سرود ملی: ای ایران ای مرز پرگهر

نقش دولتمردان و رسانه های آمریکایی در شورش 22 بهمن 1357

۱۳۸۸/۰۹/۱۱

پنجشنبه: 12/9/1388
زمان: 22:02 پس از نیمروز
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یاران و هم میهنان با درود ، ظرف 36 تا 40 ساعت گذشته بدلیل اشکالات فنی و برخی مشکلات سازمانی نتوانستیم وبلاگ را "به روز رسانی" و یا بقول معروق "آپدیت" کنیم که از این بابت پوزش خویش را تقدیم همگان می نماییم.
همانگونه که می دانید، از دو هفته پیش قرار بر این نهاده شد که ما (گروه انتشارات جنبش همبستگی) آدینه ها مانند تمامی هم میهنان یک روز تعطیلی داشته باشیم تا به کارهای خویش برسیم و سایت ما آدینه ها انتشار نیابد، اما از آنجایی که هفته آینده، چون یکشنبه 15 آذر روز عید غدیر و تعطیل عمومی است و اقتدارگرایان و اشغالگران روز پس از آن یعنی دوشنبه 16 آذر نیز با همایش های اعتراضی دانشجویان به مناسبت روز دانشجو روبرو هستند بنابراین در یک تصمیم گیری عجولانه که ظرف روزهای گذشته آن را اعلام کرده بودیم مقرر داشتند:
1- شنبه (پسفردا)14 آذر نیز تعطیل عمومی اعلام شود که باصطلاح مردم از آدینه تا یکشنبه سه روز تعطیلی داشته باشند و به گردش و زیارت و غیره بروند تا مزدوران و قداره بندان و سرکردگان و تصمیم گیرندگان کودتاگر و رژیم مفلوک فرصت کافی داشته باشند که قوای درهم پاشیده خویش را جمع و جور کرده و آماده مقابله با دانشجویان و دانشگاهیان برای دوشنبه شانزده آذر گردند.
2- به اهتمال بیش از 99% از نیمه شب آدینه13 آذر و ورود به بامداد شنبه (فردا پس از نیمه شب و آغاز شنبه) قرار است تمام سیستم اینترنتی و همچنین تلفن های همراه (موبایل) از کار بیفتد و این قطعی و اختلال در کار اینترنتی و حتا ارسال خبر از طریق پیامک (SMS) و بوسیله تلفن همراه (موبایل) قرار است تا سه شنبه 17 آذر ادامه یابد تا هیچگونه اخبار و گزارش و فیلمی از واقعیات و حوادث و بگیر و ببندها و کشتار و غیره مزدوران و چماقدارن و قداره بندان و نیروهای رسمی و غیررسمی رژیم نسبت به دانشجویان و همچنین ملت آزاده و شریف، به سمع و نظر جهانیان نرسد.
این یکی از عجیب ترین و شرم آورترین کارهایی است که ممکن است در گوشه ای از جهان منصه ظهور یابد یعنی این که هیچ جامعه ای و افکار عمومی جهانیان نمی تواند چنین مطلبی را سر برتابد که در منطقه ای حساس و کشوری که از هرسوی تحت نظارت و کنترل نگاههای جهانیان است که کوچکترین روایات و گزارشات و اخبار وقایع در آن سرزمین را در جهان گسترش داده و به سمع و نظر جهانیان برسانند، سرکوبگران پلید و درمانده آن تصمیم بگیرند که از 72 تا 96 ساعت ( سه تا چهار شبانه روز) سیستم اینترنتی و ارتباطات تلفن همراه شهروندان خویش را قطع نماید تا امکان انعکاس و گسترش حملات ددمنشانه مزدورانش به مردم آزاد و دانشجویان دلیر و شیرزنان و رادمردان بجان آمده از ستم مشتی رجاله و ملای پلید و عوامل تحت امر آنان، در دنیای پهناور منعکس نگردد.
با توضیحات فوق و پوزشخواهی دوباره بابت وقفه ای که بدلایل خودمان و مشکلاتی که با آن روبرو بوده ایم نتوانستیم وبلاگ را آپدیت نماییم، در این آخرین ساعات پایانی پنجشنبه12 آذر، ضمن توضیحات فوق اعلام میداریم که از آخرین فرصت هنوز باقیمانده استفاده کرده و از دو ساعت دیگر، یعنی پس از پایان نیمه شب امروز پنجشنبه، و آغاز نخستین دقایق بامداد آدینه سایت خویش را "آپدیت" خواهیم کرد و اخبار و گزارشات خویش را تا زمانی که سیستم اینترنت بطور کامل قطع نگردیده انتشار خواهیم داد. تا ببینینم که روزهای در پیش و هفته آینده آبستن چه حوادثی است و روند وقایع در سرزمین به بند کشیده ما به کجا خواهد رسید.
*****
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
چهارشنبه: 11/9/1388
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
توجه: ما به هیچ حزب، دسته، گروه یا مرامی وابسته نیستیم.
تقاضا داریم برای باز نشر مطالب انتشار یافته درین وبلاگ، نام منبع اصلی را درج نمایید.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

زمان: 00:01 بامداد چهارشنبه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حضور صفار هرندی در دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اعتراض روبرو شد
صفار هرندی وزیر دولت پیشین روز دوشنبه به دعوت جامعه اسلامی در دانشگاه محقق اردبیلی حاضر شد.این جلسه نیز مانند بقیه ی جلسات صفار در دانشگاه ها به جنجال کشیده شد. ابتدا مجری برنامه با توهین به سبز ها و موسوی و کروبی جلسه را شروع کرد که موجب اعتراض سبزها که اکثریت سالن را در اختیار داشتند، شد.
سخنرانی خود صفار نیز با توهین همراه بود که این نیز موجب اعتراض دانشجویان شد. اعتراض تا حدی بود که حراست نیز وارد کار شد و به سمت دانشجویان حمله کرده و دوربین های آنها را گرفت که این مساله نیز موجب تحریک دانشجویان شد و آنها علیه حراست شعار دادند.
شعار های دانشجویان از قبیل "ننگ ما ننگ ما، قاتل فرهنگ ما"، "مرگ بر روسیه"، " 63 درصدت کو، دروغگو"، "یا حسین میر حسین"، "کروبی با غیرت برس به داد ملت"، "خونی که در رگ ماست، هدیه به ملت ماست"، "الله اکبر"، "رسانه های شیطان، ایرنا و فارس و کیهان" و ... بود که دانشجویان بسیجی در جواب شعار "حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست" سر دادند که بلافاصله سبز ها این شعار را تکرار کردند و با این شعار اعلام کردند که شهادت افتخار کسی است که جانش را بر کف دستش گرفته و در خیابانها علیه ظلم شعار می دهد نه اسلحه به دستان مزدور!
صفارهرندی در حالیکه نتوانست سخنرانی خود را انجام دهد با فرافکنی سعی داشت به شعارهای دانشجویان پاسخ دهد. هرندی در نهایت مجبور به اعتراف شد که در دانشگاهها و شهر اردبیل رای موسوی از احمدی نژاد بیشتر بوده است و این با آمار رسمی صدا و سیما در تناقض بود!
یکی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی به هنگام پرسش و پاسخ گفت: "به فرض ما تمام حرفهای شما را قبول کنیم، به فرض که احمدی نژاد برنده است ولی یک سوال داریم، شما آیا ما را به حمایت از نظامی دعوت می کنید که به گفته ی خود شماها بیش از دو دهه از این نظام دست بزرگترین مفسدان اقتصادی و خائنین بوده است؟! پس مشکل از دولت نیست!"
پس از سوال های نماینده انجمن، دانشجویان حامی جنبش سبز سالن را با شعار "یا حسین، میر حسین" ترک کردند و عده ی بسیار کمی از بسیجیان طرفدار صفار هرندی در سالن ماندند تا به ادامه سخنرانی گوش کنند که در این زمان صفار با چشمان بهت زده به دانشجویان نگاه می کرد.
لازم به ذکر است در بین دانشجویان افراد زیادی حضور داشتند که تا به امروز هیچ وقت در دانشگاه دیده نشده بودند و تنها از دانشجویان معترض عکس و فیلم می گرفتند.
قابل پیش بینی است که پس از اعتراضات امروز دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی به صفار هرندی در هفته های جاری کمیته انضباطی این دانشگاه دانشجویان را احضار کرده و با احکام محرومیت مواجه کند.
پیش از این نیز در دیگر دانشگاه ها و پس از اعتراضات دانشجویان به حضور صفارهرندی، از حامیان کودتاچیان، کمیته های انضباطی این دانشگاه دانشجویان معترض را احضار و برای آنان احکام محرومیت از تحصیل صادر کردند.
*****
یک سال حبس تعلیقی برای مهدیه گلرو
مهدیه گلرو فعال دانشجویی در آستانه 16 آذر به یک سال حبس تعلیقی به مدت 5 سال محکوم شد.
به گزارش واحد دانشجویی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدیه گلرو فعال دانشجویی و از همکاران مجموعه به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق مقالات که باعث سیاه‌نمایی می‌شود و مصاحبه با رسانه‌های بی‌گانه و و نشر اکاذیب به به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده است. این در حال است که قاضی پرونده گفته است «امیدوارم در جریان روزهای آینده و خیلی سریع حکم‌ات اجرا نشود.» مهدیه گلرو، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه و عضو شورای دفاع از حق تحصیل، در سال گذشته پس از تحصن 4 روزه در اعتراض به محرومیت از تحصیل، به دانشگاه علامه بازداشت شد و به زندان اوین منتقل شد. همچنین این فعال دانشجویی در اردیبهشت‌ماه سال جاری به اتهام تشویش اذهان عمومی از طریق نشر مقالات در رسانه ها بازداشت و با قرار کفالت آزاد شد.
*****
مرگ ناگهانی فوتبالیست ایرانی در مستطیل سبز
جهان نیوز : مرگ یک بازیکن در مسابقه های فوتبال لیگ دسته اول شهرستان جاسک جامعه ورزشی هرمزگان را داغدار کرد.
«امید طاهرى» 36‌ ساله که عضو تیم فوتبال «اروند» جاسک بود در دقیقه 49 مسابقه با تیم «شهردارى» ناگهان نقش بر زمین شد.
این ورزشکار بلافاصله از وسط مستطیل سبز به بیماستان «خاتم الانبیا» فرستاده شد اما تلاش پزشکان بی نتیجه ماند و او به خواب ابدی رفت.بررسی های پزشکی قانونی نشان می دهد «امید» بر اثر ایست قلبی جان سپرد.
شاهدان مى‌گویند : مرگ این ورزشکار ، شبیه به جان سپردن «مارک ویوین فو» بازیکن تیم ملی کامرونى بود.این فوتبالیست تیره پوست در مرحله نیمه نهایى جام کنفدراسیونها و مقابل کلمبیا به خط پایان زندگی رسید.
*****
روابط عمومی مترو، برترین شد

روابط عمومي شركت بهره برداري متروي تهران ضمن سپاس فراوان از رسانه ها ، خبرگزاري ها و جرايد وزين كشور ، افتخار دارد كه از بدو تأسيس (بهمن 1385) تا كنون اطلاع رساني سريع و صادقانه به مسافران محترم و نيز رسانه ها و ارباب جرايد را در سرلوحه فعاليت هاي خويش قرار دهد .
شركت بهره برداري ، در همين راستا همواره تلاش نموده تا كليه اخبار در ارتباط با اين شركت را به شكل واقعي در اختيار منابع خبري كشور قرار داده و به حق كه آنان هم با صداقت و وفاداري به تعهد خطير خويش ، اخبار و وقايع مربوطه را به خوبي پوشش خبري داده و به خوانندگان خود اطلاع رساني نموده اند .ماحصل ارتباط صميمانه روابط عمومي شركت بهره برداري ، حضور در چهارمين جشنواره سراسري روابط عمومي هاي برتر كشور مي باشد كه در تاريخ 3 لغايت 5 آذر ماه سال جاري در مركز آفرينش هاي فرهنگي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان تهران برگزار گرديد و به عنوان روابط عمومي برتر و منتخب در بخش اطلاع رساني و ارتباط با رسانه ها معرفي گرديد و مورد تقدير مسئولان محترم جشنواره قرار گرفت .اميد كه اين ارتباط و هماهنگي روابط عمومي شركت بهره برداري با رسانه ها ، خبرگزاري ها و جرايد وزين كشور هرچه بيشتر و بهتر تداوم يابد كه يقيناً آگاهي و روشن شدن اذهان عمومي را در بر خواهد داشت .
*****
«معترضان ایرانی» در فهرست کاندیداهای «چهره سال» مجله تایم

هفته‌نامه تایم: «معترضان ایرانی» را که پس از انتخابات بحث‌برانگیز ۲۲ خرداد در خیزشی گسترده به خیابان‌ها آمدند، صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان رساندند و چشم دنیا را خیره تصاویر مخالفت‌ شجاعانه خود کردند، در فهرست کاندیداهای «چهره سال» ۲۰۰۹ قرار داده است.
در فهرست ده کاندیدای هشتاد و سومین «چهره سال» نام‌هایی هم‌چون آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، بن برنانکه، رئیس بانک مرکزی آمریکا، المپیا اسنو، سناتور جمهوری‌خواه، استیو جابز از بنیان‌گذاران کمپانی اپل، استنلی مک کریستال، از فرماندهان ارشد نظامی آمریکا، تیم گایتنر، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اوساین بولت، دونده مشهور جامائیکایی و نیز دزدان دریایی سومالیایی به چشم می‌خورند.
عنوان «چهره سال» در ظاهر حامل بار معنایی مثبتی است اما بنا بر تعریف کلاسیک تایم، عنوانی افتخارآمیز نیست و به افراد، گروه‌ها و یا چیزهایی اطلاق می‌شود که مثبت یا منفی، بیشترین توجه را در ابعاد جهانی برانگیخته و یا بیشترین تاثیر را بر تحولات جهانی گذاشته‌اند.
بر این اساس، نامزدهای چهره سال نه بر مبنای مطالعه آکادمیک و بررسی هدفمند گذشته، که بر اساس میزان تاثیرگذاری بر تحولات و خبرسازی در ابعاد جهانی، توسط دبیران این هفته‌نامه معتبر آمریکایی معرفی شده و با نظرسنجی از مخاطبان، از میان آنها «چهره سال» انتخاب می شود. البته این حق برای دبیران تایم محفوظ است که با رای اکثریت هم رای نباشند و گزینه دیگری را به این عنوان برگزینند. (آرشیو کامل چهره‌های سال را در اینجا ببینید) در آستانه اعلام این فهرست از سوی تایم، برخی رسانه‌ها از کمپین کاربران ایرانی برای ترغیب تایم به کاندید کردن ندا آقا سلطان، دانشجوی کشته شده در حوادث پس از انتخابات ایران سخن گفته بودند.
تایم در قالب جملاتی کوتاه در بخش نظرسنجی برای اشاره به عوامل افزاینده و کاهنده احتمال انتخاب هر کاندیدا، در مورد «معرضان ایرانی» آورده است: «تا چندین هفته پس از انتخابات، گروه‌های بی‌شماری از ایرانیان به خیابان‌ها ریختند تا مخالفت خود را نسبت به انتخاباتی که ظاهرا با تقلب همراه بود نشان دهند و این اعتراضات گسترده آن‌ها دنیا را مبهوت خود کرد. شجاعت و مصمم بودن آن‌ها در مواجهه با سرکوب بی‌رحمانه دولت نشان‌دهنده عمق اراده و خواست آن‌ها برای مبارزه در راهی بود که به آن اعتقاد داشتند. ندا، دختر جوانی که در این اعتراضات کشته شد، به نماد جنبش (سبز) ایرانیان تبدیل شد و نشان داد که رژیم حاکم به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و رئیس‌جمهور محمود احمدی‌نژاد برای ماندن بر مسند قدرت، قدم در راه بی‌بازگشت گذاشته‌ است.»
و از سوی دیگر افزوده است: «سرانجام این‌که، همه امیدها به این‌که این اعتراضات به شکوفایی دموکراسی در ایران منجر خواهد شد، با سرکوب‌های خشونت‌آمیز و بی‌رحمانه حاکمیت، کم‌رنگ شد و هرچه زمان بیشتری گذشت، این نکته واضح‌تر شد که رهبران جنبش سبز مانند میرحسین موسوی، آن‌طور که ناظران غربی گمان می‌کردند، به دنبال فاصله گرفتن از جمهوری اسلامی و ایجاد تغییری بنیادین در ماهیت آن نبوده‌اند.»
پیش از این، دو چهره شناخته‌شده سیاست ایران این عنوان را از آن خود کردند. محمد مصدق، نخست‌وزیر ملی‌گرای ایران در سال ۱۹۵۱، همان سالی که صنعت نفت ایران به همت او ملی شد و دو سال پیش از آن‌که کودتای سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و بريتانيا با نام رمز عمليات آژاکس (TP-AJAX) دولت ملی او را براندازد، اولین ایرانی‌ای بود که به عنوان چهره برگزیده سال بر روی جلد تایم نشست.
اما جنجال برانگیزترین انتخاب تایم، ۲۸ سال پس از انتخاب وی رقم خورد. آیت‌الله خمینی، رهبر «آخرین انقلاب بزرگ قرن» در سال ۱۹۷۹ و در حالی که کمتر از دو ماه از اشغال سفارت آمریکا در تهران و به گروگان گرفتن ۵۲ تن از کارکنان آن (به مدت ۴۴۴ روز) به دست دانشجویان موسوم به «پیرو خط امام» می‌گذشت، به عنوان چهره سال برگزیده شد و انتخاب وی جنجالی بی سابقه برانگیخت.
اندک زمانی پس از این انتخاب، تایم بیش از پنج هزار نامه اعتراض آمیز دریافت کرد و صدها تن از خوانندگان خواستار لغو اشتراک خود شدند. این اعتراض چشمگیر سبب شد که تایم از آن پس از انتخاب کسانی که به عنوان نمادهای آمریکا ستیزی در سطح جهان شناخته شده‌اند اجتناب ورزد.
در صورتی که معترضان ایرانی به‌عنوان چهره سال انتخاب شوند، در کنار دیگر انتخاب‌های نمادین تایم قرار خواهند گرفت. انتخاب «شما (شهروندان دموکراسی دیجیتال)» در سال ۲۰۰۶ به‌عنوان «پدیده سال»، «زمین در معرض خطر» در سال ۱۹۸۸ به عنوان «سیاره سال» و کامپیوتر در سال ۱۹۸۲ به عنوان «ماشین سال» از دیگر انتخاب‌های نمادين در طول هشتاد و دو سال برگزاری این رسم سالانه بوده‌اند.
انتخاب چهره سال در این مجله معتبر آمریکایی از سال ۱۹۷۲ آغاز شد. این رسم مشهور مطبوعاتی دنیا در ابتدا با عنوان «مرد سال (Man of the Year)» آغاز شد و تا سال ۱۹۹۹ با همین عنوان ادامه یافت، اگر چه دست‌کم سه زن تا آن سال موفق به کسب این عنوان شده بودند. عنوان «مرد سال» در سال ۱۹۹۹ برای اجتناب از «تبعیض جنسیتی» به «شخص سال» یا «چهره سال» تغییر نام داد تا از نظر جنسیتی عبارتی خنثی باشد.
*****
ضرغامی:آرایش خانمهاممنوع،كاهش موسیقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صداوسیما گفت: آرایش كردن خانم‌ها در برنامه‌های تلویزیونی شرعا و قانونا ممنوع است چون خلاف شرع است و یك مورد هم نباید اتفاق بیفتد.چهاردهمین نشست سراسری افق رسانه صبح امروز با موضوع جنگ نرم، رسانه ملی و راهبردهای 5 ساله در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.
در این مراسم سید عزت‌الله ضرغامی و مدیران سراسری صدا و سیما حضور داشتند. ضرغامی طی سخنانی به جنگ نرم اشاره كرد و گفت: محوریت مبارزه با جنگ نرم با رسانه ملی است و محوریت برنامه‌های ما باید در این حوزه باشد. وی همچنین به مسائلی نظیر افق رسانه براساس تحولات محیطی جدید، تاكید و تدابیر رهبر معظم انقلاب در 5 سال گذشته و انتظارات جدید، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد ماهواره‌ها، سند فرا دستگاهی فرهنگ و تعاملات بین سازمانی و برنامه 5 ساله توسعه كشور نیز اشاره كرد.
رئیس سازمان صدا و سیما همچنین به استفاده گسترده از اهرم‌های فشار مجامع بین‌المللی در مورد اقدامات سازمان صدا و سیما، ظهور آسیب‌های اجتماعی جدید در جامعه، افزایش شكاف نسلی به دلیل بروز رسانه‌های جدید، همگرایی بی‌سابقه بین ایرانیان داخل و خارج كشور در مقابله با نظام از طریق رسانه‌های مختلف و تحولات جهشی در فن‌آوری‌های رسانه نیز اشاره كرد.همچنین تحول در روش‌های مهندسی پیام ، اولویت اصلی سازمان است كه با توجه به تحولات محیطی نسبت به 5 سال گذشته باید از ضریب نفوذ بالاتری برخوردار شود. ضرغامی افزایش تنوع و دگرگونی اساسی در استفاده از فضای مجازی ، ظهور آسیب‌های اجتماعی جدید در جامعه ، افزایش اختلاف نسلی به دلیل حضور رسانه‌های جدید ، تحولات جهشی در فناوری‌های رسانه ، پیشرفت‌های چشمگیر در فناوری‌های تولیدی و نظام‌های فشرده‌سازی دیجیتال را از جمله تغییرات عمده نسبت به گذشته ذكر كرد.
حجم موسیقی در برنامه‌ها كم شود
این موارد ضمن ارائه از سوی رئیس رسانه ملی با توضیحاتی نیز همراه بود. وی با بیان اینكه عمده ملاحظات و مطالبات رهبری و نگرانی‌هایی كه برایشان ایجاد می‌شود در حوزه سلبی است تصریح كرد: من امروز از شما می‌خواهم كه در حوزه تولید از امروز باید تحولات بسیاری در روش‌های نظارتی خود با كمك بخش نظارت سازمان ایجاد كنید. نمی‌خواهم بگویم فیلترینگ كنید بلكه مراقب باشید تا اتفاق نادرستی نیفتد، حساسیت‌ها روی عملكرد صدا و سیما فوق‌العاده است چون میلیون‌ها نفر از آن مطلب خط می‌گیرند و مسائلی كه با شرع و انقلاب فاصله دارد نباید به هیچ وجه از آنتن پخش شود.
ضرغامی اظهار داشت: اولین مورد موسیقی است بنظر می‌رسد حجم موسیقی در همه برنامه‌ها زیاد است و باید كم شود، همین الان برنامه‌های گفتگو محوری داریم كه موسیقی‌های نابهنجاری از آنها شنیده می‌شود در حالیكه حتی برخی از فیلم‌های اكشن غربی نیز موسیقی‌های بسیار فاخری دارند و همه آن آرامش است من نمی‌گویم مانند آنها باشیم بلكه باید از آنها درس بگیریم و از نكات مثبت‌شان استفاده كنیم.پس كاهش و پالایش موسیقی را در دستور كار قرار دهیم. دوستان در حوزه موسیقی تمام نیازهای شبكه‌ها را می‌سازند و برای سیما نیز تصویر‌سازی مناسب می‌كنند و كارهای ارزشمندی می‌سازند در حال حاضر حوزه موسیقی ما خیلی خوب كار كرده است و شما باید در انتخاب موسیقی مراقبت بسیاری داشته باشید بویژه در مراكز استانی، به تازگی نیز 200 كلیپ خوب به مراكز استان‌ها ارائه شده و اگر قرار باشد انتخاب صحیح صورت بگیرد اولویت با تولیدات مركز موسیقی است.
وی با بیان اینكه ما دستمان بسته نیست و همه باید كار كنیم تا تولیدات جذابی داشته باشیم گفت: شما دست‌تان در تولید برنامه‌ها باز است و در این حوزه باید نوآوری كنیم شجاعت و ریسك‌پذیری نیز پیش‌نیاز تحولات بنیادی است كه ما به دنبال آن هستیم البته ما نسبت به سال‌های قبل در عرصه موسیقی خیلی بهتر شده‌ایم اما باید طوری كار كنیم كه كسی نگوید خلاف شرع است و ما بتوانیم از عملكرد خود دفاع كنیم.
آرایش خانم‌ها در تلویزیون شرعا و قانونا ممنوع است
ضرغامی در ادامه سخنان خود به حفظ حریم زن اشاره و تصریح كرد: مساله حفظ حریم زن و مرد بسیار مهم است و باید در این زمینه الگوسازی شود و هم در محیط كاری و هم در برنامه‌ها این مساله باید رعایت شود ما نباید مجری مشكل‌دار داشته باشیم همچنین آرایش كردن خانم‌ها شرعا و قانونا ممنوع است كسی نباید آرایش كند چون خلاف شرع است و یك مورد هم نباید اتفاق بیفتد، همچنین شوخی‌های زننده نیز نباید میان زنان و مردان چه در تلویزیون و چه در رادیو اتفاق بیفتد و ترجیحا اگر مهمان زن داریم مجری هم زن باشد، همچنین گویندگان خبر هم مستثنی از این قاعده نیستند مشاوران بانوان در صدا و سیما باید فعال شوند و در این زمینه كارهای اساسی انجام دهند.
*****
زاكانی: مرگ بر دیكتاتور!
سخنرانی علیرضا زاكانی نماینده تهران در مجلس در دانشكده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی به تشنج كشیده شد.
هنگامی كه زاكانی به رویكردهای دولت محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری پرداخت با نام بردن اسم محمد خاتمی سخنان وی از سوی حامیان خاتمی و موسوی كه در انتهای سالن نشسته بودند قطع شد و آنها شعار "درود بر خاتمی" سر دادند.
نماینده تهران در مجلس وقتی می خواست جواب سئوال دانشجویی را بدهد با شعار حامیان موسوی سخنانش قطع می شد.
هنگامی كه زاكانی از دانشجویان حاضر خواست آرامش خود را حفظ كنند و احترام همدیگر را نگه دارند باز هم عده ای صحبت های وی را قطع كردند و شعارهایی سر دادند.
عضو كمیته پیگیری حوادث پس از انتخابات مجلس در ادامه به اعتراض نامزدهای شكست خورده اشاره كرد و گفت اعتراض آنها در شورای نگهبان تحت بررسی بود اما آنها خواستار ابطال انتخابات شدند.
در این هنگام نظم سالن به هم ریخت و حامیان موسوی از انتهای سالن شعار "مرگ بر دیكتاتور" را سر دادند كه خود زاكانی هم شعار مرگ بر دیكتاتور را سر داد.
'گفته می شود كه زاكانی در جریان وامی كه مجلس داد بیش از همه نمایندگان یعنی یك صد و بیست میلیون تومان وام گرفت.
این در حالی است كه بخشی از این وام برای منزل بوده و او اكنون در یكی از شهرك های سپاه در خانه ویلایی بزرگی بسر می برد.
لازم به یادآوری است كه آقای زاكانی به دلیل نمایندگی در مجلس و بر اساس قانون ماهها پیش از نمایندگی بایستی از سپاه استفعا می داده كه داده است و با این حال همچنان در خانه های ویلایی این شهرك زندگی می كند.
*****
"بدون واردات سهمیه بنزین 25 لیتر می شود"
وزير نفت با اشاره به دلايل متعدد عدم اجراي ماده قانوني بودجه درباره واردات بنزين گفت: اگر قرار باشد بنزين يارانه‌اي فقط از محل توليدات داخلي تامين شود، مجبور بوديم ميزان سهميه ها را به 25 ليتر در ماه كاهش دهيم. سيد مسعود ميركاظمي در نخستين نشست خبري خود كه صبح امروز در وزارت نفت برگزار شد در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.
تعادل مصرف با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها صورت مي گيرد
وي با اشاره به افزايش مصرف انرژي در داخل كشور گفت: اكنون مصرف فرآورده هاي نفتي در كشور بسيار بالا است و از طرفي توليد نيز در حد مصرف نيست بنابر اين بايد توليد را با افزايش سرمايه گذاري افزايش داد تا به توان به حد مصرف رساند كه اين امر تنها از طريق سرمايه گذاري امكان پذير است. وزير نفت با اشاره به طرح هدفمند كردن يارانه ها گفت: با طرح هدفمند كردن يارانه ها مي توان مصرف را كنترل كرد ودر نهايت به يك تعادل رساند.
تحريم موضوع قابل توجهي براي حوزه نفت نيست
وزير نفت اظهار داشت: اكنون تبادلات تجاري ايران با اكثر كشور هاي جهان وجود دارد و اين تبادلات از نظر ارزي و ريالي بسيار زياد است وحتي تحريم از نظر سيستم بانكي عمل مي شود واين در حالي است كه ما تبادلات خود را از طريق سيستم بانكي عملي مي كنيم. ميركاظمي گفت: كشورهاي توسعه يافته نمي توانند با ايران مقابله كنند و اگر توانشان بيش از اين بود حتما عليه ايران مبارزه مي كردند. بنابراين تحريم موضوع قابل توجهي براي حوزه نفت نيست.
روزانه 22 ميليون ليتر واردات بنزين داريم
وزير نفت با اشاره به آخرين آمار مصرف بنزين و واردات اين حامل انرژي گفت: مصرف روزانه بنزين را همگي اطلاع دارند اكنون در حدود 66.5 ميليون ليتر بنزين به صورت روزانه مصرف مي شود كه 44.5 ميليون ليتر اين مقدار از طريق توليد داخلي تامين و مابقي از طريق واردات به دست مي آيد. مير كاظمي در ادامه خاطرنشان كرد: عراق نيز يكي از كشور هايي است كه داراي ذخاير نفتي است و برخي از ميادين اين كشور با ما مشترك است و برخي نيز مشترك نيست. وي گفت: سالها به دليل مشكلاتي كه در عراق بود و عدم سرمايه گذاري، اين كشور در بخش نفت با مشكل عديده اي روبه رو بود. وزير نفت اظهارداشت: اخيرا اطلاع داريم كه عراق در زمينه نفت فعاليت هاي جديدي را آغاز كرده است وحتي به آنها پيشنهاد سرمايه گذاري نيز داده ايم وسعي داريم ميزان همكاري خود را در حوزه ميادين مشترك افزايش دهيم.
ايران گاز را به مصرف كننده نهايي مي فروشد
وزير نفت گفت: سياست ايران در خصوص فروش گاز فروش به مصرف كننده نهايي است و با مذاكراتي كه با تركيه داشتيم تاكيد ما انتقال گاز از طريق خاك تركيه بوده است و بيش از آن هيچ اجازه اي به تركيه نداده ايم. وي افزود: در خصوص سرمايه گذاري در بخش هاي پارس جنوبي نيز به تركيه اجازه داده ايم تا بر روي فاز هايي كه علاقه مند هستند سرمايه گذاري كنند و آنها قرار است كار مطالعاتي خود را انجام داده و نظر قطعي را به ما بدهند.
70 تا 80 دلار مناسب ترين قيمت براي نفت
ميركاظمي با اشاره به اينكه بر اساس برنامه تدوين شده تا پايان برنامه پنجم توسعه توليد نفت خام كشور بايد به بيش از 5 ميليون بشكه در روز افزايش يابد، بيان كرد: همچنين هم اكنون ميزان توليد گاز طبيعي كشور معادل 2.5 ميليون بشكه نفت خام است. وي در مورد مناسب ترين قيمت براي نفت خام در بازارهاي بين المللي، تصريح كرد: قيمت نفت يك موضوع دو لبه بوده به طوري كه با افزايش قيمت و به تبع آن درآمدهاي نفتي آثار تورمي آن در جامعه افزايش مي يابد. وزير نفت با اشاره به اينكه با افزايش بهاي نفت خام به بيش از 140 دلار در بازارهاي جهاني متوسط قيمت هر تن كالاي وارداتي از يكهزار به يكهزار و 500 دلار افزايش يافته بود، گفت: از اين رو در صورتي كه بتوانيم آثار تورمي افزايش قيمت نفت را مهار كنيم از درآمدهاي بالاي نفت خام استقبال خواهيم كرد. وي گفت: به نظر مي رسد بهاي 70 تا 80 دلار مناسب ترين قيمت براي هر بشكه نفت خام در بازارهاي بين المللي است.
تعريف اولويت بندي براي اجراي طرحهاي جديد صنعت نفت
ميركاظمي همچنين با اشاره به تعريف اولويت بندي براي ساخت و اجراي طرحهاي جديد صنعت نفت در كشور بيان كرد: بر اين اساس زنجيره هاي ارزشي در اجراي طرحهاي صنعت نفت تعريف شده تا با اجراي همزمان طرحها از خواب سرمايه در اين پروژه ها جلوگيري شود. وي با اشاره به ساخت 13 واحد پتروشيمي در مسير خط لوله اتيلن غرب، تاكيد كرد: همزمان با ساخت خط لوله و پتروشيمي هاي مسير بايد ساخت پالايشگاه گاز بيد بلند دو براي تامين متان و پتروشيمي كاويان براي تامين اتيلن اين خط هم به طور همزمان به پايان برسد. ميركاظمي با اشاره به اينكه همچنين براي تامين مالي طرحهاي مختلف گازي قصد داريم بخشي از منابع مالي طرحهاي گازرساني را به پروژه هاي بالادستي و ميان دستي گاز كشور اختصاص دهيم، بيان كرد: هم اكنون آهنگ گازرساني ها بين 40 تا 400 درصد از برنامه خود جلوتر بوده و اين در حالي است كه متناسب با آن بخش هاي دگير توسعه نيافته است.
اگر قانون بودجه اجرا مي شد سهميه بنزين 25 ليتر بود
وي در مورد عدم ارائه متمم بودجه واردات بنزين در 9 ماهه نخست سالجاري، گفت: هم اكنون متوسط مصرف بنزين كشور حدود 63 ميليون ليتر بوده كه 3 ميليون با قيمت آزاد و مابقي با قيمت يارانه اي عرضه مي شود. ميركاظمي با اشاره به بند 61 قانون بودجه سالجاري مجلس، بيان كرد: براي عدم اجراي اين بند قانوني از ابتداي سالجاري تاكنون دلايل مختلفي وجود دارد. وي افزود: ابتداي امسال حدود 2.7 ميليارد لتير بنزين در كارت هوشمند سوخت خودروها وجود داشت كه وزارت نفت مكلف به تامين اين ميزان بنزين بوده است. وزير نفت با بيان اينكه در صورتي كه قرار بود بنزين مردم فقط از محل توليدات داخلي تامين مي شد بايد ميزان سهميه ها را به 25 ليتر در ماه كاهش مي داديم، افزود: همچنين با در نظر گرفتن هزينه هايي همچون ترخيص، حمل و نقل و ماليات بر ارزش افزوده بهاي بنزين آزاد به حدود 800 تومان افزايش مي يافت كه خريد بنزين آزاد را براي مردم مشكل مي كرد.
حجم نهايي متمم به زودي اعلام مي شود
وي همچنين با اشاره به آثار تورمي بنزين در جامعه، ببان كرد: همچنبن اجراي ابن بند قانون هزينه هاي جاري دولت را 8 تا 9 درصد افزايش مي داد و اين در حالي است كه در بودجه اين افزايش هزينه ها ديده نشده بود. ميركاظمي با اشاره به اينكه در حال حاضر رقم دقيق متمم بودجه در وزارت نفت در حال نهايي شدن است، خاطر نشان كرد: حجم نهايي متمم بودجه تا پايان سالجاري به زودي محاسبه و اعلام خواهد شد.
*****
پيشنهادی براي تأسيس هاليوود ايراني

«محمد قهرماني» مديرعامل مؤسسه شهيد آويني، پيشنهاد ايجاد يك شهر سينمايي مانند هاليوود را در ايران مطرح كرد.«محمد قهرماني» مديرعامل مؤسسه شهيد آويني در گفت‌وگو با فارس ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: اگر قرار باشد كه وارد رقابت جهاني شويم و حرف اول فرهنگ و هنر را در منطقه بزنيم، نمي‌توانيم همپاي ديگر حوزه‌هاي علمي و اقتصادي پيش نرويم.
وي افزود: با توجه به بحث پيشرفت در حوزه سينما به موازات ديگر حوزه‌ها، ما پيشنهاد ايجاد يك شهر سينمايي را داريم، چرا كه پيشرفت فرهنگي نياز به استحكام زيرساخت‌ها دارد و داشتن يك شهر سينمايي در اين راستا بسيار مفيد و حائز اهميت است.قهرماني ادامه داد: اين شهر سينمايي زمينه‌اي براي توليدات انبوه سينمايي است و جاي شهرك‌هاي ريز و درشت را مي‌گيرد.
مديرعامل مؤسسه شهيد آويني، گفت: اگر ما چشم‌انداز بيست ساله افق 1404 را در نظر بگيريم ولي زيرساخت‌ها را فراهم نكنيم، نمي‌توانيم در حوزه فرهنگ و هنر به لحاظ تصوير و سينما متناسب با فرهنگ خودمان پيشرفت كنيم. وي افزود: به نظرم اين شهرك مي‌تواند در حوزه فرهنگ و بومي كشور در منطقه‌اي در اطراف يكي از شهرهاي بزرگ قرار گيرد و دولت در برنامه پنجم خود هزينه‌هاي آن را تامين كند.
قهرماني خاطرنشان كرد: ساخت اين شهر يك عزم ملي مي‌طلبد ولي در نهايت به كم شدن هزينه‌هاي توليد، تجمع ابزار تخصصي در يك حوزه و متمركز بودن هنرمندان در يك منطقه كمك مي‌كند. در اين شهرك مي‌توان لوكيشن‌هاي مختلف را طراحي كرد و يك شهر سينمايي زمينه تجميع هنرمندان را فراهم خواهد كرد.وي با اشاره به عنوان اين شهرسينمايي گفت: با توجه به بحث رقابت و شهرهايي سينمايي چون هاليوود و باليوود، يك عنوان ايراني يا به عنوان مثال هالي‌گاد را براي اين شهر انتخاب كنيم كه با فرهنگ و هنر ايراني نيز هماهنگي داشته باشد.
*****
آمادگی روسیه برای صدور قعطنامه چهارم علیه ایران در شورای امنیت
سایت تابناک: خبرگزاری ایتارتاس امروز از قول یک دیپلمات روسی اعلام کرد: روسیه از تصویب قعطنامه تحریمی در سازمان ملل متحد علیه ایران حمایت خواهد کرد.
این دیپلمات روسی که نخواسته نام خود را افشا کند به خبرگزاری ایتارتاس گفته است که روسیه قصد ندارد در مذاکرات با گروه 5+1 در انزوا قرار گیرد و قصد دارد در صورت موافقت آنها با تحریم ایران به این کشورها بپیوندند. این دیپلمات روسی همچنین گفته است که روسیه موضوع تحریم ایران را در مذاکرات با گروه 5+1 مدنظر قرار خواهد داد.
لازم به ذکر است در مراحل پیشین صدور سه قعطنامه شورای امنیت علیه کشورمان، روسیه ابتدا از قول دیپلمات های خود به طرفهای غربی در زمینه تحریم ایران چراغ سبز نشان داده و سپس در مذاکرات خود با گروه 5+1 سعی نموده که حداکثر امتیاز مورد نظر خود را از آنها در مورد شدت و ضعف قعطنامه های صادره علیه کشورمان اخذ نماید. در دور جدید نیز روسیه بازی دوگانه خود را در پرونده هسته ای ایران دنبال می نماید از سویی با ارسال وزیر انرژی اتمی خود به ایران و اعلام اینکه قصد دارد تا نیروگاه بوشهر را به اتمام برساند چندین قرارداد هسته ای با ایران امضاء می کند و از سوی دیگر با اعلام حمایت از تحریم های سازمان ملل متحد علیه منافع ملی کشورمان اقدامات دوگانه خود را به پیش می برد.
به نظر می رسد با اعلام حمایت روسیه از صدور قعطنامه علیه کشورمان، عمده بندهای قعطنامه چهارم علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نهادهای مرتبط با این تشکیلات باشد، چرا که آنها قصد دارند در جهت تضعیف این نهاد هر اقدام بین المللی که می توانند انجام دهند و لذا تمرکز اصلی آنها روی شرکت ها و موسسات وابسته به سپاه خواهد بود.
گفتنی است به احتمال قوی در دهه اول دسامبر جاری مذاکراتی در بروکسل بین گروه 5+1 در جهت تصمیم گیری در مورد صدور قعطنامه چهارم علیه ایران به انجام برسد.
*****
سنگ قبر هم وارد می کنیم..!!!
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران حتی سنگ قبر وارد می کند، هشدار داد: در صورت عدم اقدام مناسب دولت و مجلس،ایران قربانی بزرگ بحران اقتصادی دنیا لقب خواهد گرفت.
به گزارش مهر حسین هاشمی دیروز سه شنبه در دیدار با صاحبان صنایع مراغه افزود: کشورهای پیشرفته صنعتی، بحران اقتصادی دنیا را ایجاد کردند و اکنون با تمهیداتی که بکار بردند به تدریج از این بحران رها می شوند اما عاقبت کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته جهان که توان رقابت با کشورهای پیشرفته را ندارند، مبهم است.
وی گفت: واحدهای صنعتی کشورهای پیشرفته به دنبال بروز بحران اقتصادی، مورد پشتیبانی مالی دولت های خود قرار گرفتند اما این راهکار در کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته عملیاتی نشد و همین موضوع نگرانی ها را سبب شده است.نماینده میانه اظهارات عده ای مبنی بر اینکه ایران از بحران اقتصادی دنیا لطمه ندیده است را نادرست و خلاف واقع خواند و گفت: وقتی قیمت مس، ‌فولاد و نفت ایران نصف می شود می توان نتیجه گرفت که این بحران حتماً به کشورمان لطمه زده است.
وی، هوشمندی دولت و مجلس برای برون رفت از این بحران اقتصادی را ضروری دانست و افزود: در حالی که ایران علاوه بر دارا بودن امکانات زیرزمینی و سطحی و نیز بهره مندی از نیروی انسانی توانمند، از موقعیت ژئوپلتیک فوق العاده ای برخوردار است می توان با هوشمندی و تدبیر،‌از این بحران با کمترین هزینه خارج شد. هاشمی واردات بی رویه را یکی از آسیب های جدی کشور توصیف کرد و گفت: در حالی که حتی سنگ قبر وارد کشور می شود نباید انتظار پاگرفتن صنعت داخلی و جبران بحران اقتصادی را داشت.
وی از اینکه قطعات خودروی تولید داخل با مارک شرکت ایرانی وارد کشور می شود، اظهار تاسف کرد و افزود: کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است یکی از راه های برون رفت از این مشکلات، کنترل واردات بی رویه و نیز ممانعت از واردات کالای بی کیفیت به کشور است. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ‌تن دادن دولت به استمهال یک ساله بدهی های کمتر از 20 میلیارد ریال واحدهای تولیدی به سیستم بانکی را یکی از دستاوردهای مهم مجلس برای رفع گوشه ای از موانع فعالان اقتصادی عنوان کرد و گفت: البته استمهال بدهی های بالای 20 میلیارد ریال نیز به شدت پیگیری می شود تا اقتصاد کشور رونق بگیرد.
هاشمی، همچنین از ابلاغ آئین نامه اجرایی مصوبه اخیر مجلس مبنی بر واگذاری سه میلیارد دلار سرمایه در گردش در اختیار واحدهای صنعتی توسط بانک مرکزی و وزارت صنایع خبر داد و گفت: علاوه بر این، آئین نامه نحوه واگذاری دو میلیارد دلار سرمایه در گردش که اخیراً توسط رئیس جمهور وعده داده شد نیز تهیه و ابلاغ خواهد شد.رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس به بررسی برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور در آینده نزدیک در مجلس اشاره و خاطر نشان کرد: صاحبان صنایع می توانند نقطه نظرات و دیدگاه های خود را در اختیار این کمیسیون قرار دهند تا در تدوین برنامه مزبور مورد استقاده قرار گیرد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه صدای بخش خصوصی فعال در حوزه صنعت و معدن منطقه باید رساتر شود، تصریح کرد: این مهم با فعال شدن و تقویت تشکل های صنفی حرفه ای میسر است.در این دیدار تعدادی از مدیران و صاحبان صنایع مراغه در سخنانی جداگانه مسایل و مشکلات خود را مطرح و برای بهبود وضع کنونی راهکارهایی پیشنهاد دادند.
از نکات جالب توجه اینکه وقتی در این جلسه یکی از مدیران صنعتی بخش خصوصی از واردات بی رویه انواع لوازم صنعتی و حتی میوه و مواد غذایی به کشور انتقاد کرد، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات میوه که چیزی نیست، هم اکنون سنگ قبر نیز به کشور وارد می کنیم!
*****
23 عضو كابینه (غیرقانونی کودتا) فردا به شهرهای استان اصفهان سفر مى‌كنند
ایلنا: استاندار اصفهان اعلام كرد احمدی نژاد صبح روز چهارشنبه 11 آذر ماه (تا چند ساعت دیگر) در آغاز دور سوم سفر خود به اصفهان ساعت 10 صبح دیداری عمومی با مردم اصفهان دارد.
به گزارش ايلنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت ، علیرضا ذاكر اصفهانی افزود: برنامه دور سوم سفر احمدی نژاد به اصفهان با دیدار عمومی وی با مردم اصفهان در ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 11 آذر ماه سال جاری در میدان امام خمینی آغاز می‌شود و تا ساعت 22 پنج شنبه سفر ادامه دارد.
وي ادامه داد : چهار شنبه 11 آذر ، محرابیان وزیر صنایع و معادن، بهبهانی وزیر راه و ترابری، میركاظمی وزیر نفت، محصولی وزیر رفاه و تأمین اجتماعی، دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمدنجار وزیر كشور، نیكزاد وزیر مسكن و شهرسازی در شهرهای اصفهان، برخوار و میمه،خمینی‌شهر، فلاورجان، شاهین‌شهر، نجف‌آباد و لنجان حضور پیدا كرده و علاوه بر سخنرانی ،جلسه شورای اداری شهرستان با حضور آنان برگزار می‌شود.
استاندار اصفهان گفت: بر این اساس ، سردار سرتیپ وحیدی وزیر‌دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بذرپاش رئیس سازمان ملی جوانان، فروزنده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور، سركار خانم دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، محمدی‌زاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، عباسی وزارت تعاون و حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،خلیلیان وزیر جهاد كشاورزی و بختیاری وزیر دادگستری نیز در شهرهای مباركه ، تیران و كرون،شهرضا، دهاقان، چادگان،نطنز و فریدن، اردستان و خوانسار حضور پیدا كرده و در جلسه شورای اداری شهرستان شركت و ضمن بررسی مصوبات دور اول سفر استانی دولت وملاقات مردمی به شكایات مردمی رسیدگی می كنند .
ذاكر اصفهاني گفت : بر ‌این اساس هم‌چنین خانم سلطان‌خواه ،معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، نامجو وزیر نیرو، بقایی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی، شیخ‌الاسلامی وزیر كار و امور اجتماعی و حاج‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در شهرهای فریدونشهر،سمیرم، نائین،گلپایگان،كاشان، آران و بیدگل و خور و بیابانك سخنرانی كرده و دیدار مردمی خواهند داشت.
*****
مذاكره بهترين راه حل است
لجن نامه کیهان: به دنبال پاسخ محكم ايران به قطعنامه اخير شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي، برخي كشورهاي عضو گروه 1+5 با عقب نشيني از مواضع قبلي خود اعلام كردند كه مذاكره و گفت وگو بهترين راه حل مسئله هسته اي ايران است. به گزارش شبكه خبري پرس . تي.وي، سخنگوي گوردون براون نخست وزير انگليس درباره برنامه هسته اي ايران گفت: اولويت اول ما در باره اين برنامه كارآمد كردن گفت وگوهاست. پس از آن ما در زمان مناسب، شايد تا پايان سال جاري ميلادي بررسي مي كنيم كه آيا بايد دومين مسير سياست دوسويه مان يعني تحريم ها را دنبال كنيم يا خير.
وي افزود: اما اين واقعا مهم است كه ما مذاكرات را تداوم دهيم، زيرا اين بهترين راه براي به دست آوردن تغييري است كه به دنبال آن هستيم. اين اظهارات در حالي مطرح شد كه «ديويد ميليبند» وزير امور خارجه انگليس روز يكشنبه در بيانيه اي كه در سايت وزارت خارجه انگليس قرار گرفت بدون اشاره به قطعنامه سياسي اخير شوراي حكام عليه كشورمان ادعا كرد كه «ايران به جاي اين كه با ما تعامل كند دست به اقدامات تحريك آميز و پنهان كاري زده است.»
ميليبند افزود: ايران مي تواند به انزواي خود بي اعتنايي كند، اما اين اقدام تنها حس آرامش، عزم راسخ و اتحاد جامعه بين المللي را افزايش خواهد داد. وزير امور خارجه انگليس در ادامه گفت: من از ايران مي خواهم اين را درك كند و دستي را كه به طرفش دراز شده است قبول كند.
سخنگوي وزارت خارجه چين هم كه كشورش به قطعنامه اخير شوراي حكام راي مثبت داده بود اعلام كرد: گفت و گوها هنوز هم بهترين راه براي حل موضوعات مربوط به برنامه هسته اي ايران است.
به گزارش خبرگزاري رويترز، «كين گانگ» با اعلام اين مطلب افزود: پكن همچنان از حل برنامه هسته اي ايران از طريق گفت وگو و مذاكره حمايت مي كند. وي با اشاره به راي پكن به قطعنامه اخير شوراي حكام گفت: هدف از صدور اين قطعنامه اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران نيست.
«سوزان رايس» نماينده آمريكا در سازمان ملل نيز تصميم ايران براي ساخت 10 نيروگاه جديد غني سازي اورانيوم را غيرقابل قبول خواند و مدعي شد كه اين اقدام ممكن است به افزايش فشار جامعه بين المللي بر روي ايران براي متقاعد كردن تهران به عمل به وظايفش بينجامد. وي افزود: ما به «روش هاي دوگانه» در مورد مسئله هسته اي ايران اشاره كرده ايم. ما پيشنهاداتي براي جذب ايران به همكاري داريم كه در خصوص آنها به طور جدي فعاليت مي كنيم. اما بحث فشار هم وجود دارد و اگر ايران آن طور كه وقايع اخير نشان مي دهد، قصد همكاري در جهت اول را نداشته باشد، به احتمال قوي مجبور خواهيم شد كه توجه بيشتري به بخش دوم يعني اعمال فشار معطوف نماييم. زمان كمي باقي مانده و ما به طور كاملا جدي به اجراي كامل سياست «روش هاي دوگانه» پايبنديم.
*****
واکنش ها به دستگيري ملوانان انگليسي در خليج فارس
پس از آنکه وزارت خارجه انگليس با انتشار بيانيه يي اعلام کرد پنج ملوان اين کشور در آب هاي ايران بازداشت شده اند، مقامات ايران بدون آنکه اين موضوع را تاييد يا تکذيب کنند، گفتند اين موضوع در حال بررسي است. وزارت خارجه انگليس روز دوشنبه با بيان اينکه پنج تبعه انگليس که سوار بر يک قايق مسابقه بوده اند اما به علت ورود غيرقانوني به آب هاي ايران توسط نيروهاي دريايي ايران در تاريخ چهارم آذر دستگير شده اند، افزود؛ اين قايق که تحت مالکيت «سيل بحرين» قرار دارد، عازم دوبي بوده که توسط نيروهاي دريايي ايران متوقف شده است. به گزارش ايسنا به نقل از شبکه خبري سي ان ان يک منبع ديپلماتيک در اين باره گفت اين کشتي «کينگدم آو بحرين» (پادشاهي بحرين) نام داشت. وزارت خارجه انگليس در بيانيه خود با اذعان به ورود غيرقانوني اتباع خود به آب هاي ايران در عين حال ادعا کرد اين کشتي ممکن است «ناآگاهانه به داخل آب هاي ايران منحرف شده باشد.»منابع دولتي انگليس نام اين پنج نفر را اولي اسميت، سم بوشر، لوک پورتر، اليور يانگ و ديو بلومر اعلام کردند. اين بيانيه همچنين به نقل از ديويد ميليبند وزير امور خارجه انگليس اعلام کرد مقامات انگليسي در روزي که خدمه اين کشتي دستگير شدند با همتاهاي ايراني خود تماس گرفتند. ميليبند گفت؛ من اميدوارم اين مساله به زودي حل شود، ما تماس نزديک خود را با مقامات ايراني و نيز خانواده هاي اين پنج نفر حفظ خواهيم کرد. خبرگزاري فارس نيز گزارش داد وزير خارجه انگليس در واکنش به دستگيري پنج تبعه اين کشور تاکيد کرد انگليس هيچ گونه تقابلي با ايران ندارد و تهران نيز با اين افراد به خوبي رفتار کرده است. «ديويد ميليبند» در گفت وگو با شبکه تلويزيوني «بي بي سي» افزود؛ به طور مشخص هيچ تقابل يا بحثي در اين خصوص ميان انگليس و ايران وجود ندارد. وزير امور خارجه انگليس در اين گفت وگو تاکيد کرد؛ اين صرفاً يک موضوع کنسولي است و ما منتظر خواهيم بود با اين مساله اينچنين برخورد شود. ميليبند تصريح کرد؛ تا جايي که ما مطلع هستيم با اين افراد به خوبي رفتار مي شود که همين نيز درست است و اين دقيقاً همان چيزي است که ما از کشوري نظير ايران انتظار داريم. بنا بر اين گزارش، اين حادثه يادآور دستگيري پنج ملوان نيروي دريايي انگليس در سال 2007 در آب هاي ايران است و درست در زماني اتفاق مي افتد که تنش ها ميان تهران و غرب در خصوص تاسيسات هسته يي ايران بالا گرفته است. ديويد ميليبند در اظهارات خود تاکيد کرد اين حادثه اخير، با دستگيري 15 ملوان انگليسي در سال 2007 کاملاً متفاوت است چرا که در آن زمان افراد دستگيرشده، نظامي بودند.وي اشاره کرد؛ اين مساله بسيار مهم است که گفته شود اين پنج نفر غيرنظامي هستند و عضو نيروي دريايي انگليس نيستند.ميليبند ادامه داد؛ «مقام هاي وزارت خارجه انگليس 25 نوامبر با مسوولان ايراني در لندن و تهران تماس گرفتند تا هرچه سريع تر زمينه حل و فصل اين مساله را فراهم کنند.»وي در بيانيه خود تاکيد کرد؛ «سفير لندن در تهران موضوع را با وزارت خارجه ايران در ميان گذاشته و با سفارت ايران در لندن نيز درباره اين مساله گفت وگو کرده ايم.» ديويد ميليبند ابراز اميدواري کرد اين موضوع هرچه سريع تر حل و فصل شود و افزود وزارت خارجه انگليس با مقام هاي ايراني و همچنين خانواده هاي اتباع انگليسي در تماس خواهد بود.اما اظهارات ميليبند و وزارت خارجه انگليس با واکنش متفاوت مقامات ايران مواجه شد. رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت خارجه ايران در مورد خبر دستگيري پنج تبعه انگليسي در آب هاي خليج فارس گفت اصل اين موضوع که آيا چنين اتفاقي افتاده يا نه و همچنين جزييات آن در دست بررسي است.
به گزارش مهر، رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت خارجه روز سه شنبه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي که در محل وزارت خارجه برگزار شد، در پاسخ به سوالي در اين باره گفت؛ اصل موضوع که اتفاق افتاده يا نيفتاده در دست بررسي است و زماني که صحت و سقم خبر مشخص شود به اطلاع خواهد رسيد. رحيم مشايي نيز در جمع خبرنگاران در حاشيه همايش بيمه و توسعه درباره دستگيري پنج انگليسي گفت؛ در حال حاضر نمي شود تاييد شود، اما به هرحال سياست هاي ما به صورت کاملاً تعاملي و مثبت است. ما در گذشته شاهد مسائلي از اين قبيل بوده ايم، اما همچنان که مردم در دنيا شاهد بودند اگر کسي در کشور ما مشمول چنين موضوعي باشد طبيعتاً مربوط به ورود غيرقانوني به مرزهاي ماست. وي افزود؛ در مورد هر خبر مشابه ديگري هم اگر چنين باشد طبيعتاً نيروهاي امنيتي و مرزي ما با موضوعات با حساسيت و دقت لازم رفتار خواهند کرد و اگر در مواردي قصد اخلال وجود داشته باشد طبيعتاً برخورد جدي با آن انجام مي شود و مسير برخورد را هم دستگاه قضايي تعيين مي کند که مستقل از دولت است. در همين حال خبرگزاري فارس خبر دستگيري شهروندان بريتانيايي را به نقل از يک مقام سپاه تاييد کرد. فارس به نقل از عليرضا تنگسيري فرمانده منطقه يکم نيروي دريايي سپاه پاسداران، نوشته است؛ «انگليسي ها توسط نيروي دريايي سپاه دستگير شده اند.» عليرضا تنگسيري در مصاحبه با اين خبرگزاري گفته است موضوع دستگيري اتباع بريتانيايي در خليج فارس هنوز رسانه يي نشده است. در همين حال خبرگزاري آلمان گزارش داد اين پنج تبعه انگليس از بحرين راهي مسابقه دوبي- مسقط بوده اند که پنجشنبه گذشته شروع شد و پس از برگزاري دوروزه در پايتخت عمان خاتمه يافت. قايق آنها نيز متعلق به پروژه قايقراني نيروي دريايي بحرين بود. خبرگزاري آلمان با اعلام اين خبر افزود اين دستگيري روابط ايران و غرب را که تحت تاثير برنامه اتمي ايران پرتنش است تيره تر خواهد کرد. ايران چند روز پيش اعلام کرد 10 مرکز جديد غني سازي را در دست تاسيس دارد. در بهار سال 2007 نيز 15 ملوان بريتانيايي که وارد آب هاي ايران شده بودند، توسط نيروهاي ايراني دستگير شدند. در آن زمان لندن اين ادعاي تهران را رد کرد و اظهار داشت اين ملوانان در چارچوب ماموريت سازمان ملل در آب هاي عراق در تردد بودند. اين ماجرا که به يک بحران ديپلماتيک بين دو کشور منجر شده بود، پس از دو هفته با آزادي ملوانان خاتمه يافت. در سال 2004 نيز هشت نظامي انگليسي در حالي که در آب هاي شط العرب مشغول آموزش نيروهاي امنيتي عراقي بودند، توسط نيروهاي ايراني دستگير شدند. اروندرود که به عربي شط العرب خوانده مي شود، رودخانه يي است در جنوب غربي ايران که در مرز ايران و عراق قرار دارد. اين منطقه به دليل اختلاف هاي پيشينه دار مرزي بين ايران و عراق از حساس ترين آب هاي جهان محسوب مي شود.
*****
قيمت هاي گوناگون گوشت قرمز در بازار
تنوع قيمت گوشت قرمز در سطح شهر تهران و بي تفاوتي مسوولان وزارت جهاد کشاورزي و وزارت بازرگاني به اين موضوع، نوعي نابساماني در بازار اين کالاي استراتژيک را در آستانه بازگشت حجاج ايجاد کرده است.
به گزارش فارس، در چند ماه اخير شاهد افزايش 30 تا 50 درصدي قيمت گوشت قرمز بوده ايم و همواره مسوولان وزارت بازرگاني تنظيم بازار اين محصولات را به وزارت جهاد کشاورزي ارتباط داده اند، در حالي که به نظر مي رسد اين وزارتخانه هم که متولي توليد اين محصولات است، نتوانسته در تنظيم بازار در مواقع حساس سال و در مناسبت هاي مختلف موفق باشد. تنوع قيمت گوشت قرمز در نقاط مختلف شهر اين شائبه را به وجود آورده است که تنها مشکلات بخش توليد نمي تواند دليل افزايش قيمت گوشت باشد و ما شاهد نابساماني بازار گوشت قرمز در سطح شهر هستيم که نشان دهنده عدم وجود سياست هاي صحيح در تنظيم بازار است.
صادق خليليان وزير جهاد کشاورزي در پاسخ به سوال فارس در خصوص افزايش قيمت گوشت قرمز گفت؛ از سال گذشته به دليل مسائل مربوط به خشکسالي با افزايش قيمت گوشت قرمز و به خصوص گوشت گوسفند مواجه بوده ايم که اين براي اقتصاد ما اصلاً مناسب نيست لذا با تمهيدات صورت گرفته تا دو الي سه ماه آينده قيمت گوشت گوسفند متعادل مي شود. مسوولان وزارت بازرگاني هم به جاي آنکه مشکل به وجودآمده در بازار گوشت قرمز را حل کنند، شانه خالي کرده و همه نابساماني موجود را به وزارت جهاد کشاورزي ارتباط مي دهند در حالي که افزايش قيمت يک کالاي استراتژيک مي تواند باعث افزايش قيمت ساير کالاها شده و موجب تورم انتظاري شود.
سيدکاظم صمدي عراقي رئيس اتحاديه گوشت گوسفندي در خصوص دلايل افزايش قيمت گوشت گوسفندي گفت؛ در حال حاضر هيچ افزايش قيمتي در گوشت گوسفند نداريم به طوري که گوشت گوسفند به قيمت 10 هزار و 500 تا 11 هزار تومان بارگيري مي شود و با محاسبه سود 8 تا 10 درصدي بايد شقه گوسفند به قيمت 12 هزار و 500 تومان و ران گوسفند به قيمت 14 هزار تا 15 هزار تومان فروخته شود. وي افزود؛ به دليل رکود بازار ما حاضريم با حداقل سود گوشت را به دست مردم برسانيم.
صمدي در پاسخ به اين سوال که در سطح شهر با قيمت هاي بالاتر از اين قيمت ها مواجهيم، گفت؛ اگر قيمت ها بالاتر از اين حد باشد در صورت دريافت گزارش هاي مردمي رسيدگي مي کنيم. رئيس اتحاديه گوشت گوسفندي تهران در پاسخ به اين سوال فارس که نه تنها در بازار که در فروشگاه هاي رفاه و شهروند نيز قيمت ها خيلي بالاتر از موارد ذکر شده است، گفت؛ در فروشگاه هاي رفاه و شهروند به دليل بسته بندي تقريباً هر کيلوگرم گوشت بايد 500 تومان گران تر باشد.
علي خندان رئيس اتحاديه گوشت گاوي درخصوص قيمت گوشت گاو و گوساله به فارس گفت؛ لاشه گوساله به قيمت 6800 تومان از کشتارگاه بارگيري شده و به قيمت 10 هزار و 500 تا 11 هزار تومان عرضه مي شود.
بنابر اين گزارش در محله جنت آباد در شمال غرب تهران قيمت گوشت ران گوسفندي هر کيلوگرم 15هزار و 500 تومان تا 16 هزار تومان، قيمت گوشت راسته گوسفندي هر کيلوگرم 13 هزار و 500 تومان، قيمت گوشت گوسفندي مخلوط 13هزار تومان و قيمت گوشت گوساله 12 هزار و 500 تومان است. در خيابان آذربايجان تهران قيمت گوشت ران گوسفندي هر کيلوگرم 15هزار تومان، قيمت گوشت راسته گوسفندي هر کيلوگرم 13 هزار تومان، قيمت گوشت گوسفندي مخلوط 12هزار و 500 تومان و قيمت گوشت گوساله بدون دنبه و استخوان 10 هزار و 500 تومان است.
بنابر گزارش هاي رسيده در حوالي ميدان کتابي تهران قيمت گوشت ران گوسفندي هر کيلوگرم 16 هزار و 500 تومان عرضه مي شود. همچنين قيمت گوشت ران گوسفندي در نارمک در شرق تهران از 15 تا 16 هزار تومان عرضه مي شود. قيمت گوشت گوسفند با استخوان در ميادين شهرداري تهران 13 تا 14 هزار و 500 تومان است. قيمت گوشت ران گوسفندي دوکيلويي در فروشگاه هاي شهروند 33هزار تومان است که قيمت هر کيلوگرم گوشت ران گوسفندي به 16 هزار و 500 تومان مي رسد. قيمت گوشت گوسفند با استخوان در ميادين شهرداري تهران 13 تا 14 هزار و 500 تومان و قيمت گوشت گوساله 8500 تا 9 هزار تومان است.
بنابراين گزارش قيمت لاشه گوسفند هر کيلوگرم 12 هزار و 500 تومان و قيمت هر کيلوگرم گوسفند زنده به نرخ امروز 5 هزار و 600 تومان است. قيمت گوشت گوسفند نسبت به هفته مشابه خردادماه از افزايش 50 درصدي برخوردار بوده، بنابراين گزارش قيمت گوشت قرمز نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيش از 60 درصد گران شده است. اين در حالي است که وزير جهاد کشاورزي گراني امسال را به خشکسالي دو سال قبل نسبت مي دهد.
*****

ارسال نامه به 35 کشور عضو شوراي حکام
سخنگوي وزارت امور خارجه رژیم غیرقانونی کودتا، از ارسال نامه هايي از سوي رژیم براي 35 کشور عضو شوراي حکام خبر داد. اين نامه در پاسخ به قطعنامه 35 عضو شوراي حکام آژانس در قبال فعاليت هاي هسته يي ايران ارسال شده است.
به گزارش ايسنا رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه ديروز در نشست هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به اين پرسش که چين و روسيه در شوراي حکام عليه ايران راي دادند، دستگاه ديپلماسي ما در اين رابطه چه واکنش هايي نشان داده است، گفت؛ ما اقدام نادرست و خارج از رويه طبيعي و حقوقي آژانس تحت فشارهاي سياسي که توسط بعضي از کشورها دنبال مي شود را شاهد بوديم. ما نسبت به اين اقدام راضي نيستيم و با اين موضوع از نظر حقوقي و استدلالي برخورد خواهيم کرد. جناب آقاي متکي نامه هايي را در دست ارسال دارند.
وي همچنين از ارسال نامه قدرداني براي سه کشور کوبا، ونزوئلا و مالزي که به گفته اش با تشخيص و عملکرد درست خود از مواضع صلح آميز هسته يي ايران دفاع کردند، خبر داد و گفت؛ نامه هاي تقديري را به امضاي وزير امور خارجه ارسال خواهيم کرد. مهمانپرست افزود؛ براي کشورهايي که با اين اقدام نادرست همراهي نکردند و عليه کشورمان راي ندادند نيز نامه هاي جداگانه يي ارسال خواهد شد و اميدواريم آنها نيز در نهايت به صورت کامل و در واقع بيني کامل از حقوق هسته يي ما دفاع کامل انجام دهند و براي کشورهايي که در يک اقدام نادرست و غيراصولي در جهت تضييع حقوق هسته يي ما تلاش دارند نيز نامه هايي ارسال خواهد شد و گلايه جدي ما در آن نامه ها منعکس مي شود و دلايل مان براي اينکه اين اقدام شان نادرست است در آن نامه ها تشريح خواهد شد. سخنگوي دستگاه ديپلماسي رژیم تاکيد کرد؛ ادبيات تامين سوخت بايد از حالت سياسي تغيير پيدا کند چراکه به عنوان ابزاري براي تحت فشار قرار دادن کشورهاي مستقل از آن استفاده مي شود. وي گفت؛ اگر براي آنها محدوديتي وجود دارد ما بايد براي تامين اين سوخت برنامه ريزي کنيم. ما نمي توانيم نيازهاي اصلي کشور را به دليل تصميمات سياسي اين کشورها متوقف کنيم.
بستن تنگه هرمز جنگ رواني است
مهمانپرست در مورد انتشار برخي اخبار در مورد بستن تنگه هرمز نيز گفت؛ اخباري که براي ايجاد تنش و درگيري از سوي برخي رسانه ها منتشر مي شود جنگ رواني است و معتقديم از روش هاي مختلفي براي اعمال فشار و ايجاد نگراني و درگيري استفاده مي شود. اصولاً ما به دنبال تنش زدايي، رفع مشکلات منطقه، تامين امنيت آن و ارتباط هر چه بهتر و سازنده تر با کشورهاي منطقه هستيم و معتقديم توسعه کشورهاي منطقه و آينده بهتر آنها در گرو همکاري و صلح و ثبات منطقه است. سخنگوي وزارت امور خارجه تاکيد کرد؛ کساني اين اخبار را دنبال مي کنند که برايشان درگيري و ايجاد تنش، منافع ايجاد مي کند و اگر درگيري نباشد بهانه يي براي حضور در منطقه ما نخواهند داشت.
*****
رويانيان؛ کاهش سهميه بنزين زمستاني در انتظار ابلاغ دولت
رئيس ستاد مديريت حمل و نقل سوخت با بيان اينکه براي کاهش سهميه 20 ليتري بنزين خودروهاي شخصي در دوره زمستاني در انتظار تصميم نهايي دولت هستيم، گفت؛ پيش بيني مي شود تا 48 ساعت آينده تصميم نهايي در اين باره گرفته شود.
محمد رويانيان در گفت وگو با مهر در خصوص کاهش سهميه بنزين دوره زمستاني خودروهاي شخصي گفت؛ در حال حاضر اين کاهش سهميه در کارگروه توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت به تصويب رسيده است اما براي ابلاغ و اجراي آن در انتظار تصميم نهايي دولت هستيم. وي با اشاره به اينکه تا 48 ساعت آينده تصميم نهايي درباره کاهش سهميه بنزين خودروهاي شخصي در فصل زمستان گرفته خواهد شد، تصريح کرد؛ در همين حال براي ابلاغ و اجراي اين طرح منتظر نظر نهايي دولت هستيم. اين مقام مسوول با اشاره به اينکه اصل کاهش سهميه بنزين مردم مورد تاييد نيست، بيان کرد؛ معتقدم هرگونه تغيير در سهميه و قيمت بنزين خودروها بايد همزمان با اجراي طرح هدفمند کردن يارانه ها در کشور انجام مي شد.
در همين حال، اميررضا رجبي مدير سوخت و انرژي ستاد مديريت و حمل ونقل سوخت پيشتر با بيان اينکه کاهش سهميه بنزين خودروهاي عمومي و شخصي در راستاي اجراي مصوبه مجلس است، گفته بود؛ با توجه به اينکه حجم سفرها در زمستان کمتر است، از اين رو مقرر شد سهميه سوخت خودروهاي سواري شخصي کاهش يابد. پيش بيني مي شود با کاهش احتمالي سهميه بنزين خودروهاي شخصي در فصل زمستان، متوسط مصرف بنزين کشور در سه ماهه پاياني امسال روزانه 10 تا 15 ميليون ليتر در روز کاهش يابد.بر اساس قانون توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت دولت تا پايان سال 1390 با شيب بسيار کمي سهميه بنزين خودروها را کاهش دهد تا پس از اين سال، بنزين از سبد حمايتي دولت خارج شود.
*****
ابهامات کنسرسيوم مخابرات
سه نماينده طي سوالي از وزير اقتصاد، خواهان روشن شدن برخي ابهامات درباره کنسرسيوم خريدار سهام شرکت مخابرات شدند. به گزارش «الف»، پيش از اين، الياس نادران، احمد توکلي و امين حسين رحيمي با طرح سوالي درباره تشريفات واگذاري شرکت مخابرات شامل نحوه واگذاري، رعايت شرايط قانوني در نحوه واگذاري، ميزان پول دريافت شده، علت خارج کردن رقباي ديگر از صحنه و... خواهان پاسخگويي وزير اقتصاد شده بودند که حضور حسيني در کميسيون اقتصاد و پاسخ وي نمايندگان را قانع نکرده و سوال در مسير جلسه علني قرار گرفته بود. در سوال اين سه نماينده که درباره ماهيت و شرکت هاي متعلق به کنسرسيوم خريدار شرکت مخابرات است، آمده است؛ علي القاعده خريدار بايد اعتبار مالي کافي داشته باشد. شرکت هايي که فقط در يک معامله هشت هزار ميليارد تومان تعهد مي نمايند و به طور نقد بيش از هزار و پانصد ميليارد تومان به حساب خزانه واريز مي نمايند بايد از سوابق و توان مالي و مديريتي قوي برخوردار باشند. بنابراين، آقاي وزير پاسخ دهند:
1- شرکت هاي متعلق به کنسرسيوم در چه زماني و توسط چه افراد حقيقي يا حقوقي به ثبت رسيده اند؟
2- آيا سازمان خصوصي سازي مطابق ماده 23 قانون مربوطه بلافاصله نام بنگاه ها و خلاصه اطلاعات مديريتي و مالي آنها را در اختيار روزنامه هاي کثيرالانتشار قرار داده است؟
3- تعداد شاغلين، گردش مالي و ميزان ماليات پرداختي آنها چقدر بوده است؟
4- کنسرسيوم سرمايه گذاري مهر اقتصاد ايرانيان (رقيب کنسرسيوم مزبور) در چه زماني وارد رقابت گرديده است؟ سهامداران آن چه اشخاص حقيقي يا حقوقي هستند؟ اين سهامداران با سهامداران شرکت هاي تشکيل دهنده کنسرسيوم خريدار (کنسرسيوم توسعه اعتماد مبين) چه ارتباطي دارند؟
*****
خداحافظي سولانا و جايگزيني کاترين اشتون
خاوير سولانا مسوول سياست خارجه اروپا ديروز جاي خود را به «کاترين اشتون» وزير خارجه نوبنياد اين اتحاديه داد؛ امري که احتمالاً به تغييرات زيادي در عرصه سياست خارجي اروپا منجر خواهد شد. سولانا که ديروز پس از 10 سال از مسووليت سياست خارجي اتحاديه اروپا خداحافظي مي کند بر اين عقيده است که کشورها بايد خيالبافي را در اين باره که مي توانند سياست هاي امنيتي و دفاعي خود را به تنهايي و به طور مستقل تعقيب کنند، کنار بگذارند. اين اظهارات در حالي است که «هرمان ون رامپوي» رئيس دائمي شوراي اروپا و «کاترين اشتون» وزير خارجه اروپا ديروز کار خود را آغاز کردند، که اين امر بيانگر آغاز فصلي نوين در سياست خارجي اروپا به ويژه در حوزه سياست امنيتي و دفاعي است. سولانا در حالي اتحاديه اروپا را ترک مي کند که به گفته بسياري از تحليلگران گروه وي توانسته در همگرايي اين اتحاديه و تصويب پيمان ليسبون نقشي بسيار مثبت و قابل قبول ايفا کند، با اين حال خاوير سولانا هرگز تمايل خود را براي به دست گيري پست اولين وزير خارجه اتحاديه اروپا براساس قانون اساسي جديد اروپا پنهان نکرد.
*****
برنده مزايده اپراتور سوم تا چند روز آينده تعيين مي شود
به گفته رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تکليف موضوع اپراتور سوم تلفن همراه و برنده مزايده آن تا هفته آينده مشخص مي شود.
محمود خسروي در گفت وگو با ايسنا اظهار کرد؛ پروانه اپراتور سوم تلفن همراه هنوز به صورت رسمي به کسي ابلاغ نشده و تا زماني که اين کار رسماً انجام نشود، نمي توانيم برنده را معرفي کنيم. وي تصريح کرد؛ طرف برنده بايد در مدت زمان مشخصي به تعهدات خود عمل کند و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نيز در اين زمينه اقدامات و نظارت مورد نياز را انجام مي دهد. رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي پيش از اين نيز با بيان اينکه نمي توان گفت مزايده اپراتور سوم تلفن همراه ابطال شده، ابراز کرده بود اين مزايده منقضي شده است. وي افزوده بود؛ بايد با روند قانوني ديگر نظير تجديد مزايده يا ترک تشريفات و با ديگر روش هاي قانوني برنده اپراتور سوم مشخص شود و در صورتي که پروانه اپراتور سوم طبق شرايط جديد تدوين شود، رگولاتوري به صورت رسمي اين موضوع را اعلام مي کند. پس از اينکه کنسرسيوم تامين اتصالات به دليل عدم انجام تعهداتش از روند مزايده اپراتور سوم تلفن همراه ايران خارج شد، از کنسرسيوم زين ايران به عنوان حائز رتبه دوم پيشنهاد مالي در مزايده به منظور انجام پروژه دعوت شد. نفر دوم قيمتي با تفاوت زياد را پيشنهاد کرده بود، در حالي که طبق قانون تفاوت قيمت نبايد بيش از پنج درصد باشد. سعي شد طي مذاکراتي قيمت ها تصحيح شود، ولي اين اتفاق هم رخ نداد، ضمن اينکه سپرده تامين اتصالات هم طبق قانون ضبط شد. اين کنسرسيوم نيز در زمان مقرر به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي پاسخ مثبت نداده و به اين ترتيب از روند مزايده کنار گذاشته شد؛ سرانجام اين موضوع به مجلس ارجاع داده شد تا تصميم گيري در اين رابطه توسط مراجع ذي صلاح انجام شود.
*****
از میان ایمیل های دریافتی:
نه گفتني براي تمام فصول
به عقيده بسياري از صاحب نظران، پيشگيري از بروز مشکلات در جامعه، وضعيتي است که نه مجادله برانگيز است و نه قابل ترديد. توانايي نه گفتن در مقابل فشار جمع جهت استفاده از مواد مخدر، توانايي مقابله با افسردگي در موقعيت هاي دشوار زندگي و... در واقع مهم ترين بخش از آموزش مهارت هايي است که با توصيف مهارت هاي زندگي ياد مي شوند؛ مهارت هايي که براي افزايش توانايي هاي رواني- اجتماعي افراد آموزش داده مي شوند و فرد را قادر مي سازند به طور موثر با مقتضيات و کشمکش هاي زندگي روبه رو شود. به عبارت ديگر هدف از آموزش مهارت هاي زندگي، افزايش توانايي هاي رواني- اجتماعي و در نهايت پيشگيري از ايجاد رفتارهاي آسيب زننده به بهداشت و سلامت و ارتقاي سطح سلامت روان افراد است.
بر همين اساس پيشگيري اوليه با توجه به مهارت نه گفتن براي ممانعت از وقوع يک مشکل که بزرگ ترين آن در حال حاضر مواد مخدر بوده و گريبان جامعه را گرفته است مي تواند موثرترين مساله لازم در جهت کاهش آسيب ها باشد. پيشگيري اوليه شامل مجموعه برنامه هايي است که مي تواند معضلات را در جامعه کم کرده و طول مدت آنها را کاهش دهد و آسيب هاي ناشي از اختلال ها يا معضلات را تا حدودي متعادل کند. بنابراين براي رسيدن به اين امر، توجه به خانواده ها و آموزش والدين براي تربيت صحيح فرزندان و علاقه مند ساختن خانواده براي گسترش آگاهي هاي خود و آموزش قابليت هاي فردي تک تک اعضاي خانواده و ايجاد حساسيت معقولانه در افراد براي توجه به نيازهاي ديگران مي تواند موثر باشد.از طرفي توسعه ارزش هاي فرهنگي در مدارس و ايجاد محيطي حمايت کننده براي دانش آموزان و الگوگيري از معلمان، ارتقاي آگاهي دادن در رسانه هاي جمعي به منظور گسترش راهبردهاي مقابله براي کاهش اثرات وقايع فشارزاي زندگي، پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، کنترل مرزها و اماکني که امکان توزيع و انتقال مواد مخدر وجود دارد و... مي تواند به نوعي مداخله پيشگيرانه براي مساله مهمي همچون مواد مخدر باشد. اين مباحث در حالي مطرح مي شود که هم اکنون ميانگين سن گرايش به مواد مخدر به سنين پاييني رسيده و اگر ما به دنبال راهکارهاي مناسبي در جهت ارتقاي مهارت هاي زندگي نباشيم نبايد انتظار کاهش آسيب ها را داشته باشيم. البته اين مساله را هم بايد بدانيم که اثربخشي مداخله هاي پيشگيرانه تنها در صورتي محقق خواهد شد که افراد مهارت هاي درست را آموخته باشند چون ما از هر راه و روشي هم که در کنترل مواد مخدر استفاده کنيم باز هم نمي توانيم انتظار داشته باشيم که کنترل آن به صفر برسد و به همين خاطر است که مهارت هاي زندگي اهميت دوچندان پيدا مي کند.
*****
آمار مبتلايان به ايدز از طريق اعتياد تزريقي بالاست
بر اساس اعلام وزارت بهداشت موارد ابتلا به ايدز در سه ماهه اول امسال 19 هزار و 774 مورد بوده است که اين آمار در سه ماهه دوم سال 88 به 20 هزار و 130 نفر رسيده است. از اين تعداد دو هزار و 97 نفر وارد فاز بيماري ايدز شده اند که اين تعداد در سه ماهه اول سال جاري يک هزار و 975 نفر گزارش شده بود.
دکتر عباس صداقت رئيس اداره کنترل ايدز وزارت بهداشت در خصوص اينکه چرا موارد ابتلا به ايدز از طريق اعتياد تزريقي همچنان بالاست به مهر مي گويد؛ براي اينکه موارد شناسايي شده از تعداد مبتلايان نشان مي دهد وضعيت به اين گونه است در حالي که موارد ابتلا به ايدز از طريق رابطه جنسي محافظت نشده را نداريم.
به اعتقاد کارشناسان مسائل اجتماعي جوان بودن جامعه هرچند مي تواند يک فرصت تلقي شود اما اگر برنامه يي براي هدايت آنها نداشته باشيم قطعاً اين فرصت تبديل به تهديد مي شود که تبعات ناگواري به دنبال خواهد داشت به طوري که حدود 14 ميليون دانش آموز در کشور داريم که شايد قريب به چند صد هزار نفر از آنان با عواقب و پيامدهاي ناگوار ايدز آشنا باشند.حسن ضياءالديني مديرکل دفتر سلامت و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش نيز با عنوان اين مطلب که آموزش پيشگيري از ايدز و اعتياد به 500 هزار دانش آموز طي سال تحصيلي جاري ارائه مي شود بر اين گفته صحه مي گذارد که 13 ميليون دانش آموز ديگر از چنين آموزشي محروم خواهند بود.
جزوه هاي پيشگيري از ايدز و اعتياد از سه سال گذشته به دنبال اصرار کارشناسان ستاد مبارزه با مواد مخدر در مدارس دوره متوسطه آموزش داده مي شود. اين در حالي است که کارشناسان آموزشي وزارت آموزش و پرورش مخالف تدريس اين جزوات در مدارس بودند. ضياءالديني با بيان اينکه 260 هزار معلم در 24 استان کشور آموزش هاي لازم را در اين زمينه ديده اند، مي گويد؛ جزوه هاي پيشگيري از اعتياد و ايدز همچون سال هاي گذشته ضميمه کتاب زيست است.
افزايش مصرف مخدرهاي صنعتي و قرص هاي روانگردان، تهديد جدي براي شيوع ايدز و انتقال اين بيماري از طريق روابط جنسي پرخطر و محافظت نشده است. مصرف کردن مواد اعتيادآوري مانند کراک و شيشه و... که محرک سيستم مغزي هستند افراد را به لحاظ جنسي بي شرم و بي حيا مي کنند زيرا مصرف اين نوع از مواد مخدر به دليل نوع تاثيري که بر مغز مي گذارند بر خلاف مواد مخدر سنتي مانند ترياک و هروئين موجب تحريک سيستم دوپامين در مغز مي شوند که به مصرف کننده اعتماد به نفس بالا و کاذب مي دهند. کارشناسان و آسيب شناسان مسائل اجتماعي بر اين عقيده اند که نبود برنامه هاي سرگرم کننده سالم و مفرح باعث گرايش جوانان به سمت تفريحات ناسالم و خطرناک مي شود که اين قبيل تفريحات مي تواند زمينه ساز بروز رفتارهاي پرخطر جنسي و در نتيجه شيوع بيماري هاي عفوني از طريق اين روابط باشد.
*****
نصب آزمايشي تابلوهاي سيستم اطلاع رساني مترو
شرکت بهره برداري مترو تهران از نصب آزمايشي تابلوهاي سيستم اطلاع رساني به مسافران (PIS) در ايستگاه هاي شهيد نواب صفوي و هفت تير خبر داد. اين تابلوها در حال حاضر در ايستگاه هاي دروازه دولت، دروازه شميران، پانزده خرداد، شهيد بهشتي، آزادي و امام حسين نصب و راه اندازي شده اند. سيستم اطلاع رساني به مسافران (PIS) يک تابلو الکترونيکي است که در سکوي ايستگاه نصب مي شود و علاوه بر اعلام ساعت به صورت ديجيتال، موقعيت قطارها را در چهار ايستگاه قبل و دو ايستگاه بعد نشان مي دهد. به اين ترتيب مسافران محترم مي توانند با استفاده از اطلاعات دريافتي با آرامش بيشتر منتظر ورود قطار به ايستگاه شوند. تکنولوژي سيستم اطلاع رساني به مسافران (PIS) کاملاً بومي سازي شده و به دست پرتوان متخصصان داخلي ساخته شده است.
*****
جسد زني در ساک آبي رنگ
جسد يک زن ميانسال داخل يک ساک آبي رنگ کشف شد. ساعت 22 شامگاه دوشنبه ماموران کلانتري انقلاب از طريق مرکز فوريت هاي پليس 110 تهران از کشف جسد اين زن در حوالي خيابان باقرخان شرقي باخبر شدند و دريافتند کارگران شهرداري حين جمع آوري زباله ها به يک چمدان مشکوک شدند و پس از باز کردن چمدان جسد زن ميانسال را مشاهده کرده اند. محمدحسين شاملو بازپرس شعبه اول دادسراي جنايي درباره اين پرونده گفت؛ تحقيقات نشان داد اين زن که جسدش عريان بود بر اثر شکنجه فوت شده و زمان کشف جسد فقط شش يا هفت ساعت از مرگ وي مي گذشت. وي ادامه داد؛ مشخصات اين فرد نامعلوم است اما تحقيقات محلي از همسايگان براي شناسايي وي ادامه دارد.
*****
روستاي زيباي فردو
سايت جديد غني سازي اورانيوم که در شش کيلومتري روستاي فردو از توابع قهستان بخش کهک واقع است، باعث شد اين روستا يک شبه شهرت جهاني پيدا کند. و در موتورهاي جست وجوگر اينترنت به جايگاه نخست رسيد. پيشتر حتي ايرانيان کمتر به نام فردو برخورده بودند و البته قمي ها به ويژه اهالي روستاهاي بخش کهک به اين روستا و طبيعت بکر و زيباي آن آشنا بوده ا ند. گفته مي شود «فردو» همان «فردوس» يعني بهشت است و از همين نام مي توان به زيبايي اين روستا پي برد. روستاي فردو پيشينه تاريخي طولاني دارد. از آنجا که فردو در منطقه يي کوهستاني واقع شده، در گذشته صعب العبور بوده است ولي اکنون مي رود که دسترسي ها به آن راحت شود. گفتني است در نزديکي روستا رودخانه يي پرآب جريان دارد که حواشي آن زيستگاه پرندگان و جانداران گوناگون است و از همه مهم تر در فصل بهار و تابستان منطقه يک بهشت مجسم مي شود. البته دهياري فردو تازگي ها سايتي براي علاقه مندان آماده کرده است با عنوان Fordo.IR.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بدلیل پائین آوردن سرعت اینترنت از سوی رژیم در حال زوال، ناگزیر شده ایم هر صفحه را فقط به یک "پست" اختصاص دهیم. برای خواندن مطالب و دیدن تصاویر و ویدئوهای "پست" های قبلی با مراجعه به "بایگانی وبلاگ" در نوار جنبی (سمت راست) پست و روز مورد نظر را انتخاب کرده و بروی آن کلیک کنید.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ