سرود ملی: ای ایران ای مرز پرگهر

نقش دولتمردان و رسانه های آمریکایی در شورش 22 بهمن 1357

۱۳۸۸/۰۴/۰۵

آدینه: 5/4/1388
**
یاوه گوئی های امروز شیخ مفت خور"خاتمی" در مراسم "شونمازجمعه" در مستراح(مصلای) تهران


احمدخاتمی امام جمعه موقت تهران از قوه قضائیه ایران خواسته است با "سران اغتشاش گران" با قاطعیت و "بی رحمانه" برخورد کند.
خاتمی در نماز جمعه امروز گفت:

"اغتشاش گران" علیه نظام اسلامی خروج کرده اند و "محارب" محسوب می شوند و "اسلام" اشد مجازات را برای محاربان پیشنهاد کرده است.
او گفت: "از قوه قضائیه می خواهم که با سران اغتشاشگران که سر در آخور آمریکا و اسرائیل دارند، قاطعانه و بی رحمانه برخورد کند تا مایه عبرت برای همگان باشد".
این شیخ سفیه وپلید در مورد مخالفت ها با نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: "در هر انتخاباتی اعتراض هست که این اعتراضات از مجاری قانونی دنبال می شود. بنابراین ما حق اعتراض را حق قانونی می دانیم، اما از مجرای قانونی خودش".
او گفت که شورای نگهبان آماده است به این اعتراض ها رسیدگی کند.
احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، محمد یزدی، عضو فقها و غلامحسین الهام، عضو حقوقدانان این شورا از حامیان سرشناس محمود احمدی نژاد محسوب می شوند که توسط وزارت کشور ایران برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده است.
اامام جمعه موقت تهران گفته است: "کسانی که بر طبل ابطال انتخابات می کوبند بدانند که نتیجه نخواهد داد".
این مفلوک بی هویت همچنین گفته است: "این که کسانی بگویند (برای بررسی موضوع انتخابات) شورایی ترتیب داده شود از شخصیت های حقیقی و حقوقی، بدعتی بسیار غلط است که عواقب پیش بینی ناپذیری خواهد داشت".
او در مورد کشته شدن ندا آقا سلطان در روز شنبه ۳۰ خرداد که تصاویر ویدیویی آن در اینترنت منتشر شد و او را به نوعی نماد اعتراضات اخیر ایران تبدیل کرد، گفت: "هر عاقلی که این فیلم را ببیند، می فهمد که کار، کار خود اغتشاش گران و آشوب طلبان است. اگر کار، کار خودشان نبود چطور امده از جایی که این خانم ماشینش را پارک کرده، عکسش را گرفته است. معلوم می شود از پیش تنظیم شده بود. اغتشاش گران می خواسته اند که چنین صحنه ای را بیافرینند".
او افزود: "این خانم در یک کوچه خلوت بوده. اگر نظام بخواهد برخورد کند، خب در خیابان برخورد می کند. چرا در کوچه؟ در کوچه خلوت دستگیر می کنند، نمی کشند".
پاسخ ما به این مردک لئیم و پلید این است که ما نام ترا نیز به لیست ملعونانی که باید هرچه سریعتر خاک ایرانزمین از لوث وجودش پاکسازی شود افزوده ایم و هم اکنون یاران جان برکف ما در "گروه اعدام کنندگان انقلابی"بدنبال فرصتی هستند تا تو را نیز مانند سایر کسانی که ظرف یکهفته اخیر اعدام انقلابی شدند، به "درک" رهسپار سازند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اکونومیست : هنوز خیلی مانده بحران ایران تمام شود
هفته نامه اکونومیست در شماره 27 ژوئن مطالبی را به بحران ناشی از اعلام نتیجه انتخابات ایران اختصاص داده است. یکی از این گزارش ها که با عنوان "بحران ایران: هنوز خیلی مانده تمام شود" به چاپ رسیده به پی آمدهای اعتراضات خیابانی روزهای اخیر می پردازد و می نویسد که ممکن است خشم خیابانی رو به کاهش باشد اما جنگ داخلی در راس قدرت می تواند حتی بیش از این به رژیم آسیب برساند.اکونومیست این سئوال را مطرح می کند که آیا یک هفته پس از نمایش التهاب آور چالشجویی مردمی در ایران در برابر حکومتگران، روح آزادی خواهی نوخاسته این ملت در هم شکسته است؟ این هفته نامه در ادامه می نویسد که تظاهرات اعتراضی عظیمی که پیروزی ظاهرا تقلب آمیز رئیس جمهوری هول آور ایران در پی آورد پدیده ای با هیبت بود و اگرچه به نظر می رسد که در روزهای اخیر از شمار تظاهرکنندگان و دامنه نمایش مخالفت با حکومت که در زنجیره ای از شهرها در سرتاسر ایران ظاهرا کاسته شده اما هنوز نمی توان مطمئن بود که حادثه ای دیگر خشم مردم را در آینده نزدیک بار دیگر شعله ور نکند و بازهم میلیونها نفر را به خیابان ها نکشاند و حتی باعث انتخاباتی دیگر نشود.اکونومیست می افزاید که متاسفانه به نظر می رسد که دولت، نیروهای امنیتی و اوباش شبه نظامی به اندازه لازم سرهای مردم معترض را خرد کرده باشند که بتوانند بگویند امید فوری به ابطال انتخاباتی مشکوک را از میان برده اند چه رسد به چمشداشت پایان رژیمی مبتنی بر حکم یک روحانی اما در عین حال، شهامت میلیون ها تن از شهروندان عادی ایران نیز به هدر نرفته، دستگاه کهنه حکومتی هنوز پیروز نشده و بحران هنوز هم خاتمه نیافته است زیرا توازن قدرت کاملا بر ضد وضعیت موجود تغییر یافته است. این هفته نامه می نویسد که بدون توجه به نتیجه واقعی انتخابات، آنچه که اینک آشکار شده این است که حتی اگر هنوز نتوانیم اثبات کنیم اکثریت بزرگ مردم ایران فریاد آزادی سر داده اند، دست کم می توانیم بگوییم بخش عظیمی از جمعیت این کشور چنین کرده اند.
شهامت موسویبه نوشته اکونومیست، اگرچه میر حسین موسوی، رقیب انتخاباتی محمود احمدی نژاد بازنده انتخابات، مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته بود اما بسیاری از میلیونها نفری که به او رای دادند امید داشتند بتواند اندک آزادی بیشتری به آنان بدهد اما اینک که تشکیلات روحانیون حکومتی علیه موسوی موضع گرفته و حتی او را به حبس تهدید می کند، این نامزد انتخاباتی با شهامت فراوان از تسلیم در برابر این فشارها خودداری ورزیده است. این هفته نامه می نویسد که حوادث اخیر ایران باعث شده است مشروعیت جمهوری اسلامی چه در داخل و چه در خارج از ایران به شدت لکه دار شود و ادعای حکومت در این مورد که نور امید مسلمانان، به خصوص مستضعفان منطقه و جهان است به تمسخر گرفته شود و به خصوص، به موقعیت آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، به شدت لطمه دار بخورد زیرا شخصی که قرار بود فراتر از درگیری های انتخاباتی قرار داشته باشد، به طور کامل خود را با سرکوب و تقلب همسو کرده است.اکونومیست می افزاید که شاید یکی از خسارت بارترین نتیجه وضعیت کنونی برای روحانیون حکومتی این باشد که برای اولین بار، مبارزه ای علنی در راس قدرت بروز کرده و نیروهای وفادار به آقای خامنه ای و رئیس جمهوری جنگ طلب او آشکارا در برابر اصلاح طلبان و واقعگرایان صف آرایی کرده اند که از حمایت اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهوری پیشین و دومین مرد قدرتمند جمهوری اسلامی برخوردار شده اند که همران با محمد خاتمی، رئیس جمهوری اصلاح طلب و سرخورده سابق، از میرحسین موسوی حمایت کرده است. این هفته نامه می نویسد که به این ترتیب، حتی اگر نیروهای امنیتی بتوانند مخالفان را از سطح خیابان ها پراکنده سازند، بگو مگو بر سر نظام حکومتی همچنان ادامه خواهد یافت و رژیم را، اگر واژگون نکند، تضعیف خواهد کرد.اکونومیست می نویسدکه با وجود اینکه اصلاح در نظام سیاسی ایران مطلوب است اما خارجیان نمی توانند اقدامات چندانی در تقویت اصلاح طلبان صورت دهند. به نوشته اکونومیست، اگرچه با وخیم شدن بحران، باراک اوباما هم مانند رهبران اروپایی به درستی نسبت به شرایط ایران ابراز تاثر و خشم کرد، اما در این مورد هم حق داشت که در برابر وسوسه ابراز امیدواری برای سرنگونی رژیم یا جانبداری از یکی از طرف های درگیر، چه رسد به ابراز حمایت آشکار از ریاست جمهوری آقای موسوی، مقاومت کند زیرا در چنین صورتی، دقیقا گرفتار دام کسانی در ایران می شد که در صدد بوده اند آقای موسوی و حامیان او را ابزار توطئه غربیان قلمداد کنند. در ادامه این مطلب آمده استکه البته هدف اصلی آقای اوباما قانع کردن ایران به توقف تلاش برای دستیابی به اسلحه اتمی است و برای این منظور ناچار خواهد بود دیر یاز ود با دولت ایران ارتباط برقرار کند چه در راس آن انکار کننده کشتار یهودیان قرار داشته باشد یا یک اسلامگرای اصلاح طلب که، هر چه که باشد، در تمایل رقیب خود به دستیابی ایران به توانایی اتمی سهیم است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ستاد موسوی: سیاست یک بام و دو هوا در صدور مجوز گردهمایی
دفتر میر حسین موسوی از شرایط وزارت کشور برای برگزاری گردهمایی های اعتراضی انتقاد کرده و یک تشکل اصلاح طلب دست اندرکاران انتخابات را عامل رخدادهای اخیر دانسته است.
دفتر ارتباطات مردمی میر حسین موسوی با انتشار بیانیه ای در سایت کلمه گفته است که وزارت کشور طی نامه ای به این دفتر، با استناد به مقررات موجود، بررسی و صدور مجوز برگزاری تجمع سراسری را به اعلام درخواست یک هفته پیش از برگزاری به صورت حضوری و با سپردن تعهداتی منوط کرده و وزارت کشور را به تبعیض در این زمینه متهم ساخته است.
در این بیانیه آمده است که این نامه در حالی ابلاغ شده که در هفته های گذشته، طرفداران محمود احمدی نژاد دو راهپیمایی و تجمع بزرگ در تهران برگزار کردند و سازمان صدا و سیما با تبلیغات گسترده و اعلام مسیرهای راهپیمایی، مردم را به شرکت در آنها تشویق می کرد.
دفتر ارتباطات مردمی میرحسین موسوی می نویسد "حال این سئوال بی پاسخ مانده است که وزارت کشور چگونه توانسته مجوز تجمع مذکور را در انطباق با مقررات مورد اشاره صادر کند؟"
در خاتمه این بیانیه که با عنوان "یک بام و دو هوای وزارت کشور ادامه دارد" منتشر شده آمده است که دفتر ارتباطات مردمی آقای موسوی کماکان دریافت مجوز برگزاری تجمع سراسری را پیگیری می کند.
از زمان آغاز تظاهرات اعتراضی نسبت به نتیجه اعلام شده انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در ایران، مقامات دولتی تظاهرکنندگان را به دلیل نداشتن مجوز وزارت کشور برای این گردهمایی ها به قانون شکنی متهم کرده اند.
در طول این مدت، نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات در موارد متعدد از اقدام برای دریافت مجوز خبر داده اند که ظاهرا همواره با مخالفت وزارت کشور مواجه شده است.
به گفته معترضان، دولت حتی از برگزاری مراسم مذهبی برای بزرگداشت کشته شدگان در جریان تظاهرات اخیر نیز جلوگیری کرده و محدودیت هایی را در مورد اجرای مراسم ترحیم و خاکسپاری آنان به اجرا گذاشته است.
دولت بازداشت تظاهرکنندگان و مقابله نیروهای انتظامی با آنان، که بسیار خشونت آمیز و همراه با کشتار و ضرب و شتم و زخمی نمودن صدها نفر و دستگیری هزاران نفر همراه بوده، با این استدلال که مجوز قانونی برای گردهمایی ها صادر نشده توجیه کرده است.
موسوی که نتیجه اعلام شده انتخابات را نشانه تقلب گسترده توسط نهادهای مسئول برگزاری انتخابات می داند در بیانیه ای که روز گذشته صادر کرد خواستار ادامه اعتراضات مسالمت آمیز به این نتیجه شده است.
درخواست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات
همزمان، خبرگزاری کار ایران - ایلنا متن بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، از تشکل های اصلاح طلب جمهوری اسلامی را پیرامون رخدادهای بعد از انتخابات منتشر کرده است.
در این بیانیه آمده است که "ما با استناد به اصل 27 قانون اساسی جمهوری اسلامی و در راستای راهبرد مسالمت آمیز و عاری از خشونت خود، برای چندمین بار از وزارت کشور درخواست صدور مجوز قانونی برگزاری تجمع یا راهپیمایی می کنیم."
شورای هماهنگی ضمن تقدیر از آنچه که "حماسه بزرگ" شرکت مردم در انتخابات 22 خرداد خوانده ، نوشته است که عده ای بی اعتفاد به حقوق و موجودیت ملت، با آبروی جمهوری اسلامی بازی کردند و رای و اراده مردم را به سخره گرفتند.
این شورا در بیانیه خود ضمن حمایت از مواضع میرحسین موسوی، از "کارزار نابرابر کنونی" سخن می گوید و می افزاید که مانند آقای موسوی، به ایستادگی تا احقاق کامل حقوق تضییع شده مردم اعتقاد دارد و برای اعتراض مسالمت آمیز به نتیجه انتخابات، همچنان خواستار دریافت مجوز برگزاری گردهمایی است.
شورای هماهنگی اعلام می دارد که "ما تمامی دستگاه های مسئول در امر برگزاری انتخابات، از وزارت کشور و شورای نگهبان گرفته تا صدا و سیما را عامل رویدادهای فجیع و ناگوار اخیر می دانیم و از آنها می خواهیم به جای تهدید مکرر مردم و خط و نشان کشیدن برای شخصیت ها و احزاب سیاسی و فعالان فرهنگی و اجتماعی به ویژه دانشجویان و جوانان، دست از توهین به غرور ملی ایرانیان بردارند تا آرامش از دست رفته به مملکت بازگردد."
در همانحال، به نقل از سخنگوی شورای نگهبان گزارش شده که گفته است "هیچگونه تقلبی در انتخابات شکل نگرفته است."
به گزارش خبرگزاری کار ایران، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، به شبکه تلویزیونی پرس تی وی متعلق به دولت گفته است که براساس بررسی های شورا طی ده روز گذشته، به جز تخلف های کوچکی که عموما در هر دوره انتخابات دیده می شود هیچ انحراف عمده ای در انتخابات اخیر ریاست جمهوری دیده نشده است.
در مورد بیشتر بودن شمار رای دهندگان از واجدان شرایط رای دادن در چند حوزه رای گیری، آقای کدخدایی گفته است که این وضعیت در حوزه های مورد نظر منطقی است و دلیل بروز تقلب نمی شود و ضمنا افزوده است که شمار این قبیل حوزه ها به هفتاد مورد که برخی کاندیداها گفته بودند نمی رسد.
در خبری دیگر در مورد تحولات پس از انتخابات، سایت سحام نیوز اظهارات سعید رضوی فقیه، سخنگوی ستاد انتخاباتی مهدی کروبی، را نقل کرده که گفته است "قبل از انتخابات، ایشان [مهدی کروبی] به دفاع از اقلیت های قومی و دینی می پرداختند اما امروز خود تاوان طرح این مطالبات را پرداخت می کنند."
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

۱ نظر:

ناشناس گفت...

رادمردان و شیرزنان میهنم درود بر شما و همت و غیرت و سرافرازی شما آینده سازان ایران عزیز.
در برابر عظمت و شکوه و قدرت شما گرامی فرزندان این آب و خاک به سجده افتاده و بر پاهایتان بوسه میزنم.