سرود ملی: ای ایران ای مرز پرگهر

نقش دولتمردان و رسانه های آمریکایی در شورش 22 بهمن 1357

۱۳۸۸/۰۹/۲۴

سه شنبه: 24/8/1388
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
توجه: ما به هیچ حزب، دسته، گروه یا مرامی وابسته نیستیم.
تقاضا داریم برای باز نشر مطالب انتشار یافته درین وبلاگ، نام منبع اصلی را درج نمایید.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

زمان: 00:57 بامداد سه شنبه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تكذیب برگزار نشدن امتحانات در ایام محرم
وزیر آموزش و پرورش از خبر برگزار نشدن امتحانات در ایام محرم که برخی مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران آن را اعلام کرده اند اظهار بی اطلاعی و آن را تکذیب کرد.
واحد مرکزی خبر نوشت:حاجی بابایی با بیان این که صحبت هایی از آموزش وپرورش درست است که بنده بگویم و هر مسئولی در این وزارتخانه درباره موضوعی سخن بگوید نمی تواند صحیح باشد، گفت: سیاست های وزارت آموزش و پرورش را وزیر این وزارتخانه اعلام می کند و هر مدیر آموزش و پرورش نمی تواند سیاست های و خط مشی کلی آموزش و پرورش را اعلام کند.وی اضافه کرد: غیر از بنده هر کسی سیاست و خط مشی کلی آموزش و پرورش را اعلام کند مورد تایید و قبول نیست.حاجی بابایی گفت: برخی افراد غیر صاحب نظر درباره بعضی مسائل در آموزش و پرورش اظهار نظر و با خبرنگاران مصاحبه می کنند بدون این که آگاهی لازم را داشته باشند و مشکلاتی را برای آموزش و پرورش ایجاد می کنند.وی ادامه داد: بر اساس انتشار خبری ناقص یا کذب از آموزش و پرورش در دیگر رسانه ها خبرپردازی و اطلاع رسانی و جامعه دچار تشویش افکار می شود. حاجی بابایی تاکید کرد: در پی ساماندهی خبرهای آموزش و پرورش هستیم
*****

قرارگاه خاتم الانبیا:
دولت اصرار دارد پروژه ها را ما انجام بدهیم..!!!!
واحد مرکزی خبر: رئیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از آماده شدن پروژه خط لوله صلح برای تحویل و همچنین از انجام لرزه نگاری میادین مشترك نفتی بین ایران و عراق در بندر كرخه، در میدان آذر و میدان چنگوله خبر داد. سردار رستم قاسمی رئیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا كه روز دوشنبه به مناسبت آغاز سومین دهه فعالیت این قرارگاه به فرمان رهبر معظم انقلاب در جمع خبرنگاران سخن می گفت ، به تشریح عملكرد این قرارگاه سازندگی پرداخت.
وی با بیان اینكه خط لوله صلح كه یكی از پروژه هایی بوده است كه توسط قرارگاه سازندگی احداث شده است ، گفت: این پروژه امروز آماده تحویل است و خوشبختانه این پروژه با كیفیت و سرعت بالا احداث شده است.رئیس قرارگاه خاتم الانبیا با بیان اینكه این قرارگاه در 23 آذر 1368 به فرمان رهبر معظم انقلاب تاسیس شد اظهار داشت: پس از پایان جنگ تحمیلی این قرارگاه موظف شد تا با استفاده از امكانات و نیروهای مجرب و متعهد كه در دوران دفاع مقدس در اختیار داشت كار بازسازی را در كشور آن هم در مناطق محروم و جنگ زده انجام دهد.
سردار قاسمی با بیان اینكه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا پس از انجام كارهای سازندگی وارد فاز جدیدی از كارهای عمرانی شد، اظهار داشت: در آن شرایط بر اساس اقتضای زمانی نیاز به بازسازی در كشور بود كه بعد از اتمام مرحله بازسازی، مرحله سازندگی آغاز شد كه در این مرحله نام قرارگاه از بازسازی به سازندگی تغییر یافت كه در این هنگام مهمترین هدف استراتژی قرارگاه تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح و ایجاد بستری مناسب برای رزمندگان دوران دفاع مقدس بود تا این افراد در این قرارگاه به كار گرفته شوند و به صنعت كشور كمك كنند.وی یكی از اهداف استراتژیك قرارگاه را واقعی كردن قیمت در كارهای عمرانی و سازندگی كشور خواند و گفت: امروز ما شاهد آغاز مرحله سوم یا استراتژی جدید قرارگاه هستیم . امروز ما بر اساس وضعیت جامعه و اجرای اصل 44 و فضای اقتصادی كشور تعریف جدیدی برای قرارگاه صورت گرفت كه در آن رقابت در شركتهای بزرگ خارجی در طرحهای بزرگ عمرانی از مهمترین اهداف به شمار می رود.به گفته قاسمی اكنون بیش از 10 هزار مهندس و دكتر در زمینه های مختلف آماده رقابت با كشورهای خارجی هستند كه به عنوان مثال می توان به فازهای 15 و 16 پارس جنوبی اشاره كرد فازهایی كه تماما توسط نیروهای داخلی ساخته شده است. حضور در پروژه های سنگین به ویژه بحث امنیتی و همچنین قادر نبودن حضور بخش خصوصی در برخی پروژه های بزرگ از دیگر برنامه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است كه سردار قاسمی به آن اشاره كرد .به گفته سردار قاسمی این قرارگاه تاكنون 25 مورد درگیری در مرزهای كشور با اشرار داشته است كه سه شهید در این راه داده است.
رئیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا كیفیت، سرعت و اقتصادی كردن پروژه های عمرانی را از دیگر مهمترین اهداف قرارگاه متبوعش خواند وگفت: در بخش سرعت قرارگاه توانسته است ركوردهایی جهانی را ثبت كند كه در طرح قمرود ما این ركورد را مشاهده می كنیم به طوری كه در این طرح حجم كار از 300 متر به 1000 متر در ماه ارتقا پیدا كرده بود.وی در خصوص واقعی كردن قیمتها نیز گفت: اساسا ما به عنوان یك مجموعه سازندگی در نظام به دنبال واقعی كردن قیمتها با بهره وری و سرعت بخشیدن در پروژه ها بودیم كه خوشبختانه امروز كارفرمایان به قیمت واقعی پروژه ها دست پیدا كرده اند مثلا در تونل های آبی امروز ما شاهد این كاهش قیمت هستیم.سردار قاسمی حضور در پروژه های علمی و همچنین رعایت استانداردها را از دیگر اهداف قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا خواند و گفت: این قرارگاه تاكنون توانست 20 مورد كتاب در زمینه های مختلف عمرانی تاسیس كند و در اختیار مراكز مختلف قرار دهد.
به گفته وی آموزش یكی از محورهای كاری قرارگاه است كه با تاسیس مركز آموزش فنی و حرفه ای جوانان در این مركز جذب و تعدادی از آنها برای كار در قرارگاه جذب می شوند و تعدادی دیگر برای كارهای پیمانكاری جذب شركتهای دیگر می شوند.محرومیت زدایی یكی دیگر از بخش های كاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است كه قاسمی در این زمینه گفت: در هر منطقه محروم كه قرارگاه پروژه های عمرانی دارد كارهای توسعه ای و محرومیت زدایی را با هزینه های قرارگاه انجام می دهیم مثلا در روستاهایی كه نیاز به جاده، پل و درمانگاه و یا مدرسه داشته باشند قرارگاه آنها را احداث می كنند كه تا كنون 1450 روستا در مناطق محروم كشور شناسایی و تا به امروز 200 پروژه شروع به كار كرده است.
رئیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا همچنین در خصوص شایعاتی مبنی بر اینكه این قرارگاه درصدهای بالایی از پروژه ها را به خود اختصاص می دهد، گفت: بودجه قرارگاه از محل پروژه هایی كه با دولت می بندد به خزانه ریخته می شود به این شكل كه قرارگاه حقوق خود را از خزانه دولت می گیرد.به گفته وی قرارگاه خاتم الانبیا در هر پروژه عمرانی كمتر از 4 درصد از كل بخش عمرانی و غیر عمرانی را دریافت می كند كه بعضا شنیده شده است كه 50 درصد این قراردادها به قرارگاه اختصاص می یابد.قاسمی همچنین در خصوص حضور این قرارگاه در پروژه های عمرانی كشور گفت: قرارگاه خاتم الانبیا همچون دیگر شركتهای خصوصی در مناقصه ها شركت می كند به طوریكه 99 درصد پروژه های قرارگاه خاتم حضور در مناقصه بوده است حال ممكن است پروژه خاصی باشد كه دولت اصرار داشته باشد كه آن پروژه را قرار گاه بسازد كه به عنوان مثال می توان به فازهای 15 و 16 پارس جنوبی اشاره كرد.
به گفته وی بر اساس استراتژی جدید از این پس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پروژه های كوچك و متوسط حضور نخواهد داشت.رئیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا همچنین از ساخت واحد پتروشیمی اتیلین مروارید طی 24 ماه خبر داد.سردار قاسمی همچنین در خصوص میزان حجم كار صورت گرفته در فازهای 15 و 16 پارس جنوبی گفت: تاكنون بیش از 40 درصد پیشرفت كار صورت گرفته كه اگر تامین اعتبار شود 30 ماه دیگر این پروژه آماده تحویل خواهد بود.وی همچنین با بیان اینكه این قرارگاه امروز از تجهیزات مدرنی برخوردار است گفت: پس از ثبت فاز دو و سه بندر بزرگ شهید رجایی ما نشان دادیم كه دیگر نیازی به حضور شركتهای خارجی در بخش های راه سازی، پل سازی، سد سازی نیست .

قااسمی در خصوص اینكه آیا این قرارداد تاكنون در پروژه های امنیتی همچون انرژی اتمی وارد شده است یا خیر گفت: در این امر تاكنون ما وارد نشده ایم و منظور ما از امنیتی یعنی شرایط سخت و حضور در مرزهای كشور است.رئیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا همچنین در پایان ازانجام لرزه نگاری میادین مشترك نفتی بین ایران و عراق در بندر كرخه، میدان آذر و میدان چنگوله خبر داد.
*****
آخرین وضعیت پرونده زیدآبادی، باستانی و مومنی
وکیل زیدآبادی و باستانی از آخرین تحولات پرونده موکلانش خبر داد. به گفته محمد شریف برای احمد زیدآبادی وثیقه ۵ میلیارد ریالی و برای مسعود باستانی قرار کفالت صادر شده است.
محمد شریف در گفت‌وگو با «ایلنا»، از ثبت لایحه اعتراضی نسبت به احکام احمد زیدآبادی و مسعود باستانی خبر داد و گفت: لایحه اعتراض به احکام صادره در مورد محکومیت‌های احمد زیدآبادی و همچنین اعتراض به حکم صادره در مورد محکومیت مسعود باستانی توسط همکارم افروز مغزی در دادگاه بدوی صادر‌کننده احکام فوق ذکر به ثبت رسید‌.
وکیل زیدآبادی ادامه داد: اینجانب در رسیدگی بدوی به اتهامات زیدآبادی تصور محکومیت به شکل صادر شده به ویژه در خصوص محکومیت ایشان به ممنوعیت مادام‌العمر وی از هر گونه تحلیل کتبی و شفاهی را نداشتم و امیدوارم که دادگاه تجدیدنظر براساس قوانین موضوعه جمهوری اسلامی رسیدگی کند.
شریف درباره پرونده مسعود باستانی نیز گفت: با توجه به اینکه شغل موکلم روزنامه‌نگاری است و روزنامه‌نگار در برابر خدمات راجع به شغل خود مانند همه مشاغل دستمزد می‌گیرد، پیگرد روزنامه نگار به لحاظ انجام کارهای قانونی راجع به شغل خبرنگاری مبنای قانونی ندارد به همین دلیل به ناچار چشم امید به دادگاه تجدیدنظر دوخته‌ام. وی در مورد پرونده عبدا... مومنی نیز گفت: درخصوص این پرونده درصدد انجام تشریفات قانونی جهت مطالعه پرونده و تنظیم لایحه هستم.
شریف در پاسخ به این پرسش که آیا دادگاه برای تبدیل قرار بازداشت موکلان شما به وثیقه یا کفالت تصمیمی اتخاذ نکرده است، گفت: در مورد تامین وثیقه صادره در پرونده زیدآبادی با توجه به اینکه مبلغ وثیقه اولیه ۲۵۰ میلیون تومان بود این مبلغ یک بار به ۳۵۰ میلیون و بار دیگر به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت و در حال حاضر تمام تشریفات قانونی جهت تودیع وثیقه صورت پذیرفته است.
وکیل مسعود باستانی ادامه داد: در خصوص پرونده این موکلم نیز قرار کفالت صادره شده، اما با توجه به مذاکرات همکارم با دفتر دادگاه تجدیدنظر، در حال حاضر ما با این پرسش مواجه هستیم که آیا دادگاه تجدید نظر در خصوص اجرای این قرار تصمیم اتخاذ خواهد کرد یا خیر؟
*****
ادامه ابهام ها در مورد مرگ مشکوک خریدار سهام مخابرات و همسرش
مرگ مجید سلیمانی پورمدیرعامل و عضو هیئت مدیره کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین و همسرش زمانی بازتاب های گسترده ای به خود گرفته که اطلاعات متناقض و متفاوتی در خصوص علت چگونگی فوت آنها از سوی مسئولین به رسانه ها داده شد و ابهامات مطرح شده در رابطه با جزئیات آن از سوی مسئولین دست اندرکار تاکنون بی پاسخ مانده است.
با این مرگ مشکوک آنها نیز به لیست افرادی اضافه شدند که درباره جزئیات پرونده مرگ آنها تاکنون پاسخ قانع کننده از سوی مسئولین حکومتی داده نشده و دلایل مرگشان همچنان در هاله ای از ابهام باقی مانده است.
روابط گسترده سلیمانی پور با سپاه
مجید سلیمانی‌پورمدیرعامل و عضو هیئت مدیره کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین مالک بیش از نیمی از شرکت مخابرات ایران، جانشين فرمانده دانشگاه امام حسين (وابسته به سپاه پاسداران)، عضو هيات علمي دانشکده
فني و مهندسي اين دانشگاه و یکی از نامزدهای اصلی عضویت در هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران بود.
وی همچنین مدیرمسئول فصلنامه مکانیک و هوافضا و عضو اصلی هیئت مدیره انجمن رمز بود، انجمنی که سپاه پاسداران با هدف ارتقای علم و فناوری رمز و امنیت ارتباط کشور راه‌اندازی کرد.
شرکت توسعه اعتماد مبين تشکيل شده از سه شرکت متعلق به بنياد تعاون سپاه و ستاد اجرايي فرمان امام است که موفق به خرید ۸ هزار میلیارد تومانی ۵۰٪ + یک سهام شرکت مخابرات در شهریور ۱۳۸۸ شد.
رشد مافیای سپاه و حذف رقیب
این خرید، تبدیل به یکی از بحث انگیزترین معاملات اقتصادی بعد از انقلاب شد که بنابر گزارشها معامله آن نیم ساعت بیشتر طول نکشید و حتی برخی از مقام های مسوول، آن را به خاطر عدم رعایت ضوابط قانونی مزایده و وجود تنها یک رقیب که آن هم وابسته به سپاه بود راغیرقانونی دانستند.
گفتنی است، کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین در حالی توانست سهام شرکت مخابرات را از آن خود بکند که ساعاتی پیش از انجام معامله رقیبش گروه"پیشگامان کویر یزد" به دلیل نداشتن صلاحیت امنیتی از سوی سازمان خصوصی سازی از رقابت کنار گذاشته شده بود.
حضور سپاه در فعالیت‌های اقتصادی در ماه‌های اخیر ابعاد تازه ای به خود گرفته است تا جایی که ناظران بورس تهران هر روز شاهد جابه‌جایی حجم قابل توجهی از سهام از سوی فعالان حقوقی زیر مجموعه سپاه پاسداران هستند. این در حالی است که سیاست خصوصی‌سازی دولت احمدی نژاد که منتهی به رشد نفوذ اقتصادی سپاه پاسداران شده، بارها از سوی مجلس ومحافل اقتصادی مورد انتقاد قرار گرفته است.
قابل ذکر است که مجید سلیمانی پورچند روز قبل از مرگش، در مجمع عمومي شرکت مخابرات وعده تبديل مخابرات به يک اپراتور بزرگ در جهان براي سال 1400 را داده بود و درباره شرکت خود نيز گفته بود با تمام مسوولان نظام در تعامل بالا هستيم اما در کار اقتصادي حريم خود را داريم.
اظهارات "متناقض" مسئولین
در حالی که دادستان تهران اعلام کرد که براساس اظهار نظررسمی پزشکی قانونی، علت مرگ مجید سلیمانی پور و همسرش شهین برون، نشت گاز بوده است، داود زارعيان مدير روابط عمومي شرکت مخابرات ايران در اين باره می گوید: "پزشکي قانوني هنوز نظر رسمي در خصوص علت مرگ سليماني پور و همسرش صادر نکرده است."
عباس جعفری دولت آبادی در این رابطه می گوید همسر سلیمانی پوردر منزل فوت کرده اما مجيد سليماني پورهنوز نبضش می زده و به بيمارستان شهيد چمران منتقل شده و سپس در گذشته است.
این در حالی است که سيدمسعود ميري، مدير روابط عمومي شرکت توسعه اعتماد مبين فوت آقای سلیمانمی پور در بیمارستان را تکذیب کرد و اظهار داشت که وی و همسرش هر دو با هم فوت کرده اند.
نکته قابل تامل این پرونده آنجاست که پسر مدیر عامل شرکت توسعه اعتماد مبین نیز با والدین اش در یک ساختمان زندگی می کرده است. اینکه چرا بر اثر نشت گاز تنها سلیمانی پور و همسرش فوت کرده اند و پسر آنها که در همان منزل خوابیده بوده نه تنها زنده مانده بلکه هیچ اثری از نشت گاز حس نکرده، تاکنون برای کارشناسان بی پاسخ مانده است.
عدم پاسخگویی مقامات به "بهانه" ادامه تحقیقات
این در حالی است که مقامات قضائی از ادامه تحقیقات دررابطه با این پرونده خبر می دهند اما این اقدامات از سوی کارشناسان و افکار عمومی، بدلیل بی پاسخ ماندن مرگهای مشابه طی سال های گذشته، مورد تردید قرار گرفته است.
در جدید ترین نمونه از این پروندهای بی پاسخ مانده باید به قتل مشکوک دکتر رامین پوراندرجانی، پزشک کهریزک , دکتر همایون ... اشاره کرد.
دادستان عمومی و انقلاب تهران در مورد علت مرگ رامین پوراندرجانی گفته بود که مرگ وی بر اثر مسمومیت دارویی است و قرص‌هایی که در سالاد کنار میز پزشک بوده با آن چه پزشکی قانونی اعلام کرده مطابقت دارد. در مورد دکتر همایون نیز به وکیل و خانواده او گفته شده که این تصادف (..!!) در دست بررسی است که آیا براستی شخص راننده (دکتر همایون) پیش از سقوط اتومبیلش به ته دره، به آتش کشیده شده بود و یا براثر سانحه سقوط و آتش گرفتن اتومبیل (..!!!!) ایشان نیز سوخته اند...!!!
این در حالی است که پیشتردادستانی تهران در بیانیه‌ای در مورد مرگ آقای پوراندرجانی اعلام کرده بود که نتایج بررسی‌ها و آزمایشات اولیه کالبدشکافی در پزشکی قانونی حاکی است که فوت وی بر اثر مسمومیت نبوده و پزشکی قانونی در مورد آزمایش‌های سم‌شناسی و آسیب‌شناسی متعاقباً اظهار نظر خواهد کرد.
موج جدیدی از قتل های "مشکوک"
بدین ترتیب، مجموعه‌ای از اظهارات‌ ضد و نقیض از سوي‌ مسوولان‌ قضایی و حکومتی در مورد این پرونده های مشابه حکایت از فعال شدن شبکه مافیایی و موج جدیدی ازقتل ها به منظور افشا نشدن دست های پنهان دارد.
در این خصوص باید به مرگ مشکوک احمد كاظمي، فرمانده نيروي زميني سپاه در سانحه هواپیمایی اشاره کرد. تردیدها در مورد مرگ این فرمانده سپاه وقتی بالا گرفت که عباس پالیزدار، دبیر اسبق کمیته تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضاییه سانحه سقوط هواپیمای احمد کاظمی و حتی سانحه مشابه سقوط هواپیمای رحمان دادمان وزیر راه دولت خاتمی را عمدی دانسته وگفت: " در مورد هواپيمای شهيد کاظمی اين پرونده را من بررسی نکرده ام، اما طبق آنچه از ‏شواهد پيداست، می توان ماجرا را عمدی دانست که دست يکی از سران وقت سپاه در آن دخيل بود. ما دو سقوط ‏هواپيما داشتيم... در مورد دادمان ماجرا عمدی بود، پرونده هزار ‏صفحه ای اين را مي گويد." این در حالی است که هرگز مشخص نشد علت اصلی این سوانح هوایی چه بوده است.
*****
واکنش وزارت کشور به اظهارات کروبی
فقط احزاب می توانند درخواست مجوز راهپیمایی کنند/ درخواستی ندیده ایم
خبرگزاری مهر: مدیر کل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه طبق قانون مجوز برگزاری راهپیمایی را فقط احزاب می توانند درخواست کنند، گفت: میرحسین موسوی که حزب به شمار نمی رود و هنوز از سوی مهدی کروبی هم درخواستی بر این مبنا دریافت نشده است.
محمود عباس زاده مشگینی مدیر کل سیاسی وزارت کشور و رئیس کمیسیون ماده 10 احزاب در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سئوال که شنیده شده آقایان کروبی و موسوی برای برگزاری راهپیمایی درخواست مجوز کرده اند، اظهار داشت: مطابق با قوانین موجود فقط احزاب با نماینده رسمی خود می توانند درخواست برگزاری راهپیمایی نمایند.
وی افزود : میرحسین موسوی که حزب به شمار نمی رود و از سوی کروبی هم درخواستی بر این مبنا به دست ما نرسیده است.
عباس زاده مشگینی ادامه داد: البته نماینده رسمی احزاب باید حضورا این درخواست را ارائه کنند و علاوه بر این باید روال قانونی چنین درخواستی طی شود.
*****
مقطع راهنمایی ازآموزش ‌وپرورش حذف شد

بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، مقطع راهنمایی از نظام آموزش و پرورش حذف شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت غیرقانونی، حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس مصوبه امروز شورای عالی آموزش و پرورش كه با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، مقطع راهنمایی از نظام آموزش و پرورش حذف و نظام آموزش و پرورش به دو مقطع شش ساله ابتدایی و شش ساله متوسطه تقسیم بندی خواهد شد. وی افزود: بر اساس مصوبه امروز همچنین دوره پیش دبستانی به آموزش و پرورش رسمی كشور باز می‌گردد و مقطع ابتدایی به شش سال افزایش می‌یابد. حاجی بابایی اضافه كرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز دوره پیش دانشگاهی نیز در قالب شش ساله مقطع متوسطه قرار می‌گیرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای این طرح در یك دوره سه ساله شكل خواهد گرفت و زمان آغاز اجرای این طرح نیز در جلسات آینده شورای عالی آموزش و پرورش مصوب خواهد شد. حاجی بابایی همچنین تصریح كرد: برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن این طرح نیز در جلسات شورای عالی آموزش و پرورش بررسی و تصویب خواهد شد. در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش كه با حضور وزیر آموزش و پرورش و صاحب‌نظران امر تعلیم و تربیت برگزار شد، مهمترین موضوعات مربوط به بهبود كیفیت آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
*****
وزیر آموزش و پرورش: از ازدواج دختران دانش‌آموز خوشحال می‌شوم

وزیر آموزش و پرورش از ازدواج دانش‌آموزان دختر خوشحال می شود اما در عین حال می گوید دانش‌آموزان بعد از ازدواج باید در مدارس شبانه ادامه تحصیل بدهند او دلیل این امر را تغییراتی می‌داند که در دختران بعد از ازدواج به وجود می‌اید بنابراین اختلاط آنها را با دانش آموزانی که ازدواج نکرده اند صلاح نمی داند.
حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با ازدواج دختران دانش‌آموز گفت: ازدواج دختران انش‌آموز هیچ اشکالی ندارد و ما از ازدواج آنها خوشحال می‌شویم. وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اما دخترانی که ازدواج می کنند دیگراجازه تحصیل در مدارس معمولی را ندارند و باید درمدارس شبانه درس بخوانند. او در پاسخ به این سوال که اگر ازدواج دانش‌آموزان دختر اشکالی ندارد پس چرا آموزش و پرورش به انها اجازه تحصیل در مدرسه‌ای را که در ان درس می‌خوانند نمی‌دهد و این افراد باید به مدارس شبانه منتقل شوند در حالی که این برای بیشتر آنها نوعی تنبیه به حساب می‌آید، گفت: رفتن به مدارس شبانه تنبیه نیست و دلیل اینکه آموزش‌و‌پرورش این افراد را در مدارس شبانه ثبت نام می‌کنند این است که وقتی دختری ازدواج می کند، ظاهر و رفتار و خصوصیات او با زمانی که ازدواج نکرده است متفاوت می‌شود و صلاح نیست که این افراد در کنار دانش اموزانی که هنوز ازدواج نکرده اند قرار بگیرند و با آنها در یک کلاس بنشینند بنابراین آموزش و پرورش برای این افراد امکان تحصیل در مدارس شبانه را فراهم می‌کند. چندی پیش زکریا یازرلو، رییس آموزش و پرورش شهر تهران به دختران دانش‌آموز توصیه کرده بود که اگر امکان ازدواج برای آنها فراهم شد، ازدواج کنند.
*****
محمدعلی رامین خبرنگاران «فرهیختگان» را «یک مشت دلقک» خطاب کرد
محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، که امروز دوشنبه در دفتر تحریریه روزنامه فرهیختگان حاضر شده بود، روزنامه‌نگاران این روزنامه را «یک مشت دلقک» خطاب کرد. در مقابل، مدیریت روزنامه آن دسته از روزنامه‌نگاران این روزنامه را که گفته می‌شود با این مقام مسئول وارد «گفت‌وگوی انتقادی» شده‌اند، تهدید به اخراج کرده‌ است. رامین که از زمان روی کار آمدنش در دولت دهم، به شدت اساس کار را بر برخورد با روزنامه‌های منتقد قرار داده، در دیدار از روزنامه «فرهیختگان»، وقتی از «وجود آزادی بیان» در ایران سخن می‌گفت با اعتراض روزنامه‌نگاران این روزنامه روبه‌رو شد. آن‌ها به او تذکر دادند که «نمی‌شود زیر عکس سردبیر بازداشت شده فرهیختگان، رضا نوربخش، نشست و از آزادی بیان حرف زد.» در این لحظه معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد رو به سردبیر تازه فرهیختگان، بهزاد قزلباش، کرد و گفت که «شما اینجا یک مشت دلقک جمع کرده‌اید.» وی سپس تحریریه را ترک کرد. البته ماجرا به همین جا ختم نشد، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد پس از خروج خود در تماسی با مدیران روزنامه، آن‌ها را تهدید کرد که در صورت درج هر گونه خبری از این ماجرا، فوراً اقدام به توقیف روزنامه خواهد کرد. روزنامه‌نگاران این روزنامه نیز در پی تماس تلفنی‌ای که رامین با مدیرانشان گرفته، تهدید شده‌اند که حتی اجازه نگارش کوچک ترین خبری را بر صفحات فیس‌بوک خود ندارند. «فرهیختگان» که پیش از این در قالب نشریه‌ای صرفاً آموزشی از سوی نهاد دانشگاه آزاد اسلامی منتشر می‌شد، از سال جدید با سر و شکلی تازه، در قالب یک روزنامه عمومی به روی دکه رفت.تا کنون 166 شماره از این روزنامه در دور جدید منتشر شده است. رضا نوربخش سردبیر روزنامه فرهیختگان در شامگاه ١٣ مرداد در دفتر این روزنامه بازداشت شده است. از اعضای تحریریه این روزنامه همچنین ساسان آقایی و مسعود باستانی در بازداشت هستند. باستانی مجبور به حضور در دادگاه‌های نمایشی و اعترافات ساختگی نیز شده است.
*****
علی کلایی به یکسال حبس تعلیقی محکوم شد
علی کلایی عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر طی حکمی از سوی شعبه ی 10 دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعلیقی به مدت دو سال محکوم شد. علی کلایی در تاریخ 13 آذر سال 86 در مقابل دانشگاه تهران به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور دستگیر شد و به مدت 57 روز در زندان به سر برد. وی سپس با قرار وثیقه 80 میلیون تومانی از زندان آزاد شد. کلایی در دادگاه از اتهامات "عضویت و هواداری از گروههای مخالف نظام "و" اجتماع و تباني به قصد بر هم زدن امنيت كشور" تبرئه شده و در خصوص اتهام " فعالیت تبلیغی علیه نظام" به یکسال حبس تعلیقی محکوم شد. مستند دادگاه برای صدور این حکم، انتشار مطالبی در وبلاگ شخصی کلایی عنوان شده است. پیش از این نیز قرار بود دادگاه رسیدگی به اتهامات این فعال حقوق بشر در تاریخ 20 اردیبهشت‌ماه تشکیل شود که قبل از برگزاری دادگاه، وی توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده و حدود 2 ماه در زندان اوین به سر برد. به گفته علی کلایی، مینا جعفری وکیل وی، اعتراضش را نسبت به حکم صادره در مدت مقرر تسلیم دادگاه خواهد کرد.
*****
ادامه بازداشت سلمان سیما علی‌رغم وعده‌ آزادی وی
سلمان سيما عضو شوراي سياست‌گذاري سازمان دانش‌آموختگان ايران كه براساس وعده بازپرس بيگي بازپرس شعبه 3 امنيت؛ قرار بود امروز با تبديل قرار بازداشتش از زندان آزاد شود، امروز به دادگاه انقلاب منتقل شده و قرار بازداشتش تمديد شد. ساعده سيما، خواهر اين فعال دانشجويي در اين مورد مي‌گويد:" امروز صبح سلمان را به دادگاه انتقال دادند. ظاهرا زندان با آزادي او مخالفت كرده و خواهان ادامه بازداشت او شده است، با اين حال بازپرس بيگي در نامه‌اي خواستار دلايل ادامه بازداشت وي شده و قرار است ظرف سه روز آينده از جانب زندان دلايل لازم مبني بر لزوم ادامه بازداشت سلمان به اطلاع بازپرس برسد. در غيراين‌صورت ايشان قول داده است كه سلمان را در صورت عدم وجود دلايل كافي براي ادامه بازداشتش، از زندان آزاد كند." ساعده سيما مي‌گويد:" سلمان هنوز در سلول انفرادي نگه‌داري مي‌شود و او را از بند 209 به انفرادي‌هاي بند 240 انتقال داده‌اند. ظاهرا سلول‌هاي بند 240 بسيار كوچك هستند و اين موضوع زندانيان را به شدت‌ آزار مي‌دهد. وي هم‌چنين گفته كه از 11 روز پيش تاكنون بازجويي نداشته است." همچنين گفته مي‌شود اين فعال دانشجويي امروز با دست‌بند به دادگاه انقلاب منتقل شده است. سلمان سيما، از فعالان دانشجويي دانشگاه‌ آزاد صبح روز 23 آبان‌ماه در منزلش بازداشت شد. پيش از آن نيز چندين بار ماموران امنيتي جهت بازداشت وي مراجعه كرده بودند كه موفق به دستگيري او نشدند. سلمان سيما در 18 تيرماه 87 نيز بازداشت شده و به مدت 40 روز در زندان اوين به سر برده بود.
*****
احضار 50 دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی به کمیته انضباطی، محرومیت 15 دانشجو از خوابگاه
کمیته انضباطی دانشگاه شهید بهشتی بیش از 50 دانشجوی این دانشگاه را احضار و تاکنون برای 15 نفر از دانشجویان حکم محرومیت از خوابگاه صادر کرده است.
کمیته انضباطی دانشگاه شهید بهشتی این دانشجویان را طی دو روز گذشته احضار و برای تعدادی از آنان حکم انضباطی صادر کرده است.
لازم به ذکر است این احضارها و صدور احکام، همزمان با تجمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در اعتراض به توطئه جدید سرکوبگران انجام شده است.
همچنین از روز گذشته حراست دانشگاه با چسباندن اطلاعیه هایی برگزاری هرگونه تجمع را ممنوع کرده و دانشجویان را نسبت به برخوردهای شدیدتر تهدید کرده است. در پی التهابات و درگیری‌های روز یک‌شنبه در دانشگاه شهید بهشتی، حراست این دانشگاه در حالت آماده باش به سر می برد.
لازم به یادآوری است روز یک‌شنبه دانشجویان این دانشگاه با در دست داشتن پرچم های سبز و عکس هایی از آیت الله خمینی در مقابل بسیجیانی که از خارج از دانشگاه برای تجمع به دانشگاه منتقل شده بودند، تظاهرات کردند.
برای مشاهده گزارش تجمع روز یک‌شنبه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی به
این لینک کنید. لازم به یادآوری است دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی طی روزهای 16 و 17 آذر نیز تجمع های اعتراضی پرشکوهی برگزار کردند.
*****
بیانیه انجمن اسلامی دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد پیرامون صدور احکام انضباطی اخیر
انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد پیرامون صدور احکام انضباطی اخیر در این دانشگاه بیانیه ای صادر کرد.
این انجمن در بیانیه خود آورده است: «با ابلاغ این احکام و تسری این برخوردها به اعتراضات 16 آذر، ابعاد این فاجعه وسیع­تر نیز خواهد شد.»
ایران عزیز روزهای سختی را سپری می­کند. خیابان­هایی که تا دیروز محل رفت و آمد مردمان ایران زمین بودند، این روزها به صحنه­ای برای سرکوب جنبش سبز مردم بدل گشته­اند. اما این تنها مشکل نیست. جنبشی که با مسالمت و آرامی آغاز شد، امروز اتفاقات بسیاری را می­بیند که برای خاموش کردن صدای اعتراض­اش رخ می­دهند. مردمی که تنها خواسته و اعتراض­شان، باز پس گرفتن حق انتخاب­شان بوده، امروز بدترین تهمت­ها، از ضد­نظام تا نامسلمان را تحمل می­کنند. در این بین اوضاع دانشگاه­های کشور نیز چندان متفاوت نیست. پس از پشت سر گذاشتن 16 آذری پرشور و سبز، اقتدارگرایانی که از دیدن سیل خروشان دانشجویان معترض به خشم آمده­اند، با برنامه­ریزی­های فراوان سعی در انتقام­گیری و بستن فضای انتقاد دارند. از سناریوی مضحک مجید توکلی گرفته تا پخش عکس پاره شده­ی امام و احضارها و دستگیری­های گسترده در دانشگاه­های کشور از تهران گرفته تا فردوسی. دستگیری بیش از هفتاد دانشجو در دانشگاه فردوسی پس از تجمع 16 آذر نمونه­ای از این دست اقدامات است. دستگیری­هایی که با تعرض برخی نیروهای لباس شخصی به صحن دانشگاه همراه شد!
اما خطری که این روزها بیش از هر چیزی دانشگاه­های کشور را تهدید می­کند، اعمال نظر و فشار گسترده­ی نیروهای امنیتی بر مسئولان دانشگاه­هاست. پدیده­ای که با ظهور دولت نهم آغازیدن گرفت ولی در روزهای اخیر به شدیدترین حالت خود در سال­های گذشته رسیده است. طبیعی است که با این اوصاف مسئولان دانشگاه­ها، اندک استقلال رای باقیمانده­ی خود را نیز از دست داده و تبدیل به عوامل گوش به فرمان نهادهای امنیتی و مقامات در نهادهای موازی می­شوند. امری که فعالان انجمن اسلامی در دانشگاه فردوسی مدت­هاست مسئولان را بدان انذار داده و همواره خواهان حفظ استقلال دانشگاه شده­ اند.
دانشگاه فردوسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در هفته­ی گذشته شاهد اتفاقی بی­سابقه در این دانشگاه بودیم. 8 تن از دانشجویانی که به علت حضور در تجمع 13 آبان به کمیته انضباطی احضار شده بودند، با احکام سنگین و عجیب انضباطی (دو ترم تعلیق با احتساب سنوات برای 2 نفر، دو ترم تعلیق بدون احتساب سنوات برای 2 نفر، یک ترم تعلیق بدون احتساب سنوات برای یک نفر و توبیخ کتبی با درج در پرونده برای 3 نفر) به جرم اخلال در نظم دانشگاه! مواجه شدند. در حالی­که اتهام اکثریت این افراد - در مرحله­ی تفهیم اتهام و اخذ دفاعیه - حضور در تجمع غیر قانونی ذکر شده بود. طرفه آن­که هنوز احکام قریب به 20 نفر دیگر از دانشجویان احضار شده به ایشان ابلاغ نشده است. بدیهی است که با ابلاغ این احکام و تسری این برخوردها به اعتراضات 16 آذر، ابعاد این فاجعه وسیع­تر نیز خواهد شد. انتساب این اتهام به دانشجویان معترض در حالی صورت می گیرد که طبق اصل 27 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، برگزاری هرگونه تجمع و راه­پیمایی به شرطی که قرین حمل سلاح و مخل مبانی اسلام نباشد، آزاد است. دانشجویان شرکت کننده در این تجمع­ها نیز از این اصل تخطی نکرده­اند. ضمن آن­که در روز 13 آبان - به اعتراف نشریات تشکل­های هم­سو - این شرکت­کنندگان در تجمع حامیان ولایت بودند که بارها با حمله به تجمع معترضان تلاش کردند جو را متشنج و برخورد ایجاد کنند، اما دانشجویان معترض با هوشیاری و متانت تلاش ایشان را عقیم گذاردند.
لذا انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده ی علوم اداری و اقتصادی، با پافشاری بر مشی همیشگی خود در حمایت از تمامی نیروهای منتقد و تلاش برای ایجاد فضای منطقی و پی­گیری مطالبات در شرایطی مسالمت­آمیز، اقدامات صورت گرفته در روزهای اخیر را به شدت محکوم نموده و خواستار تجدید نظر و لغو فوری احکام صادره توسط مسئولان دانشگاه است. امید است که مسئولان دانشگاه با محور قرار دادن منطق و عقلانیت، دوری از فضای تشنج و حفظ استقلال رای در تصمیمات؛ شرایط بیان مطالبات دانشجویی را در وضعیتی آرام و به دور از فشار و جنجال­آفرینی پدید آورده و از شدیدتر شدن اعتراضات و رادیکال شدن بیش از پیش فضای دانشگاه، جلوگیری نمایند.
*****
گزارش ۲ روز تحصن و اعتصاب گسترده دانشجویان دانشگاه قزوین
پس از ماجرای مشکوک پاره شدن عکس خمینی در 16 آذر و پخش آن توسط صدا و سیما، این سناریو که برای سرکوب هر چه بیشتر جنبش سبز شکل گرفته است در دانشگاه بین المللی قزوین و این بار به صورت دیگر اتفاق افتاد.
صبح روز یکشنبه 22/9/88 دانشجویان دانشگاه بین المللی قزوین به هنگام رفتن به کلاسهای درس با شعار نویسی هایی در سطح دانشگاه روبرو شدند که نشان از وقوع اتفاقی در ادامه سناریوی از پیش طراحی شده چند روز اخیر کودتاچیان داشت.
بر دیوار های دانشگاه به صورت کاملا مشکوک شعارهایی دیده می شد که در آن از یک سو به بنیانگذار انقلاب توهین و از سوی دیگر شعارهایی در توهین به جنبش سبز و دانشجویان حامی آن وجود داشت. نکته جالب آنکه هر بیننده ای با یک نگاه متوجه یکی بودن دست خط هر دو نوع شعار می شد و جالب آنکه تمامی این شعارها به رنگ سبز نوشته شده بودند.
بنا بر اخبار رسیده شب یکشنبه 21/9/88 دانشجویان متعلق به تشکل های نظامی و بسیجی با ورود به دانشگاه و با هماهنگی کامل با مسئولین حراست از جمله حسین سرداغی (رئیس حراست) اقدام به درج این شعارها در سطح دانشگاه کرده اند.
این اتفاق در حالی صورت گرفته است که محوطه دانشگاه توسط دوربین های نصب شده توسط حراست دانشگاه تحت کنترل قرار دارد. همچنین ورود این افراد در ساعات پایانی شب به دانشگاه از طریق هماهنگی با حراست دانشگاه انجام پذیر شده است.
صبح روز یکشنبه و زمانی که این عمل وقیح از پیش طراحی شده برای دانشجویان مشخص شد، دانشجویان بسیجی که کاملا دستپاچه شده بودند با صدور بیانیه ای که غلط های فاحش نگارشی در آن وجود داشت ضمن محکومیت این عمل اعلام کردند: "این اقدام منافقانه را توهم زدگان استکبار پرست برای بدنام کردن بسیج دانشجویی" انجام داده اند.
یکی از دانشجویان دانشگاه قزوین در همین زمینه به خبرنامه امیرکبیر گفت: «یکی بودن دست خط ها، پاک کردن آنها پس از چند ساعت توسط بسیج دانشجویی و صدور بیانیه ای پر از اشتباه که در آن مشخصا اعلام می دارد که این عمل کار بسیج دانشجویی نیست گواه مبرهنی است بر سناریوی کثیف بسیجیان حامی دولت کودتا.»
تحصن دانشجویان دانشگاه بین المللی قزوین برای آزادی فرزام معینی
پس از بازداشت فرزام معینی درون دانشگاه در شب چهارشنبه هفته گذشته و بی خبری کامل از وضعیت وی تا امروز، ظهر یکشنبه جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه بین المللی قزوین در تحصن اعتراضی خویش در جلوی دانشکده فنی خواستار آزادی وی شدند. در این تحصن که حدود 4 ساعت به طول انجامید دانشجویان ضمن سر دادن شعارهایی برای آزادی دوست دربندشان، ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را محکوم کرده و خواستار توضیح مسئولین دانشگاه شدند.
دانشجویان در این تجمع همچنین بارها اعلام داشتند که بازداشت دانشجویان از درون دانشگاه امنیت تمامی آنان را تهدید می کند و حتی در درون صحن دانشگاه نیز از تجاوزات نیروهای امنیتی مصون نیستند و با سر دادن شعارهایی چون "عامل افتضاحات، سپاه و اطلاعات" و "بسیجی، حراست، پیوندتان مبارک" نسبت به تداوم این روند هشدار دادند.
علاوه بر این دانشجویان حامی جنبش سبز که از عمل شنیع بسیج دانشجویی مبنی بر توهین به امام خمینی و نیز سناریوی غیراخلاقی صدا و سیما به شدت خشمگین بودند با همراه داشتن عکس هایی از آیت الله خمینی توطئه بسیج دانشجویی را فاش کرده و خواستار برخورد مسئولین با عاملان چنین عملی شدند.
آنها با سر دادن شعار هایی چون "اگر امام زنده بود، شک نکنید با ما بود" و "خمینی کجایی، موسوی تنها شده " اینگونه اعمال را محکوم کردند. یکی از دانشجویان در سخنرانی خویش در جمع متحصنین پایبند نبودن بسیج و دیگر حامیان کودتا را به امام و آرمانهای انقلاب اعلام داشت و پرسید: "به راستی چه کسی امنیت ملی را به خطر انداخته است؟ صدا و سیمای حامی کودتا یا جنبش مردمی سبز؟ ما دانشجویان معترض یا بسیج دانشجویی؟ ... ".
همزمان دانشجویان بسیجی که نقشه خود را نقش بر آب می دیدند، از سمت مسجد دانشگاه به جلوی دانشکده فنی آمده و اقدام به تحصن در محکومیت توهین به امام خمینی کردند. دانشجویان بسیجی که از نظر تعداد در اقلیت مطلق بودند، دانشجویان لبنانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین را نیز با خود همراه ساختند و به آنها پرچم هایی که آرم حزب الله بر آنها نقش بسته بود داده و همچنین در اقدامی هماهنگ تعدادی از پرسنل وابسته دانشگاه را نیز با خود همراه ساختند. علاوه بر آن در میان آنها بسیجیان 40 ، 50 ساله ای به عنوان دانشجو نیز حضور داشتند.
پس از دقایقی از تجمع بسیجیان عبدالکریم عابدینی (نماینده ولی وقیح) و عبدالعلی آل بویه سرپرست دانشگاه نیز در میان آنان حضور یافتند که بسیجیان درحضور آنان به منتظری و صانعی توهین کرده و خواستار مجازات سران اصلاحات شدند.
بدین ترتیب فضای دانشگاه بین المللی قزوین پس از 16 آذر بار دیگر نا آرام شد و در تداوم شرایط پادگانی در دانشگاه، نیروهای پرشمار امنیتی و لباس شخصی بار دیگر در دانشگاه حاضر شدند.
در پایان روز یک‌شنبه دانشجویان سبز دانشگاه قزوین اعلام کردند با توجه به تداوم بازداشت فرزام معینی، روز دوشنبه را در اعتصاب غذا به سر خواهند برد.
اعتصاب غذا دانشجویان دانشگاه بین المللی قزوین در روز دوشنبه
ظهر روز دوشنبه 23/9/88 جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین با اعتصاب غذای خویش مجددا اعتراض خود را به تداوم بازداشت فرزام معینی و شرایط حاکم بر دانشگاه ها اعلام داشتند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر فرزام معینی دانشجوی این دانشگاه از روز چهارشنبه هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی در داخل دانشگاه بازداشت شده است و تا به این لحظه و علیرغم همه پیگیری ها هیچ خبر مشخصی از وضعیت وی در دسترس نیست.
همچنین دانشجویان متحصن اقدام اخیر بسیج این دانشگاه که شبانه و با هماهنگی مسئول حراست اقدام به شعارنویسی کرده اند را محکوم کرده و خواستار برخورد با آنان شدند.
اعتصاب غذای دانشجویان معترض که با استقبال گسترده دانشجویان همراه شد حدود 3 ساعت به طول انجامید و با قرائت بیانیه ای که توسط یکی از دانشجویان خوانده شد، پایان یافت. جمع متحصن در این بیانیه خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی دانشجویان از جمله فرزام معینی شده و اقدامات اخیر نیروهای امنیتی مبنی بر سرکوب دانشجویان را محکوم کرده و بار دیگر حمایت قاطع خویش را از جنبش سبز و مشخصاً میرحسین موسوی و مهدی کروبی را اعلام داشتند.
در این اعتصاب غذا دانشجویان نمادهای سبزرنگ به همراه داشتند و با سر دادن شعارهایی چون «زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، «مرگ بر دیکتاتور»، «کروبی بت شکن بت بزرگ رو بشکن»، «اون که تقلب کرده عکسارو پاره کرده»، «اگه اما زنده بود شک نکنید با ما بود» و ... اعتراض خویش را از شرایط حاکم بر دانشگاه ها و جامعه اعلام داشتند.
بنابر اخبار رسیده برخورد نیروهای امنیتی با دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین وارد فاز جدیدی شده است. پس از بازداشت سه تن از دانشجویان این دانشگاه در هفته های گذشته، فرزام معینی هم اینک در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می برد و در آخرین اقدام نیروهای امنیتی، دو تن دیگر از فعالین دانشجویی این دانشگاه نیز به ستاد خبری وزارت اطلاعات استان قزوین احضار شده اند که می بایست در پایان هفته خود را معرفی نمایند.
لازم به ذکر است در پایان تحصن روز گذشته، دانشجویان غذاهای جمع شده را برای نیازمندان و ایتام استان قزوین فرستادند و با بستن پارچه ی سبز به دور ظرف غذا به صورتی نمادین پیام سبز خویش را به صورتی خیرخواهانه برای نیازمندان ارسال داشتند.
فیلمی از تحصن و اعتراض دانشجویان دانشگاه بین المللی قزوین

*****
تایید حکم چهار ماه حکم مسعود خیراتی سخنگوی سابق انجمن اسلامی
شعبه تجدید نظر دادگاه انقلاب اسلامی شیراز، حکم چهار ماه حبس مسعود خیراتی سخنگوی سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز و علوم پزشکی را تایید کرد.
اتهام مسعود خیراتی تبلیغ علیه نظام عنوان شده است. اجرای این حکم به مدت سه سال به حالت تعلیق در آمده است.
لازم به ذکر است حراست دانشگاه علوم پزشکی و اداره اطلاعات شیراز شاکیان این پرونده بوده اند.
در پرونده این دانشجو راه اندازی و هدایت دهها تجمع، تحصن، روزه سیاسی و اعتصاب غذای دانشجویی، مطرح کردن دیدگاههای آیت الله منتظری و دعوت از نیروهای ملی، ملی-مذهبی و برخی نیروهای اصلاح طلب جهت سخنرانی در دانشگاه به عنوان مصادیق اتهام مطرح شده است.
*****
تهدید خانواده‌های دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر توسط حراست دانشگاه
حراست دانشگاه خواجه نصیر روز گذشته با تماس تلفنی با خانواده‌های برخی از دانشجویان این دانشگاه آن‌ها را تهدید کرد.
بیشتر تهدیدها مربوط به خانواده‌های دانشجویان ورودی جدید دانشگاه خواجه نصیر بوده است.
این دانشجویان در تجمعات اعتراضی نسبت به بازداشت دانشجویان و صدور احکام سنگین انضباطی شرکت کرده بودند.
مامورین حراست دانشگاه به خانواده دانشجویان ورودی 88 که در خوابگاه سکونت دارند گفته اند در صورت شرکت مجدد فرزندانشان در تجمعات، آنها را از خوابگاه محروم خواهند کرد.
*****
سعید خسروآبادی دانشجوی دانشجوی دانشگاه شیراز بازداشت شد
سعید خسروآبادی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز بازداشت شد.
سعید خسروآبادی که پس از تجمع ۱۶ آذر دانشگاه شیراز به اداره اطلاعات احضار شده بود روز شنبه پس از مراجعه به این اداره بازداشت شده است.
همچنین راضیه جعفری، سعید آگنجی و سعید لطفی از دانشجویان شهر شیراز که پیش از ۱۶ آذر بازداشت شده بودند همچنان در وضعیتی نامشخص در بازداشت به سر می برند.
ندا اسکندری، خدیجه قهرمانی، سید محمد حسینی و یحیی طاووسی دانشجویان دانشگاه شیراز نیز عصر روز یکشنبه پس از گذشت بیش از ۱ ماه از بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز آزاد شدند.
*****
ملاقات عباس حکیم زاده و میلاد اسدی با خانواده هایشان
روز یکشنبه خانواده عباس حکیم زاده و میلاد اسدی دو عضو شورا مرکزی دفتر تحکیم وحدت موفق شدند، در بند 209 با فرزندانشان ملاقات کنند.
خانواده عباس حکیم زاده وضعیت جسمی و روحی او را خوب ارزیابی کرده و گفتند وی طی این مدت در سلول انفرادی بند 209 نگهداری شده است. در عین حال وی توضیح داده است که با وجود اتمام بازجویی های از دو هفته پیش، وضعیت وی همچنان نامشخص است.
حکیم زاده در این ملاقات توضیح داده است که طی دیدار جعفری دولت آبادی دادستان تهران از زندان اوین در هفته گذشته، وی خواستار آزادی خود به دلیل بیگناهی اش شده است اما دادستان تهران در پاسخ دستور قرار ملاقات با خانواده را برای او صادر کرده است.
میلاد اسدی نیز روز دوشنبه در زندان اوین با خانواده اش ملاقات کرده است که پس از این ملاقات خانواده وی وضعیت جسمی و روحی وی را مناسب توصیف کردند. میلاد اسدی در حال حاضر در سلول انفرادی بند 209 به سر می برد و پیش از این در انفرادی 240 بوده است. وی نیز توضیح داده است که بازجویی های وی رو به اتمام است.
پرونده میلاد اسدی در شعبه 7 بازپرسی امنیت قرار دارد و از اتهام های وی «اقدام علیه امنیت ملی» است.
میلاد اسدی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر پیش از این نیز در مراسم سال تحویل امسال مقابل زندان اوین به همراه چهار عضو دیگر این اتحادیه و خانواده اش بازداشت شد. وی در مهر ماه امسال نیز به همراه اعضای شورا تهران دفتر تحکیم وحدت در پارک جمشیدیه بازداشت شد.
لازم به ذکر است عباس حکیم زاده، دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت 28 آبان ماه در منزل اش بازداشت و در شعبه 16 بازپرسی امنیت اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به او تفهیم شده اما مصداق آن مشخص نشده است. وی پیش از این نیز از اسفند سال گذشته بیش از چهار ماه و نیم در بازداشت بود که 120 روز آن را در انفرادی گذراند و در تاریخ 17 تیرماه با قرار وثیقه آزاد شد.
*****
ویدیوی جدیدی از یار گرامی ما جناب دکتر بحری
سرودی ای ناب از هادی خرسندی: کاش من هم اورانیوم بودم

*****

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بدلیل پائین آوردن سرعت اینترنت از سوی رژیم در حال زوال، ناگزیر شده ایم هر صفحه را فقط به یک "پست" اختصاص دهیم. برای خواندن مطالب و دیدن تصاویر و ویدئوهای "پست" های قبلی با مراجعه به "بایگانی وبلاگ" در نوار جنبی (سمت راست) پست و روز مورد نظر را انتخاب کرده و بروی آن کلیک کنید.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ