سرود ملی: ای ایران ای مرز پرگهر

نقش دولتمردان و رسانه های آمریکایی در شورش 22 بهمن 1357

۱۳۸۸/۰۹/۱۵

یکشنبه: 15/9/1388
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
توجه: ما به هیچ حزب، دسته، گروه یا مرامی وابسته نیستیم.
تقاضا داریم برای باز نشر مطالب انتشار یافته درین وبلاگ، نام منبع اصلی را درج نمایید.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

زمان: 00:03 بامداد یکشنبه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یاران و هم میهنان درود بر شما. همانگونه که همگان واقف هستید و احساس کرده اید، رژیم از نیمروز دیروز سرعت اینترنت را از آنچه هم که بود پایین تر آورده و به اهتمال زیاد ظرف ساعات آینده و تا دمیدن آفتاب بامدادی، همین کورسوی اینترنت رژیم ملایان نیز قطع خواهد شد.
ما از حدود 2 ساعت پیش (مقارن 10 شنبه شب) تلاش برای گشودن اینترنت و دسترسی به سایت را آغاز کردیم تا اینک که دقایقی پس از نیمه شب شنبه و آغاز بامداد یکشنبه است عاقبت سایت ما گشوده شد. ما در ساعات آینده تلاش خواهیم کرد تا حد امکان و تاجایی که این وضعیت ولو در حال زوال اینترنتی دوام داشته باشد آخرین خبرهای جاری میهن را برایتان گزارش نماییم اما قدرمسلم، از پس از دمیدن فجر بامدادی تا لااقل پایان روز دوشنبه شانزدهم آذر در سراسر ایران اینترنت و همچنین سیستم ارتباط تلفن های همراه بصورت صد در صد قطع خواهد گردید تا هیچ کس نتواند اخبار کشتار و حملات "چنگیزوار" و وحشیانه مزدوران رژیم مفلوک و در حال اهتزار را به دنیای آزاد و بگوش جهانیان برساند.
از آنجایی که هم میهنان داخل میهن از این مشکل ما کاملن آگاهی دارند، فقط برای آن گروه از یاران و هم میهنان و بازدیدکنندگان تارنمای خویش در خارج از میهن لازم میدانیم که توضیح دهیم این تنها گلایه و شکایت و یا نوشته و گفتار ما نیست. در زیر دو مطلب از دو سایت دیگر، سایت جنبش سبز (آقای میرحسین موسوی) و سایت نیمه دولتی تابناک (آقای محسن رضایی) را برایتان درج می کنیم که به عمق موضوع بیشتر واقف گردید.
*****
محدودیت دسترسی به اینترنت در ایران در آستانه 16 آذر
سایت جنبش سبز: در آستانه فرارسیدن 16 آذر - روز دانشجو - دسترسی به اینترنت در مناطق مختلف کشور دچار اختلال و محدودیت شدید شده است.
از ظهر دیروز شنبه، دسترسی به اینترنت در نواحی مختلف با سرعت بسیار پایین امکان‌پذیر است به نحوی که امکان استفاده عادی برای کاربران اینترنتی در کشور وجود ندارد.
تاکنون دسترسی به شبکه اینترنت در مقاطع بسیاری در ایران با محدودیت شدید و اختلال مواجه شده است به ویژه در زمان‌هایی که از طرف حامیان جنبش سبز برای انجام برنامه‌های اعتراضی اعلام می‌شود.
*****
آقای وزیر اينترنت پر سرعت پیشکش، بیایید..
سایت تابناک: یکی از کاربران "تابناک" در پیامی نوشته:خواستم اينجا از مخابرات شكايت كنم بلكه شما پيگر موضوع شويد.از بعد از انتخابات و قطع اس ام اس و ... هر اتفاقي كه پيش مي‌آيد اين كار مخابرات هم تكرار مي شود.يعني قطع دسترسي به ایميل ها، عدم دسترسي به ياهو مسنجر و skype و ... و كلا كم شدن سرعت اينترنت.خواستم بگویم بهتراست وزير مخابرات به جاي اينكه دم از اينترنت پر سرعت بزند بياید و مشكل همين اينترنت كم سرعت را حل كند!من دانشجوي برق هستم و براي كارهاي پروژه ام واجب بود كه همين امشب ایميلي را ببينم و جوابش را ارسال كنم!اما به بركت مخابرات الان موندم چه كنم و به هيچ طريقي به ایميلم دسترسي ندارم.حتي با فيلتر شكن هم نمي تونم وارد ایميلم بشوم.يكي نيست به اين مسولان مخابرات بگوید،كه آخه برادر من اينترنت فقط يراي سازماندهي اغتشاش نيست! و لازم نيست براي کنترل اين اغتشاشگران كل اينترنت مملكت رو تعطيل كنيد!
*****
دستگیری گسترده مادران صلح در پارک لاله تهران

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران : (دیروز) شنبه 14 آذر ماه مطابق قرار هر شنبه كه مادران به نشانه اعتراض به بازداشت ها ،‌دستگيري ها ،شكنجه ها و جان باختن ها در ميدان آب نماي پارك لاله تجمع مي كردند و قرار بود امروز دانشجويان نيز در جمع مادران حضور يابند. از قبل از ساعت 17:00 نيروهاي انتظامي به فاصله 10 متر به 10 متر و سوار بر ون كه در داخل هر كدام 4-3 نيرو حضور داشتند در تمام مسيرهاي منتهي به پارك مانند خيابان وصال ،‌كارگر ، 16 آذرمستقر كرده بودند.دور تا دور پارك لاله نيز 3-2 ون به همراه اتومبيل نيروي انتظامي و موتور حضور داشتند.در تمام ورودي هاي پارك لباس شخصي ها را براي شناسايي و بازداشت مستقر كرده بودند .در داخل پارك و در تمام مسيرهاي منتهي به ميدان آب نما نيروهاي لباس شخصي و نيروهاي انتظامي با اتومبيل نيروي انتظامي و ون مستقر شده بودند كه تعداد آنها دور ميدان آب نما بيشتر بود بيش از 300 نيروي انتظامي و لباس شخصي در پارك لاله حضور داشتند ،حتي در محوطه بازي كودكان نيز نيروهاي انتظامي به چشم مي خوردند. يكي از ماموران نيروي انتظامي با بی سيم صحبت مي كرد و مي گفت اگر از همان روز اول اين پدر سوخته ها را مي گرفتيد كار به اينجا نمي كشيد دو اتاق به ما بدهيد كه قاضي كشيك بياوريم وتا همين جا حكم براي بازداشتي ها صادر كند .دور ميدان آب نما علاوه بر ون ها و اتومبيل هاي نيروي انتظامي كه علامت مشخص كلانتري هايي چون كلانتري 148 انقلاب و 124 قلهك و...را داشتند ون هايي مستقر كرده بودند كه فاقد علامت مشخص بوده و شيشه هاي آن نيز دودي بودند .تعدادي از دختران را وارد ون هايي كه علامت مشخصي نداشتند مي كردند. 6-5 نفر را داخل همين ون ها بردند و تا ساعت 17:45 بیش از 16 مادر و دختر را دستگیر كردند.امروز حتي خانم هايي كه دو نفره و يا چند نفره و یا مادران و دختران با هم راه مي رفتند را به داخل ون ها مي كشاندند و به نقاط نامعلومی منتقل می کردند.همچنین 3 پسر جوان نيز توسط لباس شخصي ها بازداشت شدند .
*****
هایده تابش از فعالین کمپین یک میلیون امضا در اصفهان بازداشت شد

هایده تابش، فعال کمپین یک میلیون امضا در اصفهان صبح دیروز (شنبه) بازداشت شد. ماموران اداره اطلاعات شهر اصفهان هایده تابش را از جلسه کلاس زبان بیرون برده و همراه با او به منزل وی رفتند و طی تفتیش منزل کلیه وسایل شخصی او و کامپیوترهای دو فرزندش را نیز با خود برده اند. آقای منتظری، همسر تابش با اعلام این خبر گفت که هنوز از محل نگهداری همسرش اطلاعی ندارد و ماموران به او گفته اند فردا برای پیگیری به دادگاه انقلاب نزد قاضی کشیک برود.
مینا جعفری وکیل هایده تابش در گفت و گو با سایت تغییر نحو بازداشت موکل خود را غیر قانونی دانسته و می گوید: «محل سکونت موکل من روشن است و ماموران اطلاعات با بازداشت او در یک محل عمومی تخلف از قانون کرده اند. قانون در شرایطی اجازه جلب متهم در امکان عمومی و ... را می دهد که متهم مجهول الهویه باشد و یا مرتکب جرم بزرگی شده باشد و یا فراری باشد،یا با وجود دریافت احضاریه، به مرجع قضایی مراجعه نکرده باشد که هیچ یک از این موارد شامل حال موکل من نمی شود. خانم تابش پس از اینکه ممنوع الخروج شد از سوی وزارت اطلاعات احضار شده بود و هرچند این احضار تلفنی بود و ارزش قانونی نداشت ولی برای نشان دادن حسن نیت خود طی همان احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات اصفهان مراجعه کرد». بازداشت هایده تابش در حالی صورت گرفت که مهرنوش اعتمادی دیگر فعال کمپین اصفهان با گذشت 14 روز همچنان در بازداشت به سر می برد و خانواده او اطلاع چندانی از وضعیت نگهداری و اتهام او ندارند و در نگرانی به سر می برند. احضار فعالان کمپین در تهران و بازداشت و احضار در شهرستان ها حکایت از شدت گیری فشارها بر جنبش زنان دارد.
*****
بی‌خبری کامل از مهدیه گلرو

از مهدیه گلرو فعال دانش‌جویی و از همکاران مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران، که صبح روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته در منزل‌‌اش به همراه همسرش بازداشت شد، هیچ اطلاعی در دست نیست.به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تا کنون و پس از مراجعه‌ی خانواده‌ی مهدیه گلرو به دادگاه انقلاب و زندان اوین هیچ اطلاعی از محل نگه‌داری و وضعیت وی به دست نیامده است.
پس از مراجعه‌ی خانواده‌ی گلرو به دادگاه انقلاب و زندان اوین، آن‌ها متوجه شدند که نام وی در لیست بازداشت شده‌گان و زندانیانی که در زندان اوین نگه‌داری می‌شوند وجود ندارد و همین مساله نگرانی خانواده‌ی وی را برانگیخته است.
وحید لعلی‌پور، همسر وی هم اکنون در قرنطینه‌ی زندان اوین نگه‌داری می‌شود.
مهدیه گلرو به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق مقالات که باعث سیاه‌نمایی شده، مصاحبه با رسانه‌های بی‌گانه و و نشر اکاذیب به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.
مهدیه گلرو، دانش‌جوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه و عضو شورای دفاع از حق تحصیل، همچنین در سال گذشته پس از تحصن 4 روزه در اعتراض به محرومیت از تحصیل، در دانشگاه علامه بازداشت شد به زندان اوین منتقل شده بود.
*****
برگزاری دادگاه دانشجویان دادگاه یاسوج همراه با بیش از 7 تن از فعالان سیاسی
دوازدهم آذر ماه در شهرستان یاسوج دادگاه شمار چندی از بازداشت شدگان وقایع اخیر در این شهر و بویراحمد همراه با پنج تن از دانشجویان دانشگاه یاسوج برگذار شد.
بنا برگزارش دریافتی، این پنج تن دانشجو در روز 24 خرداد ماه 1388 توسط اداره اطلاعات دستگیر شده بودند و در موارد اتهام آنها ضد و نقیض بوده است.در روزهای نخست آن‌ها را برای تحصن اعتراضی که در خرداد ماه گذشته در دانشگاه یاسوج برای تاریخ امتحانات پایان ترم و خواسته متحصنین مبنی بر استعفای ریاست دانشگاه برگزار شد، بازجویی کردند، اما در روز های بعد این فعالین را برای حوادث پس از انتخابات هم بازخواست کردند.اسامی این دانشجویان به شرح زیر است
1- امین خسوری
2- شهرام خادمی
3- حسین موسوی
4- منصور یعقوب زاده
5- محمد باقر حسینی
*****
سازماندهی برای تظاهرات روز شانزده آذر علیرغم تهدیدها
خبرگزاری فرانسه: دانشجویان دانشگاههای مختلف طوماری را خطاب به میر حسین موسوی و مهدی کروبی امضا کرده و از آنها خواسته اند همراه دانشجویان در تظاهرات روز دوشنبه شرکت کنند.
علیرغم سخنان فرماندۀ سپاه پاسداران استان تهران مبنی بر آمادگی برای مقابله با تظاهرکنندگان روز شانزدهم آذر، گروههای مختلف سیاسی خود را برای تظاهرات روز دانشجو آماده می کنند. در حالیکه مقامات امنیتی و سیاسی کشور هر گونه تظاهرات و تجمعی را در روز دوشنبه، شانزدهم آذر غیر قانونی اعلام کرده اند، بسیاری از سایت های خبری متعلق به گروههای سیاسی و مدنی، از مردم دعوت کرده اند در این تظاهرات شرکت کنند.
دانشگاه تهران هستۀ اصلی و آغازین این تظاهرات قلمداد شده و فعالیت سایت ها نشاندهندۀ سازماندهی منسجم برای این تظاهرات است. روز شانزدهم آذرماه، به یاد سه دانشجوی کشته شده در سال ١٣٣٢ توسط گارد شاهنشاهی در مخالفت با حضور ریچارد نیکسون، معاون وقت رئیس جمهوری آمریکا، روز دانشجو نام گرفته و همه ساله تظاهراتی به این مناسبت در دانشگاههای تهران برگزار می شود.
امسال، روز دانشجو بدلیل حوادث پس از انتخابات و اعتراضات گسترده به نتایج آن، شکل دیگری یافته است. دانشجویان دانشگاههای مختلف طوماری را خطاب به میر حسین موسوی و مهدی کروبی امضا کرده و از آنها خواسته اند همراه دانشجویان در تظاهرات روز دوشنبه شرکت کنند. بنا به نوشتۀ سایت های خبری، نیروهای پلیس تقویت شده اند و در آستانۀ روز دانشجو، بر تعداد دانشجویان دستگیر شده افزوده شده است. عزیزالله رجب زاده، رئیس نیروی انتظامی تهران در همین رابطه گفت:" روز شانزدهم آذر روز مبارزه علیه استبداد جهانی است. اگر برخی قصد سوءاستفاده از این روز را داشته باشند، با آنها برخورد خواهد شد". غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل کشور نیز در این رابطه گفت:" مقامات کشور در مورد تظاهرکنندگانی که قصد آشوب داشته باشند، موضع مشخصی دارد".
در همین حال، مقامات امنیتی و وزارت کشور اعلام کرده اند هیچ مجوزی برای تظاهرات روز دوشنبه، شانزدهم آذر صادر نشده و هر گونه تجمعی غیر قانونی خواهد بود و نیروهای پلیس برای مقابله با تظاهرکنندگان در آمادگی کامل هستند. آخرین تجمع معترضان به نتایج انتخابات دهمین دورۀ ریاست جمهوری، روز سیزدهم آبان، مصادف با روز تسخیر سفارت آمریکا برگزار شد که به گفتۀ تصاویر و اخبار، از سوی نیروهای امنیتی و ضد شورش با خشونت بسیار سرکوب شد. موج کمپ، سایت خبری جنبش سبز، نوشته است:" تظاهرکنندگان خود را برای مقابله با هرگونه سرکوب و خشونت آماده کرده اند". بیش از شش ماه از آغاز موج مخالفت با دولت احمدی نژاد و حکومت ایران می گذرد و حرکت های مختلفی از آغاز تاکنون شکل گرفته است.
به نوشتۀ خبرگزاری فرانسه، تاکنون بیش از سی و شش نفر در جریان تظاهرات پس از انتخابات کشته شده اند. البته این آمار رسمی است که دولت ایران آنرا اعلام کرده اما بنا بر اعلام سایت ها و اخبار غیر رسمی، میزان کشته شدگان بیش از صد نفر گزارش شده است. دادگاههای متعددی نیز برای روزنامه نگاران و چهره های سیاسی دستگیر شده در جریان مخالفت ها تاکنون صادر شده که بسیاری از حقوقدانان به بی سابقه بودن آن اشاره دارند. از جلمۀ این احکام می توان به حکم صادر شده علیه احمد زیدآبادی اشاره کرد که بموجب آن، این روزنامه نگار به ممنوعیت مادام العمر از تمام فعالیت های سیاسی و اجتماعی و تبعید محکوم شده است. همچنین سعید لیلاز، روزنامه نگار اقتصادی به نه سال زندان، محمدعلی ابطحی، مشاور مهدی کروبی به شش سال حبس تعزیری، علی تاجرنیا، عضو جبهۀ مشارکت به شش سال حبس و هفتاد و دو ضربه شلاق، بهزاد نبوی، عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز به شش سال حبس تعزیری محکوم شده اند. این در حالی است که روزنامه نگاران بسیاری نظیر بهمن احمدی امویی و فریبا پژوه در زندان اوین بسر می برند.
*****
صدور احکام انضباطی برای 6 نفر از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد

در آستانه ی 16 آذر، روز دانشجو، 6 نفر از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با احکام انضباطی مواجه شدند.
بابک فروتن، امیر باطنی، الهه کشور، حسین شهریاری، شیرین رئیسی و شیما اصلانی 6 دانشجوی دانشگاه آزاد نجف‌آباد به یک تا دو ترم تعلیق از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شدند.
اتهام این افراد توهین به شعائر دینی و ملی در تجمع روز سیزده آبان در این دانشگاه عنوان شده است. اتهامی که این دانشجویان آن را رد می کنند.
لازم به ذکر است پس از برگزاری مراسم سیزده آبان در این دانشگاه، 59 نفر از دانشجویان به کمیته انضباطی احضار شدند که تاکنون تنها احکام این 6 دانشجو صادر شده است.
منابع غیر رسمی دانشگاه، از صدور بیش از سی رای در کمیته انضباطی دانشگاه خبر می دهند.
این در حالی ست که فعالین سیاسی این دانشگاه، صدور این احکام در آستانه ی 16 آذر را تلاش در جهت فشار بر دانشجویان این دانشگاه برای عدم برگزاری مراسم در روز دانشجو قلمداد می کنند.
*****
جو ملتهب دانشگاه قم؛ تهدید دانشجویان از سوی نیروهای امنیتی

در حالی که دانشجویان دانشگاه قم خود را آماده برگزاری مراسم 16 آذر روز دانشجو می کردند، نیروهای امنیتی استان قم با تماس با فعالین دانشجویی این دانشگاه آن‌ها را تهدید کردند.
نیروهای امنیتی با تماس با دانشجویان ضمن هشدار از آنان خواسته اند که هیچ گونه مراسمی در این روز برگزار نکنند. در همین حال نشریه بسیج در این دانشگاه از برگزاری مراسم روز دانشجو در این دانشگاه «اعلام برائت» کرده است.
همچنین از صبح دیروز افرادی لباس شخصی با حضور درمحوطه خوابگاه دانشجویان دانشگاه قم سعی در ایجاد جو رعب و وحشت در بین دانشجویان کردند. پیش از این فعالین دانشجویی این دانشگاه اعلام کرده بودند که تحصن روز 16 آذر در این دانشگاه بیشتر جنبه صنفی خواهد داشت اما با وجود با تهدیدهای نیروهای امنیتی مواجه شدند.
گفتنی است بدليل فوت مرحوم قاضی رياست اين دانشگاه، جو دانشگاه قم به شدت ملتهب و دانشجويان با شنيدن نام هایی از جمله سقای بی ريا و غرويان بعنوان جانشين آن مرحوم قصد اعلام مخالفت خود را با اين انتصاب ها دارند.
*****
وزارت ارشاد 4 روزنامه اصلاح‌طلب را تهدید کرد

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد که به تازگی محمد علی رامین، از نیروهای تندروی حامی محمود احمدی‌نژاد در راس آن قرار گرفته است به چهار روزنامه صبح تهران، اسرار، آفتاب یزد، حیات‌نو و اعتماد تذکر کتبی داد.
به گزارش ایسنا در اطلاعیه‌ این معاونت آمده است:
«با توجه به رسالت رسانه‌های داخلی و دفاع از وحدت افکار عمومی در برابر هجمه تبلیغاتی و نفاق‌افکنانه رسانه‌های بیگانه از مطبوعات انتظار می‌رود از انتشار مطالبی که در آن ذهنیت جامعه و افکار عمومی را نسبت به برخی اختلاف سلیقه‌های میان مسئولان مشوش کند، پرهیز کنند. به همین منظور از سوی اداره کل مطبوعات داخلی مجددا به روزنامه‌های اسرار، آفتاب یزد، حیات‌نو و اعتماد تذکر کتبی داده شد. روزنامه‌های یادشده با انتخاب تیتر و مطالب در صفحه اول و دوم به گونه‌ای اقدام کرده که شائبه القای تفرقه و بزرگ‌نمایی اختلافات میان مسئولان را در خوانندگان ایجاد می‌کند. حال آنکه پرهیز از تفرقه افکنی و ترویج مواضع مغایر با وحدت و نیز عدم تحریف مفهوم و تقطیع سخنان مسئولان از جمله نکاتی است که در بند 4 و 11 ماده 6 قانون مطبوعات به آنها تاکید شده است.»
به گزارش ایسنا در تیتر صفحه اول و گزارش‌های تهیه شده این روزنامه‌ها به موضوع سخنان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامه‌ رییس مجلس شورای اسلامی‌ پرداخته شده است.
از هنگام تصدی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد توسط محمد‌علی رامین فشار شدیدی بر رسانه‌های کشور وارد می‌شود به نحوی که روزنامه همشهری برای چند روز توقیف شد و روزنامه خبر بر اثر این فشارها فعالیت‌ خود را متوقف کرده است. در عین حال دخالت در محتوای منتشر شده در نشریات و ادعای القای تفرقه و تعیین مصداق برای آن از اقدامات جدید معاونت مطبوعاتی ارشاد به شمار می‌رود.
*****
برادر بی قراره ... تقدیم به دانشجویان سلحشور ایران
آخرین ویدیوی یار گرامی ما جناب دکتر بحری که چند ساعت پس از نیمروز دیروز (شنبه) در یوتیوب به نمایش نهاده شده است. با آن که ساعاتی قبل ما این ویدیوی زیبا را در "پست" دیروز به نمایش نهاده ایم، اما بدلیل اعتراض فردی که به اعتقاد ما از خودفروختگان رژیم دجالان است که بنام فردی ملی گرا در گروههای آزادیخواه و اپوزیسیون خارج از میهن رسوخ کرده است، دوباره آن را در "پست" امروز نیز به نمایش می گذاریم، تا کور شود هر آن که نتواند دید:
*****
توضیحی ضروری:
ایمیل هایی پیاپی با متنی مشابه و یکسان از گروهی از هم میهنان گرامی خارج از میهن دریافت کرده ایم که موضوع و مطلب آن درباره روز 21 آذر، یعنی روز نجات آذربایجان عزیز از دست مشتی وطن فروش وابسته به اتحاد جماهیر شوروی سابق (روسیه فعلی، یعنی یکی از دشمنان قسم خورده ایران و ایرانی) و بازگرداندن این بخش گرانبهای ایران بدامان میهن، توسط شاهنشاه فقید و آرتش ملی ایران می باشد.
از آنجایی که تا 21 آذرماه هنوز یکهفته ای فرصت باقی است و در این روزها ما تمام وقت و امکانات خویش را به شانزدهم آذرماه معطوف داشته ایم، ضمن سپاسگزاری از این گروه هم میهنان گرامی اعلام می نماییم که از این نوشته و توضیحات مفید درباره روز نجات آذربایجان در هفته آینده و آستانه بیست و یکم آذرماه استفاده نموده و آن را انتشار خواهیم داد.
*****
ممنوعیت سه روزه فعالیت خبرنگاران خارجی در ایران
مقامات ایرانی، ممنوعیتی سه روزه برای کار روزنامه‌نگاران خارجی در ایران وضع کرده‌اند. روز دانشجو در راه است و به نظر می‌رسد این ممنوعیت، به منظور جلوگیری از مبادله گزارش و تصویر از تظاهرات مردم در ۱۶ آذر باشد.
به گزارش دویچه‌وله،‌ وزارت ارشاد در روز شنبه ۱۴ آذر، با ارسال پیامک به کلیه خبرنگاران و عکاسان خارجی اطلاع داد که مجوز کار آنان بطور موقت در مناطق مرکزی تهران از هفتم تا نهم دسامبر (۱۶ تا ۱۸ آذرماه) فاقد اعتبار خواهد بود.
بسیاری از وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اینترنتی دانشجویی و بسیاری از نیروهای اپوزیسیون، از مدت‌ها قبل به مردم برای شرکت در مراسم روز دانشجو و اعتراض به محمود احمدی‌نژاد فراخوان داده‌اند. ناظران آگاه احتمال می‌دهند که مسئولان حکومتی ایران برای دشوار کردن پوشش خبری روز ۱۶ آذر، اینترنت و شبکه تلفن همراه را نیز از کار بیندازند. نیروی انتظامی و سپاه پاسداران پیش از این، تظاهرکنندگان روز ۱۶ آذر را به مواجهه جدی تهدید کرده‌اند.
اخطار سردار رجب‌زاده، فرمانده پلیس و اعلام مقابله با تظاهرات خارج از دانشگاه، مانع از تدارک گروه‌های دانشجویی و سیاسی برای استقبال از این روز نشده است. روز سه‌شنبه ۱۱ آذر، طوماری با ۳۰۰۰ امضاء موسوی و کروبی را به شرکت در مراسم ۱۶ آذر دعوت می‌کرد. دانشجویان دانشگاه شیراز نیز با صدور بیانیه‌ای در روز ۱۴ آذر، روز دانشجو را یکی از روزهای سبز تاریخ ایران خواندند.
بنا بر گزارش‌های رسیده، از عصر شنبه ۱۴ آذرماه، شبکه‌های فیس‌بوک، تویتر، یاهو مسنجر و گوگل در ایران مسدود شده‌اند. کاربران فیس‌بوک در ایران معمولا از نرم‌افزارهایی چون "اولترا سیف" یا "فری‌گیت" برای دسترسی به آن استفاده می‌کنند، اما در روزهای حساس، این نرم‌افزارها با فیلترینگی گسترده، ناکارا می‌شوند.
این نخستین بار است که شبکه خطوط اینترنت یا تلفن همراه، دو روز پیش از تظاهراتی پیش‌بینی شده قطع می‌شوند. اختلال در خطوط ارتباطی یا قطع آنها در مناسبت‌های اعتراضی پیشین، تنها در همان روز مشاهده می‌شد. آخرین تجمع معترضان به نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، در روز ۱۳آبان برگزار شد. این تجمع به شهادت تصاویر و گزارش‌های زنده، از سوی نیروهای امنیتی و ضد شورش با خشونت بسیار، سرکوب شد.
*****
صدور احکام سنگین برای دانش‌جویان شیراز
کاظم رضایی دانش‌جوی دا‌نش‌گاه شیراز به 5 سال و 8 ماه حبس تعزیری و یحیی طاووسی دیگر دانش‌جوی دانش‌گاه شیراز به 3 سال حبس تعزیری محکوم شدند.
کاظم رضایی که 1 ماه است در بازداشت به سر می برد در روز 13 آبان در نزدیکی دانشگاه شیراز به صورت دستگیر شد و به اداره اطلاعات و از آن‌جا به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد. وی در دوران بازداشت به علت ضرب و شتم شدید دچار شکستگی بینی نیز شد
لازم به ذکر است که این حکم سنگین در حالی صادر شده که وی 1 سال است که حق ورود به دانشگاه را ندارد و در روز 13 آبان هم بدون این‌که در تجمعی شرکت داشته باشد برای سومین بار توسط نیروهای امنیتی، دستگیر شد..
یحیی طاووسی دیگر دانش‌جوی دانش‌گاه شیراز است که حکم سنگین 3 سال حبس تعزیری برای وی صادر شده است. او در حالی که برای پیگیری پرونده کاظم رضایی همخانه‌اش، به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود به دستور دادستان بازداشت می‌شود و به اداره اطلاعات و سپس زندان عادل آباد شیراز منتقل می‌شود.
صدور این احکام سنگین برای فعالین دانش‌جویی در حالی صورت می‌گیرد که در آستانه 16 تعداد زیادی از دانش‌جویان دانشگاه شیراز همچنان در بازداشت و عده زیادی هم حق ورود به دانشگاه را ندارند.
*****
تکرار تاریخ ...!
56 سال پس از شانزده آذر سال 1332 بار دیگر، دولتی که از نظر مردم کودتایی است، دانشگاه را بیش از پیش تحت فشار قرار داده ، ده ها روزنامه تعطیل شده اند، ده ها نفر در جریانات اعتراضات پس از انتخابات فرمایشی جانباخته و بدون اجازه و اطلاع خانواده هایشان دفن شده اند. حتی مجوز برگزاری مراسم عزاداری نیز برای شهدای حوادث پس از انتخابات داده نشده است.
صدها تن از دانشجویان در آستانه 16 آذر به کمیته انظباطی احضار و از تحصیل محروم شده اند و ده ها دانشجوی سیاسی هم اکنون در زندان به سر می برند. این اتفاقات و فشارها، آتش اعتراضات دانشجویی در اکثر دانشگاه های سراسر کشور را گسترش داده است. محمود عنتری نژاد با حمایت های سیدعلی گدای مفلس و چلاق رفتارهایی به مراتب غیر انسانی تر از 56 سال پیش را با مخالفان خود در پیش گرفته است.
تجدید نظر در برخی رشته های درسی در دانشگاه ها که پس از انتخابات توسط خلیفه اوباشان و مزدوران طرح شد و تصفیه اساتید منتقد و محرومیت دانشجویان معترض از تحصیل از سوی مسوولان حکومتی به شدت دنبال می گردد.
در این شرایط احمد جنتی از حامیان تندرو محمود احمدی نژاد، در نماز جمعه هفته گذشته تهران از دانشجویان خواست "در 16 آذر كاری كنند که شهدای دانشجو راضی باشند". او بر جنبه ضد امریکایی این روز تاکید کرد. این در حالی است که 16 آذر در این چند دهه به عنوان روز "نفی استبداد" شناخته شده است.
در واکنشی دیگر علی فضلی فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران در خصوص اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌ها و در خصوص روز دانشجو به خبرگزاری ها گفت: "تدابیر ما تدابیری فرهنگی است و قصد داریم در این روز به دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر کشور به‌خصوص استان تهران گل هدیه دهیم."
در همین حال فرمانده نیروهای انتظامی تهران بزرگ با تهدید معترضان تاکید کرد که واکنش به اعتراضات تنها فرهنگی نخواهد بود. فرماندهی انتظامی تهران بزرگ هفته گذشته با صدور اطلاعیه‌ای تصریح كرد:"مراسم این روز تنها در مراكز دانشگاهی و آموزش عالی و با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری برگزار خواهد شد."
در این اطلاعیه که خبرگزاری فارس آنرا منتشر کرد، با تاکید به برخورد با هرگونه "مراسم خارج از محل های تعیین شده و بدون مجوز" آمده است: "از اساتید و دانشجویان گرامی انتظار می‌رود با درك شرایط حساس كنونی از هرگونه سوء استفاده احتمالی از این مراسم جلوگیری كرده و با مأموران پرتلاش نیروی انتظامی همكاری لازم را داشته باشند."
دعوت عمومی برای 16 آذر؛ روز پیوند مردم و دانشگاه
در همین حال هفته گذشته "ستاد هماهنگی جنبش دانشجویی" اعلام کرد: "مراسم سخنرانی شخصیت های سیاسی در هر دانشگاه بزودی اعلام می شود. درصورت عدم امکان دعوت سخنران، دانشجویان سبز هردانشگاه با ابتکارخود مراسم را برگزار می کنند."
ستاد هماهنگی جنبش سبز دانشجویی با تاکید بر نفی هرگونه خشونت در اعتراضات مردمی تصریح کرد: "مراقبت ازانظباط مبارزات بی خشونت مجددا مورد تاکید قرارمی گیرد و دانشجویان مراقب هستند که به دام حکومت برای خشونت ورزی نیفتند."
در ادامه این بیانیه آمده است: "ازتمام مردم درهمه شهرها دعوت می شود که با پیوستن به فرزندان دانشجوی خود درمراسم امسال دردانشگاه ها، آنان را تنها نگذارند."
همچنین در فراخوان های دیگری از مردم سراسر ایران خواسته شد به مناسبت "عید غدیر" و همچنین "روز دانشجو" در شبهای منتهی به روزها 14 ، 15 و 16 آذر ماه راس ساعت 22 از پشت بام های خود فریاد الله اکبر سر بدهند.
در یکی از این اطلاعیه ها که سایت رویداد آن را منتشر نمود، آمده است: "کودتاگران سرخ‌ به ما صلح‌ جویان سبز، دشنام می‌دهند و ما پاسخ آنها را با فریادهای الله اکبرمان در شب عید غدیر خم خواهیم داد. آنها ما را اموی خطاب می‌کنند حال آنکه ما مردم ایران پاسخ آن‌ها را با فریادهای یا علی و یا حسین خواهیم داد. این همان مسیر سبزی‌ است که از چهارراه اخلاق و سعه صدر می‌گذرد. ما را با هتاکی و تندروی سری نیست و به همین دلیل است که شعار الله اکبر را برای خود برگزیده‌‌ایم."
*****
از میان ایمیل های دریافتی:
به نام دانشجو برای آزادی
**
گل زرد گل زرد گل زرد
بیا با هم بنالیم از سر درد
عنان تا در کفه نا مردمان است
ستم با مرد خواهد کرد نا مرد
جای درنگ نیست، حجت را بر شما تمام کرده اند، به یاد آورید ۳ آذر اهریی را ، بزرگ نیا، قندچی ، شریعت رضوی را، در خون خود غلطیدند تا مبادا که تاریخ روزی آنهارا به سکوت در برابر ظلم محکوم کند.
به یاد آورید قربانیان ۱۸ تیر را، آنچه بر محمدی ها و باطبی رفت، دانشجویانی که خواب آلود با رمز یا زهرا از آسمان به زمین کوبیده شدند ، شکنجه‌های افشاری را، آنان که در مسیر حق طلبی جسم و روح خود را فدای آزادی نمودند، به یاد آورید و فراموش نکنید عبدالله مومنی، نماد یک دهه مبارزه و ایستادگی، استقامت و شهامت را، صادقی و زید آبادی‌ها را ، حکیم زده و سلمان سیما را...
فراموش نکنید شما دانشجویان امروز ایران وارثان خلف این دلیرانید گرچه پاییز کم کم به آخر می رسد و زمستان در راه است اما هنوز در خیابان خون گرم نداها و سهراب‌ها موج میزند، گوش کنید!! ضجّه‌های مادران و پدران داغ دار ترانه و داوود را که در کوچه پس کوچه‌های شهر می خراشند دلها را، مشت‌های از خاک بر آماده و تن‌های مثله شده شان را، سر‌های شکسته و جای باتوم بر پیکر دختران و ناله‌های پدران را...
دوستانتان را پشت دیوار‌های دانشگاه ببینید! آنان که تا دیروز کنارتان بودند و امروز به جرم آزاد اندیشی‌ آن سوی دیوارند، اساتیدتان را به خاطر دارید؟ آنان که روزی پیش چشمتان بودند و چراغ راه تان و امروز به حکمی خانه نشینند؟؟
دیدید که چگونه هتک کردند حرمت حریم امن کوی دانشگاه را؟ هم کلاسی هایی که شبانه به سیاه چال‌های وزارت کشور بردند را می شناسید؟
چه درد آلود است زیر پوتین‌های مزدوری ، له شدن، خورد شدن و فریاد سر آوردن، چه سنگین است بر شما این همه دیدن و دانستن.
فراموش نکنید امروز نوبت شماست که از خواست گاه علم دانش و آگاهی‌ ، و از جایگاه نیم قرن مبارزه با ظلم و استبداد، فریاد بر آورید، خون دوستان شهیدتان را، صدای یاران در بندتان را، بسرایید شاه بیت آزادی را و سر دهید سرود‌های گرم دشمن گریز را، بدانید‌ که این بار چنان لرزه ایی بر اندام ظلم افتاده که دست به هر کاری میزند تا از روز شما دانشجویان خلاصی یابد، بازداشت و زندان و کمیته‌های انضباطی و همه و همه حکایت از جریانی دارد که از ترس به مرز خودکشی‌ رسیده.
پس آرام باشید و صبور، به دور از هر گونه هیاهو و هرج و مرج آگاه باشید و هشیار
تا نیافرینند باز، حادثه ایی را، و متین و استوار بخواهید و بخوانید آزادی را
*****
سهم مذهب از بودجه فرهنگی کشور دو برابر می شود
احمدی نژاد اصفهان در گفتگو با رسانه های دولتی، خبر از افزایش بودجه فرهنگی و همچنین افزایش بودجه امور مذهبی داد.
به گفته احمدی نژاد سهم امور مذهبی در بودجه فرهنگی کشور دو برابر می شود. همچنین تاکید شده است که حوزه های علمیه نقش بیشتری در برنامه ریزی فرهنگی ایفا خواهند کرد.در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد، بودجه نهادها و ارگان های مذهبی از بودجه ملی، استانی و شهری افزایش یافته است.
*****
قاليباف: از زياده خواهان پررو هرگز عذر خواهی نمی کنم
محمد باقر قاليباف، شهردار تهران شنبه شب در مراسم جشن افتتاح تونل توحيد از مردم تهران و تمام افرادي كه در جريان اجراي تونل توحيد با سختي و مشكلات مواجه شده‌اند عذرخواهي كرد و گفت: از اين افراد به خاطر همه مسائلي كه پيش آمد عذرخواهي مي‌كنم هرچند قضاوت نهايي در مورد اين پروژه و اثراتي كه براي شهر تهران دارد بر عهده مردم است و مردم مي‌توانند با رعايت انصاف و عدالت توجه كنند كه تونل توحيد از لحاظ اقتصادي رعايت مسائل ايمني و فني و زيبايي براي شهر يك افتخار تلقي مي‌شود و در عين حال براي مديريت شهري و شوراي شهر اين دوره و دوره‌هاي بعد مي‌تواند نمادي از وحدت و همدلي با مديريت شهري باقي بماند.
به گزارش ایسنا قالیباف با اشاره به فرصتي كه در دوران جنگ و پس از آن در حوزه‌هاي اجرايي داشته است اشاره كرد و گفت: در اين سالها دستي بر آتش داشته‌ام و مي‌دانم در حوزه تونل‌سازي چنين پروژه‌اي بسيار قابل توجه است. تا به حال زمينه‌هاي اجرايي براي چنين اثر ماندگاري كه سرعت، دقت و صحت در آن رعايت شود وجود نداشته و تونل توحيد نسبت به ديگر پروژه‌ها به هيچ وجه قابل مقايسه نيست.شهردار تهران با بيان اينكه تا به حال كاملا شفاف و متعهد نسبت به پاسخگويي به مردم عمل كرده‌ام افزود: شعار نمي‌دهم و تعارف هم نمي‌كنم چرا كه مردم به درستي اقدامات را درك مي‌كنند و احتياجي به توضيح در اين گونه زمينه‌ها نيست ضمن اينكه كار انجام شده خودش گوياي همه چيز است و با مردم حرف مي‌زند.
وی اضافه كرد: سوال من اين است كه چرا برخي پروژه‌ها مثل تونل رسالت 11 سال روي زمين مي‌ماند و هيچ كس سراغ آن نمي‌رود و سوال نمي‌كند و اصلا حق سوال ندارد كه چرا اين پروژه اينقدر طول كشيده است و يا پروژه‌اي نظير برج ميلاد 11-12 سال در گوشه‌اي از شهر بدون توجه باقي مي‌ماند. زماني كه اين پروژه را تحويل گرفتيم 33 درصد از لحاظ ريالي و 45 درصد از لحاظ فيزيكي پيشرفت داشت و با اين شرايط كار حداقل 14-15 سال ديگر تكميل كردن آن طول مي‌كشيد اما حالا برج ميلاد با چند ماه تاخير تمام شده و باز هم برخي ايرادات و حرف و حديث‌ها را در اين مورد به ما مي‌گويند.
قاليباف در حالي كه در حضور بيش از دو هزار كارگر و مسوولان حوزه شهري و اعضاي شورا و دوربين‌هاي تلويزيوني سخن مي‌گفت تاكيد كرد: بارها گفته‌ام همواره از مردم به خاطر تاخيرها عذرخواهي مي‌كنم اما از زياده خواهان پررو هرگز!
به گزارش ايسنا، اين اظهارات شهردار تهران با واكنش كف و صوت در بين حاضران مواجه شد.وي خطاب به مردم و رسانه‌ها نيز خاطرنشان كرد: تونل توحيد در چند روز آينده براي استفاده شهروندان تهراني آماده خواهد شد.
به گزارش ايسنا، با ترك جلسه توسط شهردار تهران چمران ـ رييس شوراي شهر و احمد دنيامالي ـ معاون فني و عمران شهردار تهران ـ هم جلسه را ترك كردند و در حالي كه شهردار تهران زمان افتتاح را « چند روز آينده » اعلام كرد، چمران و دنيامالي زمان مشخصي را اعلام نكردند و ايازي ـ سخنگوي شهرداري تهران زمان افتتاح را به خبرنگاران مكتوب دو هفته آينده و به خبرنگاران راديو و تلوزيون سه هفته آينده اعلام كرد!
*****
تشديد فشار بر شهروندان بهايي مشهد
عواملی مشکوک به صورت مخفیانه وارد منزل یک بهایی در شهر مشهید شده و پس از تفتیش منزل اقدام به دزدی از منزل وی نموده است.
به گزارش کمیته بهائیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طي روزهاي اخير آزار و فشار بر شهروندان بهايي مشهد تشديد يافته است بطوريكه طبق اخبار رسیده ، ساعت 4 صبح روز سه شنبه 10 آذر ماه دو فرد ناشناس در تاريكي هوا از طريق پشت بام وارد منزل يك شهروند بهايي به نام رحمت الله رضواني بقاء شده و در حاليكه نامبرده و همسرش را از خواب بيدار ميكنند، دستها و دهان ايشان را مي بندند مشغول بازرسي خانه مي شوند كه پس از يافتن مبلغي حدود 4 ميليون تومان ، محل را ترك مي كنند ( هيچ وسيله ديگري ربوده نمي شود ) بايد خاطر نشان ساخت كه رضواني بقاء فردي امين بين بهاييان مشهد شمرده مي شود كه به فقراء بسيار كمك مي كند به همين دليل بعضي از بهاييان پولهايشان را به وي مي سپرده اند كه براي افراد بي بضاعت خرج كند .
از طرف ديگر ، طي روزهاي گذشته يك سي دي به نام " بيرق تباهي " كه حاوي مطالبي بر عليه بهاييان مي باشد در مشهد پخش شده لازم به ذكر است كه طريق پخش آن هم بدينصورت بوده كه افرادي به درب منازل مراجعه كرده و كارت دعوت براي شركت در جشن عيد غدير ( به تاريخ جمعه 13 آذر ) را به صاحبخانه تحويل مي دهند در كنار كارت مزبور سي دي " بيرق تباهي "هم به صاحبخانه داده مي شود . بايد خاطر نشان ساخت اينگونه اقدامات در حالي صورت مي گيرد كه روزنامه محلي مشهد به نام " خراسان " در هفته هاي گذشته طي يك سلسله مقالات ، مطالبي را برعليه بهاييان چاپ مي كند .
همچنين بايد از دو شهروند بهايي به نامهاي سونيا احمدي و قنواتي هم نام برد كه بيش از يك ماهست توسط ماموران امنيتي بازداشت شده اند و تاكنون هيچ خبري از ايشان به خانواده هايشان داده نشده است .
*****
شکایت اتحادیه های کارگری بین المللی از دولت ایران
دو اتحادیه ی معتبر بین المللی از دولت ایران به سازمان جهانی کار شکایت کردند. این شکایت در ارتباط با فشارهای حکومت به فعالین سندیکای کارگری هفته تپه صورت گرفته است.
به گزارش پایگاه اینترنتی سندیکای کارگران هفت تپه، دبیر کل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری (آی تی یو سی) و دبیر کل اتحادیه مواد غذایی طی نامه ای شکایت خود را از دولت ایران به خوان ساومویا(مسئول هماهنگی سازمان جهانی کار) اعلام کردند.
این دو نهاد بین المللی کارگری در نامه ی خود به زندانی بودن غیرقانونی فعالین کارگری هفت تپه آقایان علی نجاتی، فریدون نیکوفر، قربان علیپور، محمد حیدری مهر و جلیل احمدی اعتراض کرده و خواهان آزادی آنها شدند.
در این نامه به احضار آقای محمد اولیایی فرد وکیل سندیکا به دادگاه در هفته آینده و پرونده آقای رضا رخشان نیز اشاره شده است.
این شکایت به بخش آزادی های تشکلات آی ال او ارسال شده است که در ماه ژوئن به وضعیت آزادی تشکل در ایران میپردازد.
*****
محمدرضا حدادی صبح چهارشنبه اعدام می‌شود
محمدرضا حدادی نوجوان محکوم به اعدام که در سال 82 در سن 15 سالگی دستگیر شده بود، بنابر اعلام مسئولان قضایی کشور صبح چهارشنبه 18 آذرماه اعدام خواهد شد. وی صبح فردا به قرنطینه زندان عادل‌آباد شیراز جهت اجرای حکم اعدام منتقل خواهد گشت.
محمد رضا حدادی نوجوان محکوم به اعدام متولد 27 اسفند 1366 می‌باشد. وی در زمان دستگیری 15 ساله بوده است. این نوجوان در جریان پرونده رسیدگی به یک فقره سرقت منجر به قتل دستگیر شد و در تحقیقات اولیه به قتل با تسمه پروانه اعتراف نمود. وی در تاريخ 8/8/82 در دادگاه، مجدداً اتهام سرقت و قتل را به عهده گرفت و به ارتکاب جرم اقرار نمود.
محمدرضا چند روز پس از دادگاه و در ملاقاتی با مادرش از عدم پرداخت موعود به خانواده‌ مطلع می‌شود. وی طی نامه‌ای در 16 آبان 82 به اطلاع دادگاه می‌رساند که یکی از متهمین با وعده‌ی پرداخت پول از وی خواسته با توجه به صغر سن ارتکاب قتل را بر عهده بگیرد. وی فریب متهم دیگر را خورده و در ارتکاب فعل هیچ نقشی نداشته است.
گفتنی است خانواده این نوجوان محکوم به اعدام در شرایط خوبی به سر‌ نمی‌برند. خواهر وی پس از شنیدن حکم اعدام محمدرضا خودسوزی نمود و مادرش نیز از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار نیست و سه بار سکته نموده است. همچنین پدر وی سالها پیش خانواده را ترک گفته است.
*****
تهدید مخالفان، خارج از مرزهای ایران
روزنامه وال استریت جورنال براساس تحقیقات و مصاحبه‌هایی که خبرنگاران این روزنامه با ایرانیان ساکن خارج از کشور انجام داده‌اند، می‌نویسد که در ماه‌های اخیر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی حکومت ایران ردیابی مخالفان و اعمال فشار و سرکوب آن‌ها را به خارج از مرزهای کشور گسترش داده‌اند.
در آغاز مطلب وال استریت جورنال از قول «کوشا»، یک دانشجوی ایرانی ساکن آمریکا، نقل می‌کند که چند یپیش در یک ایمیل وی تهدید شد که اگر انتقاد از حکومت در فیس بوک را متوقف نکند، «خانواده او در ایران تحت فشار قرار خواهند گرفت». وی به این ایمیل تهدید آمیز توجهی نکرده ولی مدتی بعد پدرش توسط ماموران امنیتی ایران بازداشت شده و وی را تهدید کردند که اگر پسرش مخالفت با حکومت را متوقف نکند امنیت او به خطر خواهد افتاد.
وال استریت جورنال از قول نمایندگان سابق مجلس و مقامات سابق حکومت می‌نویسد در ماه‌های اخیر اقدامات اطلاعاتی و اعمال فشار حکومت ایران علاوه بر منتقدان و مخالفان سرشناس ، افراد معمولی و دانشجویان ایرانی ساکن خارج را نیز شامل شده است.
وال استریت جورنال می‌نویسد که در همین زمینه با حدود ۹۰ نفر از شهروندان ایرانی ساکن خارج از کشور در شهرهایی مثل لندن، لس آنجلس، دوبی و نیویورک مصاحبه‌هایی انجام داده است. از گفته‌های اکثر این افراد مشخص است که کسانی که در فعالیت‌های سیاسی علیه حکومت وارد می‌شوند تحت فشار قرار می‌گیرند. با وجود اینکه هیچ منبع مستقل و رسمی‌ این شواهد را تایید نکرده است ولی نمونه‌ها و توضیح موارد اعمال فشار که از سوی این افراد ارائه می‌شود کاملا با یکدیگر همخوانی دارند.
وال استریت جورنال به گزارش دستگاه‌های امنیتی دولت آلمان نیز اشاره می‌کند که چند ماه پیش برملا کرد ماموران امنیتی و خبرچین‌های حکومت ایران فعالیت‌های ۹۰۰ نفر از منتقدان و مخالفان حکومت اسلامی را تحت نظر دارند.وال استریت جورنال سپس به اظهارات مقامات ارشد نظامی و امنیتی اشاره می‌کند که در واکنش به اعتراض‌های تابستان اخیر، علاوه بر تظاهرکنندگان در ایران، هر شهروند ایرانی ساکن خارج از کشور را که از این حرکات سیاسی حمایت کند تهدید کردند.
وال استریت جورنال سپس به گزارش دستگاه‌های امنیتی دولت آلمان اشاره می‌کند که چند ماه پیش برملا کرد ماموران امنیتی و خبرچین‌های حکومت ایران فعالیت‌های ۹۰۰ نفر از منتقدان و مخالفان حکومت اسلامی را تحت نظر دارند. مقامات امنیتی آلمان خبر دادند که عوامل جمهوری اسلامی سعی می‌کنند شرکت کنندگان در تظاهرات ضد دولتی را تحت فشار قرار دهند . همچنین دولت آلمان تقاضای رسمی‌ ایران برای محدود کردن تظاهرات مخالفان در این کشور را رد کرده است.
وال استریت جورنال از یکی از کارکنان هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد خواسته است تا واکنش خود را به این ادعاها عنوان کند. این دیپلمات ایرانی بدون پاسخگویی به سئوال اصلی در پاسخ خود نوشته است: «این ادعاها که دولت ایران برای شهروندان ایرانی که به کشور بازمی‌گردند مشکل و محدودیت ایجاد می‌کند کذب محض است.»
با این همه وال استریت جورنال از قول چند ایرانی ساکن خارج از کشور می‌نویسد که آن‌ها پس از مسافرت به ایران در ماه‌های اخیر به اشکال گوناگون محدود و یا مورد بازجویی قرار گرفته‌اند. یکی از این افراد می‌گوید که «برای مدت کوتاهی بازداشت شده و زیر کتک از او خواسته‌اند که رمز عبور ایمیل و فیس بوک خود را به ماموران امنیتی بدهد».
در بخش دیگری از این مطلب، وال استریت جورنال به اهمیت ارتباطات اینترنتی در حرکات و اقدامات مخالفان حکومت ایران اشاره کرده و نتیجه می‌گیرد که دستگاه‌های امنیتی ایران به شدت روی این مسئله حساس‌اند و به اشکال مختلف می‌کوشند این ارتباطات را محدود کرده و یا با نفوذ در این شبکه‌ها شناسایی و اعمال فشار بر فعالان را گسترش دهند.
در پایان این مقاله وال استریت جورنال به مورد «کوشا» باز می‌گردد که در آغاز به آن اشاره شد . کوشا می‌گوید پس از دستگیری و اعمال فشار بر پدرش در ایران او تصمیم گرفت که فعالیت‌های خود روی اینترنت و صفحه فیس بوک را متوقف کند.
او می‌گوید از دستگیری پدرش بسیار نگران شد و از آن زمان به بعد در تماس با ایران به هیچ عنوان وارد مسائل سیاسی نمی‌شود. بااین همه او هنوز هم راه‌های دیگری برای ابراز مخالفت خود با سیاست‌های حکومت ایران پیدا می‌کند. به عنوان مثال او چند ماه پیش در کاروان دوچرخه سواری از تورنتوی کانادا تا نیویورک در حمایت از حقوق بشر در ایران شرکت کرد.
*****
کارگران سد سیمره ایلام از شش ماه قبل حقوق نگرفته اند
کارگران سد سیمره واقع در شهرستان دره شهر از توابع استان ایلام شش ماه است که حقوق نگرفته اند در حالی که افراد این منطقه منبع درآمد دیگری ندارند و در حال حاضر زندگی آنها دچار مشکلات فراوان شده است.سد سیمره به عنوان بزرگترین پروژه سد سازی در استان ایلام و یکی از مهمترین پروژهای اشتغالزایی در این استان است. رودخانه سیمره، سر شاخه اصلی رود کرخه است که طرح سد و نیروگاه سیمره بر روی این رودخانه در حد فاصل استانهای ایلام و لرستان و در 40 کیلومتری شمال غربی شهرستان دره شهر در حال اجراست.یکی از کارگران سد سیمره در گفتگو با خبرنگار مهر در ایلام اظهار داشت: من چهار فرزند دارم که همگی آنها بیکار هستند و خود نیز در این سد مشغول به فعالیت هستنم ولی 6 ماه است حقوق نگرفته ام و تامین مخارج زندگی برای من خیلی مشکل شده است.کریمی گفت: در حال حاضر برای تامین مخارج زندگی خود ناچار به قرض گرفتن از اقوام شده ام و شب وقتی به خانه می روم شرمنده خانواده خود هستنم.یکی از رانندگان سد نیز گفت: من ماهی 350 هزار تومان حقوق می گیرم و سه فرزند دارم ولی اکنون 6 ماه است که حقوق نگرفته ام.علیرضا ."س" گفت: دخترم کلاس اولی است و از من کیف و لباس خواسته ولی به دلیل اینکه حقوق نگرفته بودم نتوانستم برای او چیزی بخرم.وی افزود: هیچ کاری دیگری در این منطقه نیست و مجبوریم در این سد کار کنیم. بیشتر اوقات هر سه ماه حقوق می گرفتیم ولی در حال حاضر 6 ماه است حقوق نگرفته ایم و سیلی صورتمان را سرخ کرده ایم.بیشتر کارگران سد سیمره نسبت به این مسئله با مشکل مواجه شده اند و در حال حاضر به دلیل نیود شغل دیگر در منطقه مجبور به کار کردن هستند و معلوم نیست کی حقوق می گیرند.اغلب کارگران جزء شاغل در سد بومی هستند در حالیکه متخصصان و مهندسان به کارگیری شده در سد اغلب غیربومی و حتی خارجی اند که پیش از این مهر در گزارش مفصلی به آن پرداخت.
*****
بازداشت سه فعال دانشجویی در شهر لاهیجان
سه فعال دانشجویی روز گذشته توسط نیروهای امنیتی در شهر لاهیجان بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شدند. به گزارش واحد دانشجویی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی ساعت 21 روز گذشته مورخ 14 آذرماه با مراجعه به منازل "ریحانه انصاری فرد(فعال دانشجویی دانشگاه گیلان)، نسیبه باقری (فعال دانشجویی دانشگاه گیلان) و موریس باقری (یکی از فعالان ستاد مهندس موسوی در گیلان)" اقدام به تفتیش منازل و بازداشت این سه شهروند کردند. نیروهای امنیتی در این اقدام لوازم شخصی افراد یاد شده را نیز با خود ضبط و به همراه بازداشت شدگان به نقطه نامعلومی منتقل کردند. لازم به ذکر است نیروهیا بازداشت کننده ضمن معرفی خود بعنوان نیروهای وزارت اطلاعات عنوان داشته اند این بازداشتها مرتبط با مسئله 16 آذر (روز دانشجو) است. از اتهامات وارده به این دانشجویان و سرنوشت آنان پس از بازداشت اطلاعی در دست نیست.
*****
جامعه جهانی و پرونده هسته ای ایران؛ ادامه دیپلماسی یا افزایش فشارها؟
همزمان با تغییر سیاست کشورهای غربی مبنی بر فشار بیشتر بر تهران مدیرکل انرژی اتمی ایران هشدار داد چنين عملي عواقب پيش بيني نشده ای به همراه خواهد داشت.
علی اکبر صالحی اعلام کرد که قصد کشورهای غربی از وارد کردن فشار بر ایران، راندن ایران به سمت خروج از پیمان منع گسترش سلاح های اتمی است، ولی ایران از این پیمان خارج نخواهد شد. وی همچنین تاکید کرد که ايران براي تامين سوخت نيروگاه های اتمي خود به تاسيس بیست مرکز غني سازی اورانيوم نياز دارد.
مدیرکل انرژی اتمی ایران قطعنامۀ اخیر شورای حکام سازمان انرژی اتمي را علیه ایران غیرمنطقی خواند و افزود: "اعمال تحريم های بيشتر، فشار مورد انتظار غرب را بر ايران وارد نخواهد کرد و نمي تواند اين کشور را به تسليم در برابر خواسته هاي غرب وادار کند".
در همین حال منوچهر متكي وزیر خارجه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به قطعنامه اخير در خصوص مسائل هسته‌اي بر عليه ايران مدعی شد که "پيشنهادهايي در موضوع هسته‌اي به ايران ارائه شد و ما سازنده‌ترين برخوردها را نيز داشتيم. اما كساني به دنبال اهداف ديگري بودند و اقدامي كه صورت گرفت، در صدور قطعنامه با هيچ منطقي قابل دفاع نيست." متكي اعتقاد دارد که "اين اقدام يك بار ديگر اشتباه استراتژي تاكتيكي كساني‌ست كه بحث انرژي هسته‌اي را بهانه قرار داده‌اند." وی خبر از ارسال نامه برای کشورهایی داد که در اجلاس شورای حکام علیه ایران رای داده اند.
ایران برای حمله نظامی هم آمادگی دارد
از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری آلمان، سعید جلیلی هدایت‌کننده مذاکرات اتمی ایران در دمشق به نمایندگان گروه‌های رادیکال فلسطینی گفته است که ایران به رغم انتقادهای بین‌المللی فعالیت‌های اتمی خود را دنبال می‌کند و آمادگی کامل جنگی دارد.این گزارش می افزاید فلسطینی‌های شرکت‌کننده در این مذاکرات به خبرگزاری آلمان گفتند که سعید جلیلی سیاست اتمی جمهوری اسلامی را برای آنان تشریح کرده است. به گفته فلسطینی‌ها، جلیلی توضیح داده که رهبری جمهوری اسلامی ایران، همه مقدمات لازم را برای مقابله با یک حمله نظامی فراهم ساخته است. نمایندگان گروه‌های فلسطینی گفته اند که براساس اظهارات نماینده ایران، جمهوری اسلامی تصمیم دارد بی‌توجه به انتقادهای بین‌المللی برنامه هسته‌ای خود را ادامه دهد و از مقاومت فلسطین پشتیبانی کند.
ان پی تی مزاحم است
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و معاهده ان پی تی را مزاحم دستیابی کشورها به انرژی هسته‌ای خواند. وی قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس در انتقاد از رویکرد ایران را نیز، نشانه‌عصبانیت و لجبازی و به مثابه‌ چماق هواکردن از سوی آنان توصیف کرد. لاریجانی اظهار داشته است که مجلس و دولت مشغول رایزنی هستند تا اگر "آنها" در تداوم صدور قطعنامه آژانس رفتار "نامعقولی" داشتند، در سطح مناسبات با آژانس تجدیدنظر کنند. وی تاکید کرد که ایران مایل نیست مناسباتش با آژانس دچار نوسان و کاهش شود، ولی "اگر آنها خیلی دلشان می‌خواهد که قدری فاصله ما با آنها بیشتر شود، ما مشکلی نداریم."
فشار بیشتر درانتظار ایران
اظهار نظرهای مقامات ایران در پاسخ به اظهارات اخیر ایان کی سخنگوی کاخ سفید صورت می گیرد. وی از تغییر سیاست امریکا به سمت فشار بیشتر بر ایران سخن گفت. سخنگوی کاخ سفید مدعی شد رایزنی های این کشور برای همراه کردن کشورهای دیگر علیه ایران و مشورت های استراتژیک بزودی آغاز می شود. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین اظهار امیدواری کرد بزودی و در جریان اجلاس شورای اروپا که 10 تا 11 دسامبر در بروکسل برگزار می شود نیز موضوع برنامه اتمی ایران مورد بررسی قرار گیرد.
در آخرین اظهار نظر هیلاری کلینتون وزیر خارجه امریکا در مصاحبه ای با شبکه رادیویی "ان پی آر" آمریکا گفت که"جهان حالا باید کار افزایش فشار بر ایران را آغاز کند". وی تاکید کرد که آمریکا برای ترغیب کشورها به این امر طی چند هفته آینده تلاش خواهد کرد." در همین رابطه ویلیام برنز، معاون سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا و رئیس هیات مذاکره کننده در احلاس 5+1 به زودی برای مذاکره با چین عازم پکن خواهد شد.
از سوی دیگر آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز گفته است که صبر ما شدیدا در بوته آزمایش است و افزود که اگر ایران همچنان پیشنهادهای سازمان ملل را رد کند باید تحریم های تازه علیه آن کشور در نظر گرفته شود.
این تهدیدها در حالی صورت می گیرد که پیش از این شورای حکام پایان سال میلادی را بعنوان ضرب العجل برای ایران تعیین کرده بود. پس از قطعنامه شدید اللحن شورای حکام علیه ایران، مقامات جمهوری اسلامی بار دیگر بر راه اندازی نیروگاه های اتمی بیشتر تاکید کرد و احمدی نژاد خبر از غنی سازی اورانیوم 20 درصدی داد. جامعه جهانی این واکنش شتابزده ایران را نوعی دهن کجی و لجبازی به تلاشهای بین المللی برای حل بحران هسته ای دانست.
ترکیه در نقش میانجی ؟
سعید جلیلی پس از دیدار و مذاکره با بشار اسد در سوریه به دیدن اردوغان در آنکارا رفت و به نظر می رسد با توجه به پیشنهاد آخر البرادعی این دیدار می تواند در راستای نقش میانجیگری ترکیه در حل بحران هسته ای ایران باشد.
گفته می شود قرار است در دیدار دبیر شورای امنیت ملی ایران و رجب طیب اردوغان، موضوع ارسال اورانیوم ایران به خارج از کشور برای غنی سازی و نقش ترکیه بعنوان واسطۀ ایران و اروپا از جمله مسائل مورد بحث خواهد بود.
ترکیه که سالهاست در آرزوی ایفای نقشی مهم در تحولات منطقه ای روزشماری می کند و می خواهد توانمندی خود را به رخ کشورهای اتحادیه اروپا بکشاند، در صدد است تا از این فرصت ایجاد شده به نحو احسن بهره بجوید تا بتواند نقش مهم خود در حل بحران های منطقه ای و جهانی را به اروپاییان ثابت کند.
اعمال تحریم یا ادامه دیپلماسی؟
کارشناسان معتقدند اعمال فشارها و تحریم های بیشتر بر تهران راهکار حل این بحران نیست. از آنجا که طی سی سال گذشته رابطه نه جنگ نه صلح ایران و امریکا همواره یکی از معضلات پیش روی سیاست خارجی دو کشور بوده است، بنظر نمی رسد که تهدیدهای مقامات امریکایی وضعیت بین المللی ایران را از این بدتر کند. تحلیل گران سیاسی بر این باورند رادیکال تر کردن منطقه خلیج فارس تنها یک برنده دارد و آن هم رژیم صهیونیستی است که همیشه مترصد آن است تا با استفاده از فضای ناآرام در پی توجیه سیاستهای نظامی و خشونت آمیز خود باشد.
اعمال تحریم های بیشتر نفت و بنزین که در حال حاضر در سنای امریکا در دست بررسی است، اهرم موثری برای وادار کردن ایران به تن دادن به توافقات بین المللی نخواهد بود و به رشد بینادگرایی در منطقه دامن خواهد زد. حتی اگر امریکا موفق شود سایر اعضای شورای امنیت را با خود همراه کند. پیش بینی می شود که این شورا تحریم های نرم تری را علیه ایران اتخاذ کند و تجریه چند دهه سازمان ملل نشان داده که اعمال تحریم های این شورا نقشی در حل بحران های جهانی نداشته است.
برخی از آگاهان مسایل ایران معتقدند که سیاست آشتی جویانه اوباما که طی یک سال گذشته انجام شده است بهترین گزینه برای حل مسایل دو کشورو حل بحران هسته ای خواهد بود. اما افراطیون در تهران و واشنگتن در صددند تا با بحرانی کردن اوضاع مانع روند منطقی و عقلانی روابط دو کشورو حل مسایل شوند. حال باید دید واکنش تهران نسبت به صبر جامعه جهانی چه خواهد بود. سه هفته باقی مانده از سال جاری روزهای سرنوشت سازی برای ایرانیان خواهد بود. از یک سو رویدادهاو مناسبتهای داخلی که نوید بخش اتحاد دوباره مردم در به چالش کشیدن مشروعیت دولت و حکومت و از سوی دیگر ناتوانی دیپلماسی مردان احمدی نژاد که به رغم شعارهای بزرگ، با بیشترین هزینه به کمترین ها برای منافع ملی کشور تن می دهند. انرژی هسته ای سالهاست که میدانی را برای به چالش کشیدن "توانمندی دیپلماتهای کشور" ایجاد کرده است. ایرانیان و دنیا با بی صبری در انتظارند که ببیند احمدی نژاد این بار" از حق مسلم هسته ای" با پرداخت کدامین هزینه محافظت می کند.
*****
بیانیه انجمن دموکراسی خواه دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به مناسبت 16 آذر
تداوم فعالیت‌های مدنی تا دست‌یابی به آرمان‌های انسانی
انجمن دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با صدور بیانیه ای به مناسبت روز دانشجو، یاد و خاطره‌ی شهیدان راه آزادی را گرامی داشت.
این انجمن در بیانیه خود ضمن اشاره به دانشجویان دربند این دانشگاه همچون مهرداد بزرگ، احسان دولتشاه، فؤاد شمس و البرز زاهدی و همچنین عباس حکیم زاده و میلاد اسدی دو عضو شواری مرکزی دفتر تحکیم وحدت و احکام صادر شده برای دانشجویان این دانشگاه از جمله علیرضا عاشوری، مهدی گرایلو و حسام سلامت آورده است: «جریان اقتدارگر نظامی با پیاده (اخراج) کردن اندک باقی‌مانده‌های عقلانی نظام، درمانده و دیوانه‌وار قطار ترمز بریده‌ی سرکوب را به پیش می‌برد.» متن کامل بیانیه این انجمن به شرح زیر است:
*
بیانیه انجمن دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به مناسبت 16 آذر؛ تداوم فعالیت‌های مدنی مسالمت‌آمیز و بدون‌خشونت تا دست‌یابی به آرمان‌های انسانی
شانزده آذرماه نقطه‌ی عطف جنبش دانشجویی ایران، یادآور پایداری بهترین فرزندان این مملکت در برابر استبداد و دیکتاتوری است. نماد ‌خواهی و حق طلبی، چراغی‌ست نورانی که از دوردست بر تاریکی‌های اختناق پرتو می‌افکند و در سینه‌های خسته بذر امید می‌کارد. 16 آذر نمود شکوهمند قرن‌ها ایثارگری مردمان ستم‌دیده‌ی ظلم‌ستیزی‌ست که هر پاییز خبر از زنده‌بودن خون آزادی‌خواهی در دل فرزندان خود می‌دهد.
بیش از نیم قرن از شهادت قندچی، بزرگ‌نیا و شریعت‌رضوی ، "سه قطره خون که بر چهره‌ی دانشگاه هنوز تازه و گرم است" می‌گذرد. در طی این سال‌ها، استبداد همواره در اشکال مختلف به روش‌های متنوع سعی در خاموشی و اضمحلال این آتش اهورایی داشته‌است. اما جریانی که اصالتش را از آزادگی، ایثار و آرمان‌گرایی می‌گیرد خاموش ناشدنی‌ست.
امسال در حالی به استقبال 16 آذر می‌رویم که بیش پنج‌ماه از ایستادگی شجاعانه مردم ایران در برابر سرکوب بی‌وقفه دولت کودتا می‌گذرد. اینبار اما به پیشوار 16 اذری خواهیم رفت که بسی بیشتر به مانند 16 آذر سال 1332 می ماند چرا که هر دو بعد از کودتایی ننگین به دست وطن فروشان رخ می دهند، یکی بعد از 110 روز و اینک نزدیک به پنج ماه بعد از کودتای انتخاباتی. روزی 16 اذر به خون سه آذر اهورایی تزیین گشت و این یک به خون نداها و سهراب ها و یعقوب ها کیانوش‌ها، که 16اذری بس رنگین‌تر را به ارمغان آورده است. دانشگاه قلب تپنده‌ی جنبش‌سبز، از همان اوان شکل‌گیری تاکنون هدف ضربات وحشیانه‌ای قرار گرفته است، با نزدیک شدن به 16 آذر برخورد با دانشجویان به طرز بی‌سابقه‌ای شدت گرفت به طوری که صد‌ها دانشجو بازداشت، به دادگاه انقلاب احضار، ممنوع الورود و به کمیته های انضباطی فراخوانده شدند. از میان چندین و چند دانشجوی بازداشتی می‌توان به نام مهرداد بزرگ، احسان دولتشاه، فؤاد شمس و البرز زاهدی دانشجویان دانشگاه تهران و همچنین عباس حکیم زاده و میلاد اسدی دو عضو شواری مرکزی دفتر تحکیم وحدت اشاره کرد. همچنین کودتا گران که این‌بار هدف خود را دانشگاه قرار داده‌اند، با صدور احکام سنگین زندان برای دانشجویان آزادی‌خواه دانشگاه‌های سراسر کشور سعی در ایجاد فضای اختناق و رعب دارد. در این بین می توان به حکم 6 سال زندان برای علیرضا عاشوری، 5 سال زندان برای مهدی گرایلو و 4 سال زندان برای حسام سلامت دانشجویان دانشگاه تهران اشاره کرد.
جریان اقتدارگر نظامی با پیاده (اخراج) کردن اندک باقی‌مانده‌های عقلانی نظام، درمانده و دیوانه‌وار قطار ترمز بریده‌ی سرکوب را به پیش می‌برد. اینان بدون توجه به عواقب گریز ناپذیر آن و نگاه به آیینه‌ی تاریخ بدون شک نتیجه‌ای را برای خود رقم خواهند زد که سرنوشت محتوم همه‌ی مستبدان است. کم‌سویی روز به روز اجاق مشروعیت نتیجه‌ی بی‌توجهی و عدم پذیرش خواسته‌های به حق ملت است و ساختن سناریوهای نخ‌نما و پوسیده‌ی انقلاب رنگی و نسبت‌دادن سرسپردگی همه دوستداران این کشور به عوامل بیگانه، اعتراف‌گیری‌های وقیحانه و صدور احکام غیرانسانی برای فعالین سیاسی و حقوق‌بشر نمی‌تواند گره‌کور بحران را باز کند که تداوم چنین رفتارهای غیرعقلانی نشان از درماندگی و عجز از حل مسئله دارد و در نتیحه‌ی آن این عزم مردم است که بیش از پیش برای ادامه مقاومت جزم خواهد شد. امروز جنبش سبز با زندگی میلیون‌ها ایرانیِ خواهان دموکراسی، رفاه و صلح گره خورده‌است و شور آزادی چنان در تاروپودش عجین شده که میله‌ی هیچ زندانی را بلندتر از قامت بلند ایستادگی‌اش نمی‌توان یافت.
انجمن اسلامی دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی سه شهید راه آزادی بر تداوم فعالیت‌های مدنی مسالمت‌آمیز و بدون‌خشونت تا دست‌یابی به آرمان‌های انسانی خود تاکید دارد. ما به خشونت، زندان، شکنجه و هر آنچه که زاییده‌ی استبداد است نه می‌گوییم و راهِ چاره را در ایستادگی و مقاومت می‌بینیم. در کنار سایر آزادی‌خواهان اعتراض و انتقاد خود را به وضعیت موجود کماکان ادامه می‌دهیم و یاران دبستانی را به هوشیاری و صبر دعوت می کنیم و نسبت به سوق داده‌شدن به سمت چاه خشونت و تخریب که به نفع جریان سرکوب‌گر است هشدار می‌دهیم.
*****
صدور احکام قطعی برای برخی از بازداشت شدگان وقایع اخیر
خبرگزاری هرانا _ حقوق شهروندان، اندیشه و بیان: رییس کل دادگستری استان تهران با اشاره به صدور احکام قطعی تعدادی از متهمان بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات، گفت: دادگاه تجدیدنظر با دقت بررسی مجددی انجام داده است. سید علی‌رضا آوایی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌ درباره وضعیت احکام بازداشت شدگان حوادث اخیر در دادگاه‌های تجدیدنظر، اظهار کرد: برای تعدادی از متهمان در دادگاه تجدیدنظر رای قطعی صادر شده است و تعدادی از پرونده‌ها نیز تحت بررسی است. رییس کل دادگستری استان تهران در ادامه افزود: برخی از احکام صادره از دادگاه بدوی تایید و بخشی از آرا تبدیل به برائت شده، در بخشی از این احکام تخفیف داده و بعضی به جریمه تبدیل شده است. آوایی افزود : دادگاه تجدیدنظر با دقت بررسی مجددی انجام داده است و هر تصمیمی را که دادگاه بدوی گرفته، تایید نکرده است، شان دادگاه تجدیدنظر در این است که به بررسی مجدد ماهیتی بپردازد. به اعتقاد بنده مسیر دادگاه تجدیدنظر تا الان در رابطه با رسیدگی به این پرونده‌ها مسیر نسبت قابل قبولی و خوبی بوده است. وی درباره توقیف اموال و حساب‌های شیرین عبادی و خانواده‌اش گفت: این موضوع را از قول خانم شیرین عبادی دیدیم و بنا داریم به‌زودی در این‌باره تحقیقات جامعی از ناحیه دادسرا به عمل آوریم. آوایی درباره انتشار اخبار مبنی برابقای وی در دادگستری استان تهران، گفت: مسوولان قوه در جواب تقاضای بنده مبنی بر این‌که من در جای دیگر مشغول خدمت شوم، گفتند که فعلا شما در دادگستری تهران انجام وظیفه کنید. رییس کل دادگستری استان تهران در ادامه با بیان این‌که برای ادامه خدمتم به ابلاغ کتبی نیازی نیست، افزود: ابلاغ‌های قبلی زمان‌دار نیست، بنابراین وقتی رییس قوه قضاییه ابلاغ بدون زمان می‌دهد و آن ابلاغ با ابلاغ دیگری تمام نشده؛ ابلاغ قبلی به قوت خودش باقی است و نیاز به ابلاغ جدید نیست و در غیر این صورت با آمدن رییس قوه برای تمامی قضات در کشور باید ابلاغ جدید صادر شود.
*****
فراخوان دانشجویان دانشگاه مازندران برای تجمع ۱۶ آذر در این دانشگاه
دانشجویان دانشگاه مازندران با صدور فراخوانی اینترنتی از تمامی دانشجویان این دانشگاه خواستند که در روز 16 آذر تجمع سبز خود را برای اعتراض به دولت کودتا برگزار نمایند.
این دانشجویان با ایجاد وبلاگی به آدرس
www.umazar.persianblog.ir فراخوان خود را اعلام کرده اند. این فراخوان در حالی صورت می گیرد که کمتر از ده روز پیش هشت نفر از دانشجویان به اتهام تجمعات خرداد ماه این دانشگاه به 48 ماه زندان تعزیری و 120 ضربه شلاق محکوم شدند. در هفته ی گذشته نیز سه نفر دیگر از دانشجویان این دانشگاه به اتهام برگزاری تجمع 13 آبان هر کدام با یک ترم محرومیت از تحصیل روبرو شدند.
در فراخوان جمعی از دانشجویان این دانشگاه از دانشجویان خواسته شده است که در روز دوشنبه با علایم سبز، پلاکارد و ماسک سبز در دانشگاه حضور یابند.
همچنین بنا بر اعلام وبلاگ این دانشجویان حراست دانشگاه و نیروهای امنیتی با ایجاد شایعه ای مبنی بر تعطیلی روز دوشنبه در این دانشگاه، سعی در گمراهی دانشجویان برای جلوگیری از برگزاری این مراسم را دارند.
با وجود تمامی تدابیر محدود کننده ی مسئولین دانشگاه، دانشجویان در حرکتی خودجوش با ایجاد این وبلاگ و ارسال پیام های کوتاه در سطحی گسترده به یکدیگر اطلاع رسانی می کنند.
*****
هشدار درباره "بدتر شدن" وضع آزادی مطبوعات ایران
سازمان گزارشگران بدون مرز با صدور بیانیه ای درباره ادامه بازداشت روزنامه نگاران ایرانی ابراز نگرانی کرده و هشدار داده است که وضعیت آزادی مطبوعات در ایران "هر روز بدتر می شود."
این سازمان در بیانیه روز شنبه خود بویژه به بازداشت روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان ایرانی پرداخته و خواهان آزادی آنان شده است.
گزارشگران بدون مرز به بازداشت طاهره ریاحی، خبرنگار روزنامه جهان اقتصاد و فرهاد شریفی، وبلاگ نویس اشاره کرده است.
اتهام طاهره ریاحی روشن نیست، اما به گفته سازمان گزارشگران بدون مرز او روز یکم دسامبر دستگیر شده است.
این سازمان که مقرش در پاریس واقع است، به محکومیت سعید لیلاز نیز اشاره کرده است.
به گزارش بی بی سی دادگاه انقلاب تهران روز چهارشنبه سعید لیلاز، اقتصاددان و منتقد سیاست اقتصادی دولت محمود احمدی نژاد را به نه سال حبس محکوم کرد.
روز پنجشنبه به نقل از محمود علیزاده طباطبائی، وکیل مدافع سعیدلیلاز، اقتصاد دان و روزنامه نگار ایرانی، گزارش شد که شعبه 26 دادگاه انقلاب موکل او را به نه سال حبس تعزیری محکوم کرده است.
به گفته آقای طباطبائی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، نگهداری غیر مجاز اسناد طبقه بندی شده دولتی و ارتباط با بیگانگان از جمله اتهامات آقای لیلاز بوده است. او این اتهام ها را رد می کند.
گزارشگران بدون مرز ایران در بیانیه خود ایران را بزرگ ترین زندان روزنامه نگارن در منطقه خاورمیانه توصیف کرده و خواهان آزادی فوری تمام آنان شده است.
دولت ایران بارها با رد اتهام نقض آزادی بیان و مطبوعات، تاکید کرده که به این آزادی ها در چهارچوب قوانین کشور پایبند است.
*****
بابک غیاثی دانشجوی دانشگاه رازی به شهر کرمانشاه ممنوع الورود شد
بابک غیاثی که چند روز پیش هم به دانشگاه رازی ممنوع الورود شده بود، دیشب به اداره اطلاعات شهرستان سقر احضار و تا 20 آذر ماه از ورود به شهر کرمانشاه منع شد.
این اقدام در راستای فشار بر دانشجویان قبل از روز 16 آذر و در جهت آرام نگه داشتن دانشگاه در این روز انجام شده است. غیاثی سه شنبه هفته گذشته نیز برای ساعاتی بازداشت و سپس آزاد شده بود.
خبر های رسیده حاکی از این است که اشکان مسیبیان و آبتین، پگاه دو تن از فعالین دانشجویی دانشگاه رازی نیز از ورود به دانشگاه در روز 16 آذر منع شده اند.
*****
دانشجویان لیبرال : شانزدهم آذر روز همبستگی دانشجویان و مردم
دانشجویان و دانش‌ آموختگان لیبرال دانشگاههای ایران، در بیانیه‌ ای از عموم دانشجویان دعوت کرده‌اند تا برای ناکام گذاشتن آنچه "توطئه‌های ضدملی دولت کودتا" می‌دانند، در شانزدهم آذر امسال، همه‌ی دانشگاههای ایران را سبز کنند و اعلام کرده‌اند که شرکت در این تجمعات، نشانه‌ی "پشتیبانی از جنبش مردمی و قدردانی از خون شهدای جنبش سبز" است.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
16 آذر 1388 در حالی فرا می رسد که جنبش سبز ملی و مدنی مردم ایران علیه دولت برآمده از کودتای 22 خرداد و برای برقراری حاکمیت ملی، ششمین ماه حیات موثر و پرافتخار خویش را پشت سر می گذارد. دهها شهید، صدها اسیر و بدنهای مجروح از سرکوب و شکنجه، تنها بخشی از هزینه هایی است که مردم فداکارانه به خاطر شرکت در جنبش سراسری علیه دولت کودتا پرداخته اند.
باری، روز دانشجو در چنین شرایطی فرا می رسد؛ در شرایطی که مردم هزینه بسیار داده اند و دولت کودتا تمامی زرادخانه دروغ و خشونت خویش را علیه حرکت ملت به کار گرفته و در یک ماه اخیر تعداد زیادی از فعالین دانشجویی را تحت سخت‌ترین فشارها در سلولهای انفرادی زندانهای شهرهای مختلف ایران محبوس کرده است. دولت کودتا اکنون در حال طراحی نقشه های شومی علیه منافع و مصالح ملت ایران است، این تنها حضور و قدرت حضور مردم است که می تواند توطئه‌های ضدملی دولت کودتا را ناکام گذارد، از این رو روز دانشجوی امسال می بایست به روز حمایت و پشتیبانی دانشجویان –این فرزندان آگاه و شجاع ملت -از جنبش سراسری مردم ایران (جنبش سبز) تبدیل شود.
16 آذر 1388 روز همبستگی دانشجویان و مردم علیه دولت کودتا خواهد بود.
سقوط دولت کودتا و استقرار نظمی بر اساس موازین دموکراتیک و مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر، خواست ملتی است که این بار برای تحقق خواستهایش محکم و استوار ایستاده است.
دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال دانشگاههای ایران نیز همگام با سایر گروههای مترقی و تحولخواه دانشجویی، توده‌ی دانشجویان را به شرکت گسترده در تجمعات اعتراضی روز دانشجو فرا می‌خواند و شرکت در این تجمعات را نشانه پشتیبانی از جنبش مردمی و قدردانی از خون شهدای جنبش سبز می داند. همانطور که پیش از این نیز تاکید کرده ایم 16 آذر امسال در همبستگی با مردم و به پاسداشت خون شهدای جنبش سبز 16 آذر سبز نام خواهد داشت: دوشنبه 16 آذر 1388 دانشگاههای ایران همه سبز خواهند بود.
دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال دانشگاههای ایران همچنین ضمن اعلام همبستگی با هفت عضو زندانی خود (مهرداد بزرگ، سورنا هاشمی، علیرضا موسوی، فرزان رئوفی، احسان دولتشاه، سینا شکوهی و البرز زاهدی) و ابراز نگرانی از وضعیت آنها خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی و همه دانشجویان در بند است. مردم و دانشجویان با حضور در مراسم 16 آذر، خواست آزادی اسرای جنبش سبز، دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی و توقف سرکوب و دروغ را فریاد خواهند کرد.
پس پیش به سوی 16 آذر سبز. روز همبستگی و اتحاد.
دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال دانشگاههای ایران
*****
بازداشت 120 تن از سرشاخه‌هاي گلدکوئيست
سرپرست دادسراي فرودگاه‌ هاي تهران گفت: 120 تن از سرشاخه‌هاي اصلي شرکت هرمي گلدکوئيست، هنگام بازگشت از بانکوک، بازداشت شدند.
عده هنگام ورود به کشور، در فرودگاه بازداشت شدند؛ آنان براي شرکت در همايشي که شرکت گلدکوئيست در بانکوک برگزار کرده بود، به تايلند رفته بودند.به گزارش واحد مرگزی خبر، اسديان با بيان اينکه پرونده‌ اين افراد در دادسراي رشت مطرح است گفت: دادسراي رشت براي بازداشت اين افراد، به دادسراي تهران نيابت قضايي داده بود و ما نيز با شناسايي شماره پرواز اين افراد، پريشب آن ها را در فرودگاه بازداشت کرديم.وي با اشاره به اينکه اين افراد پس از بازداشت، در اختيار ماموران قرار گرفتند تا آن ها را به دادسراي رشت اعزام کنند افزود: پرونده اين افراد در دادسراي رشت رسيدگي خواهد شد.سرپرست دادسراي فرودگاه‌ هاي تهران با هشدار به جوانان گفت: طبق قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادي کشور، فعاليت در شرکت هرمي جرم است و با افرادي که به اين‌ گونه فعاليت‌ها وارد ‌شوند، به شدت برخورد مي‌ شود.وي افزود: اين‌ گونه افراد، فعاليت‌شان را قانوني معرفي مي‌ کنند و آن را تجارت الکترونيک مي ‌نامند اما در واقع اين اقدامات فريب کاري است و کلاهبرداري محسوب مي‌شود و به موجب قانون خاص، جرم است و مجازات سنگين دارد.
*****
حمایت اتحادیه دانشجویان اروپا از دانشجویان ایران؛ همراه با شما فریاد خواهیم زد
حمایت اتحادیه دانشجویان اروپا از دانشجویان ایراندرنشست روز همبستگی جهانی با دانشجویان ایرانی در دانشگاه دلفت در هلند
برت ون دن کندلاره؛ نماینده اتحادیه دانشجویان اروپا، در نشست روز ۱۴ آذرماه در دانشگاه دلفت به مناسبت روز ۱۶ آذرماه سخنرانی کرد و به نمایندگی از این اتحادیه که دارای ۱۱ میلیون دانشجوی عضو در سراسر کشورهای اروپایی است، حمایت قاطع این اتحادیه را از دوستان دانشجوی ایرانی اعلام کرد. او همچنین از همه دانشجویان در اروپا، از مسئولین در یونسکو و کمیسیون‌های اروپایی خواست که به پایمال شدن حق دانشجویان در ایران اعتراض کنند، و در پایان اعلام کرد که این اتحادیه در حمایت از حقوق دانشجویان در ایران فریاد خواهد زد و تا پیروزی ساکت نخواهد شد.
متن سخنرانی برت ون دن کندلاره به این شرح است:
دوستان عزیز دانشجو و اعضای جنبش دانشجویی در ایران
اتحادیه دانشجویان اروپا هنوز از شنیدن خبرهایی در باره حقایق و شیوه‌های سرکوب جنبش دانشجویی در ایران در شوک است؛ همه دانشجویان مستقل و رهبران آنها که خواستار حق دانشجویان هستند، سرکوب می‌شوند.
اتحادیه دانشجویان اروپا، یک سازمان مادر است که از ۴۸ اتحادیه دانشجویی از ۳۹ کشور اروپایی و ۱۱ میلیون دانشجو عضو تشکیل شده است. اتحادیه دانشجویان اروپا صدای ۱۱ میلیون دانشجو را در گروه پیگیری روند بلوگنا که گروه سیاستگذاری وزرای آموزش عالی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست، و همچنین در یونسکو و در سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) نمایندگی می‌کند. اما اگر بخواهم که صادقانه با شما صحبت کنم باید بگویم که یک برآورد فروتنانه به من می‌گوید که حتی کمتر از نیمی از دانشجویانی که این اتحادیه آن‌ها را نمایندگی می‌کند از خطرات و فشارهایی که دوستان دانشجوی آنها در ایران درجریان مبارزاتشان برای بهتر شدن وضع آموزش و یا حتی برای دسترسی به هر نوع آموزشی، روزانه باید از آنها در هراس باشند، آگاهی ندارند.از میان آنهایی که در باره وضعیت دانشجویان در ایران اطلاع دارند، فقط تعداد اندکی در باره آنچه که در تهران و سایر مناطق این کشور اتفاق می‌افتد، به اطلاعات دسترسی دارند و حتی از میان آنها، تعداد بسیار کمتری درک واقع بینانه‌ای از وضعیت دارند.
در سه هفته اخیر بیش از ۹۰ دانشجو از جمله اعضای رهبری سازمان‌های دانشجویی بازداشت شدند. بسیاری در وضعیت بی ارتباط با دنیای بیرون و احتمالا در سلول‌های انفرادی نگه داشته می‌شوند و تحت شکنجه و بد رفتاری هستند، و با اتهام به خطر انداختن امنیت ملی روبرو هستند. این دانشجویان خواستار برخورداری از حقوق بنیادین خود و آزادی علمی هستند. اما مهمتر از آن، دانشگا ههای ایران بعنوان بازوی نیروهای امنیتی عمل می‌کنند و بسیاری از دانشجویان را بخاطر فعالیت‌های مسالمت آمیز دانشجویی اخراج و یا از ادامه تحصیل محروم کرده است.
من خودم را بسیار خوشوقت می‌دانم که این افتخار را داشتم که یکی از معدود دانشجویانی در اروپا باشم که از فرصت دریافت اطلاعات مستقیم در باره وضعیت دانشجویان برخوردار بوده است. به همین دلیل من به اندازه کافی برای ایجاد جرقه کمک به مبارزات این دانشجویان در اروپا انگیزه دارم. هر چند من و اتحادیه دانشجویان اروپا ادعا نمی‌کنیم که خودمان نگاه روشنی در باره واقعیت‌ها در ایران داریم. اتحادیه دانشجویان اروپا بطور منظم اطلاعات جدیدی از نمایندگان سابق دانشجویان که به اروپا آمده اند، در یافت می‌کرد اما ما سرانجام توانستیم با دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های ایران تماس برقرار کنیم و آنها برای نمونه، به نشست مشترک سه روزه اتحادیه دانشجویان اروپا و شورای سازماندهی اتحادیه‌های دانشجویان دانشگاه‌های اروپا (اوبسوس) به مناسبت روز جهانی دانشجو در بروکسل، پیام ویدئویی فرستادند، که ما در این نشست که کمیسیونر آموزش عالی و معاون پارلمان اروپا نیز حضور داشتند، این ویدئو را نشان دادیم. همچنین امسال در اواسط ماه اکتبر، به مناسبت هجدهمین نشست سالیانه دانشجویان اروپا در استکهلم، گزارشی از وضعیت دانشجویان توسط اتحادیه سراسری دانشجویان دفتر تحکیم وحدت به دست ما رسید که در آن در باره کشتار دانشجویان پس از انتخابات خرداد ماه و بازداشت اکثر اعضای دفتر تحکیم وحدت گزارش شده بود. زبان و پیام آنها هر چند سخت و وحشتناک بود، اما هنوز امیدوار کننده بود:

"دوستان گرامی"
آنچه که گذشت فقط فهرستی از فجایعی است که در دانشگاه‌های ایران در جریان است. هنوز نمی‌دانیم که چند نفر از دوستان ما کشته شده اند، هنوز نمی‌دانیم که چند نفر در زندان‌های مختلف در سراسر کشور در بازداشت هستند، وهنوز همه سرکوب‌ها با شدت در دانشگاه ادامه دارد، اما ما دانشجویان و دانشگاهیان همانند همه مردم ایران بر احقاق حقوق خود در آزادی بیان، آزادی علمی و حق تجمع و تشکل و تحقیق خود پای می‌فشاریم و در این میان پشتیبانی همقطاران خود را در سطح دنیا طلب می‌کنیم. حمایت شما ما را در تحقق اهدافمان استوارتر می‌سازد."
اتحادیه دانشجویان اروپا فقط می‌تواند چگونگی چنین فغانی را که این دانشجویان آن را واقعیت می‌نامند، حدس بزند، می‌تواند احساس کند که این واقعیت چه می‌تواند باشد و فقط می‌تواند عمیق ترین همدردی را با آنچه که این دانشجویان باید با آن مواجه بشوند، ابراز کند. نمایندگان دانشجویان در اروپا با همه آنچه که در توان دارند، تلاش خواهند کرد تا به دوستان خود در ایران کمک کنند، اما مسئله این است که همه آنچه که ما در توان و قدرت داریم، کافی نیست.
هنوز اطلاعاتی که به ما می‌رسد خیلی کم است، و چالش بزرگتری که سرکوب دانشجویان ایران و این جنبش که ما هم امروز بخشی از آن هستیم با آن روبروست، حرکت دادن دانشجویان اروپایی است که دلیلش کم علاقگی این دانشجویان است که شاید علت آن هم این است که تعداد کسانی از ایران که بتوانند چشم‌های این دانشجویان اروپایی را باز کنند، کم هستند. بی علاقگی از جانب دانشجویان در سطح بدنه جنبش دانشجویی، فقدان اطلاعات و بنا براین فقدان احساس تعلق از جانب نمایندگان دانشجویان در سطح محلی و حتی در سطح ملی یک واقعیت است.
آرزوی ما این است که این دلسردی و بی‌علاقگی را به دست باد بسپریم و من از شما می‌خواهم که امروز در این امید و آرزوی ما شریک بشوید و شروع کنید به انتشار اطلاعات در باره نقض حقوق بشر در ایران، حقوقی که اتحادیه دانشجویان اروپا با تصویب منشور حقوق دانشجویان، به این حقوق دانشجویان بعنوان یک جنبه اساسی از حقوق بشر ارزش می‌گذارد. حق تحصیل دانشجویان در ایران نقض می‌شود بخاطر اینکه دانشجویان در فعالیت‌های دانشجویایی حضور دارند. دانشجویان از دسترسی به آموزش محروم می‌شوند برای اینکه آنها خواستار آزادی بیان و آزادی تجع خود هستند. دانشجویان چون در باره حقوق خود حرف می‌زنند دیگر نمی‌توانند دانشجو باشند.
روز ۱۶ اذر ماه روز دانشجو در ایران است؛ روزی که دانشجویان ایرانی برای حقوق بنیادین خود تظاهرات خواهند کرد و متاسفانه روزی است که آنها احتمالا با سرکوب شدید مواجه خواهند شد.
اتحادیه دانشجویان اروپا به همراه ۱۱ میلیون دانشجو از مقامات مسئول و همچنین از یونسکو، سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه، و کمیسیون اروپا می‌خواهد که به این نقض ادامه دار حقوق دانشجویان و جنبش دوکراسی خواه جوانان در ایران واکنش نشان بدهند. ساکت ماندن راحت است، اما این دفعه لازم است که با صدای بلند فریاد زده بشود.
آن دانشجویان در ایران هنوز امیدوارند و به راهشان ادامه می‌دهند؛ چه با حمایت ما و چه بدون حمایت ما. اما بیایید نگذاریم که ما مسئول طولانی شدن مبارزه آنها بشویم. پیش خودتان فکر کنید که اگر شما به اندازه کافی حمایت کرده بودید، اگر شما آنچه که قادر بودید انجام بدهید، انجام داده بودید...، ما در اتحادیه دانشجویان اروپا همین کار را کردیم و پیش خودمان فکر کردیم و به این نتیجه رسیدیم که ما می‌توانستیم کارهای بیشتری بکنیم. حضور در نشست امروز شما و ارائه این پیام، نشانه توجه ما به این مسئله است و دلیلی است بر تعهد ما به دانشجویان ایرانی. فقط این نیست که اینجا آمده باشیم و یک پیام داده باشیم، بلکه این شروع کار بیشتری است که از طرف اتحادیه دانشجویان اروپا باید انجام بشود، نامه‌های بیشتری از طرف این اتحادیه ارسال خواهد شد و توجه بیشتری در حوزه رسانه‌ها صورت خواهد گرفت. هر چند ما نمی‌توانیم هیچ منبع مالی را به این کار اختصاص بدهیم، اما ما منابع انسانی، وقت و زمان نمایندگان دانشجویان را به مطالعه در باره وضعیت ایران و مطلع کردن اعضای این اتحادیه در ۳۹ کشور، و متقاعد کردن آنها به اینکه کاری بکنند و با دانشجویان ایرانی همراه بشوند، می‌توانیم اختصاص بدهیم. وقتی که دموکراسی، حقوق بنیادین آزادی بیان و آزادی تجمع یا حق دانشجویان برای ادامه تحصیل سرکوب می‌شود، ما نمیتوانیم ساکت باشیم.
دوستان عزیز دانشجو، ما فریاد خواهیم زد و تا پیروز نشویم ساکت نخواهیم شد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بدلیل پائین آوردن سرعت اینترنت از سوی رژیم در حال زوال، ناگزیر شده ایم هر صفحه را فقط به یک "پست" اختصاص دهیم. برای خواندن مطالب و دیدن تصاویر و ویدئوهای "پست" های قبلی با مراجعه به "بایگانی وبلاگ" در نوار جنبی (سمت راست) پست و روز مورد نظر را انتخاب کرده و بروی آن کلیک کنید
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ