سرود ملی: ای ایران ای مرز پرگهر

نقش دولتمردان و رسانه های آمریکایی در شورش 22 بهمن 1357

۱۳۸۸/۰۵/۰۵

دوشنبه: 5/4/1388 (زمان:00:15 بامداد)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
توجه: تقاضا داریم برای بازنشر مطالب انتشار یافته درین "وبلاگ" نام و نشانی منبع اصلی را ذکر نمائید. متشکریم.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

همرزمان و هم میهنان گرامی و یارانی که چون ما پس از نیمه شب و آغاز دوشنبه بیدار هستید، به هرکاری که مشغولید بامداد بر شما خجسته و پیروز باد. آرزو داریم همه شما، و نیز آنانی که درون بستر غنوده اند تا پس از ساعاتی استراحت، فردا دوشنبه را شروع نمایند ساعات و روزی بی خطر و همراه با آرامش در انتظارتان باشد.
امروز "پست" خود را با خبری که حدود نیم ساعت پیش (ساعت 11:48 یکشنبه شب 4 مردادماه) یاران مبارز به ما اطلاع داده اند آغاز می کنیم:
اعدام انقلابی یک مزدور رژیم
یاران و همرزمان ما در گروه پیگیری مزدوران رژیم، طی تماسی تلفنی در ساعت 11:48 دیشب (حدود نیم ساعت پیش) به ما اطلاع دادند که یکی دیگر از مزدوران بسیجی را در گوشه شمال شرقی میدان پاسدار، در مقابل مقر اسکان و فرماندهی بسیجیان (پادگان عشرت آباد سابق)، هنگامی که با موتور سیکلت بسوی درب ورودی پایگاه در حرکت بود متوقف ساختند و پس از تفهیم اتهامات منتصبه به او، نامبرده را با شلیک دو گلوله در مغزش "اعدام انقلابی" نمودند.
مشخصات این مزدور بشرح زیر است:
نام: غلامعلی الهیاری - فرزند غلامحسین
سن: 32 ساله
شغل سازمانی: از مامورین گروه ضد شورش بسیج
**
جرایم ثابت شده نامبرده:
1- همراهی و همکاری با گروه سه نفری که حدود دو ماه قبل یار و همرزم مبارز و عزیز ما، "پریسا"ی شیردل را دزدیدند (یاران گروه اعدام های انقلابی یکی دیگر از همراهان او را نیز، دو روز پس از کشف جسد مثله مثله شده پریسا در بیابانهای فردیس کرج، به سزای آن عمل رسانده و اعدام نموده بودند).
2- همراهی و همکاری با گروه ضد شورش بسیجیان و مضروب و زخمی ساختن صدها نفر در همایش ها و تظاهرات دو ماهه اخیر.
3- کشته شدن لااقل هشت نفر از تظاهر کنندگان و معترضین دو ماهه اخیر بدست این قاتل بالفطره.
**
توضیح ضروری: "جنبش همبستگی دانشجویان ایران" علی رغم این که خشونت و استفاده از راهکارهای خصمانه و انتقامجویی را همیشه نفی کرده و می کند، اما گروه "اعدام های انقلابی" تشکیلات ما کسانی را که مجرم بودن آنان در کشتار مردم بیگناه به ثبوت رسیده باشد، پس از یافتن یا بدام انداختن فرد گنهکار و پس از تفهیم جرم به او ، وی را بنام ملت ایران اعدام انقلابی می نمایند.
اگرچه که این شیوه خود نوعی بکارگیری خشونت محسوب گردیده و در راستای اهداف ما نیست اما بنابر توجیه کلامی از "تازی نامه" خود ملایان یعنی قرآن: "چشم در برابر چشم و دندان به ازای دندان"، نه تنها حرام و گناه نیست که حتا واجب و لازم می باشد.
*****
"سوار خواهد آمد"، هدیه داریوش به مردم ایران
به پاس گرامی داشت مبارزات مردم ایران برای رسیدن به آزادی، داریوش اقبالی براساس سروده ای از سیمین بهبهانی، ترانه "سوار خواهد آمد" را اجرا و به مردم ایران هدیه کرده است. تنظیم و آهنگ، از "هومن پارس" است.
ویدئو کلیپ "سوار خواهد آمد" را با کلیک کردن:(
اینجا ) می توانید ببینید.
این ترانه را می توانید با کلیک کردن:(
اینجا ) دانلود کنید
*****
سد ماموران مسلح در مقابل صدا و سیما
جلال کیهان منش
دیروز عصر هزاران نفر از مردم تهران در مقابل مسجد بلال و صدا و سیما تجمع کرده و در حضور ماموران مسلح، به شعار دادن علیه عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما، احمدی نژاد و آیت الله خامنه ای پرداختند.
این تجمع در پی فراخوان برگزاری مراسم سوگواری "محسن روح الامینی" برگزار شد که در زندان اوین درگذشت. جسد شکنجه شده او را سه روز قبل به پدرش تحویل دادند.
قرار بود مراسم بزرگداشت او در مسجد بلال واقع در صدا و سیما برگزار شود. اما به علت فشارهای وارده بر خانواده و نیز به رئیس صدا و سیما این مراسم لغو شد. مسجد بلال متعلق به صدا و سیما است و توسط مدیریت این سازمان اداره می شود.
چند ساعت پیش از زمان اعلام شده برای مراسم ترحیم، دکتر عبدالحسین روح الامینی استاد علوم پزشکی دانشگاه تهران، رئیس انستیتو پاستور ایران و دبیر کل حزب توسعه و عدالت (حامی محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر) با صدور اطلاعیه ای ضمن تشکر از همه کسانی که با خانواده وی ابراز همدردی نموده بودند، اعلام کرد "برای جلوگیری از هر گونه نا آرامی و خشونت توسط برخی جریانات فرصت طلب و ایجاد مزاحمت برای مردم" از برگزاری مراسم بزرگداشت و ترحیم مرحوم محسن روح الامینی که قرار بود امروز یکشنبه از ساعت 16 بعد از ظهر در مسجد بلال صدا و سیما برگزار شود، منصرف شده است.
این در حالی است که یکی از نزدیکان این خانواده به روز می گوید: "علت لغو مراسم پلیسی شدن خیابان ولی عصر از میدان ولی عصر تا میدان تجریش بود و دکتر روح الامینی بیم آن را داشت که باز هم کسی از مردم در این مراسم کشته شده و یا بازداشت شود".
غلامحسین روح الامینی پدر محسن روح الامینی در زمان فرماندهی محسن رضایی در سپاه پاسداران، رئیس دفتر او بود و اکنون نیز مشاور محسن رضایی است.
گفته می شود او با سردار عراقی، فرمانده لشکر 10 مخصوص تهران یا همان لشکر محمد رسوالله دوستی نزدیکی دارد.
تدارک گسترده امنیتی در اطراف صدا و سیما
سایت خبری موج آزادی ظهر دیروز از وضعیت فوق‌العاده در سازمان صدا و سیما و تعطیلی زودهنگام کارکنان اداری آن به علت برگزاری مراسم ختم مرحوم محسن روح الامینی در مجسد بلال خبر داد. همچنین از سوی مدیریت سازمان به همه کارمندانی که ماشینشان را در پارکینگ سازمان (که روبه‌روی مسجد بلال است) پارک کرده‌ بودند، اعلام شد تا قبل از ساعت ۳ ماشین‌هایشان را بردارند، وگرنه با جرثقیل به مکان دیگری منتقل خواهند شد.
مراسم ختم محسن روح الامینی در شرایطی اعلام شده بود که تا پیش از آن، اجازه برگزاری مراسم سوگواری در هیچ مسجدی برای کشته شده های اخیر صادر نشده بود، افرادی که در صدا و سیما به عنوان "آشوبگر" اعلام می شدند. اما خبر برگزاری این مراسم بهانه ای شد تا معترضان اعلام کنند بار دیگر به خیابان می آیند تا به سیاست های حکومت اعتراض کنند.
در واکنش به این اعلام، ماموران امنیتی روز یکشنبه از حدود ساعت 3 در سر تا سر خیابان ولی عصر از چهار راه ولی عصر تا میدان تجریش تجمع کردند. حضور آنها در میدان ونک، پارک وی و در داخل و مقابل صدا و سیما بسیار زیاد بود. تا جایی که به نظر می رسید هزاران مامور در داخل و اطراف صدا و سیما حضور داشته باشند.
اما علی رغم لغو این مراسم که تنها چند ساعت قبل از زمان اعلام شده برای آغاز آن صورت گرفت، بسیاری از مردم به مقابل صدا وسیما آمدند. آنها ک با پارچه نوشته ای روبرو شدند که روی آن نوشته بود: "مراسم بزرگداشت محسن روح الامینی به علت پرهیز از سوء استفاده برخی جریان های فرصت طلب به زمان دیگری موکول شده است".
اما باز هم مردم ماندند و به اعتراض خود ادامه دادند. آنها شعار می دادند: "ضرغامی حیا کن، تلویزیون رو رها کن"، " مرگ بر دیکتاتور"، "می کشم می کشم آنکه برادرم کشت" و....
پلیس با بلندگوی دستی همواره از مردم می خواست که محل را ترک کنند. اما کسی گوش نمی داد. ماموران با شلیک چند تیر هوایی سعی کردند به ایجاد ترس بپردازند که بی نتیجه بود.
ده ها هزار نفر آمده بودند که به اعتراض بپردازند. ظاهرا اگر مراسم لغو نمی شد نه مسجد بلال و نه محوطه صدا و سیما گنجایش اینم حجم انبوه جمعیت را نداشت. از این رو از هر طرف نیروهای جدید برای جلوگیر ی از یورش احتمالی مردم به داخل صدا و سیما به جام جم منتقل می شدند. از ساعت 6 به بعد دیگر فقط نیروهای بسیجی بوسیله وانت نیسان، موتور سیکلت، مینی بوس و دیگر وسائل نقلیه با پلاک سپاه خود را به جام جم می رساندند.
در داخل صدا وسیما ده ها اتومبیل زرهپوش ضد شورش پلیس و هزاران مامور مسلح حضور داشتند. چند دستگاه ماشین آتش نشانی نیز در مقابل صدا وسیما پارک کرده بودند که در میان مردم شایع شده بود حامل آب جوش هستند.
خیابان ولی عصر تقریبا از ساعت 4 به بعد از میدان ونک تا چهار راه پارک وی به کلی بسته شده و اجازه عبور به هیچ خودرویی داده نمی شد. ماموران هم سعی در متفرق کردن مردم داشتند اما با این حال جمعیت بسیار زیادی که آمده بودند تا حدود ساعت 8 به تجمع خود ادامه داده و شعار می دادند.
بسیاری از سایت ها اعلام کرده اند در 8 مرداد نیز به مناسبت شهدای 30 خرداد در میدان های اصلی تهران و شهرستان ها تجمع اعتراضی برگزار می شود. اما همچنان تجمع اصلی و سراسری حامیان "موج سبز" برای روز تحلیف احمدی نژاد در میدان بهارستان پیش بینی شده است که اکنون با تعیین روز تحلیف او، قرار شده این تجمع در 14 خرداد، یعنی روز صدور فرمان مشروطه برگزار شود.
***
فیلمی کوتاه از گوشه ای از همایش و تظاهرات دیروز در خیابان ولی عصر و مقابل ساختمان تلویزیون ملایان(جام جم):
*****
اللهم اشغل الظالمین بالظالمین؛
صفار هرندي استعفا داد و دولت از رسمیت افتاد
ساعتی پس از آنکه سایت اطلاع‌رسانی دولت برکناری صفار هرندی را تکذیب کرد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم نامه‌ای را منتشر کرد که در آن ضمن اشاره به دستور شفاهی احمدی‌نژاد برای این برکناری، وی تصریح کرده که استعفا می‌دهد و از فردا دیگر در این وزارتخانه حضور نخواهد یافت. با این حساب، حتی اگر صفار حاضر باشد نقش یک عدد را ایفا کند، در واقع او اعلام کرده که در هیات وزیران حضور ندارد و لذا باز هم کابینه رسمیت قانونی نخواهد داشت.
به گزارش"موج سبز" متن استعفانامه محمد حسين صفار هرندي به شرح ذيل است:
**
بسم‌الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي رئيس‌جمهوربا سلام
در پي ابلاغ شفاهي حكم جنابعالي مبني بر بركناري اينجانب و معرفي سرپرست وزارت‌خانه كه خبر آن روي شبكه ويژه خبري دولت و ديگر سايت‌هاي اطلاع‌رساني منعكس شد، خرسند شدم كه شانه‌هاي ضعيفم از زير بار مسئوليت سنگين اين امانت بزرگ رها شده است، اما گويا محظور [محذور صحیح است؛ مشخص نیست بی‌سوادی از خبرگزاری فارس است یا وزیر فرهنگ] از نصاب افتادن دولت، موجب توقف اين حكم گرديد.
اكنون با تأسف از قضاياي اخير كه موجب وهن دولت محترم شد، بي‌اعتنا به اخبار حاشيه‌اي، ابلاغ نخست را جدي گرفته و خود را فارغ از مسئوليت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌دانم و از فردا در وزارت‌خانه حضور نخواهم يافت.
با اين همه در برابر اين تقدير كه در هشت روز باقيمانده از عمر دولت نهم، از نام و آبروي اين بنده كوچك خدا و سرباز ولايت امر،‌ به قدر يك "عدد " بهره گرفته شود،‌ تسليم و راضي‌ام.
محمد حسين صفار هرندي
شامگاه يكشنبه سوم شعبان مطابق چهارم مرداد1388
*****
کودتا در وزارت اطلاعات
برکناری وزیر و دو معاون وزیر، بازنشستگی بیش از 20 کارشناس
شنیده شده که در روزهای قبل از برکناری وزیر اطلاعات، دو معاون وزیر و چندین کارشناس تا حد مدیرکل نیز در این وزارتخانه از سمت‌های خود برکنار و مجبور به بازنشستگی شده‌اند.
بر اساس گزارش رسیده به موج سبز تعداد کارمندان رده‌بالای وزارت اطلاعات که پس از انتخابات برکنار و یا مجبور به بازنشستگی شده‌اند، بالغ بر 20 نفر است که دو تن از آنها در رده‌ی معاون وزیر و بقیه در سطح مدیرکلی و سطوح پایین‌تر بوده‌اند.
این گزارش حاکی است علت اصلی تغییر و تحولات اخیر در این وزارتخانه، گزارش تیم ویژه‌ی وزارت اطلاعات در خصوص پرونده انقلاب مخملی است. تهیه‌کنندگان این گزارش با مطالعه‌ی تمام پرونده‌ها و بازجویی مجدد از تعدادی از بازداشت شدگان اخیر، نتیجه گرفته‌اند که اتهام تلاش برای انقلاب مخملی واقعیت ندارد.
نویسندگان این گزارش که دو نسخه از آن برای رهبری و رئیس دولت هم ارسال شده، نتیجه گرفته‌اند که مجموعه اتفاقات پس از انتخابات نه تنها هیچ ارتباطی با خارج از کشور ندارد، بلکه هیچ تدارکی از قبل برای آن وجود نداشته و قابل پیش‌بینی هم نبوده است.
گفتنی است اولین واکنش احمدی‌نژاد به تهیه‌ی این گزارش در وزارت اطلاعات، این بوده که سراسیمه به وزارت اطلاعات رفته و بدون اینکه با وزیر و معاونانش جلسه بگذارد، در جلسه‌ای عمومی با کارکنان ستاد این وزارتخانه گفته است: من از سپاه کاملا راضی هستم، از وزارت هم اصلا راضی نیستم. وی همچنین گفته است: توطئه‌ی دشمنان برای براندازی نرم باید افشا شود و انتظار دارم وزارت اطلاعات در این زمینه فعال‌تر باشد. احمدی‌نژاد همچنین چند روز بعد در جلسه‌ای شخصا خواستار برکناری دو معاون وزیر اطلاعات و بررسی نقش دیگر دست‌اندرکاران تهیه‌ی گزارش مذکور شده است.
در همین راستا، گزارش تایید نشده‌ی دیگری حاکی است محسنی اژه‌ای، وزیر معزول اطلاعات، پیش از این در یک جلسه به چند مقام ارشد دولت خبر داده که حدود نیمی از پرسنل این وزارتخانه به میرحسین موسوی گرایش دارند.
*****
مرگ امیر جوادی فر یکی دیگر از بازداشتی های ۱۸ تیر
روزنامه اعتماد: امیر جوادی فر که در جریان اعتراضات روز 18 تیر دستگیر شده بود در زندان جان باخته است.
این روزنامه اصلاح طلب روز یکشنبه نوشت که مقام ها به خانواده امیر جوادی فر، دانشجوی مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد قزوین، اطلاع داده بودند که پیکر او را ساعت نه صبح روز یکشنبه تحویل بگیرند.
بنابه این گزارش وی روز 18 تیر به علت شکستگی بینی و دست به بیمارستان منتقل شد و بعد از دریافت معالجات اولیه دستگیر و زندانی شد. اما جزئیات درباره علت مرگ او نیز همچون بسیاری دیگر از قربانیان خشونت های اخیر در دست نیست.
دو روز پیشتر پیکر یکی دیگر از کسانی که در زندان جان باخته است تحویل خانواده او شد.
محسن روح الامینی، 25 ساله و فرزند عبدالحسین روح الامینی - که در دوران انتخابات اخیر از مشاوران محسن رضایی بود - در اعتراضات 18 تیر در تهران بازداشت شده بود.
با انتشار تدریجی خبر درگذشت برخی از کسانی که در جریان ناآرامی های پس از انتخابات ایران دستگیر شده بودند نگرانی ها در مورد سرنوشت سایر بازداشتی ها به شدت بالا گرفته و حتی از سوی برخی چهره های محافظه کار حامی دولت نیز مطرح شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفته است که "نگران سرنوشت سایر زندانیان هستیم" و اینکه "کلیه موارد اینچنینی، مانند بازداشت ها و مرگ افراد به طور جدی پیگیری می شود."
این درحالی است که مجلس تاکنون عملا برنامه ای برای تحقیق درباره سرکوب شدید اعتراضات خیابانی و تحقیق درباره وضعیت زندانیان ارائه نکرده است. درخواست 20 نماینده اصلاح طلب مجلس برای حضور و پاسخگویی وزیر اطلاعات در مورد اتهامات بازداشت شدگان نیز ظاهرا مسکوت مانده است.

حمید رضا کاتوزیان دیگر نماینده مجلس از تهران به خبرگزاری ایلنا گفته است: "مردم زنگ می زنند و به ما شکایت می کنند و می پرسند چرا فورا نسبت به مرگ جوانان و تظاهرکنندگان اقدام نمی شود."
وی تاکید کرد که پیکر محسن روح الامینی در حالی تحویل داده شده که "مضروب" بوده و افزود "مقام ها باید پاسخگو باشند."
*****
کودتاگر نادان "عنتری نژاد"، در یک حرکت احمقانه (که البته حماقت کار همیشگی او و تمامی سردمداران رژیم ولایت وقیح است)، بر غیرقانونی بودن خودش و کابینه اش مهر تایید زد. به گزارشی تحلیلی درین مورد، به نقل از خبرگزاری دولتی مهر توجه کنید:
**
خبرگزاری دولتی مهر:
برای اولین بار، شرایطی استثنایی در کابینه
در پی عبور تغییرات کابینه دولت نهم از مرز نصف تعداد کل وزرا ، بر اساس نص صریح قانون اساسی رسمیت دولت در شرایط کنونی در هاله ای از ابهام قرار گرفته است زیرا قانون دولت را نیازمند رای اعتماد مجدد مجلس دانسته است.به گزارش مهر نخستین زمزمه های مربوط به لزوم اخذ مجدد رای اعتماد کابینه محمود احمدی نژاد از مجلس شورای اسلامی با جدی شدن موضوع استیضاح علی کردان پس از استعفای رحمتی از وزارت راه در خانه ملت مطرح شد، زمانی که وزیر کشور مورد نظر نهمین رئیس جمهور ایران ، دهمین تغییر را به کابینه احمدی نژاد تحمیل کرد.
بر اساس اصل ۱۳۶ قانون اساسی: "رئیس جمهور می تواند وزرا را عزل کند و در این صورت باید برای وزیر یا وزیران جدید از مجلس رای اعتماد بگیرد و در صورتی که پس از ابراز اعتماد مجلس به دولت نیمی از هیئت وزیران تغییر نماید باید مجددا از مجلس شورای اسلامی برای هیئت وزیران تقاضای رای اعتماد کند."
تا پیش از برکناری وزیران ارشاد و اطلاعات - و در حالی که اخبار متناقضی هم از برکناری وزرای کار و بهداشت توسط محمود احمدی نژاد به گوش می رسد - علی کردان دهمین تغییر دولت نهم در سطح وزیر محسوب می شد. اما در پی صدور رای عدم اعتماد مجلس شورای اسلامی برای حمید بهبهانی که مدتی پس از استعفای محمد رحمتی وزیر وقت راه به وقوع پیوست ، مباحثی درباره تفسیر نص 136 قانون اساسی از سوی برخی رسانه ها و جریانات نزدیک به دولت مطرح شد که بر اساس آن منظور اصل مذکور « تغییر یکباره نیمی از اعضای کابینه» تفسیر می شد!
عده ای در خصوص مباحث مربوط به اصل 136 قانون اساسی در آن مقطع با اشاره به «بی سابقه بودن این وضعیت در تاریخ جمهوری اسلامی» ایران و «عدم وجود تفسیر مشخص از سوی شورای نگهبان در این باره» سعی در اثبات این نظریه داشتند که موضوع رای اعتماد مجدد صرفا‌ در صورت تغییر یکجای نیمی از اعضای کابینه احمدی نژاد صدق خواهد کرد.
اما مراجعه به متن پرسش و پاسخ مشابه با شرایط کنونی که در سال 1362 و در دوران نخست وزیری مهندس میرحسین موسوی با شورای نگهبان تبادل شده، در این خصوص راهگشا خواهد بود: « شورای محترم نگهبان، احتراما نظر به این که در اجرای اصل 136 قانون اساسی ابهاماتی ایجاد شده است علیهذا خواهشمند است با عنایت به اصل 98 در خصوص موارد ذیل اعلام نظر فرمایند:
1- آیا قسمت ذیل اصل 136 که مقرر نموده است:"در صورتی که پس از ابراز اعتماد مجلس به دولت، نیمی از اعضای هیئت وزیران تغییر نمایند دولت باید مجددا از مجلس تقاضای رای اعتماد کند." ناظر به موردی است که تغییر نیمی از اعضای هیئت وزیران دفعتا واحده صورت پذیرفته باشد یا به هر ترتیبی که این تغییر از زمان ابراز رای اعتماد مجلس به دولت حاصل گردد مشمول اصل فوق الذکر خواهد بود؟
2- در صورت اخیر چنانچه تعداد اعضای هیئت وزیران پس از ابراز اعتماد مجلس به دولت افزایش یافته باشد ملاک احتساب تغییر نیمی از اعضای هیئت وزیران چیست؟نخست وزیر- میر حسین موسوی »
و اما پاسخ شورای نگهبان به سئوال نخست وزیر وقت اینگونه بود :
« جناب آقای میرحسین موسوی، نخست وزیر؛ عطف به نامه شماره 8334/م ن مورخ 7/9/1362 راجع به سئوال از اصل 136 قانون اساسی موضوع در جلسه رسمی شورای نگهبان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و نظر اکثریت اعضای شورا (بیش از سه چهارم) به شرح ذیل اعلام می گردد:
1- ذیل اصل 136 قانون اساسی که مقرر نموده است (... و در صورتی که پس از ابراز اعتماد مجلس به دولت، نیمی از اعضای هیئت وزیران تغییر نماید دولت باید مجددا از مجلس تقاضای رای اعتماد کند) منحصر به موردی نیست که تغییر نیمی از اعضای هیئت وزیران دفعتا واحده صورت پذیرفته باشد بلکه به هر ترتیبی پس از زمان ابراز اعتماد مجلس به دولت، این تغییر حاصل شود مشمول اصل فوق الذکر است و دولت باید مجددا از مجلس تقاضای رای اعتماد کند.
2- در صورتی که تعداد اعضای هیئت وزیران افزایش یافته باشد ملاک احتساب تغییر نیمی از اعضا، وضع حاضر هیئت وزیران است. یعنی هر زمان با توجه به تعداد اعضای هیئت وزیران در همان حال چنان چه ملاحظه شد نیمی از اعضای آن تغییر یافته اند تقاضای رای اعتماد مجدد از مجلس لازم است.
قائم مقام دبیر شورای نگهبان- حسین مهرپور»
به اعتقاد ما (خبرگزاری مهر) ، بر اساس نص صریح قانون اساسی و تاکید اخیر مقام رهبری مبنی بر اینکه «مهمترین نیاز کشور مبنا قرار گرفتن قانون، عقلانیت و اخلاق است» طبعا نه تنها در پی تغییر یکباره چندین وزیر بلکه با افزوده شدن تنها یک تغییر به لیست تغییرات کابینه دولت نهم در روزهای پایانی عمر خود برای حیات به عنوان "دولت" محتاج اخذ رای اعتماد مجدد از نمایندگان ملت است.
پرویز کاظمی وزیر رفاه و تامین اجتماعی، محمد کاظمی اردکانی وزیر تعاون، علیرضا طهماسبی وزیر صنایع و معادن، کاظم وزیری هامانه وزیر نفت، محمود فرشیدی وزیر آموزش و پرورش، مصطفی پورمحمدی وزیر کشور، داوود دانش جعفری وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمد رحتمی وزیر راه و ترابری، علی کردان وزیر کشور و مرحوم جمال کریمی راد وزیر دادگستری دولت نهم، مصادیق 10 مورد تغییر اعضای اصلی کابینه احمدی نژاد هستند که با تصمیم غیر منتظره امروز احمدی نژاد؛ یعنی افزوده شدن غلامحسین محسنی اژه ای وزیر اطلاعات، محمدحسین صفار هرندی وزیر ارشاد و احتمالا کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت و محمد جهرمی، وزیر کار یکی از دو راهکار زیر را به دولت نهم تحمیل می کنند:
1- مراجعه به خانه ملت و اخذ مجدد رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی در روزهای باقیمانده از عمر دولت نهم،
2- انحلال دولت نهم و انتظار تا زمان اخذ رای اعتماد به دولت دهم.
بدین ترتیب به نظر می رسد اقدام قابل تامل رئیس جمهور در برکناری چند تن از وزرا، آنهم تنها چند روز مانده به پایان کار دولت نهم تصمیمی عجولانه بوده که به دور از مصلحت اندیشی برای اولین بار دولت جمهوری اسلامی ایران را با چنین ابهامی در خصوص رسمیت فعالیت از نظر قانون اساسی قرار داده است.
*****
گزارشی دیگر از فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
بنابه گزارشات رسیده خانواده های دستگیر شده برای چندمین هفتۀ متوالی در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین تجمع کردند و نسبت به عدم اطلاع از وضعیت عزیزانشان اعتراض کردند و خواستار آزادی عزیزان در بند خود شدند.روز یکشنبه 4 مرداد ماه نزديك به 150 نفر از خانواده ها كه اكثرا مادران بودند در بيرون و داخل دادگاه انقلاب به انتظار اعلام اسامي عزيزانشان از ساعت 8 صبح تا 12بودند .
نزديك به ساعت 10 صبح 25 اسم براي تعيين كفالت اعلام شد اما هنوز عده زيادي هستند كه تكليف آنها مشخص نشده و حتي يك تماس كوتاه نيز با خانواده خود نگرفته اند كه خانواده ها حداقل بدانند كه عزيزانشان سالم و زنده هستند. از طرف دادگاه انقلاب به خانواده هايي كه كفالت را تهيه مي كنند گفته مي شود امروز ساعت 5 بعد از ظهر آزاد مي شوند دريغ از اينكه خانمها ساعت 7 بعد از ظهر و آقايان ساعت 8 بعد از ظهر آزاد مي شوند و خانواده ها از ساعت 5 بعد از ظهر جلو درب زندان اوين به انتظار مي ايستند و حتي ممكن است عده اي در آن روز آزاد نشوند .علاوه بر دادگاه انقلاب تعدادي اسامي نيز از طرف زندان اوين اعلام مي شود اما خانواده ها به هيچ كدام اعتمادي ندارند و همچنان نگران وضعيت عزيزانشان هستند .در مقابل زندان اوين هم نزديك به 100 نفر از خانواده ها در انتظار تاييد اسم و محل نگهداري عزيزانشان در گرما ايستاده بودند.از وضعیت و شرایط بعضی از دستگیر شدگان که در خرداد ماه دستگیر شده اند هنوز هیچ خبری در دست نیست.آنها هیچگونه تماسی با خانواده های خود نداشته اند و تا به حاال دادگاه انقلاب و سایر ارگانها از تایید دستگیری آنها خوداری می کنند. خانواده ها از محل بازداشت عزیزانشان ، شرایط و وضعیتشان در بی خبری مطلق بسر می برند.لیست اسامی گروه دیگری از بازداشت شدگان برای ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می دهیم؛1- احمد سوري 29 ساله ديپلم شغل آزاد چهارشنبه 27 خرداد در ونك بازداشت و بعد از انتقال به كهريزك به اوين منتقل شده و در اين مدت تنها يك بار با خانواده خود تماس گرفته2- عليرضا مختاري 25 ساله ليسانس كامپيوتر پنجشنبه 18 تير در اميرآباد بازداشت و به اوين منتقل شده3- فريبا وطن خواه 27 ساله ليسانس كامپيوتر پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده4- معصومه عليخاني 25 ساله شنبه 30 خرداد در آزادي بازداشت و هنوز نام وي از هيچ نهادي تاييد نشده5- محمد نظري 28 ساله دانشجوي حقوق پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و بعد از انتقال به كلانتري 148 به اوين منتقل شده6- مهدي حقيقي 20 ساله ديپلم پنجشنبه 18 تير در كارگر بازداشت و هنوز نام وي از طرف زندان اوين و دادگاه انقلاب تاييد نشده7- سياوش ازموده 24 ساله فوق ديپلم حسابداري پنجشنبه 18 تير در ولي عصر تقاطع زرتشت با زداشت و به اوين منتقل شده8- محمد حسن مرادي 23 ساله جمعه 26 تير در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده9- صالح عليمحمدي 21 ساله دانشجوي مهندسي شيمي جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص 10- مسعود كاكاوند 34 ساله متاهل ليسانس ادبيات پنجشنبه 18 تير بازداشت و به بند 240 اوين منتقل شده11- علي اكبر ذبيحي 27 ساله ديپلم و شغل ازاد متاهل دوشنبه 25 خرداد در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده تنها شخصي به خانواده وي اطلاع داده كه در زندان اوين است اما وي تاكنون با خانواده خود تماس نگرفته 12- حسن صيادي 19 ساله جمعه 26 تيرتوسط لباس شخصي ها در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده13- محسن خدادادي 24 ساله شغل آزاد جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده14- شهرام حسين خاني 30 ساله ليسانس رياضي پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده15- مرتضي مطهري 28 ساله پنجشنبه 18 تير در امير آباد بازداشت و به اوين منتقل شده16- عباس مصطفوي 29 ساله شغل آزاد جمعه 26 تير در جلو درب دانشگاه تهران بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص17- سجاد محمدي 36 ساله ليسانس محيط زيست و كارمند جمعه 26 تير در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده18- علي كاظمي 25 ساله ليسانس عمران شنبه 30 خرداد در آزادي بازداشت وگفته شده به اوين منتقل شده اما تا كنون هيچ تماسي با خانواده خود نگرفته است19- بهزاد دارايي 22 ساله دانشجوي فيزيك پنجشنبه 18 تير در كارگر بازداشت و به اوين منتقل شده20- فرهادسمساري 25 ساله ليسانس تاريخ پنجشنبه 18 تير بازداشت و به اوين منتقل شده21- كامران حسني 28 ساله پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده22- محمد صادق جوادي آزاد 30 ساله جمعه 26 تير در ونك بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص 23-ابوالفضل سپهري 21 ساله دانشجو شنبه 30 خرداد بازداشت و به اوين منتقل شده
جان دستگیر شدگان قیام اخیر مردم ایران در معرض خطر جدی قرار دارد .جوانان دستگیر شده بدستور سعید مرتضوی و حسن زارع دهنوی معروف به حسن حداد در شکنجه گاههایی مانند زندان کهریزک معروف به اردوگاه مرگ،شورآباد تهران، کلانتری 148 ، ستاد پیگیری وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران منتقل می شوند. در آنجا تحت شکنجه های جسمی وحشیانه قرار می گیرند که تا به حال منجر به مرگ تعداد از آنها شده است.
دادگاه انقلاب و وزارت اطلاعات با وعده و تهدید سعی دارد که از انتشار نام عزیزانشان خوداری کنند. عدم انتشار به موقع اسامی دستگیر شدگان آنها را در معرض شکنجه های وحشیانه که منجر به قتل آنها می شود قرار میدهد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به جان دستگیر شدگان قیام مردم ایران که در معرض خطر جدی قرار دارند هشدار میدهد و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل برای نجات جان دستگیر شدگان خواستار دخالت فوری است.
*****
"فضله" پراکنی حسین بازجو در "روزی نامه" کیهان
دو نامزد ناكام انتخابات كه با تن ندادن به قانون و رأي مردم، و خياباني كردن اعتراض، زمينه ايجاد اغتشاش و درگيري و جنايت و تخريب را فراهم كردند، همچنان به شيوه فرار به جلو ادامه مي دهند.ميرحسين موسوي و مهدي كروبي ديروز با انتشار درخواست مشتركي از وزارت كشور، خواستار برگزاري مراسم چهلم براي قربانيان حوادث مذكور شدند. اين دو ادعا كرده اند مايلند مراسمي را در مصلا صرفاً با قرائت قرآن كريم و بدون سخنراني برگزار كنند. و اين در حالي است كه قربانيان مذكور اساساً به خاطر قانون شكني موسوي، خاتمي و كروبي و دعوت به راهپيمايي بدون مجوز جان خود را از دست دادند و مطابق اسناد موجود شماري از قربانيان توسط اراذل و اوباشي كه مدعيان اصلاحات براي غائله آفريني اجاره كرده بودند، كشته شده اند كه تمامي آنها همراه با موسوي و خاتمي بايد در دادگاههاي صالحه محاكمه و مجازات شوند.در راهپيمايي مذكور هم اين عناصر سياست باز ضمن انتشار درخواست مجوز، فرصت شايعه پراكني رسانه هاي زنجيره اي ضدانقلاب را فراهم كردند، سپس چند ساعت مانده به زمان اعلام شده، ضمن سلب مسئوليت از خود خبر دادند كه با توجه به عدم صدور مجوز، مراسم لغو شده و ساعتي بعد اعلام كردند چون خبر لغو مراسم به گوش خيلي از مردم نرسيده، در راهپيمايي شركت مي كنند. به نظر مي رسد آنها در درخواست اخير نيز به همين شيوه قانون شكنانه و منافقانه توسل جسته اند.خانواده برخي از قربانيان آشوب هاي خياباني صراحتاً از فرصت طلبان سياسي كه جان فرزندان و نزديكان آنان را بهانه اي براي مطامع قدرت طلبانه خود قرار داده اند، برائت جسته اند. غير از شهروندان بي گناه و بسيجياني كه قرباني تحركات آشوبگران شدند و طبيعتاً امثال موسوي و كروبي و خاتمي در ريخته شدن خون آنها مقصرند، چند نفر نيز در حوادثي نظير حمله به پايگاه بسيج براي ربودن اسلحه كشته شدند و معلوم نيست كه نسبت آنها با امثال آقاي كروبي و موسوي چيست.گفته مي شود تدارك برنامه هاي تشنج آميز با همفكري حلقه اي از افراطيون داخلي و عناصر ضدانقلاب خارجي انجام مي شود و كساني چون موسوي و كروبي، متاثر از اين حلقه عمل مي كنند. رسانه هاي بيگانه مكرراً در تحليل هاي خود تاكيد كرده اند كه آتش تشنج نبايد خاموش شود.
*****
روزنامه اعتماد:
شهروندان تاريخ مصرف دار
فرزانه روستايي
شش هفته پيش که آن دانشجوي دانشکده فني دانشگاه تهران پاي صندوق راي مي رفت تا از راي او حماسه 40 ميليوني درست کنند حتي تصورش را نمي کرد سه هفته بعد در 18 تير دستگير و ده دوازده روز بعد جواز دفن او به علت حادثه يي در سر يا مننژيت صادر شود و در فرم مربوطه، محل مرگ او لاک گرفته شود. سي مسافر ايراني هواپيماي ايليوشين پرواز تهران - مشهد نيز که بي ترديد جزيي از آن حماسه چهل ميليوني بودند، هيچ گاه تصور نمي کردند هواپيمايشان با مديريت فاجعه بار سازمان هواپيمايي کشوري هنگام فرود دچار حادثه شود ولي هيچ مقام رسمي اعم از وزارت راه يا هواپيمايي کشوري پاسخگوي کشته شدن اين همه ايراني بي پناه نباشد.140 مسافر ايراني هواپيماي توپولف مسير تهران - ارمنستان نيز که حتي اينقدر خوش شانس نبودند تا جنازه يي از آنان باقي بماند، هرگز تصور نمي کردند 30روز پس از آنکه شرکت شان در انتخابات حماسه 40 ميليوني ناميده شد، ايراني بودن شان چنان کم اهميت و بي مقدار و خوار و خفيف باشد که ظرف يک هفته فاجعه کشته شدن شان يکجا به فراموشي سپرده شود و هيچ مقام مسوولي براي پاسخگويي به هيچ جايي فراخوانده نشود، و استعفا ندهد و حتي همچون ارمنستان که براي 20 هموطن کشته شده خود اعلام عزا کرد، براي آنان عزاي عمومي اعلام نشود. اکنون که کشته شدن فوج فوج شهروندان براي هيچ نهاد، اداره، سازمان، وزارتخانه و مقامي، مسووليتي به بار نمي آورد جا دارد پرسيده شود؛ چگونه است که براساس مصلحت در آستانه يک انتخابات پرماجرا مردم اين مرز و بوم، شهروندان قهرمان و دلاور و شهيدپرور خوانده مي شوند و راي و شناسنامه آنان حماسه 40 ميليوني مي آفريند و اراده سياسي آنان، تاييد تفسير خاصي از حکومت و حاکميت و انکار مخالفان مورد ارزيابي قرار مي گيرد. اما همين شهروندان وقتي به هر علت به اسارت نهادهاي رسمي و غيررسمي درمي آيند، به يکباره يا همچون بازداشتي هاي اخير اوباش، يا همچون مسافران دو سانحه هوايي اخير «هيچ کس» محسوب مي شوند.چندي پيش در يادداشتي به اين نکته اشاره داشتم که ظاهراً مردمان اين خاک و بوم به شهروندان درجه يک، درجه دو و به شهروندان درجه هيچ تقسيم شده اند. اما اکنون به نظر مي رسد در توزيع يا خلع حق شهروندي بي عدالتي حتي از اين نيز فراتر رفته است زيرا بسياري از کساني که تا چندي پيش خود را شهروند و دارنده سهمي از درآمدها و منابع و اراده سياسي اين کشور مي دانستند دريافتند حق شهروندي آنان تاريخ مصرف داشته و اعتبار آن صرفاً محدود به دوراني مي شده که حادثه يي مهم يا يک انتخابات در راه بوده است و بس.اگر مردماني که در اين کشور زاده و بالغ شده اند، هماناني هستند که شالوده سياست و حکومت و دين و دنياي حاکمان وابسته به اراده آنان است و ميزان، راي ملت است پس ايراني بودن و حق و حقوق داشتن شان حتي پس از مرگ، قتل، يا کشته شدن شان نيز زائل نمي شود. چگونه است وقتي کسي به هر علتي ديگر در قيد حيات نيست، صدها و بلکه هزاران بند و ماده قانون روابط مالي، حقوقي و اداري او را پس از مرگ و نسبت اين روابط را با بازماندگان وي تعريف و تبيين مي کند، اما به يکباره همه سيستم قضايي و امنيتي و همه دواير پيرامون چگونگي و چرايي زائل شدن حق حيات و حق نفس کشيدن شهروندان سکوت مي کند و هيچ اداره، نهاد، سازمان و وزارتخانه يي نسبت به علل سلب حيات از اين همه شهروندان ايراني توضيحي ارائه نمي دهد.اعمال چنين شيوه هايي منجر به هرچه عميق تر شدن شکاف ها و غيرقابل درمان تر شدن اختلاف ها مي شود. تجزيه اداره امور جوامع بر اساس چنين مدلي بنيادهاي «امنيت ملي» کشورها را مي خورد و سست مي کند. اگر مسوولان نسبت به اداره امور تکنيک هاي «باري به هر جهت» و بي مسووليتي مطلق را پيشه کنند، اداره کشور بر اساس مدل اردوگاهي به «مدل اداره پاکستاني» تغيير ماهيت مي دهد که هر گوشه يي از کشور ساز جداگانه يي را مي نوازد. اگر وزير بهداشت و درمان گفته است آنتي بيوتيک هاي بسيار قوي براي درمان مننژيت به بازداشتگاه ها ارسال شده، با تاسف ممکن است شاهد کشته شدن آنهاي ديگري باشيم. آنها را آزاد کنيم يا حداقل با اطلاع خانواده ها به مراکز درماني مجهز اعزام کنيم. ممکن است پروازي که تا لحظات ديگر يا طي چند روز آتي فرودگاه مهرآباد يا امام خميني را ترک مي کند، بار ديگر دچار سانحه فاجعه باري شود. با اعلام وضعيت فوق العاده در بررسي شرايط فني فرودگاه ها و هواپيماها و بازگرداندن تابوت هاي پرنده اين روس هاي لعنتي مانع ادامه وضعيت «شرمندگي ملي» ايرانيان در سطح جهان شويم. ارزان مردن شهروندان يک کشور اعتبار جهاني آن واحد سياسي را به تاراج مي برد. هيچ گاه براي اصلاح دير نيست، هيچ گاه وفاق سياسي و کوتاه آمدن در برابر راي و اراده مردم دير نيست. اما هرگاه وزير راه و ترابري و اداره کنندگان سيستم ناوبري کشوري به پاي ميز مسووليت پذيري محاکمه گونه کشيده شوند دير دير است.
*****
مسیح علی‌نژاد:
۳۰ سال ما لرزیدیم، اینک شما بلرزید!
متن کامل سخنرانی مسیح‌ علی‌نژاد در جمع ایرانیان مقیم سان‌فرانسیسکو:
مسافر ایرانم، ایرانی که تا دیروز اگر دربان و نگهبان فلان مسجد محل به میزان اعتقاد ما به خدا و ولایت و نماز میت و چه و چه شک می‌کرد، کافی بود تا ملتی خانه‌خراب شود و از شغل و تحصیل و یک زندگی معمولی باز ماند. اما امروز شک بزرگ همان ملت به نتیجه انتخابات، دولتی را خانه خراب کرده است. این است برتری شک ما به شک آنها که این روزها حضرات از دولت‌ورزی و قدرت فروشی و حکمرانی باز مانده‌اند. زندان‌بان شده‌اند، گرفتار زندانیان ما شده‌اند. حتی بدن بی‌جان ندا و سهراب و مسعود و اشکان و باقی برادران و خواهران شهیدم روی دست‌شان باد کرده است و به چه کنم چه کنم افتاده‌اند. تا دیروز ما نمی‌دانستیم با آنها چه کنیم از این پس آنها نمی‌دانند با ما چه کنند؟ خوش است این گیجی مفرط دولت که محصول‌اش گنج حضور ماست در انتخاباتی که به جای تحریم، رای دادیم و حالا طلبکار به میدان آمده‌ایم ورنه بی حضور ما، دولتی با رای اندک می‌آمد و فخر انتخاب دموکراتیک‌اش را به جهان، گران می‌فروخت.مسافر ایرانم، ایرانی که در شب‌های مناظره محمود احمدی‌نژاد با میرحسین موسوی و مهدی کروبی، مردم می‌دیدند که حاکمیت چه بازیگرانه به ملت مهربانی می‌کرد و دولت نیز مهرورزی می‌کرد. طرفداران احمدی‌نژاد درست روبروی دانشگاه تهران به صورت ما گل پرتاب می‌کردند. اما .......
برای خواند متن کامل و یا شنیدن این سخنرانی بروی فایل زیر، مشخص شده با رنگ "قرمز" کلیک کنید.
*****
درخواست باج سبیل برای بازگرداندن محمد صدیق کبودوند از زندان مهاباد به زندان اوین
مسئولان زندان مهاباد در ازای اعزام رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان از زندان مهاباد به زندان اوین هفتصد هزار تومان پول طلب می کنند. محمد صدیق کبودوند که از 5 شنبه 25 تیر از زندان اوین به مهاباد منتقل گردیده پس از دادگاهی 5 دقیقه ای در دادگاه انقلاب مهاباد به زندان این شهر منتقل شده و تا کنون هیچ گونه اقدامی جهت انتقال به زندان اوین تهران صورت نگرفته است. در این رابطه مسئولان زندان مهاباد به آقای محمد صدیق کبودوند گفته اند در صورت تامین مخارج ماموران بدرقه و تامین مبلغ هفتصد هزار تومان جهت هزینه مربوطه وی را به زندان اوین باز خواهند گردانید. شایان ذکر است ایشان از تاریخ 14 تیر ماه گذشته چندین بار از زندان اوین خارج و به بازداشتگاهی در جنوب تهران انتقال و پس ار حبس انفرادی 5 روزه به زندان مهاباد منتقل گردید. کبودوند رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان است که به اتهام تشکیل سازمان غیر دولتی حقوق بشری به 5/10 سال حبس قطعی محکوم گردیده و بیش از 25 ماه را در زندان اوین بسر برده است .
سازمان حقوق بشر کردستان
*****
بي اطلاعي از وضعيت علي وفقي فعال دانشجويي بازداشت شده
ادوارنيوز: با گذشت 37 روز از بازداشت علی وفقی ، عضو سابق دفتر تحکیم وحدت و مسوول دانشجویی استان تهران ستاد مهندس میر حسین موسوی هنوز از شرایط وی اطلاعی در دست نیست . به گزارش ادوارنيوز بعد از 37 روز زمانیکه خانواده علي وفقي جهت گرفتن وقت ملاقات به زندان اوین مراجعه کرده اند به آنها گفته شده که چنين فردي در زندان اوین وجود ندارد و از محل نگهداری او نیز خبری در دست نیست. ماموران البسه و پولی که خانواده وفقي برای او ارسال کرده بودند را هم تحویل نگرفته اند این درحالی است که طی آخرین تماس علي وفقي با همسرش ، حال روحی او مساعد نبوده و از فشار های بیش از حد برای اعتراف گیری حکایت داشته است بازجو پرونده ایشان هم از همسر وفقي خواسته که از همسرش بخواهد که همکاری کند و در آخرین تماس تهدید کرده است که وفقي را ممنوع التماس خواهد کرد . علي وفقي عضو سابق شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت در 29 خرداد ماه در خيابان بازداشت شده است .
*****
ویدئو کلیپی برای هشتم امردادماه - روز "یادمان" تمامی جانباختگان
*****
اینها شایعه ضد انقلاب است؛
حتا در آمریکا زندانیان به راحتی اینجا نیستند..!!!
ایسنا: مدير كل زندان‌هاي استان تهران با بيان اين‌كه محسن روح الاميني و محمد كامراني مننژيت داشتند، گفت كه بعد از اين اتفاق، تمام زندانيان اوين واكسن مننژيت زدند.
سهراب سليماني، درباره‌ي نحوه‌ي برخورد با بازداشت شدگان ناآرامي‌هاي اخير اظهار كرد: معمولا افراد بازداشت شده را از مراجع انتظامي و امنيتي با حكم و قرار مرجع قضايي تحويل مي‌گيريم.افراد مختلفي تحويل ما شده‌اند و در داخل اوين نگهداري مي‌شوند كه برخي آزاد و برخي ديگر در زندان حضور دارند.
وي با تاكيد بر اين‌كه در مجموعه زندان هيچ گونه رفتار خلاف شان اداري، انساني و اخلاقي تحت هيچ شرايطي انجام نمي‌شود، گفت: بعيد مي‌دانم كسي ادعا كند كه اين افراد در مجموعه زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته باشند.
مدير كل زندان‌هاي استان تهران درباره‌ي نحوه‌ي پذيرش بازداشت‌شدگان در بازداشتگاه اوين، گفت: اولين اقدامي كه ما براي هر شخصي كه وارد بازداشتگاه مي‌شود، انجام مي‌دهيم آن است كه در يك كريدور اصلاح و تربيت بهداشتي مورد مراقبت و در مرحله اول مورد معاينه پزشك قرار مي‌گيرد و در داخل بازداشتگاه نيز كار درماني و اقدامات بهداشتي بر روي آنها انجام مي‌شود.
سليماني افزود: افرادي كه ممنوع الملاقات نباشند مي‌توانند در اولين فرصت ورود به بازداشتگاه با خانواده خود تماس بگيرند كه اين اقدام براي تمام كساني كه ممنوع الملاقات نبودند در همان روز اول كه از مراجع امنيتي تحويل زندان شدند صورت گرفت.
مديركل زندان‌هاي استان تهران درباره‌ي حضور برخي چهره‌هاي سياسي و شنيده‌هايي مبني بر تماس نگرفتن آنها با خانواده‌هايشان، گفت: بنا به دستور مقام قضايي و بازداشت كننده برخي افراد ممنوع الملاقات هستند و كسي كه ممنوع الملاقات باشد اختيارات زندان نسبت به ارتباط وي با خارج از زندان سلب است،كمبود امكاناتي در اين خصوص مطرح نيست. فردي كه به دستور مقام قضايي ممنوع الملاقات و ارتباط شده باشد از تمام امكانات بهداشتي، درماني و قضايي مي‌تواند استفاده كند و در بهترين وضعيت نگهداري مي‌شود اما از لحاظ ارتباط با خارج از مجموعه زندان بنابر دستور مرجع قضايي عمل مي‌شود.
وي درباره‌ي تراكم در بندهاي زندان، گفت: اتاق‌هاي ما سوئيت است و انفرادي وجود ندارد. ممكن است يك موقعي تراكم جمعيت در يك محدوده دو يا سه ساعته تا پذيرش افراد به وجود آيد و ممكن است ظرفيت نگهداري بالا برود. ما در اسرع وقت و در همين قضايا با جابه جايي‌هايي كه انجام داديم، فضاي مناسبي ايجاد كرديم كه مشكلي به وجود نيايد.
مدير كل زندان‌هاي استان تهران درباره‌ي تعامل با نيروي انتظامي و مراجع قضايي تصريح كرد: قضات ناظر بر زندان و حتي قضات صادر كننده احكام بازداشت‌ اين گونه جماعت معمولا هميشه در زندان هستند و سركشي و بررسي مي‌كنند و تلاششان بر اين است كه پرونده‌ها تشكيل، تكميل و به مرجع قضايي و محاكم برود و در اين قضيه اخير ما شاهد بوديم كه 25 و 26 قاضي شبانه‌روز كار رسيدگي را انجام مي‌دادند تا كسي معطل نماند و آنهايي كه بايد آزاد شوند سريعا براي آزادي آنها اقدام شود و الان نيز به شدت دنبال مي‌كنند كه سريع‌تر پرونده‌ها به محاكم برود و تعيين تكليف شود.
سليماني درباره‌ي علت فوت محسن روح الاميني گفت: روح الاميني به قسمت بازداشتگاه اوين تحويل نشده بود و قبل از تحويل به بازداشتگاه اوين مننژيت داشته است.
وي در ادامه گفت: روح الاميني و محمد كامراني جزو يك مجموعه بودند كه بايد تحويل اوين مي‌شدند. روح الاميني در مسير زندان و در خودروي اعزام حالش بد مي‌شود و توسط عوامل و نيروهاي امنيتي به بيمارستان منتقل شد و آقاي كامراني دو يا سه ساعت بعد از روح الاميني در زندان حالش به هم خورد.
سليماني گفت: محمد كامراني از نظر ظاهري مشكلي نداشته و ساعت 5 بعد از ظهر از خودروي اعزام پياده مي‌شود و در صف پذيرش زندان حالش به هم مي‌خورد و سريعا او را به بيمارستان زندان منتقل مي‌كنند و پزشك آنجا تشخيص مي‌دهد كه او را به بيمارستان لقمان منتقل كنند و قبل از فوت، نامه آزادي او صادر شده بود و وقتي زنده بود شبانه تحويل خانواده‌اش شد و روز بعد فوت كرده و تمام پزشكان بيمارستان و پزشك قانوني تاييد كردند كه وي مننژيت داشته است.
مدير كل زندان‌هاي استان تهران افزود: از آنجايي كه وقتي آثار مننژيت در يك محيط جمعي ديده مي‌شود تمام آن مجموعه بايد واكسينه شود بعد از قضيه فوت روح الاميني و محمد كامراني، دانشگاه شهيد بهشتي سريعا به زندان آمدند و بنا به درخواست ما و پيگيري خودشان به تمام زندانيان واكسن مننژيت زدند و كمتر از چهار هزار نفر كه داخل بازداشتگاه اوين بودند شامل پرسنل مرتبط، وظيفه و تمام بازداشت‌شدگان در هفته گذشته واكسينه شدند.
سليماني درباره‌ي وضعيت سعيد حجاريان گفت: ما امكانات درماني خيلي خوبي در زندان داريم و اگر موضوعي باشد فورا پيگيري و درمان مي‌كنيم و كار درماني ايشان نيز در زندان در حال انجام است.
وي درباره‌ي شايعه‌ي تزريق ماده‌ا‌ي به بازداشت شدگان در هنگام بازجويي كه عوارض مغزي و قلبي را در پي دارد، گفت: متاسفانه اين حرف‌ها را افراد ضد انقلاب، معاند و مخالف مي‌زنند و حداقل در جايي كه من مسوول هستم چنين چيزي امكان ندارد و ما انسان هستيم و انسان را نگهداري
می کنیم؛ حتا در آمریکا نیز از زندانیان بخوبی ما در ایران نگهداری و مراقبت نمی کنند.
*****
مادر رامین قهرمانی، شهید آزادی: او را چندین روز از پا آویزان کرده بودند
بامدادخبر: رامین قهرمانی 15 روز بعد از اینکه با پای خود برای دفای از بیگناهیش رفته بود، با بدنی که آثار شکنجه بر آن نمایان بود، از زندان آزاد و پس از دو روز بر اثر جراحات وارده در آغوش مادر به شهادت رسید.
به گزارش خبرنگار نوروز، در درگیری های روزهای پس از انتخابات، ماموران از طریق دوربین مداربسته یک بانک چهره رامین قهرمانی را شناسایی شده وبرای دستگیری وی به منزلش مراجعه می کنند.
به دلیل عدم حضور رامین قهرمانی در منزل ماموران به مادر او می گویند که فرزندش هرچه زودتر خود را معرفی کند.
مادرشهید قهرمانی نیز با استناد به بیگناهی پسرش و با این استدلال که فرزندش کاری جز اعتراض آرام انجام نداده است، همراه با او به محلی که ماموران گفته بودند مراجعه می کند.
این گزارش می افزاید رامین قهرمانی 15 روز بعد از اینکه با پای خود برای دفای از بیگناهیش رفته بود، با بدنی که آثار شکنجه بر آن نمایان بود، از زندان آزاد میشود.
او پس از آزادی به مادرش گفته که چندین روز از پا او را آویزان کرده اند. شهید رامین قهرمانی پس از آزادی به دلیل لخته های خون موجود در سینه اش در بیمارستان بستری و به شهادت میرسد.
خانواده قهرمانی تحت فشار شدید برای منع انتشار خبر شهادت فرزندشان هستند. آنها تحت تدابیر شدید امنیتی فرزند خود را به خاک سپردند. تا جایی که پس از مراسم خاکسپاری به دلیل تهدیدات نیروهای امنیتی مبنی بر اینکه سر مزار فرزند شهیدشان حق ندارند با صدای بلند گریه کنند و شیون سردهند، 5 نفر از اعضای فامیل او دچار فشارهای عصبی شدید شده تا جایی که برخی از آنها کارشان به بیمارستان کشیده شده است.
شهید رامین قهرمانی متولد سال 1358 بوده و محل سکونت وی در خیابان شهرآرا است
*****
باید هزینه بپردازیم، آینده‌ی ما به این بستگی دارد
میرحسین موسوی در دیدار با با گروهی از فرهنگیان و اعضای تشکل‌های معلمان تصریح کرد: آینده‌ی این حرکت بستگی به میزان پایبندی ما به این شعارها و آمادگی ما برای هزینه پرداختن در این راه دارد.
جلسه دیدار و گفت‌وگوی مهندس میرحسین موسوی با فرهنگیان و اعضای تشکل‌های معلمان ایران در انجمن اسلامی معلمان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار قلم نیوز، این نشست صبح روز دوشنبه در انجمن اسلامی معلمان ایران برگزار شد و نمایندگان تشکل‌های مختلف معلمان به بیان دیدگاه‌های خود درباره وقایع اخیر کشور و انتظاراتشان از میرحسین موسوی پرداختند.
این نمایندگان بر لزوم پیگیری وضعیت زندانیان و شهدای وقایع اخیر و نحوه برخوردهای خشونت‌بار تاکید کردند و مواردی عینی را به عنوان نمونه‌ای از نوع برخورد نامناسب، خشن و امنیتی جریان حاکم با مردم بیان کردند.
آنها با اشاره به انتظارات بجا و بحق مردمی که پس از گذشت چهل روز هنوز به اعتراض خود ادامه داده‌اند، ضرورت روشن‌تر شدن برنامه‌های جریان سبز را خواستار شدند.
در این جلسه همچنین بر غلبه رسانه خرد به رسانه‌های بزرگ جهان و توانمندی رسانه‌‌های خرد در صدور صدا و چهره واقعی ایران و انقلاب به جهان تاکید شد.
به گزارش خبرنگار قلم نیوز، مهندس موسوی نیز در این جلسه با بیان دغدغه‌های خود، حرکت در چارچوب قانون اساسی و تاکید بر اصول مغفول مانده قانون اساسی از جمله حق آزادی و برگزاری اجتماعات را راهکار اصلی موجود خواند و گفت که آینده این حرکت بستگی به میزان پایبندی ما به این شعارها و آمادگی ما برای هزینه پرداختن در این راه دارد.
موسوی با تبریک اعیاد پیش رو، هر یک از این فرصت‌ها را به عنوان نعمتی دانست که خداوند برای نهضت سبز قرار داده است تا از آن خوب استفاده کند.
وی از سخنان برخی مسوولان درباره اعتراف‌گیری از بازداشت‌شدگان وقایع اخیر انتقاد کرد و بر لزوم پیگیری نمونه‌های موجود از برخورد خشن با بازداشت‌شدگان برای روشن شدن ساختارشکنی‌های جریان حاکم تاکید کرد.
موسوی با بیان اینکه باید شعاری را مطرح کنیم که همه ایرانیان را دربرگیرد، یادآور شد که قانون اساسی و حقوق اساسی ملت که مغفول مانده، می‌تواند همانند رنگ سبز فراگیر شود.
*****
تجاوز به 200 كودك توسط عضو فعال بسیج
عضو فعال پایگاه بسیج مقاومت در شهرستان دهدشت به نام محمد افشین با همكاری یك گروه شش نفره به 200 كودك تجاوز كرده است كه در میان این 200 كودك، فرزندان مقامات رسمی شهر نیز وجود داشته اند.این خبر را خبرگزاری مهر با سانسور كامل منتشر كرد و در خبری كه از محمد افشین با عنوان «م.الف» نام برده است به بسیجی بودن وی اشاره نكرد و همچنین تعداد كودكان مورد تجاوز قرار گرفته را 80 كودك نوشت.محمد افشین به عنوان عضو فعال بسیج شهرستان دهدشت جزو كسانی بود كه در این شهرستان به عنوان «امر به معروف و نهی از منكر» با بسیاری از جوانان این شهر برخورد می كرد و حتی امر به معروف و نهی از منكر او 5 تا 6 درگیری میان او و مردم را رقم زد.این عضو بسیج كه خود را فردی مذهبی و معتقد به نظام معرفی می كرد در یكی از برنامه هایی كه در مسجد برگزار شده بود به مقامات انتظامی دهدشت می گوید به هیچ وجه وضعیت امنیت دهدشت رضایت‌بخش نیست و خواستار واگذاری بخشی از مسئولیت‌های امنیتی و اجرایی نیروی انتظامی به خود و گروه ایشان در پایگاه بسیج مقاومت می شود.شیوه تجاوز او به 200 كودك یادشده به این ترتیب بوده كه او و دیگر دوستان بسیجی‌اش از كودكان در حال تجاوز فیلمبرداری می كردند و بعد آن ها را به پخش این فیلم ها تهدید و مجبور می كرده اند تا دیگر دوستان خود را به محل استقرار آن ها ببرند.یكی از كودكان مورد تجاوز قرار گرفته وقتی نمی تواند فرد دیگری را برای تجاوز در اختیار محمد افشین قرار دهد برادر سه ساله خود را در اختیار آن ها قرار می دهد.محمد افشین كه با نام «ممد آتاری» به اغفال 200 كودك پرداخته بر روی برخی دیوارهای شهر نام «ممد آتاری» را می نوشته تا این كودكان هرگز حضور و ترس از او را فراموش نكنند و راز او را با والدین خود یا دیگران در میان نگذارند.
*****
پیشنهاد یک نماینده‌ی مجلس آخوندی: مردم هواپیماهای روسی را تحریم کنند
یکی از نمایندگان مجلس هشتم به مردم توصیه کرد با تحریم هواپیماهای روسی از این پس با هواپیمای توپولف مسافرت نکنند.
قدرت‌الله علیخانی در گفتگو با «پارلمان‌نیوز»، با ابراز تاسف از دو سانحه هوایی اخیر هواپیماهای روسی در قزوین و مشهد تاکید کرد:«بر اساس آمار موجود، تاکنون بیش از 20 هواپیمای روسی در ایران سقوط کرده و مردم متحمل خسارات سنگین شده‌اند.»
وی بابیان اینکه سوانح اخیر هوایی در اطراف قزوین و مشهد مایه تاسف بود، تصریح کرد:«همه این اتفاقات مربوط به این است که دولت ارزشی برای جان مردم قایل نیست.»
عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس گفت:«یک خانمی در مورد هواپیمایی که در مشهد دچار سانحه شد عنوان کرده که قبل از پرواز"در"هواپیما اصلا بسته نمی‌شد و بدتر از همه بعد از این سانحه مشخص شده مجوز این شرکت برای پرواز قبلا لغو شده بود.»
علیخانی با بیان اینکه کسانی که عهده‌دار مسئولیت پرواز و نگهداری هواپیماها هستند باید مورد مواخذه قرار گیرند و پاسخگو باشند، تصریح کرد:«وزیر و رییس جمهور باید در این زمینه پاسخگو باشند.»
نماینده قزوین خاطر نشان کرد:«در دنیا اگر یک حادثه تلخی پیش آید مثلا اگر مساله امنیتی باشد، وزیر کشور استعفا می‌دهد؛ در مساله هوائی وزیر راه استعفا می‌دهد، اما متاسفانه در کشور ما اینگونه نیست چرا که برای جان مردم ارزش قایل نیستند.»
عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد:«در روزنامه‌ها خبر وحشتناکی خواندم که نوشته بودند قرار است برای خرید 100 فروند از همین هواپیماها قرارداد ببندند که اگر این اتفاق رخ دهد فاجعه است.»
وی ادامه داد:«سفیر ما در روسیه برای اینکه به روس‌ها چراغ سبز نشان دهد، گفته است هواپیمای توپولف بهتر از ایرباس است من نمی‌دانم در مغز اینها چه هست؟چطور این را سفیرش کردند؟چگونه فکر می‌کند؟حالا که در روسیه است برای خوشایند آنها چنین حرفی می‌زند.»
نماینده مردم قزوین افزود:«ما باید قراردادهای توپولفی که با روسیه داریم را لغو کنیم به دلیل اینکه اینها امتحان خوبی در دنیا پس ندادند.»
علیخانی گفت:«حوادث اخیر کاملا دردناک بود و امیدوارم مسئولین به هوش بیایند و از روسیه هواپیما خریداری نکنند، به دلیل اینکه در دنیا و آخرت باید جوابگو باشند.»
*****
ابوغریب دولت بوش را رسوا کرد، اما در اوین هیچ کس پاسخگو نیست
حمیدرضا جلایی‌پور، استاد دانشگاه و پدر محمدرضا جلایی‌پور عضو بازداشتی پویش موج سوم، با مقایسه شرایط دو زندان ابوغریب و اوین در عراق و ایران، گفت: هر روز با خبری تازه از کشته شدگان در زندان‌های قانونی و غیرقانونی جمهوری اسلامی در اثر ضرب و شتم و شکنجه در زندان روبه‌رو می شویم و هیچ کس هم پاسخگوی این خون‌ها و جنایات رخ داده نیست.جلایی‌پور در گفت‌وگوی اختصاصی با «موج سبز آزادی» درباره‌ی حضور صبح امروز خود در محل زندانیان اوین، گفت: پس از 40 روز پیگیری‌های بی‌حاصل برای اطلاع از وضعیت محمدرضا، از طریق یکی از خانواده‌های زندانیان سیاسی به ما اطلاع دادند امروز دوشنبه برای ملاقات با محمد رضا به اوین مراجعه کنیم. ما از صبح به در بازداشتگاه اوین آمدیم، ولی پس از ساعت‌ها معطلی و پیگیری، کسی پاسخی به ما نداد.وی با اشاره به حضور تعداد زیادی از مادران و پدران بازداشت شدگان و مفقودین در حوادث بعد از انتخابات در جلوی بازداشتگاه اوین، افزود: من از دیدن این خانواده‌ها که با نگرانی به دنبال پاسخی در مورد وضعیت فرزندان یا دیگر اعضای خانواده‌شان می‌گردند، خون دل خوردم و شاهد صحنه‌های تأسف‌باری بودم.این عضو جبهه‌ی مشارکت همچنین در مورد پیگیری‌های 40 روز اخیر خود گفت: بنده از تمامی مراجع و کانال‌های ممکن غیر از رهبری در مورد وضعیت محمدرضا پرس‌و‌جو و پیگیری کردم، اما هیچ کس حاضر به پاسخگویی نیست و مسئولیتی در مورد این بازداشت‌ها به عهده نمی‌گیرد. یک گروه نامشخص که هیچ یک از دستگاههای امنیتی یا قضایی از آن اطلاعی ندارد، این وضعیت را ایجاد کرده و گویا پاسخگوی کسی در کشور نیست.وی با اشاره به حوادث زندان ابوغریب در عراق عنوان کرد: همگان دیدند در مورد زندان ابوغریب عراقی‌ها آزادانه اعتراض کردند و جنایات صورت گرفته توسط اشغالگران را افشا کردند و به کمک افکار عمومی برای تعطیلی این زندان و محاکمه‌ی عوامل آن جنایت‌ها اقدام کردند. حتی در اثر این افشاگری‌ها مردم آمریکا بوش و حزب متبوعش را که به عنوان رئیس‌جمهور و حزب حاکمه آمریکا مسئول اتفاقات رخ داده در آن زندان بود، در انتخابات تغییر دادند. اما در ایران با اینکه به حق مانور تبلیغاتی گسترده‌ای علیه این جنایت‌ها و علیه آمریکا صورت گرفت، اما هر روز با خبری تازه از کشته شدگان در زندان‌های قانونی و غیرقانونی جمهوری اسلامی در اثر ضرب و شتم و شکنجه در زندان روبه‌رو می‌شویم و هیچ کس هم پاسخگوی این خون‌ها و جنایات رخ داده نیست.
*****
دستور رييس قوه درباره تعيين تكليف زندانيان حوادث اخير ظرف يك هفته
سخنگوي قوه قضاييه اعلام كرد: آيت‌الله هاشمي شاهرودي، در جلسه مسوولان عالي قضايي دستور داد ظرف مدت يك هفته نسبت به تعيين تكليف زندانيان حوادث اخير و آزادي افرادي كه جرم‌شان در حدي نيست كه در زندان بمانند، اقدام شود. به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، عليرضا جمشيدي گفت: مسوولان عالي قضايي به رياست آيت‌الله هاشمي شاهرودي روز دوشنبه به بررسي وضعيت حوادث اخير و روند رسيدگي به وضعيت زندانيان پرداختند و هيات سه نفره قضايي متشكل از معاون اول قوه قضاييه، دادستان كل كشور و رييس سازمان بازرسي كه از سوي رييس قوه قضاييه مامور بررسي وضعيت زندانيان و حوادث اخير بودند، گزارش خود را ارائه كردند. وي افزود: در ادامه دادستان تهران نيز كه در جلسه حضور داشت توضيحات خود را ارائه داد و سپس رييس قوه قضاييه دستورات زير را صادر كرد:
1-دادستان تهران موظف است ظرف مدت يك هفته نسبت به سرعت بخشي به روند بررسي وضعيت زندانيان و تعيين تكليف آنان اقدام كند تا تمامي كساني كه جرم‌شان در حدي نيست كه بازداشت باشند، با قرارهاي مناسب آزاد شوند، به گونه‌اي كه بازداشتي‌هاي حوادث اخير به حداقل ممكن برسند.
2-هيات 3 نفره قضايي يا نمايندگان آنان موظف هستند با تمام زندانيان حوادث اخير ملاقات و از وضعيت آنان و نيز روند بازجويي‌ها و رعايت حقوق شهروندي اين زندانيان گزارشي تهيه و در اسرع وقت به رييس قوه قضاييه ارائه كنند.
رييس سازمان بازرسي كل كشور نيز موظف شد، شرايط رعايت حقوق شهروندي زندانيان و نحوه نگهداري آنان را بررسي و گزارشي از وضعيت بازداشتگاه‌ها و بازداشتيان حوادث اخير به رييس قوه قضاييه ارائه كند تا مشكلات مرتفع گردد.
3-با تشكيل شعبي در دادگستري استان تهران و در صورت نياز در دادگستري‌هاي سراسر كشور و نيز سازمان قضايي نيروهاي مسلح، شكايت تمام افراد بي‌گناهي كه در حوادث اخير مورد ضرب و شتم و تخريب اموال قرار گرفته‌اند و يا صدمات جاني و مالي ديده‌اند، دريافت و به آن‌ها رسيدگي شود.
عليرضا جمشيدي در ادامه درخصوص تصميمات امروز جلسه مسوولان عالي قضايي گفت: در جلسه امروز مقرر شد هيات منصوب از سوي رييس قوه قضاييه به همراه دادستان تهران گزارش اقدامات و پيگيري‌هاي خود را به مردم عزيز كشور ارائه دهند. سخنگوي قوه قضاييه با اشاره به اينكه در حال حاضر 300 نفر در ارتباط با حوادث اخير در بازداشت به سر مي‌برند، تاكيد كرد: اميدواريم با توجه به اين تصميمات وضعيت اين افراد در اسرع وقت بررسي و تعداد افراد بازداشتي به حداقل ممكن برسد.
*****
پگاه آهنگرانی دستگیر شد
دويچه وله : برطبق خبرهای تایید نشده پگاه آهنگرانی روز یکشنبه (۴ مرداد) دستگیر شده و از شرایط کنونی او هیچ اطلاعی در دست نیست. گفته می‌شود که دستگیری پگاه آهنگرانی بخاطر فعالیت‌های او در مخالفت با تقلب در انتخابات ریاست جمهوری بوده است. این هنرپیشه جوان همراه بسیاری دیگر از هنرمندان سینما به صف جنبش اعتراضی علیه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری پیوسته بود. پگاه آهنگرانی فرزند منیژه حکمت و جمشید آهنگرانی است که هر دو کارگردان هستند. او هنرپیشه فیلم‌هایی‌ست چون زندان زنان، دختری با کفشهای کتانی و مکس.
*****
شهرزاد نیوز: نمادهای مذهبی و مردم بی مذهب
"رزا صحت"
معترضان هفته های اخیر که عمدتا متعلق به طبقه متوسط شهری هستند، حجاب سیاسی مورد قبول حکومت مذهبی را رعایت نمی کنند و همه تلاش حکومت برای تفکیک جنسیتی را در راهپیمایی هایی که زن و مرد در کنار هم و گاه دست در دست هم دارند، به سخره می گیرند. مردمی که سی سال در نماز جمعه شرکت نکرده بودند و شاید حتی نمازخواندن هم بلد نیستند، به نماز ایستادند. آیا همه این نشانه های اسلام گرایی تنها استفاده از حداقل فرصت ها و امکانات است؟
تقلب گسترده در دهمین انتخابات ریاست جمهوری بهانه ای به دست مردم ایران داد تا خشم فروخورده خود را به حاکمیت سیاسی ایران نشان دهند. معترضان که ظواهر امر نشان می دهد متعلق به طبقه متوسط شهری هستند، حجاب سیاسی مورد قبول حکومت مذهبی را رعایت نمی کنند و همه تلاش حکومت برای تفکیک جنسیتی را در راهپیمایی هایی که زن و مرد در کنار هم و گاه دست در دست هم دارند، به سخره می گیرند.
این گروه همان گروه از شهروندانی هستند که نظریه پردازان راست و چپ مذهبی آنان را دین گریز نامیده بودند. عده ای آنها را تقبیح می کردند و عده ای دیگر آنان را چماقی می دانستند که بر سر حریف بکوبند که ببینید با اسلام حکومیتی تان چطور مردم را دین گریز کرده اید. اصلاح طلبان سعی کردند با آزادی های نسبی در پوشش و فضای عمومی، روی خندان دین اسلام را به مردم نشان دهند و طرف مقابل همه تلاش خود را کرد تا مظاهر دینی در رونمای جامعه چشم گیر باشد. این بازی از دور اول ریاست جمهوری خاتمی شروع شد که همچنان ادامه دارد.
این بار اما در اولین اعتراض گسترده مردمی پارچه های ژرسه سبز رنگ نماد مبارزه می شود. رنگ سبزی که تا پیش از این به سبز سیدی معروف بود و لابد بعد از این باید به سبز موسوی تغییر نام دهد. "یا حسین میرحسین" تبدیل به شعارها شد. "الله اکبر"، "نصرمن الله و فتح القریب" فضای خشونت بار پس از انتخابات را فتح کرد. مردمی که سی سال در نماز جمعه شرکت نکرده بودند و شاید حتی نمازخواندن هم بلد نیستند، به نماز ایستادند. آیا همه این نشانه های اسلام گرایی تنها استفاده از حداقل فرصت ها و امکانات است؟
مریم دانشجوی 24 ساله ای است که در در میان نویسندگان نشریات دانشجویی به تندروی شهرت زیادی دارد. نشریه او نشریه ای مارکسیستی است. او و دیگر اعضای این نشریه از یک ماه پیش از انتخابات در ستاد میرحسین موسوی فعال بودند و در همه راهپیمایی های پس از انتخابات شرکت کرده اند. آخرین حضور او در ادامه اعتراض ها در نمازجمعه هفته گذشته با امامت رفسنجانی بوده است. از او می پرسم چطور با این نمادهای مذهبی کنار می آید در حالی که در دانشگاه بارها با دانشجویان مذهبی و حتی لیبرال درگیر شده است؟ او می گوید: این ما نیستیم که مردم را به خیابان می آوریم، مردم هستند که ما را بیرون کشانده اند. پس باید به خواست آنها احترام بگذاریم. خواسته مردم روشن است، هرچند همه خواسته های ما را دربرنمی گیرد، اما به عنوان یک مارکسیست نمی توانیم هم از مردم بت بسازیم و هم جایی که در خیابان کشته می شوند، کنار آنها نباشیم. الان موضوع و خواست ها مذهبی نیستند. اگر هر نماد دیگری جز این می بود، تا به حال تانک به خیابان آورده و حکم ارتداد معترضان را داده بودند.
نوید 27 ساله و رفیق مریم است. او دو سال پیش به اتهام توهین به روحانیون و مراجع تقلید محاکمه شده است. او می گوید، الان شرایطی نیست که ما مطالبات خودمان را طرح کنیم. اما به زودی نوبت ما هم می شود. الله اکبر گفتن و یا حسین گفتن برای من فقط همراهی با مردم است. اگر یک الله اکبر در پشت بام می گویم بعدش 10 بار مرگ بر دیکتاتور می گویم.
پریا 25 ساله است و پدرش را دهه شصت از دست داده است. او نظری مخالف دوستانش دارد و می گوید: ما مجبور نیستیم وارد این بازی شویم و فقط برای امن بودن و یا با توجیه در کنار مردم بودن این شعارها را بدهیم و یا جنایتکاران دیروز را تطهیر کنیم. او از دوستانش که در نماز جمعه هاشمی شرکت کرده اند، دلخور است. می گوید من هم رای دادم و به نتیجه انتخابات معترضم. اگر رای دادم برای این بود که بتوانم کمی نفس بکشم. باید شعارهای خودمان را بدهیم. موسوی قهرمان ما نیست.
اینکه در این شرایط مردم به بی خطرترین شعارها و نمادها رو آورده اند، از سوی برخی استفاده مردم از سلاح های حکومت تلقی می شود و برای برخی دیگر نشان انحراف است. از سویی دیگر با انتشار طرح "رنگین کمان آزادی و عدالت" که هفت رنگ را به نشان هفت مطالبه محوری در نظر گرفته است، به نظر می رسد این حرکت دارد سویه دیگری به خود می گیرد که دیگر شعار آن "رای منو پس بده" نیست؛ خصوصا در شرایطی که موضوع ابطال آرا از سوی کاندیداهای معترض به حاشیه رانده شده است.
*****
بیانیه انجمن حامیان حقوق بشر اصفهان:
اعتماد مردمی را بیشتر از این متزلزل نکیند
به دنبال وقایع و بحرانهای اخیر در کشور پس از انتخابات و شیوه ی نامتعارف، غیر قانونی و خشونت آمیز نهادهای نظامی و غیرنظامی در برخورد با شهروندان معترض، در شهر اصفهان نیز اینگونه برخوردها منجر به کشته شدن حداقل دو تن از هموطنان به نامهای شفیعی نژاد و اخترزند در روز 25خرداد، آسیب دیدن جدی تعدادی دیگر ازجمله تخلیه گردیدن چشم چندین نفر از معترضین، به آتش کشیدن دانشگاه صنعتی، ناپدید گردیدن و بازداشت تعداد زیادی از فعالین اجتماعی و سیاسی و دانشجویان گردیده است. تمامی این وقایع، نشان از روندی میدهد که در آن تنها ملاک عدالت، یعنی پایبندی به قانون نادیده گرفته شده است. بدیهی است ادامه اینگونه رفتارها و امنیتی شدن فضای حاکم بر جامعه، نه تنها بیش از پیش حرمت قانون را می شکند مهمترین پایه و اساس حکومت که همانا اعتماد مردم است را نیز از بین می برد. بنابر اصل 27 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اعتراض مسالمت آمیز و تجمع وراهپیمایی آرام از حقوق اساسی ملت است. در نتیجه، برخوردهای خشونت آمیز صورت گرفته از طرف نهادهای خاص دولتی و امنیتی و لباس شخصیها، مغایر با قانون اساسی ایران و میثاقهای بین المللی و نقض آشکار اصول اولیه حقوق بشر و بنیانهای دموکراسی است. انجمن حامیان حقوق بشر اصفهان وظیفه خود میداند ضمن اظهار تاسف و همدردی با خانواده های داغدار کشته شدگان و آسیب دیگان حوادث ناگوار اخیر، صرفنظر از هرگونه موضع گیری سیاسی و صرفا در راستای اعتلای حقوق بشر در ساختار جامعه مدنی ایران، خواستار آزادی هر چه سریعتر بازداشت شدگان و محاکمه عاملان فجایع اخیر می باشد.امید است توجه هر چه بیشتر مسئولین به حقوق اساسی ملت ایران به عنوان وجه بنیادین جمهوریت نظام، موجبات بازگشت وحدت و همدلی به فضای جامعه را فراهم نموده و عدالت همگام با قانون در سطح وسیع در جامعه حاکم گردد.
*****
در سوگ یک جانباخته
برای امیر جوادی فر
این مطلب سوگنامه است از آرین ریس باف از دوستان شهید امیر جوادی فر که در وبلاگ خصی اش در فراغ او نوشته است.
متن کامل این نوشته بدین شرح است:
که غزل گریه ها را برای همیشه در خاطره های مان حک کرد و رفت!
بحث های بی پایان من و تو...
من می گفتم ایرج جنتی عطایی، تو می گفتی شهیار قنبری!
من می گفتم سینما، تو می گفتی ادبیات!
من می گفتم ... تو می گفتی ...
خب! حالا که چی؟ من بگویم زندگی و تو با لبخند همیشه ات مرگ را نشانم بدهی؟!
من بیایم کویر پی دلتنگی هایم و تو، به ناگهان سر از پزشکی قانونی تهران در بیاوری؟!
من که می شناسمت، تو نه سیاسی بودی و نه دوست داشتی که باشی.
همیشه سوال داشتی و من به عنوان مدیر داخلی آن روزهای موسسه کارنامه و تو به عنوان هنرجوی بازیگری، دیالوگ های مان تمامی نداشت.
زنگ می زدی و ترانه های جدیدت را می خواندی. و من می گفتم قنبری زده شده ای و تو دادت در نمی آمد، چرا که خودت هم این را پذیرفته بودی و آگاهانه، ترانه هایت را که سرشار از عشق به آدمیان بود می ساختی.
می رفتیم استادیوم، به عشق سوسیس های کثیف و تخمه های شور.
من، تو، مهدی و یاشار و هومن. که می دانم فردا، وقتی تو را به خاک هدیه می دهند، سخت ترین روز زندگی شان را تجربه می کنند.
یادت هست فیفا منیجر را به من هدیه دادی و آلوده شدم. تو مربی جاه طلب و احساساتی آرسنال ( با این که بارسلونی بودی، به خاطر من لیگ برتر را پذیرفتی ) یاشار مربی بی تفاوت و خون سرد لیورپول و من مربی ناشی تیم رویاهایم، منچستر یونایتد. یادت هست وقتی مدیر منچستر به خاطر ول خرجی ها و نتایج ضعیف تیم، من را اخراج کرد، تو و یاشار چقدر خندیدید؟!
یا آن سفر سه نفره مان به خانه دریا ... من. تو، یاشار و شعر خوانی ها... تا صبح!
یا آن سفری که من و صابر از ماسوله آمدیم ( صابر تا خرخره علیرضای درباره الی شده بود ) و آن چهار روز جاودانه ی ابتدای خرداد در دهکده ساحلی! با هومن و شیما و لبخند.
یا آن سفر سرشار از خاطره به خانه دریا، من، تو، یاشار، صابر، مهدی و امیر صادقی! ماجراهای گروتسک سمند سیاه و آقا سگه!
یا روزی که برق های اضطراری آتی ساز قطع بود و لبخند آمد و تو دل سپردی.
امیر! بگو که این هم یکی از آن شوخی های احمقانه است با مامان اختر، که خدا می داند تو را در این دنیا از جانش دوست تر می دارد و نمی دانم فردا در بهشت زهرا وقتی تو را می بیند...
امیر! زمستان های طبقه ۲۶ را یادت که نرفته؟ برف نوردی های تو... از مینای خیالی نوشتن هایت... خنده های تو امان و کلماتی که مثل سیل از زبانت جاری می شد و کم تر می توانستم جلوی خنده ام را بگیرم!
امیر! فیل کلاب و جریمه های خشن و تحلیل فیلم ها و تاتر ها و نوشتن ها را یادت هست؟...سرم انگار به اندازه ی دماوند شده. چیزی در دلم مرده، که شاید امید باشد و آرزو. به یاد روزی افتاده ام که در تراس ایستاده بودیم و تو خواندی:
هرگز از مرگ نهراسیدم، اگر چه دستانش از ابتذال شکننده تر بود. هراس من باری، مردن در سرزمینی است که مزد گورکن، از آزادی آدمی افزون باشد...
*****
توجه:
کمتر از یک هفته قبل گزارشی از یاران نفوذی خویش در نهادهای حساس دولتی انتشار دادیم. گزارشی از نشستی مخفی از سوی نمایندگان "سپاه واحمدی نژاد و خامنه ای" و هشدار دادیم که کودتای دیگری در شُرُف تکوین است که به خلع "سیدعلی گدا" از مقام رهبری و بدست گیری امور توسط سپاه پاسداران و ریاست جمهوری مادام العمر احمدی نژاد منجر خواهد شد.
به این هشدار و گزارش ما (طبق معمول) هم میهنان خارج از مرزها هیچ واکنشی جهانی نشان ندادند ، اما در داخل میهن؛ برخی که شاید نگران آینده خویش هستند این گزارش ما را جدی گرفته اند و کم کم واکنش ها آغاز گشته است.
به دو نمونه زیر از این واکنش ها توجه کنید:
**
تبعیت از رهبری، تنها در آغوش گرفتن و بوسیدن دست ایشان نیست
سایت دولتی تابناک - كدخبر: ۵۷۲۴۱
تاريخ: ۰۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۰
رفتار آقای احمدی نژاد در ده روز گذشته قابل تامل است زیرا نوعی تقابل با رهبری در آن مشاهده می شود و این موضوع برای ما و برادرانی که در دایره اصولگرایی تعریف می شوند و همواره شاخص هایی برای همراهی ها و حمایتهایمان داشته ایم که اصلی ترین آنها تبعیت از رهبری است قابل پذیرش نیست.دکتر حمیدرضا کاتوزیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و از چهره های شاخص اصولگرا در مجلس در گفتگوی تلفنی با "تابناک"، ضمن بیان مطالب بالا و در پاسخ به این پرسش که تحلیل ایشان از اقدامات اخیر رئیس دولت نهم چیست گفت: اقدامات اخیر آقای احمدی نژاد و تداوم احتمالی آن ـ که بعید هم نیست ـ باعث مشکل دار شدن ادامه فعالیت کابینه وی خواهد شد و برای رفع این مشکل سه راه وجود دارد؛ نخست آنکه بار دیگر و در مدت کوتاه باقی مانده کل کابینه دوباره از مجلس رای اعتماد بگیرد، دوم اینکه همه وزرا را عزل کرده و برای وزارتخانه ها سرپرست تعیین کند و سومین را حل هم این است که از حکم حکومتی استفاده کند.کاتوزیان ادامه داد: اما مسئله ما با آقای احمدی نژاد، اکنون دیگر بحث اعتبار و چند و چون ادامه فعالیت کابینه وی تا پایان این دولت نیست،ما بر این باوریم که التزام به ولایت فقیه و تبعیت از رهبری، در آغوش گرفتن ایشان و بوسیدن دستشان نیست، بلکه التزام عملی مهم است.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در موضوع انتصاب آقای مشایی به عنوان معاون اول و وقایع پس از آن، رفتارهای سئوال برانگیز و نگران کننده ای از سوی آقای احمدی نژاد مشاهده شد.نخست اینکه علی رغم اطلاع از قبلی موضع مقام معظم رهبری درباره آقای مشایی، وی را در چنین جایگاه مهمی قرار می دهد،جایگاهی که در صورت نبود رئیس جمهور عملا وظایف و اختیارات رئیس جمهور را برعهده خواهد داشت.دوم اینکه بعد از یادداشت و نامه رهبری به ایشان برای کنار گذاشتن مشایی، وی با گذشت یک هفته از دریافت این نامه تمکین ننموده و حکم ایشان را کان لم یکن نمی کنند، حتی پس از عمومی شدن نامه آقای احمدی نژاد مشایی را برکنار نکرده بلکه مشایی خود استعفا می دهد.در ادامه آقای احمدی نژاد تمام قد پشت سر آقای مشایی ـ که موضع رهبری در باره ایشان و تاکید بر به مصلحت نبودن استفاده از ایشان در پست های حساس روشن بیان شده است ـ می ایستد و او را به عنوان مسئول دفتر رئیس جمهور که جایگاه خطیر و حساسی است منصوب می کند.وی افزود: سومین موضوع، که حکایت از دنبال کردن یک خط سیر مشخص در ده روز گذشته توسط رئیس دولت نهم دارد، کنار گذاردن وزرایی است که از موضع و منویات رهبری در باره آقای مشایی حمایت کرده و در خصوص رفتارهای احمدی نژاد از وی انتقاد کرده بودند.مجموعه این اقدامات در ده روز گذشته چه هدفمند بوده باشد یا از سر بی توجهی و سهل انگاری نوعی تقابل با منویات رهبری را نشان می دهد. اکنون از دید بنده و دوستان اصولگرا مهم ترین موضوع آن است که نه در حرف و کلام بلکه در عمل آقای احمدی نژاد باید نسبت خودش را با رهبری مشخص کند.دکتر کاتوزیان در ادامه گفتگوی خود با "تابناک"، در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اقدامات مجلس درباره بازداشتهای اخیر، حادثه کوی دانشگاه و شرایط بازداشت شدگان اینگونه پاسخ داد: متاسفانه من به عنوان نماینده مردم در مجلس هم نمی دانم که چه تعداد در بازداشتند و چه کسانی اقدام به بازداشت این افراد نموده اند و کجا نگهداری می شوند و شرایط کنونی آنها چگونه است.وی افزود: باید بگویم ما الان هیچ اطلاعاتی در این باره نداریم، متاسفانه کمیته حقیقت یابی که توسط آقای لاریجانی به ریاست آقای ابوترابی تشکیل شد و بنده هم عضو آن بودم با وجود اقدامات خوبی که در ابتدای تشکیلش انجام داد و گزارشهایی نیز در این باره منتشر کرد اکنون زمین گیر شده است.کاتوزیان درباره علت این وضعیت گفت: از زمانی که به موازات این کمیته، کمیسیون امنیت ملی مجلس اقدام به راه اندازی هیاتی برای پیگیری وضعیت انتخابات و پس از آن نمود، در عمل این کمیته حذف شد، زیرا الان حدود سه هفته است که هیچ جلسه ای نداشته و همه اقداماتش تا کنون عقیم مانده است.ما در این مدت گزارشها، فیلمها و عکس هایی تهیه و به مراجع مربوط برای روشن شدن موضوع ارائه کرده ایم اما با شکل گیری این تشکیلات جدید در کمیسیون امنیت ملی، کمیته حقیقت یاب اولیه ای که تشکیل شده بود اجازه تحرک بیشتر نیافته و زمین گیر شد.
ایشان در ادامه گفت: ما اکنون اطلاعات زیادی نداریم ،اما خبرهایی که در این باره می رسد زیاد خوشایند نیست.البته ما توانستیم کمکهایی به برخی از خانواده های بازداشت شدگان که به ما مراجعه کرده بودند بکنیم اما در مجموع اقدامات قابل ملاحظه ای نبوده است.این نماینده اصولگرای مجلس هشتم در پایان و در پاسخ به این سئوال که چرا نمایندگان مجلس آنگونه که باید در این حوادث نقش آفرینی نکردند گفت: اکثر نمایندگان مجلس منتظر گزارش کمیته حقیقت یاب بوده اند زیرا گزارش های اولیه این کمیته برای آنها رضایت بخش بوده، اما کمیته در حال حاضر وضعیت نامعلومی دارد، برخی دوستان هم یا نمی خواهند هزینه بدهند و سعی می کنند دیپلماتیک برخورد کنند یا عزمی برای این کار ندارند.
**
احمدی‌نژاد مأموریت دارد جمهوری اسلامی را سرنگون کند
سایت آینده که چند روز قبل تعدادی از اعضای تحریریه‌ی آن دستگیر شدند، تحلیلی را منتشر کرد که در آن ادعا شده احمدی‌نژاد به دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی است! متن یادداشت این سایت را بی‌هیچ کم و کاستی بخوانید:
5 روز قبل در تحلیلی یکی از نگاهها به احمدی نژاد را ماموریت نهایی او برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ارزیابی کرده ونوشتیم:
" در این دیدگاه احمدی‌نژاد، فردی شناخته می‌شود که هدف آن سرنگونی نظام جمهوری اسلامی است، بر اساس نگاه منتقدان به این دیدگاه، ابهامات مطرح شده راجع به تبار و تغییر نام‌خانوادگی احمدی‌نژاد، عملکرد وی در موضوعاتی نظیر هولوکاست و محو اسرائیل، تغییر مواضع شدید در سیاست خارجی در سال پایانی دولت نهم نسبت به دو سال نخست آن، استفاده اسرائیل از مواضع رادیکال احمدی‌نژاد و تداوم ریاست جمهوری وی، تأثیر طرح اتهامات و روش افشاگرانه او علیه علما و شخصیت‌های نظام بر سست شدن ثبات جمهوری اسلامی و ایجاد اختلافات در سطوح بالا از جمله شواهد و قرائنی است که نشان می‌دهد که عملکرد محمود احمدی‌نژاد در جهت فروپاشی نظام جمهوری اسلامی قرار دارد، انزوا در سیاست خارجی و صدور قطعنامه‌هایی که حتی در دوران جنگ نیز سابقه نداشته است، ‌از بین رفتن سرمایه‌های ارزی، افزایش نارضایتی داخلی و تضعیف جایگاه نهادهای کلیدی نظام مانند جایگاه رهبری، سپاه‌پاسداران، شورای نگهبان به دلیل اشتباهات غیرقابل توجیه وی از جمله دیگر دلایل منتقدان به دیدگاه اول محسوب می‌شود. "
اکنون در کمتر از یک هفته کشور با بحرانی بی سابقه مواجه شده است:
احمدی نژاد 4عضو کابینه را در یکساعت برکنار کرد که تنها نتیجه آن از بین رفتن اعتبار قانونی هیات وزیران ونیاز به رای گیری مجدد برای دولت از مجلس کند در حالیکه تنها 8روز دیگر و با تنفیذ ریاست جمهوری به وی ٰاو می تواست بصورت طبیعی اینکار را انجام دهد.
جمعه هفته قبل و چند ساعت قبل از خطبه های هاشمی که پیش بینی می شد حاکمیت را با انتقاداتی جدی از ناحیه رییس مجلس خبرگان مواجه کند احمدی نژاد با انتصاب جنجالی ترین عضو دولت نهم به سمت معاون اولی رهبری را در تنگنا قرار داد وحتی 5روز پس از ابلاغ دستور آیت الله خامنه ای مبنی بر برکناری رحیم مشایی وی مقاومت کرد و با کشیده شدن موضوع به صدا وسیما ، احمدی نژاد بدون برکناری مشایی استعفای وی را با ادبیاتی طعنه آمیز به نظام پذیرفت و آنرا با نامه ای توهین آمیز به رهبری ارسال کرد.
انتصاب مشایی بعنوان ریاست دفتر ومشاورت ارشد خود که عملا جایگاه وی را از معاونت اولی مهمتر می کند حرکت دیگری بود که نشان داد که احمدی نژاد در پی ایجاد تنش در حاکمیت است.
برکناری 4وزیر در یکساعت ومرخص کردن وزرایی نظیر الهام و سعیدی کیا اقدامی دیگر در پاکسازی هیات دولت از وزرای مرید رهبری است.
اینکه اهداف احمدی نژاد از بحران سازی های پیاپی چیست پرسش دشواری است اما به این نکته می توان اشاره کرد که اگر وی در پی انتصاب وزیرانی همراه با خود است ؛ مقطع فعلی بدترین زمان برای تصفیه حساب بود زیرا با این اقدام از یکسو اعتبارقانونی هیات دولت از بین رفته است و از سویی دیگر مراسم تنفیذ به خطر افتاده ودر مرحله سوم نیز رای اعتماد مجلس به وزرایی جدید محال به نظر می رسد.
نتیجه همه این اقدامات آزرده کردن رهبری ، فروپاشی دستگاه اطلاعاتی و افزایش تنش داخلی در نظامی است که با چالش بین المللی در پرونده هسته ای وانتخابات روبروست اقداماتی که هر کودکی می تواند بفهمد که به زیان محمود احمدی نژاد،رهبری ونظام است مگر آنکه وی ماموریتی برای اینکار داشته باشد...
*****
یاران و هم میهنان گرامی
در رابطه با دو مطلب فوق ایمیلی بسیار بی ادبانه دریافت کرده ایم از یکی از مزدوران و مواجب بگیران رژیم در کانادا (شهر تورنتو). اگرجه که شیوه کار ما همیشه این بوده که از هر نظر و عقیده و مرامی استقبال نموده و پاسخ هر ایمیلی را در نهایت نزاکت بنویسیم، اما در این مورد ضمن آن که ما پاسخی بسیار کوتاه برای این مزدور بی هویت (البته ما هویت او را بخوبی می شناسیم و هر زمان لازم باشد انتشار میدهیم) از شما یاران و هم میهنان می خواهیم که اگر دلتان خواست، به پرت و پلا نویسی ایشان پاسخی شایسته بدهید.
در زیر عین ایمیل ارسالی ایشان را مشاهده می کنید:
JNIK@aol.comآقا جمعش کنید...9:37 PM (37 minutes ago)
JNIK@aol.comLoading...9:37 PM (37 minutes ago)
Reply
JNIK@aol.com to me show details 9:37 PM (37 minutes ago) Reply

آقا جمعش کنید دیگه خیلی خودتان را مسخره می کنید.اگر ماموریت احمدی نژاد سرنگونی باشد. من پشتش می ایستم..هر روز یک بامبول درمیارین.
*****

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بدلیل پائین آوردن سرعت اینترنت از سوی رژیم در حال زوال، ناگزیر شده ایم هر صفحه را فقط به یک "پست" اختصاص دهیم. برای خواندن مطالب و دیدن تصاویر و ویدئوهای "پست" های قبلی با مراجعه به "بایگانی وبلاگ" در نوار جنبی (سمت راست) پست و روز مورد نظر را انتخاب کرده و بروی آن کلیک کنید
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ