سرود ملی: ای ایران ای مرز پرگهر

نقش دولتمردان و رسانه های آمریکایی در شورش 22 بهمن 1357

۱۳۸۸/۰۴/۲۵

پنجشنبه: 25/4/1388
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
روزتان خوش، اگرچه که اینک برای شما هم میهنان نیمه شب است و شاید بسیاری برای ساعاتی استراحت و فراموشی یک روز بد و پرحادثه دیگر، بدامان خواب و بستر پناه برده اید.
اما ، ما روز پنجشنبه 25 تیرماه را آغاز کرده ایم و اینک ساعت 00:15 بامداد است. ما نیز چون شما روزی سرشار از غم را به انتها رساندیم. این روزها از زمین و آسمان برایمان حادثه و ماجراهای غمگین کننده می بارد و بلا بر سرمان نازل می گردد. دیروز حوالی نیمروز با سقوط هواپیمائی عده زیادی از هم میهنان جان باختند. اینان را نیز باید جانباختگان و یا بقولی شهیدان میهن نامید زیرا که، رژیم دجالان از سی سال به اینسو با نادانی؛ چنان میهن ما را دچار تحریم های جهانی ساخته اند که هیچ کشوری در جهان حاضر نیست به آنان هواپیماهای مدرن بفروشد و ناگزیرند هواپیماهای عهد دقیانوس "روسی" را که خود آن پلیدان(حکام سرزمین روس) قصد دارند از رده خارج کرده و به زباله دان بفرستند، خریداری و استفاده نمایند.
طی سالهای قدرت نمائی و اشغال میهن توسط ملایان بی شرافت و بی وجدان، این نخستین بار نیست که بیشمار کسانی از هم میهنان ما با سقوط هواپیماهای قراضه روسی جان گرامی خویش را از دست میدهند و هزاران خانواده تا کنون درین مضحکه و غوغا یا جان باخته اند یا به عزای عزیزان خویش روزگار می گذرانند.
شرمتان باد که ثروت ملی این ملت نجیب را به جیب های گشاد تروریست هایی چون حماس و اسد و چاوز و ... سرازیر می نمائید اما برای آسایش ملت خویش حتا گامی کوچک بر نمی دارید. با این توضیح که غیر از آنچه که پس از سرقت و چپاول ثروت های ملی و واریز به حسابهای مخفی خود در بانکهای خارج از میهن؛ باقی می ماند، صرف هزینه های بیهوده ای مانند اقدامات پلیدتان مانند "غنی سازی" اورانیوم و یا ایجاد پایگاهها و نیروگاه های اتمی می گردد که درین مورد نیز باز این روسیه است که شریک دزد و رفیق قافله است... اگر براستی به خدائی اعتقاد و ایمان دارید، همان خدایتان سزای اینهمه جنایات شما را در "عقبا" بدهد، زیرا که سزای دنیوی شما را همین ملت دردمند و عزادار خواهند داد.

*****
علیرغم تلاش رژیم، هیچ خبری در ایران مخفی نمی ماند
دیروز برایتان گزارش داده بودیم که قرار بود طبق تصمیم اتخاذ شده از سوی سه نفر از رهبران سندیکای کارگران آذربایجان، اعتصابی در تصفیه خانه شهر تبریز صورت بگیرد که این عمل پیش از اجرا، توسط یک فرد خود فروخته از عمال رژیم در آنسوی مرزهای میهن شرحه شرحه شده و بلا کشیده، به دستگاههای سرکوبگر رژیم گزارش شد و آنان با دستگیری سه نفر یاد شده بالا و نیز اشغال تصفیه خانه تبریز، از این حرکت ملی و مردمی و میهنی جلوگیری کردند.
هنوز بدرستی نمی دانیم خائنی که این خبر را به مراکز سرکوب رژیم لو داده که بوده و نام و نشانش چیست، اما از آنجایی که یاران نفوذی ما در حساس ترین مراکز و نهادهای اشغالگران میهن رسوخ یافته و فعال هستند؛ بزودی نام و نشان این مزدور و سایر مزدوران و مواجب بگیران رژیم در خارج از میهن را کشف کرده و به اصلاع همگان خواهیم رساند.
آنچه در این میانه حایز اهمیت است، این نکته میباشد که برخلاف میل و تلاش دجالان برای مخفی نگاهداشتن اخباری اینچنینی، اخبار در ایران هیچگاه مخفی نمانده و نمی ماند همچنان که این بار نیز این خبر مهم از طریق دهان بدهان و سینه به سینه بگوش اهالی تبریز رسانده شد و در واکنش به این موضوع، شب گذشته گروهی از رادمردان آذری، فرزندان خلف "ستارخان و باقرخان"، به نشانه اعتراض به این مخفی کاری دَد منشانه و عدم انتشار خبری باین مهمی از سوی دستگاههای رسانه ای رژیم از قبیل رادیو و تلویزیون و مطبوعات، در مقابل ساختمان صدا و سیمای شهر تبریز اجتماع کرده و شعارهائی تند سر دادند.
در پایان همین همایش نیز، گروهی از جوانان و مردم خشمگین تلاش کردند که ساختمان تلویزیون را بطور کلی منهدم نمایند که با دخالت نیروهای سرکوبگر این عمل متهورانه به نتیجه نرسید اما بهرروی، قسمتی از ساختمان به آتش کشیده شد.
خبر فوق و عکس های مربوطه را یکی از یارانمان از تبریز برایمان ایمیل کرده و توضیح داده که این عکس ها را از یک نشریه خارج از میهن (..!؟) کپی کرده که به همین دلیل کیفیت آن زیاد روشن و گویا نیست.
*****
پایان تردید و دو دلی....
میرحسین: همگام با دیگر مومنان به عدالت و آزادی، روز جمعه در میان صفوف شما حاضر خواهم شد.
به گزارش موج‌سوم به نقل از وب سایت قلم، مهندس میرحسین موسوی در پاسخ به دعوت مردم درخصوص شرکت وی در نماز جمعه این هفته تهران بیانیه ای صادر کرد.
متن کامل بیانیه موسوی به این شرح است:
به نام خدا و با تقدیم سلام متقابل از آنجا که اکیداً پاسخ به دعوت همدلان و همراهان در راه صیانت از حقوق مشروع زندگی آزاد و شرافتمندانه را بر خود واجب می دانم، روز جمعه مورخ 26/04/88 در میان صف های شما حاضر خواهم شد. تمسک به حبلُ المَتین ایمان و قرار گرفتن در حِصن امن الهی که این دعوت شما متضمن آن است بهترین طریق وصول به آزادی های به ناحق مسلوب شده از ماست.
با تقدیم احترام
برادر شما میرحسین موسوی 24/ 04/ 88
*****
سایت تابناک - كدخبر: ۵۵۷۷۱
تاريخ: ۲۴ تير ۱۳۸۸ - ۲۳:۰۳
یک منبع نزدیک به رئیس مجلس خبرگان خبر داد؛
نکات مهمی پیرامون حضور هاشمی رفسنجانی درنماز جمعه این هفته
یک منبع نزدیک به هاشمی رفسنجانی اعلام داشت نماز جمعه این هفته تحول مهمی در سامان دادن شرایط سیاسی امروز است و به نظر می رسد که رئیس مجلس خبرگان رهبری نقش خود را در باز گرداندن اعتماد عمومی در تحولات جاری ایفا خواهد کرد.به گزارش خبرنگار "تابناک" ، این منبع اظهار داشت هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از یاران امام ودوستان وهمراهان رهبری، همواره دغدغه حفظ جمهوریت واسلامیت نظام را داشته وحاضر به هزینه کردن آبروی خود برای نظام وانقلاب است.بر پایه این گزارش، آقای موسوی وجمعی از یاران او نیز در نماز جمعه این هفته حضور خواهند یافت و در کنار آحاد مردم تهران نماز عبادی – سیاسی جمعه را برگزار خواهند کرد.در همین حال یکی از نزدیکان مهندس موسوی خبر داد که ،یاران و همراهان موسوی به او توصیه کرده اند که در نماز عبادی – سیاسی جمعه حضور یابد و مهندس موسوی در نماز این هفته حتماً شرکت خواهد کرد .همچنین این مبنع به "تابناک" گفت: هاشمی رفسنجانی به احتمال زیاد در خطبه های این هفته ،ضمن دفاع از حقوق مردم ، نارضایتی خود را از حوادث پس از انتخابات وتحت فشار قرار گرفتن مردم اظهار خواهد داشت. بیژن نامدار زنگنه عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از افراد نزدیک به موسوی در فعالیتهای انتخاباتی اخیر هم در پاسخ به سؤالی در خصوص شرکت در نماز جمعه این هفته تهران گفت:انشاءا..ما همه در نماز جمعه این هفته تهران که به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار می شود شرکت خواهیم کرد و با استفاده از فرصتی که شارع مقدس با این نماز سیاسی برای ما فراهم کرده است بار دیگر با امواج سبزحضورمان ، برشعورسیاسی،عدالت خواهی،مردم سالاری وضرورت احیای مجدد راه امام راحل تاکید خواهیم کرد.

*****
عکس هائی در رابطه با سانحه سقوط هواپیماکه تا این لحظه (ساعت 2:00 بامداد پنجشنبه 25 تیرماه) برایمان ارسال گردیده است. در صورت دریافت عکس های بیشتر، بتدریج انتشار خواهیم داد.

*****

مهدی کروبی به ديدار خانواده سهراب اعرابی رفت
کروبی:‌ آيا پاسخ اعتراضات آرام گلوله بود؟

مادر سهراب: از تمامی نهادهای مرتبط شکايت خواهم کرد
***
سحام نيوز :‌ مهدی کروبی عصر امروز با حضور در منزل سهراب اعرابی که در حوادث اخير به شهادت رسيد ضمن تسليت به خانواده وی اعلام کرد که همچنان پيگير حقوق بازداشت شدگان و آسيب ديدگان حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری دهم خواهد بود . به گزارش سحام نيوز کروبی در اين ديدار با ابراز تاسف نسبت به اينکه اعتراضات ارام مردم نسبت به نتيجه انتخابات با گلوله پاسخ داده شد گفت: ‌
"‌انتخاباتی برگزار شد که مردم نسبت به نتيجه ان معترض بودند و بنابراين با برگزاری راهپيمايی های آرام خواهان احقاق حق خود بودند ولی متاسفانه عده ای با گلوله پاسخ اعتراضات آرام مردم را دادند . ولی آيا بايد پاسخ اعتراضات مردم اين گونه داده می شد ."‌ وی افزود: ‌‌"من از همان ابتدا پيگير احقاق حقوق بازداشت شدگان و آسيب ديدگان حوادث اخير بوده ام و حتی با نگارش نامه ای به آقای هاشمی شاهرودی رييس قوه قضائيه از وی درخواست کردم تا هرچه سريعتر تکليف کسانی که بدون هيچ اتهامی و تنها به دليل اعتراض به نتيجه يک انتخابات بازداشت شده اند را مشخص کنند و البته در روزهای آينده نيز اين قضايا را پيگيری خواهم کرد."‌کروبی تاکيد کرد: "‌من از مسئولان درخواست می کنم که پاسخگوی خانواده های آسيب ديدگان حوادث اخير باشند و چه بسيارند خانواده های که اين روزها طی تماسی اعلام می کنند که از سرنوشت فرزندانشان بی خبر هستند."‌ در همين حال خانواده اعرابی ضمن قدردانی از تلاش های کروبی برای احقاق حقوق آسيب ديدگان حوادث اخير خواستار پاسخگويی نهادهای مربوطه به شهادت فرزندشان شدند. مادر اعرابی که هممچنان اشک در چشمانش جمع می شد با بغضی که در گلو داشت به شرح ماجرايی که بر او گذشته است پرداخت و گفت: ‌"‌هنگامی که با بنده تماس گرفتند گفتند که به زندان بيايم چرا که قرار است پسرم آزاد شود ولی وقتی من به آنجا رفتم جسد وی را تحويل گرفتم، چه کسی پاسخ گوی اين اتفاق خواهد بود."‌ وی گفت :‌ "تاکنون هيچ يک از نهادهای مربوطه درباره اين اتفاق به من پاسخی نداده اند و من از تمامی نهادهای مرتبط شکايت خواهم کرد."‌ گفتنی است هنگامی که کروبی به محوطه منزل اعرابی رسيد تنها خانواده وی در انتظارش نبودند بلکه جمعيت بسياری در آنجا تجمع کرده بودند و با سر دادن شعارهايی چون کروبی کروبی حمايتت می کنيم و يا کروبی با غيرت برس به داد ملت خواستار ادامه پيگيری های او برای احقاق حقوق بازداشت شدگان و آسيب ديدگان حوادث اخير شدند.
*****
سرمقاله "روزی"نامه کیهان، ملک طلق و ارثیه پدر(ناداشته) حسین بازجو که قرار است تا ساعاتی دیگر در تهران و ایران انتشار یابد و ما از طریق یارانمان در چاپخانه کیهان دریافت کرده ایم.
فرمایشات حسین بازجو....!!
فردا نمازجمعه تهران به امامت آقاي هاشمي رفسنجاني برپا مي شود. نوبت ايشان بنا به دلايلي كه نياز چنداني به توضيح ندارد، چند هفته عقب افتاده بود و از سوي ديگر در حالي كه نام امام جمعه موقت به روال هميشگي روزهاي چهارشنبه هر هفته طي اطلاعيه اي از سوي ستاد نمازجمعه تهران اعلام مي شود، اين هفته خبر امامت جمعه آقاي هاشمي رفسنجاني از روز يكشنبه هفته جاري روي خروجي خبرگزاري هاي داخلي و خارجي قرار گرفت و روزنامه هاي مدعي اصلاحات كه تاكنون رغبت چنداني براي اعلام نام ائمه جمعه موقت تهران نداشتند، اين بار خبر امامت جمعه آقاي رفسنجاني را با آب و تاب و از چند روز قبل در صفحه اول خود جاي داده و درباره آن به تحليل و تفسير نشستند. اين واكنش غيرعادي نسبت به نمازجمعه اين هفته و امامت آقاي هاشمي رفسنجاني منحصر به سايت ها و روزنامه هاي مدعي اصلاحات نبود، بلكه بسياري از رسانه هاي بيگانه و خبرگزاري هاي خارجي نيز بخش قابل توجهي از تفسيرهاي خبري خود درباره ايران را به نمازجمعه اين هفته تهران و امامت آقاي هاشمي رفسنجاني در آن اختصاص دادند.
خبرگزاري هاي خارجي، سايت هاي ضدانقلاب و شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان و برخي از سايت ها و روزنامه هاي مدعي اصلاحات در تفسيرها و تحليل هاي خود پيرامون نمازجمعه اين هفته تهران روي دو نكته تمركز ويژه اي داشته اند، فراخوان مجموعه مخالفان دولت و مخالفان نظام به حضور در نمازجمعه و توصيه به آنها براي سردادن شعارهايي عليه انتخابات و در صورت ممكن عليه نظام.
برخي از رسانه هاي ياد شده با اشاره به حمايت آقاي هاشمي رفسنجاني از نامزد شكست خورده جبهه اصلاحات و ناكامي دشمن در آشوب هاي خياباني بعد از انتخابات، از نمازجمعه اين هفته تهران به عنوان يك «فرصت» براي ابراز وجود ياد كرده و هواداران را به حضور چشمگير و طرح شعارهاي ساختارشكن-بخوانيد شعارهاي ديكته شده محافل بيروني- دعوت كرده اند.
در اين ميان چند سايت خبري غیر قانونی و سايت وزارت خارجه اسرائيل و... كه وابستگي خود به سازمان هاي اطلاعاتي قدرت هاي بيگانه را انكار نمي كنند نيز، كوشيده اند برخي از آداب نمازجمعه، نظير دو ركعت بودن آن، قنوت قبل از ركوع در ركعت اول و قنوت بعداز ركوع در ركعت دوم و... را كه با نمازهاي ديگر متفاوت است به هواداران آموزش بدهند. جالب آن كه يكي از اين سايت ها «قنوت» را با «غ»! و ديگري ركوع را «ركو»! نوشته است. يك سايت ضد انقلاب كه مركز آن در لس آنجلس است نامه يكي از مراجعه كنندگان سايت را بازتاب داده كه مي نويسد؛ بايد به جمهوري اسلامي آفرين گفت كه اول ما را به فرياد الله اكبر كه شعار شناخته شده اين رژيم است وادار كرد و حالا ما را به نمازجمعه كه آن هم پايگاه رژيم است دعوت مي كند و شما - خطاب به سايت مزبور- مثل... نشسته ايد و فريب رژيم اسلامي را مي خوريد!
گفتني است برخي از اخبار و گزارش هاي موثق از تلاش گسترده اعضاي ستاد يكي از نامزدهاي اصلاحات در فراهم آوردن تسهيلات لازم!! براي اعزام افراد به نمازجمعه فرداي تهران حكايت مي كند و...
و اما، توده هاي عظيم مردم و خيل گسترده حزب الله كه بارها فداكاري و پاكبازي خود در راه اسلام و انقلاب را به نمايش گذارده اند، اگرچه از آقاي هاشمي رفسنجاني گلايه هاي برحق و قابل توجهي دارند ولي با توجه به آنچه شرح آن گذشت، نبايد نمازجمعه فرداي تهران را خالي بگذارند. حضور توده هاي عظيم مردم وفادار و فداكار مثل هميشه توطئه هاي دشمن كه اين بار قرار است به نمازجمعه كشيده شود! را ناكام مي گذارد، اما در حضور فردا بايستي به دو نكته ضروري توجه داشت؛
1- يك خبر كاملا موثق حاكي از آن است كه فردا عده اي قصد تحريك و نهايتا ايجاد درگيري در نماز جمعه- ولو درگيري لفظي- دارند. و حتي شنيده شده كه قرار است افرادي با ظاهر حزب اللهي زمينه اين تحريك و درگيري را فراهم آورند. بنابراين نمازگزاران جمعه بايد توجه داشته باشند كه به هيچ وجه فريب اين ترفند را نخورند و كساني را كه احتمالا شعارهاي تفرقه انگيز مي دهند، طرد كرده و از خود برانند.
2- حضور فردا بايستي تابلوي روشن و شناسنامه كاملا آشكاري داشته باشد تا ديگران نتوانند آن را به نفع اهداف سوء و انگيزه هاي ضدانقلابي خود مصادره كنند، اما چگونه؟
جمعيت بايستي هويت ولايي و انقلابي خود را به صراحت ابراز كرده و بر آن تاكيد بورزد. بهترين راه كار براي اين منظور، سردادن شعارهاي قاطع و بلند با مضمون پيروي كامل از رهبر معظم انقلاب است شعارهايي نظير؛ «ما اهل كوفه نيستيم، علي تنها بماند»، «خوني كه در رگ ماست، هديه به رهبر ماست»، «ما همه سرباز توئيم خامنه اي، گوش به فرمان توئيم خامنه اي» و...
بايد توجه داشت كه به شدت از طرح شعارهاي تفرقه انگيز خودداري شود چرا كه دشمنان در پي تبديل نماز وحدت آفرين جمعه به صحنه تفرقه و درگيري و نهايتا مظلوم نمايي به نفع فتنه انگيزان هستند.

و اما، سخني نيز با خطيب محترم جمعه تهران در ميان است. اگرچه آقاي هاشمي رفسنجاني از دولت آقاي احمدي نژاد - به هر علت كه اين وجيزه جاي آن نيست - دل خوشي ندارند ولي جماعتي شناخته شده و بدسابقه در رخدادهاي ماجراجويانه بعد از انتخابات اخير به بهانه مخالفت با احمدي نژاد، عليه برخي از مباني شناخته شده و بنيادين اسلام و نظام اسلامي دست به آشوب زده بودند. بديهي است اين جماعت بدنام كه آشكارا از حمايت بيگانگان نيز برخوردار بودند به هيچوجه در جمع 13ميليوني كساني كه به احمدي نژاد راي نداده اند قابل شمارش نيستند. آن 13 ميليون در مجموعه 40 ميليوني مردم شريف ايران قرار دارند، هر چند كه با 25 ميليون ديگر اختلاف سليقه داشته باشند، بنابراين از آقاي هاشمي رفسنجاني كه نشان داده اند در تحليل مسائل سياسي ناتوان نيستند، انتظار آن بود كه عليه آشوبگران و غائله آفرينان با صراحت موضع گيري كرده و اقدامات غيرقانوني و فتنه انگيزانه آنان - كه ديگر ربطي به اين دولت و آن دولت نداشت - را محكوم كنند. محكوميت اين عده، ترجمان روشني از احترام به قانون و تجليل از حضور حماسي و 85 درصدي مردم با شركت 40 ميليوني در انتخابات 22 خرداد بود. حماسه اي كه پيوند جمهوريت و اسلاميت را در بالاترين مقياس ممكن به نمايش گذاشته و دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب و امام(ره) را به حيرتي آميخته با حسرت و تعجبي توأم با غضب روبرو كرده بود و...
اكنون، اما انتظار مردم از جناب هاشمي رفسنجاني آن است كه به عنوان خطيبي توانا در نماز جمعه فردا، با سخنان خود از قلوب مردم گلايه زدايي و از اذهان آنان رفع ابهام كنند و طمع دشمنان درباره ايشان را كه به يقين خام است، ناكام بگذارند.
**
و اینهم "هجونامه"ای که مدتی قبل، یار گرامی ما جناب دکتر رضا بحری برای این مردک پست و بی آبرو سروده بود:
**
نشسته شیخ نادانی به "کیهان"
نویســـد حرف مفت از این و از آن
و پندارد همی شخصی بزرگ است
ولی افسوس دَرّنده چو گرگ است
ِچکَد از چنگ و دندانش چو باران
همی خون شریفِ َسر ِبداران
پیام من به این قاتل چنین است
که راه و رسم بدکاران همین است
که گرگی رو سیَه چون تو، بد اندیش،
نویسد روز و شب از کِشتِه ی خویش
که قدّاره است در مشتت، قلم نیست
ترا پروای رنـج و درد و غم نیست
قـلم می گریـد از بی شرمی تـو
که "روزی"نامه شد سرگرمی تو
تو در فکر دو روزی قدرت هستی
ز بس که خوار و بی مقدار و پستی
ولی آید ز رَه، روزی که ملت
بکوبد مشت بر فرقت، به ذلت
دهــان یاوه گویت را ببنـــدد
گریبـانت دَرَد، آنگــه بخنـــدد
"شریعت" را "مداری" نیست در دَهر
به کامت می شود "شهد و شکر" زَهر
به "خوردَت" می دهند آنچه نوشتی
بسی شرمت، که ملعون و پلشتی
دلم سوزد به حالت، شیخ بدبخت
که ایرانی سزایت را دَهَد سخت
*****
اسامی بازداشت شدگان انتقالی از کمپ کهریزک به زندان اوین
مطالب ذکر شده عینا از روی صحبت های یکی از مامورین زندان اوین که دیشب نام های بازداشت شدگان را اعلام کرده است بیان شده است. گفتنی است این بازداشت شدگان که روز 18 تیر ماه بازداشت شده اند به کمپ کهریزک برده و دیشب یعنی چهارشنبه24 تیر 88 به زندان اوین منتقل شدند: "تمام این ها بازداشت موقت هستند و فعلا نه قرار وثیقه برای اینها صادر شده و نه کفالت، به این معنی که آزادی این ها معلق هستش و فعلا آزاد نمی شوند تا زمانی که مقام قضایی که این ها رو بازداشت کرده دستور آزادی آن ها را بدهند. پس مادامی که به ما دستور ندهند فکر آزادی از این در را نکنید و پس از دستور مقاماتی که این ها را بازداشت کرده اند باید به دادگاه انقلاب بروید و پس از تهیه وثیقه و ضمانت های لازم از اینجا آزاد می شوند. (اسامی نوشته شده به سختی از روی فایل صوتی نوشته شده اند، در صورتی که نام فرزند شما شبیه یکی از این نام هاست، احتمالا در ثبت اسم ها در زندان و یا گفتن اسامی اشتباه رخ داده است و احتمالا نام نوشته شده نام فرزند شماست. همچنین در صورت شبیه بودن به نام فرزندتان در بخش نظرات ایمیل خود را وارد کنید تا فایل صوتی برای شما فرستاده شود و خود شما نام فرزندتان را چک کنید) لیست اسامی خوانده شده: (نام پدر بلافاصله بعد از نام و نام خانوادگی شخص نوشته شده):
1. داود منصوری اسماعیل2. بهزاد انصاری پور نصرالله3. حامد زندی فر امام حسین4. علی داور علی عزیز5. مهرداد نوایی امیر حسین6. سامان گنجی داود7. فرامرز مفاخری احمد8. هادی روشن دل محمود9. حافظ محتاج بهروز10. بهمن امیدوار حسن11. امید رسولی کوبنده اصغر12. محمد حسن رشیدی نیا عباس13. حافظ سلطانی حسین14. کریم آرش توفیق15. بابک زینالی کریم16. محمد کامرانی علی17. مشیر هاشمی محمدرضا18. علیرضا شیخ سبزرودی بهرام19. عبدالرضا کرمی نوری محمد علی20. محمود رجب نژاد علی21. مسلم عبدی کریم22. پیمان شهنایی شهبد23. مشکات جعفری محمود24. اسحاق رضایی امام علی25. محمد صادق لو منصور26. امید میر امینی داود27. مصطفی موسوی سید جعفر28. نادر نجفی ایوب29. محسن محمدی لهراسب30. محمد فرخی یگانه عبدالحسین31. حمیدرضا متوسلیان امین32. محمود آقا بالا زاده مسعود33. مرتضی سهرابی علی محمد34. سید حسین بنی هاشمی اله رحم35. نادر احمدی بیژن36. محمد کمیل ضیاء الدین37. سیاوش یوسف راهی امان الله38. شهرام صادقی فرامرز39. ارژنگ صادقی حمید40. مجتبی رفیعی مسعود41. عماد یگانه محمود42. نادر عمره عباس علی43. اکبر طاهری محمد علی44. محمد محمد پور حیدر45. حسین باغبان ولی الله46. اکبر عنایتی قیاس47. مهرداد نادم جبار48. عمران میر امینی داود49. علی دلیریان حسین50. علی جلیل وند محسن51. علی نجاری عرض الله52. شهرام کردستانچی بهرام53. مهرزاد حقی پور علی54. بهداد عباسی کمال55. حمید نادری محمد باقر56. یوسف امامی عبدالله57. سجاد نوری محمد آبادی عباس58. شاهرخ شمس افشار علی59. رحیم ترابی علی60. محسن قندانی محمد61. محمد کیانی خدارحم62. عرفان نظری احمد63. قاسم رنجبر مهربد64. رضا احمدی وجیه الله65. احمد زمان پور محمد66. حامد نادری غلام رضا67. بردیا رضایی عباس68. وهاب غفاری محمد علی69. سعید گردعلی محمد نوش70. هادی فرزین طالب71. سجاد ایاذی محمد72. شهرام زحمتکش علی73. محمد گل محمدی اسماعیل74. مجید عابدی حسن75. صادق مروتی محمد76. مسعود بیات محمد رضا77. محمد مهدی روشناسان محمد حسن78. آریا رنجبر شریف79. علیرضا اصفهانی رضا80. اشکان اسماعیلی حسین81. پیمان کارگر مصطفی82. علیرضا چامپلاغی محمد حسین83. مهدی شاپوری عباس84. امیر اصغری صادق85. مازیار زاغی مسلم86. علی بخشایش مجید87. رضا توکلی غلامحسین88. حسین اصفهانی نعمت اله89. طاها زینالی قنبر90. علی اکبر خوش اخلاق حسین91. مسعود علیزاده اسحاق92. هومن رجبی احمد93. سجاد علیزاده ابراهیم94. بهنام رضایی محمد95. قاسم اکبری ایرج96. صابر معصومی محمد حسین97. مجتبی صادقی محمد باقر98. حمید رضا کمالی اکبر99. ساعد ملک زاده علی100. مهدی پهلوان زمان101. غلامرضا طاووسی ابولقاسم102. فرهاد پاسداری رحیم الله103. مسعود ابراهیمی امیر104. میرزا علی اکبری فضل اله105. علیرضا اردلان فریدون106. مهدی بهمن زاده بهمن107. امید کاظمی علیرضا108. امید آغک پور کریم109. حامد دبتنی غلامحسین110. علی ولی زاده یداله111. جواد قربانی عبدالحمد112. محسن دهقانی عبداله113. کیوان ظفر بخش جهانبخش114. سید میلاد حسینی سید داود115. رضا ذوقی عزیز116. فرید ابراهیم زاده عزیز117. حسین امامی کاظم118. مرتضی بنایی تراب119. سید اشکان خراسانی سید مهدی120. رضا فاضلی حسن121. علیرضا حسینیان محسن122. وحید وکیلی زکریا123. علی شمس الدینی محمد124. شاهین فتحی ابراهیم125. مهرداد گنجی عبداله126. سید مهدی شریفی محمد127. نیما وزیری رحمت اله128. سامان مکفی حمید رضا129. جعفر حسین نژاد محرم130. مجید رحیمی اسلامی محمدرضا131. رضا ابراهیم زاده علی132. روح اله شکری ستار133. حمید حجار خواه غلامرضا134. محسن صیادی اصفهانی محمود135. محسن عسگرپور احمد136. وحید قربانی نژاد محمدرضا137. احمد بلوچی عبدالحمید138. سعید شکوری پرویز139. روح اله برزگر گلچنی سلیمان140. حامد فولادی محمد علی141. سید احمد رویانی سید جواد142. مرتضی محمدی حبیب اله.
*****
پسر صفارهرندی: موسوی و خاتمي روز جمعه كتك مي‌خورند
سجاد صفار هرندي، پسر وزير ارشاد اسلامي در وبلاگ شخصي خود با اشاره به احتمال حضور موسوي و خاتمي در نماز جمعه اين هفته كه به امامت‌هاشمي رفسنجاني اقامه خواهد شد، آنها را تهديد كرده است كه اگر در نماز جمعه بيايند، شک نکنيد که براي تکرار ماجراي فحش و کتک خوردن عبدالله نوري و مهاجراني در تابستان ۷۷ آمده‌اند. او همچنين كساني را كه مي‌خواهند در نماز جمعه اين هفته شركت كنند نماز اولي خواند. متن كامل مطلب سجادصفارهرندي به اين شرح است: «جمعه اين هفته تهران نيستم ولي اگر بودم مثل همه رفقا حتما به نماز جمعه مي‌رفتم. مدتهاست که نماز جمعه‌هاي به امامت آقاي‌هاشمي را شرکت نکرده‌ام ولي اين بار ماجرا متفاوت است. مي‌دانم که در اين چند روز بحث داغ محافل و گعده‌هاي بر و بچه‌هاي حزب‌اللهي همين موضوع و مهم تر از آن احتمالات مختلف و شعارها و حضور موسوي و خاتمي خواهد بود. اگر موسوي و خاتمي به نماز جمعه بيايند شک نکنيد که براي تکرار ماجراي فحش و کتک خوردن عبدالله نوري و مهاجراني در تابستان ۷۷ آمده‌اند و وقتي که به اين نيت آمده‌اند معلوم است که اين اتفاق نبايد بيفتد! همچنان که با شعار‌هاي تند و غيرعقلاني نبايد فرصت مظلوم‌نمايي و خود بهشتي‌بيني به کسي داده شود. حتي اگر محتواي خطبه‌ها بد بود که بعيد است نباشد. فقط به نظرم دو اتفاق لازم است بيفتد. اول اينکه در صورت حضور نماز اولي‌ها (بر وزن راي‌اولي‌ها) هر گونه لودگي و خودشيريني بايد ميان موج خروش حزب‌الله مضمحل و منحل شود. دوم اينکه همان شعار‌هاي هميشگي بايد به گونه‌اي ادا شود که معناي اصيل و حقيقي‌اش بيش از پيش مفهوم شود. اين هفته در نماز جمعه شعار‌هايي که عمري است سر مي‌دهيم و مشت‌هايي که عمري است بر سقف آسمان مي‌کوبيم معنادارتر از هميشه است. ما اهل کوفه نيستيم... درباره اعاده نماز هم نمي‌دانم بحث فقهي و رساله‌اي‌اش چيست. اگر دلي باشد که به دل خودتان مربوط است. به نظر من که لازم نيست. نه هيچ کدام از ما خاک پاي قنبر، غلام wحيدر کرّار (ع) مي‌شويم و نه آن ديگران در بدکاري و بدعهدي به گرد پاي پادو‌هاي دشمنان فاطمه زهرا (س) مي‌رسند... تا به حال نشنيده‌ام که مولا رکعتي از نماز‌هاي آن 25سال را اعاده کرده باشد! والله اعلم.»
روزنامه اعتماد ملی
*****
بامداد خبر: پایگاه خبری تحلیلی برای جنبش دانشجویی
کناره‌گیرى فرهاد فخرالدینى از رهبرى ارکستر ملی در اعتراض به وقایع دلخراش پس از انتخابات
سه چهار روز گذشته حوزه موسیقى با خبرهاى داغى دست به گریبان بوده است؛ کناره‌گیرى فرهاد فخرالدینى از رهبرى ارکستر ملی، شکایت محمدرضا شجریان از صدا وسیماى ایران و صدور حکم پنج ساله زندان براى محسن نامجو. درست همزمان با انتشار این خبرها که از نابسامانى و شدت و حدت برخوردها در حوزه موسیقى خبر مى‌داد، اداره موسیقى وزارت ارشاد تلاش کرد تا دست کم یکى از این اخبار را ملایم کرده، آن را به سوى آشتى سوق دهد لذا در خبرى از سوى دفتر موسیقى وزارت ارشاد عنوان شد که کناره‌گیرى فرهاد فخرالدینى از ارکستر ملى اشتباه است و او از رهبرى این ارکستر استعفا نداده است.
به نوشته حیات‌نو، اگرچه دلیل اصلى استعفاى فخرالدینی، بیمارى عنوان شده بود و تلاش مى‌شد این موضوع به وضعیت جسمى فخرالدینى نسبت داده شود اما فخرالدینى این بار صریح‌تر موضع‌گیرى خود را در قبال همکارى با ارکستر ملى با این جمله بیان کرد که: «بیمارى من به خاطر مشاهده وقایع دلخراش اخیر بوده و در واقع علت اصلى لغو کنسرت ارکستر ملى به همین موضوع برمى‌گردد.» فخرالدینى گفته است: «فضاى ناآرام و ملتهب کنونى موقعیت خوبى براى اجراى برنامه‌هاى موسیقى نیست. برنامه‌هاى این ارکستر تا به دست آمدن آرامش مناسب در جامعه به تعویق افتاده است.»
پیش از این نیز کیوان ساکت، سولیست ارکستر ملى انصراف خود را از حضور در این ارکستر اعلام کرده است. با ادامه اصرار فخرالدینى در کناره‌گیرى از ارکستر ملی، داریوش پیرنیاکان (سخنگوى خانه موسیقی) از اعلام نظر آتى این خانه درباره ارکستر ملى خبر داد.
گویا در جلسه‌اى که روز گذشته در این خانه تشکیل شده درباره مسائل متعدد از جمله ارکستر ملى صحبت و گفت وگو شده است، پیرنیاکان گفته است: در جلسه‌ خانه موسیقى فرهاد فخرالدینى نیز حضور داشت و توضیحاتى در این زمینه ارائه داد، منتهى قرار بر این شد که خانه موسیقى جلسه مشترکى را پیرامون همین موضوع با مسئولان دفتر موسیقى وزارت ارشاد برگزار کند و پس از بررسى‌هاى بیشتر تمامى جوانب آن، نظر نهایى خود را در این خصوص اعلام کند.
یکى از این موارد به واگذارى ارکستر ملى به بنیاد رودکى مربوط مى‌شود؛ البته این موضوع در زمان ریاست دکتر احمدی (رئیس سابق دفتر موسیقى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) نیز مطرح شده بود که در آن موقع خود دفتر موسیقى با آن مخالف بوده است. بنیاد رودکى یک بنیاد نیمه دولتى است و اگر ارکستر ملى به این مرکز واگذار شود نوازندگانى که 11 سال در آن به فعالیت پرداخته‌اند از نظر برخى موارد حقوقى دچار مشکل خواهند شد؛ در هر صورت خانه موسیقى تا زمان روشن شدن کامل اتفاقات پیرامون ارکستر ملى صبر خواهد کرد.
اعضاى شوراى عالى خانه موسیقى عبارتند از: محمدرضا شجریان، مصطفى کمال‌پورتراب، هوشنگ ظریف‌،‌ داود‌ گنجه‌ای، فرهاد فخرالدینی، شاهین فرهت و کامبیز روشن‌روان.
*****
دو خبر فوری ارسال شده برای ما، از دانشگاه نوشیروانی بابل:
***
بازداشت دو نفر به اتهام تلاش برای بمب گذاری در دانشگاه علوم پزشکی بابل
در پی خنثی شدن عملیات بمب گذاری در حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی بابل ، دو نفر از فعالان سیاسی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل در همین ارتباط دستگیر شدند.(....!!!؟)
یک منبع آگاه ، دیروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر در بابل اظهار داشت: در هفته گذشته دو نفر از فعالان سیاسی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل که قصد بمب گذاری درمحل برگزاری جلسه هئیت رئیسه دانشگاه را داشته اند ، قبل از اقدام با درایت سربازان گمنام امام زمان (عج) استان مازندران و با همکاری مراجع قضایی بابل دستگیر شده اند.
يك منبع آگاه اظهار داشت: اين افراد هم اينك در زندان شهيد كجوري ساري به سر برده و تحقيق و تفحص از آنان همچنان ادامه دارد.
***
پروژه جدید پرونده سازی وزارت اطلاعات :
بمب‌گذاری دانشجویان نوشیروانی در دانشگاه علوم پزشکی بابل !!
پس از ناکامی بازجویان وزارت اطلاعات در اعتراف گیری از دانشجویان زندانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مبنی بر ارتباط آنها با سازمان مجاهدین خلق و گروههای تروریستی اکنون پروژه کودکانه ی جدیدی برای پرونده سازی برای این دانشجویان و طرح اتهامات واهی از سوی خبرگزاری های حامی دولت ، همزمان با آزادی ۶ نفر از این دانشجویان کلید خورده است.به این گزارشات توجه کنید:
"عوامل بمب‌گذار در دانشگاه علوم پزشكي بابل ناكام ماندند"
خبرگزاري فارس: در پي خنثي شدن عمليات بمب‌گذاري در دفتر رياست دانشگاه علوم پزشكي بابل، عده‌اي از دانشجويان دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل كه از اعضاي شاخه دانشجويي گروهك هاي تروريستي بوده‌اند، دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار سرويس "فضاي مجازي " خبرگزاري فارس، "خبرنامه دانشجويان ايران " نوشت؛ عده‌اي از اعضاي شاخه دانشجويي گروهك‌هاي تروريستي كه در راهبري و سازماندهي شلوغي‌ها و تشنجات اخير دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل نقش اساسي را بر عهده داشتند، پس از شكست‌ها و ناكامي‌هاي متعدد جهت ايجاد مجدد فضاي نابهنجار در ديگر دانشگاه‌هاي استان، اين بار به صورت علني سناريوي خشني چون بمب‌گذاري را در دستور كار خود قرار داده بودند، كه خوشبختانه شناسايي و دستگير شدند.
افراد مذكور با نام هاي "نيما.ن " ، "علي.ت " ، "محسن.ب " ، "ايمان.ص " ، "حميد.ج " ، "سياوش.س " ، "حسام الدين.ب " از دانشجويان صنعتي نوشيرواني و "محمد.ا " از دانشجويان محصل در دانشگاه پيام‌نور مازندران بوده‌اند كه با همكاري دو تن از دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي بابل سناريوي تخريب فضاي سلامت در اين دانشگاه را دنبال مي‌كردند. اجراي اين پروژه در دانشگاه علوم پزشكي بابل به جهت موقعيت مناسب اين شهر در ايجاد و تقويت فضاي گسترده خبري در قياس با دانشكده‌هاي موجود در بهشهر و ساري و... انتخاب شده است. چندي پيش خبري مبني بر فعاليت و فرماندهي اين قبيل تحركات توسط "فرشاد.ا " از دانشجويان اين دانشگاه كه پدر وي از فعالين اعضاي گروهك منافقين در اردوگاه اشرف عراق است، در همين سايت خبري منتشر شده بود. لازم به ذكر است اين بار نيز رسانه‌هاي دول غربي و جريان‌هاي معاند و اپوزيسيون و برخي سايت‌هاي امنيتي در قالب دانشجويي! موج گسترده و فراگير حمايت هاي خود از گروهك تروريستي فوق را در قالب انتشار اخبار و بيانيه هاي واهي تقويت كرده‌اند.
همچنین خبرگزاری های لجن پراکن رجانیوز ، قلم پرس و ... این خبر را منتشر کرده اند. این خبر در صفحه 2 شماره ی امروز روزنامه "آفتاب یزد" هم بازتاب داشت. روزنامه های دیگر نظیر سرمایه ، قدس ، جام جم ، رسالت و ... هم این خبر جعلی را پوشش داده اند.
*****
رادیو فردا
اتحاديه اروپا: تصمیم های سختی در قبال ايران پيش رو داريم
وزیر امور خارجه سوئد، رييس دوره ای اتحاديه اروپا، روز چهارشنبه گفت: در ماه های آينده اين اتحاديه با تصمیم های سختی درباره برنامه هسته ای ايران رو به رو خواهد بود.کارل بيلت، وزير امور خارجه سوئد، که با نمايندگان پارلمان اروپا صحبت می کرد، افزود: در ماه های آینده باید درباره گزينه های سخت و آنچه که باید درقبال ایران انجام دهيم، تصمیم گیری کنیم.وزیر امور خارجه سوئد تاکید کرد که ایران چند ماه فرصت دارد تا راه حلی برای حل مناقشه هسته ای خود با جامعه بین الملل پیدا کند.این نخستین واکنش رییس دوره ای اتحادیه اروپا به مهلت به ایران برای حل بحران هسته ای است.کارل بيلت در حالی درباره سياست اتحاديه اروپا در قبال ايران صحبت کرد، که هيلاری کلينتون ساعاتی قبل از آن گفته بود: واشينگتن به ديپلماسی در قبال ايران متعهد است، ولی اکنون زمان عمل است و فرصت برای سیاست تعامل با ایران هميشه مهیا نخواهد بود.در همين زمينه، باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، نيز گفته است: جامعه بين‌الملل «قرار نيست تا ابد صبر کند» تا شايد ايران ثابت کند که به دنبال دستيابی به سلاح اتمی نيست.آمريکا، فرانسه، بريتانيا، چين و روسيه همراه با آلمان در قالب گروه ۱+۵ کوشيده اند تا با ارائه مشوق های سياسی و اقتصادی ايران را به توقف فعاليت های مربوط به غنی سازی اورانيوم ترغيب کنند. به دليل کاربرد دوگانه غنی سازی اورانيوم در تهيه سوخت هسته ای و همچنين بمب اتمی، کشورهای غربی ايران را متهم می کنند که در صدد دستيابی به تکنولوژی لازم برای توليد سلاح هسته ای است.شورای امنيت سازمان ملل متحد نيز در همين رابطه طی سه قطعنامه تحريمی از ايران خواسته است تا فعاليت های مربوط به غنی سازی اورانيوم را متوقف کند. ايران با رد اين در خواست می گويد برنامه هسته ايش کاملا صلح آميز است.کارل بیلت در سخنرانی روز چهارشنبه خود در پارلمان اروپا تاکید کرد که گفت و گو تنها راه حل پايان دادن به مناقشه هسته ای ايران است.وزير امور خارجه سوئد در اين زمينه گفت: کسانی ممکن است وجود داشته باشند که معتقدند راه حل های ساده تری برای اين مسئله وجود دارد. اگر ما وارد گفت وگو های ديپلماتيک واقعی نشويم، فکر نمی کنم راه حلی وجود داشته باشد.نيکلا سارکوزی، رييس جمهوری فرانسه، در جريان نشست گروه هشت گفته بود کشورهای این گروه به ايران تا پايان تابستان مهلت داده است تا در گفت‌وگوها بر سر برنامه هسته‌ایش به نتيجه‌ای دست يابددر همين زمينه، منوچهر متکی، وزير امور خارجه ايران، با اشاره به اين که تهران پيام جديدی «دريافت نکرده است» گفته بود: بسته پيشنهادی ايران در دست تدوين است که مواضع تهران در تمام زمينه های مشخص خواهد کرد.
*****
فراخوان مادران عزادار:در سوگواری شنبه ها مارا تنها نگذارید
مادران عزا با صدور فراخوان دیگری، مردم را به شرکت در یک سوگواری عمومی فراخواندند.در این فراخوان "شهادت سهراب اعرابی، جوان 19 ساله، که در راهپیمایی آرام و مسالمت آمیز 25 خرداد در خیابان آزادی توسط نیروهای بسیجی به گلوله بسته شد" به ملت ایران و مادر داغدیده وی خانم پروین فهیمی یکی از مادران صلح ایران، تسلیت گفته شده است. در این فراخوان می خوانیم: "شنبه 27 تیرماه 88 چهارمین هفته ای است که مادران عزادار از ساعت 7 تا 8 غروب به نشانه ی عزاداری در پارک ها جمع می شوند و با سکوت و بدون هیچ گونه شعارو نوشته ای به یکدیدگر تسلیت می گویند و نشان می دهند روز و ساعتی که ندا آقا سلطان بیرحمانه به قتل رسید فراموش نمی شود. عجیب آنکه، قلب سرشار از عشق سهراب نیز در غروب 25 خرداد مورد هدف گلوله دشمنان آزادی قرار گرفته است". از آنجا که غروب روزهای شنبه نیروهای انتظامی به صورتی غیر قانونی مادران را در پارک های تعیین شده ، تهدید و از پارک ها بیرون می کنند و اگرکسی اطاعت نکند، دستگیر می شود از همه ملت ایران، زنان و مردان می خواهیم شنبه ها ساعت 7 تا 8 غروب به هر پارکی که مایل هستند برای همبستگی با مادران عزادار رفته و بهر شکل ممکن مادران را تنها نگذارند. و در صورت امکان، پیاده روی کنند، به یکدیگر تسلیت بگویند، گل تقدیم هم کنند، روی نیمکت ها آرام بنشینند، ِروبان سیاه به در ختان آویزان کنند یا شمعی روشن کنند و بهر شکل ممکن با حفظ امنیت خود و دیگران همبستگی و اعتراض خود را به نمایش بگذارند و گزارش ها و عکس های خود را به وبلاگ مادران عزادار به آدرس http://www.mournmothers.blogfa.com ارسال کنند. مادران عزا در فراخوان خود تاکید کرده اند که "تا آزادی فرزندان مان و مجازات قاتلان هموطنان مان از پا نخواهیم نشست". مادران عزا در پایان نوشته اند: "وعده ما شنبه 27 تیر در تمام پارک های ایران."
*****
از مشهد خبر می رسد؛ موج سبز در انتظار احمدی نژاد
یک روز پس از تایید خبر اقامه نماز جمعه این هفته تهران توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی، خبرگزاری های دولتی خبر از سفر محمود احمدی نژاد و تشکیل جلسه هیات دولت در مشهد دادند.همزمان از مشهد نیز خبر می رسد که هواداران جنبش سبز،تدارک ویژه ای برای استقبال از احمدی نژاد دیده اند.
این در حالی است که میرحسین موسوی، منتخب مردم ایران نیز در پاسخ به دعوت های مردمی اعلام کرده است این هفته در میان مردم حضور یافته و همراه آنان در نماز جمعه شرکت خواهد کرد. همزمانی سفر مشهد هیات دولت و رئیس جمهور کودتا با نماز جمعه این هفته تهران که حاشیه ای پررنگ تر از متن دارد،بهانه ای برای عدم حضور احمدی نژاد واعضای دولت وی در نماز جمعه این هفته تهران ارزیابی می شود. سفر به مشهد از این جهت حائز اهمیت است که اولین سفر استانی محمود احمدی نژاد بعد از کودتای 22 خرداد است. استاندار خراسان رضوی با انتشار اطلاعیه ای از مردم این استان برای شرکت در مراسم استقبال از احمدی نژاد در صحن جامع حرم مطهر رضوی دعوت کرده و خبرگزاری ایسنا نیز از برگزاری جلسه هیات دولت در مشهد خبر داده است. نه بزرگ به احمدی نژادمحمود احمدی نژاد در حالی به گفته استاندار خراسان رضوی برای "شکرانه نعمت حضور همراه با اقتدار و حماسه آفرین مردم در پای صندوق های رای و خلق برگ زرین و ماندگار انتخابات 22 خرداد" رهسپار مشهد می شود که خبرهای منتشره در سایت های اینترنتی و وبلاگ ها حکایت ازساماندهی خودجوش مردم مشهد برای اعتراض به دولت کودتا و عدم پذیرش رئیس جمهور منتصب دار. وبلاگ موج آزادی، در مطلبی تحت عنوان "نه بزرگ مشهدی های سبزپوش به احمدی نژاد "در این مورد نوشته است: "احمدی نژاد را از شهرمان بیرون خواهیم کرد." در این
مطلب مهم‌ترین انگیزه احمدی نژاد از این سفر، عدم حضور در نمازجمعه ای عنوان شده که به امامت هاشمی رفسنجانی و باحضور میرحسین موسوی،خاتمی و کروبی برگزار خواهد شد. بر اساس گزارش این وبلاگ از مردم مشهد خواسته شده است حضور سبز خود در صحنه مخالفت با حضور احمدی‌نژاد در مشهد را از همان بدو ورود وی به این شهر علنی کنند. بر اساس این گزارش همچنین مردم مشهد با سربند‌ها و پوشش سبز در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد حاضر و با سر دادن شعار "دولت کودتا رو/ نمی‌خوایم نمی‌خوایم" و نیز تکرار شعار "رئیس‌ِجمهورِ ما‌‌/ موسویه نه محمود" و نیز شعارهایی از قبیل "یا حسین میرحسین" و "برادر شهیدم رای تو پس می‌گیرم" مانع ورود احمدی‌نژاد به شهر مشهد خواهند شد. از سوی دیگر اعلام شده است که مردم با در دست داشتن پلاکارد های سبز رنگ و پوشش سبز رنگ در مراسم سخنرانی احمدی نژاد حاضر و با سر دادن شعارهایی در حمایت از موسوی و کروبی و محکوم کردن کودتای انتخاباتی، ادامه سخنان او را با مشکل مواجه خواهند کرد. ترور ساختگی احمدی نژاداز سوی دیگر وبلاگ بیلمز با زیر سوال بردن همزمانی سفر احمدی نژاد با نماز جمعه این هفته تهران هشدار داده است که احتمال ترور ساختگی احمدی نژاد در مشهد وجود دارد. این وبلاگ با اشاره به عدم محبوبیت و مقبولیت احمدی نژاد در میان مردم توضیح داده است که احمدی نژاد به دلیل شرایط پیش آمده پس از انتخابات، دیگر نمی تواند مانند گذشته به سفرهای استانی برود؛ زیرا حضور در میان مردم برای او در بسیاری از شهرها تقریبا غیر ممکن و نیازمند تدابیر امنیتی بسیار شدیدتری نسبت به گذشته است. بر همین اساس او نیازمند بهانه ای است تا بتواند تغییر شیوه خود را برای مردم عادی توجیه کند. در ادامه این مطلب یادآوری شده که "تجربه گذشته در جمهوری اسلامی نشان می دهد یکی از بهترین دستاویزها برای این کار ایجاد یک ترور ساختگی ناموفق است که می تواند تغییر روش سفرهای استانی در آینده را توجیه کند. به علاوه در شرایط کنونی نمایش ترور احمدی نژاد می تواند دستاویزی برای امنیتی کردن هرچه بیشتر فضا و قربانی کردن اصلاح طلبان دربند حکومت و تسویه حساب با هاشمی باشد و پروژ معلق مانده کودتا را تکمیل کند." به این ترتیب در حالیکه مردم تهران آماده می شوند همراه با منتخب خود در نماز جمعه این هفته شرکت کنند، مردم مشهد در حال آماده شدن برای رساندن صدای اعتراض شان به گوش رئیس دولت کودتا هستند.
*****
آقازاده، رييس سازمان انرژی اتمی، استعفا کرد
رييس سازمان انرژی اتمی و معاون رييس‌جمهور از سمت خود استعفا کرد. خبرنگار ايسنا در تماس با رضا آقازاده رييس سازمان انرژی اتمی، صحت برخی اخبار در مورد استعفای وی از مسووليت‌هايش در سازمان انرژی اتمی و معاونت رييس‌جمهور که گفته می‌شد حدود ۲۰ روز پيش به رييس‌جمهور تقديم شده را جويا شد که وی اين مطلب را تاييد کرد. آقازاده همچنين از پذيرش استعفايش خبر داد. مهندس رضا آقازاده از سال ۱۳۷۶ به مدت ۱۲ سال در سمت رياست سازمان انرژی اتمی و معاونت رييس‌جمهور مشغول به کار بوده است.
*****
وضعیت مبهم برخی از استادان بازداشت شده دانشگاه تهران
در حالیکه وزارت علوم قصد دارد مانع از پخش اخبار بازداشت برخی از استادان دانشگاه تهران شود، وضعیت برخی از این اساتید همچنان در ابهام است.
اساتید دانشگاه تهران پس از حمله نیروهای لباس شخصی به خوابگاه دانشجویان در شامگاه 25 خرداد و ضرب و شتم و بازداشت دانشجویان و تخریب کوی دانشگاه تهران دست به تحصن در مسجد این دانشگاه زدند که به مدت سه روز ادامه داشت.
استادان دانشگاه در این تحصن در انتقاد از شرایط موجود و شکستن حریم دانشگاه و دانشجویان صحبت نموده و خواهان مشارکت و همیاری همه اساتید و دانشجویان در اعتراض به روند موجود شدند.
در جریان این تحصن یکی از اساتید به نام حسین خالصی، انتقاداتی نسبت به شرایط زمامداری کشور انجام داد که با حمایت اساتید دیگر و دانشجویان مواجه شد. اخبار رسیده حاکی از آن است که وی پس از انجام سخنرانی در تاریخ 9 تیر ماه بازداشت شده است و اطلاعی از وضعیت آزادی یا ادامه بازداشت وی در دست نیست.
همچنین چهار تن دیگر از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران به نام های دکتر حسینعلی عرب، دانشیار و رئیس بخش فارماکولوژی دانشکده دامپزشکی، معاون اسبق سازمان دامپزشکی کل کشور، عضو اسبق شورای مدیریت دانشگاه، دکتر علی اصغر خدایاری، استادیار گروه معدن دانشکده فنی، دکتر داود سلیمانی، استادیار دانشکده الهیات و دکتر علی محقر، دانشیار دانشکده مدیریت، معاون اسبق وزارت کشور اواخر خرداد ماه بازداشت شدند.
از میان این اساتید، دکتر محقر پس از چندی آزاد شد اما تاکنون خبری از آزادی و یا نگهداری سه تن دیگر منتشر نشده است.
این در حالی است که روز گذشته نیز زاهدی وزیر علوم روز گذشته در پاسخ به خبرنگاران در مورد وضعیت اساتیدی که در زندان هستند، گفته است: «زندان تعبیر درستی نیست آنها در بازداشت هستند و اگر کسی در بازداشت باشد صرفا یکی دو نفر هستند.»
لازم به یادآوری است 70 تن از استادان دانشگاه های مختلف نیز پس از دیدار با میر حسین موسوی بازداشت شدند که برخی از آنان تاکنون آزاد شده اند
.
*****
وزير اطلاعات؛ پخش اعتراف ها منوط به نظر مرجع قضايي است
وزير اطلاعات؛ پرونده سياسيون اغتشاشگر تکميل شده استگروه سياسي؛ وزير اطلاعات برخي «سياسيون» را به دست داشتن در رويدادهاي اعتراضي پس از انتخابات متهم کرد و پخش آنچه «اعترافات بازداشت شدگان» توصيف مي شود را به نظر قاضي منوط و ارجاع پرونده هاي دستگيرشدگان به مراجع قضايي را تلويحاً تاييد کرد. غلامحسين محسني اژه يي که در حاشيه جلسه هيات دولت با نماينده برخي رسانه ها گفت وگو مي کرد، صدور حکم «اعدام» براي مصطفي تاج زاده معاون وزارت کشور دولت اصلاحات و عضو شاخص احزاب مشارکت و سازمان مجاهدين را تکذيب کرد. وي در مورد آزادي دستگيرشدگان زمان مشخصي را اعلام نکرد اما گفت سرنوشت بازداشتي ها به «خود متهمان و استعلام هايي که از مراجع مختلف درباره آنان به عمل مي آيد» بستگي دارد.به گزارش فارس اژه يي با تاکيد بر اينکه «نقش برخي از اين سياسيون در اغتشاش هاي اخير محرز و مشخص شده و پرونده هاي آنان در حال تکميل است»، گفت؛ تحقيقات از فعالان سياسي دستگير شده همچنان ادامه دارد و وزارت اطلاعات و دستگاه قضايي اين موضوع را همچنان در دست بررسي دارند.وزير اطلاعات در خصوص طولاني شدن نتيجه پرونده اين متهمان گفت؛ اصولاً پرونده تحت نظر قوه قضائيه است و ممکن است پرونده در اختيار ضابط قوه قضائيه براي تحقيقات بيشتر قرار گيرد لذا پرونده متهمان از نظر کلي زير نظر قاضي است ولي براي ادامه تحقيقات به دستگاه هاي ديگري نيز داده شود و نمي توان زماني را براي مشخص شدن نتيجه پرونده ها تعيين کرد چرا که بخش زيادي از آن به خود متهمان و بخشي ديگر به تحقيقات و استعلام ها بستگي دارد و اينکه در مورد يک پرونده چقدر تحقيقات لازم است و بايد در چه مدت زماني انجام گيرد، عمدتاً زير نظر قاضي و ضابط قضايي است.اژه يي در خصوص پخش برخي از «اعتراف ها» از رسانه ملي اظهار داشت؛ اين موضوع بستگي به نظر قاضي دارد و دستگاه قضايي تشخيص مي دهد و تصميم مي گيرد آيا اعتراف ها از صدا و سيما پخش شود يا خير. وي در خصوص شايعه صدور حکم اعدام براي تاج زاده که تاکنون از سوي هيچ منبع خبري يا رسانه يي مطرح نشده است، گفت؛ چنين چيزي وجود ندارد و کسي که هنوز به دادگاه نرفته، چگونه ممکن است چنين حکمي برايش صادر شود. وزير اطلاعات بار ديگر از حضور مخالفان نظام در تظاهرات اخير سخن گفت و اظهار داشت؛ «در اغتشاش هاي اخير برخي از عوامل جريانات ضدانقلاب تابلودار از جمله افرادي وابسته به منافقين دستگير شدند.»سوال درباره وضعيت سياستمداران زنداني و سرنوشت آنها از جمله مصطفي تاج زاده و پخش آنچه «اعتراف» بازداشت شدگان ناميده مي شود، پس از آن به محور پرسش هاي خبرنگاران از مسوولان قضايي و امنيتي و متعاقب آن وزير اطلاعات تبديل شد که يک روز پس از اعلام نتيجه انتخابات رياست جمهوري دهم تعداد زيادي از فعالان سياسي، مسوولان سابق و اعضاي ارشد احزاب و گروه هاي اصلاح طلب بازداشت شدند. بهزاد نبوي، محسن ميردامادي، سعيد حجاريان، عبدالله رمضان زاده، محسن امين زاده، مصطفي تاج زاده، محمد عطريانفر، محسن صفايي فراهاني، علي تاجرنيا، فيض الله عرب سرخي، سعيد شيرکوند، شهاب طباطبايي، مجيد نيري، صادق نوروزي و... از جمله سياسيوني بودند که پس از انتخابات روانه زندان شدند. اندکي پس از بازداشت برخي ارگان هاي نزديک به جناح راست از «اعتراف» اين افراد سخن به ميان آوردند و احمد جنتي دبير شوراي نگهبان نيز در خطبه هاي نماز جمعه بر اين موضوع صحه نهاد و اعتراف گيري از بازداشت شدگان را تاييد کرد؛ موضوعي که به ابراز نگراني هايي در اين خصوص انجاميد و برخي محافل سياسي و رسانه يي صحت اعترافاتي که در دوره بازداشت منتشر شود را مورد ترديد جدي قرار دادند. در اين ميان بي خبري وکلا و خانواده هاي برخي بازداشت شدگان از آنان به برخي شايعات انجاميد که وضعيت نامساعد برخي دستگيرشدگان يا صدور احکام سنگين براي آنان از اين جمله بود.
*****
خبرگزاری ایلنا: 25 تیر88- زمان 18:45- کد خبر : 65646
سرويس‌هاي تلفن همراه در دسترس نيست
وقتي شبكه تلفن همراه كشور در حال حاضر شاهد اختلالات و قطعي سرويس‌هاي كاربردي آن مانند پيامك و ... است ديگر داشتن يا نداشتن تلفن همراه و حتي بحث ورود اپراتور سوم از اهميت آنچناني برخوردار نيست.
ایلنا: مشكلات عديده در حوزه تلفن‌همراه اعم از اوج‌گيري اختلالات برقراري تماس، قطعي سرويس‌هاي SMS ،MMS، GPRS جلوه تلفن‌همراه و داشتن يا نداشتن آن‌را تحت‌الشاع قرار داده است. به گزارش خبرنگار ايلنا، وقتي سال 73 اولين تلفن همراه وارد كشور شد و اولين نفر آن را با يك قيمت نجومي خريداري كرد همه اين وسيله را صرفا به عنوان يك كالاي لوكس مي‌شناختند و به كاربردهاي آن توجهي نداشتند. با گذشت 14 سال از ورود تلفن‌همراه به كشور در سال‌هاي 87 و 88 ديگر تلفن همراه صرفا يك كالاي لوكس در بين مردم به حساب نمي‌آمد كه البته از دلايل آن واگذاري‌هاي زياد وزارت ارتباطات (فارغ از توجه به مسئله كيفيت) بود كه باعث كاهش شديد قيمت سيم‌كارت تلفن همراه در كشور شد. ورود سيم‌كارت‌هاي تاليا و اپراتور دوم (ايرانسل) با قيمتي منصفانه‌تر از همراه‌اول تمايل مردم را به خريد اين كالا افزايش داد. همچنين كه بعد از گذشت اين سال‌ها هم فرهنگ استفاده از تلفن‌همراه در بين مردم جا گرفت و هم سرويس‌هاي جديد مانند SMS ، MMS ،GPRS سيم‌كارت و امكانات تعبيه شده در گوشي‌ها مانند ضبط صدا، فيلم، عكس و ... اين تمايل را افزايش داد. اما قصه از زماني شروع مي‌شود كه تنها يك‌روز به انتخابات دهم باقي مانده و كاربران تلفن‌همراه مرتب يك پيامك را Retry (تكرار) مي‌كردند كه شايد بتوانند آن را ارسال كنند، چراكه هيچ‌كس باور نمي‌كرد خبري كه شركت مخابرات آن را به شدت تكذيب كرده بود، تحقق پيدا كند و سرويس پيام‌كوتاه كل كشور قطع شود. قصه به همين جا ختم ‌نشد و درپي قطعي اين شبكه دو سرويس MMS (سرويس ارسال فيلم و عكس) و GPRS (سرويس اينترنت موبايل) نيز قطع شد. قطعي پيامك تا 21 روز ادامه پيدا كرد و بالاخره با شوخي و خنده وزير ارتباطات و دعوت به صبوري كاربران اين سرويس برقرار شد، ولي اين برقراري تنها 3 روز با وجود اختلالات بسيار طول كشيد و مجددا 15 تير ماه‌جاري شبكه پيامك قطع و تاكنون و قريب به 10 روز است كه ادامه دارد، البته دو سرويس MMS و GPRS كه اصلا وصل نشد كه بخواهد برقرار شود و دوباره قطع شود. برخي كاربران كه فكر مي‌كردند قطعي 21 روزه به دليل مسائل امنيتي است و به نوعي با آن كنار آمده بودند، قطعي دوباره را توهين به خود و حوزه ارتباطات تلقي كرده و ابراز نارضايتي خود را اعلام كردند، اعتراض كاربران زماني افزايش پيدا كرد كه روابط عمومي مخابرات از علت قطعي سرويس پيامك اظهار بي‌اطلاعي كرد و در آخرين مصاحبه خود از تلاش مخابرات براي وصل مجدد اين سرويس خبرداد و باز هم هيچ مسؤولي نگفت: "كاربران عزيز از مشكلات پيش آمده معذرت مي‌خواهيم". نكته مهم اما اينجا است كه به دليل قطعي اين سرويس‌ها به اذعان خود مسؤولان اپراتورها (البته مسؤولان اپراتور دوم و تاليا، مسؤولين همراه اول از هر گونه پاسخ‌گويي معذورند) ضرر بسيار هنگفتي به پيكره حوزه ارتباطات سيار كشور وارد شده است ولي اين امر از سوي مديران شركت مخابرات تكذيب مي‌شود و آنها اظهار مي‌كنند كه به دليل تماس بيشتر كاربران ضرر قطعي پيامك جبران شده است. اين صحبت از چند جهت قابل بررسي است ولي نكته مهمي كه وجود دارد اين است كه شايد اين ادعا درست باشد چرا كه به تازگي اختلال شديد تلفن‌همراه آنقدر زياد است كه براي گفتن يك جواب يك كلمه‌اي به مخاطب خود كه قبلا مي‌شد با پيامك آن را ارسال كرد؛ بايد چندين بار تماس گرفت تا تازه بعد از موفقيت در برقراري تماس (تا زماني كه موفق به برقراري تماس بشويد بايد چند بار بشنويد كه: "شماره موردنظر در شبكه نيست، حساب شما مسدود است، برقراري ارتباط مقدور نيست و...") يك صداي كلفت جواب دهد و تازه مي‌فهميد كه بازهم به قولي خط رو خط شده و يك دقيقه هم تماس ناموفق داشتيد و دوباره تماس مي‌گيريد و اين دفعه بعد از سلام گفتن تماس قطع مي‌شود، دفعه دوم بعد از داد زدن كه: صداي من شنيده مي‌شود، دوباره تلفن‌ قطع مي‌شود و دفعه سوم و چهارم و پنجم و..... خوب با اين اوصاف حتما ضرر مخابرات جبران مي‌شود. براساس اين گزارش، اختلالات تمام‌نشدني تلفن‌همراه در روزهاي اخير و اوج‌گيري آن بعد از ساعت‌هاي اداري و بعد‌ازظهرها، قطعي سرويس‌هاي كاربردي تلفن‌همراه واقعا اين وسيله را بعد از 14 سال ورود به كشور به يك كالاي لوكس تبديل كرده كه تنها مي‌توان از امكانات خود گوشي استفاده كرد نه از امكانات سيم‌كارت. درهرصورت با ادامه اين اوضاع و عدم جوابگويي مسؤولان و اينكه به خود زحمت يك عذرخواهي از كاربران و مشتركان تلفن‌همراه را هم نمي‌دهند آيا داشتن يا نداشتن تلفن‌همراه و بحث اپراتور سوم و ورود يك اپراتور ديگربا اين شرايط بد حوزه اهميت دارد؟ همچنين ‌مي‌توان از مسؤولين پرسيد پس اپراتور سوم چه زماني وارد كشور مي‌شود تا اين اوضاع نابسامان را مرتب كند؟ به جرات مي‌توان گفت، وقتي شبكه تلفن‌همراه كشور در حال حاضر شاهد اختلالات و قطعي سرويس‌هاي كاربردي آن مانند پيامك و ... است ديگر داشتن يا نداشتن تلفن همراه و حتي بحث ورود اپراتور سوم از اهميت آنچناني برخوردار نيست. درحال حاضر اين كالاي لوكس (بخوانيد تلفن‌همراه) در كشور ما يك هزينه اضافي را به خانوا‌ده‌ها تحميل كرده و تا زماني كه مسؤولان به اين حوزه بااهيمت بيشتري توجه نكنند تنها يك وسيله و سربار خانواده‌ به حساب مي‌آيد.
*****
واحد مرکزی خبر (پایگاه اطلاع رسانی صدا و سیما)
25 تیر 88 - کد خبر: 21015 - زمان 19:18
شایعه پراکنی عوامل آمریکا و صهیونیست ها
یک شبکه زیرزمینی وابسته به صهیونیست ها و آمریکا که خود را نماینده دانشجویان ایران می نامد و تحت عنوان جنبش همبستگی دانشجویان ایران به فعالیت های مخربانه و انتشار مطالب دروغین می پردازد، در ساعات آغازین بامداد امروز (حدود ساعت 1:20 بامداد) با انتشار خبری از طریق سایت غیرقانونی خویش مبنی بر حمله مردم دلاور تبریز به ساختمان صدا و سیمای این شهر و به آتش کشیدن قسمتی از ساختمان، و با انتشار دو عکس قدیمی (از همایش ملت همیشه در صحنه از حمایت از نظریه نهائی شورای نگهبان دال بر تائید بی خدشه بودن انتخابات) وابستگی این تشکیلات مخرب به صهیونیست ها را بار دیگر نشان داد.
سوآل این است که چنین گروههای ضد انقلابی و زیرزمینی که مستقیما از سوی صهیونیست ها، اسرائیل، آمریکا و برخی از کشورهای اروپائی تغذیه و حمایت می گردند چرا مورد تعقیب و شناسائی و تحت پیگردهای قانونی قرار نمی گیرند و این لانه های جاسوسی چرا درهم شکسته نمی شوند. ایجاد فضای تشویش اذهان و دروغ پراکنی هائی اینچنینی اگر چه ارزش بازتاب نداشته و ندارد و پیروان امام(ره) ومعتقدان به نظام مقدس کشور و ولایت فقیه و حامیان راستین مقام معظم رهبری فریب اینگونه شایعه پراکنی ها را نخوده اند و نمی خورندد، اما ممکن است باعث گمراهی گروههائی گردد که در این زمینه ها گام برداشته و قصد دارند از تنش های ناشی از اختلاف نظرهائی جزئی بین دیدگاههای سران حاکمه سوء استفاده کرده و مردم ناآگاه را بسوی اغتشاش و آشوب هدایت نمایند.
*****
پشتیبانی ۱۹ استاد حوزه علمیه از امام جمعه معترض قم
استاد حوزه علمیه قم، با انتشار نامه‌ای خطاب به آیت‌الله استادی، پشتیبانی خود را از وی اعلام کردند. استادی در اعتراض به تحریکات طلبه‌های طرفدار احمدی‌نژاد، کلاس درس‌خود را تعطیل و از امامت جمعه قم پرهیز کرده‌است.
نامه سرگشاده ۱۹ استاد سرشناس حوزه علمیه قم، روز پنجشنبه ۲۵ تیرماه، یک روز پس از آن منتشر شد که مشاور محمود احمدی‌نژاد آیت‌الله رضا استادی را مورد انتقاد قرار داد. آیت الله استادی، مدرس اصولگرا و معتدل حوزه علمیه قم، به تازگی اعلام کرد که به علت ناراحتی از وضعیت موجود، تا آغاز ماه محرم از هرگونه سخنرانی، درس و اقامه نماز جمعه خودداری می‌ورزد. امام جمعه قم، پیش از اعلام این تصمیم، در خطبه‌های نماز جمعه مدعیان تندروی حمایت از رهبری را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود: «نظام ما با پشتیبانی مردم حرکت می‌کند و موفق است. نباید دست به کاری بزنیم که مردم به نظام بدبین شوند».
تحریکات سردبیر پرتو سخن اشاره آیت‌الله استادی به تحریکات قاسم روانبخش سردبیر نشریه "پرتو سخن" بود. نشریه سخن متعلق به مصباح یزدی است. روانبخش که یک روحانی تندروی طرفدار احمدی‌نژاد است، پس از اعتراضات گسترده به نتیجه انتخابات ۲۲ خرداد، طلبه‌های حوزه علمیه را به شرکت در یک راه پیمائی ۱۵۰ کیلومتری برای بیعت با رهبری فراخواند و علیه روحانیون برجسته معترض به نتیجه انتخابات، شروع به تحریکاتی کرد. آیت‌الله استادی نیز یکی از این روحانیون است. راه‌پیمائی پیشنهادی قاسم روانبخش، با شرکت چند طلبه در روز جمعه ۲۹ خرداد برگزار شد، اما تعداد شرکت‌کنندگان در آن آنقدر کم بود که حتی رسانه‌های طرفدار دولت از انتشار خبر آن خودداری ورزیدند. انتقاد مشاور احمدی‌نژاد پس از کنار‌گیری آیت‌الله استادی از امامت جمعه و تدریس در حوزه علمیه قم، جوسازی علیه وی از سوی نزدیکان احمدی‌نژاد آغاز شد. از جمله ایرنا به نقل از حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا مشاور احمدی‌نژاد نوشت که راه‌پیمائی طلاب قم در حمایت از رهبری خودجوش بوده و کسی آن را تحریک نکرده است. مشاور احمدی‌نژاد، به ایرنا گفت که با سخنان آیت‌الله استادی مشکل دارد و طلبه‌ها برای تصمیمات خود نیازی به اجازه استادانشان ندارند.
* اسامی استادان معترض
نامه پشتیبانی از آیت‌الله استادی را، این استادان حوزه علمیه قم امضا کرده‌اند: جوادی آملی، سروش محلاتی، موسوی زنجانی، علی‌رضا امینی، محمدتقی سبحانی، سید ضیا مرتضوی، مهدی مهریزی، سید جواد ورعی، محمد جواد صاحبی، کاظم قاضی‌زاده، حسین شهامت، محمدرضا غفوریان، محمد ذبیحی، سید محمدکاظم شمس، محسن آخوندی، جلال‌الدین قیاسی، محمد حسین شریفی نیا، محمد کاظم رحمان ستایش و داود فیرحی.
در این نامه سرگشاده، که از جمله در پایگاه اینترنتی "موج آزادی" منتشر شده آمده است: «بسیاری می‌دانند که اعتراض شما سخن و خواست بسیاری از بزرگان و اساتید محترم حوزه است که از این حرکت خودسرانه و خارج از چارچوب شئون شرعی و حوزوی ناراحت و ناراضی‌اند».
"موج آزادی" پایگاه اینترنتی طرفداران میرحسین موسوی است و از روز ۲۴ تیرماه فعالیت خود را آغاز کرده است.
*****
واحد مرکزی خبر (پایگاه خبری صدا و سیما)
احمدی نژاد خواهان حضور پر قدرت در جهان شد
كدخبر: 2۵۸۷۷ - تاريخ: ۲۵ تير ۱۳۸۸ - ساعت ۲۱:۱۸

رئيس جمهور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اينکه همه بايد در برابر قانون سر تعظيم فرود بياورند و نبايد خود را بالاتر از مردم و مالک کشور بدانند ، گفت: ديکتاتوری آن است که از قانون تمکين نکنيم و خود را خارج از قانون بشناسانيم.به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به استان خراسان رضوی ، دکتر محمود احمدی نژاد که عصر امروز به شکرانه چهار سال خدمتگزاری به ملت شريف ايران و تشکيل آخرين جلسه هيئت دولت به همراه وزرای کابينه دولت نهم به مشهد مقدس سفر کرده است ، با بيان اين مطلب اظهار داشت: اينکه هر کسی خود را خارج از قانون بخواهد بگنجاند و بشناساند، ديکتاتور اوست و ملت ايران نشان داده که با ديکتاتور چه خواهد کرد.رئيس جمهور افزود: امروز ايران اسلامی به دنبال عدالت، پيشرفت همه جانبه ، مهرورزی، برادری و خدمت است و مسئولين امروز خود را موظف به خدمت به 70 ميليون انسان می دانند.وی گفت: دشمن بداند، دولت به فضل الهی و با توان بيشتر و انگيزه بالا در مسير خدمت به مردم و آبادانی کشور حرکت خواهد کرد و از هيچ قدرتی نخواهد ترسيد.احمدی نژاد همچنين با اشاره به هياهويی که برخی کشورهای غربی در خصوص انتخابات ايران به پا کرده اند، تصريح کرد: سر و صداهايی که در عالم به پا شده است نشانه عظمت حرکت ملت ايران، آثار گسترده آن در مناسبات سياسی، اجتماعی و اقتصادی جهان است.رئيس جمهور با بيان اينکه ما امروز دو ماموريت بزرگ برعهده داريم که ساختن و پيشرفت همه جانبه ايران است، تاکيد کرد: بايد دست به دست هم دهيم تا همه ايران را آباد کنيم.وی گفت: امروز بايد تلاش کنيم تا در بخش صنعت، کشاورزی، تربيت و علم به پيشرفتهای چشمگيری دست پيدا کنيم تا بر اساس آن جامعه نمونه را برپا سازيم.احمدی نژاد در ادامه سخنانش دومين برنامه را اصلاح وضع جهان خواند و اظهار داشت: ما بايد در تغيير مناسبات حاکم بر جهان دخيل باشيم و بر پايه عدالت و تعاملات با جهان بتوانيم در دنيای امروز تاثيرگذار باشيم لذا اين امر به معنای ساختن ايران و جهان است.رئيس جمهور همچنين گفت: ساختن ايران و جهان لازم و ملزوم يکديگرند، هيچ گاه ساختن ايران بدون حضور موثر و مقتدرانه در مناسبات جهانی ممکن نيست و از ديگر سو حضور مقتدرانه در جهان، بدون ساختن ايران ميسر نيست.وی افزود: بعضی ها تصور می کنند که می شود دور ايران را ديوار کشيد و سپس آن را آباد کرد. چنين آرزويی هيچ گاه محقق نخواهد شد آن هم به دو دليل ساده و روشن، اول اينکه اگر ما با ديگران کار نداشته باشيم نمی توانيم از سيطره تصميم گيری های غربيها خارج شويم، پس ما بايد در زمينه های اقتصادی، سياسی و فرهنگی با جهان تعامل داشته باشيم و اگر بنا باشد قوانين و مقررات را آنها بنويسند ما همواره بايد تحت سيطره آنها زندگی کنيم. مقررات اقتصادی که برای جهان وضع کرده اند يک طرفه و بر عليه ساير ملتهاست و ما نمی توانيم رابطه خود را قطع کنيم.احمدی نژاد ادامه داد: اگر قوانين را آنها بنويسند هر گاه از ملتی خوششان نيامد بلافاصله از طريق ساز و کارهای سياسی آن ملت را تحريم و هزينه های آن کشور را بالا می برند.وی همچنين گفت: اگر می خواهيم مستقل زندگی کنيم بايد در تعاملات جهان دخيل باشيم. اگر ما دخالت نکنيم همه قوانين عالم عليه ما خواهد بود و اجازه نمی دهند ما ايران را بسازيم دليل هم اين است که آنها در برخورد با دولتهای ديگر جز تسليم کامل چيز ديگری را نمی پذيرند. آنها به دنبال تسلط بر ملتها هستند، آنها می آيند تا خودشان را به سرزمين های ديگر کشورها برسانند.رئيس جمهور در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به موضوع هسته ای ايران، گفت: در ماجرای هسته ای ابتدا بنا بر تنش زدايی شد بنابراين آنها در ابتدا آمدند نطنز را تعطيل و سپس يو سی اف اصفهان و بعد از آن آزمايشگاههای ما را تعطيل کردند . سپس اعلام کردند که رشته های تحصيلی مرتبط با موضوع هسته ای در دانشگاهها نيز بايد تعطيل شود اما پس از اين موضوعات ديديم که آنها قانع نشدند و سپس گفتند که ايران بايد پروتکل الحاقی را بپذيرد. اين يعنی اينکه مامورين آژانس هر وقت که دلشان می خواهد بدون اجازه دولت ايران بتوانند از مکان های هسته ای ما بازديد کنند. اين کار آنها يعنی اينکه هر وقت خواستند بتوانند به ما ضربه بزنند.وی اضافه کرد: اين اقدام در حالی انجام شده بود که پيوستن ايران به پروتکل الحاقی و تعطيلی تاسيسات ايران بدون مصوبه مجلس انجام شده بود.رئيس شورای عالی امنيت ملی خاطرنشان کرد: آنها گفتند ايران در اين راستا حتی اگر ابتکاری به ذهنش رسيد و خواست ابداعاتی داشته باشد بايد به مامورين آژانس گزارش دهد اما بعد از اين همه عقب نشينی از سوی ما و امتيازات داده شده، مشاهده کرديم که آقای بوش اعلام کرد که ايران محور شرارت است و بايد به ايران حمله شود.
**
توجه: به گزارش یاران ما از شهر مشهد، حضور "عنتری نژاد" در جمع طرفدارانش و مزخرف گفتن هایش در یک حالت امنیتی بسیار شدید و کم سابقه انجام پذیرفت، آنهم در حالی که مخالفین وی و آزادیخواهان در تمام خیابانهای اطراف حرم امام رضا و محلات مختلف شهر مشهد ، حتا بیرون از شهر تا منطقه طرقبه دست به راهپیمائی زده و با دادن شعارهای تند،او و دولت "کودتایی" و رژیم منفور را با شعارهایشان به چالش کشیده بودند.
با کلیک بروی لینک زیر(فایل صوتی است)، مشروح مزخرف گویی های این " لات کوتوله" بی هویت را از طریق مدیاپلیر گوش کنید:
*****
خیانتی دیگر از سوی غرب؛ به ایران و ایرانی
**
رادیو فردا:
کوشنر: فرانسه انتخاب مجدد احمدی نژاد را به رسميت خواهد شناخت
برنارد کوشنر، وزير امور خارجه فرانسه، روز پنجشنبه گفت: پاريس انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد به عنوان رييس جمهور ايران را به رسميت خواهد شناخت و همزمان خواهد کوشيد با مخالفان دولت وی ارتباط برقرار کند.وزير امور خارجه فرانسه که به سوالات نمايندگان مجلس اين کشور پاسخ می داد، افزود: در تهران محمود احمدی نژاد به عنوان رييس جمهور معرفی شده است و اين برای فرانسه «بی فايده و غير سازنده» خواهد بود که به تنهايی آن را رد کند.با اين حال آقای کوشنر خواستار حمايت فرانسه از جنبش معترضان در ايران شد.وی درباره رويکرد فرانسه در قبال ايران گفت که پاريس ارتباط با مخالفان را بيشتر کرده و به مخالفت با برنامه هسته ای ايران ادامه خواهد داد.پس از آن که وزارت کشور ايران محمود احمدی نژاد را به عنوان پيروز انتخابات رياست جمهوری معرفی کرد، تهران و بسياری از شهرهای ايران شاهد راهپيمايی های مسالمت آميز معترضان به نتايج انتخابات بود.در حالی که آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، يک روز پس از برگزاری انتخابات رياست جمهوری، سلامت انتخابات را تاييد کرد، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح طلب، اعلام کردند به دليل تخلفات و تقلب گسترده، نتايج اين انتخابات بايد باطل شود.شورای نگهبان نیز پس از ۱۶ روز از برگزاری انتخابات رياست جمهوری، در هشتم تيرماه صحت انتخابات رياست جمهوری را تاييد کرد.به گفته مقامات دولتی در جريان راهپيمای های معترضان به نتايج انتخابات رياست دست کم ۲۰ نفر کشته شده اند. اين در حالی است که گروه های طرفدار حقوق بشر می گويند تعداد واقعی کشته شدگان بسيار بيشتر از آمار رسمی است.برنارد کوشنر روز پنجشنبه در حالی از به رسميت شناختن انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد صحبت کرده است که کميسيون روابط خارجی اتحاديه اروپا روز پنج‌شنبه هفته گذشته اعلام کرده بود در صورتی که ايران راه حل گفت‌وگو برای حل مسئله نتيجه انتخابات را رد کند، اين اتحاديه وضع تحريم‌های بيشتر را بررسی خواهد کرد.بنيتا فررو – والدنر، کميسر روابط خارجی اتحاديه اروپا، گفته بود: «اگر [در جهت حل مسئله انتخابات] اتفاقی نيفتد، راه حل تحريم‌های بيشتر و تشديد تحريم‌های گذشته بار ديگر در اتحاديه اروپا مطرح خواهد شد.» در همین زمینه، محسن مخملباف، کارگردان سرشناس ايرانی، از پارلمان اروپا خواسته بود برای به رسميت نشناختن انتخابات رياست جمهوری ايران کشورهای عضو اتحاديه اروپا را تحت فشار قرار دهند.محسن مخملباف به اعضای کميته روابط خارجی پارلمان اروپا گفت بود: دولت محمود احمدی‌نژاد به همراه روحانيان تندرو، صلح را در خاورميانه به خطر خواهد انداخت.اين کارگردان ايرانی که به عنوان سخنگوی طرفداران مير حسين موسوی شناخته شده، همچنين گفته بود: ما از اروپا می خواهيم که مسئله به رسميت شناختن محمود احمدی نژاد را معلق کند.
*****
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بدلیل پائین آوردن سرعت اینترنت از سوی رژیم در حال زوال، ناگزیر شده ایم هر صفحه را فقط به یک "پست" اختصاص دهیم. برای خواندن مطالب و دیدن تصاویر و ویدئوهای سایر "پست" ها با مراجعه به "بایگانی وبلاگ" پست و روز مورد نظر را انتخاب کرده و بروی آن کلیک کنید
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ