌ام. هیچ کس نمی‌داند واقعا چه کار می‌توان کرد». با این همه او نیز که یک دختر جوان است برای تظاهرات به خیابان می‌رود و می‌گوید: «من خودم تا حالا در دو تظاهرات شرکت کردم که شرکت‌کنندگان کاملا سکوت کرده و راه می‌رفتند. همین موقع دولت به دنبال این بود که آدم‌هایی را که در تظاهرات شرکت داشتند، شناسایی کرده و دستگیر کند و به زندان بیندازد. من امیدوارم مردم کشورهای دیگر هم علیه این حکومت جبّار به خیابان بروند. راستی، در آلمان مردم چه می‌گویند؟»برای این دختر جوان و دوستانش تظاهرات در ایران دو طرف ندارد. این اعتراضات به طرفداری از موسوی و علیه احمدی‌نژاد نیست. او برای یک جامعه آزاد و بدون مقررات و فشارهای مذهبی مبارزه می‌کند. هدف او در هم شکسته شدن این نظام است. او در آخرین ای‌میل خود به من نوشت: «موسوی رهبر ما نیست. او تنها یک فرصت است و اولین کسی است که [از خود نظام] در برابر نظام ایستاده است. ما امیدی به این نظام نداریم و شروع کرده‌ایم خودمان از خود دفاع کنیم. حالا دیگر همه چیز به حرکت در آمده است و هیچ کس را راه بازگشت نیست».
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خبر زیر هم از سوی یکی از یاران ما در ایتالیا (که درخواست کرده اسمش نوشته نشود) برایمان ارسال شده:
روحانیون ایران بدنبال پول های خود از ایران خارج می شوند
"کریل زوبکوف"، РБК daily، خبرگزاری «ریا نووستی» : بانک های بزرگ ایرانی فعالانه پول های خود را از کشور خارج می کنند. پول ها هم از بانکهایی که تحت کنتترل مقامات ایران هستند خارج می شوند، و هم از آنهایی که مرتبط با اطرافیان علی اکبر هاشمی رفسنجانی، حامی "میرحسین موسوی" هستند، کاندیدای اپوزیسیونی که هنوز نمی تواند به شکست خود در انتخابات اعتراف کند. آشتی بین طرفداران و مخالفین "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهور کنونی ایران که در انتخابات نیز پیروز شد، غیرممکن بنظر می رسد. هر دو طرف آماده درگیری قاطعانه ای می شوند که در نتیجه آن یکی از آنها مجبور به خروج از ایران خواهد شد. خبر آغاز خروج گسترده پول از ایران را روزنامه ایتالیایی La Stampa به نقل از اداره اطلاعاتی ایتالیا منتشر کرد که به این روزنامه خبر داده بود بانک های صادرات، ملی، سپه و ملت در 48 ساعت اخیر شروع به انتقال پول از ایران به ترکیه، مالزی، پاکستان، اندونزی و امارات متحده عربی کرده اند. پول ها با حواله های کمتر از 10 میلیون دلار خارج می شوند. طبق اطلاعات نیروهای امنیتی ایتالیا پول از حساب بنیادهای مختلف غیر دولتی که تحت کنترل روحانیون ایران هستند، به خارج از کشور منتقل می شوند. فعالیت بنیاد مستضعفان و جانبازان، بنیاد شهید و سایر سازمان های مشابه تحت کنترل شدید ادارات اطلاعاتی غرب است که نه بی دلیل، معتقدند از طریق همین بنیادها تهران به حمایت مالی از گروه های تروریستی در خارج از کشور، از جمله حزب الله و حماس می پردازد."الکساندر سوتنیچنکو" کارشناس امور اقتصادی مرکز مطالعه خاور نزدیک در سنت پتربورگ به РБК daily گفت: "بانک های دولتی ایران که در مقاله La Stampa ذکر شده اند، تحت نظر هستند و مجبورند پول را در حواله های کوچک منتقل کنند". در عین حال وی معتقد است که برای صحبت درباره اینکه تنها روحانیون نگران پول از ایران را خارج می کنند، زود است و حواله به خارج از کشور از طریق بانک های خصوصی که در فهرست سیاه نیروهای امنیتی غربی نبوده و می توانند به آرامی پول جابجا کنند نیز انجام می شود. این کارشناس تصریح کرد: "طرفداران و مخالفین محمود احمدی نژاد آماده زد و خورد قاطعانه ای می شوند که در نتیجه آن به احتمال زیاد حزب بازنده مجبور به فرار از ایران خواهد شد". وی معتقد است که مسئله حتی نتیجه انتخابات نیست و بحث بسیار مهمتری مطرح است. آیت الله علی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران علناً از احمدی نژاد حمایت کرد، اما با اینحال میرحسین موسوی کاندیدای مغلوب تا کنون از برسمیت شناختن نتایج انتخابات امتناع می کند. سوتنیچنکو افزود: "تعرض به اعتبار رهبر، بمعنای انکار همه نظام سیاسی ایران است". پشت سر موسوی بازرگانان بزرگ ایران تحت رهبری رفسنجانی رئیس جمهور سابق کشور، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان هستند. نباید فراموش کنیم که مجلس خبرگان تنها ارگانی است که بطور نظری می تواند رهبر را عوض کند. اگر چنین چیزی رخ دهد، آشتی بین طرفداران احمدی نژاد-خامنه ای و موسوی-رفسنجانی غیر ممکن خواهد بود. با در نظر داشتن خارج سازی فعالانه پول از ایران، می توان گفت که هر دو حزب پل های پشت سر را خراب کرده و آماده ریسک هستند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پنجشنبه: 4/4/1388 (ساعت 3:30 بامداد)

ویدئوی زیر حدود پانزده دقیقه پیش توسط یار گرامی آقای دکتر بحری از آمریکا برایمان ارسال شده:

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پیام زیر از یک هم میهن دلسوخته با نام مستعار "نیوشا ایرانی" برای دوست و همیار و همکار گرامی جناب رضا بحری ارسال گردیده (بدلیل این که میل باکس های ما چنان انباشته گشته که ایمیل های جدید از سوی سرویس دهنده ها برای ارسال کننده عودت داده میشود، این هم میهن پیام را برای آقای بحری فرستاد و ایشان به آیمیل خصوصی ما فوروارد کردند) و چون بسیار لطیف و زیباست، برایتان در زیر به نمایش می گذاریم:
***
سلام
اين مطلب من براي ايران و ايرانيه
براتون مي فرستم تا به همه بخونن و شايد يه روز اين ايران آزاد شه
بنام خالق عادل
آن لحظه را بياد مي آورم كه با همكلاسي هايمان با صداي بلند و رسا ، همه با هم ، مي خوانيديم ، با تمام وجودمان ...

(( آب را گل نكنيم
در فرود دست انگار كفتري مي خورد آب
يا كه در بيشه دور ، سيره اي پر مي شويد
يا كه در آبادي ، كوزه اي پر مي گردد .
آب را گل ننكيم
شايد اين آب روان مي رود پاي سپيداري تا فرو شويد اندوه دلي
(( شايد ... شايد ))
شايد دست درويشي نان خشكيده فرو برده در آب
زن زيبايي آمد لب رود ،
آب را گل نكنيم
روي زيبا دوبرابر شده است ...
چه گوارا اين آب ! چه زلال اين رود !
مردم بالادست چه صفايي دارند !
چشمه هاشان جوشان ، گاوهاشان شير افشان باد !
من نديدم دهشان ، ... بي گمان پاي چپر هاشان جا پاي خداست .
ماهتاب آن جا مي كند روشن پهناي كلام .
بي گمان در ده بالادست ، چينه ها كوتاه است .
مردمش مي دانند ، كه شقايق چه گلي است .
بي گمان آن جا آبي ، آبي است .
غنچه يي مي شكفد اهل ده باخبرند . چه دهي بايد باشد .!
كوچه باغش پر موسيقي باد !
مردمان سر رود آب را مي فهمند .
گل نكردندش ، ما نيز آب را
گل نكنيم ... ))
آنگاه معلم مان از روستايي كه هيچ وقت ما نديديمش ، صحبت مي كرد ، از ده بالادست مي گفت ... از مردمانش ... از جا پاي خدا ، پاي چپرهاي اين قوم مي گفت ... از كوچه باغ پر از موسيقي ... دلمان خوش بود ...
دل مان خوش بود مردم بالادست از شقايق خبري دارند ...
مي دانند كه شقايق چه گلي است ...
دل مان خوش بود مردمان سر رود آب را مي فهمند ....
دلمان خوش بود ...
اين كه گفتم مال ديروز است براي كودكان ديروز ، جوانان امروز
كودكان ديروز امروز را خوب مي فهمند ...
مي دانند ...
آب اين شهر و ديار گل شده است ...
نه روان است اين رود و نه زلال است اين آب ...
چشمه هاشان ديگر جوشان نيست ...
رنگ خشكي به خودش مي گيرد ...
ما نديديم رخ زيبايي در اين برزن و كوي
اگرم بود شقايق بودند ...
همه جا تاريك است ...
نور ماهتاب حتي پهناي كلام مرا هم روشن نمي كند ...
اصلا جا پاي خداي را در اين نزديكي كسي نمي بيند ...
اهل ده در بي خبري ! يا كه در خواب و خيال سير مي كنند ...
بي خبر از مردمان سر رود ... مردماني كه چقدر فهميدند ...
آب را گل كردند !
آب را گل كردند ....
نويسنده ( مستعار ) نيوشا ايراني
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پنجشنبه: 4/4/1388 (ساعت: 00:40 پس از نیمه شب)
**
از ساعت ها قبل (حدود ساعت هفت دیشب، چهارشنبه 3 تیرماه) تلفن ها، پیامک ها، و ایمیل های بیشمار و سرسام آور شما هم میهنان و یاران گرامی، ما را مطلع ساخت که دوایر سانسور رژیم در حال متلاشی شدن، دوباره سایت ما را فیلتر کرده و شما عزیزان قادر به گشودن آن نیستید.
با دریافت این پیام ها بلافاصله از یاران متخصص و دانشمند خویش کمک خواستیم زیرا که ما خود، داخل سایت خویش بودیم و بدون هیچ اشکالی مشغول به نوشتن "پست" ها و انتشار آنها؛ و همچنین خودمان هر "پست" منتشر شده را به وضوح مشاهده و اصلاح و غلط گیری و پیرایش می نمودیم و برایمان بسیار تعجب آور و حیرت انگیز بود که چرا این هزاران ایمیل و پیام مبنی بر این که سایت ما قابل دسترسی و بازبینی هم میهنان نیست به ما واصل می گردد .
یاران متخصص ما پس از حدود بیش از هفت یا هشت ساعت تلاش، عاقبت توانستند اخلال جدید سازمانها و اخلالگران و سانسورچیان بدبخت و درمانده ی رژیم را برطرف نمایند.
خوشبختانه آنها با تمام ابزار و ادواتی که از طریق کمپانی "نوکیا - زیمنس" برای "هک" کردن و سانسور و بلوک کردن سایت ها و تارنماهای مخالف و استراق سمع تلفن های موبایل و غیره، خریداری و بکار گرفته اند (خبر این ابزار خریداری شده از کمپانی "نوکیا - زیمنس" را بطور قطع و یقین می دانید و تکرار آن در اینجا بیمورد است) بهرحال با استفاده از تمامی این ابزارها و سیستم ها، رژیم فقط توانسته بود سایت ما و دیگر سایت های مشابه ما را برای ساعاتی از طرقی؛ بطور ناقص مسدود نماید بطوری که غیر از کسانی که رمز ورود باین گونه سایت ها را دارند، دیگران نمی توانند آن را مشاهده نمایند.
اینک با برطرف شدن اشکال و اخلال، امیدواریم که یاران و هم میهنان دوباره سایت مورد علاقه خود را براحتی گشوده و خبرهای آن را خوانده و فیلم های "آپلود" شده را تماشا نمایند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ