سرود ملی: ای ایران ای مرز پرگهر

نقش دولتمردان و رسانه های آمریکایی در شورش 22 بهمن 1357

۱۳۸۸/۰۴/۰۵

آدینه: 5/4/1388
**
یاوه گوئی های امروز شیخ مفت خور"خاتمی" در مراسم "شونمازجمعه" در مستراح(مصلای) تهران


احمدخاتمی امام جمعه موقت تهران از قوه قضائیه ایران خواسته است با "سران اغتشاش گران" با قاطعیت و "بی رحمانه" برخورد کند.
خاتمی در نماز جمعه امروز گفت:

"اغتشاش گران" علیه نظام اسلامی خروج کرده اند و "محارب" محسوب می شوند و "اسلام" اشد مجازات را برای محاربان پیشنهاد کرده است.
او گفت: "از قوه قضائیه می خواهم که با سران اغتشاشگران که سر در آخور آمریکا و اسرائیل دارند، قاطعانه و بی رحمانه برخورد کند تا مایه عبرت برای همگان باشد".
این شیخ سفیه وپلید در مورد مخالفت ها با نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: "در هر انتخاباتی اعتراض هست که این اعتراضات از مجاری قانونی دنبال می شود. بنابراین ما حق اعتراض را حق قانونی می دانیم، اما از مجرای قانونی خودش".
او گفت که شورای نگهبان آماده است به این اعتراض ها رسیدگی کند.
احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، محمد یزدی، عضو فقها و غلامحسین الهام، عضو حقوقدانان این شورا از حامیان سرشناس محمود احمدی نژاد محسوب می شوند که توسط وزارت کشور ایران برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده است.
اامام جمعه موقت تهران گفته است: "کسانی که بر طبل ابطال انتخابات می کوبند بدانند که نتیجه نخواهد داد".
این مفلوک بی هویت همچنین گفته است: "این که کسانی بگویند (برای بررسی موضوع انتخابات) شورایی ترتیب داده شود از شخصیت های حقیقی و حقوقی، بدعتی بسیار غلط است که عواقب پیش بینی ناپذیری خواهد داشت".
او در مورد کشته شدن ندا آقا سلطان در روز شنبه ۳۰ خرداد که تصاویر ویدیویی آن در اینترنت منتشر شد و او را به نوعی نماد اعتراضات اخیر ایران تبدیل کرد، گفت: "هر عاقلی که این فیلم را ببیند، می فهمد که کار، کار خود اغتشاش گران و آشوب طلبان است. اگر کار، کار خودشان نبود چطور امده از جایی که این خانم ماشینش را پارک کرده، عکسش را گرفته است. معلوم می شود از پیش تنظیم شده بود. اغتشاش گران می خواسته اند که چنین صحنه ای را بیافرینند".
او افزود: "این خانم در یک کوچه خلوت بوده. اگر نظام بخواهد برخورد کند، خب در خیابان برخورد می کند. چرا در کوچه؟ در کوچه خلوت دستگیر می کنند، نمی کشند".
پاسخ ما به این مردک لئیم و پلید این است که ما نام ترا نیز به لیست ملعونانی که باید هرچه سریعتر خاک ایرانزمین از لوث وجودش پاکسازی شود افزوده ایم و هم اکنون یاران جان برکف ما در "گروه اعدام کنندگان انقلابی"بدنبال فرصتی هستند تا تو را نیز مانند سایر کسانی که ظرف یکهفته اخیر اعدام انقلابی شدند، به "درک" رهسپار سازند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اکونومیست : هنوز خیلی مانده بحران ایران تمام شود
هفته نامه اکونومیست در شماره 27 ژوئن مطالبی را به بحران ناشی از اعلام نتیجه انتخابات ایران اختصاص داده است. یکی از این گزارش ها که با عنوان "بحران ایران: هنوز خیلی مانده تمام شود" به چاپ رسیده به پی آمدهای اعتراضات خیابانی روزهای اخیر می پردازد و می نویسد که ممکن است خشم خیابانی رو به کاهش باشد اما جنگ داخلی در راس قدرت می تواند حتی بیش از این به رژیم آسیب برساند.اکونومیست این سئوال را مطرح می کند که آیا یک هفته پس از نمایش التهاب آور چالشجویی مردمی در ایران در برابر حکومتگران، روح آزادی خواهی نوخاسته این ملت در هم شکسته است؟ این هفته نامه در ادامه می نویسد که تظاهرات اعتراضی عظیمی که پیروزی ظاهرا تقلب آمیز رئیس جمهوری هول آور ایران در پی آورد پدیده ای با هیبت بود و اگرچه به نظر می رسد که در روزهای اخیر از شمار تظاهرکنندگان و دامنه نمایش مخالفت با حکومت که در زنجیره ای از شهرها در سرتاسر ایران ظاهرا کاسته شده اما هنوز نمی توان مطمئن بود که حادثه ای دیگر خشم مردم را در آینده نزدیک بار دیگر شعله ور نکند و بازهم میلیونها نفر را به خیابان ها نکشاند و حتی باعث انتخاباتی دیگر نشود.اکونومیست می افزاید که متاسفانه به نظر می رسد که دولت، نیروهای امنیتی و اوباش شبه نظامی به اندازه لازم سرهای مردم معترض را خرد کرده باشند که بتوانند بگویند امید فوری به ابطال انتخاباتی مشکوک را از میان برده اند چه رسد به چمشداشت پایان رژیمی مبتنی بر حکم یک روحانی اما در عین حال، شهامت میلیون ها تن از شهروندان عادی ایران نیز به هدر نرفته، دستگاه کهنه حکومتی هنوز پیروز نشده و بحران هنوز هم خاتمه نیافته است زیرا توازن قدرت کاملا بر ضد وضعیت موجود تغییر یافته است. این هفته نامه می نویسد که بدون توجه به نتیجه واقعی انتخابات، آنچه که اینک آشکار شده این است که حتی اگر هنوز نتوانیم اثبات کنیم اکثریت بزرگ مردم ایران فریاد آزادی سر داده اند، دست کم می توانیم بگوییم بخش عظیمی از جمعیت این کشور چنین کرده اند.
شهامت موسویبه نوشته اکونومیست، اگرچه میر حسین موسوی، رقیب انتخاباتی محمود احمدی نژاد بازنده انتخابات، مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته بود اما بسیاری از میلیونها نفری که به او رای دادند امید داشتند بتواند اندک آزادی بیشتری به آنان بدهد اما اینک که تشکیلات روحانیون حکومتی علیه موسوی موضع گرفته و حتی او را به حبس تهدید می کند، این نامزد انتخاباتی با شهامت فراوان از تسلیم در برابر این فشارها خودداری ورزیده است. این هفته نامه می نویسد که حوادث اخیر ایران باعث شده است مشروعیت جمهوری اسلامی چه در داخل و چه در خارج از ایران به شدت لکه دار شود و ادعای حکومت در این مورد که نور امید مسلمانان، به خصوص مستضعفان منطقه و جهان است به تمسخر گرفته شود و به خصوص، به موقعیت آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، به شدت لطمه دار بخورد زیرا شخصی که قرار بود فراتر از درگیری های انتخاباتی قرار داشته باشد، به طور کامل خود را با سرکوب و تقلب همسو کرده است.اکونومیست می افزاید که شاید یکی از خسارت بارترین نتیجه وضعیت کنونی برای روحانیون حکومتی این باشد که برای اولین بار، مبارزه ای علنی در راس قدرت بروز کرده و نیروهای وفادار به آقای خامنه ای و رئیس جمهوری جنگ طلب او آشکارا در برابر اصلاح طلبان و واقعگرایان صف آرایی کرده اند که از حمایت اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهوری پیشین و دومین مرد قدرتمند جمهوری اسلامی برخوردار شده اند که همران با محمد خاتمی، رئیس جمهوری اصلاح طلب و سرخورده سابق، از میرحسین موسوی حمایت کرده است. این هفته نامه می نویسد که به این ترتیب، حتی اگر نیروهای امنیتی بتوانند مخالفان را از سطح خیابان ها پراکنده سازند، بگو مگو بر سر نظام حکومتی همچنان ادامه خواهد یافت و رژیم را، اگر واژگون نکند، تضعیف خواهد کرد.اکونومیست می نویسدکه با وجود اینکه اصلاح در نظام سیاسی ایران مطلوب است اما خارجیان نمی توانند اقدامات چندانی در تقویت اصلاح طلبان صورت دهند. به نوشته اکونومیست، اگرچه با وخیم شدن بحران، باراک اوباما هم مانند رهبران اروپایی به درستی نسبت به شرایط ایران ابراز تاثر و خشم کرد، اما در این مورد هم حق داشت که در برابر وسوسه ابراز امیدواری برای سرنگونی رژیم یا جانبداری از یکی از طرف های درگیر، چه رسد به ابراز حمایت آشکار از ریاست جمهوری آقای موسوی، مقاومت کند زیرا در چنین صورتی، دقیقا گرفتار دام کسانی در ایران می شد که در صدد بوده اند آقای موسوی و حامیان او را ابزار توطئه غربیان قلمداد کنند. در ادامه این مطلب آمده استکه البته هدف اصلی آقای اوباما قانع کردن ایران به توقف تلاش برای دستیابی به اسلحه اتمی است و برای این منظور ناچار خواهد بود دیر یاز ود با دولت ایران ارتباط برقرار کند چه در راس آن انکار کننده کشتار یهودیان قرار داشته باشد یا یک اسلامگرای اصلاح طلب که، هر چه که باشد، در تمایل رقیب خود به دستیابی ایران به توانایی اتمی سهیم است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ستاد موسوی: سیاست یک بام و دو هوا در صدور مجوز گردهمایی
دفتر میر حسین موسوی از شرایط وزارت کشور برای برگزاری گردهمایی های اعتراضی انتقاد کرده و یک تشکل اصلاح طلب دست اندرکاران انتخابات را عامل رخدادهای اخیر دانسته است.
دفتر ارتباطات مردمی میر حسین موسوی با انتشار بیانیه ای در سایت کلمه گفته است که وزارت کشور طی نامه ای به این دفتر، با استناد به مقررات موجود، بررسی و صدور مجوز برگزاری تجمع سراسری را به اعلام درخواست یک هفته پیش از برگزاری به صورت حضوری و با سپردن تعهداتی منوط کرده و وزارت کشور را به تبعیض در این زمینه متهم ساخته است.
در این بیانیه آمده است که این نامه در حالی ابلاغ شده که در هفته های گذشته، طرفداران محمود احمدی نژاد دو راهپیمایی و تجمع بزرگ در تهران برگزار کردند و سازمان صدا و سیما با تبلیغات گسترده و اعلام مسیرهای راهپیمایی، مردم را به شرکت در آنها تشویق می کرد.
دفتر ارتباطات مردمی میرحسین موسوی می نویسد "حال این سئوال بی پاسخ مانده است که وزارت کشور چگونه توانسته مجوز تجمع مذکور را در انطباق با مقررات مورد اشاره صادر کند؟"
در خاتمه این بیانیه که با عنوان "یک بام و دو هوای وزارت کشور ادامه دارد" منتشر شده آمده است که دفتر ارتباطات مردمی آقای موسوی کماکان دریافت مجوز برگزاری تجمع سراسری را پیگیری می کند.
از زمان آغاز تظاهرات اعتراضی نسبت به نتیجه اعلام شده انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در ایران، مقامات دولتی تظاهرکنندگان را به دلیل نداشتن مجوز وزارت کشور برای این گردهمایی ها به قانون شکنی متهم کرده اند.
در طول این مدت، نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات در موارد متعدد از اقدام برای دریافت مجوز خبر داده اند که ظاهرا همواره با مخالفت وزارت کشور مواجه شده است.
به گفته معترضان، دولت حتی از برگزاری مراسم مذهبی برای بزرگداشت کشته شدگان در جریان تظاهرات اخیر نیز جلوگیری کرده و محدودیت هایی را در مورد اجرای مراسم ترحیم و خاکسپاری آنان به اجرا گذاشته است.
دولت بازداشت تظاهرکنندگان و مقابله نیروهای انتظامی با آنان، که بسیار خشونت آمیز و همراه با کشتار و ضرب و شتم و زخمی نمودن صدها نفر و دستگیری هزاران نفر همراه بوده، با این استدلال که مجوز قانونی برای گردهمایی ها صادر نشده توجیه کرده است.
موسوی که نتیجه اعلام شده انتخابات را نشانه تقلب گسترده توسط نهادهای مسئول برگزاری انتخابات می داند در بیانیه ای که روز گذشته صادر کرد خواستار ادامه اعتراضات مسالمت آمیز به این نتیجه شده است.
درخواست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات
همزمان، خبرگزاری کار ایران - ایلنا متن بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، از تشکل های اصلاح طلب جمهوری اسلامی را پیرامون رخدادهای بعد از انتخابات منتشر کرده است.
در این بیانیه آمده است که "ما با استناد به اصل 27 قانون اساسی جمهوری اسلامی و در راستای راهبرد مسالمت آمیز و عاری از خشونت خود، برای چندمین بار از وزارت کشور درخواست صدور مجوز قانونی برگزاری تجمع یا راهپیمایی می کنیم."
شورای هماهنگی ضمن تقدیر از آنچه که "حماسه بزرگ" شرکت مردم در انتخابات 22 خرداد خوانده ، نوشته است که عده ای بی اعتفاد به حقوق و موجودیت ملت، با آبروی جمهوری اسلامی بازی کردند و رای و اراده مردم را به سخره گرفتند.
این شورا در بیانیه خود ضمن حمایت از مواضع میرحسین موسوی، از "کارزار نابرابر کنونی" سخن می گوید و می افزاید که مانند آقای موسوی، به ایستادگی تا احقاق کامل حقوق تضییع شده مردم اعتقاد دارد و برای اعتراض مسالمت آمیز به نتیجه انتخابات، همچنان خواستار دریافت مجوز برگزاری گردهمایی است.
شورای هماهنگی اعلام می دارد که "ما تمامی دستگاه های مسئول در امر برگزاری انتخابات، از وزارت کشور و شورای نگهبان گرفته تا صدا و سیما را عامل رویدادهای فجیع و ناگوار اخیر می دانیم و از آنها می خواهیم به جای تهدید مکرر مردم و خط و نشان کشیدن برای شخصیت ها و احزاب سیاسی و فعالان فرهنگی و اجتماعی به ویژه دانشجویان و جوانان، دست از توهین به غرور ملی ایرانیان بردارند تا آرامش از دست رفته به مملکت بازگردد."
در همانحال، به نقل از سخنگوی شورای نگهبان گزارش شده که گفته است "هیچگونه تقلبی در انتخابات شکل نگرفته است."
به گزارش خبرگزاری کار ایران، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، به شبکه تلویزیونی پرس تی وی متعلق به دولت گفته است که براساس بررسی های شورا طی ده روز گذشته، به جز تخلف های کوچکی که عموما در هر دوره انتخابات دیده می شود هیچ انحراف عمده ای در انتخابات اخیر ریاست جمهوری دیده نشده است.
در مورد بیشتر بودن شمار رای دهندگان از واجدان شرایط رای دادن در چند حوزه رای گیری، آقای کدخدایی گفته است که این وضعیت در حوزه های مورد نظر منطقی است و دلیل بروز تقلب نمی شود و ضمنا افزوده است که شمار این قبیل حوزه ها به هفتاد مورد که برخی کاندیداها گفته بودند نمی رسد.
در خبری دیگر در مورد تحولات پس از انتخابات، سایت سحام نیوز اظهارات سعید رضوی فقیه، سخنگوی ستاد انتخاباتی مهدی کروبی، را نقل کرده که گفته است "قبل از انتخابات، ایشان [مهدی کروبی] به دفاع از اقلیت های قومی و دینی می پرداختند اما امروز خود تاوان طرح این مطالبات را پرداخت می کنند."
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آدینه:5/4/1388

دانشگاه کانون اعتراضات

دانشگاهها، از جمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر کماکان یکی از مهمترین مراکز تجمعات شبانه روزی و اعتراضات به بیدادگری های رژیم میباشند. در تهران تا کنون بیشترین دستگیرشدگان دانشجوئی از میان یاران مبارز ما در امیرکبیر بوده است.

در اصفهان- شیراز - مازندران (ساری و بابل) - اراک - همدان - قزوین - سیستان و بلوچستان (زاهدان)- کرمان - اهواز- و نیز بسیاری از دانشگاهها در سایر استانها و شهرهانیز تا کنون تعداد بیشماری از دانشجویان دستگیر و به بازداشتگاههای نامعلومی انتقال داده شده اند و از وضعیت آنا هیچ اطلاع دقیقی در دست نیست.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بادکنک های سبز
با وجود عدم برگزاری تظاهرات و مراسم عزاداری، نیروهای اصلاح‌طلبان هم‌‌چنان به اجرای برنامه‌ها و حرکت‌های اعتراضی خود ادامه می‌دهند. بر اساس گزارش‌ سایت ام تی‌وی، قرار است، هواداران اصلاح‌طلبان روز جمعه، ساعت یک بعدازظهر، بادکنک‌های سبز و سیاه به هوا بفرستند. بادکنک سبز به عنوان رأی به اصلاح‌طلبان تلقی می‌شود و بادکنک سیاه به نشانه‌ی سوگواری برای کسانی که در تظاهرات روزهای گذشته کشته شده‌‌اند. در ایمیل‌هایی که برای اطلاع‌رسانی و دعوت به شرکت در این حرکت اعتراضی فرستاده می‌شود، این شیوه‌ی مبارزه «کاملا بی‌خطر، بی‌هزینه، مسالمت آمیز، سراسری و در عین حال چشم‌گیر» توصیف شده است. در این نامه‌ها حتی چگونگی بادکردن مؤثر و بی‌خطر بادکنک‌ها نیز شرح داده شده است.


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


خانواده بازداشت شدگان سرگردان پشت درب های "اوین"

خانواده‌های افرادی که در جریان تظاهرات اعتراض‌آمیز به نتیجه انتخابات بازداشت شده‌اند، روز پنجشنبه پشت درهای بسته زندان جمع شدند.
پدران، مادران، خواهران، برادران و وابستگان آنها پشت درهای اوین در انتظار اگاهی از سرنوشت بستگان خود، با دستورهای ضد و نقیضی سردرگم هستند.
این خانواده‌ها که از صبح زود در این مکان جمع شده‌اند دسته چک یا جواز کسب خود را همراه دارند تا از این طریق بتوانند وثیقه آزادی فرزندان‌شان را بپردازند.
بسیاری از این خانواده‌ها چهارشنبه شب مطلع شدند که صبح پنجشنبه مقابل درب زندان اوین حاضر شوند اما هیچکس نبود که به آنها بگوید به کجا بروند و چه‌کار کنند.
از میان جمعیت مردی به پنجره اتاقک ورودی زندان اوین نزدیک شد و سربازی با لحنی مهربان به او گفت: پدر عزیزم شما باید به دادگاه انقلاب در خیابان معلم بروید.
آنها به شما خواهند گفت کجا و چه وقت فرزند شما آزاد خواهد شد.
برخی خانواده‌ها هم تفکیک شدند، خواهر و برادر به خیابان معلم رفتند و
پدر و مادر مقابل زندان اوین منتظر ماندند تا از طریق تلفن همراه که پس از چند رو اختلال دوباره فعال شده در تماس باشند.
روی چند برگه کاغذ اسامی افرادی که در این مدت بازداشت شده و در زندان اوین هستند، نوشته شده شده است. خانواده‌ها اسامی بازداشت‌شدگان روز شنبه را می‌خوانند.
نام افراد بازداشت شده و افرادی که قرار است در اوین محاکمه شوند، هم روی کاغذی نوشته شده و روی یک صفحه شیشه‌ای چسبانده شده است.
مسعود، پدر سامان صحرایی، و همسرش به دنبال اسم فرزندشان در این لیست هستند و مادر درمانده فریاد می‌زند: اسمش را پیدا کردم.
بسیاری از این جمعیت که حدود 40 نفر هستند نام فامیل خود و حتی نام کوچک خود را بازگو نکردند.
مسعود گفت که شب پیش به او تلفن کردند که با دست چک حقوقی خود به زندان بیاید تا با سپردن وثیقه، فرزندش آزاد شود.
یک سرباز داخل محوطه زندان اوین به او گفت که به زندان انقلاب برود.
مسعود گفت: بازداشت درس خوبی به پسرم داد. اگر آزاد شود، قدر پدر و مادرش را بهتر از قبل می‌داند و می‌فهمد برای زندگی در این کشور چه چیزی باید به‌دست آورد. او به تحصیل می‌چسبد و درصدد یافتن کار برمی‌آید.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

شیرین عبادی به تعقیب انتظامی تهدید شد
دویچه وله: گروهى از زنان طرفدار محمود احمدىنژاد، در نامه‌ای به وزیر دادگستری خواهان تعقیب انتظامی خانم شیرین عبادی از طریق کانون وکلای دادگستری شده‌اند. زنان طرفدار احمدی‌نژاد ادعا می‌کنند، خانم عبادی در فعالیت‌های خود احکام اسلامی را نقض کرده است.
زنان هوادار محمود احمدی‌نژاد خود را «خواهران فرهیخته دانشگاه‌ها و خانواده شهدا و ایثارگران» نامیده‌اند و نامه‌ی آنها را شماری از وبسایت‌های طرفدار احمدی‌نژاد و نیز خبرگزاری فارس که با هزینه‌ی سپاه پاسداران فعالیت می‌کند، منتشر کرده‌اند. آنها در نامه‌ی خود به غلامحسین الهام، سخنگو و وزیر دادگستری دولت احمدی‌نژاد ادعا کرده‌اند، شیرین عبادی «از طریق ترویج حقوق بشر، احکام اسلام و قانون اساسی را نقض کرده است».
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران در اطلاعیه‌ای که روز جمعه ۵ تیرماه منتشر کرد، نوشت: «این نامه بدنبال مجموعه‌ای از اتهامات دیگری منتشر شد که در آنها خانم عبادی را به استفاده از پول‌های کشورهای غربی برای پیشبرد مبارزه علیه دولت ایران متهم کرده بودند.»
خانم شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، رئیس سازمان غیردولتی «کانون مدافعان حقوق بشر» است. دفتر این کانون در سال ۱۳۸۷ توسط مقام‌های دولت ایران پلمپ شد و قائم مقام کانون، عبدالفتاح سلطانی نیز بازداشت شده است.
بنابه گفته‌ی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، خانم عبادی اخیرا با شماری از شخصیت‌ها و رهبران بین‌المللی از جمله بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، خاویر سولانا مسئول سیاست‌های خارجی اتحادیه اروپا و رهبران پارلمان اروپا دیدار کرد و در باره اینکه جامعه بین‌المللی چگونه می‌تواند به توقف خشونت علیه معترضین در ایران کمک کند، گفت‌وگو کرد.
هادی قائمی، سخنگوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران در باره‌ی تهدیدهای اخیر علیه برنده جایزه صلح نوبل گفت: «این آخرین تلاش‌های عوامل اطلاعات و امنیت برای تهدید و ترساندن شیرین عبادی، یک تلاش بی‌شرمانه است تا زمینه‌های بازداشت و یا در حالت خوش‌بینانه لغو پروانه وکالت ایشان را فراهم ‌کنند.» هادی قائمی افزود: «این تلاش‌ها باید توسط مردم ایران و جامعه بین‌المللی محکوم شود.»
سخنگوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران در مورد فعالیت‌های اخیر خانم عبادی گفت: «گزارش‌های خانم عبادی و درخواست‌های ایشان از شخصیت‌های بین‌المللی نه تنها فعالیت‌هایی غیرقانونی نیستند، بلکه منطبق با وظایف مدافعان حقوق بشر است.» به گفته‌ی هادی قائمی، «این فعالیت‌ها اقداماتی وطن‌دوستانه هستند که به دولت ایران کمک می‌کند تا تعهدات بین‌المللی خود را به انجام برساند.»
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در اطلاعیه‌ی خود از دبیر کل سازمان ملل متحد، کمیسر عالی حقوق بشر و نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور بین‌المللی و سیاست امنیتی و نیز رئیس پارلمان اروپا خواسته است، بی‌درنگ و قاطعانه از خانم عبادی حمایت کنند و به دولت ایران هشدار دهند که بازداشت ایشان بخاطر فعالیت‌های حقوق بشری، نقض آشکار بیانیه‌ی سازمان ملل متحد درمورد مدافعان حقوق بشر است.
بر اساس اعلامیه سازمان ملل متحد در مورد مدافعین حقوق بشر، که به اتفاق آرا در مجمع عمومی این سازمان در سال ۱۹۹۸ به تصویب رسید، دولت‌ها موظف شده‌اند از مدافعین حقوق بشر در برابر هر گونه خشونت، تهدید، اقدام تلافی‌جویانه، تبعیض قانونی یا عملی، فشار و یا هرگونه اقدام‌های خودسرانه‌ی دیگر حمایت کنند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آدینه: 5/4/ 1388
'نگرانی' از نقش سعید مرتضوی در پرونده بازداشتی ها
دولت کانادا و همچنین گروه دیده بان حقوق بشر، به شدت نسبت به انتصاب سعید مرتضوی، برای تحقیق درباره کسانی که در ناآرامی های پس از انتخابات ایران بازداشت شده اند ابراز نگرانی کرده اند.
لارنس کانون، وزیر خارجه کانادا، که کشورش قبلا با شدیدترین لحن خشونت های 12 روز اخیر در ایران را محکوم کرده است گفت که او "عمیقا نگران" سپرده شدن این مسئولیت به سعید مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، است.
گروه "دیده بان حقوق بشر" نیز با وارد کردن این اتهام که سعید مرتضوی در گذشته در "شکنجه و گرفتن اعتراف اجباری" از زندانیان دست داشته است، گفت انتصاب وی "نشان می دهد که مقام ها خود را برای طرح اتهامات ساختگی علیه مخالفان آماده می کنند."
سارا لی ویتسون مدیر بخش خاور میانه و آفریقای شمالی این گروه گفت: "سپردن نقش اصلی در سرکوب (مخالفان) در تهران به سعید مرتضوی باید زنگ خطر را برای همه کسانی که با سابقه او آشنا هستند به صدا در آورد."
کانادا قبلا سعید مرتضوی را مسئول مرگ زهرا کاظمی، عکاس ایرانی-کانادایی که در سال 2003 در بازداشت درگذشت، دانسته است.
آقای کانون در بیانیه ای گفت: "ما عمیقا نگران گزارش هایی هستیم که می گوید مسئولیت تحقیق درباره رهبران اصلاح طلب و مقام های حزبی بازداشت شده در ایران به سعید مرتضوی سپرده شده است."
وی افزود: "آقای مرتضوی در چندین مورد، به خصوص بازداشت و قتل زهرا کاظمی خبرنگار کانادایی، بی اعتنایی خود به حقوق بشر و آزادی های بنیادی را ثابت کرده است."
آقای کانون گفت که تحقیقات داخلی ایران تایید کرده بود که سعید مرتضوی دستور بازداشت "غیرقانونی" زهرا کاظمی را داده بود و اینکه "با جعل مدارک، دخالت خود را در پرونده او پنهان کرد."
خانم کاظمی در ژوئن 2003 زمانی که 54 سال داشت درحال عکس گرفتن از تظاهراتی در خارج از زندان اوین دستگیر شد. وی در جریان بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و دو هفته پس از بازداشت در اثر خونریزی مغزی درگذشت. پرونده وی روابط ایران و کانادا را به شدت تیره کرد.
از زمان آغاز بحران انتخابات ایران، دستگاه های حکومتی اقدام به بازداشت و حبس صدها نفر از جمله چهره های مخالف و معترضان در خیابان ها کرده اند.
برخی گزارش ها حاکیست که شماری از خانواده های بازداشتی ها هر روز برابر دادگاه انقلاب تهران که به اتهامات امنیتی رسیدگی می کند جمع می شوند تا درباره عزیزان خود اطلاعات کسب کنند.
رسانه های دولتی شمار بازداشتی ها را حدود 460 نفر اعلام کرده اند اما گروه "دیده بان حقوق بشر" در نیویورک می گوید که احتمالا هزاران نفر در سراسر ایران دستگیر شده اند.
"کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران" که در نیویورک مستقر است نیز فهرست اسامی بیش از 200 نفر از بازداشتی هایی را که موفق به شناسایی هویت آنها شده منتشر کرده است.
دولت ایران پنهان نکرده است که با برخی از بازداشتی ها به شدت برخورد خواهد کرد.
روز چهارشنبه از ابراهیم رئیسی، معاون قوه قضاییه، نقل قول شد که "با کسانی که در حوادث اخیر بازداشت شدند طوری برخورد خواهد شد که درس عبرت بگیرند."
وی گفت که یک دادگاه ویژه برای رسیدگی به پرونده این افراد تشکیل شده است و افزود: "باید با آشوبگران طوری برخورد کرد که سرمشق دیگران باشد و قوه قضاییه چنین خواهد کرد."
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
باری دیگر فریب و ریا...!
همانگونه که در چند "پست " دیروز نوشته بودیم، دیروز پنجشنبه جناب میر پحسین موسوی دوباره مردم را به همایش، و این بار بر سر قبر "خمینی" دعوت کرده و براین نکته اشاره و تاکید داشت که هرکسی برایش امکان دارد و هرچه بیشتر ملت داغدار درین همایش شرکت کنند.
خوشحتانه از آنجائی که مسیر بسیار دور و وسیله حمل و نقل عمومی بدلیل اعتصابات کم اسا، گروه کسانی که به این درخواست پاسخ مثبت داده و دعوت به تجمع او را اجابت کردند، به کثرت و زیادی میدان بهارستان نبود؛ اما در مجموع شاید یکصد و پنجا هزار نفر با هزاران سختی و مشکل تراشی های توباشان در مسیر حرکت و غیره خود را به محل مقرر رساندند که البته بازهم با جلوگیری نیروهای ضد شورش و سپاه پاسدران و بسیجی ها و غیره روبرو شدند اما بهرحال در گوشه ای از آن محوطه "ولنگ و باز" و بزرگ غصب شده برای مقبره شخصی ملعون، نشسته و چشم براه دعوت کننده خویش یعنی آقای موسوی ماندن که باز هم ایشان نیامدند....!
جای خوشبختی است این همایش برعکس روزهای قبل بدون درگیری سخت و زخمی یا کشته پس از ساعتی برچیده شد زیرا که ملت آنقدر از دست میرحسین موسوی عصبی بودند که دیگر حاضر نشدند برای این قضیه (یعنی حق تجمع) زیاد پافشاری نمایند و خلاصه مسیر رفته را بازگشتند.
کفتنی است که این بار آقای موسوی در توجیه نیامدن روز گذشته خویش به محلی که خودش مخردم را بدانجا دعوت نموده بود، پاسخ زیر را از طریق دفتر خویش انتشار داد:
دفتر ارتباطات مردمی مهندس ميرحسين موسوی اعلام کرد: پيگيری درخواست صدور مجوز برای گردهمايی مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی ادامه دارد.
به گزارش سايت «کلمه»، اصل ۲۷ قانون اساسی تاکيد دارد که تشکيل اجتماعات و راه‏پيمايی‏ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.
اطلاعيه کامل اين دفتر خطاب به ملت ايران به شرح زير است:
**
بسمه تعالی ملت شريف ايران
برای پاسداشت ياد شهيدان روزهای گذشته و تأکيد بر حقوق قانونی مردم، مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی، از مراجع ذی‌ربط درخواست مجوز گردهمايی داشته ايم که متأسفانه جواب مثبتی دريافت نکرده ايم. تلاش برای استفاده از اين حق قانونی ادامه دارد و در صورت اخذ مجوز مراتب به استحضار شما مردم بزرگوار خواهد رسيد.
دفتر ارتباطات مردمی ميرحسين موسوی
***
ما در واکنش به این دروغ و ریا و مسخره بازی چندمین بار این آقا فقط می نویسیم: شرم بر تو آدم مسخره و دغلباز
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آدینه: 5/4/1388

سخن نخست...!
رضا بحری
**
خمینی ملعون و گوربگور شده در تمام عمر ننگینش فقط یک کلمه حرف درست و حسابی زد (که البته آنهم ناقص بود) و این یک کلمه عبارت بود از: --- مرگ بر آمریکا ---
و اما علت آن که در پرانتز نوشتم حتا این یک کلمه هم ناقص بود، این است که جمله دقیق باید باشد:
"" مرگ بر آمریکا و انگلیس و روس""...!!
کار جنایت ملایان آنچنان بالا گرفته که گوش فلک را کر و چشم جهان را خیره ساخته است. اینک برخی از زمامداران و نیز گردانندگان کشورهای غرب و شرق و شمال و جنوب، آغاز به ریختن اشک تمساح برای ما کرده اند. همانهائی که خود عامل و بانی روی کار آمدن این رژیم جهنمی بودند و طی سی سال گذشته چه مستقیم و چه غیر مستقیم (منظور از غیر مستقیم آمریکاست که به دلیل همان یک کلمه خمینی ملعون، ظاهرا در میهن ما جایگاه و پایگاهی مستقیم نداشت و ندارد) این ددصفتان تازی تبار و اشغالگر میهن ما را حمایت کردند و چشم بر فجایعش بستند، اینک که خشم ملت را می بینند به این فکر افتاده اند که مبادا مانند سال 1357 بناگهان این خشم مبدل به طوفانی گردد (که گردیده است) و بنیان این قوم و قبیله سفاکان را از بیخ و بن بَرکَنَد (که بر خواهیم کند و از میهن خویش بیرونشان خواهیم نمود) و سپس سرشان در غارت باقیمانده ثروت های ملی این ملت دلیر و آزادیخواه بی کلاه بماند...! به همین دلیل ابراز همدردی ها آغاز گشته..!
اگر چه که این خود نشانه ای بارز و روشن از لرزان شدن هرچه شدیدتر و بیشتر پایه های رژیم ظلم و جور و فساد است، اما می خواهم به این زمامداران دنیا بگویم:
آقایان، خانم ها، سیاستمداران و گرداننگان جهان، ما ضمن قدردانی از این همدردی ها و همبستگی های شما؛ در ضمن با چشمانی باز مراقب هستیم که مبادا هوس کنید به خیال خام خودتان "از آب گل آلود ماهی بگیرید...!" که این طوفان و سیل بنیان کنی که در ایران براه افتاده "آب گل آلود" نیست بلکه "چشمه ای زلال" است ک ماهیگیری درین چشمه پاک و زلال باین آسانی ها میسر نیست. همانگونه که رژیم ظلم و استبداد را بلرزه درآورده و بزودی در میهن خویش ریشه کن می نمائیم، همانگونه هم مراقب هستیم که شمایان دوباره جاپائی دروغین برای خویش در آینده میهن ما ایجاد ننمائید.
علت نوشتن این کلام گلایه آمیز، ارسال ویدئوئی از سوی یک دوست برایم میباشد که نشان میدهد در گنگره آمریکا، عکس بزرگی از سنبل خیزش میهن ما یعنی "ندا"ی مظلوم را به نمایش نهادند و یکی از نمایندگان کنگره سخنرانی مفصلی درباره اوضاع و احوال ایران در چند روز اخیر (بلی، فقط درباره چند روز اخیر- سی سال گذشته اصلن وجود خارجی نداشته) ایراد نموده است. آن را برای شما عزیزانم میفرستم که تماشا کنید:

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تلاش بیهوده برای ترمیم شکاف در ارکان رژیم
جعفر پویه
پس از دیدار نمایندگان و هیات رییسه مجلس آخوندها با علی خامنه ای، ولی فقیه رژیم، روز گذشته علاء الدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرگزاری فارس گفت: "كمیسیون امنیت ملی در ادامه تلاشهای خود جهت رفع مشكلات به وجود آمده پس از انتخابات تصمیم گرفت تا هیات رییسه و روسای كمیته‌های سه گانه با نامزد‌ها و شخصیتهای موثر نظام دیدار كنند."
در دیدار نمایندگان با علی خامنه ای او به شدت بر موضع خود پافشاری کرد و گفت که حاضر به کوتاه آمدن نیست. به همین دلیل کمیسیون امنیت ملی سعی می کند با پا درمیانی، نمایندگان معترض به تقلب آشکار در انتخابات و کودتای دار و دسته علی خامنه ای را قانع کند تا راه حلی پیش نظام در حال فروپاشی بگذارند. آنها در دیدار با محسن رضایی توانستند او را به عقب نشینی سریع وادارند. همین عقب نشینی باعث شد تا سخنگوی شورای نگهبان بگوید که در باز شماری، آرای محسن رضایی کاهش داشته است. این یعنی یک گام به پس رضایی و دو گام به پیش متقلبان رای ساز شورای نگهبان!
اما بروجردی در مورد دیدار با موسوی گفت: "در این دیدار هیات رییسه كمیسیون، انتظارات خود را از آقای موسوی، نامزد ریاست جمهوری دهم و از شخصیتهای ملی جهت كمك به حل مشكلات موجود مطرح كرد و آقای موسوی نیز ضمن تشریح دیدگاه‌های خود، علاقمندی خود را جهت حل مسایل به وجود آمده اعلام كرد." اما او بلافاصله در تشریح علاقمندی موسوی می گوید: "در این نشست راهکارهایی عملی نیز به منظور پایان دادن به وضع موجود مورد تبادل نظر و بررسی قرار گرفت و مقرر شد رایزنیها با آقای موسوی در این راستا ادامه یابد."
جملات پایانی وی نشان می دهد که رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس نتوانسته است موسوی را قانع به عقب نشینی کند و با لفاظی سعی دارد حاصل کار خود را مثبت جلوه دهد. او در ادامه خبر می دهد که هیات او با رفسنجانی نیز دیدار کرده است. وی در این باره می گوید: "در این دیدار با توجه به جایگاه و شخصیت رییس مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره انتخابات و تحولات پس از آن مذاكرات خوب و سازنده‌ای صورت گرفت." و می افزاید: "شركت‌كنندگان در این جلسه از آیت الله هاشمی رفسنجانی تقاضای مساعدت به حل مشكلات موجود را داشتند كه ایشان از این درخواست استقبال كردند كه امیدواریم با تداوم رایزنیها هرچه سریع‌تر شاهد اقدامات عملی جهت پایان یافتن وضعیت جاری باشیم."
اما او اشاره ای به نامه رفسنجانی به خامنه ای قبل از انتخابات که هشدار داده بود "برای خاموش کردن آتشی که دود آن همین حالا دیده می شود کاری بکند"، اشاره نکرد. او نمی گوید اختلافاتی که اکنون ارکان رژیم را به لرزه انداخته و علی خامنه ای با سماجت سعی به پیاده کردن رقبای خود از اتوبوس قدرت را دارد، مدتهاست که بین باندهای رژیم جریان دارد و اکنون کار به جایی رسیده که با پا درمیانی امثال او دردی از رژیم چند پاره دوا نخواهد شد. حتی اگر فرض بر این گرفته شود که بروجردی و دیگر هیاتهای واسطه گر بتوانند به طور موقت شکاف در بالای رژیم را ترمیم کنند اما با مردمی که در خیابانها حضور دارند و به چیزی کمتر از براندازی رژیم قاتلان و دزدان ثروت ملی خود رضایت نمی دهند چه باید بکنند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یادمانِ جانباختگان...
شب گذشته، شب جمعه ی جانباختگان این مرز و بوم بود. شبِ یادمان: نداها، بهروزها، حسین ها، ذوالفقارها، و... و...
جوانان فرهیخته و دانشجویان دلسوخته اما هنوز مقاوم و پابرجای، این یادمان را در برابر دانشگاه تهران به شیوه خویش برگزار کردند:
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ