سرود ملی: ای ایران ای مرز پرگهر

نقش دولتمردان و رسانه های آمریکایی در شورش 22 بهمن 1357

۱۳۸۸/۰۴/۰۳

چهارشنبه: 3/4/1388 (ساعت 10:30 شب)

ر زم آوران خسته اما سرفراز

رزم آوران و حماسه آفرینان میدانهای نبرد نابرابرآزادگان؛ با سرکوبگران آزادی و وقیحان ولایت سفیه، از خیابانها به خانه ها و پشت بامها نقل مکان یافته.
از ساعتی پیش با فروکش کردن موقتی شعله های بیدادگری رژیمی خودکامه در برابر حق طلبی و طغیان برعلیه زور و ظلم و جور و فساد و تباهی، خیابانهائی که شاهد حماسه آفرینی گردان روزگار بودند خالی از گردنفرازان گردیده و اینک میلیونها تهرانی؛ به نشانه ادامه نبردِ "زیستن آزاد یا استقبال از مرگ در برابر ذلت و فرومایگی" به پشت بامهای خانه ها تجمع کرده اند و فریادهای الله و اکبر ، مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه ای پست و دیوانه، مرگ بر احمدی نژاد زورگوی غاصب، و صدها شعار و فریاد دیگر سکوت سنگین و پر رمز و راز تهران را درهم شکسته و این فریاد و طغیان و خروش گوش آسمان و زمین و زمینیان را همچون نوای مرغ حق که آوازه خوان شبهای بی امان تا سپیده است، نوازش و دلهای چرکین و زخمین از بیداگری را اندکی التیام می بخشد.
شاید تا ساعتی دیگر "گردآفرینان" و "حماسه سازان" به بسترها پناه برند تا با ساعاتی چند استراحت خود را برای رزمی دیگر، حماسه ای دگر و خشم و خروش و طوفانی نوین آماده سازند.
فردا، و فرداهائی سرشار از خون و کشتار و فریاد و طغیان و شورش در راه است. پس باید که ساعاتی آرمید تا قوای جسمی و فکری و روحی خویش را برای فردا و فرداهای پس از آن همچنان مقاوم و پایدار نگاهداشت.
درود بر غیرت و همیت و شرافت شما تاریخ سازان و گردان میدان مبارزه ای نابرابر برای کسب آزادی و حق. تاریخ فردا، با قلمی سحرآمیز و سرافراز از غرور و به جوهری که از خونهای شمایان انباشته گردیده اوراق زرین این روزهای افتخارآفرین را در دل خویش خواهد نگاشت تا نسل های بعدی آگاه گردند که شما تاریخ سازان چگونه با مشت خالی، با سنگ پراکنی در برابر تیر و تفنگ و باتوم و گاز اشگ آور و دشنه و چاقو و زنجیر و تبر و.. و... ایستادگی کردید تا این سرزمین پاک را از پلیدی و پلشتی روضه خوانان و مزدوران آنان پاکسازی نمائید... درود بر شرافت و شهامت و غیرت شما..
گوشه ای و صحنه ای دیگر از غوغای خیزش و طغیان خشم ملت در صحنه ای دیگر از هزاران صحنه مشابه:

*


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آخرین آمار:
یاران و همرزمان ما که امروز در تمامی صحنه های غرورآفرین خیزش مردمی در میدان بهارستان، میدان ونک، میدان صادقیه، و تمامی خیابانها و محله هائی که صحنه نمایش گردآفرینی مبارزین راه آزادی میهن و پاکسازی ایران سرفراز از مزدوران رژیم و برچیدن بساط ظلم و ستم ملایان بوده است، حضوری فعال داشتند؛ آماری نچندان قطعی اما قریب به یقین بشرح زیر به ما گزارش داده اند:

تعداد کشته شدگان در تمامی صحنه ها در تهران: 16 نفر

زخمیانی که توانستند به کمک مردم از صحن ها دور شوند: حدود 265 نفر

زخمیانی که توسط مزدوران به نقاط نامعلوم انتقال یافتند: نامعلوم

دستگیرشدگان و منتقل شده به مکان های نامعلوم: نامعلوم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بیشرمی تا نهایت... پستی تا ابدیت..!
و اینهم پاسخ رهبر قاتلین و مزدوران و اشغالگران میهن ححضرت دوزخ مکان: "سیدعلی گدای قاتل".

این فیلمی است از گردهمائی و نشست ساعاتی قبل سران و رهبران سرکوبگران خیزش و همایش امروز در نقاط مختلف تهران، با این شیخ سگ صفت و گرگ درنده، و یاوه گوئی های این قاتل بیشرم خطاب به مزدورانش.

روی لینک زیر کلیک کرده و بوسیله "ویندوز مدیا پلیر" تماشا و گوش کنید:


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یکی دیگر از مزدوران رژیم...
این عکس یکی دیگر از مزدوران رژیم است:
نام اصلی: ابوالفضل
شهرت: نعمت اللهی
لقب:دکتر رضائی..!!!!!!
مشاغل: فرمانده رسته 1و2و3 اوباشان بسیجی و هماهنگ کننده حملات و شبیخون های ناگهانی به منازل مردم، دستگیری لااقل صدها نفر تا کنون طی یکهفته اخیر.
محل سازمانی: پادگان اوباشان"ثارالله" (پادگان عشرت آباد سابق)
***
این نامرد ملت ستیز و خود فروخته که طبق اطلاعات در قتل و کشتار لااقل بیش از بیست نفر مستقیم دست داشته (خود او لااقل 20 نفر را بقتل رسانده) و در بسیاری از حملات به راهپیمائی ها و تظاهرات مردم، نقش رهبری بسیجیان و لباس شخصی ها را بعهده دارد و "رسته" های نامبرده بالا که تحت نظر و فرمانده او هستند، بیشترین فجایع را در سرکوب روزهای سی ام و سی و یکم خرداد ماه بعهده داشته اند.
این گرگ درنده و آدم کش بالفطره در صدر لیست یاران ما در گروه "اعدام های انقلابی" جای دارد و تمامی اعضای این گروه وظیفه دراند که به محض یافتن محل او و یا مشاهده او در هریک از تضاهرات و راهپیمائی های مردمی بلافاصله جامعه را از شر وجود پلیدش پاکسازی نمایند. (کد: م-200- ب- اعدام انقلابی در نام ملت ایران)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
چهارشنبه: 3/4/1388 ( ساعت 8:25 شب)
پیام ملت به جنایتکاران: تا آخر ایستاده ایم
پس از حمله و کشتار دوباره مزدوران رژیم در تضاهرات و تجمعات امروز تهران، پس از کشته شدن لااقل هفت نفر (طبق خبرهائی که توسط یاران حاضر در صحنه ها تا این لحظه که این پست را می نویسیم به ما گزارش گردیده)، پس از زخمی شدن دست کم سیصد و هشتاد و هشت نفر در نقاط مختلف، بخصوص در میدان بهارستان و خیابانها و مسیرهای منتهی به این میدان (تا این لحظه) و پس از دستگیری صدها تن و انتقال آنان به زندانها و شکنجه گاههای رژیم بیدادگر توسط سرکوبگران و اوباشان پیرو ولایت وقیح، تا این لحظه که اندکی پس از ساعت هشت و نیم شب است هنوز محلاتی چون خیابان های سعدی (مسیر منتهی به میدان بهارستان) میدان بهارستان، خیابان شهباز ، سرچشمه، و بطور کلی تمامی محلات آن و حوش و همچنین میادین ونک، صادقیه، خیابان ولی عصر حد فاصل میدان ونک تا میدان صادقیه، خیابان توانیر، خیابان جام جم و حوالی تلویزیون رژیم، مملو از رادمردان و شیرزنانی است که همچنان با دست خالی و فقط با شعارهای کوبنده و سنگ پراکنی بسوی بسیجیان مزدور و افراد تا دندان مسلح سپاه و سایر نیروهای انتظامی، حضور زنده و مقاوم خویش را به "سیدعلی گدا" و پیروانش اعلام میدارند.
*
فیلمی دیگر از حملات بی امان مزدوران رژیم به مردمان بیدفاع و مقاومت این ملت شریف درمقابل این حملات، از تظاهرات و تجمعات امروز تهران:

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

چهارشنبه: 3/4/1388 (ساعت 6:15 پس از نیمروز)

خیانت و مکافات...!!
دیشب دیروقت (ساعاتی بین 9 تا 10 شب) پس از انتشار اعلامیه فراخوان آقایان کروبی و موسوی از مردم برای حضور گسترده در میدان بهارستان و مراکزی دیگر چون میدان ونک - میدان تجریش - میدان صادقیه، این خبر چنان بسرعت از طریق ایمیل ، پیامک، تلفن و دهان بدهان در شهر پیچید که که تقریبن پیش از نیمه شب میلونها نفر در تهران از این خبر آگاه بودند و آنانی هم که دیشب نمی دانستدن امروز آگاه گشتند. کروبی حتا این فراخوان را در "فیس بوک" هم نهاده بود (که اینک البته و صد البته که پاک و محو شده) و طی آن توضیح داده بود که او میرحسین موسوی متفقن تصمیم به این گردهمائی گرفته اند و آقای موسوی همراه با همسرش و سایر اعضای خانواده اش در میدان بهارستان حاضرخواهد شد.
علت توجیهی حضور مردم در سایر میدانها ( میدان ونک - میدان تجریش - میدان صادقیه)این مطلب ذکر شده بود که جون میدان بهارستان کوچک و محدود است مردم به زحمت و دردسر خواهند افتاد و با توجه به اعتصابات گسترده شرکت واحد اتوبوسرانی و مترو، بتابراین مردم در این سه میدان نیز تجمع نمایند و با گردآمدگان در میدان بهارستان اظهار هم رایی و هم صدائی و همبستگی نمایند.
اینها تمامی کلمات و جملاتی بودند که چه در اعلامیه صادر شده در شب هنگام و هم در صفحه حضرت کروبی در فیس بوک ثبت و ضیط بود و ملت از امروزصبح، علی رغم نبودن وسایل نقلیه عمومی کافی، علی رغم ترافیک سنگین خیابانها بدلیل قطع برق و از کارافتادن چراغهای راهنمائی در چهارراهها در مناطق مرکزی و مایل به خیابانهای منتهی به میدان بهارستان، با معدود خطوط مترو که هنوز به کار ادامه میدهند، با دوچرخه و موتور سیکلت و بسیاری پیاده، خود را به میدانهای یادشده، بخصوص بهارستان رساندند.
حتا ما نیز فریب این فراخوان را خوردیم و آن را در تارنمای خویش منعکس کردیم، اگر چه که این توضیح را نیز دادیم که انتشار این فراخوان و اعلامیه درین بلاگ، دلیل حمایت و تایید ما از هریک از این دونفر نیست و فقط بعنوان یک وظیفه وجدانی برای میلیونها انسانی که در تهران و سایر نقاط ایران از سایت ما بازید می نمایند؛ این اعلامیه و فراخوان را انتشار میدهیم. همجنین از اعضاو همرزمان خویش خواستیم که این بار فقط اگر خودشان مایل هستند به هریک از این مراکز تجمعی بپیوندند (که معنای جمله این بود که این یک درخواست همگانی و عمومی از سوی سازمان برای یاران وفادار سازمان نیست).

اما گفتنی است که دقیقن یک ساعت پیش از وقت مقرر شده؛ یعنی درساعت سه پس از نیمروز، آقای موسوی طی اعلامیه ای که از سوی ستادش انتشار یافت بطور رسمی اعلام کرد که فراخوان امروز هیچ ارتباطی با او ندارد و این نوعی تبانی و توطعه رژیم است برای بدنام کردن و اهتمالن دستگیری او و خانواده اش در صورت حضور درین همایش.
از سوی دیگر متن و پیام نوشته و ثبت شده در "فیس بوک" توسط آقای کروبی نیز محو گردید گوئی هرگز چنین چیزی نوشته نشده بود...
*
افسوس از دو رویان و ترسویان و فریب دهندگان... وای بر اینانی که چنین ملتی شریف را به بازی گرفته اند ... وای بر اینانی که بزودی و پس از فروپاشی رژیم،؛ در کنار سران و سردمداران و جباران دستگاه "ولایت وقیح"؛ این بیشرمان نیز که از حدود یکماه پیش ملتی را بسوی خویش کشانده و همراه با خود به سراب رسانده اند، به محاکمه کشیده خواهند شد و باید پاسخ تمامی شیادیها و دروغهایشان؛ بخصوص این خیانت امروز را بصورت واضح و روشن به مردم بدهند.
ملت ما رشید و بیباک است. آنان امروز در صحنه ها حاضر شدند، کتک خوردند، زخمی شدند، کشته شدند و گروه گروه دستگیر و به مناطق نامعلوم انتقال یافتند اما جناب موسوی و حضرت کروبی مانند موش هائی در سوراخهای خویش خزیدند و یک ساعت مانده به شروع تجمعات پیغام فرستادند که این توطتعه عوامل بسیجی بوده....! وای بر شما روسیاهان و فریبکاران و دروغگویان شمایانی که بزودی درکنار سایر جنایتکاران به محاکمه کشیده خواهید شد.
*
نخستین فیلمی که از تجمع اعتراضی امروز مردم در میدان بهارستان برایمان رسیده:


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

چهارشنبه: 3/4/1388 (ساعت 12:45 پس از نیمروز)

دو فیلم از تظاهرات دیروز مردم در میدان بهارستان و خیابانهای اطراف و حملات بسیجی ها و اوباشان لباس شخصی و نیروهای سرکوبگر به ملت بی دفاع و خشمگین:



ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

چهارشنبه: 3/4/1388 (ساعت: 11:25 بامداد)


حامی لباس شخصی ها به خونخواهی ملت برخاست؛ کیهان موسوی را مسوول خون ها معرفی کرد

همزمان با اعلام خبر حضور مهندس میرحسین موسوی، زهرا رهنورد به همراه تمامی اعضا و رؤسای ستادهای وی در برابر مجلس، جوسازی رسانه های جناح راست و در راس آنها کیهان برای برخورد با مهندس میرحسین موسوی بالا گرفت تا جایی که کیهان موسوی رامسئول درگیری های اخیر معرفی کرد و در تیتر اول خود با عنوان موج خونخواهی مردم از میرحسین موسوی، “ده ها كشته و زخمی، تخریب گسترده اموال عمومی، آتش سوزی های وسیع و صدها مورد تخریب خودروهای مردم” را “حاصل دو هفته قانون گریزی و خودخواهی میرحسین موسوی” دانست.
این روزنامه نوشت: “موسوی كاندیدای افراطیون و احزاب سه قلوی مشاركت، كارگزاران و مجاهدین كه ابتدا با ژست قانون گرایی پا به عرصه انتخابات دهم ریاست جمهوری گذاشت پس از اینكه با رأی منفی قریب به ۲۵ میلیون ایرانی مواجه شد بلافاصله تمام ادعاهای پیشین خود خصوصاً قانون گرایی را به ورطه فراموشی سپرد و چهره واقعی خویش را كه در پس شعارهای پرطمطراق دوران انتخابات مخفی كرده بود آشكار ساخت.”
کیهان همچنین موسوی را متهم کردکه “هوادارانش را به تجمع غیرقانونی میدان آزادی فرستاده و خود نیز در میان آنها حضور یافته و به بیان مطالب تند و تحریك آمیز علیه نهادهای قانونی نظام پرداخته است”.
نکته جالب اینکه کیهان ضمن آنکه مسئولیت شهادت شرکت کنندگان در تظاهرات چند روزه اخیررا متوجه موسوی دانسته و “نقاب زدگان سبزپوش” رابه “قمه کشی و قداره بندی” متهم کرده، خبر از کشته شدن تعداد زیادی ازمردم داده است.این نشریه همچنین خبر از ارسال “بیش از ۲ هزار شكایت مردمی از طرف خانواده های كشتگان و مصدومان به مراجع ذی ربط ” داده و نوشته است: “موسوی چه بخواهد و چه نخواهد مسئولیت مستقیم این جنایت ها از جمله كشته شدن حدود ۲۰ شهروند بی گناه، صدها زخمی، ۲۰۰ مورد آتش سوزی بانك، ۲۰۰ مورد تخریب خودروی مردم و ۳۰۰ مورد تخریب اموال عمومی با اوست.”
این در حالیست که سردار رادان جانشین فرمانده انتظامی، خبر از ارسال “بیش از ۱۰ هزار مورد شكایت مردمی برای برخورد با اغتشاشگران” داده واو نیزبدون اشاره مستقیم به مهندس موسوی، اعلام کرده است که: “كسانی كه مردم را دعوت به تجمعات غیرقانونی و راهپیمایی می كنند باید تبعات آن را نیز بپذیرند.”در همین راستا احمد توكلی، رییس مركز پژوهش‌های مجلس هم در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به وقایع روزهای اخیر اظهار داشت: “بنده فكر می‌كردم لااقل پس از آشكار شدن بهره‌برداری دشمنان خارجی از حركت اعتراضی میرحسین موسوی و جمعی از مردم، آقای مهندس مرز حفظ استقلال سیاسی را پاس می‌دارد و به مسیر قانونی اعتراض بسنده می‌كند؛ ولی با بیانیه‌های پیاپی، به ویژه بعد از خطبه‌های روز جمعه اخیر، به نظر می‌رسد ایشان قصد دارند خودزنی را تا حد خودكشی ادامه دهند.”
وی با بیان اینكه “از لحظه‌ای كه معلوم شد نتیجه انتخابات مورد اعتراض‌ آقای مهندس موسوی است و او به همراه دوستان و طرفدارانش قصد تحرك مدنی بدون رعایت قانون را دارند، آشكار شد كه وی با خودش در تناقض قرار گرفته است”، تصریح كرد: “از این تاسف‌ بارتر مواضع آقای موسوی بعد از آشكار شدن دخالت دشمن مستكبر و خونریز ملت‌ها یعنی آمریكا و چند كشور پر مدعای اروپایی در ماجرا و بهره‌برداری و حتی تهدید تلویحی اوباما تحت عنوان نگرانی درباره تمامیت ارضی ایران است”.
وی البته این را نیز گفت که”حتی اگر حق با موسوی هم می‌بود حالا جای كوتاه آمدن بود.”
از سوی دیگر زهره الهیان، نماینده مجلس اسلامی هم “مسئولیت سرقت اموال، اهانت به خانم‌های محجبه و همه این مسائل و هرج و مرج ‌ها” رامتوجه موسوی دانسته و گفته است: “آقای موسوی باید پاسخ دهند كه چرا تلاش می كنند نظام را دور بزنند.”
وی همچنین افزوده: “ایشان باید اعلام كند كه ساختارهای درون نظام را قبول دارد یا ندارد و این تناقض را در افكار عمومی حل كند، كه عدم پذیرش ساختارهای نظام باعث هرج و مرج و تزلزل در نظام است.”
محمد نبی حبیبی، دبیر كل حزب موتلفه اسلامی هم با این توصیه که “آقای موسوی به اردوگاه مردم و قانون برگردد” او را “اولین كسی” دانست كه باید به اظهارات اخیر غربی ها و اسراییل در مورد جمهوری اسلامی پاسخ دهد و به وی نصیحت کرد: “به اردوگاه مردم و قانون برگردند و پیش از این برای دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب خوراك تهیه نكنند.”
زمینه سازی های قضایی
همزمان با این سخنان هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضائیه هم با “بی نظیر خواندن” انتخابات دهم ریاست جمهوری، “بیانیه هایی را که نباید صادر می شد” باعث اتفاقاتی خواند که در کشور روی داده است. وی گفت: “برخی اطلاعیه هایی كه نباید صادر میشد سبب شد دشمنان سوء استفاده كنند.”
محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه هم “از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و سیاسیونی كه به خطا می‌روند، خواست قدر این موقعیت را بدانند، خود را باطل نكنند و هزینه روی دست ملت نگذارند، زیرا ملت و نظام جمهوری اسلامی بزودی و با قدرت، چشم فتنه را بیرون خواهد آورد.”
لاریجانی كه دوشنبه شب در برنامه گفتگوی شبكه سوم سیما شركت كرده بود، افزود: “من مثل روز روشن می‌بینم كه ملت ما چشم فتنه را به در خواهد آورد اما چرا دوستان ما كه از افراد نظام هستند و برای نظام خدمت كرده اند، باید این قدر راه را به خطا بروند.”
وی در پایان سخنان خود بدون اشاره به اقدامات لباس شخصی ها در کوی دانشگاه و دیگر نقاط کشورپرسید: “مگر نظام جمهوری اسلامی چه بدی كرده است كه ما باید این گونه با آن رفتار كنیم؟

مریم کاشانی
روزآنلاين
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
چهارشنبه: 3/4/1388 (ساعت 7:30 بامداد)
توجه:
انتشار خبر زیردلیل تایید هدف صادرکنندگان این اعلامیه از سوی ما نیست و ما فقط به دلیل وظیفه وجدانی خویش برای آگاهی رسانی به میلیونها هم میهن خویش آن را انتشار میدهیم.
از آنجائی که همواره پیروی از خواست ملت هدف ما است، بنابراین تمامی اعضا و همرزمان جنبش همبستگی دانشجویان ایران در صورت تمایل می توانند در این همایش شرکت نمایند.
**
دعوت موسوی و کروبی به تجمع؛ امروز در برابر مجلس
حامیان میرحسین موسوی و مهدی کروبی تصمیم دارند امروز و فردا دو تجمع دیگر در اعتراض به “کودتای انتخاباتی” برگزار کنند. بنابر خبرهای منتشر شده اولین تجمع قرار است روز چهارشنبه سوم تیر در مقابل مجلس شورای اسلامی در میدان بهارستان تهران برگزار شود، و روز پنج شنبه نیز معترضان به تخلفات انتخاباتی قصد تجمع در مدفن آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی را دارند.
همزمان مهدی کروبی در بیانیه ای اعلام کرد که قصد دارد برای کشته شدگان حوادث اخیر که در سرکوب گسترده اعتراض مسالمت آمیز مردم از سوی نیروهای نظامی و شبه نظامی کشته شدند، مراسم سوگواری برگزار کند.
اخبار تائید نشده حاکی است که میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد در تجمع مردمی مقابل ساختمان مجلس در میدان بهارستان که از ساعت ۴ بعد از ظهر برگزار می شود، حاضر خواهند شد. اطلاعیه ای که با امضای “مردم معترض تهران، حامیان میر حسین موسوی و حامیان مهدی کروبی” منتشر شده همچنین از شهروندان خواسته تا روز پنج شنبه در “حرم آیت الله خمینی” تجمع کنند. در این اطلاعیه آمده است “با توجه به تاکید میر حسین بر اعتراض مسالمت آمیز برای احقاق حقوق، منتظر اعلام مسیر راهپیمایی و عزاداری هستیم، فعلا مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب امن ترین مکان به نظر می آید. تا در کنار آن روح آزاده به سوگواری شهدایمان بپردازیم.”
در بخش دیگری از اطلاعیه مشترک حامیان میرحسین موسوی و حامیان مهدی کروبی با تاکید بر تداوم اعتراضات اعلام شده که “تظاهرات و راهپیمایی عظیم و خود جوش مردمی در اعتراض به سرکوب و کشتن مردم تا ابطال انتخابات هر شب در تمامی میادین اصلی و مهم تهرا” تا زمان ابطال انتخابات از ساعت ۶ عصر به بعد برگزار می شود.
سردادن “ندای الله اکبر و یا حسین، میرحسین” که از هفته گذشته به روشی اعتراضی مردم تهران تبدیل شده نیز بنابر این اطلاعیه از ساعت ۱۰ شب هر شب تداوم خواهد یافت.
در واکنشی دیگر، مهدی کروبی با انتشار اطلاعیه ای ضمن ابراز تاسف از “صحنه های دلخراش و تکان دهنده شهادت تعدادی از زنان و مردان” در جریان “اعتراض مسالمت آمیز در قبال تقلب و تخلف گسترده”، از مردم برای شرکت در مراسم سوگواری شهدای حوادث اخیر دعوت کرد.
در اطلاعیه کروبی که در سایت حزب اعتماد ملی منتشر شد، آمده است “اینجانب ضمن همدردی با خانواده های شهدا و مجروحین حوادث اخیر و در جهت برگزاری مراسم سوگواری در شان و منزلت شهدا بدین وسیله از هموطنان عزیز دعوت می کنم در مراسم بزرگداشت شهدای چند روز گذشته كه متعاقبا زمان و مكان آن اعلام خواهد شد حضور یابند.”
وی با اشاره به اینکه “علی رغم تلاش های مكرر تا كنون موفق به گرفتن مكان خاص برای برگزاری این مراسم نشده ایم” تاکید کرد: “با پیگیری های مستمر موفق به اخذ مكان مناسب برای برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای حوادث اخیر شویم كه به محض به نتیجه رسیدن پیگری ها مكان و زمان برگزاری این مراسم به هموطنان اعلام خواهد شد.”
دبیر کل حزب اعتماد ملی از اینکه “اعتراض مسالمت آمیز هموطنان در قبال تقلب و تخلف گسترده و نادیده گرفتن حق آنان در انتخابات بالاترین مقام اجرایی کشور، با سرکوب و خشونت غیر قابل وصف مواجه شد” ابراز تاسف کرد، و گفت: “صحنه های دلخراش و تکان دهنده شهادت تعدادی از زنان و مردان این سرزمین که مطابق نص صریح قانون اساسی و در جهت نشان دادن اعتراض خود به خیابان ها رفته بودند، دل هر انسان آزاده ای را به درد آورد.”
کروبی با اشاره به اصل ۲۷ قانون اساسی تاکید کرد که “تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها بدون حمل سلاح و به شرط آنکه مخل مبانی اسلام نباشد، آزاد است.” وی با طرح این پرسش که “آیا به راستی با مردمی که در جمعه ۲۲ خرداد با حضور خود حماسه افتخار آمیزی برای نظام خلق کردند، باید چنین بی رحمانه برخورد کرد؟” اعلام کرد”خیانت در امانت ملت مغایر تعهد دولت در قبال ملت بوده است و اتفاقا آنانكه حرمت رای مردم را پاس نداشتند به ملت باید مورد مواخذه و بازخواست قرار گیرند.”
به گفته کروبی “اعتراض مسالمت آمیز ملت نسبت به خیانت صورت گرفته نه تنها مخل مبانی اسلام نیست بلکه در جهت اعمال آموزه های اسلامی است.”
کروبی در اطلاعیه اخیرش چهار خواسته از مسئولان کشور را نیز اعلام کرد و از مقامات حکومت خواست تا به “تحویل پیکر شهدا به خانواده آنان و اجازه برگزاری مراسم سوگواری مطابق شان و منزلت آنان” اقدام کنند.
وی همچنین با اشاره به “بازداشت فله ای فعالان سیاسی و تعداد زیادی از هموطنان در راهپیمایی ها” اعلام کرد که کلیه این بازداشت ها “مطابق قوانین و مقررات کشور چه به لحاظ شکلی و چه به لحاظ ماهوی غیر قانونی است” و بازداشت شدگان باید فورا آزاد شوند.
“فراهم آوردن امکانات و شرایطی در جهت درمان مجروحان اخیر”، و “لغو فضای سانسور و فشار بر مطبوعات و سایر رسانه ها” دو خواسته دیگر مهدی کروبی از مقامات حاکم بر کشور است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
چهارشنبه: 3/4/1388 (ساعت 4 بامداد)
فراخوان مجدد برای امروز
در اعلامیه ای که شب گذشته در تهران پخش و دست بدست شد و نیز توسط آخوند کروبی در "فیس بوک" گنجانده شده، پس از همایش خودجوش دیروز عصر مردم در میدان بهارستان که تعداد بیشماری زخمی و دستگیر شده بجای نهاده، آقایان کروبی، میرحسین موسوی و همسر ایشان خانم زهرا رهنورد طی اعلامیه مشترکی از مردم خواسته اند که امروز در ساعت چهار تا چهار و نیم پس از نیمروز ( حدود 12 ساعت دیگر)همایشی در اعتراض بروقایعی که در میهن درگذر است در محل های زیر برگزار شود:
میدان بهارستان (مقابل مجس) - میدان صادقیه - میدان ونک - میدان تجریش - و دو محل دیگر که تا قبل از آغاز همایش اسامی آنها اعلام خواهد گردید.
ما ضمن همراهی همیشگی با مردم بپا خواسته و قهرمان میهن، دراین همایش در تمام نقاطی که تعیین گردیده شرکت خواهیم نمود اما نه برای درخواست آقایان کروبی و میرحسین موسوی و همسر ایشان، بلکه باین دلیل که هرکجائی که هم میهنان ما اراده برپائی تظاهرات و اعتراض داشته باشند ما نیز با خواست و اراده ملت همراه هستیم و از آن پیروی خواهیم نمود.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
چهارشنبه: 3/4/1388 (ساعت: 2:00 بامداد)
دو ساعت از نیمه شب گذشته و دوساعت از روز چهارشنبه آغاز گشته و ما، گروهی که مسئولیت "آپدیت" کردن و ارسال آخرین اخبار این تارنما و وبلاگ را بعهده داریم، در نتیجه سیل پیامهای شما که تمامی "میل باکس"های ما را مملو ساخته چنان قلبهایمان مالامال از شادی و مهر و صمیمیت نسبت به شما همرزمان و هم میهنان بسیار گرامی است که از گروه رهبری سازمان درخواست کمک نمودیم و هشت نفر به گروه ما افزوده گردید تا برخی از یارانی که بیش از چهل و هشت ساعت است مداوم و مقاوم پشت کامپیوترها نشسته اند، بتوانند ساعاتی استراحتی نمایند.

بعنوان نخستین "پست" امروز (بامداد چهارشنبه) ویدئو کلیپی را که یکی از یاران محبت نموده و برایمان ارسال کرده برایتان در زیر جای میدهیم. این ویدئو کلیپ به "دختر قهرمان ایران - ندا"ی گلگون کفن هدیه شده است:

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ