سرود ملی: ای ایران ای مرز پرگهر

نقش دولتمردان و رسانه های آمریکایی در شورش 22 بهمن 1357

۱۳۸۸/۰۷/۰۷

سه شنبه:7 / 7 / 1388
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
توجه: ما به هیچ حزب، دسته، گروه یا مرامی وابسته نیستیم.
تقاضا داریم برای باز نشر مطالب انتشار یافته درین وبلاگ، نام منبع اصلی را درج نمایید.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بسیج با تبانی کنترل بزرگ ترين معدن سرب و روي خاورميانه را در دست گرفت
با تبانی در مزایده خصوصی سازی بزرگ ترين معدن سرب و روي خاورميانه، این معدن در کنترل نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران قرار گرفته است.
معدن "انگوران" که به عنوان بزرگ‌ ترین معدن سرب و روي خاورميانه و يکي از بزرگ ترين و استثنايي ترين معادن سرب و روي جهان شناخته می شود، از طریق تبانی سه شرکت خریدار آن در مزایده، عملا تحت کنترل "موسسه مهر اقتصاد ایرانیان" درآمده است. موسسه مهر اقتصاد ایرانیان متعلق به نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران است.جمشيد انصاري عضو کميسيون اقتصادي مجلس در گفت و گو با روزنامه اعتماد اعلام کرده که "تباني سه شرکت خريدار معدن انگوران در مزايده براي ديوان محاسبات کشور محرز شده و اين نهاد راي به ابطال مزايده اين معدن خواهد داد."
او همچنین خبر داده که "خاطيان به سبب تخلف در معاملات دولتي به مجازات خواهند رسيد." به گفته انصاری "ديوان محاسبات معتقد است سه شرکت توسعه معادن روي ايران، پاسارگاد و بازرگاني روي ايران تباني کرده اند تا بزرگ ترين معدن سرب و روي خاورميانه را با کمترين قيمت به اختيار خود درآورند. اين معدن دو سال پيش به قيمت ۶۰۰ ميليارد تومان قيمت گذاري شده بود که در مزايده اخير با قيمت کف ۱۵۳ ميليارد توماني معامله شده است.
شرکت توسعه معادن روي ايران با پيشنهاد قيمت ۱۸۶ ميليارد تومان برنده اين مزايده شده اما ديوان محاسبات کشور معتقد است اين شرکت با تباني انگوران را با کمترين قيمت به مالکيت خود درآورده است."ديوان محاسبات کشور اعلام کرده "اين سه شرکت آنقدر ناشيانه تباني کرده اند که حتي فرم هاي درخواست مزايده با يک خط نوشته شده است."
سه شرکتي که در اين مزايده حضور داشته اند در واقع يک شرکت هستند. چراکه صد درصد سهام شرکت بازرگاني روي و ۷۰ درصد سهام شرکت پاسارگاد مربوط به شرکت توسعه معادن روي و مابقي در اختيار موسسه مهر اقتصاد ايرانيان است. این در حالی است که موسسه مهر اقتصاد ايرانيان به همراه همكاران خود شامل صندوق ذخيره فرهنگيان و دانايان پارس ۲۵درصد از سهام شرکت توسعه معادن روی را نیز در اختیار خود دارد. به گزارش خبرنگار جرس، سردار عیسی رضایی مدیرعامل سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان، ریاست هیات مدیره توسعه معادن روی را نیز بر عهده دارد.
همچنین سردار محمد ابراهیم فروزنده نیز مدیرعامل شرکت توسعه معادن روی است. جمشيد انصاري همچنین از کمک تبلیغاتی شرکت توسعه معادن روی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری به نفع محمود احمدی نژاد خبر داده است: "وقتي ديدم اين شرکت دوباره وارد کارهاي سياسي شده نامه اي به مديران اين شرکت فرستادم و گفتم درست نيست شما به عنوان شرکتي صنعتي و معدني وارد فعاليت هاي سياسي شويد اما به هرحال وارد شدند و از جيب سهامداران براي فعاليت هاي انتخاباتي هزينه کردند."
گفتنی است مؤسسه مهر اقتصاد ايرانيان يکی از شش شرکت سرمايه‌گذاری وابسته مؤسسه صندوق قرض‌الحسنه بسيجيان است که در سال‌های اخير نام خود را به "مؤسسه مالی و اعتباری مهر" تغيير داده است. به گفته عيسی رضايی مديرعامل مؤسسه مهر اقتصاد ايرانيان ۱۰۰ درصد سهام اين شرکت متعلق به صندوق قرض‌الحسنه بسيجيان یا همان مؤسسه مالی اعتباری مهر است.
سرمايه گذاري مهر اقتصاد ایرانیان حدود يکسال است که در بورس ایران فعال شده و طي اين مدت سهام شرکت هاي مهمی همچون تکنوتار، سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران، فولاد مبارکه، موسسه مالي و اعتباري سينا، تايدواتر، توس گستر، توسعه آذربايجان، تراکتورسازي تبریز، نگین صنعت شمال غرب کشور، لوله و تجهيزات سديد، صدرا، فرآوري مواد معدني ايران، آلومينيوم ايران و داروسازي جابربن حيان را خريداري کرده است. این موسسه وابسته به بسیج فقط در نقش خریدار عمل می کند و هیچ علاقه ای به فروش سهام های متعلق به خود در بازار بورس ندارد.
نکته جالب دیگر این است که شرکت هایی که سهامشان توسط سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان خریداری شده از لحاظ توليد و خدماتي كه ارائه مي دهند ارزش استراتژيك دارند. به عنوان مثال شرکت "تایدواتر" عملا مدیریت بخش اعظمی از خدمات بندری، دریایی و کشتیرانی کشور را برعهده دارد. سردار عيسي رضايي، مدیرعامل سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان اتفاقا پس از خريد تايدواتر گفته بود: "در جهت حفظ منافع ملي و تامين امنيت دروازه هاي دريايي نظام همه تلاش خود را براي خريد تايدواتر به انجام رساندیم." یکی دیگر از این صنایع استراتژیک، شرکت آلومینیوم ایران یا همان "ایرالکو" است که به گفته مديرعامل مهر اقتصاد ايرانيان "محصول استراتژيکي را توليد مي کند."
کنترل ایرالکو نیز هم اکنون در دستان این موسسه وابسته به بسیج قرار گرفته است.موسسه مهر اقتصاد ايرانيان در خارج از بورس نیز در سه حوزه استراتژیک فعالیت می کند. یکی از این حوزه ها تولید نان است. این موسسه وابسته به نیروی مقاومت سپاه پاسداران تاکنون در ۲۱ استان کشور نسبت به خريد زمين اقدام کرده و قصد راه اندازی کارخانه توليد نان صنعتي دارد. مديرعامل مهر اقتصاد ايرانيان همچنین ورود به حوزه استراتژیک سوخت خودرو را از ديگر برنامه هاي موسسه خود اعلام کرده است. سردار سپاهی عیسی رضايي از سرمایه گذاری در پروژه های آب و نیز تولید و بسته بندی آب معدني نيز به عنوان يکي ديگر از برنامه هايي که پيگير آن است خبر داده است.
*****
اعتراف سردار میراث‌خوار جنگ: دومیلیون نفر در تظاهرات سبز روز قدس شرکت کردند
سعید قاسمی، در سال‌های اخیر با پشتوانه مالی و استفاده از امکانات لجستیک تبلیغاتی و تشکیلاتی نهادهای خاص، خود را از رهبران حزب‏الله ایران می‌داند و جریان استشهادیون جهان‏اسلام و نیروهای استشهادی دانشجویان و مزخرفاتی از این قبیل را راه انداخته که جز بی‌آبرویی در جهان و ضربه زدن به اسلام، چیزی به ارمغان نیاورده است.
این سردار میراث‌خوار جنگ، که امروز هم حامی سرسخت احمدی‌نژاد شده است، با اعتراف به اینکه "دومیلیون نفر" در تظاهرات سبز روز قدس شرکت کردند با بی شرمی اظهار داشت: "بالاخره ساواکی‌ها،‌ اعضای سازمان مجاهدین خلق و... به همراه خانواده‌هایشان هم در این کشور زندگی می‌کنند و بخشی از جامعه را شامل می‌شوند!" قاسمی بعد از وارد کردن این چند گل به دروازه تیم اصول‏گرایان با اشاره به اعتراضات پس از انتخابات و جنبش سبز ادعا کرد که "هنوز سایه بنی‏صدر بالای سر این جنبش مستدام است."
وی که در میان رزمندگان با سابقه جنگ، به ترس از نبرد و دروغ‏گویی نیز مشهور است با اشاره به سخنان فرزند شهید همت و انتقادات وی از اوضاع فعلی گفت: "وقتی فرزند همت این حرف‌ها را می‌زند باید شبها خون گریه کنم، البته من مقصرم ولی وقتی که در دانشگاه‌ها آن‏ها را چیزخورشان(!) می‌کنند چه می‌توانم بکنم؟"
قاسمی که از رسیدن صدای مخالف مجید مجیدی به گوش رهبری نیز بر آشفته بود اظهار داشت: "همان کسانی که تا دیروز دو میلیارد تومان برای کارهای خود پول می‌گرفتند امروز سمفونی ای کاش می‌نوازند! عزیزم مجید مجیدی! درست است که پیش آقا گریه می‌کنی، آقا هم در پاسخ فرمودند این تلخی‌ها زمان جنگ هم بود، اما باید بگوییم آن روزی که با هنرنمایی خود فیلمی را در مقابل احمدی‌نژاد ساختی کمر جبهه اسلام شکست و گاف دادی و برای یک عمر باید جواب خدا را بدهی!"
وی در ادامه سیاست کودتاگران، برای تفرقه‏افکنی و ایجاد نفرت در میان اقشار مردم ایران که با رفتارهای محمود احمدی‏نژاد، به ویژه در مناظره‏های انتخاباتی کشور را وارد مرحله بحرانی کرده است گفت: "اعتراضات كسانی كه در مناطق بالای پارك‌وی مینشینند، چندان مهم نیست، ولی اگر روزی دیدیم که اهالی شوش و... هم پشت سر ما نبودند باید فرار کنیم!"
فرمانده خود خوانده استشهادیون جهان اسلام! در ادامه با اشاره به فیلم 90 سیاسی که در ایام انتخابات منتشر شد و اذعان به اینکه آن فیلم پای خیلی‌ها را لرزانده است از "پسر عموی جانباز" خود هم گذشت نکرد و اظهار داشت: در آن شب‏های فتنه می‌خواستیم تصمیم بگیریم که به چه کسی رای دهیم و حتی از این بالاتر در روز یکشنبه پس از انتخابات و تجمع نیروهای حزب اللهی در میدان ولیعصر پسرعموی جانباز را دیدیم که همراه با گروه دیگر قصد رفتن به صداوسیما را داشت و زانوهایم بخاطراین تفاوت‌ها لرزید. این فتنه همان فتنه‌ای است که عاملان آن حتی اگر نتوانند آن را ادامه دهند پیروز میدان هستند، زیرا دیگر در داخل کشور کسی حواسش به فلسطین و لبنان نیست."
در واقع لازم است که ضمن اشاره به اینکه "در دیزی باز است، حیای گربه کجا رفته؟"، چند جمله‏ای زیر را از زبان یکی از نیروهای قدیمی سپاه به سعید قاسمی یادآوری کنیم:
اول می‌خواهم چند مطلب را از روزهای اول تشکیل سپاه را به تو گوشزد کنم، روزهایی که به یاد بیاوری کی بودی و چی شدی؟ پسر، آیا روزهای اعزام به کرمانشاه را فراموش کردی که برای اعزام نشدن التماس می‌کردی؟ که پدر پیر دارم و چه و چه. آیا باز در کرمانشاه، یعنی منطقه هفت، شهید امانی را فریب داده و به سراغ شهید بروجردی فرمانده منطقه نرفتید که: اجازه دهید من برگردم ؟باز شروع کردی: پدرم مریض است و باید در تهران باشم. شهید بروجردی در حضور تو از شهید امانی سوال می‌کند که این برادر راست می‌گوید، و امانی می‌گوید تا آنجایی که که من می‌دانم این‌گونه نیست؛ که بروجردی از تو می‌پرسد: برای چی عضو سپاه شدی؟ و خودت می‌گفتی: خیلی شرمنده شدم.
روزی که ما را با علی صدقیان به ایلام اعزام می‌کردند، شهید بروجردی سخنرانی کرد و اشاره به دروغ تو کرد؛ البته بدون ذکر اسمت. همه ما می‌دانستیم تو را می‌گوید، ولی به رویت نیاوردیم. ولی تو باز دروغ گفتن را رها نکردی. حاج علی صدیقان هنوز زنده است. در جمع همه گفت: به همه شما در این گردان علی اکبر اعتماد دارم، به جز سعید، چون به بروجردی دروغ گفت. امیدوارم فراموش نکرده باشی که می‌گفتی: امانی من را ضایع کرد، و تا شهادت امانی با او حرف نمی‌زدی. مهمتر از آن، شبی که در منطقه عمومی ایلام (بانی شیطان) در شب عملیات گم شدی!
همان شب امانی با تعدادی از بچه ها شهید شدند و جالب‌تر اینکه در همان جا صدیقان به تو گفت: برو که اگر بمانی، نیاز نیست عراقی‌ها تو را بزنند، این بچه‌ها می‌کشندت. بعد فرار کردی به سوی تهران. از همانجا، همه ما که تو را می‌شناختیم، با تو قطع ارتباط کردیم، ولی باز تو در لشگر 27 حضرت رسول پیدایت شد. گروهی جمع کرده بودی و از رشادتت در کردستان و مهران و ... می‌گفتی. می‌توانی بگویی چطور همه ماها دست و پا و بدن لت و پار داریم، ولی تو افتخار خالی‌بندی حتی ترکش کوچکی در بدن نداری. آری، شنیدم در قرارگاه شیمیایی شدی! پسر کمی حیا، کمی شرم، فقط کمی ...!
پسر روزی که دوباره با شهید امانی‌ روبه‌رو شدی چه می‌خواهی بگوی؟ آنجا این دروغ ها جواب نمی‌دهد. یک خاطره از شهید همت نقل کنم تا یادت بیاید همت نیازی به دروغ های تو ندارد. در قرارگاه، بنده خدایی با دوربین دنبال کسی می‌گشت تا با او مصاحبه کند. همه بچه‌ها از دوربین فراری بودند. وقتی پرسید من با کی مصا حبه کنم، همه در یک لحظه به اتفاق گفتند: «خالی‌بند ما قاسمیه»! خبرنگار پرسید: کدامیک از این برادرهاست؟
همت گفت: بهترین راه برای یافتن او، این است که هر جا دوربین دیدی، سعید هم آنجاست؛ و چقدر راست می‌گفت، چون بعد از مدتی به شهید آوینی آویزان شدی. به قول بچه‌ها آوینی را با دروغ هایی که بافته بودی، درست وسط میدان مین بردی! پسر، تو از اطلاعات و عملیات فقط اسم آن را یدک می‌کشیدی. تو کجا میدان مین رفته بودی؟ البته اگر رفته بودی یا شهید می‌شدی که لیاقت آن را نداشتی، و یا مثل خیلی از ما گوشه آسایشگاه بودی. خالی‌بندی کار خوبی نیست. راستی، قضیه لبنان و بوسنی بماند!
*****
ترفند "کمیته ویژه" برای فراموشی جنایات بازداشتگاه ها؛پرونده کهریزک سنگین است،یک سال زمان می برد!
یک مقام امنیتی در مجلس شورای اسلامی با ادعای اینکه"پرونده بازداشتگاه كهریزك، پرونده سنگینی است كه تعداد متهمان و شاكیان آن بسیار زیاد است" از افزوده شدن چندین قاضی به قضات این پرونده خبر داد و گفت"برای اینكه این پرونده‌ها با سرعت بیشتری پیگیری شود، چندین قاضی به قضات بررسی كننده اضافه شده‌اند."
پرویز سروری که به طور همزمان عضو مجلس و رییس کمیته ویژه شورای عالی امنیت ملی، و عضو کمیته ویژه مجلس برای بررسی حوادث اخیر است،از تشكیل 104 پرونده قضایی در خصوص بازداشتگاه‌ كهریزك خبر داد و مدعی شد"پرونده كهریزك پرونده بزرگی است كه در شرایط عادی یكسال بررسی آن زمان می‌برد حال ما می‌خواهیم در مدت كوتاه به نتیجه برسیم."
سروری در حالی که با گذشت بیش از 100 روز از خشونت های نیروهای نظامی و شبه نظامی هنوز گزارشی از سوی کمیته ویژه شورای عالی امنیت ملی یا کمیته ویژه مجلس به اطلاع افکار عمومی نرسیده با این ادعا که پرونده بازداشتگاه کهریزک پرونده سنگینی است گفت" باید همه مطالب و اظهاراتی كه در این زمینه وجود دارد شنیده شود."
وی در عین حال وعده برگزاری داده ماموران و قضات متهم در پرونده بازداشتگاه کهریزک را داد اما زمانی برای آن ذکر نکرد و گفت که علنی یا غیر علنی بودن این دادگاه نیز لبر عهده قاضی خواهد بود.
اظهارات پرویز سروری در مورد تشکیل 104 پرونده برای ماموران و قضات متهم در جنایات بازداشتگاه کهریزک در حالی بیان می شود که مجلس،قوه قضائیه،نیروی انتظامی، و هیچ مقام رسمی حاضر به اعلام اسم یا سمت حتی یکی از متهمان جنایات بازداشگاه کهریزک و 104 پرونده تشکیل شده برای ماموران و قضات متهم در این جنایات به افکار عمومی نشده اند.
*****
رئیس کمیته ویژه مجلس: پرونده‏های تخلفات صورت گرفته در جريان بازداشت‌های اخیر بسیار سنگين و پر تعداد هستند
رئيس كميته ويژه بررسی وضعيت بازداشت‌شدگان اخير از جلسه آتی اين كميته با سازمان قضايی نيروهای مسلح خبر داد كه طی آن به 104 پرونده قضايی تشكيل شده در مورد تخلفات كهريزك رسيدگی می‏شود.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، پرویز سروری نماینده تهران با حضور در جمع خبرنگاران مجلس با بیان اینكه كمیته ویژه مجلس همچنان به بررسیهای خود در مورد مسائل پس از انتخابات ادامه میدهد افزود: پرونده‌های تشكیل شده در مورد بازداشت‌های اخیر و تخلفات صورت گرفته در جریان این بازداشت‌ها آنقدر سنگین و زیاد هستند كه بررسی آن زمان زیادی را میطلبد.
وی با بیان اینكه تعداد متهمان و شاكیان در این زمینه بسیار زیاد هستند ادامه داد: به همین دلیل چند قاضی به مجموعه بررسیكنندگان این مساله اضافه شده‌اند البته باید مطالب تمامی متهمان و شاكیان شنیده شود تا به یك جمع‌بندی صحیح دست یابیم. سروری كه به نمایندگی از شورای عالی امنیت ملی نیز این مسائل را پیگیری میكند افزود: حجم كاری كه به طور معمول باید طی یك سال بررسی شود را میخواهیم ظرف یك مدت كوتاه به انجام برسانیم اما باید منتظر نتایج نهایی بمانیم.
وی با بیان اینكه به زودی دادگاه متخلفان كهریزك برگزار خواهد شد در پاسخ به سوالی كه به علنی بودن این دادگاه‌ها اشاره داشت گفت: این مساله از جمله اختیارات قاضی است و باید منتظر شویم و ببینیم كه قاضی چنین تصمیمی میگیرد یا نه.
*****
بیانیه برخی از فعالان جنبش زنان در حمایت از دانشگاهیان و جنبش دانشجویی
سه ماه از انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری در ایران می گذرد. طی این مدت مردم ایران بیش از هر زمان دیگری در جریان اخباری از زندان ها و بازداشت شدگان قرار گرفتند که باور آن حتی برای برخی مقامات کشور نیز دشوار بود. خیابان های شهر در این روزها شاهد حضور پر رنگ زنان و مردانی بود که به اعتراض برخاستند، حضور زنان در راهپیمایی ها فضای مسلط مردانه ای را به چالش کشید که این بار حتی ابزار تجاوز جنسی را نیز برای برخورد سیاسی در اختیار گرفته بود. اعتراضات مسالمت آمیز مردم بارها به خون کشیده شد و خبر فجایع رخ داده در بازداشتگاه کهریزک و دیگر بازداشتگاه های ناشناخته بر هراسمان از آینده ی مردمان و عملکرد دولت افزود.
این فضای اختناق همچنان هر حرکت مسالمت جویانه ای را زیر نام "مقابله با انقلاب مخملی" به خشن ترین شیوه ها سرکوب می کند. البته، ناگفته نماند که جنبش های مدنی از جمله جنبش دانشجویی ، زنان ، کارگران، معلمان و... پیش از این و طی این سال ها نیز همواره با خشونت گسترده و سرکوب سیستماتیک دولتی مواجه بوده اند، اما مقاومت و تمرین مداوم آنها در اعتراض مسالمت آمیز، گرچه پرهزینه اما پربها بوده است. زندان های ایران که این روزها محبس بسیاری از هموطنانمان شده در این سال ها میزبان نامهربان کسانی چون عالیه اقدام دوست، منصور اسانلو، عبدالله مومنی ، فرزاد کمانگر، شبنم مدد زاده ، پیمان عارف ، احمد زیدآبادی، بهمن احمدی امویی و دیگرانی بوده است که در این مسیر گام برداشته اند.
اکنون و همزمان با بازگشایی دانشگاه ها بیم فشار بیشتر بر دانشجویان و اساتید می رود. اعمال محدودیت ها پیش از آغاز سال تحصیلی با ستاره دار کردن دانشجویان، احضار عده کثیری از دانشجویان به کمیته های انضباطی در سراسر کشور، و خانه نشینی استادان دانشگاه به بهانه های مختلف شروع شده است وزمزمه های نگران کنندهی انقلاب فرهنگی دوم به گوش می رسد. خشونت های عریان در خیابانها و زندان ها اکنون دانشگاه ها را نشانه رفته است و حوزه علم و دانش نیز از تیررس پروژه کودتا مصون نمانده است و از همین رو لازم است که هوشیارانه در مقابل آن ایستادگی کنیم .
ما جمعی از فعالان جنبش زنان، به عنوان بخشی از جامعه مدنی ایران ضمن حمایت از جنبش گسترده دموکراسی خواهی در ایران به گسترش فضای پادگانی و نظامی در فضاهای شهری و دانشگاهی اعتراض داریم و خواهان آزادی کلیه زندانیان عقیدتی و به ویژه فعالان جنبش دانشجویی در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی هستیم. بی شک هرگونه تشدید فضای سرکوب در دانشگاه ها اتحاد دیگر جنبش های مدنی را تقویت خواهد کرد و جنبش زنان نیز همگام با گروه های دیگر جامعه به حمایت از جنبش دانشجویی برخواهد خاست.
برای امضا این بیانیه لطفا اینجا کلیک کنید.
*****
دانشجویان شریف با شعار "وزیر زیر دیپلم استعفا استعفا" به استقبال وزیر علوم دولت کودتا رفتند
دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف صبح امروز از حدود ساعت 9:30 برای استقبال از کامران دانشجو وزیر علوم دولت کودتا که برای افتتاح کتابخانه ی تخصصی پایداری در کتابخانه مرکزی این دانشگاه دعوت شده بود، روبروی ساختمان کتابخانه مرکزی تجمع کردند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر جمعیت معترض و مخالف دولت کودتا به قدری زیاد بودند که نیروی حراست و انتظامات مستقر در آن حوالی نتوانستند دانشجویان را پراکنده کنند و دقیقه بر دقیقه به شمار دانشجویان افزوده شد. این اتفاق در حالی صورت گرفت که حراست دانشگاه با احضار چند تن از دانشجویان و گرفتن تعهد از آنها در روزهای قبل، سعی کرده بود تا دانشجویان را از شرکت در تجمع بازدارد.
دانشجویان معترض که نمادهای سبز از جمله پلاکاردهای سبز رنگ حاوی نوشته هایی نظیر "دانشگاه زنده است"، "تا آخرین نفس راهت را ادامه می دهیم ای شهید"، "این دولت فاشیسته یکجا باید بایسته" و ... دستبندها و بادکنک های سبز بهمراه داشتند با عبور از مقابل دانشکده های مختلف در روبروی کتابخانه مرکزی تجمع کردند.
دانشجویان سپس تجمع خود را با سر دادن شعار هایی ادامه دادند. فریادهای "تقلب جنایت دولت بی کفایت"، "احمدی عمروعاص 63 درصد اینجاست"، "کروبی زنده باد موسوی پاینده باد"، "سپاه و اطلاعات عامل افتضاحات"، "روحانی واقعی منتظری صانعی" در سراسر دانشگاه شریف طنین انداز شده بود.
دانشجویان با در دست داشتن عکس های موسوی و کروبی هرگونه تعرض و توهین به آنها را محکوم کردند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر سپس دانشجویان برای هم صدایی خود با مردم به سمت درب دانشگاه در خیابان آزادی رفتند که با حمایت و تشویق مردم روبرو شدند که پس از مدتی با هجوم گارد ویژه پراکنده شدند.
در پایان نیز سی دی یادبود شهدای جنبش سبز بین دانشجویان پخش شد.
لینک چند ویدیوی کوتاه درباره اعتراضات دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف:
*****
صدور احکام تعلیق از تحصیل برای دانشجویان دانشگاه بابل
پس از احكام سنگین دادگاه غیر قانونی انقلاب بابل در مورد فعالین دانشجویی دانشگاه صنعتی بابل، همچنان فشارهای زیادی بر فعالین دانشجویی این دانشگاه و خانواده های آنان اعمال می شود.
امنیتی است به گونه ای که تجمع دانشجویان به شدت تحت نظر گرفته می شود. بنابر گزارش دانشجویان این دانشگاه از ابتدای سال تحصیلی تعدادی از مامورین لباس شخصی در مقاطعی در دانشگاه دیده شده اند.
کمیته انضباطی دانشگاه بابِل نیز به تازگی احکامی برای تعدادی از دانشجویان این دانشگاه صادر کرده است. احكام انضباطی صادر شده توسط این کمیته برای دانشجویان دانشگاه بابِل به شرح زیر است:
محسن برزگر: یک ترم تعلیق با احتساب سنوات + یک ترم تعلیق بدون احتساب سنوات که از قبل معلق شده بود و اکنون اجرایی شده.
نیما نحوی: یک ترم تعلیق بدون احتساب سنوات + دو ترم محرومیت از امکانات رفاهی نظیر خوابگاه و وام و ...
محمد علمی (دبیر اجرایی انجمن اسلامی): یک ترم تعلیق بدون احتساب سنوات + دو ترم محرومیت از امکانات رفاهی نظیر خوابگاه و وام و ...
حسام الدین باقری (دبیر سیاسی انجمن اسلامی): یک ترم تعلیق با احتساب سنوات
ایمان صدیقی: یك ترم تعلیق با احتساب سنوات
كاوه دانشور: یك ترم تعلیق بدون احتساب سنوات
سیاوش سلیمی نژاد: توبیخ کتبی با درج در پرونده
امیرکسری کیانی (سرپرست سابق شورای صنفی): توبیخ کتبی با درج در پرونده
راضیه دیلم صالحی (دبیر زنان انجمن اسلامی): توبیخ کتبی با درج در پرونده
معین اسلامی جم (دبیر تشکیلات انجمن اسلامی): توبیخ کتبی بدون درج در پرونده
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، احکام انضباطی حمیدرضا جهان تیغ و احمد محمدنیا تاکنون اعلام نشده و این در حالی است كه مطابق آیین نامه كمیته انضباطی باید طی یك ماه پس از جلسه ی دفاعیه احكام را ابلاغ كند اما این احكام در طی این مدت ابلاغ نشده است. همچنین در زمان جلسه ی دفاعیه نیما نحوی در زندان به سر می برده است.
گفتنی است صدور این احکام محرومیت از تحصیل برای دانشجویان دانشگاه بابل در حالی است که پیش تر طبق حکم صادره توسط دادگاه ساری، دانشجویان این دانشگاه به 33 ماه حبس تعزیری، 60 ماه حبس تعلیقی و 25 سال محرومیت از تحصیل محکوم شده بودند.
*****
گزارش فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
بنابه گزارشات رسیده از بند 1 زندان گوهردشت کرج، زندانی سیاسی منصور اسالو رئيس هيئت مديره ی سنديکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه علیرغم اینکه تا به حال پزشکی قانونی 3 بار عدم تحمل حبس او را تایید کرده است ولی همچنان در بند 1 زندان گوهردشت معروف به بند آخر خطیها در شرایط قورن وسطائی بسر می برد.
آقای منصور اسالو مدتی پیش به پزشکی قانونی برای معاینات پزشکی منتقل گردید و برای سومین بار عدم تحمل حبس او به خاطر وضعیت حاد جسمی اش مورد تایید قرار گرفت.اما 3 بار تایید پزشک قانونی نه تنها باعث آزادی او نشده است بلکه اورا به بند 1 معروف به بند آخر خطیها که با شرایط غیر انسانی است منتقل شده است و تحت فشارهای غیر انسانی قرار دارد.
آقای اسالو از زمان انتقال به این بند تا به حال از ملاقات حضوری با خانواده اش محروم می باشد و ملاقاتها بصورت کابینی صورت می گیرد.
از طرفی دیگر فرزند آقای اسالو ،پویش اسالو که در جریان دستگیریهای گسترده قیام مردم ایران دستگیر شده بود و بیش از17 روز را در بازداشتگاه های مخفی و زندان اوین بسر برده بود و در طی این مدت تحت شکنجه های وحشیانه قرار گرفته بود علیرغم گذشت مدت زمانی نسبتا طولانی از آثار شکنجه ها رنج می برد و همچنان تحت درمان پزشکی قرار دارد .
شکایتهای این خانواده بخاطر بازداشت غیر قانونی و شکنجه های غیر انسانی همچنان بدون رسیدگی باقی مانده است. عروس آقای اسالو هنگام تردد به محل کارش مورد یورش مامورین وزارت اطلاعات قرار می گیرد و با کشیدن سلاح کمری او را مورد تهدید قرار می دهند و قصد ربودن وی را داشتند. آنها به او می گویند :ما می دانیم تو عروس اسالو هستی. واز این طریق یک فضای ترور و وحشت را بر این خانواده حاکم کرده اند. با ایجاد فضای رعب و وحشت امنیت این خانواده را عملا سلب کرده اند.لازم به یادآوری است آقای منصور اسالو و زندانیان سیاسی بند 4 زندان گوهردشت کرج با اذیت و آزارها و یورشهای مامورین حفاظت و اطلاعات زندان و گارد زندان قرار داشتند. تا اینکه 11 شهریور آقای اسالو را بدون هیچ دلیل از بند 4 به بند 1 معروف به بند آخر خطیها که دارای شرایط قرون وسطائی است منتقل کردند .و از آن زمان تا به حال در آنجا بسر می برد.این درحالی است که آقای اسالو بیش از دو سوم مدت محکومیت غیرانسانی خود را تحمل کرده و طبق قوانین رژیم باید آزاد شود. زندانی سیاسی منصور اسالو از ناراحتی های متعدد جسمی رنج می برد و نگه داشتن او در بند 1 جان وی را در معرض خطر جدی قرار میدهد.
یورشهای وحشیانۀ و اذیت و آزار و انتقال زندانیان سیاسی به دستور وزارت اطلا عات صورت گیرد و توسط علی حاج کاظم و علی محمدی رئیس و معاون زندان ،کرمانی رئیس حفاظت و اطلاعات زندان، فرجی معاون حفاظت و اطلاعات زندان به اجرا در می آید.فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال و ادامه بازداشت زندانیان سیاسی و بخصوص آقای اسالو به بند مخوف و غیر انسانی 1 را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سازمان جهانی کار و سایر سازمانهای مدافع حقوق کارگران خواستار اقدامات عاجل برای آزادی فوری و بی قید و شرط این فعال کارگری است.
*****
بیانیه دفتر تحكیم وحدت به مناسبت آغاز سال جدید تحصیلی: رمز بهروزی همانا ایستادگی و مقاومت است
دفتر تحیکم وحدت با صدور بیانیه ای به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، ضمن تبریک شروع سال تحصیلی خواستار آزادی زندانیان پس از کودتای انتخاباتی شد.
دفتر تحکیم وحدت همچنین بر ادامه حمایت از تمامی زندانیانی که توسط کودتاچیان بازداشت شده اند تاکید کرده است. در این بیانیه همچنین بر صحت نگاه مطالبه گرا در جریان انتخابات ریاست جمهوری تاکید شده است. متن این بیانیه به شرح زیر است: دانشگاه امسال تلخ تر از هر سال گشایش می یابد، که هنوز داغ های بسیار بر دل آن است. "اکنون ما مانده ایم و زندان هایی آباد و دانشگاه هایی ویران؛ قبرستان هایی پررونق و جامعه ای رنجور. امروز بهترین روزنامه آن است که بسته باشد، بهترین زبان آن است که بریده باشد، بهترین قلم آن است که شکسته باشد، و بهترین متفکر آن است که اصلا نباشد. دانشجو، سیاست پیشه و روشنفکر و روزنامه نگار همه تاوان استقلال خود را می پردازند و هر کس سر بر آستان ندارد آستین را به خون جگر بشوید که ستاد کودتا جز مرید مطیع نمی پسندد. امروز جانی تاوان انتقادی است. هیچ جای دنیا با دانشگاهیان خود چنان نمی کنند که درین دیار می کنند."
دانشگاه هنوز بر زخم ها و جراحات خود مرهم نگذارده که سال تحصیلی جدید آغاز می شود. حمله ددمنشانه مشتی بدسگال و بداندیش به دانشجویان حق خواه کوی دانشگاه تهران، دانشگاه اصفهان، شیراز و... به فاصله کمی از "نمایش انتخابات" موجب شد دمل خاطرات کهنه 18 تیر 78 بار دیگر سر باز کند، اشک مظلومیت بر رخسار دانشگاه بنشیند و عفونت نفرت فوران کند. کینه انباشته دولتیان طی 4 سال گذشته نسبت به دانشگاه چنان بود که کار را به همین جا ختم نکردند و حمله به دانشگاه را با بازداشت گسترده دانشجویان در جای جای کشور ادامه دادند.
حمله مغول وار مشتی اراذل و اوباش با پشتیبانی نیروی انتظامی به دانشجویان معترضٍ مسالمت جو، به خاک و خون کشیدن خوابگاه های دانشجویی و سپس بازداشت گسترده دانشجویان و شکنجه و بدرفتاری با آن ها حین بازداشت و محاکمه ایشان و صدور احکام سنگین، رنگین و ننگین برای ایشان و در مقابل، کوهی از گفتگوهای بی حاصل و اظهار تاسف ها و محکوم نمودن حمله به دانشجویان از سوی دولت، مسئولین دانشگاه ها و نمایندگان مجلس و تشکیل هیئت های به اصطلاح حقیقت یاب، که هیچ گاه هم موفق به کشف هیچ حقیقتی نشده و نمی شوند، و در نهایت ختم کردن همه پیگیری ها و حقیقت جویی ها به برخورد "قاطع" با سربازی مفلوک برای دزدیدن ریش تراش الحق شرح قصه پرغصه ای است که به نام عدالت گستری در طول سالیان گذشته بارها بر دانشجویان رفته است.
باری، کودتاچیان از دانشگاه ضربه ها خورده بودند و قصد داشتند حساب دانشگاه را کف دستش بگذارند. در کنار بازداشت های گسترده دانشجویان در روزهای پس از انتخابات، معترضینٍ روز هجدهم تیرماه، سالروز فاجعه تلخ حمله به کوی دانشگاه تهران، را در کمپ کهریزک به بند کشیدند و شدت عمل را بر جان انسان های بیگناه از مرز حیوانیت گذراندند تا بار دیگر خاطره روز هجدهم تیرماه، روزی که با نام دانشگاه گره خورده، را با قساوت و شناعت همراه کنند و در اذهان همگان حکاکی کنند که اگر دوگانه "دانشگاه" و "اعتراض" در کنار هم بنشیند "قساوت" و "جنایت" در حق دانشگاه نیز از اجزای جداناپذیر آن خواهد بود. این حوادث که روی داد نشان داد که هنوز هم دانشگاه مظلوم ترین نقطه جغرافیایی ایران است.
پروژه مضحک اعتراف گیری از سابقون فعالین دانشجویی، صدور احکام سنگین قضایی برای دانشجویان زنجان و بابل، ستاره دار کردن مجدد دانشجویان، صدور احکام محرومیت از تحصیل و تبعید برای دانشجویان و... به معنای آن بود که آزادی ستیزان تقریبا تمام راه های ممکن برای سرکوب و مقابله با دانشگاهیان را در طول کمتر از سه ماه آزموده اند. تنها برگماردن مجری فرمان تقلب در انتخابات اخیر به صدارت وزارت علوم مانده بود که چرخه سرکوب دانشگاه و دانشگاهیان در چند ماه گذشته تکمیل شود. فردی که کوس رسوایی عملکردش در انتخابات گذشته حتی صدای نمایندگان منقاد و مطیع مجلس هشتم را هم درآورد. اجرای تقلب در انتخابات کم نبود که جعلی بودن مدرک تحصیلی هم بر آن افزوده شد. تشکیک در مدرک تحصیلی حل نشده بود که دزدی علمی از دستاوردهای دیگران بر ملا شد تا دهن کجی آشکار در همین ابتدای کار به خرمن علم و دانش جلوه ای تام و تمام بیابد.
اما با این همه سرکوب و جنایت باز هم اقتدارگرایان از بازگشایی دانشگاه ها هراسی عظیم در دل دارند. آن ها خود می دانند که اگر قرار بود سرکوب و داغ و درفش کارگر بیفتد باید تاکنون این اتفاق می افتاد. 4 سال زمان کمی برای زمینگیر کردن نهاد دانشگاه نبود. اما دانشگاه و دانشگاهیان بر حق خود و بر حق ملت ایستادند و پایمردی کردند. از همین روست که در روزهای منتهی به بازگشایی دانشگاه ها بر گزمه های خود که روزی در لباس دانشجو آن ها را روانه دانشگاه ها کرده اند علنا عناوین افسر و فرمانده می نهند و آن ها را به جان دانشگاه می اندازند و در سوی دیگر سراسیمه دانشجویان را کرور کرور به استنطاق خانه های مراکز امنیتی فراخواندند و به تذکر و یا تنبیه دانگ می گیرند و بانگ برمی آورند که نکند به فریادی یا سخن گفتنی و یا حتی نجوایی خواب بامداد رحیل اقتدارگرایان و دزدان رای ملت را آشفته سازند.
دانشگاه مهد آرمان گرایانی است که پاک، صادق و شجاع زیست کرده اند. هنوز هم مهر و آذر را با دانشگاه می شناسند، دانشگاهی که سرشار از حرکت آفرینی است. نهاد دانشگاه از ابتدای تاسیس در ایران زمین نهادی به غایت مظلوم بوده است. نهادی که هم می خواستند باشد و هم می خواستند که نباشد. باشد تا نیروی متخصص تربیت کند، باشد که گره های عظیم عقب افتادگی و توسعه نیافتگی این سرزمین را به سر پنچه تدبیر بگشاید، اما نباشد که جوانان آزادیخواه ایرانی انتقاد و اعتراض را نیاموزند، نباشد که جوانان ایرانی با حقایق و دقایق امور جهان آشنا نشوند تا چشم و گوششان باز نشود، نباشد تا گریبان حاکمان را به طعنه نستانند و حق ملت را مطالبه نکنند. اما غافل از این که علم آموزی و حق خواهی و آموختن تخصص در کنار انتقاد و اعتراض اجزائی جدایی ناپذیر از یکدیگر بوده و هستند.
لذا اقتدارگرایان در هر دوره به فکر چاره افتاده اند و به جای حل پارادوکس نظری و عملی خود در قبال دانشگاه دست به جراحی های بی حاصل این بدن رنجور زده اند، خاطر خرم دانشگاهیان را خصمانه خسته اند تا به خیال خام خود دانشگاه را آن گونه که می خواهند بسازند. آن ها به تصفیه دانشگاه از اساتید و دانشجویان منتقد و دگراندیش نیز بسنده نکرده اند و دست به تصفیه علوم نیز برده اند. در این میان علوم انسانی بی تاب از جراحی های بی حاصل دهه 60 بار دیگر زیر تیغ مدعیان قرار گرفته است تا دانشجویان فرا نگیرند آن چه می بایست فرا گیرند. در این میان حتی تعطیلی دوباره دانشگاه ها به بهانه های واهی و پاك كردن صورت مسئله نیز در دستور كارشان قرار گرفته است. این راه نیز اگر چه تن زخمی علم را کاردآجین و مجروح می کند اما عرض خود می برند و زحمت ما می دارند چرا که همانند نوبت های پیشین این راه نیز بی سرانجام خواهد بود. دانشجو به صفت جویندگی اش بار دیگر می جوید و دانش را، حتی به سین، می یابد.
زندگی برای دانشجو تماما سیاست نیست اما سیاست بخش انکار ناپذیر آن است. دانشگاه نهایتا راهی برای بهتر زیستن، صادقانه عمل کردن به دور از دغدغه های روزمرگی است. آن چه که در درجه اهمیت برخوردار است نحوه رفتارهاست و نهایت عمل نیز هدف مندی و انجام رسالت خطیری است که بر عهده دانشجویان است. بعد از انتخابات ریاست جمهوری و نتایج غیرقابل قبول آن طبقه متوسط شهری به نتایج اعتراض و دیگر اقشار جامعه نسبت به آن شک کرد. اعتراض مدنی و مسالمت آمیز مردم با خشونتی خارج از حد تصور از سوی حاکمیت رو به رو شد و از روز پس از انتخابات، حاکمیت ارتکاب اشتباهات فاحش در برخورد با معترضین را بر طبق تحلیل های آشفته و غلط آغاز کرد و ادامه داد.
اعتراضات فراگیر مردم در شهرهای بزرگ زمانی که با ایستادگی دو کاندیدای معترض اصلاح طلب همراه شد جنبش اعتراضی سبز را به وجود آورد. ماهیت شکل گیری این جریان سیاسی–اجتماعی تنها در مطالبه کلان انتخابات خلاصه نمی شود بلکه محصول تلاش طولانی و سالیان سال فعالین مدنی، سیاستمداران تحول خواه، فعالین اجتماعی، هنرمندان و... بود که آخرین مرحله آن بعد از بن بست اصلاحات انتخابات محور در سال 1384 شکل گرفته بود. از سال 1384 به این سو حرکت نهادهای مدنی اعم از اقوام، اصناف، زنان و سازمان های غیر دولتی حقوق بشری و نیز حرکات دانشجویان نگاه مطالبات گرایی را در جامعه رشد داد.
این نگاه مطالبه گرا و جزء نگر و گام به گام به جای نگاه کلان نگر اصلاح طلبانه قدرت محور جای خود را در جامعه باز کرد و در نهایت میان محدودیت های درون حاکمیتی در انتخابات ریاست جمهوری دهم وارد شد و توانست بخشی از نیروهای اجتماعی را که نگاه سنتی–مذهبی اما صادقانه داشتند را در کنار خود ببیند. این تعامل می تواند فضای تنوع اجتماعی را به همگرایی ملی سوق دهد. جنبش سبز ملت ایران نتیجه اعتراض بیشتر اقشار میانه شهری است و در پی آن مقاومت و ایستادگی میرحسین موسوی و شجاعت انکار ناپذیر مهدی کروبی از این حرکت خودجوش است. ریشه این حرکت در تلاش های طولانی فعالان مدنی و سیاسی و دانشجویی و احزاب تحول خواه است که سران بسیاری از آنان بدون آن که نقش رهبری در حرکات اخیر مردم داشته باشند به اتهامات نادرست در زندان هستند و بسیاری در معرض تهدید برای دستگیری و انواع فشارها قرار دارند.
اعتراضات مدنی و گسترده مردم در پی انتخابات اخیر نشان داد که به راستی دانشجویان، زنان، کارگران، معلمان و... در طول سالیان گذشته بر عبث نپاییده اند و حرکات آنان نه تنها بی فایده نبوده که ثمرات نیک و پرباری نیز داشته است. حوادث اخیر نشان داد که رمز بهروزی همانا ایستادگی و مقاومت است، اصرار بر حرکت های مسالمت آمیز و مدنی است، پرهیز از تندوری، هیجان زدگی کاذب و پرهیز از خشونت ورزیدن در مقابل خشونت حاکمیت است. فعالین دانشجویی در این دوره بایستی موارد ذیل را در سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند:
1- افزایش سطح تحلیل و آگاهی دانشجویان: با فعال شدن عرصه عمومی، فعالین دانشجویی باید توجه خود را بیش از پیش به دانشگاه ها، به عنوان گروهی مرجع، معطوف کنند و با استفاده از پیشینه تحولات در سالیان گذشته در ایران سعی کنند آگاهی عمومی دانشجویان را نسبت به فضای موجود ارتقا دهند. دید عموم دانشجویان، خصوصا دانشجویان ورودی جدید، را با توجه به ظرفیت های موجود در حاکمیت، احزاب، اشخاص و.... واقع بین کنند تا از یک سو حرکت های عصبی، کور، خشن، بی نتیجه و پرهزینه به حرکت های عقلانی، مسالمت آمیز و مدنی بدل گردد و از سوی دیگر از رخنه کردن یاس و ناامیدی در پیکره دانشگاه در مواجهه با واقعیات موجود جلوگیری شود. گسترش فضای نقد منصفانه و آسیب شناسی واقع بینانه حرکت های اخیر در دانشگاه ها می تواند به محکم و استوار برداشتن گام های بعدی کمک شایانی کند. بی شک توانمندی عمومی دانشجویان در تحلیل کلی مسایل و انتخاب مسیر درست و راهگشا از سوی آنان مانند گذشته می تواند این عقلانیت را به کلیت جامعه نیز تعمیم و تسری دهد.
2- اتحاد حداكثری بر سر مطالبات حداقلی: پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم و آگاهی عمومی و واقع بینی خیل عظیمی از دانشجویان، خصوصا افرادی که تا پیش از این ناآگاهانه با جبهه اقتدارگرایی برای سرکوب دانشگاه همراهی می کردند، همچنین انگیزه بالای عموم دانشجویانی که تا پیش از این توجهی به مسایل اجتماعی و سیاسی پیرامون خود نداشتند برای فعالیت و حضور در صحنه، فرصتی استثنایی را به وجود آورده تا نهادها و تشکل های با سابقه دانشجویی پیش قدم تعاملی حساب شده؛ روشن و سازنده با سایر دانشجویان شوند و سعی کنند تا حد امکان دانشجویان دغدغه مند را حول مطالبات حداقلی متحد کنند. تا از این رهگذر بتوانند پتانسیل قوی و گسترده به وجود آمده را در مسیر حصول نتایجی مشخص و ملموس سوق دهند. بازگشت دانشجویان محروم از تحصیل به دانشگاه، بازگشت اساتیدی که اجبارا بازنشسته و خانه نشین شده اند و توقف این روند، جلوگیری از دخل و تصرف های غیرکارشناسی و ناصواب در قالب انقلاب فرهنگی در علوم انسانی و... می تواند پیشنهاداتی جهت طراحی مبنایی بر اساس مطالبات حداقلی جهت ائتلاف و اتحاد حداکثری دانشجویان باشد.
3- پیگیری مجدانه حقوق بشر: دانشجویان حق طلب باید مثل گذشته فریادگر ظلم و بیدادی باشند که بر آزادیخواهان و رادمردان و شیرزنان این سرزمین می رود. نباید برادران و خواهران خود که در زندان ها تحت انواع و اقسام فشارها قرار دارند را تنها بگذاریم. نباید نمایش های نخ نما شده اقتدارگرایان را که از جسم رنجور این عزیزان برای بیان مهملات ذهنی خود استفاده می کنند را باور کنیم. نباید بر آنان که روزهای سختی را گذارنده و می گذرانند کمان ملامت بکشیم و با این کار درست در مسیری گام برداریم که مورد علاقه و مد نظر کودتاچیان است. دفاع از حقوق بشر بیش از گذشته بایستی در سرلوحه فعالیت های دانشجویان باشد و در این راه از هر امکانی جهت فریاد زدن حق کشی های موجود استفاده کرد.
4- تاكید بر فعالیت های مسالمت آمیز و پرهیز از خشونت: تحمل و مدارای عمومی مردم در مقابل خشونت بی حد و حصر نظامیان در ماه های گذشته قابل ستایش و نشانه رشد یافتگی و مدنیت عمومی جامعه است. بی شک پاشنه آشیل تداوم این جنبش دست زدن به خشونت است. هر چند حاکمان قصد دارند که مردم را به خشونت وادارند تا بتوانند جنبش را به انحراف بکشند، فعالین با تجربه اجتماعی و سیاسی بایستی به ادامه روند مسالمت آمیز موجود در سطح جامعه و در دانشگاه ها تاکید بسیار کنند.
حاکمیت اقتدارگرا و خشن و نهادهای امنیتی مرتبط با آن بایستی به کارنامه عملکرد خود در طول حداقل 4 سال گذشته و نتیجه اعمالشان نظری بیفکند. بر بی نتیجه بودن بگیر و ببندها و برخوردهای قهری خود با دانشگاه در طول این سالیان بنگرند و رویه خویش را اصلاح کنند. دانشگاه به خاطر تمام جراحاتی که حداقل در طول 3 ماه گذشته از سوی حاکمیت بر پیکرش نشسته بیش از گذشته معترض و حتی عصبانی است. محیط عمومی دانشگاه ها به علت برخوردهای غیرعقلانی متعدد اخیر ملتهب است.
دانشگاه نمی تواند خالی از انتقاد و اعتراض باشد. برخورد غیرعقلانی با دانشگاه و عدم پذیرش واقعیات موجود نتیجه معکوس دارد و به سرعت نتیجه این حرکات در محیط دانشگاه ها ظهور و بروز پیدا می کند. گروه های تروریستی فرصت طلبی هستند که دل در گروی این آب و خاک ندارند و مترصدند از فرصت به وجود آمده غیرمسئولانه در جهت اهداف خود سوء استفاده کنند. در صورت نادیده گرفتن مطالبات به حق دانشجویان و تنگ شدن عرصه برای حرکت های معقول دانشجویی، عرصه برای سوء استفاده این گروه ها برای نیرو گرفتن از دانشگاه در جهت اهداف شوم خود آغاز می شود که دود آن بیش از همه به چشم حاکمیت خواهد رفت و متضرر اصلی ملت و کشور ایران خواهند بود.
در همین راستا در ابتدای سال تحصیلی جدید به اندک نیروهای عقلانی موجود در حاکمیت باید توصیه کرد که از راه پراشتباه گذشته از هر کجا که بازگردند دیر نیست. خواباندن التهاب دانشگاه ها با زدن و بستن و گرفتن امکان پذیر نیست که این خود نفتی است بر آتش التهابات موجود. برای فرونشاندن التهابات بایستی حق دانشجویان مظلوم از ظالمان بی هیچ معطلی ستانده شود، دانشجویان در بند آزاد شوند، روند محاکمه ناعادلانه، اخذ اعترافات زیر فشار و صدور احکام سنگین متوقف شود، از دانشجویان اعاده حیثیت شود، قاتلین دانشجویانی چون محسن روح الامینی، کیانوش آسا، پرنداخ، امیر بروایه، امیر جوادی فر و... به سرعت شناسایی و مجازات شوند، حمله کنندگان به کوی دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه شیراز شناسایی و خط و ربط آن ها به مردم معرفی شود. حق فعالیت مسالمت آمیز و در چارچوب قانون در دانشگاه ها برای کلیه فعالین دانشجویی به رسمیت شناخته شود. تنها در این صورت است که می توان بر جراحات موجود بر پیکر دانشگاه مرهم نهاد و آن را آرام کرد.
دانشگاه باور به حرکت اصلاح طلبانه و مسالمت آمیز دارد و نه حرکتی انقلابی، چراکه باور اصلاح طلبانه به دموکراسی می رسد و دموکراسی از راه مطالبه محوری و احترام به جامعه مدنی محقق می شود. میان نهادهای مدنی، احزاب سیاسی و فعالان سیاسی با دانشگاه بایستی رابطه تعاملی وجود داشته باشد و مکررا باید گفت که این رابطه با نهاد های اجتماعی رابطه ای مستقل و مرتبط است. تلاش دانشگاه در جهت ایجاد گفتمان اقناعی برای تردیدهای فراوان دانشجویان و مردم است و در عین حال ایجاد فضایی برای گفتگو و گسترش حق و فرصت پی گیری مطالبات و گفتگوی مستقیم و بدون دغدغه و سانسور با دانشجویان و نهاد های اجتماعی است.
دفتر تحکیم وحدت ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به عموم دانشجویان عزیز و اساتید محترم خواستار آزادی هر چه سریعتر گروگان های کودتای انتخابات اخیر از زندان هاست که اکنون بیش از 100 روز است که در شرایط سخت و ناگواری را سپری می کنند. دانشگاه بی صبرانه منتظر در آغوش کشیدن فرزندان خود دکتر سعید حجاریان، دکتر امینی، دکتر احمد زیدآبادی، عبدالله مومنی، کیوان صمیمی، جهانبخش خانجانی، داود سلیمانی، علی تاجرنیا، ضیاء نبوی، مجید دری، شبنم مددزاده و دیگر آزادیخواهان و حق طلبان در بند است.
"دیر شده است، طفل انتظار پیر شده است، دل صبر ازاین شیوه سیر شده است. اگر ایران است، اگر ایمان است، اگر کرامت انسان است، اگر خرد و برهان است، اگر عشق و عرفان است همه دستخوش تاراج و طوفان است. کجاست شیر دلی کز بلا نپرهیزد؟"
اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان
دانشگاه های سراسر کشور
دفتر تحکیم وحدت
*****
اعلام اعتبار مدارک دانشگاههای ونزوئلا، محافل علمی ایران را شگفت زده کرده است
تصميم وزارت علوم و آمورش عالی جمهوری اسلامي دائر بر اینکه مدرک 47 دانشگاه ونزوئلائی را معتبر خواهد شناخت محافل علمی و دانشگاهی ایران را شگفت زده کرده است . ونزوئلا یکي از کشورهای بسيار عقب مانده در زمینه هاي علمي است و مدارک دانشگاهی آن کشور اغلب با پرداخت رشوه خريداري می شد .
وب سایت فرارودر این باره می نویسد: « با نگاه به جدول ارزش یابی دانشگاه های معتبر که وزارت علوم ایران منتشر می کند نمی توانیم ملاک این ارزش یابی را دریابیم چون در حالی که بسیاری از دانشگاه های اروپایی و آسیایی که در رده بندی های جهانی از جایگاه بهتری به نسبت دانشگاه های ونزوئلا برخوردارند معتبر شناخته نمی شوند اما مدرک 47 دانشگاه ونزوئلا معتبر در نظر گرفته می شود.اینجا است که برخی گمان می کنند ملاک این ارزش یابی نه سنجه های علمی مورد قبول جهانی که مولفه های سیاسی و اقتصادی است. در حال حاضر ونزوئلا تبدیل به متحدی استراتژیک برای دولت احمدی نژاد شده است.
این اتحاد اگر برای چاوز نفع های اقتصادی فراوانی در پی داشته اما تاکنون برای ایران به جز حمایت های لفظی چاوز در برخی مواقع نفعی در بر نداشته است و به نظر می رسد دولت محمود احمدی نژاد بر آن است به هر قیمتی شده روابط با ونزوئلا را به بالاترین سطح ارتقا دهد تا آنچنان پیوند مستحکمی برقرار شود که به هیچ عنوان گسستنی نباشد و در راستای استحکام این پیوند نیز اکنون متقاضیان ایرانی می توانند بار و بنه ببندند و با خیال راحت راهی ونزوئلا شوند و باکی هم نداشته باشند که هیچ کدام از دانشگاه های ونزوئلا جایی در میان هزار دانشگاه معتبر جهانی نداشته باشند.
از این منظر تفاوت چندانی میان دانشگاه های ایران و ونزوئلا نیست چراکه بهترین رتبه ایران در رده بندی دانشگاه های جهان مربوط به دانشگاه تهران است که جایگاه 1463 را از آن خود کرده است. تاکنون دانشگاه هایی که از سوی وزارت علوم معتبر شناخته می شدند عمدتا دانشگاه هایی بودند که نسبت به دانشگاه های ایران از رده بندی بهتری قرار داشتند و مدارک آنها در کشورهای غربی نیز مورد پذیرش واقع می شد و اکنون این سوال پیش می آید که دلیل اعتبار دادن به مدارک دانشگاه هایی که وضعیت شان به مراتب بدتر از دانشگاه های ایرانی است چه می باشد و دانشجویان ایرانی چرا باید تا ونزوئلا بروند و در دانشگاه هایی تحصیل کنند که مشابه آنها در کشور خودمان نیز به وفور یافت می شود.
*****
آتشی در زير خاکستر است‌ که هر زمان ممکن است سر برآرد
روزنامه دنیادی اقتصاد: صفار هرندی با اشاره به حوادث پس از انتخابات اظهار کرد که از چند ماه پيش از انتخابات برای برخی مسائل برنامه‌ريزی شده بود.
به گزارش ایسنا، محمدحسين صفار هرندی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع نخبگان و هاديان سياسی استان يزد سخن می‌گفت، با اشاره به نحوه شکل‌گيری ائتلاف آبادگران ايران اسلامی قبل از انتخابات سال ۸۴، از آن به عنوان علامتی مشترک برای کسانی که خواستار خدمت بی‌منت در کشور بودند، ياد کرد.
وزير پيشين فرهنگ و ارشاد اسلامی هم‌چنين با اشاره به آنچه صف‌آرايی و هرزه‌گويی‌های تمام اشرار عالم در قالب رسانه‌های بيگانه يا زمامدارانشان عليه نظام و انقلاب اسلامی ايران، عليه منتخب مردم و رفيع‌ترين جايگاه اداره کشور در جريان انتخابات اخير خواند، اظهار کرد: اين اقدام به تبع مسائل انتخابات و گمان آنان مبنی بر ناسالم بودن نتايج انتخابات نبود، بلکه اگر از ماه‌ها قبل نيز دل‌های آنان ‌گشوده و ضميرشان جست‌وجو می‌شد، مشخص می‌شد آنها به اين نحوه‌ مديريت کشور معترض بودند و از آن بيم داشتند؛ چرا که اين مدل خدمت نه تنها در ايران، بلکه در جاهای ديگری که به آن تاسی می‌کردند، کسانی را که در کمين قدرت نشسته بودند، از اين جايگاه دور می‌کرد.
وی افزود: لذا شيفتگان قدرت و نه خدمت، به نحوی عمل کردند که حتی مردمی که طعم اين خدمات را چشيده بودند در هياهوی تبليغات‌ آنان، باورشان شود در آراي‌شان دست‌کاری شده است.صفار هرندی هم‌چنين اظهار کرد: در همين راستا اين القائات نادرست از سوی گروه‌ها و جناح‌ها و برخی شخصيت‌هايی که از آنها چنين انتظاری نمی‌رفت، به سمت نظام حمله‌ور شد؛ چرا که از چند ماه پيش از انتخابات برای آن برنامه‌ريزی شده بود.
وی گفت: بحث اصلی اين گروه‌ها و شخصيت‌ها در واقع سلامت يا عدم سلامت نتايج انتخابات نبود، بلکه اعلام کرده بودند در هر صورت با هدف تغيير در قانون اساسی به خيابان‌ها خواهند ريخت و از موضع اقتدار، مرکزيت نظام را مجبور به مذاکره و چانه‌زنی در راستای اين هدف می‌کنند.
صفار هرندی در ادامه گفت: اين اقدام به دنبال تصور نادرست آنها از رهبر معظم انقلاب و مقايسه‌ اين مقطع زمانی با واقعه‌ صدور فرمان مشروطيت، تحت فشار چانه‌زنان شکل گرفت؛ غافل از اين که با شخصيتی مواجهند که نگاهش به اين جايگاه مسووليت از جنس نگاه مولايش حضرت اميرالمومنين(ع) است و به اندازه کفشی پاره برای حکومت ارزش قائل نيست، مگر اين که از طريق آن بتواند حق مظلومی را از ظالمی بگيرد.وی اضافه کرد: با تدابير انديشيده شده، جريان اين فتنه خاتمه يافت، ولی فتنه‌جويی پايان‌پذيری ندارد و آتشی در زير خاکستر است که هر زمان ممکن است سر برآرد؛ لذا بايد محيط فتنه را خوب شناخت و تدبير لازم را برای خروج از آن به کار بست.
صفار هرندی هم‌چنين گفت: کسانی که در نظام مسووليتی بر عهده دارند يا افرادی که به عنوان يک کارگزار معمولی و ساده در جامعه خدمت می‌کنند، بايد توجه داشته باشند هيچ چيز خودبه‌خودی اتفاق نمی‌افتد و نبايد گمان کرد اين فتنه و شرارتی که برخی راه انداختند، يک دفعه ايجاد شد، هم‌چنين نبايد تصور کرد مردم بی‌جهت به رييس‌جمهور منتخب‌شان رای دادند؛ چرا که دليل رويکرد مردم روشن است، وقتی مردم مشاهده کردند ايشان به نام خدا خواستار خدمت به آنان و زنده نگاه‌داشتن و پاسداشت ارزش‌های نظام و انقلاب، هم‌چنين خواستار اجرای عدالت و ايستادن در برابر دشمنان و مبارزه با فساد است، به او اقبال نشان دادند.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پايان تاکيد کرد: زمانی موفقيت حاصل می‌شود که دل‌هايمان خدايی باشد و از فرديت خارج و برای خدا خالص شويم؛ وگرنه اگر بنا باشد هر کسی ساز دل خودش را بزند، مشخص است که با سنت‌های الهی آشنا نيست و در اين صورت موفقيت حاصل نخواهد شد.
*****
عبدالفتاح سلطانی و جایزۀ جهانی حقوق بشر نونبرگ
دفتر حقوق بشر شهر نورنبرگ جایزۀ جهانی حقوق بشر امسال را روز یکشنبه چهارم اکتبر طی مراسمی به عبدالفتاح سلطانی اعطاء می کند. شهر نونبرگ این جایزۀ نقدی را که بالغ بر 15 هزار یورو است همه ساله به یکی از شخصیت هایی هدیه می کند که همۀ توش و توان خود را در جهت دوستی و آشتی و حقوق بشر بکار می گیرند.
عبدالفتاح سلطانی به باور دست اندر کاران علیرغم ممنوعیت کاری و بازداشت های گاه و بیگاه بی پروا و بطرز خستگی ناپذیری همچنان به تلاش هایش برای دفاع از حقوق بشر در ایران ادامه می دهد. سلطانی در کانون مدافعان حقوق بشر که شیرین عبادی آنرا بنا نهاده عضویت دارد. جایزه را دکتر اولریش مالی شهردار نونبرگ طی مراسمی در اپرای این شهر به سلطانی 55 سالۀ هدیه خواهد کرد.
روز دوشنبه 28 سپتامبر دفتر حقوق بشر نورنبرگ اعلام داشت که از طریق گفت و گوی تلفنی با دختر سلطانی با خبر شده است که وی در حال حاضر پاسپورت و اجازۀ خروج دریافت کرده است اما افزود پایان هفته روشن خواهد شد که آیا آقای سلطانی خواهد توانست از کشور خارج شود و روز یکشنبه در نورنبرگ حضور پیدا کند یا خیر. روز یکشنبه 4 اکتبر از اهالی شهر نونبرگ دعوت شده تا همراه خانوادۀ و دوستان خود بر سر سفرۀ صلح و آشتی که از ساعت یک تا پنج بعد از ظهر در خیابانهای شهر گسترده می شود گرد هم آیند و در جشنی که به این مناسبت بر پا می شود شرکت جویند. بر این سفرۀ رنگین، برنامه های فرهنگی و هنری چیده می شود و شرکت کنندگان با وضعیت حقوق بشر در چهار گوشۀ جهان آشنا می شوند. ساعت 4 بعد از ظهر در "خانۀ پیک" میز گردی بر پا می شود با عنوان "آیاحقوق بشر اسلام را به چالش می کشد؟ " در این میز گرد شیرین عبادی برندۀ جایزۀ صلح نوبل، کریم لاهیجی رئیس جامعۀ دفاع از حقوق بشر در ایران و هاینر بیله فلد رئیس انستیتوی حقوق بشر آلمان به گفت و گو می نشینند. به مناسبت اهداء جایزه ، یکشب پیش از مراسم، روز شنبه 3 اکتبر ساعت هشت و نیم شب برنامه ای با عنوان "با وجود همۀ اینها" در نورنبرگ بر گزار می شود که در آن موسیقی، رقص و کلام به هم تنیده می شود.
محمد رضا مرتضوی، استاد دف و تنبک که با نو آوری هایش در زمینۀ نواختن ساز های کوبه ای در اروپا توجه همگان را به خود جلب کرده به همراه همکاران آلمانی خود فرازی از برنامه های فرهنگی شهر نورنبرگ ارائه می دهند که شهرصلح و حقوق بشر نامیده می شود . برنامه مرتضوی بار دیگر روز یکشنبه ساعت 8 بعد از ظهر در همان محل اجرا خواهد شد. همه ساله از تاریخ 30 سپتامبر تا 10 اکتبر جشنوارۀ فیلم های مستند و انیمیشین در نورنبرگ بر پا می شود. موضوع جشنواره امسال به افتخار عبدالفتاح سلطانی به ایران اختصاص دارد.
*****
موج جدید تصفیه استادان علوم انسانی
به دنبال تاکید خامنه‌ای مبنی بر بازنگری در "علوم انسانی" در سطح دانشگاه‌های کشور، دور جدید تصفیه استادان و تغییرات در دانشگاه علامه طباطبایی آغاز شد. به این ترتیب دانشجویان این دانشگاه که گفته می‌شود بزرگترین دانشگاه اختصاصی علوم انسانی در سطح ایران و خاورمیانه است در حالی سال جدید را آغاز می کنند که استادان سرشناس آنها با موج جدید تصفیه رفته اند. روندی که از ابتدای روی کار آمدن حجه الاسلام شریعتی دردولت نهم آغاز شده بود اینک با صدور فرمان آقای خامنه ای، طیف گسترده‌ای از اساتید را از تدریس بازداشته است.
بر اساس خبر یک منبع آگاه تاکنون 5 تن از اساتید مبرز دانشکده حقوق این دانشگاه که به ویژه در رشته حقوق بشر تدریس می‌کردند به اشکال گوناگون از تدریس منع شده اند. در عمده‌ترین این تصفیه‌ها "دکتر محمدرضا ضیاء بیگدلی" استاد برجسته حقوق بین الملل در ایران و رییس سابق دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه که کتاب حقوق بین الملل عمومی او بیش از 25 بار تجدید چاپ شده و به عنوان یکی از چهره‌های شاخص و معتبر در کلیه دانشکده‌های حقوق سراسر کشور شهرت دارد، با حکم بازنشستگی اجباری مواجه شده و از ابتدای امسال از تدریس وی جلوگیری به عمل آمده است. دکتر بیگدلی هیچگاه در مسایل سیاسی اظهار نظری نکرده است اما گفته می‌شود علت بازنشستگی اجباری او مخالفت با فشارهای گسترده‌ای است که رییس این دانشگاه جهت پذیرش برخی افراد در دوره دکتری دانشکده حقوق اعمال می گند.
به عنوان نمونه تنها در یک مورد سال گذشته دختر یکی از روحانیون بلندپایه با در دست داشتن مدرک ممتاز قرائت قرآن و بدون گذراندن حتی یک واحد از دروس کارشناسی حقوق جهت تحصیل در دوره دکتری حقوق بین الملل به گروه حقوق بین الملل دانشگاه علامه معرفی ‌شد که با وجود مخالفت‌ اعضاء سرانجام با دستور مستقیم رییس دانشگاه در این دوره پذیرش شد.
در تغییر دیگری از برگزاری کلاس‌های "دکتر علی آزمایش" برجسته‌ترین استاد حقوق جزا و کیفر بین المللی کشور در دانشگاه علامه ممانعت به عمل آمده است. دکتر آزمایش که از اساتید برجسته و شناخته شده در سطح بین المللی است، بیش از 20 مقاله علمی به زبان فارسی و 10 مقاله تخصصی به زبان‌های خارجی در سابقه علمی خود دارد.
گفته می‌شود دکتر آزمایش که به صورت مدعو سالها در دانشگاه علامه تدریس می‌کرد همواره بر این نکته تاکید داشته است که به دلیل عدم تناسب موازین قوانین جزایی پس از انقلاب با مبانی علمی دانش حقوق، او قصد ندارد کتابی در زمینه حقوق جزایی در ایران تالیف کند. همچنین از ابتدای سال جاری از تدریس "دکتر حسین شریفی طرازکوهی" استاد دیگر رشته حقوق بشر در دانشگاه علامه طباطبایی که پرکارترین مترجم و مولف در زمینه حقوق بشر در سالهای اخیر در ایران است، با توسل به بهانه‌های اداری ممانعت به عمل آمده است.
بعلاوه از تدریس دو استاد دیگر این دانشگاه نیز جلوگیری به عمل آمده است؛ حتی گفته می‌شود در یک مورد مقامات دانشگاه با طرح اتهامات اخلاقی اقدام به اخراج یکی از اساتید کرده‌اند. سال گذشته نیز "دکتر محمد محمدی گرگانی" رییس گروه حقوق بشر دانشگاه علامه طباطبایی بازنشسته اجباری شد و پیش از آن هم از تدریس "دکتر مرتضی مردیها" در دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه ممانعت به عمل آمده بود.
*****
همسر مومنی همزمان با حضور وی در تلویزیون کودتاچیان:
طشت رسوایی دروغگویان از بام افتاده است
درست در لحظاتی که خانم فاطمه آدینه وند، همسر عبدالله مومنی داشت به روز میگفت "از روز سه شنبه از وضعیت آقای مومنی بی خبریم." سیمای جمهوری اسلامی،در برنامه بیست و سی،اعترافات کسی را پخش کرد که نام وی عبدالله مومنی بود اما صورتش چنان تغییر کرده بود که دیگر شباهتی به این فعال سرشناس جنبش دانشجویی نداشت.
گزارش این برنامه جداگانه آمده؛ اما خانم آدینه وند به روز چه گفته است؟این مصاحبه را در زیر می خوانیم.
هسمر مومنی با اشاره به اینکه بعد از دادگاه متهمان دستگیر شده در حوادث پس از انتخابات، آقای مومنی به بند عمومی منتقل شده است، گفت: "بعد از اینکه با فشارهای زیاد عبدالله را مجبور کردند انشا آن ها را در دادگاه بخواند، یک بار با او ملاقات و یک بار هم با او صحبت کردیم. اما از روز سه شنبه باز هم در بیخبری مطلق از وضعیت مومنی به سر می بریم."
وی در مورد زمان دادگاه بعدی مومنی یا زمان آزادی احتمالی او گفت: "هیچ صحبتی مبنی بر برگزاری دادگاه مجدد مومنی یا آزادی وی نشده است. خود او هم هیچ امیدی به آزادی اش در آینده نزدیک ندارد."
آدینه وند گفت: "مومنی طی این مدت تحت فشارهای گوناگون بوده است. او بیش از 40 روز از تماس با خانواده محروم بود و از قضایایی که در بیرون اتفاق افتاد، به طور کلی بی خبر بود. مومنی حتی از محل بازداشت خویش نیز بی اطلاع بود؛او تنها به ما گفت که در سلول انفرادی به سر می برد.
البته بعد از اینکه مومنی انشای آقایان را در دادگاه خواند، به سلولی منتقل شده است که غیر از او، چند نفر دیگر هم در آن هستند." عبدالله مومنی رییس شورای مرکزی و سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی(ادوار تحکیم وحدت) بعد از برگزاری انتخابات 22 خرداد دستگیر شد و در پنجمین دادگاه برگزار شده برای متهمان، مسایلی را در دادگاه بیان کرد که نزدیکان وی آن ها را کذب محض خواندند.
*****
گزارش دیگر رسانه ها از تجمع روز گذشته دانشجویان در دانشگاه تهران
**
رادیو دویچه وله: تظاهرات ضددولتی دانشجویان در دانشگاه تهران
صدها تن از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به حضور برخی وزرای دولت احمدی‌نژاد در دانشگاه تهران، دست به تجمع و تظاهرات زدند. دانشجویان شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» سر می‌دادند.
تظاهرات خودجوش دانشجویان در دانشگاه تهران روز دوشنبه (۶ مهر/۲۸ سپتامبر) هم‌زمان با اعلام حضور محمود احمدی‌نژاد و شماری از وزیران کابینه‌ی وی در دانشگاه به مناسبت شروع سال تحصلی آغاز شد. به گزارش خبرنامه امیرکبیر، دانشجویان معترض که نمادهای سبز از جمله پلاکاردهای سبز رنگ حاوی نوشته‌ها و دستبندها و بادکنک‌های سبز به‌همراه داشتند با عبور از مقابل دانشکده‌های مختلف در مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران تجمع کردند. برخی شعار دانشجویان از این قرار بودند: «مرگ بر دیکتاتور»، «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»، «مجتهد واقعی منتظری صانعی»، «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، «ندائیم، سهرابیم، ما همه یکصدائیم»، «کروبی بازداشت دستگیر بشه ایران قیامت میشه»، «کروبی بت شکن بت بزرگ بشکن»، «شکنجه، تجاوز دیگر اثر ندارد»، «دولت کودتا استعفا استعفا»، «یا حسین میرحسین» و... خبرنامه امیرکبیر در ادامه گزارش خود نوشته است: دانشجویان معترض هم چنین پلاکاردهای حاوی خوش‌آمدگوئی به وزرای علوم و بهداشت دولت کودتا را به زیرکشیدند که با تشویق‌های ممتد دیگر دانشجویان همراه بودند. بنا بر این گزارش، این تجمع سپس به مقابل سر در دانشگاه تهران کشیده شد و شعارهایی نیز علیه آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و برخی دیگر از مقام‌های حکومتی، از جمله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان داده شد. وبسایت خبری «آینده» نیز گزارش داد، گروهی از دانشجویان بسیجی به طرفداری از دولت احمدی‌نژاد و برعلیه میرحسین موسوی شعار می‌دادند. قرار بود در مراسم روز دوشنبه در دانشگاه، محمود احمدی‌نژاد نیز شرکت کند، اما وی در دانشگاه حضور نیافت. بنا برگزارش‌های منتشر شده، شعله‌ی تظاهرات دانشجویی روز دوشنبه در دانشگاه تهران از سوی دانشجویان بسیجی حامی احمدی‌نژاد افروخته شد. آنها می‌خواستند با برگزاری تجمعی از دولت احمدی‌نژاد حمایت کنند، اما گویا از سوی دانشجویان معترض غافلگیر شدند. بنا بر آخرین گزارش‌ها تجمع و راهپیمایی دانشجویان در دانشگاه تهران حوالی ظهر به وقت تهران بدون درگیری پایان یافت. اما گفته می‌شود تعدادی از دانشجویان هنگام خروج از دانشگاه توسط نیروهای ضد شورش بازداشت شده‌اند. وبسایت خبری آینده نیز گزارش داد تجمعات دانشجویان مقارن ظهر پایان یافت و دانشجویان یكدیگر را برای حضور در برنامه‌ای كه فردا ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود، فراخوانده‌اند. این منبع درباره جزئیات برنامه‌ای که قرار است فردا برگزار شود، توضیح نداده است. پیش از ظهر روز دوشنبه همزمان با افزایش تجمع دانشجویان در محوطه‌ی دانشگاه، برخی خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران، از جمله خیابان ۱۶ آذر از سوی نیروی انتظامی مسدود شده بود و نیروهای پلیس با لباس معمولی (بدون كلاه كاسكت و سپر) در اطراف دانشگاه تهران مستقر شده بودند.
**
رادیو زمانه: تجمع دانشجویان معترض در دانشگاه تهران
نزدیک به هزار دانشجوی معترض مقابل کتابخانه دانشگاه تهران تجمع کردند و با خواندن سرود و سر دادن شعارهایی به تظاهرات ضد دولتی پرداختند. بنا به گزارش‌های رسیده، دانشجویان معترض در آغاز سال تحصیلی جدید، امروز دوشنبه، در حالی که نمادهای سبز به همراه داشتند، حمایت خود از اعتراضات در ماه‌های اخیر را اعلام کردند. پیش از این، برخی از سایت‌ها از احتمال حضور و سخنرانی محمود احمدی‌نژاد به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه تهران خبر داده بودند. خبرگزاری مهر به نقل از محمدصادق ضیایی، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه تهران گفته بود: «از طرف حوزه ریاست دانشگاه تهران با دفتر ریاست جمهوری ارتباط و هماهنگی کامل جهت حضور احمدی‌نژاد وجود دارد و قرار است خبر قطعی حضور یا عدم حضور وی به صورت رسمی به مسوولان دانشگاه ابلاغ شود.» مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه تهران نیز به فارس گفته بود: «با توجه به اینکه احمدی‌نژاد به تازگی از سفر نیویورک بازگشته است، به دلیل خستگی سفر به احتمال زیاد در این مراسم حضور نخواهد داشت.» یک شاهد عینی به زمانه گفته است که از آغاز تظاهرات دانشجویان، موبایل‌ها در این منطقه قطع شده‌اند، اعتراض دانشجویان به خارج از محیط دانشگاه کشیده شده و نیروهای ضدشورش اقدام به سرکوب آنها کرده‌اند. در پیوند با این گزارش، سایت موج سبز آزادی امروز دوشنبه از برکناری مدیرکل انتظامات دانشگاه تهران خبر داده است. این وب‌سایت، علت این برکناری را «تقویت فضای امنیتی» عنوان کرده است. این سایت افزوده است: «اتخاذ این تدابیر در آستانه روز دوشنبه ـ که احتمال حضور احمدی‏نژاد در مراسم بازگشایی دانشگاه‏ها می‌رود ـ به تشدید فضای امنیتی دانشگاه منجر شده است.» محمود احمدی‌نژاد در مراسم بازگشایی دانشگاه‌ها در سال ۱۳۸۶در تالار علامه امینی دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت و با اعتراض دانشجویان روبه‌رو شد. در آن سال دانشجویان با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «دانشجوی سیاسی آزاد باید گردد»، نسبت به سیاست‌های دولت نهم علیه دانشگاه‌ها، بازداشت دانشجویان و اخراج استادان منتقد اعتراض کردند. سال گذشته زاهدی وزیر علوم وقت به نمایندگی از احمدی‌نژاد در مراسم بازگشایی دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت و او نیز با اعتراض بخشی از دانشجویان دانشگاه تهران روبه‌رو شد. به گزارش خبرنامه امیرکبیر، بعد از ظهر روز گذشته نیز غلامعلی حداد عادل، نماینده مردم تهران در مجلس که به منظور شرکت در جلسه گروه علمی فلسفه دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، به این دانشگاه رفته بود، با اعتراض بیش از ۵۰ دانشجوی معترض روبرو شد که با سردادن شعارهایی، وی را تا درب دانشکده بدرقه کردند. حدادعادل اخیرا درباره رویدادهای بازداشتگاه کهریزک گفته بود: «کشته شدن سه نفر در کهریزک مسئله مهمی نیست.»
**
بی بی سی: در دانشگاه تهران تظاهرات رخ داد
همزمان با برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران، دانشجویان این دانشگاه اقدام به برگزاری تجمعی اعتراضی علیه دولت کردند. این مراسم با حضور کامران دانشجو، وزیر علوم ایران در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، اما به گفته یکی از دانشجویان این دانشگاه، این وزیر دولت ایران از مسیری دور از محل تجمع معترضان به محل برگزاری مراسم منتقل شد. در سال های اخیر دانشجویان حق ورود به این مراسم را نداشته اند و حضار با دعوت، امکان حضور در این مراسم را پیدا می کردند. دانشجویان، که یک شاهد عینی شمار آنها را "2000 نفر" عنوان کرد، با تجمع مقابل کتابخانه دانشگاه تهران و سپس حرکت در مسیر های اصلی محوطه داخلی دانشگاه تهران به سمت سردر این دانشگاه، علیه دولت شعار می دادند. برخی از این دانشجویان نمادهای سبز به همراه داشتند و از جمله شعار "دولت کودتا استعفا، استعفا" سرداده بودند. همزمان ده ها نفر از دانشجویان که برخی منابع آنها را از "طیف بسیج" توصیف کرده اند نیز علیه این دسته از معترضین و همچنین میرحسین موسوی شعای می دادند. طرفداران محمود احمدی نژاد شعارهای "آزادی اندیشه با شال سبز نمیشه" و "موسوی، اسرائیل، پیوندتان مبارک" سر می دادند. با این وجود به گفته شاهدان عینی این تقابل به بروز درگیری منجر نشد. هرچند شاهدان عینی از حضور ماموران لباس شخصی صحبت به میان آوردند و فضای دانشگاه تهران را "امنیتی" توصیف کردند، با این حال هنوز گزارش تایید شده ای از بازداشت دانشجویان معترض به دولت منتشر نشده است. همچنین گزارش هایی از تجمع مردم در حمایت از دانشجویان معترض به دولت، در خارج از دانشگاه تهران در خیابان 16 آذر نیز منتشر شده است. تجمع اعتراضی علیه دولت کمتر از یک روز پس از آن برگزار شد که حضور غلامعلی حداد عادل، رئیس مجلس ایران در محل دفتر گروه فلسفه در دانشگاه تهران نیز به اعتراض دانشجویان و مطرح شدن شعارهایی علیه او انجامید. به گفته شاهدان عینی تجمع دانشجویان مخالف دولت پس از ساعت 13:00 به وقت تهران پایان رسید. آقای حداد حادل که عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران است، در هنگام خروج از دانشگاه از سوی بعضی دانشجویان معترض "هو" شد و معترضان از جمله علیه او شعار "وکیل ضد ملت، خجالت، خجالت" سر دادند. حوادث اخیر در شرایطی منتشر می شود که در پی اعتراضات گسترده ماه های اخیر به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه، برخی مقام های جمهوری اسلامی نسبت به بروز اعتراضات دانشجویی با بازگشایی دانشگاه ها ابراز نگرانی کردند و حتی گفته شد که برخی مقام ها موضوع تعطیلی دانشگاه ها برای یک ترم را مطرح ساخته اند که این خبر از سوی مقام های رسمی تکذیب شد.
**
رادیو فردا: تجمع اعتراض آميز دانشجويان در دانشگاه تهران
در آغاز سال تحصيلی شماری از دانشجويان معترض صبح دوشنبه با شعارهايی مانند «دولت کودتا، استعفا استعفا» و «دانشجوی زندانی بايد آزاد گردد»، در دانشگاه تهران دست به تظاهرات زدند.
اين تظاهرات در حالی صورت گرفت که به مناسبت آغاز سال تحصيلی دانشگاه‌های ايران، وزيران علوم و بهداشت در دانشگاه تهران حضور داشتند.
مهديه گلرو از دانشجويان محروم از تحصيل (ستاره‌دار) که در اين تظاهرات شرکت کرده به راديو فردا می‌گويد حدود ۱۵۰۰ نفر از دانشجويان معترض در اين تظاهرات شرکت داشتند و جنبش دانشجويی ثابت کرد که دولت دهم و رياست جمهوری محمود احمدی‌نژاد را به رسميت نمی شناسد و با شعارهای «دولت کودتا، استعفا استعفا» اين را نشان داد.
وی می‌گويد دانشجويان پلاکاردهای و پارچه های سبز داشتند و بسياری از آنها از ترم اول بودند. خانم گلرو افزود تجمع در نزديکی سر در دانشگاه تهران و با سرود يار دبستانی پايان يافت.
به گزارش خبرنامه اميرکبير، اين تجمع که با حضور هزار دانشجو همراه بود از مقابل دانشکده هنرهای زيبا آغاز شدند و به تدريج پس از به راه افتادن دانشجويان به سمت ضلع شمالی دانشگاه، لحظه لحظه بر شمار معترضين افزوده شد.
در همین حال خبرگزاری فارس، شمار دانشجويان معترض را بسيار اندک گزارش داده و می‌گويد که اين دانشجويان همزمان با حضور کامران دانشجو، وزير علوم در تالار امينی دانشگاه تهران، در مقابل اين تالار تجمع کردند و سپس در حالی که شعار می دادند به سمت در اصلی دانشگاه حرکت کردند.
اين خبرگزاری همچنين می‌گويد جمعی از دانشجويان طرفدار محمود احمدی‌نژاد نيز در اطراف آرامگاه شهدای گمنام جنگ در اين دانشگاه، گرد آمده و شعارهايی عليه ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و آمريکا و بريتانيا می‌دادند.
**
روزنامه سرمایه: دانشجویان منتقد پشت درهای بسته سخنرانی وزیر علوم ماندند
استارت دانشگاه ها بدون احمدی نژاد
محمود احمدی نژاد امسال نیز همچون سال گذشته در آیین نمادین آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه ها، که در دانشگاه تهران برگزار می شود، حضور نیافت. با این تفاوت که اگر سال گذشته معاون اول خود (پرویز داوودی) را به نمایندگی از خود به این مراسم فرستاده بود، امسال از اعزام نماینده نیز پرهیز کرد. دو نفر از وزرای کابینه وی (کامران دانشجو و مرضیه وحیدی دستجردی) با تاخیری دوساعته، در حضور روسای دانشگاه ها و البته در غیبت دانشجویان در تالار علامه امینی این دانشگاه سخنانی را ایراد و از تلاش علمی برگزیدگان برتر کنکور سراسری 1388 با اهدای لوح تجلیل کردند.دیروز دانشجویان معترض که اجازه حضور در این مراسم را نیافته بودند، ضمن تجمعدر مقابل کتابخانه دانشگاه تهران، شعارهاییدر انتقاد از وضع موجود و حمایت از برخی نامزدهای انتخابات دهم ریاست جمهوری سردادند که با واکنش نیروهای حراست و انتظامات دانشگاه و صف کشیدن آنها مقابل محوطه کتابخانه مرکزی مواجه شد.در سال های اخیر دانشجویان حق ورود به مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه ها را نیافتندو حضار صرفاً با دعوت مقامات دولتی، امکان حضور در این مراسم را پیدا می کردند.دانشجویان معترض که شمار آنها به حدود دوهزار نفر می رسید، درحالی که شعارهایی سرمی دادند، تجمع اعتراضی خود را از مقابل دانشکده هنرهای زیبا آغاز کردند و با عبور از مقابل دانشکده های مختلف مقابل کتابخانه مرکزی این دانشگاه ایستاده و شعارهایی سردادند.
در حالی که تعدادی از نیروهای امنیتی و انتظامی از رفت و آمد خودروها در خیابان 16 آذر جلوگیری می کردند تعداد دیگری از این نیروها در خیابان های اطراف دانشگاه مستقر شدند.
معترضان در حالی که نمادهای رنگی از جمله پلاکارد، دستبند و بادکنک های سبز به همراه داشتند همچنین پلاکاردهایی حاوی خوشامدگویی به وزرای دولت را به زیر کشیدند که البته با تشویق های ممتد دانشجویان حاضر در آنجا همراه بود.همزمان با این جریان، حدود 50 دانشجوی هوادار دولت، ضمن دردست داشتن پلاکاردهایی، شعارهایی علیه شعارهای این دانشجویان سر دادند که با پاسخ های متقابل دانشجویان معترض مواجه شد.
دانشجویان تجمع کننده تا ساعت30: 11 مقابل تالار به تجمع خود ادامه دادند و سپس به سمت سر در دانشگاه تهران حرکت کردند و پس از آن به تجمع دو ساعته خود پایان دادند.بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی تهران بزرگ «ناجا» دیروز دانشجویی بازداشت نشد .این تجمع در حالی برگزار شد که مدیرکل روابط عمومی دانشگاه تهران پیشتر درباره برگزاری مراسم گشایش دانشگاه ها در سال 88 گفته بود: «این مراسم قطعاً ششم مهر ماه برگزار می شود و جهت حضور رئیس جمهور هماهنگی های لازم با دفتر ریاست جمهوری صورت گرفته است.»
همچنین دبیر هیات نظارت بر تشکل های دانشجویی در دانشگاه تهران دیروز همزمان با وقوع این تجمع تاکید کرد این دانشجویان مجوزی از سوی دانشگاه ندارند.
نوروزی در گفت وگو با ایسنا در این باره گفت: «هیچ کدام از تشکل های رسمی دانشگاه تهران برای برنامه امروز تقاضایی نکرده بودند و درخواست مجوز برای تجمع نداشتند.»
یکشنبه هفته جاری نیز غلامعلی حداد عادل که عضو هیات علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران است، در هنگام خروج از دانشگاه مورد اعتراض جمعی از دانشجویان قرار گرفته و دانشجویان معترض علیه او شعارهایی سر دادند. حدادعادل اخیرا درباره رویدادهای بازداشتگاه کهریزک گفته بود: «کشته شدن سه نفر در کهریزک مساله مهمی نیست.»
**
وزرای دولت چه گفتند
کامران دانشجو وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی با تاکید بر هماهنگی میان نظام تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه با نیازهای اساسی کشور گفت: «افزایش برنامه ریزی شده ظرفیت پذیرش دانشجو، تدوین رشته های خاص با استفاده از پتانسیل های جغرافیای کشور، بازبینی در تدوین و پالایش علوم انسانی با استفاده از ذخایر فکری حوزه های علمیه و دانشگاه ها و شناسایی موضوعات بکر در سطح منطقه و جهان که ما می توانیم در آن قطبیت پیدا کنیم از اولویت های وزارت علوم است.»دانشجو درخصوص رابطه دانشگاه و سیاست گفت: «بدیهی است که دین اسلام فارغ از امور اجتماعی و اجتماع جدای از سیاست نیست و به بیان ماندگار شهید مدرس که «سیاست ما عین دیانت ماست»، دانشگاه و دانشگاهیان همواره به عنوان روشنفکران پیشتاز در تحولات اجتماعی، در تاریخ تحولات ایران اسلامی پرچمدار روشنفکری دینی بودند و نقش ممتاز خود را در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سازندگی کشور به خوبی ایفا کردند.»
وی افزود: «بدیهی است دانشگاهیان اکنون نیز به طریق اولی در صحنه های سیاسی کشور حاضرند و همچنان دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده و خواهند کرد.»
تغییر روسای دانشگاه ها مدنظر نیست
دانشجو در حاشیه مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه ها، با تاکید بر اینکه بحث کرسی های آزاداندیشی بین دانشجویان و اساتید باید در فضایی مملو از انس و الفت صورت گیرد، افزود: همه باید بتوانند نقد مخالف را گوش دهند و در این فضا می شود عمل کرد. وی درباره تغییر روسای دانشگاه ها نیز اظهار کرد: «هیچ تغییری در خصوص روسای دانشگاه ها مد نظر نیست.»
وی با اشاره به استعفای برخی معاونان وزارت علوم نیز گفت: «استعفایی در کار نیست بلکه طبق عرف در کارهای اجرایی، وقتی وزیر عوض می شود معاونان برای آنکه دست وزیر جدید باز باشد، استعفای خود را ارائه می دهند البته دکتر کبکانیان و دکتر لطفی به من گفتند تا زمانی که شما بخواهید ما کار می کنیم.»
دانشجو همچنین درباره حوادث کوی دانشگاه گفت: «حوادث کوی دانشگاه را مقام معظم رهبری کاملاً مشخص کردند که چگونه پیگیری شود و الان نیز پیگیری می شود ولی نکته ای که ایشان فرمودند این بود که دانشگاهیان و دانشجویان نباید از اصل قضیه که دشمن برای ما طراحی کرده و براندازی بود غفلت کنند.»
وی در عین حال تاکید کرد: «در این باره اگر تخلفاتی نیز صورت گرفته، باید با آن در دانشگاه و هر جای دیگر برخورد شود.»
ضرورت تحمل نقد
حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز با بیان اینکه امروز دانشگاه ها در کنار فعالیت های خوبی که دارند نیازمند کار بزرگی همچون جهاد فرهنگی هستند، گفت: «کسانی که تحمل نقد را ندارند قطعاً نمی توانند در جهاد فرهنگی موفق باشند.» وی با اشاره به سه بحث جهاد اکبر، جهاد اصغر و جهاد کبیر گفت: «جهاد با فعالیت های عادی کاملاً متفاوت است و کار هرکسی نیست و اراده فولادین، عزم راسخ و همت بلند می طلبد؛ کسانی که توکل واقعی به خداوند ندارند وقتی عرصه سخت می شود بلافاصله میدان را ترک می کنند.»
وی گفت: «کسانی که سعه صدر و ظرفیت شنیدن حتی حرف مقابل را دارند می توانند در عرصه جهاد علمی و فرهنگی موفق باشند.»
فرهاد رهبر: دیکتاتوری، مانع جدی پیشرفت علمی کشور
فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران، با اشاره به موانع پیش رو تولید علم در کشور، موانع فرهنگی را از مهم ترین آنها عنوان کرد و گفت: «نباید اجازه دهیم صاحبان خرد و اندیشه منزوی شوند و باید رسم تکریم و روح قدرشناسی از صاحب نظران را در کشور نهادینه کنیم.»
وی با اشاره به موانع فرهنگی موجود، از جمله این موانع را گسست تاریخی عنوان کرد و گفت: ایران پیشکسوت علوم انسانی در جهان و دارای ذخایر غنی است که نباید از آن غافل شد ودر این راستا نباید هویت ملی خود را گم و گذشته خود را فراموش کنیم.
وی عنصر عدم اعتماد به نفس را از دیگر موانع فرهنگی عنوان کرد و گفت:« اگر این اعتماد به نفس در سطح ملی و گروهی در جامعه علمی و دانشگاه ها ایجاد شود، منجر به ایجاد نشاط علمی در کشور خواهد شد و در واقع این موضوع در نهایت منجر می شود که مرجعیت علمی منطقه و جهان را در دست گیریم بنابراین باید روحیه یأس و ناامیدی را فراموش کنیم.»
رئیس دانشگاه تهران با اشاره به بحث حجاب معاصرت، گفت: «ما مشکل حجاب معاصرت داریم و به اندیشمندان و دانشمند ان معاصر و در قید حیات خود، توجه نمی کنیم اما به محض اینکه از دنیا بروند بنیادی برایشان تاسیس می کنیم.»وی ادامه داد: «باید از نظریه پردازی و نظریه پردازان تقدیر کنیم و نباید اجازه دهیم صاحبان خرد و اندیشه منزوی شوند و باید رسم تکریم و روح قدرشناسی از صاحب نظران را در کشور نهادینه کنیم و در این راستا همه ابزار ملی باید در این جهت کمک کنند.»
رهبر با بیان اینکه باید عرف تبادل علمی و کارگروهی را در دانشگاه ها نهادینه کنیم، تصریح کرد: «متاسفانه ما امروز گروه های آموزشی و پژوهشی داریم اما در آن کار گروهی انجام نمی شود در حالی که باید بین گروه ها، دانشکده ها و دانشگاه ها کار گروهی نهادینه شود تا موانع فرهنگی از سر راه پیشرفت علم و دانش کشور برداشته شود.» رئیس دانشگاه تهران در ادامه سخنانش تاکید کرد: «باید تحجر و سنت زدگی را کنار بگذاریم و در این زمینه باید نو بیندیشیم و نوآوری داشته باشیم.»
به گفته وی، تعادل، عقلانیت و انصاف در مباحث علمی و غنا بخشیدن به سنت، نقد آرا و نهادینه کردن مناظرات علمی و نظریه پردازی و پرهیز از دیکتاتوری در القای نظر، یکی دیگر از موانع جدی فرهنگی در راه پیشرفت علم و دانش است. رئیس دانشگاه تهران رعایت ادب در استفاده از آزادی و ترویج آزادی بیان منتهی به منطق و اخلاق و همچنین پرهیز از سیاست زدگی را موثر در رفع موانع پیش رو تولید علم در کشور بیان و خاطرنشان کرد: عده ای صحبت از آزادی دارند اما آزادی را با هرج و مرج علمی و فکری مقارن کرده و از نوعی از آزادی دفاع می کنند که در آن به هیچ وجه منطق علمی نهفته نیست.
رئیس دانشگاه تهران تکرار خود و ترجمه غرب را یکی دیگر از موانع فرهنگی عنوان کرد و گفت: «پایان نامه و گزارشات علمی از منابع قبلی کپی می شود در صورتی که باید مکانیسمی تعبیه شود که از تکرار خود جلوگیری شود.»به گفته فرهاد رهبر، فقدان طلب و تقاضا مانع دیگر فرهنگی است که منجر به جلوگیری از پیشرفت علم در دانشگاه ها می شود.
فرهاد رهبر در ادامه سخنانش با طرح سوالی تاکید کرد: «در کجا از تصمیم گیری های خود و کشور از نظریه پردازان علوم انسانی استفاده می شود، وزارت مسکن چقدر در طراحی، ساخت و معماری شهری از صاحب نظران و نظریه پردازان دانشگاهی استفاده می کند تا بتواند دانش دنیا را در جریان زندگی مردم جاری کنند.»
وی با اشاره به موانع موجود گفت: «برای رفع موانع باید ظرفیت ها و توانمندی های موجود را بشناسیم و از نیازهای خود آگاهی داشته باشیم و آنها را به دقت شناسایی و تولیدات جهانی را رصد کنیم تا مرجعیت علمی را در جهان به دست بیاوریم.» رهبر با تاکید بر جذب و نگهداری نخبگان، تصریح کرد: «در این زمینه باید چهار کار ساده انجام دهیم که شامل رعایت احترام و شأن نخبگان، تامین نیازهای معیشتی، تامین نیازها برای کارهای پژوهشی و حراست از دستاوردهای علمی و جلوگیری از سرقت علمی و نهادینه کردن مالکیت فکری می شود.»
رشد علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران
محمدباقر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تشریح جایگاه علمی ایران در عرصه بین المللی، از 10 برابر شدن میزان انتشارات علمی کشور طی 10 سال گذشته و پنج برابر شدن تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بین سال های 2004 تا 2008 خبر داد.
**
روزنامه اعتماد: وزير علوم در آمفي تئاتر دانشگاه تهران سخنراني کردنخستين تجربه دانشجو در دانشگاه
مراسم نمادين بازگشايي دانشگاه ها در دانشگاه تهران به رغم حاشيه هايي که داشت، فرصت مناسبي بود تا کامران دانشجو در قامت وزير علوم نخستين برخورد مستقيم و نزديک خود را با دانشجويان تجربه کند؛ برخوردي که البته تفاوت هاي زيادي با سخنراني هاي معمول وزراي علوم در روز اول بازگشايي دانشگاه ها داشت. فضاي بيرون سالن آمفي تئاتر شهيد اميني دانشگاه تهران، محل تجمع دانشجويان و ادامه وقايعي بود که چند ماه گذشته در کشور جريان داشت، اما داخل آمفي تئاتر و در جمع محدود مدعوين فضا، فضايي معمولي و عادي بود و فرصت، فرصت مناسبي به نظر مي رسيد تا دانشجو و همتايش در وزارت بهداشت، نخستين سخنراني هاي خود را در قامت وزراي علوم و بهداشت تجربه کنند.
دانشجو در اين مراسم صحبت هايي به روال عادي داشت و بي توجه به فضايي که در بيرون آمفي تئاتر حاکم بود، از سرعت و شتاب حرکت علمي کشور صحبت کرد و نهايتاً گريزي به مباني نظري ارتباط سياست و دانشگاه زد. البته دانشجو در حاشيه مراسم در جمع خبرنگاران به برخي سوال ها پاسخ گفت و جواب هاي سربسته يي درباره حواشي ديروز دانشگاه تهران داد. وزير علوم اشاره يي هم به حاشيه هاي استعفاي برخي مديران و شايعه تغيير روساي دانشگاه کرد و توضيحاتي مختصر در اين باره به خبرنگاران داد.
خبرگزاري ها ديروز گزارش دادند دانشجو در پاسخ به سوالات خبرنگاران مبني بر اينکه آيا دانشجوياني که در مقابل در ورودي سالن همايش تجمع کردند را مشاهده کرديد، تنها به ذکر اين پاسخ بسنده کرده؛ «نمي دانم، نديدم.» وزير علوم همچنين با تاکيد بر اينکه هيچ فرصت و اولتيماتومي به روساي دانشگاه هاي کشور صادر نشده است، گفت؛ تا الان هيچ گونه تغييري در ذهنم نيست الا اينکه لازم باشد. ايلنا در گزارش حاشيه مراسم نوشت، کامران دانشجو در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره وضعيت تغييرات در دانشگاه ها گفته است؛ تا به حال هيچ تغييري نداريم و مد نظر هم نداريم و هيچ تغييري در ذهنم نيست الا اينکه لازم باشد. هيچ گونه فرصت و اولتيماتومي به روساي دانشگاه ها صادر نشده است.
او همچنين درباره استعفاي معاونان خود و آخرين وضعيت مديران مستعفي وزارتخانه هم گفته است؛ معاونين استعفا نداده اند بلکه اين مساله عرف است که وقتي مديري يا وزيري جديد به وزارتخانه يي مي آيد ديگران براي احترام و حسن ظن يا براي باز گذاشتن دست وزير استعفا مي دهند که تاکنون بنده قبول نکرده ام و هم اکنون معاونين در حال فعاليت هستند.
موضوع ديگر مورد توجه خبرنگاران وقايع کوي دانشگاه بود که اينچنين پاسخ وزير علوم را در پي داشت؛ در حوادث کوي دانشگاه مقام معظم رهبري کاملاً مسائل را مشخص کردند و اين مساله با توجه به مطالبه آنها هم اکنون در حال پيگيري است اما دانشجويان و دانشگاهيان نبايد از اصل قضيه منحرف شوند، اين حوادث هم اکنون در حال پيگيري است و حتماً با عوامل آن برخورد قاطع صورت گيرد.
دانشجو در سخنراني خود اما با فراغ بال از ارتباط سياست و دانشجويان صحبت کرد و بدون اشاره به مصاديق اين ارتباط گفت؛ «معتقديم دانشجويان و دانشگاهيان اقشار فرهيخته يي هستند که آزادگي و عدم وابستگي آنها بي بديل است. اينان آينده سازان جامعه اند و مي توانند منشاء بسياري از تعاملات و هنجارهاي اجتماعي باشند. اکثر قريب به اتفاق دانشگاهيان مطالباتي منطقي دارند که در مواجهه با خواست اجتماعي جامعه، اگر به شکل صحيح، پاسخ دهي و مديريت شود، مسير توسعه همگون ملي هموار و سرعت آن دو چندان مي شود.» دانشجو ادامه داد؛ «بديهي است که دين اسلام فارغ از امور اجتماعي، و اجتماع جداي از سياست نيست و به بيان ماندگار شهيد مدرس که سياست ما عين ديانت ماست، دانشگاه و دانشگاهيان همواره به عنوان روشنفکران پيشتاز در تحولات اجتماعي، در تاريخ تحولات ايران اسلامي پرچمدار روشنفکري ديني بوده اند و نقش ممتاز خود را در انقلاب اسلامي ايران، دفاع از مقدس و سازندگي کشور به خوبي ايفا کرده اند.»
او اضافه کرد؛ «بديهي است دانشگاهيان اکنون نيز به طريق اولي در صحنه هاي سياسي کشور حاضرند و همچنان دين خود را به انقلاب اسلامي ادا کرده و خواهند کرد.» نتيجه صحبت ها و مقدمه چيني هاي وزير علوم دولت احمدي نژاد چنين بود؛ «دانشجويان و دانشگاهيان عزيز با درک صحيح از شرايط کشور و توجه خاص به توصيه هاي مقام معظم رهبري مي توانند چرخه حرکت به سمت اهداف برنامه توسعه کشور را سرعت بخشيده و در عين اهتمام تام به تحصيل و توليد علم، به تهذيب و اميدآفريني در جامعه نيز توجه کنند.»
او به رابطه دانشگاه با حوزه کاربرد نيز اشاره کرد و افزود؛ «هماهنگي ميان نظام تحقيقاتي و پژوهشي دانشگاه با نيازهاي اساسي کشور، بايد محور برنامه ريزي امور آموزشي و پژوهشي در آموزش عالي قرار گرفته و جهت گيري در ارزشيابي مقالات علمي و تدوين پايان نامه ها و نيز متون آموزشي بايد به سمت رفع مشکلات در عرصه هاي مختلف حوزه کاربرد داخلي، هدف گذاري شود.» او افزود؛ «هويت بخشي هرچه بيشتر به دانشجويان و نقش آنها در فعاليت هاي اجتماعي، فرهنگي و سياسي و تبيين نقش الگوي رفتاري و اخلاقي آنها در الگوسازي رفتار و اخلاق جامعه، ايجاد کرسي هاي آزادانديشي در فضاي مملو از انس و الفت بين دانشجويان، تشکل ها و استادان بايد در دستور کار قرار گيرد.»
*****
روزنامه اعتماد (تا چند ساعت دیگر منتشر می شود):
غرب به رزمايش موشک هاي دوربرد ايران واکنش نشان داد
موشک هاي آماده در برابر تهديد
هفته سالگرد جنگ روز گذشته با رزمايش موشکي ميان برد شهاب 1، 2 و موشک هاي دوربرد کلاس شهاب 3 مدل قدر S1 و همچنين موشک سوخت جامد دومرحله يي سجيل با هدف آزمايش توان دفاعي کشور حال و هوايي متفاوت با سال هاي گذشته را به نمايش گذاشت.
اين آزمايش ها که از نظر جامعه بين الملل دور نمانده روز گذشته واکنش هاي تندي را دربرداشت به طوري که خاوير سولانا مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا در حاشيه نشست وزراي دفاع اين اتحاديه با ابراز نگراني از آزمايش هاي موشکي اخير ايران گفت هر اقدامي که در اين حوزه انجام شود نگران کننده است.
وزارت خارجه فرانسه نيز روز گذشته با انتشار بيانيه يي پرتاب آزمايشي موشک هاي دوربرد را سبب نگراني شديد دانست و از تهران خواست از اقدامات برهم زننده ثبات دست بردارد. در اين بيانيه از ايران خواسته شد به جاي رويارويي با پاسخ فوري به تقاضاهاي جامعه بين الملل راه همکاري را در پيش گيرد.
اسرائيل نيز به تازگي درخصوص راه اندازي دومين کارخانه غني سازي اورانيوم به تهديد ايران پرداخته است به طوري که روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع تل آويو گزارش داد اسرائيل به صورت جدي نيروهاي خود را براي حمله به آنچه آنها تاسيسات مخفي هسته يي ايران مي نامند آماده ساخته است.
اما روز گذشته حسين سلامي فرمانده نيروي هوايي سپاه پاسداران به اين ادعاها پاسخ داد و درخصوص علت برگزاري رزمايش پيامبر اعظم4 در شرايط فعلي و ارتباط آن با تهديدات اسرائيل گفت؛ اين رزمايش کاملاً منطبق با تهديدات است.
به گزارش مهر سلامي افزود؛ به صورت طبيعي ما در مقابل تهديد هر رژيمي حتي رژيم هاي ناتوان و بحران زده بي تفاوت نيستيم. من يک ديپلمات نيستم و از يک موضع سياسي صحبت نمي کنم بلکه فرمانده يک واحد نظامي راهبردي هستم و دقيقاً از يک موضع نظامي و استراتژيک صحبت مي کنم. ما در مقابل همه کساني که موجوديت، استقلال، آزادي نظام و ارزش هاي ما را تهديد کنند پاسخ هاي کاملاً صريح، کوبنده، ويرانگر و پشيمان کننده خواهيم داد. وي تاکيد کرد؛ ما به صورت طبيعي در مقابل همه تهديدات کاملاً آماده و مصمم هستيم و اجراي اين رزمايش نيز کاملاً منطبق با تهديدات موجود است. سردار سلامي افزود؛ جزء ديگر فلسفه وجودي اين رزمايش تناسب آن با ايام هفته دفاع مقدس و تمرين آمادگي هاي دفاعي و بازدارنده ما در اين مقطع زماني حساس است.وي همچنين درخصوص ويژگي هاي اين رزمايش اظهار داشت؛ اين رزمايش در سه مرحله و با فاصله هاي زماني قابل توجه براي تمرين مديريت و کنترل دفاع بازدارنده طولاني مدت و نيز پرتاب هاي پرتعداد طراحي و به مرحله اجرا گذاشته شد و مشخصات خاص پرتاب هاي شبانه ما نيز تمرين استمرار پرتاب هاي موشکي در سيستم دکترين دفاع طولاني مدت خواهد بود.
فرمانده نيروي هوايي سپاه افزايش سرعت آماده سازي موشک ها براي عکس العمل سريع و استفاده از سرهاي جنگي چندکلاهکه جديد را از ديگر ويژگي هاي منحصر به فرد اين مرحله از رزمايش ذکر کرد. بر اساس گزارش هاي دريافتي از ديده بان هاي حاضر در مناطق عملياتي هدف اين موشک ها دقايقي بعد از پرتاب بدون هيچ گونه خطايي به اهداف ازپيش تعيين شده اصابت کردند. در همين حال رئيس سازمان پدافند غيرعامل کشور از آمادگي يک ميليون بسيجي براي حضور در مرزهاي کشور خبر داد. غلامرضا جلالي شامگاه يکشنبه در همايش ياد ياران رزمندگان دوران دفاع مقدس استان مرکزي در سالن ورزشي شهداي پنجم مرداد اراک افزود؛ يک ميليون بسيجي در کوتاه ترين زمان مي توانند در مرزهاي کشور حاضر شوند و دفاع کنند. وي با بيان اينکه دشمن جرات اقدامي عليه ايران را ندارد، خاطرنشان کرد؛ جمهوري اسلامي ايران داراي دو ارتش آماده است و قادر به توليد تجهيزات نظامي و استراتژيک از جمله موشک ها به صورت 100 درصد بومي هستيم.
*****
احکام دومین سری احضار دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه صادر شد
کرمانشاه پست – با آغاز سال تحصیلی دانشگاه های کشور ، احکام موج دوم احضار دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه صادر شد . در ماه گذشته دهها دانشجوی این دانشگاه در کمیته انضباطی با احکام متفاوت و سنگینی محکوم شده اند . دانشجویان چنین موج احضار و احکام را بی سابقه می دانند .
در احضارهای دور دوم بمانند مرحله اول “ اخلال در نظم و شکستن اموال عمومی دانشگاه “ قید شده است . دانشجویان چنین اتهاماتی را مردود دانسته و علت چنین برخوردهایی را سیاسی می دانند . با این حال هنوز هیچیک از مقامات دانشگاه و استان در قبال وقایع اخیر اظهار نظر نکرده اند . نمایندگان منطقه در مجلس شورای اسلامی هم سکوت اختیار کرده اند .
اسامی تعدادی از دانشجویان که احکام جدید را دریافت کرده اند بدین شرح است :
حشمت الله مطاعی دانشجوی کارشناسی ارشد 2ترم با احتساب سنوات محرومیت از تسهیلات رفاهی و 500هزار تومان جریمه نقدی
مهدی شادرام 2ترم با احتساب سنوات محرومیت از تسهیلات رفاهی و 500هزار تومان جریمه نقدی
مراد تیموری با احتساب سنوات محرومیت از تسهیلات رفاهی و 500هزار تومان جریمه نقدی
رضا صحرایی فر 2ترم با احتساب سنوات و محرومیت از تسهیلات رفاهی
آبتین پگاه 2ترم تعلیق بدون احتساب سنوات و محرومیت از تسهیلات رفاهی
میلاد غلامی دوترم و محرومیت از تسهیلات رفاهی
محمد جعفری دوترم ومحرومیت از تسهیلات رفاهی
سجاد حیاتی یک ترم با احتساب سنوات ومحرومیت از تسهیلات رفاهی
آرمان میرزایی یک ترم با احتساب سنوات ومحرومیت از تسهیلات رفاهی
احسان حیاتی دبیر سابق شورای صنفی یک ترم ومحرومیت از تسهیلات رفاهی
الهام هاشمی یک ترم ومحرومیت از تسهیلات رفاهی
مینا افضلی یک ترم ومحرومیت از تسهیلات رفاهی
روناک محمدی یک ترم ومحرومیت از تسهیلات رفاهی
پندار علیرضا زاده یک ترم ومحرومیت از تسهیلات رفاهی
روشنک امیریان یک ترم و محرومیت از تسهیلات رفاهی
مسعود کاکاآذر یک ترم ومحرومیت از تسهیلات رفاهی
فرشته اربابی یک ترم و محرومیت از تسهیلات رفاهی
*****
مالکان جدید مخابرات

سرمایه : در حالی که کنسرسیوم توسعه اعتمادمبین اعلام کرد: «برخلاف شایعات منتشرشده بنیاد تعاون سپاه در فهرست سهامداران شرکت های حاضر در کنسرسیوم نیست»، پیگیری «سرمایه» نشان داد نام بنیاد تعاون سپاه در زیرمجموعه ها و اعضای هیات مدیره شرکت های کنسرسیوم وجود دارد.کنسرسیوم اعتمادمبین که متشکل از سه شرکت گسترش الکترونیک مبین، سرمایه گذاری توسعه اعتماد و شهریار مهستان است با صرف مبلغ هشت هزار میلیارد تومان در حالی بلوک مدیریتی مخابرات را در رقابت با جنجالی ترین رقیب یعنی مهراقتصاد ایرانیان از آن خود کرد که در بررسی ها درخصوص اعضای هیات مدیره این سه شرکت و سهامداران آن اسامی اصلی خریداران افشا می شود.
بر این اساس، در جست وجوی اسامی این شرکت ها در سایت روزنامه رسمی که نتایج مجامع در آن منتشر می شود، اعضای هیات مدیره این سه شرکت به صورت مشروح اعلام شده است.براساس این بررسی ها، گروه بهمن، عصر بهمن، شاسی ساز ایران و ارزش آفرینان، اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه اعتماد هستند که در آخرین جلسه انتخاب اعضای هیات مدیره به مدت دو سال به این سمت منصوب شده اند. 46 درصد از مالکیت گروه بهمن در اختیار بنیاد تعاون سپاه است که در زیرمجموعه های شرکت های پیش گفته نام این شرکت مرتباً تکرار شده است.گفتنی است سهم شرکت سرمایه گذاری توسعه اعتماد مبین از بلوک مخابرات 46 درصد است. اعضای هیات مدیره شهریار مهستان با سهم 8 درصدی از بلوک مخابرات، در آگهی تصمیمات مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده مورخ 7/8/87 و به شماره ثبت 269489 روزنامه رسمی، به شرح زیر است: صنایع معدنی شهابسنگ، بازرگانی طلائیه، حفیظ سامانه، ایران اطلس و دانایان پارس که در تمام اعضای هیات مدیره این شرکت ها نام بنیاد تعاون سپاه دیده می شود. در این میان گسترش الکترونیک مبین تنها شرکتی است که در آن اسامی شبه دولتی ها کمتر دیده می شود.
به هر رو آنچه اسناد و مستندات نشان می دهد حضور جدی بنیاد سپاه در عرصه خرید بلوک مدیریتی مخابرات است. صرف نظر از آنکه آیا سپاه مالک این بلوک است یا خیر، برخورد سازمان خصوصی سازی با بخش واقعی خصوصی که قصد رقابت در معامله را داشت، انگیزه بخش خصوصی را در رقابت های بعدی به شدت کاهش می دهد و بیم آن می رود تجربه جابریان و عرضه بلوکی مخابرات از این پس، عرضه های سهام دولتی را با جای خالی یا حضور کمرنگ بخش خصوصی رقم زند. این تهدید شامل حضور سرمایه گذاران خارجی در واگذاری های ایران نیز می شود.
---
پس از انجام معامله بلوکی مخابرات و عدم تحقق پیش بینی های فعالان بازار نسبت به نام برنده این بلوک، روز گذشته، مخابرات ایران نه تنها با افت قیمت مواجه شد بلکه تاثیر منفی بر شاخص و صف فروش این شرکت در پایان معاملات از پیامدهای شبهه دولتی سازی مخابرات ایران بود.عملکرد ضعیف این شرکت در سه ماهه نخست سال مالی 88، کاهش درآمد به دلیل قطع پیامک و تلفن های همراه در مقطعی از زمان و در نهایت کاهش 6/98 درصدی سود خالص این شرکت در سه ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل اتفاقات خوشایندی برای مخابرات نبود و در کنار ابهامات هر روزه آن، فعالان بازار تنها زمان خروج از این رخدادها را خصوصی شدن بیش از نیمی از شرکت می دانستند. اما دقایقی پس از اعلام نام خریدار بلوک، سهم مخابرات در صف فروش قرار گرفت و در پایان معاملات در روز عرضه بلوکی به رغم تاثیر مثبت 53/10 واحدی مخابرات که در ساعات ابتدایی معاملات رخ داده بود صف فروش این شرکت به بیش از 16 میلیون سهم رسید. کارشناسان بر این باورند تغییر برنامه زمانبندی برای انجام عرضه بلوکی در کنار تعویق زمان عرضه از جمله دلایلی بود که به رغم نزدیک شدن به زمان معامله عمده، سهم با قیمت منفی معامله می شد.اما پس از انجام معامله عمده، وضع بدتر شد و آنچه تاکنون حدس و گمان می بود، جامه عمل به خود پوشاند و در نهایت با حذف بخش خصوصی شبهه دولتی مبین بلوک را از آن خود کرد.
صف فروش میلیاردی مخابرات
روز گذشته معامله 988 هزار و 336 سهم مخابرات به ارزش یک میلیارد و 806 میلیون ریال در حالی صورت گرفت که افت قیمت سه درصدی و تاثیر منفی 63/2 واحدی به شاخص را در پی داشت.در پایان معاملات روز گذشته صف فروش میلیاردی مخابرات به چشم می خورد و شش میلیون و 382 هزار سهم این شرکت در لیست بیشترین تقاضای فروش قرار گرفت.وزیر اقتصاد :ابهام در شرایط دلیل حذف یکی از خریداران وزیر اقتصاد درخصوص معامله روز گذشته بلوک 50 درصدی به علاوه یک سهم مخابرات و حذف یکباره یکی از متقاضیان خرید این بلوک توضیحاتی ارائه کرد.
مخابرات از صنایع حساس دنیا است
حسینی با اشاره به ابعاد فعالیت بازار فرابورس در پاسخ به این سوال که چرا چند ساعت مانده به بزرگ ترین معامله تاریخ بورس در روز گذشته به یکباره یکی از متقاضیان خرید این بلوک (شرکت تعاونی پیشگامان یزد) از حضور در این معامله کنار گذاشته شد، گفت: همانطوری که می دانید هم اکنون چند بهره بردار یا اپراتور در صنعت مخابرات فعالند اما در تلفن ثابت فعلاً یک بهره بردار به نام شرکت مخابرات وجود دارد. از طرفی دیگر صنایع مخابرات از دسته صنایع حساس دنیا هستند. این حساسیت در سیاست های اصل 44 هم لحاظ شده است.
شرایط پیشگامان مبهم بود
به گفته وزیر اقتصاد ابتدا فقط یک متقاضی اعلام حضور کرد لذا با یک شرکت امکان عرضه سهام مخابرات وجود نداشت بنابراین یک ماه دیگر فرصت داده شد تا کنسرسیوم های دیگری هم وارد عرصه رقابت شوند.
حسینی با بیان اینکه با تمدید زمان مهلت ارائه تقاضا تعداد متقاضیان خرید بلوک مدیریتی مخابرات به سه کنسرسیوم رسید، ادامه داد: توان مالی، فنی و احراز حساسیت های امنیتی این سه کنسرسیوم بررسی و نتیجه آن شد که از بین سه کنسرسیوم، دو گروه شرایط لازم را برای حضور در عرضه سهام عمده مخابرات دارا هستند. وی در پاسخ به این سوال که چرا فرصت کمی بین اعلام عدم امکان رقابت یک کنسرسیوم و عرضه سهام مخابرات وجود داشت، خاطرنشان کرد: «اساساً این فرآیند جدید در مذاکرات به عمل آمده ظرف یک ماه اخیر صورت گرفته است. از طرف دیگر در مشخصات و شرایط یکی از این کنسرسیوم ها ابهاماتی وجود داشت که با دریافت نظر از مراجع قانونی در مورد این گروه به جمع بندی نرسیدیم. علت اینکه عرضه مخابرات یک هفته به تعویق افتاد ناشی از این مساله بود ویک شبه نبود.»
سازمان خصوصی سازی چهارشنبه به شرکت اعلام کرده بود وزیر اقتصاد در واکنش به این سوال فارس که به گفته مسوولان شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد این گروه حدود 15 میلیارد تومان هزینه کرده است، پاسخ داد:« چنین چیزی نیست اما اگر این موضوع صحت داشته باشد و سازمان خصوصی سازی کوتاهی کرده باشد رسیدگی خواهیم کرد اما مطمئن باشید چنین چیزی نیست. حسینی تاکید کرد: تمام شرایط شفاف است و سازمان خصوصی سازی چهارشنبه گذشته به شرکت مزبور اعلام کرده بود. اگر هم بحثی مطرح است و کنسرسیوم اعتراضی دارد حقوق آنها محفوظ است. »
*****
جام جم آنلاین (نشریه صدا و سیمای ضد مردمی)
شماره خبر: 100918601603
بي‌تفاوتي بازار به جنجال برنج
با آن كه اخبار ضد و نقيض و متفاوتي از ايراد اتهام آلودگي به برنج‌هاي هندي و پاكستاني وارداتي منتشر شده، اما ظاهرا بازار برنج نسبت به اين اخبار بي‌تفاوت است. به گزارش خبرنگار ما، با وجود تمركز رسانه‌ها بر ادعاهاي پراكنده و ضد و نقيضي كه از سوي برخي مقامات سازمان استاندارد درباره وجود سم‌هايي چون سرب، آرسنيك و كادميوم در برنج‌هاي وارداتي مطرح شده، اما ظاهرا اين اخبار بر اقبال مردم به خريد اين برنج‌ها تاثيري نداشته و بازار برنج نيز واكنشي به اين مساله نشان نداده‌است؛ چراكه قيمت اين برنج‌ها در عمده‌فروشي و خرده‌فروشي‌ها در مقايسه با 15 روز پيش تغيير قابل ذكر نيافته است.
متوسط قيمت هر كيلو برنج هندي و پاكستاني در بازار مولوي تهران بين 1500 تا 1900 تومان است و اين وضعيت تا روز گذشته كه خبرنگار ما به اين بازار مراجعه كرد در مقايسه با 15 روز پيش تغييري نكرده است. البته در ميان 13 نوع برنج هندي و پاكستاني كه بيشتر از انواع ديگر اين برنج‌ها مورد تقاضاي بازار است، 5 نوع برنج كلي هم افزايش قيمت يافته است كه بنكداران و عمده‌فروشان برنج اخبار منتشر شده درباره آلودگي اين برنج‌ها را در اين امر بي‌تاثير نمي‌دانند.
آنان معتقدند برخي واردكنندگان برنج با انتشار اين اخبار دچار ترس و احتياط شده و از ورود برنج‌ها به بازار كاسته‌اند و همين مساله برخي انواع برنج‌ها را كمياب و باعث رشد قيمت اندك آنها شده است. بنكداران برنج در عين حال اين نكته را خاطرنشان كردند كه اقبال و مراجعه مردم براي خريد اين برنج‌ها كم نشده اما شهروندان حين خريد درباره شايعات و اخبار منتشره از فروشنده سوال مي‌كنند.
به گفته بنكداران برنج، قيمت اين برنج‌ها در صورت عادي ماندن شرايط بازار، تغيير نمي‌كند، چون بسياري از مردم به خاطر تفاوت قيمت قابل توجه اين برنج‌ها با برنج‌هاي ايراني مايل به خريد آنها هستند.
اين گزارش مي‌افزايد: از سوي ديگر، شايعات اخير باعث رشد فروش برنج‌هاي ايراني هم نشده است. چرا كه واقعيت اقتصادي كه همان فاصله قيمتي است، به همراه كاهش قدرت خريد مردم حتي با انتشار شايعات آلوده بودن، باز هم به اقبال مصرف‌كننده به خريد برنج ايراني منجر نمي‌شود. به عقيده برخي كارشناسان ، توليدكنندگان برنج ايراني تا زماني كه قيمت نهايي خود را كاهش ندهند، نمي‌توانند انتظار داشته باشند، شايعات آلودگي برنج‌هاي وارداتي به اقبال خريداران و رونق بازار آنها منجر
شود.
تناقض‌گويي‌ها ادامه دارد...
با اين حال، در فضاي رسانه‌اي انتشار اخبار و شايعات درباره احتمال آلودگي برنج‌هاي وارداتي ادامه دارد، لذا اين ماجرا با گذشت چند روز از مطرح شدن، نه تنها فروكش نكرده، بلكه هر روز ابعاد جديدي به آن اضافه شده و پيچيدگي مساله را بيشتر مي‌كند. به گزارش خبرنگار ما، پس از اظهارات و موضع‌گيري‌هاي ضد و نقيض موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران كه ابتدا وجود آلودگي در اين برنج‌ها تاييد و سپس به طور دوپهلو آن را رد كرد، اكنون خبر مي‌رسد علاوه بر آن‌كه خود هندي‌ها به‌وجود آلودگي در برنج‌هايي كه به ايران فرستاده‌اند، اعتراف كرده‌اند، مجلس از طريق 2 كميسيون كشاورزي و بهداشت نيز وارد عمل شده و قرار است مساله را بررسي كند. اين فاكتورهاي جديد ديروز به موضوع اضافه شد تا قضيه رو به پيچيدگي بگذارد.
بويژه آن‌كه ظاهرا اظهارات رئيس موسسه استاندارد در مجلس خلاف اطلاعيه رسمي اين سازمان است، يعني وي وجود آلودگي در 13 نوع برنج وارداتي را تاييد مي كند.
رئيس مركز تحقيقات كشاورزي پنجاب هند در واكنش به محدوديت واردات برنج ايران به دليل آلودگي آن به سم آرسنيك اذعان كرد، مناطق زيادي از پنجاب مركز اصلي آرسنيك، كادميوم و ساير فلزات است و اگر در اين مناطق كشت و زرع صورت گيرد، بي شك محصولات توليدي شامل اين تركيبات سمي خواهد بود.
به گزارش فارس و به نقل از پايگاه اينترنتي اي ان آي، در حالي كه دولت ايران محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هايي را براي واردات برنج باسماتي هند در نظر گرفته است، كشاورزان ايالت پنجاب بشدت نگران اين مساله هستند.
افزايش قيمت و رشد صادرات به ايران و ساير كشورها موجب شده تا كشاورزان سطح كشت برنج باسماتي را از 75/3 ميليون هكتار به بيش از 5/6 ميليون هكتار افزايش بدهند.
اين گزارش مي‌افزايد: اگر ايران ميزان واردات برنج خود را از هند كاهش دهد، كشاورزان هندي متحمل خسارات زيادي خواهند شد.
بر اساس اين گزارش، بهاي صادراتي برنج باسماتي 1121 بشدت كاهش يافته و بهاي هر كيلوگرم از اين نوع برنج از 110 به كمتر از 85 روپيه رسيده و بهاي برنج سلا نيز از 75 به 60 روپيه كاهش يافته است.
از سوي ديگر يك مقام آگاه در موسسه استاندارد در واكنش به تاييد وجود سم آرسنيك در برنج توسط هندي‌ها گفت: موسسه استاندارد در اطلاعيه ديروز، وجود فلزات سنگين در برنج را نفي نكرده است و نمي‌توان از آن برداشت عقب‌نشيني كرد.
وي درباره اطلاعيه 2 روز گذشته كه موسسه استاندارد در آن اعلام كرد انواع برنج وارداتي از لحاظ استاندارد اجباري تحت كنترل و نظارت بوده و جاي نگراني براي مصرف‌كنندگان نيست اظهار كرد: اگر به اطلاعيه موسسه استاندارد دقت شود نمي‌توان از آن به عقب‌نشيني برداشت كرد.
وي افزود: موسسه استاندارد گفته است كه برنج بر اساس استاندارد اجباري در مراكز ورودي تست مي‌شود و اين يك اظهار نظر درست است؛ چراكه استاندارد اجباري تنها شامل مايكوتوكسين مي‌شود و فلزات سنگين را شامل نمي‌شود و بايد توجه داشت كه مايكو توكسين‌ها به مراتب خطرناك‌تر از فلزات سنگين هستند.
اين مقام آگاه اضافه كرد: در اطلاعيه موسسه استاندارد آمده است كه برنج‌هاي غيراستانداردي كه در اداره كل استاندارد تهران آزمايش شده‌اند، نبايد به همه گونه‌هاي برنج وارداتي تعميم داده شود، چرا كه برنج‌هاي آزمايش شده تنها 13 نوع از 60 يا 70 نوع برنج وارداتي است.
ورود مجلس به ماجرا
خبرگزاري‌ها گزارش دادند كه ديروز كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي براي بررسي آلودگي برنج‌هاي وارداتي به سرب، جيوه و كادميوم جلسه ويژه تشكيل داد.
در اين جلسه نمايندگان وزارت صنايع، رئيس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران، نمايندگاني از وزارت بهداشت و وزارت جهاد كشاورزي حضور داشتند. ظاهرا نتايج جالب جلسه برخلاف اطلاعيه رسمي موسسه استاندارد اين بود كه رئيس موسسه استاندارد بصراحت از صحت آزمايش‌ها روي 13 نوع برنج وارداتي و آلودگي برخي از آنها خبر داده است.
نايب رئيس كميسيون بهداشت مجلس هم گفت: موسسه استاندارد بر آلودگي 13 نوع برنج هندي به آرسنيك و فلزات سنگين و نيز استفاده از مواد و قسمت‌هاي غير مجاز احشام از جمله كله گاو به جاي گوشت قرمز يا مرغ در سوسيس و كالباس‌ها تاكيد دارد.
*****
دادگاه رسیدگی به اتهامات سعید حبیبی برگزار شد
دادگاه رسیدگی به اتهامات سعید حبیبی، دبیر تشکیلات سابق دفتر تحکیم وحدت و عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر روز شنبه 4 مهرماه، در شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد. در این جلسه، پس از قرائت کیفرخواست صادره از سوی دادستان، وی به همراه وکیلش به دفاع از خود پرداخت. پیش‌تر قرار بود جلسه دادگاه حبیبی روز سوم تیرماه برگزار شود که این جلسه دوبار به تعویق افتاد.
سعید حبیبی، از جمله کسانی بود که در آذرماه 86 در جریان بازداشت های گسترده فعالان دانشجویی طیف چپ، بازداشت و بیش از 70 روز در بند 209 زندان اوین به سر برد، وی سپس با قرار وثیقه 150 میلیون تومانی از زندان آزاد شد.پرونده سایر دانشجویان بازداشت شده در آذرماه 86 نیز، در ماههای اخیر در نوبت رسیدگی دادگاه انقلاب قرار گرفته است. علی کانطوری یکی از این بازداشت شدگان ، چندی پیش از سوی دادگاه به تحمل 32 ماه حبس تعزیری محکوم شد.
*****
وضعیت نابسامان زندانیان در بند ۸ زندان اوین
اندرزگاه (بند) 8 زندان اوین با توجه به انحلال بند سیاسی این زندان در سال 86 محل نگهداری برخی از زندانیان سیاسی همچون محمد صدیق کبودوند (رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان)، پیمان عارف (فعال دانشجویی و رضا ملک (معاون سابق تحقيقات و بررسي وزارت اطلاعات) است.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، با بی توجهی و عدم رعایت اصل تفکیک جرائم زندانیان سیاسی در کنار زندانیان سرقت‌های مسلحانه، قاچاق مواد مخدر و جرائم مالی بسر می‌برند.پیمان عارف دانشجوی زندانی که قریب به سه هفته پیش به این بند منتقل شده طی تماس تلفنی از زندان اوین از شرایط بد این بند به لحاظ موازین بهداشتی سخن گفت. وی با اشاره به وجود حشرات ناقل بیماری نظیر ساس و شپش گفت: علی‌رغم پیگیری‌های مستمر متاسفانه اقدامی از سوی مسئولان زندان برای سمپلشی صورت نگرفته است.با وجود تراکم بسیار بالای زندانی در بند 8 در بسیاری از موارد آب گرم حمام‌ها قطع بوده و این عامل خود موجب تشدید بیماری‌های عفونی می‌گردد. نیز کیفیت پایین غذای بند و عدم رعایت بهداشت در تهیه آن مسمومیت مکرر زندانیان را موجبات شده است.
طی روزهای اخیر دو تن از زندانیان سیاسی - عقیدتی به نام‌های علی اکبر اقدسی، متهم به عضویت در گروه علم حق و عدالت و ایوب پرکار، دارای نفاق (ارتباط با سازمان مجاهدین خلق) به دلیل مصرف غذای آلوده دچار مسمومیت شدید شده‌آند.پیمان عارف با انتقاد از عدم رعایت اصل تفکیک جرائم از سوی مسئولان زندان افزود: طی هفته‌های گذشته چندین بار با نگارش نامه و بطور شفاهی به نکات فوق اشاره نمودم که متٱسفانه با برخورد نامناسب عباسی، رئیس بند 8 و مومنی، معاون اجرایی اوین مواجه شدم. در یک نوبت نیز غردی به نام دهقان‌زاده، رئیس حفاظت اطلاعات زندان اوین با ورود به سلول من را نسبت به تعویض بند و یا انتقال به زندان‌های دیگر تهدید نمود.در انتها متذکر می‌شود عدم رعایت موازین بهداشتی و مراقبت های پزشکی موجبات تشدید و تداوم بیماری زندانیان را فراهم ساخته است. از آن جمله تعدد حملات خفیف قلبی و مغزی در میان زندانیان و آخرین مورد، از کار افتادن اعصاب نیمه‌ی سمت چپ بدن متین ارجان، زندانی سیاسی کرد است.
*****
توجه، توضیح و یادآوری:
ما دیروز چندین ویدیو از تجمعات و اعتراضات برادران و خواهران دانشجوی خویش را، پیش از آن که هر رسانه دیگری انتشار داداه باشد و یا حتا اشاره ای به آنها نموده باشد، برایتان درهمین "وبلاگ" محدود و محقر خویش به نمایش نهادیم و امروز در لابلای مطالب تلاش خواهیم نمود که عکس هایی از آن همایش های غرور برانگیز و افتخار آفرین را انتشار دهیم. در زیر نخستین سری از این عکس ها را مشاهده نمایید با این توضیح که، انتشار عکس هایی که یاران و خواهران و برادران ما بادکنک و یا قطعه پارچه ای سبز بدست دارند نشانه آن نیست که از شخص بخصوصی پیروی یا تبعیت می نمایند. ملت ایران رنگ سبز را که یکی از رنگهای زمینه پرچم ملی و میهنی ما است، بعنوان نشانه آزادی از دست اشغالگران و پیدایش بهار سبز آزادی انتخاب نموده است.

*****

"دولت کودتا، استعفا، استعفا!" دانشجویان سال تحصیلی را با اعتراض شروع کردند
مراسم بازگشایی سال تحصیلی جدید دانشگاهها در حالی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد که بیش از 2 هزار دانشجو با تجمع در مقابل ساختمان کتابخانه این دانشگاه ضمن اعلام همبستگی با جنبش سبز مردم ایران، اعتراضات خود را به تقلب گسترده در انتخابات و وقایع بعد از آن اعلام کردند.این در حالی بود که اکثر صندلی های تالار علامه امینی خالی بوده و وزرای علوم و بهداشت کابینه محمود احمدی نژاد در حضور چند ده نفری که از بیرون دانشگاه به این تالار منتقل شده بودند مراسم گشایش سال تحصیلی جدید را برگزار کردند و کامران دانشجو هنگام خروج از تالار علامه امینی اعلام کرد که کسی به عنوان معترض را ندیده استبر اساس روال 30 سال گذشته، این مراسم با حضور رئیس جمهور برگزار می شود اما امسال دومین سالی است که محمود احمدی نژاد به دلیل مواجه نشدن با اعتراضات گسترده دانشجویان ، از حضور در دانشگاه سرباز میزند. اودر سه سالی هم که به عنوان رئیس جمهور در دانشگاه حضور یافته ، همواره شاهد اعتراضات گسترده دانشجویان بوده است.با این حال خبرگزاری فارس به نقل از مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه تهران خبر از احتمال عدم حضور احمدی نژاد در دانشگاه داده و نوشته بود که با توجه به اینکه احمدی‌نژاد به تازگی از سفر نیویورک بازگشته است، به دلیل خستگی سفر به احتمال زیاد در این مراسم حضور نخواهد داشت. محمد صادق ضیایی، مدیر کل روابط عمومی دانشگاه تهران پیش از این گفته بود: از طرف حوزه ریاست دانشگاه تهران با دفتر ریاست جمهوری ارتباط و هماهنگی کامل جهت حضور احمدی‌نژاد وجود دارد و قرار است خبر قطعی حضور یا عدم حضور وی به صورت رسمی به مسوولان دانشگاه ابلاغ شود. طی روزها و هفته های گذشته بحث بازگشایی دانشگاهها به بحثی امنیتی برای دولت احمدی نژاد تبدیل شده بود و حتی برخی شایعات از تعطیلی دانشگاهها برای یک ترم تحصیلی به گوش می رسید. روز 22 خرداد که تقلب گسترده انتخاباتی ، رقم زده شد دمصادف با امتحانات و تعطیلی دانشگاهها بود لذا دستگاه حکومتی کشور از احتمال آغاز اعتراضات دانشجویانی که شاهد سرکوب شدید مردم و کشته شدن هموطنانشان بوده اند به شدت هراس داشتند.در همین راستا تعداد زیادی از فعالان دانشجویی در دانشگاههای مختلف سراسر کشور به کمیته های انضباطی فراخوانده شده و از تحصیل محروم شدند. در برخی شهرها همچون تهران نیز فعالان دانشجویی با احضار به وزارت اطلاعات به شدت تحت فشار قرار گرفتند و حکومت تلاش کرد با تحت فشار قرار دادن فعالان دانشجویی، از اعتراضات دانشجویان پیشگیری کند.

دانشجویان خواهان استعفای احمدی نژاد شدند

در عین حال بیش از دو هزار نفر از دانشجویان دانشگاه تهران ، امروز با نمادهای سبز همچون بادکنک و مچ بند و پلاکارد های سبز رنگ به سردادن شعار علیه دولت احمدی نژاد و برخی مقامات نظام پرداختند. دانشجویا شعار میدادند: "مرگ بر دیکتاتور"، "ندائیم، سهرابیم، ما همه یک صدائیم"، "دولت کودتا استعقا استعفا"، "احمدی دروغگو شصت و سه درصدت کو"، "ندائیم، سهرابیم، ما همه یک صدائیم"، و "شکنجه، تجاوز دیگر اثر ندارد."

بر اساس گزارش ها دانشجویان پلاکاردهای حاوی خوشامدگوئی به وزرای علوم و بهداشت دولت کودتا را به زیرکشیدند، همزمان حدود 50 تن از دانشجویان بسیجی اقدام به سردادن شعار علیه میرحسین موسوی و دانشجویان معترض کردند. آنها شعارهایی چون "آزادی اندیشه با شال سبز نمیشه" و "موسوی، اسرائیل، پیوندتان مبارک"سر می دادند.

در مقابل دانشجویان که تا سر در دانشگاه تهران راهپیمایی کرده بودند بر اساس گزارش سایت امیرکبیر به سردادن شعارهای "احمدی احمدی این اخرین پیامه، جنبش دانشجویی آماده قیامه"، "دولت جنایت می کند رهبر حمایت می کند"، "سپاه و اطلاعات عامل افتضاحات"، "جنتی لعنتی تو دشمن ملتی" پرداختند. بر اساس همین گزارش مردم نیز در خیابان انقلاب و همچنین 16 آذر به حمایت از دانشجویان برخاسته و به همراه آنان شعارهایی علیه دولت احمدی نژاد سر دادند.

فضای دانشگاه تهران امنیتی گزارش شده و به گفته دانشجویان حاضر در این تجمع ، لباس شخصی ها و نیروهای امینتی حضوری چشمگیر در این دانشگاه داشتند. در همین زمینه وب سایت موج آزادی خبر داده بود که «تقویت فضای امنیتی» ، مدیرکل انتظامات دانشگاه تهران برکنار شده است.تجمع اعتراضی دیروز دانشگاه تهران در حالی صورت گرفت که یک روز قبل ، حضور غلامعلی حداد عادل، نماینده اصولگرای مجلس که از حامیان محمود احمدی نژاد است در دانشگاه تهران با اعتراض شدید دانشجویان مواجه شده بودحداد عادل که عضو هیات علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران است از سوی دانشجویان هو شد و هنگام خروج از این دانشگاه با شعار "وکیل ضد ملت، خجالت، خجالت"مواجه شد.

*****
زمان: 00:01 بامداد سه شنبه

همراه شو عزیز / کین درد مشترک
هرگز یکی یکی / درمان نمی شود
**
کابوس رژیم ملایان آغاز شد
یاران، خواهران، برادران، همرزمان و هم میهنان سلحشور و دلاور ایرانزمین بامدادتان گرامی باد. اندکی از نیمه شب دوشنبه را پشت سرنهاده و بامداد سه شنبه را در حالی آغاز می کنیم که روز گذشته، روزی تاریخی و سرنوشت ساز برای میهن و هم میهنان رقم زده شد.
طی سه ماه گذشته، بدلیل تعطیل مراکز آموزشی اعم از دبیرستانها و دانشگاهها، ما،نسل جوان این سرزمین که نگاه بیش از هشتاد در صد ملت بسویمان دوخته شده است، در تمامی همایش ها و اعتراضات و تجمعات حضوری گسترده داشتیم اما چون هریک و یا هر گروهی جدا جدا و خودجوش اما به تنهایی و یا حداکثر در گروههای چند ده نفری تلاش می نمودیم نتیجه ای که انتظارش را داشتیم عایدمان نگردید، که حتا درین تکروی ها و یکه تازی ها، بسیاری از برادران و خواهران و یا حتا پدران و مادران و دوستان و عزیزانمان کشته، اسیر، دستگیر و به بند و زندان انتقال یافتند تا تحت شکنجه های حیوانی؛ ما را از هدف مشترکی که نسل جوان در پی آن است منصرف سازند غافل از آن که:
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما، عدم ماست
رژیم پتیارگان و ملعونان، رژیم دزخیمان و دزدان و تبهکاران، و عمال مزدور آنان خوب می دانستند که با بازگشایی دانشگاهها و انسجام دوباره، جوانان سلحشور این سرزمین تمامی فجایع و بیدادگری های سه ماه گذشته (بهتر است گفته شود تمامی سی سال گذشته) را تلافی خواهند کرد و به همین دلیل، طی سه هفته آخرین شهریور ماه به انواع راهها و مستمسک های پلید و شیطانی توسل جست تا شاید بطریقی از بازگشایی دانشگاهها جلوگیری نماید که موفق نشد و اینک با حسرت و درد و با ترس و لرز به آینده می نگرد زیرا که دیروز، نخستین روز آغاز رسمی گشایش دانشگاهها برای رژیم مبدل به روزی سخت گردید؛ کابوسی که تا روزی که شالوده و اساس و بنیان پوشالی و آغشته به خونش درهم کوفته شود، از خاطر نخواهد برد.
دیروز در تمامی مراکز علمی و آموزشی و بخصوص دانشگاههای تهران، شیراز، تبریز، اصفها و زاهدان برادران و خواهران مبارز و از جان گذشته ما کاری کردند کارستان. آقای کودتاچی "عنتری نژاد" که قرار بود برای فضله پراکنی به دانشگاه تهران بیاید حتا جرات نکرد که از حدود میدان انقلاب عبور نماید و سایر اوباشان و مزدوران و وابستگان دستگاه خلافت "سیدعلی گدای" قاتل و بیشرف نیز با فضاحتی که هیچگاه فراموش نخواهند کرد از سوی برادران و خواهران مبارز ما از دانشگاه رانده شدند.
مزدور بی شرافت حداد عادل در همایش دانشگاه تهران تا خواست دهن کثیف اش را بگشاید تا حرفی بزند با فریادهای اعتراض دانشجویان ناگزیر به سکوت و ترک صحنه گردید، و این تازه ابتدای کار است. ما بر آنیم که کاری کنیم تا این رژیم دجال و خون آشام پیش از 22 بهمن یعنی سالروز اشغال میهن اهورایی ما بدست تازی صفتان، این دجالان دین فروش را بزانو درآورده و کاخ های پوشالین و غرق در خون جوانان میهن را درهم بکوبیم و این آرزو را بر دل "سیدعلی گدا" و مزدورانش در سپاه ولگردان و دزدان و تبهکاران، و همچنین عنتری نژاد دجال بگذاریم. این مهم با پیوستگی و هماهنگی تمامی دانشجویان در سطح میهن عملی است و ما موفق خواهیم شد که 22 بهمن امسال را، بجای جشن پیروزی اشغالگران به روز عزای این حرامزادگان گرگ صفت مبدل نماییم و فراموش نکنیم که:
من اگر برخیزم / تو اگر برخیزی / همه بر می خیزند
من اگر بنشینم گ تو اگر بنشینی / چه کسی برخیزد...!؟
**
سرنگونی رژیم اشغالگر و دزدان وطن فروش آنقدر نزدیک است که حتا ما از هم اکنون می توانیم فرا رسیدن این روز را به یکدیگر و تمامی هم میهنان تحت ستم و بیداد خویش تبریک بگوییم. ما بسیاریم و پیروزی از آن ماست. و... فراموش نکنیم:
موسوی و کروبی و خاتمی،بهانه است
نابودی اصل رژیم دد صفت نشانه است...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بدلیل پائین آوردن سرعت اینترنت از سوی رژیم در حال زوال، ناگزیر شده ایم هر صفحه را فقط به یک "پست" اختصاص دهیم. برای خواندن مطالب و دیدن تصاویر و ویدئوهای "پست" های قبلی با مراجعه به "بایگانی وبلاگ" در نوار جنبی (سمت راست) پست و روز مورد نظر را انتخاب کرده و بروی آن کلیک کنید.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ