سرود ملی: ای ایران ای مرز پرگهر

نقش دولتمردان و رسانه های آمریکایی در شورش 22 بهمن 1357

۱۳۸۸/۰۴/۱۲

آدینه: 12/4/1388
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
توضیحی ضروری به اوباشان "رژیم"
ما برای نشان دادن این نکته که معتقد به دموکراسی هستیم و برای آرای و نظریات شما هم میهنان گرامی ارزش و احترام قایل هستیم، نوشتن نظریه (کامنت) در پای هر یک از مطالب و "پست"هائی را که منتشر می شود آزاد نهاده ایم و برای نوشتن نظریات خویش می توانید بصورت ناشناس و بدون هیچ قید و بندی هرچه می خواهید بنویسید.
مشتی اوباشان و اراذل رژیم پلید و در حال زوال، از این موضوع استفاده کرده و آنچه را که لایق خودشان، همسران و خواهران و مادران و طایفه خودشان است؛ برای ما نوشته اند که ما حتا این گونه ناسزاها را نیز پاک نمی کنیم و برای ثبت در تاریخ باقی می گذاریم.
اما، در پاسخ به این خودفروختکان و ذوب شدگان در کوره "ولایت وقیح و سفیه" ویدئوهای زیر را تقدیم حضور نامبارک آنان، فرمانده آنان "عنتری نژاد" و رهبر پلید و ملعون آنان "سیدعلی گدا" می نمائیم:


**********

*****

آیت الله صانعی : اعترافات متهمین زندانی از نظر شرعي و قانوني هيچ ارزشي ندارد
سلام: آیت الله صانعی با صدور بیانیه ای اعلام کردند: به تمام نيروهايي که بايد حافظ نظم و جان و مال و ناموس مردم باشند تذکر مي دهم که هيچ فرمان و دستوري نمي تواند مجوّز و عذري براي تجاوز به حقوق مردم گردد.
به گزارش سلام متن بیانیه جدید آیت الله صانعی به شرح ذیل است:


ملت عزيز و شريف ايران اسلامي در روزهاي گذشته همگان شاهد حمله به دانشگاهها و خوابگاه دانشجويان و ضرب و جرح، قتل و به زندان افکندن عده زيادي از فرزندان اين مرز و بوم بوده ايم تا جائيکه در آمار رسمي خبر از کشته شدن حدود بيست نفر و زنداني شدن بيش از هزار نفر داده شده است و همچنين شاهد پخش اعترافات برخي از زندانيان در رسانه هاي انحصاري بوده ايم که بر همه واضح است اين اعترافات حداقل به علت زنداني بودن متهمين و شرايط خاص آنها از نظر شرعي، قانوني و عقلائي هيچ گونه ارزشي نداشته و ندارد؛ لکن نبايد اينگونه ظلمها، آزار و اذيت ها، ترفندها، مکرها؛ دروغها و ... موجب يأس و نا اميدي در راه احقاق حق شرعي و قانوني و حاکميت مردم بر سرنوشتشان گردد؛ چون علاوه از آنکه نا اميدي از رحمت خداوند خود از معاصي و گناهان کبيره است؛ خلاف وعده نصر و پيروزي قرآن به مسلمانان نيز مي باشد که «أَلاَ إِنَّ نَصْرَ اللهِ قَرِيبٌ».
و چگونه چنين نباشد حال آنکه علي رغم تمام سانسورهاي خبري، از محدوديت سايت هاي خبري گرفته تا تعطيلي روزنامه ها و دستگيري فعالين رسانه اي و سياسي و حتي قطع پيام هاي کوتاه، آگاهي عمومي و جهاني از وقايع اخير روز به روز در حال افزايش است، که خود نتيجه حرکت آگاهانه و همراه با متانت ملت بزرگ ايران است. اميد آنکه راه دفاع از حقوق مردم و حفظ عقايد ديني آنها مخصوصاً جوانان و حفظ جمهوري اسلامي همراه با درايت، متانت، آگاهي بخشي و آرامش و امنيت و استفاده از قانون اساسي به معناي واقعيش و بهانه ندادن به دست ستمکاران، ادامه يابد که استقامت شرط موفقيت است و چگونه چنين نباشد حال آنکه کانديدهاي معترض به مسئولين انتخابات و روند و نتيجه آن و نظر شوراي نگهبان همانگونه که در نامه حضرت حجت الاسلام و المسلمين جناب آقاي کروبي (دامت افاضاته و برکاته) و يا در بيانيه دوست مکرم، مؤمن و يار باوفاي امام امت (سلام الله عليه) جناب آقاي مهندس موسوي (دام عزه و توفيقه) آمده است؛ از نظر سياسي و قانوني مشروعيت دولت را مورد سوال قرار داده و آنرا نفي مي نمايند که نشانگر عدم اقناع آنان و توده زيادي از مردم از شبهات پيش آمده در انتخابات است که خود بواسطه کاهش پشتوانه و حمايت هاي مردمي، مي تواند موجب ناکارآمدي دولت گردد و ممکن است ادامه اش موجب مشکلات حقوقي و مدني شود.
در پايان به تمام نيروهايي که بايد حافظ نظم و جان و مال و ناموس مردم باشند تذکر مي دهم که هيچ فرمان و دستوري نمي تواند مجوّز و عذري براي تجاوز به حقوق مردم ـ که حرام و معصيت و ذنب لايغفر است ـ گردد که لاطاعة لمخلوق في معصية الخالق چه رسد به آنکه موجب ضرب و جرح و يا قتل گردد که مستوجب خذلان دنيوي و عذاب اخروي است.
يوسف صانعي

12/4/1388- 10رجب المرجب1430

*****

وضعیت اضطراری است، وقت تلف نکنید.!

نامه ارسالی یک هم میهن ناشناس برای:

"جنبش همبستگی دانشجویان ایران" و " نشریه دانشجویی بذر"

در مورد دستگیر شدگان خیزش مردم، خبرهای دهشتناكی از زندان های رسمی و بازداشتگاه های مخفی و موقتی در گوشه و كنار می رسد. شرایط ایجاب می كند كه یك جنبش همگانی برای افشای جنایاتی كه در حال رخ دادن است و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه زندانیان سیاسی فراخوان داده شود. در ایران، خانواده های زندانیان سیاسی از قدیم و جدید می توانند محرك و هسته مركزی چنین كاری شوند.

ولی در شرایط کنونی خارج از کشور می تواند و باید نقش مهمی در این زمینه بازی كند. حتی كارزار سالانه یادبود كشتار 67 می تواند به عرصه ای برای این جنبش تبدیل شود.خبرهایی كه می رسد حاكی از شكنجه های وحشیانه و به قصد كشت بر جوانان دستگیر شده در تظاهرات ها و همینطور قشرهای دیگر است. علاوه بر این در مورد افراد شناخته شده (اعم از روزنامه نگار یا فعالان ستادهای موسوی و كروبی) فشار به قصد اعتراف را جلو برده اند.

مساله اصلی اینست كه در مورد جوانان بی نام و نشان، دارند به سبك آمریكای لاتین جلو می روند یعنی پدیده سر به نیست كردن و مفقود الاثرها (دسپاراسیدوس). یكی از یک نگهبان اوین كه سرباز وظیفه است نقل می کرد كه در بخش مخصوصی كه متعلق به بسیج و اطلاعات سپاه است و هیچكس حق ورود به آنجا را ندارد وحشتناك شكنجه می كنند و از صدای فریاد، اعصاب همه ما خرد شده است. و هر صبح زود به طور متوسط 10 جسد از كسانی كه زیر شكنجه كشته شده اند را با آمبولانس از زندان خارج می كنند و به گورهای بی نام و نشان می برند.هدف از دستگیری های گسترده و كتك زدن های عجیب و غریب در معابر و سپس در بازداشت موقت، انتشار این اخبار به قصد مرعوب كردن كل مردم بوده است. یعنی خیلی ها را كه خودم نمونه هایش را دارم، حتی خارج از تظاهرات و فقط بر حسب تیپ یا سن، و شاید هم فقط برای ترساندن عابرانی كه صحنه را می دیده اند، دستگیر كرده و بعد از ده ساعت كتك زدن و تحقیر و فحش، آزادشان كرده اند كه بیایند بگویند چه خبر است.

اما فقط این روش نیست. این بیشرف ها دارند واقعا بر مبنای عكس هایی كه با دوربین تله از جوانانی كه در درگیری های اصلی و حوالی مراكز بسیج و مقرهای دولتی بوده اند و شعار داده اند، از بین دستگیر شدگان گزینش می كنند و قصدشان حذف فیزیكی نیروی ضربت خیزش مردم است. در روزهای اخیر ربودن جوانانی كه خانه هایشان در جریان شعار دهی شبانه شناسایی شده را شاهد هستیم. قبلا هم گفته شد كه اینها می خواهند در یك فرجه سه ماهه تا شروع سال تحصیلی كه احتمال می دهند با دانش آموزان و معلمان و دانشجویان و استادان مساله داشته باشند، یك تصفیه فیزیكی را در سطح چند صد نفر به پیش ببرند. در عین حال، احتمال دارد با شروع سال تحصیلی هم مجبور به تعطیلی دو فاكتوی دانشگاه ها (یا تق و لق كردن آن) شوند.

یك آمار عجیب از زبان وزیر علوم شنیده شد كه امسال حدود 300 هزار نفر واجد شرایط شركت در كنكور نرفتند كارت ورود به جلسه بگیرند! اینها كی هستند و چرا نرفتند كنكور بدهند؟ به نظر بخشی از زاویه اعتراض بوده و به طور كلی دل و دماغ كنكور دادن را نداشته اند. چند صد نفری هم ممكنست فراری باشند. در هر صورت وزیر علوم یك مژده دیگر هم به كنكوری ها داد كه امسال از ”سهمیه 40 درصدی!“ رزمندگان، فقط 20 درصدش استفاده می شود بنابراین شانس قبولی تان بیشتر شده است!! این حرف در حالی زده می شود كه ظاهرا سالهاست به طور رسمی، رزمندگان یا بسیجی ها سهمیه ندارند. در هر صورت، علیرغم این حرف، فكر می كنم كه پر كردن دانشگاه ها از افراد بسیج (حتی به صورت شبه نظامی) یك تدبیر رژیم برای جلوگیری از شلوغی های سال تحصیلی جدید باشد.لازمست همه رفقا در خارج روی مقوله مفقودالاثرها از نظر تبلیغی برای یك كارزار همگانی فعالیت کنند. باید انتظار ادامه این سیاست، درست مثل آمریكای لاتین، در مورد فعالین جنبش دانشجویی را داشته باشیم.کودتاچیان الان حتی به خدمتگزاران رژیم هم رحم نمی کنند. یك خبر بود، برای اینكه بدانید كودتاگران در چه وضعی هستند و از زاویه درگیری های درونی هیئت حاكمه مهم است. یكی از اطلاعاتی های گردن كلفت و قدیمی، كه در رسانه ملی برو و بیا دارد، ظاهرا از جناح رفسنجانی یا موسوی بوده، یك نامه اعتراضی به ضرغامی در مورد سیاست صدا و سیما نوشته. از وزارت اطلاعات آمده اند و او را برده اند و چند ساعت كتك مفصلی به او زده اند و ولش كرده اند! وقتی با خودشان اینکار را می کنند بدانید که با دانشجویان و جوانان مبارزی که علیه شان بپاخاسته اند، چه می کنند.
وضعیت اضطراری است؛ وقت تلف نکنید!

*****

افشای رژیم توسط عوامل خودش..!

شیخ بی خاصیت و مفتخور دیگری، یعنی امام‌ جمعه مشهد در سیرک نماز جمعه امروز مشهد گفت: اگر 70 ميليون نفر به شخصي راي بدهند، اما مقام ولايت حكم تنفيذ را امضاء نكنند، آن فرد مشروعيت نخواهد داشت.
امام جمعه مشهد گفت: در مقابل تهاجم دشمنان به ولايت، مرد و زن اين مملكت به اندازه سر سوزني كوتاه نخواهند آمد. به گزارش ايسنا سيداحمد علم‌الهدي، در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز مشهد گفت:

گرايش شيعه به مساله امامت يك گرايش صرفا عاطفي نيست بلكه اين مساله مبناي مستحكم و متقني دارد و اكنون نيز مساله ولايت فقيه كه در ادامه جريان امامت است، داراي مبناي كلامي، فقهي و اعتقادي است. علم‌الهدي، از به امامت رسيدن امام جواد در دوران كودكي به عنوان گواهي در انتخابي نبودن امر امامت و ولايت ياد كرد. اين عضو مجلس خبرگان رهبري ضمن اشاره به مباحث پيش‌آمده پس از انتخابات دهم رياست جمهوري، تصريح كرد: اعتقاد ما اين است كه مشروعيت دولت‌ها با تنفيذ حكم از سوي مقام ولايت صورت مي‌گيرد به طوري كه نه تنها 24 ميليون راي كه اگر 70 ميليون نفر نيز به شخصي راي بدهند، اما مقام ولايت حكم تنفيذ را امضاء نكنند، آن فرد مشروعيت نخواهد داشت. وي ادامه داد: صاحب اصلي اين مملكت، امام زمان است و نماينده ايشان است كه مي‌گويد مشروع و نامشروع كيست و اين‌گونه نيست كه فردي بي‌توجه و بي‌سواد بيايد و بگويد دولت مشروع نيست. بنابراين بايد از او پرسيد كه چرا مي‌گويد مشروع نيست؟ چون اين فرصت را به دست نياورده‌ايد که منافع‌تان‌ را دنبال كنيد؟

علم‌الهدي در خصوص شأن و جايگاه شوراي نگهبان نيز تصريح كرد: شوراي نگهبان يك اداره و فقيه آن مديركل آن اداره نيست كه كسي بخواهد بگويد آن را قبول دارم يا ندارم. وي افزود: سيره عملي خميني(ملعون) حجت را بر همه تمام كرده است و كسي كه خودش را نخست‌وزير و يار امام(ملعون) مي‌داند و مي‌گويد كه به ايشان نزديك بوده است، چرا شوراي نگهبان را زير سوال مي‌برد.

امام ‌جمعه مشهد ادامه داد: اگر حقيقتا خمینی (ملعون)را قبول داريد، به صحيفه نور، جلد 14، صفحه 128 مراجعه كنيد و ببينيد كه ایشان فرموده است«كسي حق ندارد در مصاحبه‌ها و نطق‌هاي خود به شوراي نگهبان توهين و آن را تضعيف كند.» وي اظهار كرد: همچنين امام(ملعون) در همين جلد از صحيفه، در صفحه 232 فرموده‌اند، اگر كسي بخواهد به مردم بگويد شوراي نگهبان كذاست، اين فرد فاسد است و به عنوان مفسد في‌الارض بايد تحت تعقيب قرار بگيرد.

*****

ستون پنجم دشمن ...!!
امروز ایمیلی دریافت کردیم از یک هم میهن. ایمیلی که ضمیمه ای نیز بدان پیوست شده بود و این ضمیمه، عکس اسکن شده اعلامیه ای است که ظاهرا یک منبع موثق انتشار داده...!!!
اعلامیه حکایت از آن دارد که وزیر امور خارجه یا یکی دیگر از مقامات بلند پایه "انگلستان پلید و ملعون" این گرگ پیر و مکار سیاست که از دو قرن پیش تا کنون یکی از بزرگترین دشمنان میهن و ملت ما بوده، مخفیانه برای دیداری با سران رژیم فاشیستی با پروازی به جزیره کیش آمده و از آنجا به تهران انتقال یافته و با "سیدعلی گدا" دیداری داشته و غیره و غیره ... که حتا نوشتن مطلب این اعلامیه باعث خنده و مضحکه است.
در شرایطی که تمام جهان با چشمانی باز کوچکترین تحرکی را در ایران تعقیب می نماید و هیچ عملی، آنهم از سوی یک دولت خارجی و یک مقام عالیرتبه کشوری اروپائی، از دید و نظرها مخفی نمی ماند ساختن چنین مدرک مسخره ای که حتا نادانان نیز به جعلی بودن آن پی میبرند؛ چه رسد اشخاص بالغ و عاقل و دانا، همانقدر مسخره است که فرضا کسی ادعا نماید که مثلن "عنتری نژاد" از مقام فرماندهی اوباشان استعفا داده ..! و یا اراجیفی ازین دست...
حرکاتی مذبوحانه مانند این و ارسال چنین مدارک تقلبی از خارج از مرزهای میهن برای هم وطنان ساده دل و عاشق میهن، خود نشانه و نمونه دیگری از فعالیت های شبانه روزی "ستون پنجم" رژیم دجالان در دنیای خارج و رخنه در میان معدودی از هم میهنان خارج نشین.
ستون پنجم رژیم با به خدمت گرفتن این معدود اشخاص و وادار ساختن آنان به نشر اکاذیبی مانند این اعلامیه و بیانیه ها و اعلامیه های مشابهی که بخصوص درین دو هفته اخیر بشدت رو به فزونی است، و ارسال آنها برای آدم های ساده دل و زودباور؛ آخرین تلاش مذبوحانه خود را برای ایجاد تفرقه در صفوف منسجم آزادیخواهان و مبارزین به کار گرفته است.
رژیم مفلوک به کمک ستون پنجم خود در خارج از مرزهای خون آلود میهن، با چنین تقلبات و مدارک جعلی تلاش دارد که افکار مبارزین و هم میهنان را از وظیفه و هدف اصلی که همانا مبارزه با استبداد و کشاندن اقشار جامعه به خیابانها و سردادن فریاد خشم نسبت به رژیم است، منحرف ساخته و با "سرکار" گذاشتن افراد ساده لوح برای تکثیر این مزخرفات در داخل ایران، مردم را با اینگونه شایعات مشغول بسازد.
ما در زیر سروده ای ناب از استاد گرانمایه "دکتر رضا بحری" را که خیلی پیش از اینگونه شعبده بازی های ستون پنجم رژیم، خطاب به ما سروده و بما هشدار داده بود که شعبده بازیها و حرکات مذبوحانه در راه است و از ما خواسته بود که آگاه باشیم تا فریب نخوریم؛ در زیر برایتان انتشار میدهیم:

فرزند ایران زمین
ای پاسدار حرمت این سرزمین پیر
وقتی که شیره ی پستان مادری
دوشیده در پیاله ی بیگانه می شود
وقتی طنین خنده ی عفریته های پست
بشکن بریزخانه ی ویرانه می شود
هر با شرف که از سلاله اجداد آریاست
رزمنده می شود، دیوانه می شود
*
هرجا و هرزمان
کز جور و فتنه ی حکام خودپرست
آزادگی ضمیمه دیوار می شود
آنجا که خواهری،
در پنجه های کرکس خودکامه ای پلید
چون مرغکی اسیر و گرفتار می شود
صدها زایر معراج این دیار
بس سینه ، بهر مام وطن چاک می کنند
هرچند دشت لاله گراید به رنگ خون،
دامان این وطن به شرف پاک می کنند
*
فرزند ایران زمین
ای سوخته در آتش بیداد قرن ها
ای پخته در دسایس غارتگران پیر
تاریخ شاهد است،
به آنچه تو کرده ای و تو می کنی
لیکن کنون که ستاره ی شب زنده دار عشق
بار دگر بر وقوع حادثه هشدار میدهد
قلبم فشرده ز اندوه دیگریست
اعلام وضعیت سرخ می کنم:
" دشمن در میان ماست"
" گاهی درون من، گاهی درون تو"
" گاهی بنام چپ، گاهی بنام راست"
" دشمن در میان ماست"
دشمن توئی که خون چنین ملت صبور
در شیشه های اعتماد به تو حبس گشته است
دشمن توئی که بر صندلی سبز اعتماد
گوشت به روی گفته مخلوق بسته است
دشمن منم که به اعمال باطلم
در کار خلق باعث تاخیر می شوم
آنجا که مصلحت ایجاب می کند
خدمتگزار حقیر هر تقدیر می شوم
*
فرزند ایران زمین
ای پاسدار عزت این سرزمین پیر
با این دسایس دشمن بیچاره و زبون
آنگه که حادثه ای در کمین ماست
بی اختیار میل به تغییر می کنیم
افسوس هم وطن، که چرا خواب دشمنان
تنها به حادثه تعبیر می کنیم..!!
پیوند ما و تو..
پیوند سبز و سفید است و سرخ رنگ
این پرچم قشنگ
این پرچمی که جان من و تو فدای اوست
پیوند ما و تو
ایران گرفتار فتنه است
روحی در آسمان ...
و جسم حقیری برای اوست.

*****

فرهاد رهبر: از ابتدا تا انتهای حادثه در كوی دانشگاه تهران حضور داشتم!

در پي اظهارات اخیر رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مبنی براینکه دستور ورود نيروي انتظامي به كوي دانشگاه تهران توسط شورای تامین استان به نیروی انتظامی صادر شده بود، صفر علي براتلو، معاون سياسي استاندار تهران، از چنين مصوبه‌اي اظهار بي اطلاعي كرد و به خبرنگار ايلنا گفت كه اين مسئله را بايد از رياست شوراي تامين استان تهران يعني استانداري تهران پرسيده شود. وي هم چنين طي اظهارات ديگري بيان داشت كه عباسپور بايد توضيح دهد كه دليل و مداركش براي چنين اظهاراتي چيست. از سوي ديگر، کوهکن سخنگوي هیات رئیسه مجلس اعلام کرده است فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران از نیروهای انتظامی خواسته است که به کوی دانشگاه تهران وارد شوند. اما فرهاد رهبر رياست دانشگاه تهران، صحبت هاي محسن كوهكن را رد كرده است. فرهاد رهبر، امروز در مصاحبه با ایلنا ادعا كرده است كه در شب حمله به کوی همراه مسئولين مربوطه از ابتدا تا انتهاي حادثه در كوي دانشگاه تهران حضور داشته است! وي هم چنين مدعي شد كه "طبيعتا در هنگام واقعه با توجه به فضاي خشونت آميز حاكم و زد و خوردهايي كه صورت مي‌گرفت، امكان ورود به ميدان و گفت‌وگو يا دعوت به آرامش وجود نداشته است." در حالي فرهاد رهبر چنين اظهاراتي را ارائه كرده است كه بنا به گفته هاي دانشجويان هيچ يك از مسئولين خوابگاه در هنگام يورش نيروهاي لباس شخصي در خوابگاه حضور نداشته اند. از سوي ديگر مشخص نيست در حالي كه فرهاد رهبر ادعا مي كند در همان شب دركوي دانشگاه حضور داشته، چگونه در اولين واكنش اين ماجرا را تكذيب كرد! هم چنين اگر وي در ميان دانشجويان حضور داشته است چرا حتي يكي از دانشجويان نيز وي را مشاهده نكرده است و چرا به ميان دانشجويان نيامده و يا حتي براي انتقال دانشجويان مجروح هيچ اقدامي صورت نداده است. در ميان گفته هاي وي نيز هيچ اشاره اي به دانشجوياني كه پس از گذشت چندين هفته در بازداشت بسر مي برند وجود ندارد. وی در صحبت های خود اذعان کرده است که 5 دانشجوی این دانشگاه همچنان پس از گذشت روزها در بیمارستان بستری هستند. فرهاد رهبر در مورد يورش به خوابگاه دختران و شكستن تمامي شيشه هاي ساختمان فيض واقع در مجتمع خوابگاهي چمران و نيز ورود نيروهاي لباس شخصي به محوطه خوابگاه دختران و تجاوز به حريم آنان و زخمي و مجروح كردن شماري از دختران در محوطه تاكنون هيچ توضيحي نداده است. از سوي ديگر به گفته ي دانشجويان در صبح روز يكشنبه، 24 خرداد، تجمع خودجوشي در دانشگاه تهران در اعتراض به اعلام نتايج انتخابات از سوي وزارت كشور، در صحن مركزي دانشگاه انجام شد. اين تجمع پس از ساعتي رو به اتمام بود كه نيروهاي لباس شخصي با بالا رفتن از نرده هاي محوطه دانشگاه، وارد شده و به دانشجويان هجوم آوردند. به گفته برخي دانشجويان، لباس شخصي ها در حالي كه به سمت دانشجويان يورش مي آوردند دانشجويان را در مورد حمله شب همان روز مورد تهديد قرار داده اند. با اين وجود، مشخص نيست كه چرا فرهاد رهبر هيچ تلاشي براي محافظت از جان دانشجويان بيگناه در مقابل يورش وحشيانه لباس شخصي ها صورت نداده است. علاوه بر تمامي اين موارد، فرهاد رهبر و كميته پيگيري حوادث كوي و ديگر مسولين دانشگاه، هيچ كدام در اظهارات، مصاحبه ها و يا پيگيري هاي خود در ارتباط با مسئله شكنجه دانشجويان در زيرزمين وزارت كشور صحبتی به میان نیاورده و در اين رابطه موضع سكوت اتخاذ كرده اند.

*****

آدرس پارک ها برای تجمع فردا همراه با مادران عزادار
وعده ما شنبه 13 تیرماه در پارک ها :

پارک لاله – بلوار کشاورز، نبش کارگر

پارک اندیشه – شریعتی نرسیده به پل سیدخندان

پارک ملت – خیابان ولی عصر

پارک گفتگو- گیشا

سایت تغییر برای برابری: مادران عزادار بیانیه جدیدی مبنی بر تجمع فردا انتشار داده اند. بنا به این بیانیه سوگواری خاموش و آرام مادران عزادار، عصر شنبه ششم تیرماه 88 در پارک لاله تهران، متاسفانه با هتک حرمت ، ضرب و شتم و دستگیری تعدادی از مادران و زنان جوان توسط نیروهای انتظامی و نظامی روبرو شد.
به رغم مما نعت نیروهای پلیس از ورود زنان به پارک لاله و متفرق کردن افراد در پارک، بالغ بر 500 تن از مادران توانستند در گوشه و کنار پارک بنشینند و سوگوار فرزندانی شوند که در راهپیمایی های مسالمت آمیز و اعتراضی پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرده و شهید شده بودند.
در این بیانیه آمده است:

پیرو فراخوان اولیه مادران عزادار ما تا پایان دادن به خشونت ها و آزادی کلیه زندانیانی که برای اعتراض به تقلب های انتخاباتی دستگیر شده اند به ویژه مادران دستگیر شده در پارک لاله و مجازات قاتلان فرزندان مان شنبه های هر هفته از ساعت7 تا 8 بعدازظهر در پارک لاله و دیگر پارک ها به سوگ می نشینیم .
مادران ! حس مادری مان ما را به دادخواهی از خون فرزندانمان و خواست آزادی فرزندان دربندمان واداشته است. از همه شما دعوت می کنیم با حضورتان در گوشه و کنار پارک های مذکور به این حرکت خودجوش مادرانه بپیوندید. اعتراض تان را نسبت به مسئولان با سکوت؛ و همبستگی تان را با مادران عزادار و مردم حق طلب با آمدن تان نشان دهید.
این بیانیه در ادامه خطاب به "برادران و پسران ما در نیروهای انتظامی و نظامی!" آورده است:

ما مادران شما هستیم، با شما با احترام و مادرانه رفتار می کنیم، حرمت مادران را نگاه دارید و به مادران تان خشونت نکنید تا به آه مادران دردمند گرفتار نشوید.
در انتهای این بیانیه آمده است: " وعده ما شنبه 13 تیرماه در پارک های لاله ، اندیشه ، ملت و گفتگو" .

*****

امروز در مستراح (مصلای ) بزرگ تهران

امروز در نمایش نماز جمعه تهران شیخ مفلوک و بی حیا و کثافتی بنام احمد جنتی ایفای نقش نمود.

این بیشرم یاوه گو که سمت دبیر شورای نگهبان را دارد؛ اظهار داشت:عده‌ای دستگیری شدند و اعترافات این‌ها دارد کم کم گرفته می‌شود و هر بخشی که مصلحت باشد باید به اطلاع مردم برسد.به گزارش مهر، آیت الله احمد جنتی، خطیب نماز جمعه تهران و دبیر شورای نگهبان ظهر امروز در خطبه های نماز جمه تهران با اشاره به ایام اعتکاف گفت: این ایام، ایام استجابت دعاست و نباید از ادعیه این ماه غفلت شود.خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سالگرد سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران و کشتار مسافران بی گناه آن این حرکت را جنایتی دانست که به هیچ وجه قابل دفاع نیست و افزود: یکی از رسوایی های حکومت آمریکا همین جنایت علنی است و این ها آنقدر شرم و حیا ندارند که خجالت بکشند و باز هم ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند.دبیر شورای نگهبان در ادامه با تبریک به ملت ایران به مناسبت حضور پرشور در صحنه انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: شما ملت ایران به طور بی سابقه آمدید و طرف صندوق ها رفتید و دوستان را شاد و دشمنان را ناامید و مایوس ساختید. از همه کسانی که در این حماسه نقش داشتند تشکر می کنم و در درجه اول مقام معظم رهبری که با رهنمودهای ارزنده همه را به شرکت در این عرصه دعوت کردند.وی با تقدیر از بسیجیان و رسانه ملی در خصوص انتخابات، گفت: شکر این نعمت همین تقدیرهاست؛ انتخابات تمام شد و مردم ما خوشحال شدند ولی گویا دشمن نتوانست این خوشحالی را ببیند و تلاش کرد زهری در کام شما بچکاند که خوشی را زیر سئوال ببرد.جنتی با بیان اینکه باید دوردست و اهداف اتفاقات اخیر را ببینیم، اظهار داشت: این ها از جلوتر و مدت ها قبل این قضیه براندازی و انقلاب مخملی را طراحی کرده و حتی در اسفند ماه سال گذشته اعلام کردند که در انتخاباتی که در ایران رخ می دهد ممکن است شورش هایی انجام شود و به خیابان ها کشیده شود و ما به اتباع مان می گوئیم که در این ایام به خیابان ها نروید. اگر قرار بوده انتخابات سالم برگزار شود، این پیش بینی چه معنایی دارد؟خطیب نماز جمعه همچنین دستگیری برخی افراد مرتبط با سفارت های خارجی را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: به هر حال این مسئله بالاتر از برگزاری ساده یک انتخابات بوده و آنها هم مسلما بیکار نمی نشینند و با تو دهنی ای که از خوابیدن این آشوب ها و برقراری آرامش خورده اند، باز هم برنامه هایی خواهند داشت اما مشکل این ها همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این است که مردم ایران را نشناخته اند.دبیر شورای نگهبان افزود: این قبیل اقدامات از مدت ها قبل و سال های پس از انقلاب اسلامی بوده ولی این نظام تکان نخورد و این مردم کوتاه نیامدند. انفجارهای مهیب و کشتار مسئولان جمهوری اسلامی که ضرباتی جبران ناپذیر را بر این نظام وارد کرد هیچ تاثیری بر اهداف آنها نداشت و تنها آبروی آنها را برد. حال وقتی مردم اینگونه اند شما انتظار دارید با یک آشوب خیابانی اینجا هم مثل اوکراین و گرجستان شود؟ واقعا سفاهت و حماقت حد و مرزی ندارد که عده ای بخواهند با چنین حرکاتی حکومتی دست نشانده را روی کار آورند.وی ادامه داد: مسئله دیگر این بود که عده ای شورش کردند و زیان های جانی، مالی و حیثیتی به مردم زده و هر چه می توانستند کردند و کوتاهی هم در این جهت نکردند؛ نیروهای انتظامی، امنیتی و بسیجی ما هم تمام تلاش را کردند که خسارت های جانی و مالی مردم به حداقل برسد و جای بسیار ناراحتی است که تعدادی بسیجی و نیروهای انتظامی شهید و مجروح شدند.جنتی همچنین گفت: باید دید آنها چه می خواستند، آیا این غیر از بی قانونی و هرج و مرج معنای دیگری هم می دهد؟ مگر این مملکت قانون ندارد؟ مگر ما دلایلی برای ابطال انتخابات در قانون نداریم؟ مگر این اولین انتخابات ما بوده است؟ همیشه شکایات بوده و بعد هم متناسب با آن اقدامات لازم انجام شده و گاهی اوقات هم در برخی حوزه ها به ابطال کشیده شده است. مملکتی که قانون دارد و ولی فقیه دارد و هر جا که کار گره می خورد که به دست کسی باز نمی شود، او باز می کند و همیشه مشکلات را حل کرده؛ پس ولی امر هم داریم، پس چه می خواهند، دنبال چه می گردند؟ این حرف ها آیا معنایی جز اینکه ما قانون را قبول نداریم، دارد؟ هیات معتمد مردم و نظارت شورای نگهبان را قبول نداریم وزارت اطلاعات را که گام به گام دنبال مسائل بوده و گزارش های خوبی برای مردم دادند را قبول نداریم، دارد؟خطیب نماز جمعه تهران با انتقاد از دروغ هایی که در ایام انتخابات از سوی برخی جریانات مطرح شد، اظهار داشت: از هر دروغی استفاده کردند تا خدشه وارد کنند. آیا معنای این روند این نیست که ما نظام را قبول نداریم. نظام یعنی قوه مجریه، قضائیه و سایر قوا که کار می کنند و هر که سر کار خود است. هر کاری به یک بخشی سپرده شده و ما می گوئیم هیچ کدام را قبول نداریم و فقط خودمان را قبول داریم، این آیا جز بی اعتباری قانون و آغاز یک دیکتاتوری و آغاز مقابله نظام و غیرنظام نیست؟دبیر شورای نگهبان افزود: عده ای دستگیری شدند و اعترافات این ها دارد کم کم گرفته می شود و هر بخشی که مصلحت باشد باید به اطلاع مردم برسد؛ اما عده ای واقعا در پی آشوب بودند که اگرهر کس پیروز شد به خیابان ها بریزیم و حتی اگر نامزد ما پیروز شد در خیابان ها بزن و بکوب کنیم؛ واقعا دود این جریان به چشم چه کسی می رود؟ جوانی که با هزار بدبختی موتوری خریده تا با آن کار کند را یک مرتبه در خیابان آتش می زنی، این به نفع کیست؟ چه نتیجه ای دارد جز اینکه دشمن را شاد می کند؟ شما باید هر چه را که دشمن گفت خلاف آن را کنید. این یک معیار است که اگر دشمن با حرکت ما موافق است بدانیم که به زیان ماست و بالعکس.وی خطاب به دشمنان ملت ایران تصریح کرد: من به همه می گویم که بدانید اگر همه شما دست به دست هم دهید همین ناله ها و دعاهای بچه های ما در ایام اعتکاف و شب های جمعه و همین عبادت ها و همین بسیجی ها به قوت خدا باقی می مانند و این حرکات جز شرمساری برای شما خاصیتی در بر نخواهد داشت.جنتی تاکید کرد: حداکثر دقت در بررسی شکایات شد و حتی به طور بی سابقه فراتر از مدت قانونی با موافقت مقام معظم رهبری تمدید شد و هر کاری می توانستیم کردیم؛ انتخابات واقعا سالم بود و هیچ اشکالی نداشت؛ حتی در بازشماری همین ده درصد بسیار کم تفاوت وجود داشت و این ها خیلی معمولی است اما این ها تمام شد باید ببینیم اکنون می خواهیم چه کنیم؟ یک اینکه ما مسلمانیم، دو اینکه ما شیعه امیرالمومنینی هستیم که به خاطر قانون شهید شد، دیگر اینکه ما در نظام جمهوری اسلامی هستیم که این همه خسارات و شهید و تحریم این ها را در طول سالیان گذشته متحمل شده است. ما با هم برادریم؛ بیائید محض رضای خدا وحدت کلمه و برادری ها را بر هم نزنید که به تعبیر امام این کار خیانت به نظام و جمهوری اسلامی است.خطیب نماز جمعه تهران افزود: ای برادر و خواهر! متعلق به هر جریانی که هستی بدان چشم دنیا به این کشور دوخته شده و ما نباید به جان هم بیفتیم؛ حالا چیزی بوده، گذشته و البته قانون هم بر آن ناظر بوده ولی الان باید در کنار هم باشیم و در نماز جمعه و انتخابات های آینده شرکت کنیم؛ این برادری ها خیلی ارزش دارد و نباید مفت از دست برود.دبیر شورای نگهبان در پایان سخنانش با اشاره به گناه هایی که در دوران رقابت های انتخاباتی صورت گرفت، گفت: ببینید چه گناه هایی در این ایام شد؛ غیبت، دروغ، تهمت، فحاشی و این ها هر کدام گناهی است که اگر هر کدام در پرونده کسی باشد، در آن دنیا وای به حال اوست؛ کسانی که مرتکب این گناه ها شده اند بروند در این ایام توبه کنند.

*****

اسامی تعداد دیگری از کشته شدگان اعتراضات اخیر
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
بنابه گزارشات رسیده از بهشت زهرای تهران، اسامی تعدادی از شهدای راه آزادی مردم ایران که پیکرشان در حال حاضر در بهشت زهرای تهران به خاک آرمیده اند را به اطلاع عموم وسازمانهای حقوق بشری می رسانیم.

در پی سرکوب خونین مردم ایران که منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم بی دفاع ایران شد و هزاران نفر اسیر دیگر در شکنجه گاهها تحت شکنجه های وحشیانه قرار دارند.

بعد از سخنرانی علی خامنه ای ولی وقیح رژیم در 29 خردادماه و چراغ سبز به گارد ویژه، سپاه پاسداران بسیج و لباس شخصیها بصورت علنی برای کشتار مردم بی دفاع ایران نشان دادن،کشتار مردم ایران ابعاد تازه ای به خود گرفت .و چنانچه در زیر خواهید خواند تاریخ اکثر جان باختگان راه آزدی بعد از سخنرانی علی خامنه ای به شهادت رسیدند. رفتار مامورین سرکوبگر باخانواده ها ی جانباختگان را ه آزادی غیر انسانی و توهین آمیز بود .اهانتهای و درنده خوییهای مامورین وزارت اطلاعات با خانواده های قربانیان غیر قابل توصیف است.خانواده های تحت فشارهای شدید مامورین وزارت اطلاعات قرار دارند.و تحویل داد ن پیکر عزیزانشان فقط با دادن تعهد و پذیرفتن شروط آنها امکان پذیر می باشد؛ بخشی از شروطی که مامورین وزارت اطلاعات در تعهد ها نوشته اند به قرار زیر می یاشد: 1- مراسم بي سر و صدا و فقط با حضور افراد نزديك خانواده صورت بگيرد2- در مراسم هيچ گونه شعار و تبليغ عليه حكومت و سخنراني انجام نشود.3- در مراسم و روي سنگ قبر علت مرگ نوشته نشود.
مامورین وزارت اطلاعات تلاش گسترده ای را بکار می برند تا از انتشار اسامی و عکس شهدا جلوگیری کنند. آنها حداکثر فشار را بر روی خانواده های قربانیان بکار می برند تا بتوانند جنایت مرتکب شده را بپوشانند و مردم ایران و جهانیان و بخصوص سازمانهای حقوق بشری از آن اطلاع بمانند. علیرغم تهدیدات و فشارهای مامورین وزارت اطلاعات اسامی تعداد دیگری از شهدای راه آزادی مردم ایران که به قرار زیر می باشد به اطلاع عموم می رسانیم؛
1- محمد حسين برزگر 25 ساله ديپلم شغل آزاد به دليل اصابت گلوله به سر در تاريخ چهارشنبه 27 خرداد در ميدان هفت تير به شهادت رسيد و در يكشنبه 31 خرداد بعد از تعهد گرفتن از خانواده در قطعه 302 به خاك سپرده شد
2- سيد رضا طباطبايي 30 ساله ليسانس حسابداري ، كارمند به دليل اصابت گلوله به سر در 30 خرداد در خيابان آذربايجان به شهادت رسيد و چهارشنبه 3تيربعد از تعهد گرفتن از خانواده در قطعه 259 به خاك سپرده شد.
3- ايمان هاشمي 27 ساله شغل آزاد به دليل اصابت گلوله به چشم شنبه 30 خرداد در خيابان آزادي به شهادت رسيد و چهارشنبه 3 تير در قطعه 259 به خاك سپرده شد.
4- پريسا كلي 25 ساله فارغ التحصيل رشته ادبيات به دليل اصابت گلوله به گردن در يكشنبه 31 خرداد در بلوار كشاورز به شهادت رسيد و سه شنبه 2 تير در قطعه 259 به خاك سپرده شد
5- محسن حدادي 24 ساله طراح برنامه هاي كامپيوتري شنبه 30 خرداد به دليل اصابت گلوله بر پيشاني در خيابان نصرت به شهادت رسيد و سه شنبه 2 تير در قطعه 262 به خاك سپرده شد.
6- محمد نيكزادي 22 ساله فارغ التحصيل عمران در سه شنبه 26 خرداد به دليل اصابت گلوله به سينه در ميدان ونك به شهادت رسيد و شنبه 30 خرداد در قطعه 257 به خاك سپرده شد.
7- علي شاهدي 24 ساله بعد از دستگيري و انتقال به كلانتري در تهرانپارس يكشنبه 31 خرداد به دلايل نامعلوم در كلانتري به شهادت رسيد پزشكي قانوني علت مرگ وي را نامشخص اعلام كرده اما خانواده وي معتقدند به علت ضربات باتوم در كلانتري به شهادت رسيده وي 4 تيردر قطعه 257 به خاك سپرده شد.
8- واحد اكبري 34 ساله شغل ازاد و متاهل داراي يك دختر 3 ساله در شنبه 30 خرداد به دليل اصابت گلوله به پهلو در خيابان ونك به شهادت رسيد و سه شنبه 2 تير در قطعه 261 به خاك سپرده شد.
9- ابوالفضل عبدالهي 21 ساله فوق ديپلم برق 30 خرداد در مقابل دانشگاه صنعتي شريف به دليل اصابت گلوله به پشت سربه شهادت رسيد و سه شنبه 2 تير در قطعه 248 به خاك سپرده شد.
10- سالار طهماسبي 27 ساله دانشجوي كارشناسي مديريت بازرگاني رشت شنبه 30 خرداد در خيابان جمهوري به دليل اصابت گلوله به پيشاني به شهادت رسيد ودوشنبه 2 تير در قطعه 254 به خاك سپرده شد.
11- فهيمه سلحشور 25 ساله ديپلم يكشنبه 24 خرداد به دليل اصابت باتوم به سر و خونريزي داخلي در ميدان ولي عصر بعد از انتقال به بيمارستان در تاريخ 25 خرداد به شهادت رسيد و 27 خرداد در قطعه 266 به خاك سپرده شد.
12- وحيد رضا طباطبايي 29 ساله ليسانس زبان انگليسي چهارشنبه 3 تير در بهارستان به دليل اصابت گلوله به سر به شهادت رسيد و 6 تير در قطعه 308 به خاك سپرده شد.
چنانچه در توضیات اسامی مشاهده می نمایید بضی از شهدای جانباختۀ راه آزادی مردم ایران زیر شکنجه جان باختند.مامورین وزارت اطلاعات همچنین خانواده های جانباختگان را تحت فشار قرار داده اند که از آوردن عکس بر سر آرامگاه آنها باید خوداری کنند.کشتار اخیر مردم ایران بی شک که یک جنایت علیه بشریت محسوب می بشود و برای پیشگیری از اینگونه جنایتها می بایست مراجع بین المللی برای رسیدگی به جنایتهایی که در هفته های اخیر روی داده و در زندانها همچنان ادامه دارد یک هیئت تحقیق بین المللی به ایران ارسال نماید و آمرین و عاملین آن را تحت تعقیب بین المللی قرار دهد.فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ضمن محکوم کردن کشتار مردم ایران ،از دبیر کل سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی خواستار تشکیل یک هیذت تحقیق بین المللی برای رسیدگی به جنایتهای که علیه مردم ایران روا داشته شده می باشد.

12 تیر 1388 برابر با 3 ژولای 2009

اسامی جانباختگان به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر

*****

احتمال ممنوعیت ورود مقام‌های ایرانی به کشورهای اروپایی
دويچه وله : ممنوعیت صدور روادید یکی از اقدامات پیشنهادی دیپلمات‌های بلندپایه کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. نمایندگان ۲۷ کشور اروپایی پنج‌شنبه ۱۱ تیرماه در مورد وضعیت ایران و نحوه برخورد با دولت این کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند. سرکوب خشنونت‌بار معترضان نتیجه انتخابات ریاست جمهوری توسط دولت ایران را و دستگیری کارمندان سفارت بریتانیا در این کشور، از مهمترین موضوعات نشست استکهلم بودند. نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد‌های مختلفی برای تحریم سیاسی دولت ایران مطرح کردند. یکی از پیشنهادی مورد توافق، ممنوعیت صدور روادید برای برخی از کارمندان دولت ایران است. هدف از این اقدام جلوگیری از ورود کارمندان و افرادی است که به طور مشخص در سرکوب خشن تظاهرکنندگان، در تقلب انتخاباتی و ارعاب و دستگیری کارمندان سفارت بریتانیا دست داشته‌اند.
تصمیم نهایی در این مورد هفته آینده گرفته خواهد شد. این تصمیم بدون توجه به تحولات سیاسی ایران اتخاد می‌شود. عدم صدور رواید و ممنوعیت ورود به کشورهای اروپایی پیش از این یکبار و در مورد جمهوری بلاروس اجرا شده است.

در صورتی که این تحریم سیاسی اعمال شود، اتحادیه اروپا نخستین عضو جامعه بین‌الملل خواهد بود که غیر از محکوم کردن رویدادهای اخیر در ایران، یک گام پیش‌تر رفته است. از سوی دیگر هر چند که عدم صدور ویزا و ممنوعیت ورود به وجهه‌ی رژیم ایران صدمه سنگینی می‌زند اما بیشتر جنبه نمادین دارد، جزو خفیف‌ترین درجه تحریم‌های سیاسی به شمار می‌‌رود. از سوی دیگر این تحریم می‌تواند زمینه را برای تحریم‌های بعدی، از جمله مسدود کردن اموال دولت ایران در اتحادیه اروپا باشد.
پیشنهاد بریتانیا:
فراخواندن تمامی سفیران از تهران

به گفته نمایندگان حاضر در نشست استکهلم، پیشنهاد بریتانیا برای فراخواندن سفرای تمامی ۲۲ کشور اتحادیه اروپا از تهران در پاسخ به دستگیری کارمندان سفارت بریتانیا در تهران، تا کنون شانس زیادی ندارد. بسیاری از کشورهای اروپایی معتقدند چنین اقدامی تنها به حادتر شدن روابط سیاسی خواهد انجامید و در مرحله نخست گام درستی نیست. در صورتی‌ که ایران از ورود مجدد سفیران اتحادیه اروپا به تهران جلوگیری کند شرایط تنها وخیم‌تر خواهد شد.کارل بیلدت وزیر امور خارجه سوئد روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ما گام به گام پیش خواهیم رفت. به گفته وی ابتدا باید دید ایران در برابر فشار اتحادیه اروپا برای آزادی کارمندان زندانی سفارت بریتانیا چه واکنشی نشان خواهد داد.
احضار یکباره‌ی تمامی سفرای ایران

حزب لیبرال آزاد آلمان پیشنهاد کرده است تمامی سفرای اتحادیه اروپا در تهران یک‌باره نارضایتی خود را اعلام کنند. بر اساس این پیشنهاد که با موافقت چند تن از نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا همراه شد، تمامی سفرای کشورهای اتحادیه اروپا در اقدامی هماهنگ و پشت سر هم نارضایتی کشورهای خود را از رفتار دولت ایران، در تهران اعلام خواهند کرد.‎ پیشنهاد دیگر حزب لیبرال آزاد آلمان، احضار تمامی سفرای ایران در اتحادیه اروپا است. هر چند که پیش از این، چندین کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان، چنین اقدامی را انجام داده‌اند، این پیشنهاد نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. تصمیم‌گیری در مورد ایران در حال حاضر، از این جهت پیچیده است که اتحادیه اروپا از یک سو خواستار توقف فوری خشنونت علیه معترضان است و از سوی دیگر تلاش می‌کند دولت ایران را تشویق به از سر گیری مذاکرات بر سر برنامه اتمی این کشور کند. رئیس‌جمهور آمریکا نیز از همین رو تا کنون محتاطانه عمل کرده است.

*****

وثیقه 100 میلیون تومانی برای رهائی موقت

آقای محمد مصطفایی، وکیل آزاده و سرشناس و مدافع حقوق بشر، به قید وثیقه 100 میلیون تومانی آزاد شد. او به "تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام" متهم شده است. آقای محمد مصطفایی احتمالا با پیگرد قضایی روبرو خواهد شد و در صورتی که زندانی شود، زندانی وجدانی خواهد بود که صرفا به خاطر فعالیت های حقوق بشری و به کارگیری مسالمت آمیز حق آزادی بیان و تشکل خویش بازداشت می شود. آقای محمد مصطفایی روزیازدهم تیرماه با پرداخت یک صد میلیون تومان از بند 209 زندان اوین آزاد شد.

ایشان روز چهارم تیرماه به وسیله ماموران امنیتی لباس شخصی دستگیر شده بود. آقای محمد مصطفایی پس از آزادی از تمام کسانی که برای آزادی او مبارزه کرده بودند تشکر و سپاسگزاری کرد و گفت:

" زندان مرا بیشتر از همیشه به ایستادگی قاطعانه در راه حقوق بشر مصمم کرد." آقای محمد مصطفایی یک وکیل حقوق بشری است که به خاطر مبارزه اش علیه اعدام کسانی که در ایران به اتهام جرائم ارتکابی در پیش از 18 سالگی محکوم شده اند شناخته شده است. ایشان وکالت حداقل 25 نوجوان محکوم به مرگ به خاطر این گونه جرائم را به عهده دارند.

*****

آغاز نمایش و مضحکه"اعترافات"- پروژه نخ نمای همیشگی

*****
محمد قوچانی: اعترافات من کذب محض است!

سحام نيوز : محمد قوچانی، سردبير بازداشت شده روزنامه اعتمادملی، در پاسخ به ادعای روزنامه جوان مبنی بر اعتراف کردن وی در بازداشت گفت: «کذب محض است.» مريم باقی، همسر قوچانی خبر از آن داد که اين روزنامه‌نگار بازداشت شده روز چهارشنبه توانسته با او تماس کوتاهی بگيرد و ضمن اعلام خبر سلامتی خود دروغ‌پردازی‌های رسانه‌ها و سايت‌هايی که به دروغ ادعای انتساب به ارزش‌های اسلام و انقلاب را دارند تکذيب کند.
روزنامه جوان مدعی شده بود که محمد قوچانی اخيرا از ايران خارج شده مريم باقی همسر او ضمن اشاره به اينکه قوچانی گذرنامه نداشته و تاکنون به هيچ کشوری سفر نکرده است می‌گويد: «ما ضمن حفظ حق شکايت برای خود و تسليم آن به قوه‌قضائيه، در حيرت هستيم که چرا مدعی‌العموم تاکنون به اين موضوع ورود نکرده است؟ مگر دروغ ‌پراکنی جرم نيست؟ چرا يک رسانه که با پول بيت‌المال اداره می‌شود و از گارد امنيتی برخوردار است می‌تواند توهمات نويسندگان خود را به عنوان خبر منتشر کند، بی‌آنکه مشکلی برای او پيش آيد؟ مگر بازداشت شدگان، در سلول انفرادی نگهداری و از آنها به صورت محرمانه بازجويی نمی‌شود که حتی به همين بهانه "محرمانه بودن تحقيقات"، اجازه حضور وکيل داده نمی‌شود؟ پس چرا برخی نشريات آزادانه هر دروغی را منتشر می‌کنند بی‌آنکه دستگاه قضايی، يا هيات نظارت بر مطبوعات به آنها متذکر شود؟اگر اين ادعاها حقيقت داشته باشد، مصداق افشای اطلاعات محرمانه است و اگر دروغ باشد (که دروغ بودن آن نيز محرز است) علاوه بر اخلال در مرحله تحقيقات، مصداق نشر اکاذيب است. اگر اين خبرها از سوی يک نشريه اصلاح‌طلب در خصوص يکی از افراد حامی دولت منتشر می‌شد، چه بر سرنوشت آن روزنامه می‌آمد؟ ظاهرا قرار است همواره متخلفان از مصونيت آهنين برخوردار باشند.مريم باقی همچنين با تاکيد مجدد بر اينکه قوچانی تاکنون حتی يک سفر خارجی نداشته است، افزود: همسر من فردی است که به اعتراف دوست و دشمن يک روزنامه‌نگار حرفه‌ای است. کسی که با رعايت موازين قانونی و حقوقی قلم زده است و اتهامات وارده به او فاقد هرگونه وجاهت قانونی است.
*****
حمایت جهانی:
حمايت ۷۸ تن از استادان دانشگاه های جهان از تلاش دانشگاهيان ايران برای رسيدن به عدالت، برابری، آزادی بيان و دمکراسی
ما امضا کنندگان اين نامه بدينوسيله قويا هر شکلی از خشونت و حمله به دانشگاه های ايرانی را محکوم می کنيم. گذشته از اين، ما از تلاش مداوم دانشجويان، اساتيد و دانشگاهيان ايرانی برای رسيدن به عدالت، برابری، آزادی بيان و دمکراسی حمايت می کنيم. ما همگی، از نهادهای بين المللی می خواهيم تا با درخواست رعايت حقوق بشر و امنيت و ايمنی همه دانشجويان، اساتيد و
دانشگاهيان ايرانی، از دانشگاه های ايران حمايت کنند.

1. Prof. Ali Gorji, Munster University, Germany
2. Prof. George G. Somjen, Duke University, Durham, USA
3. Prof. Jaideep Kapur, University of Virginia, USA
4. Prof. Martin Lauritzen, Copenhagen University, Denmark
5. Prof. Mohsen Mohadjer, Freiburg University, Germany
6. Prof. Jens Dreier, Berlin University, Germany
7. Prof. Jerome Engel, Jr., David Geffin School of Medicine at UCLA, Los Angeles, USA
8. Prof. Ingrid Tuxhorn, Cleveland University, USA
9. Dr. Gabriel Moddel, Munster University, Germany
10. Prof. Rubem C. A. Guedes, Univ. Federal de Pernambuco, Brazil
11. Dr Thomas Seidenbecher, Munster University, Germany
12. Prof. Michael Madeja, Frankfürt Hertie Foundation, Germany
13. Dr Johannes Wölfer, Munster University, Germany
14. Professor David N. Rahni, New York Pace University, USA
15. PD. Dr. Christian Stock, Munster University, Germany
16. Prof. Nader Sohrabi, Columbia University, USA
17. Dr. Rodrigo Iturriaga, Universidad Catolica de Chile Santiago, Chile
18. Dr. Jed Hartings, University of Cincinnati, USA
19. Dr. F. Simyar, Dean, College of Business, Chicago State University, USA
20. Prof. Dr. Michael Mueller, Goettingen University, Germany
21. Prof. Thomas-Nicolas Lehmann, HELIOS Klinikum Bad Saarow, Berlin, Germany
22. Dr. Markus Dahlem, Technical University Berlin, Germany
23. Prof. Abolghasem Sepehrnia, Münster, Germany
24. Prof. Reza Soleymani, Concordia University, Canada
25. Prof. Alexandra Hrycak, Reed College, Portland, Oregon, USA
26. Dr. Yahya Aghakhani, Winnipeg, MB, Canada
27. Prof. Erwin-Josef Speckmann, Münster, Germany
28. Dr. Behzad Mansouri, MCGill University, Montreal, Canada
29. Prof. Thomas Budde, Münster University, Germany
30. Prof. Dr. Eberhard A. Deisenhammer, Medical University Innsbruck, Austria
31. Prof. Heidrun Straub, Münster University, Germany
32. Ass. Professor Dr. Hossein Kashani, Uddevalla Specialistkliniken för ÖNH/käkkirurgi, Trollhättan, Sweden
33. Dr. Ullrich Wruck, Helios-Klinikum Bad Saarow, Berlin, Germany
34. Ass. Prof. Tobias Loddenkemper, Harvard Medical University, Boston, USA
35. Prof. Dr. Diethelm W. Richter, Goettingen University, Germany
36. Prof. Dr. Detlev Schild, Goettingen University, Germany
37. Dr. Cenk Ayata, Harvard Medical University, USA
38. Prof. Tavakoli, Freiburg University, Germany
39. Dr. Assad Yavari, Grevenbroich , Germany
40. Prof. Gabriele Flugge, German Primate Center, Göttingen Universität, Germany
41. PD Dr Swen Hülsmann, Goettingen University, Germany
42. Dr. Mary E. Gilbert, US Environmental Protection Agency, Durham, USA
43. Prof. Hans Wassmann, Munster University, Germany
44. Prof. Pier Cosimo Magherini, Univ.of Modena & R.Emilia, Modena, Italy
45. Dr. Anja Urbach, Friedrich Schiller University, Jena, Germany
46. Prof. Reza Shadmehr, Johns Hopkins University School of MedicineBaltimore, USA
47. Dr. Stéphanie Graebenitz, Muenster University, Germany
48. Prof. Leopoldo Bon, University of Modena and Reggio Emilia, Italy
49. Dr. Jörg Lesting, Münster University, Germany
50. Dr. Christian Schmeer, Friedrich-Schiller University, Jena, Germany
51. Dr. Johannes Brockhaus, Münster University, Germany
52. Dr.Rajeevan, T. Narayanan, Munster University, Germany
53. Dr. Alexander Wolff, TU Eindhoven, The Netherlands
54. Dr. Hector Romo-Parra, Muenster University, Germany
55. Dr Frédéric CHAUVEAU, Munster University, Germany
56. Prof. Dr. Reza Asghari, Fachhochschule Braunschweig/Wolfenbüttel Brunswick European Law School, Wolfenbüttel, Germany
57. Dr. Jaroslav Turanek, Veterinary Research Institute, Brno, Czech Republic
58. Prof. Dr. Volker Gerke , University of Muenster, Germany
59. Prof. Erez Raz, Munster University, Germany
60. Prof. Dr. med. Christoph Redecker, Universitätsklinikum Jena, Germany
61. Dr. Marc van Kreveld, Utrecht University, The Netherlands
62. Prof. Dr. Alexander Schmidt, Muenster University, Germany
63. Prof. Dr. Dr. Dr. h. c. Ulrich Joos, University Münster, Germany
64. Egill Rostrup, MSc. DMSC, Chief Physician, Glostrup University Hospital, Copenhagen, Denmark
65. Dr. Regine Schuon-Joos, IMC Münster, Germany
66. Prof. Said Arjomand, University of New York Stony Brook, USA
67. Dr. Ute Wegmann, University Münster, Germany
68. Prof. Dr. Karl Zilles, Duesseldorf University, Germany
69. Dr. Stjepana Kovac, Institute of Neurology, Queen Square, London, England
70. Dr. Christian Dohmen, Cologne University, Germany
71. Emeritus Prof. Anthony Strong, London, England
72. Dr. Kamil Uludag, Tuebingen University, Germany
73. Dr. Christian Albertus, Værløse, Denmark
74. Prof. Dr. Franz Pera, Münster University, Germany
75. Prof. Nasrin RahimiehUniversity of California, Irvine, USA
76. Prof. Bettina Speckmann, TU Eindhoven, The Netherlands
77. Prof. Dr. Peter Martus, Charité University Medicine, Berlin, Germany
78. PD Dr. Christoph Greiner, MVZ Marienhospital Osnabrück, Germany
*****
اعتراض به کمپانی "نوکیا"
ایمیل زیر را از یکی از یاران خارج از میهن دریافت کرده ایم که متنی است درباره اعتراض به کمپانی " نوکیا - زیمنس " و در انتهای این ایمیل " لینکی " است که با کلیک کردن بر روی آن، در صفحه ای که گشوده میشود می توانید اعتراض (جهانی) خود را به کمپانی "نوکیا - زیمنس" اعلام نمائید:
Dear All
Nokia recently provided the Iranian regime with a "monitoring center" that enables security forces to tap cell phones, read e-mails, scramble text-messages, and interrupt calls. Nokia's new surveillance system has enhanced the regime's ability to crack down on dissent during recent protests. The monitoring technology is being deployed on a massive scale, with hundreds arrested thanks to Nokia's technology.Nokia has a responsibility to ensure its technology is used in an ethical manner. Take a minute to pressure Nokia to stop immediately its contract with the Iranian regime, disable its monitoring center, and explain how Iranians can circumvent the monitoring system. Tell the company you will boycott its products and urge your mobile carriers to stop selling Nokia until it stops aiding the crackdown
*****
اطلاعیه سازمان" تحکیم وحدت"
محمد صادقی عضو شورای مرکزی سازمان: بازداشت و ضرب وشتم عبدالله مومنی نوعی کینه ورزی و انتقام جویی است و ربطی به مسائل انتخابات ندارد.
بيش از دو هفته است که ازبازداشت و زندانی شدن تعدادی از فعالین سیاسی،مطبوعاتی و حقوق بشری که در پی نا آرامی ها و اعتراضات مردمی به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم دستگیر شده اند مي گذرد. خانواده های اين بازداشت شدگان به جز يک تماس تلفنی کوتاه هيچ اطلاعی از وضعِيت آنها ندارند.
بر خلاف قوانين و تعهدات بين المللی و کنوانسيون حقوق مدنی و سياسی، مقامات قضايی و امنیتی اجازه دسترسی به وکيل مدافع به این زندانیان نداده و همچنين به آنها اجازه ملاقات با خانواده هايشان نيز داده نشده است.
محمد صادقی عضو شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان که احمد زید آبادی دبیر کل و عبدالله مومنی سخنگوی آن هم اینک در زندان اوین به سر می برند می گوید : «متاسفانه حاکمیت به جای اینکه تلاش کند تا اعتماد از دست رفته مردم را بازیابی نماید با اینگونه برخوردهای خشونت آمیز و سرکوبگرانه سعی دارد تا از روش های امنیتی و اعتراف گیری از فعالین سیاسی به اعتراضات مردمی خاتمه بخشد وفضای رعب و وحشت و سرخوردگی را در جامعه حاکم کند. »
صادقی می افزايد: «تاکنون مقامات قضايی و امنیتی هيج اتهامی عليه اين بازداشت شدگان اعلام ننموده اند و مشخص نیست به چه جرمی این افراد که جمعی از نخبگان سیاسی ، مطبوعاتی و بعضی هنرمندان و دانشجویان این مملکت هستند را بيش از دو هفته است در زندان نگاه داشته اند. این در شرایطی است که طبق قوانين کيفری موجود می بايست در ظرف ٤٨ ساعت رسما متهم را تفهیم اتهام نمایند و قرار صادر کنند تا در محاکم قضایی و با حضور وکیل متهم به اتهامات وی رسیدگی شود .»
محمد صادقی در ادامه با اعتراض به نحوه بازداشت و تداوم حبس بی دلیل دبیر کل و سخنگوی سازمان دانش آموختگان می گوید:
متاسفانه شواهد و قراین موجود حاکی از ضرب و شتم آقای مومنی در هنگام بازداشت ایشان است که این موضوع نشان دهنده ی عمق کینه و انتقام جویی حاکمیت از تلاش های آزادیخواهانه و حق طلبانه عبدالله مومنی در گذشته و پی گیری و اعتراض ایشان نسبت به موارد نقض حقوق شهروندی و برخوردهای سرکوبگرانه با دانشجویان، زنان، فعالین حقوق بشر و قومیتها است.نا گفته پیداست که بازداشت عبدالله مومنی اساسا ارتباطی به مسائل انتخابات ریاست جمهوری و حوادث بعد از آن ندارد چرا که نوع عملکرد سازمان دانش آموختگان در همه ارکان آن از دبیر کل تا سخنگو و اعضای شورای مرکزی و شعب استانی این سازمان حرکت در مسیری قانونی به منظور دعوت مردم به حضور درانتخابات به عنوان فرصتی مسالمت آمیز برای تغییر در مدیریت اجرایی کشور بود و بی شک موضع گیری های سازمان دانش آموختگان و شخص آقای مومنی و دکتر زید آبادی درفعال سازی آرای خاموش و دعوت تحریم کنندگان به شرکت در انتخابات و و به قول آقایان خلق آن حماسه ی 40 میلیونی که دائما در بوق و کرنا می کنند و شکرانه اش را به جا می آورند، نقش به سزایی داشته که متاسفانه گویا این امر چندان به مذاق شان خوش نیامده و مشارکت حداکثری مردم باعث زحمت و دردسر بیشتر آنها برای جابه جایی آرای شده است! که این گونه پس از اعلام نتایج، نیمه های شب به منازل اعضای این سازمان هجوم برده و دبیر کل آن را دستگیر و سخنگوی آن را با مشت و لگد به زندان می برند.
سازمانهای حقوق بشردر داخل و خارج از کشور با توجه به نوع برخورد مقامات امنيتی و قضایی با زندانيان در طول ساليان گذشته از وضعيت اين بازداشت شدگان که پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم در زندان به سر مي برند شديدا ابراز نگرانی کرده اند. مقامات زندان با قرار دادن زندانيان سياسی در شرايط سخت مانند نگه داشتن آنها در سلولهای انفرادی، ممانعت از ملاقات با وکلای مدافع و عدم اجازه ملاقات با خانواده هايشان، بی خوابی دادن مکرر به زندانيان، همچنين بازجويی های طولانی و ضرب وشتم در هنگام بازجويی زندانيان را وادار به اعترافات ازپيش ساخته مي سازند.
صادقی که خود نیزدر روزهای اخیر دو بار به یکی از نهاد های امنیتی احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است ادامه می دهد: «دلیل محروم کردن اين زندانیان از ملاقات با وکیل و خانواده هایشان قرار دادن آنها را در بی خبری کامل و افزایش فشار های شدید روحی و روانی بر این افراد است تا شرایطی فراهم شود که بتوانند القائات خود را به اين زندانیان تحميل سازند و پروژه ی مضحک و نخ نما شده ی اعتراف گیری تلویزیونی را آغاز نمایند.»
در روزهای گذشته صدا و سیمای جمهوری اسلامی با پخش تصاویری از برخی بازداشت شدگان عادی و اعتراف آنها به ارتباط با برخی سازمانهای تروریستی سعی در القاء دست داشتن عوامل بیگانه در نا آرامی های اخیر داشته است همچنین پخش اعترافات امیر حسین مهدوی از اعضای برجسته ی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و شایعه اعترافات مشابه از سوی محمد قوچانی( روزنامه نگار) و محمد علی ابطحی (مشاور سابق محمد خاتمی) و دیگر بازداشت شدگان نشان دهنده ی افزایش فشار ها بر این افراد است که این موضوع باعث نگرانی بیش از پیش خانواده های این زندانیان از وضعیت سلامتی آنها است.
*****
اتحاديه اروپا: "آماده اقدام هستیم"
اتحاديه اروپا دیروز پنجشنبه اعلام كرد كه اگر جمهورى اسلامى ايران كارمند ايرانى سفارت بريتانيا در تهران را آزاد نكند آماده است تا عليه اين كشور اقدام كند.
لندن به نشست مقام های ارشد امور خارجه اتحاديه اروپا پيشنهاد كرده است در صورتى كه تهران كارمندان ايرانى بازداشت شده سفارت بريتانيا را آزاد نكند ۲۷ كشور عضو آن سفيران خود را از پايتخت جمهورى اسلامى ايران فرا بخوانند. يك سخنگوى كارل بيلت، وزير امور خارجه سوئد، كه كشورش رياست دوره ای اتحاديه اروپا را بر عهده دارد گفت: در صورتى كه پاسخى از رژيم ايران دريافت نكنيم ما آماده اقدام هستيم.
بر اساس اعلام بريتانيا، تاكنون هشت نفر از ۹ كارمند ايرانى سفارت اين كشور در تهران آزاد شده اند. اين افراد روز یکشنبه هفتم تیرماه از سوى وزارت اطلاعات جمهورى اسلامى و به اتهام آنچه دخالت در آشوب های داخلى این كشور خوانده شده است، بازداشت شدند.
وزارت اطلاعات رژیم بريتانيا را متهم كرده است كه كارمندان خود را به تظاهرات مخالفان نتايج انتخابات رياست جمهورى فرستاده و به نا آرامى هاى دو هفته پس از انتخابات دامن زده است. لندن به شدت اين اتهام را رد كرده است.
نشست دو روزه مقام هاى ارشد وزارتخانه هاى امور خارجه كشورهاى عضو اتحاديه اروپا روز پنجشنبه در استكهلم آغاز شد و هدف آن نيز نحوه پاسخ به وقايع ايران پس از انتخابات روز ۲۲ خرداد است. ايرنا بوسيچ، سخنگوى وزير امور خارجه سوئد، اظهار اميدوارى كرده است كه نيازى به تعليق مناسبات ديپلماتيك بين اتحاديه اروپا و تهران نباشد. وى گفت: ما علاقمنديم كه روابط خود را با ايران حفظ كنيم و انتظار مى رود كه به رغم بروز مسئله كارمندان سفارت بريتانيا، تماس هاى بيشترى با تهران داشته باشيم.
خانم بوسيچ افزود: ما گام به گام پيش مى رويم و منتظر پاسخ ايرانى ها مى مانيم. به گزارش خبرگزارى فرانسه، اتحاديه اروپا مايل نيست سفيران خود را از تهران فرا بخواند ولى آنها اميدوارند كه جمهورى اسلامى هر چه زودتر تمام كارمندان سفارت بريتانيا را آزاد كند.
قرار است كه موضوع ايران يكى از محورهاى مذاكرات سران گروه هشت كشور صنعتى جهان باشد و در همين زمينه آنگلا مركل، صدر اعظم آلمان، روز پنجشنبه ابراز اميدوارى كرد كه اين نشست «پيام همبستگى محكمى» در حمايت از مردم ايران بفرستد.
*****
دنیا از "خواب خرگوشی" بیدار شده...!!
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، دیروز پنج شنبه یازدهم تیرماه (2 ژوئیه) در سخنانی حوادث ایران را مشابه برخورد اشتازی پلیس مخفی آلمان شرقی در دوران تسلط کمونیست ها در این کشور توصیف کرد.
خانم مرکل که در پارلمان آلمان صحبت می کرد، گفت: به خوبی بیاد دارم که قبل از فروپاشی دیوار برلین در آلمان شرقی، بسیار مهم بود که مردم در سراسر جهان بدانند که تا چه حد زندانی در زندان های حکومت اشتازی وجود دارد.
صدراعظم آلمان همچنین گفت : مقامات ایران به ویژه در عصر ارتباطات مدرن باید بدانند که ما از تمامی توانمان استفاده خواهیم کرد تا به کسانی که در جریان ناآرامی اخیر در ایران دستگیر شده اند ، این اطمینان را بدهیم که آنها را فراموش نکرده ایم.
خانم مرکل همچنین خواستار آن شد تا رهبران هشت کشور صنعتی جهان در جریان نشستی که در هفته آینده در ایتالیا برگزار می شود، پیامی قاطع را به مقامات ایران ارسال کنند.
آنگلا مرکل همچنین گفت: ما در روزهای گذشته شاهد حوادث تکان دهنده ای در ایران بودیم و امیدواریم که شرکت کنندگان در نشست گروه هشت با اتفاق نظر این پیام را به مقامات ایران بدهند که رعایت حقوق مدنی و انسانی تفکیک ناپذیر است و این حقی است که مردم ایران هم باید از آن بهره مند شوند.
آلمان، ایتالیا و فرانسه از جمله کشورهایی هستند که خشونت ها علیه معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری را محکوم کرده و خواستار توقف این خشونت ها شده اند.
آنگلا مرکل پیشتر در بیانیه ای که منتشر کرده بود از مقام های ایران خواسته بود تا امکان اعتراضات آرام را به معترضان بدهند و از اعمال خشونت علیه آنها خودداری کنند. او همچنین خواهان آزادی بازداشت شدگان نیز شده بود.
در همین حال فردریک راینفلدت، نخست وزیر سوئد که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را روز گذشته برعهده گرفت، ابراز امیدواری کرده است که " ایران تصمیم درستی بگیرد تا باعث رویارویی جامعه بین المللی با این کشور نشود."
آقای راینفلدت دولت ایران را متهم کرد که می کوشد اعتراضات مردمی را به مداخله کشورهای دیگر نسبت دهد و افزود " اروپا و سایر کشورها باید دست به اقدامی بزنند که بهانه ای برای خشونت و سرکوب به دست دولت ایران ندهد."
*****
درخواست محاکمه موسوی
صد تن از نمايندگان مجلس روز گذشته در نامه ای به قوه قضائيه خواستار برخورد با «عوامل اغتشاشات» اخير شده اند و نماينده اروميه می گويد: مير حسين موسوی از متهمان اصلی اغتشاشات اخیر است.
حميد رسايی، نماينده تهران و حامی محمود احمدی نژاد، به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، گفته است: يکصد نفر از نمايندگان مجلس در نامه ای به قوه قضائيه خواستار محاکمه «عوامل اغتشاشات اخير» و «جلوگيری از اعمال غير قانونی» آنان شدند. رسايی همچنين می گويد: برخی از «سرکردگان اين حوادث هنوز به حرف های غير قانونی خود ادامه می دهند.»هرچند این مردکبی سروپا اسامی اين «سرکردگان» را مشخص نکرده است، اما به دنبال تاييد نتيجه انتخابات توسط شورای نگهبان در روز دوشنبه، مير حسين موسوی، مهدی کروبی، محمد خاتمی، آيت الله سيد جلاالدين طاهری، جبهه مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، دولت بر آمده از انتخابات ۲۲ خرداد ماه را «غير قانونی» اعلام کرده اند.
دو روز پس از تاييد انتخابات رياست جمهوری توسط شورای نگهبان، مير حسين موسوی در بيانيه ای جديد با غير مشروع دانستن دولت محمود احمدی نژاد اعلام کرد: مسئوليت تاريخی ماست که به اعتراض ادامه دهيم.
در همين زمينه، سيد سلمان ذاکر، نماينده اروميه و عضو کميسيون قضايی مجلس، از شکايت نمايندگان از ميرحسين موسوی خبر داده است. ذاکر، ميرحسين موسوی را به «اقدام عليه امنيت کشور، اخلال در نظم عمومی و تشويش اذهان عمومی» متهم کرده، و گفته است: مير حسين موسوی يکی از متهمان اصلی اغتشاشات اخير است.
*****
اطلاعیه زیر را بصورت ایمیل از یک هم میهن در نروژ دریافت کرده ایم:
**
همبستگي و حمايت از مبارزات هم میهنان در ايران
روز سه شنبه ٧ ژوئیه در مركز اسلو جلو پارلمان نروژ در اعتراض به سركوب مبارزات مردم٬ در اعتراض به دستگيريهاي گسترده و قتل دهها نفر در تظاهراتهاي اخير٬ در اعتراض به ۳۰ سال حكومت ترور اسلامي و در دفاع از مبارزات گسترده و وسيع مردم عليه حكومت اسلامي ايران به خيابان مي آييم و اعلام مي كنيم حكومت اسلامي بايد برود! حكومت سنگسار و اعدام و ضد زن بايد برود.
ما از همه مخالفين جمهوري اسلامي٬ از همه معترضين به قوانين و مقررات ضد انساني در ايران و همه كسانيكه براي سرنگوني کليت اين حكومت ضد انساني فعاليت ميكنند٬ دعوت مي كنيم در اين تظاهرات حضور بهم رسانند.
زمان: سه شنبه ٧ ژوئیه ساعت٦ تا ٧ بعد ازظهر - مكان: جلو پارلمان نروژ.
در ضمن، به اطلاع ميرساند که روز پنجشنبه ٩ ژوئیه همزمان با سالگرد ١٨ تير از ساعت ٦ بعد ازظهر و روز شنبه ١١ ژوئیه ساعت يک بعد ازظهر تظاهراتهاى مشابهى در همين محل برگزار خواهد شد.
کميته حمايت از مبارزات مردم ايران – نروژ
تلفن تماس :
صابر رحيمى ٠٠٤٧٩٨٦٩٤٠٠١
على فکرى ٠٠٤٧٩٩٦٣١٧٣٦
*****
اعدام شش نفر در زندان اوین
شش محکوم به قتل روز گذشته در زندان اوین اعدام شدند. عصمت‌الله جابری، دادیار اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران می‌گوید که چند نفر از این محکومان متهم به قتل همسرانشان بوده‌اند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شب گذشته دو محکوم به اعدام از سوی اولیای دم بخشیده شدند.
خبرگزاری فرانسه شمار اعدام‌های ایران در سال جاری میلادی را ۱۴۸ مورد ذکر کرده‌است. بر پایه گزارش عفو بین‌الملل، سال گذشتهٔ میلادی نیز ۱۷۷ نفر در ایران اعدام شدند.
دادیار اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران به ایسنا گفته‌است که حکم اعدام یکی از محکومان نوجوان با دستور رئیس قوه قضائیه به تعویق افتاد. حسین ر. متهم است که در ۱۶ سالگی مرتکب قتل شده‌است. بر پایه یک رویه قضائی در ایران، افرادی که در سنین زیر ۱۸ سال مرتکب قتل و حکم قصاص آنها صادر شده، تا رسیدن به سن ۱۸ سال اعدام نمی‌شوند. در حال حاضر ۱۳۰ نوجوان محکوم به اعدام در زندان‌های جمهوری اسلامی، متظر اجرای احکامشان هستند.
سازمان عفو بین‌الملل در گزارش سالانه خود، ایران را پیشگام اعدام نوجوانان مجرم در جهان معرفی کرده‌است.
مجلس ایران طرح اولیه لایحه‌ای را به تصویب رسانده که اعدام مجرمان زیر ۱۸ سال در جمهوری اسلامی را متوقف می‌کند. این لایحه با عنوان کلی «لایحه مجازات اسلامی» در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در دست بررسی است و بخش‌های مربوط به حذف اعدام افراد زیر ۱۸ سال از قوانین جمهوری اسلامی به تائید اعضای این کمیسیون رسیده‌است. بر پایه این مصوبه و به گفته علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه، «اطفالی که بالغ شرعی هستند، اما زیر ‪ ۱۸‬سال سن داشته باشند، چنانچه شبهه در کمال عقل و رشد آنها به وجود آید، حدود و قصاص برای آن‌ها اجرا نمی‌شود.» سن بلوغ شرعی برای دختر ‪۹‬ سال و برای پسر ‪ ۱۵‬سال است.
ایران یکی از معدود کشورهایی است که در آن حکم اعدام برای افرادی که در سنین زیر ۱۸ سال مرتکب قتل می‌شوند، صادر می‌شود. وکلای مدافع نوجوانان زیر ۱۸ سال خواهان این هستند که تا زمان تصویب و ابلاغ این لایحه اجرای اعدام این کودکان متوقف شود.
*****
در آخرین دقایق روز گذشته (حدود 11:58 پنجشنبه) فوروارد ایمیلی دریافت کردیم از یکی از یاران خارج از میهن.
اصل ایمیل از سوی گروه یا تشکیلات و یا سازمانی است بنام "آفتاب - باران"، که در کنار این نام جمله "سفارت ایران در سوئد" نیز دیده می شود.
این ایمیل فقط لینک ویدئوی زیبائی است که این گروه یا سازمان، با استفاده از ترانه و آواز جدیدترین ویدئوی خانم "گوگوش" ساخته اند و اگر بخاطر داشته باشید، ما هفته گذشته (سه یا چهار روز پیش) برای نخستین بار اصل ویدئوی خانم گوگوش را در همین" تارنما" به نمایش نهادیم.
با هم به دیدار ویدئوی ساخته شده توسط هم میهنان ساکن "سوئد" بنشینیم:
*****
روز به خیر. ساعت "00:30" بامداد آدینه 12 تیرماه است. و ما روز جدیدی را میرویم که آغاز نمائیم. روزی که شاید مانند سایر روزهای گذشته، ماه های گذشته و سالهای گذشته ، در هر گوشه این شهر و دیار و سرزمین خطری و یا حادثه ای در انتظارمان باشد. اما چه باک. آن که به پیشواز حادثه نمیرود، زنده نیست، مرده ای متحرک است که ادای زندگان و زیستن را در می آورد زیرا که:
ما زنده به آنیــم که آرام نگـیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
مرگ بر آخوند - مرگ بر رژیم ولایت وقیح

مرگ بر مزدوران و اوباشان این رژیم فاسد

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ