سرود ملی: ای ایران ای مرز پرگهر

نقش دولتمردان و رسانه های آمریکایی در شورش 22 بهمن 1357

۱۳۸۸/۰۵/۱۶

آدینه: 16/5/1388 (ساعت: 00:02 بامداد)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
توجه:ما به هیچ حزب، دسته، گروه یا مرامی وابسته نیستیم.
نه سبزیم، نه آبی، نه سیاه ، نه بنفش، نه...
ما فقط و فقط به انسانیت و انسان بودن و مقام شامخ آزادی و دموکراسی معتقدیم.
تنها رنگ مورد پرستش و ستایش ما، پرچم سه رنگ و شیروخورشید نشان ماست.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

یاران و هم میهنان بامدادتان گرامی باد. دقایقی پس از نیمه شب پنجشنبه، و آغاز بامداد آدینه است و ما "پست" جدید امروز خویش را شروع به نگارش می کنیم که تا ساعتی دیگر انتشار دهیم.
همانگونه که در "پست" دیروز خواندید و دیدید، از حدود نیمروز دیروز تا ساعتی پیش، تهران شاهد تجمعات و اجتماعات اعتراضی مردم مبارز و حقجویی بود که بپاخاسته اند تا خاک پاک میهن را از لوث وجود ددان و ابلیسان پلید پاکسازی نمایند. ملت هنوز در مراحل ابتدایی این خیزش است و فقط با فریادهای خشماگین خیابانی، مشت های خالی اما گره شده، سینه های سپرکرده در برابر مزدوران تا دندان مسلح رژیم و اشرار غیررسمی آنان یعنی بسیجی ها و لباس شخصی ها، فریادهای الله و اکبر شبانه بر بالای بامهای خانه ها که اندک اندک دامنه اش به همایش های خیابانی تغییر پیدا می کند؛ در مقابل رژیم فریاد اعتراض سر داده اند اما بشما قول میدهیم که در اندک زمانی، پس از آن که تمامی ملت ایران در سراسر ایران و کلیه استانها و شهرها و شهرستانهای کوچک و بزرگ به اهالی بپاخاسته تهران بپیوندند، این خیزش شکل و فرم واقعی خویش را خواهد یافت و آنگاه است که رژیم ولایت وقیح بزانو در خواهد آمد و ملایان و مزدورانش باید همچون "صدام حسین" بدنبال چاله ها و زیرزمین های امنی برای مخفی شدن باشند که البته "صدام" چون یک نفر بود، براحتی توانست مدتی کوتاه در یک دخمه زیرزمینی پنهان شود ولی این گرگهای اشغالگر میهن ما چون عده شان بسیار زیاد است، بنابراین باید دنبال دخمه هاو پناهگاههای بیشماری باشند که کار را برایشان مشکل می سازد زیرا خاک پاک سرزمین ما نیز، از پذیرفتن و پناه دادن آنان روی خواهد گرداند؛ مگر زمانی که اجساد بدار کشیده یا تیرباران شده این ملعونان برای مدفون شدن، تحویل خاک گردد. به گزارشی از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران که نیم ساعت پیش برایمان ایمیل کرده اند توجه نمایید:
**
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
امشب صداي الله اكبر و به دنبال آن مرگ بر ديكتاتور در اكثر كوچه ها و خيابان ها و پشت بام ها طنين انداز شد.
امشب مردم زيادي كه به بهانه جشن نيمه شعبان به خيابان ها آمده بودند به خصوص درخيابان هاي منتهي به آزادي و جمهوري و اسكندري ،‌صادقيه ،‌پونك ،‌ستارخان از ساعت 22 به صورت محله به محله در دسته هاي چند صد نفري به خيابان هاي اصلي مي آمدند و در حالي كه دست خود را به نشانه پيروزي بالا گرفته بودند شروع به سر دادن شعار الله اكبر و به دنبال آن مرگ بر ديكتاتور كردند.
از آنجايي كه نيروهاي سركوبگر در ميدان ها و خيابان هاي اصلي مستقر شده بودند با اين حركت مردم جلوي هر گونه واكنش نيروهاي بسيجي و لباس شخصي براي جلوگيري از تجمع را گرفتند.
مردم نيز با ديدن اين صحنه تعدادي به خيابان مي آمدند و به جمع معترضين مي پيوستند و عده اي هم در پشت بام ها و تعدادي با بوق زدن در خيابان با آنها همراهي مي كردند.
اين اعتراضات تا ساعت 22:35 ادمه داشت كه در نهايت جمعيت با حضور نيروهاي سركوبگر متفرق شدند.
صداي شعارهاي مردم در پشت بام ها در مناطق مير داماد ،‌سيد خندان ،‌تجريش ،‌تهران پارس، جنت آباد ،‌ونك ،‌هفت تير ، فاطمي ،‌مطهري ،شوش ،‌مولوي تاساعت 22:30 شنيده می شد.
به فیلم کوتاهی مربوط به اعتراضات در حدود پارک ساعی، مربوط به ساعت 22:30 دیشب (حدود دو ساعت پیش) توجه نمایید:

*****
همانگونه که دیروز (پنجشنبه) گزارش داده بودیم، دیروز ساعاتی پس از نیمروز مراسم یادبود چهلم "کیانوش آسا" یکی دیگر از جانباختگان در زادگاهش "کرمانشاه" برگزار گردید که از شروع تا پایان این مراسم با خشم عمومی مردم دلیر و مبارز کرمانشاه همراه بود. به فیلم کوتاهی درین مورد توجه نمایید:

*****
حمله به مراسم چهلم یک شهید جنبش سبز
گزارش اختصاصی «موج سبز آزادی» از مراسم چهلم شهید کیانوش آسا در کرمانشاه
مراسم چهلم شهید کیانوش آسا، دانشجوی کرمانشاهی که در جریان اعتراضات پس از انتخابات توسط ماموران دولت کودتا به قتل رسید، عصر روز پنجشنبه در کرمانشاه برگزار شد. این مراسم با آرامی آغاز شد، اما پس از مراسم و در زمان حضور مردم بر سر مزار این شهید، با دخالت پلیس و نیروهای لباس شخصی به خشونت کشیده شد و به دستگیری تعداد قابل توجهی از حاضران انجامید.
به گزارش خبرنگار «موج سبز آزادی» از کرمانشاه، مراسم چهلم شهید کیانوش آسا امروز در میان حضور خیل عظیم دوستداران آزادی در کرمانشاه برگزار شد. در این مراسم که جمع زیادی از فعالان آزادیخواه، دانشجویان ، اساتید دانشگاه و شهروندان غیور کرمانشاهی شرکت کرده بودند، مراسم با شکوه خاصی در تالار عباسیه این شهر برگزار شد.
گزارش خبرنگار موج سبز آزادی حاکی است، در این مراسم که به طور نمادین و 40 روز پس از خاکسپاری این شهید برگزار شد، برادر شهید آسای بزرگوار با شور و حرارت خاصی متنی از دست نوشته های کیانوش را در مسجد قرائت کرد که با تشویق و تکبیرهای پی در پی حضار مواجه شد. پس از آن یکی از شاعران شهر شعری در مدح آن عزیز قرائت کرد.
بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم، مردم با راهپیمایی در سکوت و با بالا بردن دستها در حالی که عکسهایی از شهدای سبز را در دست داشتند، از تالار عباسیه به سمت منزل شهید آسا حرکت کردند تا از آنجا به سر مزار او بروند، اما در اواسط مسیر تغییر مسیر دادند و به طور مستقیم به سمت مزار شهدا رفتند. با افزایش جمعیت مردم معترض و عزادار که بالغ بر 2000 تن بود، تراکم نیروهای پلیس بسیار بالا رفت تا جایی که از حرکت مردم ممانعت به عمل آمد.
اما با تلاش خانواده آن شهید وسایل نقلیه ای برای بردن مردم به سمت مزار شهدا تهیه شد و ادامه مراسم در سر مزار شهید آسا برگزار شد.
در آنجا برادر دیگر کیانوش سخنرانی پر شوری در مدح ایل و تبار برادرش و توانایی های او و ستایش ازمقام شهدای جنبش سبز و بزرگان دیگر آزادی ایران با نام بردن از " حضرت مصدق" انجام داد و در آخر شعری با این مضمون قرائت کرد:
نمی دانم پس از مرگم چه خواهد شد ؟
نمی خواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم
چه خواهد ساخت ؟
ولی بسیار مشتاقم
که از خاک گلویم سوتکی سازد .
گلویم سوتکی باشد به دست کودکی گستاخ و بازیگوش
و او یک ریز و پی در پی ،
دم گرم خوشش را بر گلویم سخت بفشارد ،
و خواب خفتگان خفته را آشفته تر سازد .
بدین سان بشکند در من ،
سکوت مرگبارم را
این شعر با تشویق شدید حضار و ندای الله اکبر، مرگ بر دیکتاتور و بانگ صلوات حضار ادامه یافت. اما در میانه‌ی این سخنرانی، عده‌ای از لباس شخصی‌ها به برادر کیانوش آسا حمله‌ور شدند که با تلاش اطرافیان در قصد خود ناکام ماندند. اما پس از آن نیروی انتظامی با باتوم و گاز اشک آور به مردم حمله کردند و عده زیادی را با شدیدترین حملات دستگیر کردند.
*****
فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران :
به ارعاب روزنامه نگاران در ایران خاتمه دهید !
راديو فرانسه : فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران از مقامات ایران خواست تا به کارزار ارعاب خود علیه روزنامه نگاران و دست اندرکاران رسانه ها پایان دهند و همۀ روزنامه نگاران زندانی در این کشور را آزاد کنند. دبیر کل فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران، ادان وایت، با انتشار بیانیه ای بستن دفتر انجمن روزنامه نگاران ایران را که توسط افراد مسلح صورت گرفت، محکوم کرد. به گفتۀ این بیانیه، بستن دفتر انجمن روزنامه نگاران ایران حاوی پیام هولناکی برای آزادی بیان در ایران است. ادان وایت در پایان ملاقات امروزش با سفیر ایران در اتحادیه اروپا گفت : اقدام های حکومت تهران علیه رسانه ها و روزنامه نگاران بیش از پیش به اعتبار آن در افکار عمومی ایران و جهان لطمه می زند. ادان وایت به خبرگزاری فرانسه گفته است که ملاقات او با نمایندۀ ایران در اتحادیه اروپا بسیار مشکل بوده، زیرا سفیر ایران می خواست سرخوردگی خود را از پوشش خبری رویداد های ایران از سوی رسانه های بین المللی ابراز کند. فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران از مقامات ایران خواسته است که ٤٢ روزنامه نگار این کشور را از زندان ها آزاد کنند. اعضای انجمن روزنامه نگاران ایران امروز پنجشنبه اعلام کردند که دفتر این انجمن توسط افراد مسلح مُهر و موم شد. در این حال، منابع خبری اعلام کردند که در ایران دسترسی به شبکۀ "فیس بوک" و "تویتر" با مشکل و اخلال روبرو شده است.
*****
فوت محمود رحمانی شهروند کرد بعد از آزادی از زندان درگذشت
خبرگزاری هرانا : محمود رحمانی شهروند کرد اهل جوانرود که هشت سال پیش بعد از آوارگی زمان جنگ از کمپ التاش به ایران بازگشته بود توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به اتهام همکاری با احزاب اپوزسیون کرد به ۱۵ سال و یک روز زندان محکوم شد. نامبرده به دلیل کهولت و بیماری از همان سالهای اول در شرایط بد سلامتی قرار گرفت ولی مسولین با مداوای وی در خارج از زندان موافقت نکردند تا اینکه شدت بیماری کلیوی وی به حدی زیاد شد که مسولین زندان وی را که حدود ۷۰ سال سن داشت بعد از تحمل هشت سال از زندان آزاد نمودند ولی متاسفانه نامبرده بعد از دو هفته آزادی از زندان روز جمعه ۹ مرداد ماه در بیمارستان به دلیل شدت بیماری فوت کرد.
*****
صد رحمت به کفن دزد اول
علی رضا مجلسی
از خود می‌پرسم این چه بازی‌ای است که به راه افتاده و این چه شعبده‌ای است که پرده‌بازان، صحنه‌هایی سخیف در برابر چشم خلق نمایش می‌دهند؟
و تنها پاسخی که به آن رنج می‌برم حقیقتی است که از این پرده عریان است: مسکنت و مظلمتی که حق ایرانیان نیست؛ نام آن را چه دیکتاتوری جمعی بگذاریم یا فردی، چه استبداد مذهبی، چه تمامیت‌خواهی و اقتدارگرایی همه و همه ارجاع به رنجی است که می‌بریم؛ عده‌ای اندک بر جمعی کثیر حکم می‌رانند و خویشتن را نماینده خدا می‌دانند بر زمین.
لئیمان در هیئت دین‌سالاران نطق از خلق می‌کشند و در ردای قضاوت عدالت را قربان می‌کنند، در لباس بازجویان انسانیت را تخطئه می‌کنند و شکنجه‌گران پای بر گلوی آزادی می‌فشارند؛ این است معجزه‌ی هزاره ما که ما همچون غارنشینان به جان خود بیمناک باشیم.
می‌گویند امنیت از غذا نیز در وجوبات حیات واجب‌تر است، همان که پیش و بیش از ابتدایی‌ترین نیاز‌ها از آن بی‌بهره‌ایم. نه در بازار و کسب، نه در پس‌کوچه‌های شهر، نه در خانه‌هایمان که حتی اندیشه‌هایمان را نیز می‌کاوند.
و خاک بر سر طمع و آز که دیروز چشم بستیم که مرجع تقلیدی را در برابر دوربین‌ها به توبه نشاندند و امروز فرزندانمان را خوار می‌خواهند و آیت‌الله‌ها دست از آستین‌ها به کاغذ نمی‌برند که دست کم دادخواهی کنند.
در کودکی به خاطر دارم که سبب افتخار شیعه را معلمان به استقلال رای و چند صدایی در میان مراجع می‌دانستند و امروز بخشش‌های دولتی گرچه حجره‌ها گشوده اما حنجره‌ها را بسته است. دیگر آن فریاد‌ها علیه ظلم را نمی‌شنویم؛ دیگر ملجأیی نمی‌بینیم و حتی چند صدایی ملاک جرمی است که بر کیفرخواست آزادگان می‌نویسند. و وای بر ما که حکم با جائران است و قلم در دست سپه‌سالاران که غم‌نامه می‌نویسند.
غمنامه را باید مردم کوچه و خیابان به آن که هرگز نیامده بنویسند نه حاجب دیوان قدرت که فساد از درگاه زور و زر است نه از جگرهای پر خون مردم. این چه آواز غریبی است که گرگان در لباس میش می‌خوانند مگر آب این رودخانه به بالا می‌رود؟
این البته عجب نیست که استبداد مرگ خویش را پر شتاب می‌خواهد اما چه هزینه‌ای که بر دوش همه می‌گذرانند. آنان که ساکتند بدانند که این پستی دامن آنان را نیز خواهد گرفت. روی سخنم با آنان است که کرختی به جانشان افتاده و از شدت آلودن و عادت به رایحه عفن از راسته عطرفروشان نمی‌گذرند. داستان یکی است همان که در درس تاریخ بلند می‌خواندیم: اگر به جان آنان افتاده‌اند که حتی دوستشان نمی‌داری بدان که این قدرت مطلقه زبان برای کاسه لیسی می‌خواهد و سر برای سپردن و ایستاده را خفته می‌خواهد و خفته را مرده. و همسایگان را از خاطر مبریم که این دزدان یغماگر به سفر‌ه‌ی ما هم رسیده‌اند و این طاعون به ما نیز می‌رسد.
و تاریخ معلم خوبی است؛ ببین عطریانفر چه‌ گفت که باید رحمت فرستاد به جلادان رژیم شاهی که آن روزها از او اباذر ساخته بودند و امروز با او چنان کردند که دژخیمان رایش در جنگ جهانگیر با اسرای جنگ نمی‌کردند. این است رأفتی که از آن دم می‌زنند.
چه کس، چه وقت به یاد دارد که گل سرخی در دادگاه آن روزها خود را خیانت کار بداند، بر سند الوهیت شاه امضا بزند و زبان به استغفار بگشاید. از صدر المتألهین تا امروز چه مبارزی به یاد داری که این گونه در برابر هم‌سنگران پیشین از انحراف توبه کند و مظلمه‌ی آنها را معدله‌ی خداوندی بداند و شکنجه‌گر را همدل و رفیق خویش بخواند.
این جنونی که در جامعه‌ی ما انداخته‌اند آن هم مزین به قرائت اسلام در تجاوز و تعدی به فرزندان این خاک چه توجیه‌ای دارد که هم‌وطنان ما در دستگاه‌های فرمان‌بر و ارتش و سپاه بدان تن داده و خاموش‌اند.
چگونه انسانی می‌تواند این گونه بی‌رحم به جان مردم بیفتد و خون بی‌گناهان بریزد و از شکنجه حظ ببرد، که اینان جز جانیان و آمران از قدرت کور و آن شکنجه گران روان پریش نیستند که مستحق کیفر دستگاه عدالت مردمی‌اند و عندالزوم خوابگاه‌شان تخت‌های آسایشگاه‌های روانی.
و آز و طمع تا کجا که خاموش می‌نشینیم که نداها، سهراب‌ها، ترانه‌ها، محسن‌ها و … یک یک به خاکی بخوابند که بر آن خانه ساخته‌ایم.
ما همه مسئولیم. حضور در این جنبش واجب کفایی نیست که با آمدن عده‌ای،‌ دیگران به کنج خانه بنشینند بلکه بایسته‌ای همگانی است. همه باید باشیم، پشتاپشت، دست در دست. و به جهانیان بگوییم این آتش جز با سقوط این رژیم غاصب از قدرت و به محاکمه کشاندن قاتلان و آمران و مباشران این فجایع فرو نشاندنی نیست.
هر کس به توان خویش ریگی از این سنگ‌ها که در برابرمان چیده‌اند بردارد تا دیوار پوشالی قدرتشان را فرو بریزیم.
*****
تداوم بازداشت مسلم زمانی و عمر حسامی دانشجویان دانشگاه لرستان
به گزارش وبسايت تحول خواهي مسلم زمانی و عمر حسامی دو عضو اصلی ستاد میرحسین موسوی همچنان در زندان خرم آباد بازداشت هستند.مسلم زمانی عضو ستاد دانشجویی مهندس موسوی در خرم آباد که از 27خرداد از درب منزل بازداشت شده که در تاریخ 4 مرداد به دادگاه انقلاب شعبه 5 بازپرسی احضار وبا تمدید بازداشت در زندان پارسیلون خرم آبادنگهداری می شود.همسر زمانی سمیرا شهبازی عضو ستاد دانشجویی مهندس موسوی نیز تا کنون طی دو مرحله مورد بازجویی قرار گرفته است و با قرار کفالت آزاد شده است. مسلم زمانی که از اعضای سابق انجمن اسلامی منحل شده دانشگاه لرستان است در بند1زندان پارسیلون ( بند مواد مخدر) نگهداری می شود که باعث ایجاد نگرانی هایی برای خانواده او شده است. زمانی تا کنون نتوانسته به وکیل دسترسی داشته باشد.عمر حسامی دیگر عضو ستاد دانشجویی موسوی در خرم آباد پس از آنکه در هفتم تیرماه حوالی شهرستان کامیاران بازداشت شد به خرم آباد انتقال یافته است.او نیز در تاریخ 4مرداد به د ادگاه آورده شد وبا تمدیدقرار بازداشت بار دیگر راهی بند2 زندان پارسیلون شده است.
*****
گزارش رادیو فردا از حضور دیشب مردم در تهران
صد ها نفر از معترضان به نتيجه انتخابات، يک روز پس از برگزاری مراسم تحليف محمود احمدی نژاد، پنجشنبه شب در خيابان های تهران دست به راهپيمايی زده و شعار «مرگ بر ديکتاتور» سر دادند.
يک شاهد عينی به خبرگزاری «رويترز» گفته است: صدها نفر شامگاه پنجشنبه در ميدان ونک دست به تظاهرات اعتراضی زده اند و اتومبيل ها نيز در اين ميدان با به صدا در آوردن بوق خود با تظاهر کنندگان همراهی می کردند.
طبق اين گزارش، صدها پليس ضد شورش نيز در محل حضور داشتند و با بلندگو به معترضان هشدار می دادند در صورت متفرق نشدن بازداشت خواهند شد.
خبرگزاری آلمان نيز گزارش داده است: تظاهر کنندگان در میدان ونک شعار می دادند: «احمدی نژاد: استعفا، استعفا» و «احمدی نژاد: خجالت، خجالت».
به گزارش اين خبرگزاری، در گيری های پراکنده ای بين تظاهرکنندگان و نيروهای پليس ضد شورش در اطراف میدان ونک رخ داده است. طبق اين گزارش، همزمان با ميدان ونک هزاران نفر در ميدان وليعصر نیز دست به تظاهرات زده اند.
روز پنجشنبه يک وب سايت طرفدار ميرحسين موسوی از معترضان دعوت کرده بود تا شامگاه پنجشنبه که مصادف است با جشن های نیمه شعبان و تولد امام دوازدهم شیعیان، در مسير خيابان وليعصر، حدفاصل ميدان تجريش تا ميدان ولی عصر، دست به راهپيمايی بزنند. وب سايت " موج سبز" همچنين از معترضان در مشهد دعوت کرده بود تا دست به راهپيمايی بزنند. گزارشی درباره برگزاری چنين تجمعی در مشهد ارسال نشده است.
محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه در حالی در مجلس شورای اسلامی مراسم تحليف خود را برگزار کرد که همزمان تظاهرات اعتراضی در برخی از نقاط تهران از جمله در میدان بهارستان انجام شد.
پس از آن که وزارت کشور اعلام کرد که محمود احمدی نژاد در انتخابات ۲۲ خرداد به پيروزی رسيده است، تهران و برخی از شهرهای ايران شاهد تظاهرات معترضان بوده است.
به رغم حضور گسترده نيروهای امنيتی و ضد شورش در تهران، ۵۵ روز پس از انتخابات، پايتخت ايران همچنان شاهد تجمع های اعتراضی است.
به گفته مقامات استانداری تهران، در جريان اعتراضات مسالمت آميز به نتايج انتخابات در پايتخت ايران دست کم ۲۶ نفر کشته شده اند. اين در حالی است که گروه های طرفدار حقوق بشر می گويند تعداد کشته شدگان اين وقايع بسيار بيشتر از تعداد اعلام شده است.
مير حسين موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض انتخابات رياست جمهوری، می گويند: به دليل تخلفات و تقلب گسترده در انتخابات، دولت بر آمده از انتخابات رياست جمهوری نا مشروع است.
*****
حاج کاظم آژانس شیشه‌ای هم اعتراف کرد!
ابراهیم رها
روزنامه اعتماد: اين روزها در 10 سالگي فيلم «آژانس شيشه يي»، بحث اين اثر سينمايي، در مطبوعات مطرح است و گفته مي شود شايد حاتمي کيا بخواهد آژانس 2 را بسازد. من زحمتش را کم مي کنم و برايش فيلمنامه اش را همين جا مي نويسم.
فيلمنامه:
بيست و سوم خرداد؛ حاج کاظم در دفتر آژانس زير مبل ها، روي ميزها، و لاي کاغذها را مي گردد. مسوول آژانس از او مي پرسد؛ دنبال چي مي گردي؟ و او جواب مي دهد؛ دنبال رايïم،
بيست و پنجم خرداد؛ حاج کاظم بين انبوهي از جمعيت ديده مي شود. يکي از مردم از او مي پرسد حاج کاظم شما هم اومدين؟ او مي گويد؛ به من نگو حاج کاظم، از اين به بعد اسم من حاج خس و خاشاکه،
سي ام خرداد؛ يک جوان 18ساله در خيابان سوار بر موتور، حاج کاظم را مي گيرد و مي گويد؛ ما هشت سال نجنگيديم که شما بچه قرتيا الان توي خيابون قر بدين،
يک ماه و نيم بعد؛ غاز اينجا نقش حاج کاظم را به جاي پرويز پرستويي، محمد ورشوچي يا احمد پورمخبر بازي مي کند.ف حاج کاظم براي اعتراف مي آيد جلوي دوربين تلويزيون و دقيقاً مثل فيلم آژانس شيشه يي خطاب به همسرش حرف مي زند؛
فاطمه جان، فاطمه. من در زندان فرصت فکر کردن پيدا کردم و هي فرصت فکر کردن پيدا کردم و هي پيدا کردم، البته باور کن رفتار بازجوها با من خوب بود و همه اش از من امضا مي گرفتند،
فاطمه جان، فاطمه من اعتراف مي کنم. راستش تقصير ميرحسين موسوي بود که بچه ها در جنگ کشته شدند. او نخست وزير جنگ بود و بنا به استدلال هاي امروز کشته شدن همرزمان من پاي اوست. الان هم عادتش را ترک نکرده و باعث آمدن مردم به خيابان ها شده و عامل کشته شدن آنهاست، من پيشنهاد مي دهم او را بگيرند. هم براي اين چند روز، هم براي آن چند سال. خيلي بگيرند،
فاطمه جان، فاطمه. من اعتراف مي کنم. تو مواظب سلمان باش، مواظب ابوذر باش. من پدرم، طاقت ندارم آنها را در بازداشتگاه ببينم. من اعتراف مي کنم و به اين فکر مي کنم خوب شد عباس حيدري توي همان هواپيما پرکشيد و رفت.
*****
سرود ای ایران توسط ایرانیان در سالن مسابقه ورزشی، در شیخ نشین امارات متحده عربی
*****
شکنجه زندانیان برای گرفتن اعتراف های دروغین
رادیو آلمان: کیان تاجبخش، پژوهشگر ایرانی‌-آمریکایی از جمله بازداشت‌شدگان هفته‌های اخیر و متهم به "براندازی نرم" است. خانواده‌ی او می‌گوید هدف از بازداشت وی "به دست آوردن اقرارنامه دروغین برای استفاده در دادگاه‌های نمایشی" است.
دکتر یحیی کیان تاجبخش برای دومین بار در دو سال اخیر بازداشت شده است. بار نخست در ساال ۱۳۸۶ بازداشت شد، اما پس از چهار ماه زندان، با سپردن وثیقه‌ی یکصد میلیون تومانی آزاد شد. بار دوم ماه گذشته (۱۸ تیر ۱۳۸۸) ماموران امنیتی به منزل وی ریخته و جلوی همسر و دختر خرد سالش او را دستگیر کردند. اتهام او در بازداشت نخست "براندازی نرم" بود. این بار نیز به همین اتهام زندانی است. خانواده‌ی آقای تاجبخش از محل زندان او بی‌خبرند.خانواده و دوستان دکتر تاجبخش اتهاماتی را که دولت ایران به وی وارد کرده رد می‌کنند. آنها در بیانیه‌ای که پس از بازداشت او منتشر کردند، هشدار دادند که «دستگیری کیان تاججبش در واقع تمهیدی برای بدست آوردن اعتراف‌نامه‌های اجباری دروغین برای استفاده در دادگاه‌های نمایشی است.» در این بیانیه گفته شده «این‌گونه سخنان عموما در زیر شکنجه بدست آمده و تنها برای استفاده در محاکمه‌های نمایشی تلویزیونی است.»
وب‌سایتی ویژه‌ی کیان تاجبخش
خانواده دکتر تاجبخش در تلاش برای آزادی وی، وبسایتی را زیر عنوان Free Kian 09 راه‌اندازی کرده‌اند. آنها در این وبسایت نوشته‌اند که از دیدن عکس‌های تاجبخش که توسط آژانس خبری فارس در روز شنبه ۱۰ مرداد منتشر شد بسیار متاثرند. زیرا این عکس‌ها نمایانگر فشار جسمی و روانی شدیدی است که در این ۲۳ روز بر کیان وارد شده است.عکس‌های مورد اشاره مربوط به نخستین جلسه‌ی دادگاه فعالان سیاسی است که آقای تاجبخش نیز در آن دادگاه حضور داشت. پس از پایان جلسه‌ی دادگاه، مقام‌های امنیتی و قضایی برای وی و آقای مازیار بهاری، خبرنگار مجله نیوزویک در ایران، یک کنفرانس مطبوعاتی ترتیب دادند تا آنها درباره‌ی آنچه که مقام‌های ایران "پروژه‌ی براندازی نرم" در ایران می‌خوانند، "اعتراف" کنند.کیان تاجبخش و مازیار بهاری در این کنفرانس مطبوعاتی، اعتراض‌های خودجوش مردم ایران به نتایج انتخابات را همانند آنچه مقام‌های رسمی حکومت ایران ادعا می‌کنند، به دولت‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی "آمریکا و برخی کشورهای غربی" نسبت دادند.یکی از نکات مورد اشاره‌ی آقای تاجبخش در این کنفرانس، نقش خانم هاله اسفندیاری در برقراری ارتبابط گروه‌های اصلاح‌طلب داخل ایران با موسسات غربی و آمریکایی بود. اشاره به این نقش هاله اسفندیاری در حالی صورت گرفت که یک هفته پیش محمود احمدی‌نژاد در حضور استادان بسیجی دانشگاه‌ها اقدام وزارت اطلاعات در بازداشت خانم اسفندیاری را "مسخره" خواند. احمدی‌نژاد در توضیح ایرادهای خود به کار محسنی اژه‌ای گفت: وزیر اطلاعات «در موضوع هاله اسفندیاری هم خوب عمل نکرد و من به او گفتم که چرا رفتاری می‌کنید که مورد تمسخر واقع می‌شوید؟ یک پیرزن ۷۰ ساله را گرفته‌اید و می‌گویید می‌خواهد انقلاب مخملی راه بیندازد، در حالی که عاملان انقلاب مخملی کسان دیگری هستند.»
نگرانی دولت آمریکا
وزارت امور خارجه آمریکا دو روز پیش خواستار آزادی شهروند خود کیان تاجبخش شد. رابرت وود سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: دولت آمریکا از این که کیان تاجبخش اخیر بدون داشتن وکیل در ایران محاکمه شده، به‌شدت نگران است.سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد تاجبخش یک پژوهشگر مستقل است که در مسائل سیاسی همواره بی‌طرف بوده است.دکتر یحیی کیان تاجبخش فارغ‌التحصیل دانشگاه کلمبیا و کارشناس در رشته‌ی جامعه‌شناسی شهری است. تا قبل از برگشت به ایران استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه پرآوازه‌ی "تحقیقات اجتماعی" نیویورک ( نیواسکول) بود. او مولف کتابی با نام "سرمایه اجتماعی" است و پیشتر به عنوان مشاور، با بانک جهانی و سایر سازمان‌های بین‌المللی همکاری کرده است.
*****
مدرس فاسد دانشگاه آزاد اراک در دانشگاه ماندنی شد
حمید رضا گرجی بحری مدرس فاسد دانشگاه آزاد اراک با پارتی بازی مجدد در دانشگاه ماندنی شد
اگر هر کس دیگری غیر از حمید رضا گرجی بحری استاد فاسد و بدسابقه دانشگاه آزاد اراک بود بدون هیچ تاملی از دانشگاه اخراج میشد. فریاد های دختر دانشجو، سوابق ننگین گرجی و شهادت همگان برای قصد وی برای تجاوز به دختر دانشجو هیچ کدام نتوانست این استاد بد سابقه بیش از یکسال از دانشگاه دور کند. از دانشگاه آزاد اراک خبر می رسد با رای کمیته انضباطی دانشگاه آزاد اراک گرجی بحری به یکسال تعلیق از تدریس محکوم شد تا بار دیگر اثبات شود آنچه که برای رئیس دانشگاه و رئیس حراست اهمیت دارد نفوذ افراد و آینده شغلی خودشان است.جای تعجب نداشت وقتی در دانشگاهی آخوند بد سابقه ای مثل هراتی که بارها سابقه هتک حرکت دختران دانشجو را در کارنامه دارد همچنان آزادانه در دانشگاه فعالیت میکند گرجی حکمی این چنینی نگیرد. باید نگران دانشگاه آزاد اراک بود وقتی این گونه مسئولانی ترسو و بی لیاقت دارد که حتی توان برقراری امنیت را در یک دانشکده هم ندارند . به واقع کدام خانواده ای دیگر به خود این اجازه را میدهد که فرزندش را به این دانشگاه بفرستد؟ کدام خانواده ای به خود اجازه میدهد که فرزندش بار دیگر در کلاس هایی که گرجی استاد آن است درس بخوان؟ جای تاسف دارد و باید به همگان تسلیت گفت که این لکه ننگ همچنان در دانشگده کشاورزی رفت و امد میکند باید به دکتر! ملک حسینی و میرزایی روسای دانشگاه و حراست هم مدال شجاعت و لیاقت داد که در مجموعه تحت مسئولیتشان فردی با این سابقه مشخص و ننگین پس از اقدام به تجاوز و هتک حرمت به دختر دانشجو فقط یکسال محکومیت از تدریس برایش در نظر گرفته میشود. آقای ملک حسینی جرات داشته باش و بگو کدام دست پشت پرده باعث شده است که گرجی از دانشگاه اخراج نشود شورای شهر اراک؟ کدام فرد و افرادی این منبع فساد را در دانشگاه ابقا کرده اند؟ انصاف داشته باش و بگو اگر این حرکت توسط یک دانشجو یا کارمند انجام شده بود با او چه می کردید جر اینکه هفت پشتش را را مقابل چشمش می آوردید؟ جز اینکه به جز دانشگاه و حکم اخراج، وی باید ماه ها در دادگاه ها گرفتار میشد؟ نه آقای ملک حسینی بهتر از خجالت استعفا می کردید و میرزایی این مدیر بی لیاقت و دانشجو ستیز را هم از هیات رئیسه بیرون می کردید؟ آقای ملک حسینی شا لیاقت ریاست این واحد را ندارید. داحد دانشگاهی جامعه دانشگاه آزاد را یک استاد بی سواد و غیر بومی زیر سوال برده آن وقت شما برایش حکم افتخار صادر می کنید! اگر از خجالت بمیرید رواست.آقای دکتر جاسبی تلاش های بی وقفه شما برای بالاتر بردن مقام دانشگاه آزاد که همراه با فشارهای دولت حاکم برای زیر سوال بردن این مجوعه است اینگونه با بی لیاقتی یک رئیس واحد زیر سوال می رود . ما دشمن شاد شده ایم و آنوقت هیچ واکنشی علیه یک مدرس دانشگاه که هیچ افتخار علمی هم در سابقه ندارد دیده نمی شود. بعد از ماجرای دانشگاه دولتی زنجان دلشاد بودیم که در مجموعه ما حداقل اقدامی این چنینی بی پاسخ نمانده بود اما با این رای در مورد حمید رضا گرجی بحری حیثیت دانشگاه زیر سوال رفت. ما نگران دانشگاه آزاد هستیم. آقای دکتر جاسبی سفری به اراک داشته باشید و و این مجموعه سراسر بحران و بی نظمی را از نزدیک ملاحظه کنید باور کنید ثانیه ای تاب نمی آورید و تمام مدیران این دانشگاه را عزل میکنید.ما منتظر واکنش شما نسبت به حکم صادره علیه گرجی هستیم و از شما میخواهیم چرجی سال آینده با دیگر مدال افتخار بر گردنش در این دانشگاه دیده نشود. گرجی آنچنان پرده های شرف را دریده که بار دیگر به دانشگاه باز میگردد و شرمسار هم نخواهد بودد همانگونه که این روزها هم به دانشکده می آید تا ثابت کند هیچ کس حریف او نیست. فقط به این اوضاع بنگردید که این فرد علیرغم محکومیت همچنان بدون هیچ مشکلی از مقابل درب انتظامات میگذرد و وارد دانشکده کشاورزی میشود. بنگردید این همه نظم و انضباط را.این وقایع را که به چشم می بینیم اما دوست نداریم این حرف حامیان دولت را باور کنیم که میگویند همه دانشگاه آزاد اینچنین است و مدیران آن همگی مشکل دارند. واقعیت شاید اینچنین باشد زمانی که هیچ برخوردی با گرجی ها نمی شود شاید در این مجموعه کسی نیست که اینگونه اعمال گرجی را ایراد و اشکال بداند.حداقل عمل وزارت علوم در قبال ماجرای دانشگاه زنجان تغییر رئیس دانشگاه زنجان و انتقال آن معاون متجاوز بود اما در دانشگاه آزاد نه رئیسی تغییر میکند نه کسی توان انتقال یک مدرس درجه پایین را دارد. ما نگران آن دسته دختران با شرفی هستیم که از روی شرم جرات بیان آن چه که گرجی با آنها کرده را ندارند آن دسته ای که از گرجی و نفوذش هراس دارند. چند تن دیگر هستند که از روی شرم و ترس جرات افشای فساد گرجی را ندارند چند تن دیگر هستند که با رضایت خود با گرجی رابطه داشته اند؟ آقای دکتر جاسبی ما منتظریم. اقدام بکنید و این مجموعه بحران زده را نجات دهید.
*****
بیانیه‌ مشترک چهار گروه سیاسی در محکوميت دادگاههای نمايشی
چهار گروه سیاسی در بیانیه‌ای مشترک، با نمایشی و مضحک خواندن دادگاه تعدادی از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر، تاکید کردند که اینگونه دادگاه‌ها و سرکوب‌ها نمی تواند مانع از اعتراض مردم به دیکتاتوری شود و بالعکس مسیر مردم را برای رسیدن به آزادی هموارتر و زمان آن را کوتاهتر می کند. دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال دانشگاههای ایران، جبهه دموکراتیک ایران، جبهه همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران و جبهه متحد دانشجویی، چهار گروهی هستند که این بیانیه را امضا کرده‌اند.
متن کامل این بیانیه بدین شرح است:
ملت بزرگ ایران!
نمایش مضحک و نخ نمای اخیر با نام بی مسمای "دادگاه" که در حقیقت توهین به منصب قضا و موجب وهن دستگاه قضاوت در همه زمانها و مکانها بود، نشان داد که کودتاگران نه تنها به دنبال دلجویی و جبران آنچه که در این روزها بر سر مردم آوردند، نیستند، بلکه اقدامات غیرقانونی و مستبدانه آنها رشته ای است که سر دراز دارد. در باب نمایش دادگاه همین بس که ابتدایی ترین اصول دادرسی که حتی در عقب افتاده ترین کشورها رعایت می شوند، فدای عجله آقایان برای پخش این تئاتر مضحک قبل از مراسم تحلیف ریاست جمهور انتصابی می شود تا به خیال خود آبی باشد بر آتش خشم مردم و مقدمه ای برای ناامیدی آنها به منظور عادی سازی فضای سیاسی و اجتماعی و شروع به کار دولت کودتا. اگر چه وقاحت پنهان شده در پشت این دادگاه و دیگر اقدامات کودتاچیان در این روزها بر کسی پوشیده نیست و تشت رسوایی آنها مدتهاست که از بام افتاده، اما اشاره به چند نکته در این باره را خالی از فایده نمی دانیم.
الف- این گونه اعتراف گیری ها و دادگاههای تشریفاتی را میراث شوم استالین و دیکتاتوریهای بدنامی می دانیم که در زباله دان تاریخ مدفون شده اند و حتی نمایش اعتراف و ندامت مخالفان هم نتوانست بر عمر ننگین آنها بیفزاید. افرادی را بدون اطلاع از محل و شرایط نگهداری از خانه و خیابان می ربایند و بعد از مدتها شکنجه روحی و جسمی ناگهان بر صفحه تلویزیون ظاهر می سازند که از گفتار و کردار سابق خویش ابراز ندامت کنند و آنگاه انتظار دارند که مردم هم این گفته ها را باور کنند! این کارخانه تواب سازی چه ویژگی هایی دارد که هنوز هیچ دانشمند و روانپزشکی موفق به فهم و یا کشف آن نشده است؟!
ب– متن کیفرخواست و اقدامات مرتبط با آن نشان داد که غده سرطانی که در نهادهای نظام ریشه کرده است و بخشی از آن در زمان خاتمی و در رابطه با قتل های زنجیره ای کشف شد، نه تنها ریشه کن نشده است، بلکه بسیار بزرگتر شده و ارکان بیشتری را آلوده کرده است. سعید امامی در سطحی وسیع تکثیر شده و اینک ابایی از افشای اقدامات خود ندارد. متن کیفرخواست که بسیار شبیه لجن‌پراکنی های کیهان بود بدون شک از سوی این باند تهیه شده است و به نهادی بی اراده و آلت دست به نام قوه قضاییه تحویل شده است. چنانچه برای مبارزه با این غده خطرناک تدابیری اندیشیده نشود، زود باشد که رهبران طراز اول جمهوری اسلامی هم بر جایگاه اعتراف تکیه دهند.
ج- شیوه مواجهه قوه قضاییه با حوادث اخیر نشان می دهد که ویرانه قوه قضاییه هر روز ویرانه تر می شود و جناب شاهرودی یا نمی خواهد و یا نمی تواند این ویرانه را بازسازی کند. آنچه در زندانهای مخوف ایران بر سر جوانان این مرز و بوم آمد، هزاران مرتبه دردناکتر از حوادث ابوغریب و گوانتانامو و... بود و فهمیدن این مساله با یک مقایسه ساده را کار دشواری نمی بینیم. نه در ابوغریب و نه در گوانتانامو هیچ فردی زیر شکنجه جان نداد و ناخنهای کسی را نکشیدند و تا حد مرگ کسی را کتک نزدند. جوانان حق دارند از این زمان به بعد از دیدن هیچ فرد شکنجه شده و کشته شده ای اعم از فلسطینی و لبنانی و عراقی و... متاسف نشوند چرا که دردناکتر از آن را بارها در خیابانهای تهران و نیز در زندانهای قوه قضاییه دیده اند.
د– این دادگاه و این سرکوبها نمی تواند مانع از اعتراض مردم به دیکتاتوری شود و بالعکس مسیر مردم را برای رسیدن به آزادی هموارتر و زمان آن را کوتاهتر می کند. تاریخ به یاد ندارد دورانی را که ظلم و ستم بر عمر هیچ دیکتاتوری افزوده باشد و در مورد ایران نیز همین قانون حکمفرماست. ما بر شهیدان راه آزادی درود می فرستیم و بر ادامه راه آنان یعنی راه سبز آزادی تاکید می کنیم. این جنبش سبز و جهانی را بدون توسل به خشونت ادامه می دهیم و برای مجازات جنایتکاران و قاتلان مردم تلاش می کنیم.
دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال دانشگاههای ایران
جبهه دموکراتیک ایران
جبهه همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران
جبهه متحد دانشجویی
*****
همسر ولادیمیر پوتین مدیر اپراتور سوم تلفن همراه ایران
خودروها و مگافون روسی در راه ایران

خبرگزاری ریا نووستی گزارش داده است، اولگ مارکوف نماینده گروه گاز (گاز اختصار سه کلمه "گورکوفسکی آفتوموبیلنی زاود" به معنای کارخانه اتومبیل سازی گورکی است) خبر داد که این کمپانی امیدوار است تا پنج هزار دستگاه مینی بوس "سوبول" و "گازیل" به ایران صادر کند.
وی گفت: اخیرا هیئت ما از ایران بازگشته است. ما مذاکراتی را با کمپانی های دولتی در خصوص صادرات مینی بوس های "سوبول" و "گازیل" با این کشور انجام می دهیم.
شمال نشینان ایران با خودروهای قدیمی گاز به خوبی آشنا هستند؛ خودروهایی که بی شباهت به سیتروئن یا ژیان های قدیمی نبود و هم اینک نیز در برخی روستاهای گیلان و مازندران دیده می شود.
اولین محموله قرارداد خودروهای گاز قرار است در ماه اکتبر سال جاری به ایران تحویل داده شود. این خودروها در چارچوب برنامه توسعه ناوگان مسافربری در ایران انجام می شود.
همچنین "گروه گاز" قراردادی با شرکت کمپانی انحصاری صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی روسیه موسوم به "روس آبارون اکسپورت" با سوریه درباره صدور کامیون به این کشور امضا کرده است. امسال حدود هزار دستگاه خودرو به سوریه صادر خواهد شد. این گروه 100 دستگاه خودرو هم به کوبا صادر خواهد کرد.
خبر دیگر این است که "مگافون" یکی از شرکت های ارتباطات سیار روسیه که گفته می شود متعلق به همسر ولادیمیر پوتین است در ایران فعالیت خواهد کرد. این شرکت که با بحران مالی شدیدی روبروست، پس از مذاکره با مقامات رسمى ايران توانسته است مجوز گشايش شعبه‌اى از شرکت خود را در تهران اخذ کند.
هرچند اتصالات امارات در ابتدا برنده مناقصه اپراتور سوم تلفن همراه شد، ولی ناگهان زین کویت جایگزین آن شد و حال گفته می شود مگافون روسیه جای زین کویت را خواهد گرفت.
*****
سخنان مهم هاشم آقاجري در منزل بهزاد نبوي:
بازداشت شدگان، گروگان هاي كودتاي 22 خرداد هستند
ادوارنيوز: دكتر هاشم آقاجري، فعالان سياسي بازداشت شده پس از انتخابات 22 خرداد را گروگان هاي كودتاي انجام شده بر عليه راي و اراده ملت دانست و گفت:شيوه بازداشت و نحوه برخورد با فعالان سياسي بازداشت شده از حالت يك حركت خودسرانه و يا مخالف قانون فراتر رفته و يك نوع گروگان گيري سياسي است. به گزارش ادوارنيوز هاشم آقاجري كه در منزل مهندس بهزاد نبوي و در جمع اعضاي كميته پيگيري بازداشت هاي خودسرانه و خانواده زندانيان سياسي حوادث اخير سخن مي گفت، سخنان خود را با طرح اين سوال آغاز كرد كه فعالان سياسي اصلاح طلب به چه دليل بازداشت شده اند؟ عضو شوراي مركزي مجاهدين انقلاب در تشريح دلايل بازداشت ها گفت: ظاهر قضيه اين است كه مطابق با اعلان رسمي،فردي با 24 ميليون راي بي سابقه ملت در انتخابات پيروز شده است و با شركت 40 ميليوني مردم، يك حماسه عظيم خلق شده است. اما درست در فرداي اين روز كساني كه به قول آقايان در خلق اين حماسه شريك بوده اند و براي به پاي صندوق آوردن مردم تلاش كرده اند دسته جمعي بازداشت شده اند. آقاجري ادامه داد: اين يك پارادوكس رسوا براي كارگردانان اين دستگيري ها و مجريان اين شوهاي محكمه اي است كه اگر اين انتخابات كاملا دموكراتيك بوده و از همه مهم تر فرد پيروز حمايت بيش از 24 ميليون نفر از شهروندان را با خود دارد ديگر چه نيازي به اين بگير و ببندها و اين خونريزي ها و اين جنايت ها و شوهاي محكمه اي بود؟ هاشم آقاجري گفت: آنچه در مدت اخير اتفاق افتاد نه تنها جنايت بر عليه اصول انساني بلكه جنايت بر عليه اصول مذهبي و اخلاقي بوده است و امروز مي بينيم كه با عبارت غير استاندارد مي خواهند جنايات خود را توجيه كنند. استاد دانشگاه تربيت مدرس با اشاره به موارد نقض حقوق بشر در زندان هاي جمهوري اسلامي در سال هاي گذشته گفت:شكي نيست كه در زندان هاي جمهوري اسلامي جنايات زيادي انجام شده است. اما كجا ما در اين سي سال سراغ داشتيم كه با باتوم بر سر يك نوجوان 12 ساله در بهشت زهرا بزنند و او را بكشند و يا زندانيان را چنان مجروح كنند كه در زندان بميرند و بعد مدعي شوند كه آنها مننژيت داشتند و بازداشتگاه غيراستاندارد بوده است.؟ آقاجري هدف اصلي از بازداشت فعالان سياسي را گروگان گيري براي تحت الشعاع قرار دادن اصل موضوع كودتا دانست و گفت: منطق گروگان گيري منطق بده بستان است. گروگان گيران با به گروگان گرفتن يك فرد يا گروه،جان او را وجه المصالحه براي چانه زني و حل موضوع اصلي مي كنند تا صورت مسئله فراموش شود و ما در قضيه بازداشت ملوان ها و همچنين بازرگانان و اتباع خارجي اين نوع گروگان گيري را به عينه شاهد بوده ايم. عضو شوراي مركزي مجاهدين انقلاب ادامه داد: گروگان گرفتن فعالان سياسي بعد از انتخابات در واقع براي آن است كه افكار عمومي و رسانه ها و مردم را از مسئله اصلي يعني كودتا در 22 خرداد منحرف سازند و ذهن آنها را مشغول به قضيه بازداشت ها كرده و خواسته اصلي يعني بازگرداندن راي ملت را به خواسته براي آزادي گروگان ها تغيير دهند و بدينوسيله آزادي فعالان سياسي اصلاح طلب وجه المصالحه حل مسئله اصلي يعني تقلب در انتخابات شود. هاشم آقاجري گفت: مسئله اصلي ما اين است كه در 22 خرداد 88 يك اراده در داخل حاكميت بر عليه راي ملت كودتا كرده است و به همين دليل مردم خواهان پس گرفته شدن راي خود هستند. اما آقايان مي خواهند كه ما مسئله اصلي را كنار بگذاريم و با آزادي زندانيان مسئله تقلب در راي ملت را فراموش كنيم. آقاجري، عدم اجازه به خانواده ها براي اطلاع از وضعيت فرزندان و همسرانشان را از ديگر مصاديق گروگان گيري دانست و افزود فارغ از ايرادات قانوني و اساسي به اين بازداشت ها كار به جايي رسيده است كه اجازه يك تماس تلفني چند دقيقه اي با خانواده را نيز سلب كرده اند. عضو شوراي مركزي مجاهدين انقلاب با تاكيد بر بي فايده بودن گروگان گيري گفت: 22 خرداد و حوادث بعد از آن يك تغيير فاز اساسي و كيفي است چرا كه در بسياري از اعتراضات قبلي توده هاي مردمي شركت عمده نداشتند اما در اين قضايا ميليون ها نفر از مردم كه به فردي به جز فرد پيروز اعلام شده راي داده اند به دنبال سرنوشت راي خود هستند و پخش كردن اعترافات چند نفر مشكلي را حل نخواهد كرد و حاكميت بايد براي قانع كردن ميليون ها نفر فكري بكند. آقاجري با اشاره به پخش اعترافات تلويزيوني حجت الاسلام ابطحي و محمد عطريانفر گفت: اگر آقايان برهان هاي قاطع و استدلال هاي منطقي دارند كه بر اساس آنها توانسته اند آقايان ابطحي و عطريانفر را در زندان قانع كنند كه در انتخابات تقلبي نشده است،چه خوب است كه همان برادراني كه زندانيان سياسي را قانع مي كنند و امروز معلوم شده است كه بسيار متدين و خوش رفتار هستند و به زندانيان خود ميوه هم مي دهند! به تلويزيون آمده و استدلال ها ي خود را براي ميليون ها ايراني هم توضيح دهند چرا كه توده ميليوني مردم را نمي توان به درون سلول انفرادي برد و مانند آقاي ابطحي و آقاي عطريانفر قانع كرد. آقاجري در همين خصوص گفت: مگر وقتي مقام رهبري در همان روزهاي اول بر انتخابات مهر تاييد مي زند و اين تاييد خود را بارها تكرار مي كند مردم توجيه نشده اند كه انتخابات سالم بوده است كه آقاي ابطحي و عطريانفر هم بايد به تلويزيون بيايند و بر انتخابات مهر تاييد بزنند و بگويند كه تقلبي صورت نگرفته است؟! آقاجري كه خود در سال 81 ماه ها در انفرادي به سر برده است در ادامه با تشريح شگردهاي اطلاعاتي كه براي نادم كردن و تواب سازي زندانيان سياسي انجام مي شود پرداخت و گفت:در ابتدا سعي مي كنند تا هويت زنداني را از طريق ايزوله كردن او تغيير دهند و براي او يك هويت كاذب بسازند و سپس با تحريك حساسيت هاي مذهبي و ايجاد حس گناه در فعالان سياسي آنها را مجبور به تغيير موضع كنند. دكتر آقاجري افزود:شايد بنده به دليل سال ها آشنايي با مهندس بهزاد نبوي و ساير دوستان زنداني صحيح نباشد كه به تعريف از ويژگي هاي آنها بپردازم اما شهادت مي دهم كه بهزاد نبوي ملي ترين فرد سيستم جمهوري اسلامي است. آقاجري با اشاره به اتهاماتي كه بر عليه روساي جمهور سابق و فعالان سياسي اصلاح طلب وارد شده است خطاب به حاكميت گفت: در اين نظام دور تسويه فعالان سياسي مرتبا اتفاق افتاده است و اگر در ابتدا جنبه اي نا آگاهانه داشت امروز كاملا آگاهانه است.اگر افرادي كه 8 سال رييس جمهور و رييس مجلس بوده اند و يا امروز رييس خبرگان هستند همه و همه وابسته و مزدورند پس چه تضميني است كه شما مزدور نباشيد؟چه تضميني است كه فردا روز خود شما را به وابستگي متهم نسازند؟ من مطمئن هستم كه اگر شخصيت هاي خدومي چون بهزاد نبوي وابسته به دشمن هستند قطعا خود شما نيز وابسته و مزدوريد. نمي دانيد كه بر سر شاخه نشسته ايد و بن مي بريد چه تضميني است كه فردا روز گروه ديگري نيايند و شما را به وابستگي متهم نكنند؟ آقاجري در پايان گفت: اين اعترافات اگر چه براي شارژ روحيه مريدان و ذوب شدگان مفيد است اما تاثيري در ملت ندارد. آقايان بايد فكري به حال ميليون ها ايراني بكنند كه در مسايل اخير لا اقل خودشان راي داده اند و خودشان مي دانند كه به چه كسي راي داده اند. اگر تمام افراد بازداشت شده بيايند و امضا بدهند كه در انتخابات تقلبي نشده است اين توده ميليوني حرف آنها را باور نخواهد كرد.
*****
تفاوت خبرنگار ایرانی و آمریکایی در یک نگاه
سایت دولتی تابناک - كدخبر: ۵۸۵۹۷
در حالی که سالیانه تعدادی خبرنگار آمریکایی به صورت قاچاقی از مرزهای زمینی کشورمان به راحتی وارد کشور شده و در خیابانهای شهرهای ایران مشغول گرفتن فیلم و رپرتاژ می شوند و هرساله تعدادی از این فیلمها که این خبرنگاران را سوار بر اتوبوس و کامیونهای ایرانی از ابتدای مرز تا عمق خاک ایران نشان می دهد در شبکه های تلویزیونی آمریکا به نمایش در می آورند و خود را به عنوان قهرمانان آمریکایی که به صورت غیر مجاز وارد یک کشور که با آنها دارای روابط دیپلماتیک نیست در معرض دید افکار عمومی آمریکا قرار می دهند.به گزارش خبرنگار "تابناک" این روند ورود غیرقانونی ورود به خاک کشورمان خصوصا برای خبرنگاران آمریکایی که یک منبع درآمد و کسب اعتبار بوده است به صورت یک رویه درآمده و متاسفانه عمدتاً در حین اقامت در ایران به دلیل عدم شناسایی از سوی نیروهای ایرانی دستگیر نمی شوند و اکنون به یک عادت تبدیل شده است که آنها خود را به عنوان توریست و جهانگرد نشان داده و غیر قانونی وارد کشور می شوند، که این سه خبرنگار آمریکایی دستگیر شده به عنوان مشتی نمونه خروار محسوب می شود.اما اکنون که سه تن از آنها دستگیر شده اند چه باید کرد؟ به راستی آیا نباید آنها محاکمه و طبق قوانین جاری کشور به زندانهای طویل المدت محکوم نمود ـ مانند برخوردی که آنها در کشورشان با ایرانی ها می کنند ـ که درس عبرتی برای دیگر خبرنگاران آمریکایی باشد که فکر ورود و اقامت غیرمجاز برای آنها جهت سفر به کشورمان دیگر به سرشان خطور نکند به گونه ای که به راحتی سر خود را پائین انداخته و به قول مرزبانان عراقی که حالت این سه خبرنگار را توصیف می کردند ـ"آنها به نحوی از مرز ایران عبور می کردند که همه فکر می کردند آنها دارای روادید از ایران هستند"ـ با ظاهری قانونی عبور کنند.بنابر این گزارش آمریکا حتی به خبرنگاران صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران که با ویزای قاونی وارد این کشور می شوند اجازه خارج شدن از محدوده 25 مایلی سازمان ملل متحد را نمی دهد و اگر یکی از این خبرنگاران که به صورت قانونی وارد این کشور شده بخواهد مثلاً به ایالت تگزاس سفری داشته و با مبدا و منشاء فرهنگ آمریکایی برای شناخت هرچه بهتر این کشور آشنا شود، به طرز وحشیانه ای مورد ضرب و شتم پلیس خشن آمریکا قرار گرفته و بعد از آن هم به هزاران اتهام اعم از جاسوسی و دیگر اتهامات ـ به قول آنها تروریستی ـ به زندانهای طویل المدت محکوم خواهد شد و همان بلائی که بر سر دیپلماتهایمان در اربیل عراق آمد بر سر او هم خواهد آمد.به هر حال به نظر می رسد مجازات خبرنگاران متجاوز آمریکایی به خاک ایران بر اساس قوانین داخلی کشور، حداقل درخواست برای احقاق حقوق هم وطنانمان است.
*****
امام جمعه مشهد : راه افتادن در خيابان‌ها اردوكشي در مقابل امام زمان است
خبرگزاري ایسنا: سيد احمد علم‏الهدي در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز مشهد در حرم رضوي تصريح كرد: مجتهد جامع‌الشرايط حجت امام زمان بر شما و امام زمان حجت خداوند برشماست، بنابراين مجتهد جامع‌الشرايط در عرصه سياسي هر تصميمي كه بگيرد تصميم امام زمان است.
امام جمعه مشهد خطاب به نمازگزاران با تاكيد بر اينكه هيچ گاه شيفته ادعاي دروغگويان و بعضي افراد مبني بر عشق به امام زمان كه آن را براي خود دكان كرده‌اند، نشويد، اظهار كرد: معناي غيبت اين است كه همه ارتباطات شخصي و عمومي امام زمان با مردم قطع است و اگر ايشان مي خواستند با مردم رابطه داشته باشند ديگر غيبت معنا نداشت. حال اگر شخصي بنا باشد به گونه‌اي تصميم بگيرد كه بر سرنوشت اسلام تاثيرگذار باشد حضرت مهدي در مغز او اين تصميم را مي‌گيرد.
امام جمعه مشهد با يادآوري روزهاي انقلاب ادامه داد: مانند زماني كه در شوراي انقلاب همه تصويب كردند كه آمدن امام در آن برهه ‌از زمان به كشور صلاح نيست اما خود امام فرمودند، امروز صبح جمعه است و من با توسل به امام زمان تصميم گرفتم يكشنبه به ايران بيايم و امام زمان برايشان تصرف ولايتي برقرار كرده بود و با هر كسي هم كه بخواهد تصميم سرنوشت ساز براي اسلام بگيرد، همين كار را مي‌كند.
وي راه افتادن در خيابان‌ها را اردوكشي در مقابل امام زمان دانست و تصريح كرد: غرب نمي‌داند كه اين كشور، كشور امام زمان است و نمي داند كه ريشه اين مملكت در وجود اقدس حضرت مهدي است، بنابراين مي‌خواهد توطئه‌هايي را كه در كشورهاي لائيك و ماركسيست پياده‌ كرده، اينجا نيز پياده كند.
امام جمعه مشهد گفت: بعضي از سايت‌هاي شيطاني و مطبوعات مزدور مي‌خواهند خطاب حرف ما را مردمي قرار دهند كه به اين دولت راي نداده‌اند اما مردم آزادند و به هر علتي به يك نفر راي داده‌اند. اين‌ها عبادت خدا را انجام داده‌اند و به تكليف شرعي‌شان درست عمل كرده‌اند اما يك عده غير معتقد لائيك به صورت زباله دست نشانده دشمن شده‌اند و مقدسات را زير پا گذاشته‌اند اما اين بدان معنا نيست كه خيل عظيم راي دهندگان به غير اين دولت هم مقابل امام زمان‌شان ايستادند.
وي خاطرنشان كرد: همه كساني كه راي داده‌اند شيعه امام زمان هستند و ما بايد مبدا نظام براي‌مان معلوم باشد. ما صاحب داريم اگر عده‌اي ژست آكادميك و دموكراتيك گرفتند و دور رهبري نظام را خالي كردند، ما در كنار ايشان هستيم.
*****
ترس از جنبش اجتماعی دلیلی برای عدم بازداشت موسوی
رادیو فردا: در هفته‌های گذشته، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نیز مجلس خبرگان، خواهان بازداشت نخست وزیر دوران جنگ و نامزد معترض کنونی؛ یعنی میر حسین موسوی شده بودند.نخستین بار یکی دو روز پس از اعلام نتایج انتخابات ۲۲ خرداد بود که شایعه بازداشت خانگی میرحسین موسوی به گوش رسید. اما سرتیپ رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی به خبرنگاران گفت این شایعه درست نیست.با این حال پس از آخرین نماز جمعه خردادماه که توسط آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد، گاه و بیگاه خبرهایی شنیده می‌شود که این یا آن خواستار بازداشت میرحسین موسوی، آخرین نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران و نامزد معترض به نتایج این دوره از انتخابات شده‌اند.یک هفته پس از برگزاری انتخابات و حضور انبوه مردم معترض در خیابان‌ها و پس از گذشت چند روز از بازداشت شماری از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب، آیت‌الله علی خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: «من از همه می‌خواهم به این روش خاتمه دهند. این روش، روش درستی نیست. اگر خاتمه ندهند، مسئولیت تبعات آن، هرج و مرج آن به عهده آنهاست.»اما در تازه‌ترین رخداد، یک نماینده مجلس خبرگان روز چهارشنبه به خاطر آنچه او «تخلف‌ها و خیانت‌ها» خواند خواستار محکوم کردن میرحسین موسوی و محمد خاتمی شد. یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در روزهای گذشته گفت: گروهی از نمایندگان از قاضی مرتضوی خواسته‌اند تا میرحسین موسوی بازداشت شود.با شنیدن خبرهایی از این دست پرسش مطرح می‌تواند این باشد: بالا بردن سطح برخوردها تا چهره‌ای چون میرحسین موسوی تا چه اندازه شدنی است؟سعید رضوی فقیه، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی در تهران، در این باره می‌گوید: «اینکه بعضی‌ها اعتقاد دارند که آقای موسوی باید دستگیر شود، با این که جمهوری اسلامی در شرایط فعلی می‌تواند دست به چنین کاری بزند، دو مطلب متفاوت است. من گمان می‌کنم که اگر جمهوری اسلامی و تصمیم‌گیرندگان اصلی نظام معتقد بودند که دستگیری آقای موسوی اوضاع را از این که هست بدتر نمی‌کند، در این تصمیم تعلل نمی‌کردند. همچنین در مورد آقای خاتمی یا آقای کروبی و حتی آقای هاشمی رفسنجانی. آنچه باعث می‌شود سران جمهوری اسلامی عجالتاً از خودشان خویشتنداری نشان دهند فقط و فقط ترس آنها در برابر این جنبش اجتماعی است.»این هفته و پس از آنکه تلویزیون جمهوری اسلامی ایران، سخنانی از محمدعلی ابطحی، یکی از چهره‌های سیاسی بازداشت شده را پخش کرد که در آن او به هم‌قسم شدن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی و میرحسین موسوی اشاره می‌کرد، برخی از اصولگرایان پخش چنین سخنانی را به مصلحت ندانستند و گفتند نباید پای این چهره‌ها را به میدان رودررویی با رهبری نظام کشاند.سعید رضوی فقیه در این زمینه هم می‌گوید: «بخشی از اصولگرایان که مخالف دستگیری آقایانی مثل هاشمی رفسنجانی، خاتمی یا موسوی هستند، از قدرت گرفتن بیش از حد نوکیسه‌های سیاسی که الان گرداننده صحنه سیاست و قدرت سیاسی در ایران هستند، و یا از بدتر و بحرانی‌تر شدن اوضاع سیاسی در کشور نگران هستند. به نظر می‌رسد که جمهوری اسلامی بعد از گذشت پنجاه و چند روز از شروع اعتراض‌های اخیر، هنوز نه در سطح بین‌المللی توانسته مشروعیت از دست رفته خودش را ترمیم کند و نه در سطح داخلی توانسته اعتماد از دست رفته مردم را دوباره جلب کند.»پرسش دیگری که پیش کشیده می‌شود این است که با تنفیذ حکم ریاست جمهوری اسلامی برای محمود احمدی‌نژاد و پس از آیین تحلیف او در مجلس شورای اسلامی، اوضاع ایران رو به کدام سمت و سو می‌رود. قدرت گرفتن بیشتر تندروهایی که بازداشت میرحسین موسوی، ممنوع‌الخروج شدن محمد خاتمی و برکناری و خانه‌نشینی اکبر هاشمی رفسنجانی را می‌خواهند؟آقای رضوی فقیه در این ارتباط می‌گوید: «این جنبش اگرچه مجور برنامه‌هایی مثل تجمع و راهپیمایی را نگرفته، گمانم بر این است که فضای سیاسی جامعه ایران خود به خود و با همین فشار اجتماعی از گذشته بازتر خواهد بود و آنچه را که حتی در دوره هشت ساله اصلاحات به آن دست پیدا نکردیم، بعد از این انتخابات پرتقلب، خواهیم یافت».در روزها و هفته‌های پس از انتخابات در ایران، اصولگرایان سرگرم طرح یک پرسش و دادن پاسخ‌های گوناگون به آن نیز بوده‌اند: اینکه مسئولیت ریخته شدن خون برخی از معترضان به دوش کیست؟ برخی از آنان پاسخ داده‌اند: میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی. اما اینکه مسئولیت کشته شدن برخی از بازداشت‌شدگان را چه کسی باید بر دوش بگیرد، پرسشی است که برپایه گفته‌ها و شنیده‌ها، اصولگرایان هنوز پاسخی برای آن نیافته‌اند.
*****
"وطنم، وطنم":
نخستين سرود ملی ايران با صدای شقايق کمالی

*****
زمان انتشار کارنامه نهایی کنکور اعلام شد
معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارنامه نهایی کنکوریها بر اساس پیش بینی ها دو هفته پس از اعلام نتیجه نهایی که در نیمه دوم شهریور ماه منتشر خواهد شد برای اطلاع داوطلبان بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: تلاش می کنیم تا پایان شهریورماه کارنامه نهایی داوطلبان کنکور سراسری را بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر کنیم اما زمان دقیق آن در حال حاضر مشخص نیست.وی اظهار داشت: سال گذشته کارنامه نهایی اواخر شهریورماه پس از انتشار نتایج نهایی منتشر شد.معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی کنکور در نیمه دوم شهریور ماه از طریق پایگاه الکترونیکی سازمان اعلام می شود.عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز به مهر گفت: در کنکور سراسری امسال بیش از 550 هزار نفر قبول می شوند که نتایج نهایی آنها در نیمه دوم شهریور ماه از طریق پایگاه الکترونیکی سازمان اعلام می شود. این به معنای این است که از هر دو نفر یک نفر یا 1.1 نفر در کنکور قبول می شوند.وی ادامه داد: اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته مربوط به رشته ها و دانشگاههای جدید همزمان با انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته و داوطلبان می توانند با توجه به آن نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.پورعباس تاکید کرد: با توجه به این اصلاحیه بحث تکمیل ظرفیت در کنکور امسال دیگر مطرح نیست.به گزارش مهر، کارنامه اولیه داوطلبان کنکور سراسری 88 از 9 مرداد ماه در اختیار داوطلبان قرار گرفته است که بر اساس اطلاعات کارنامه 996 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شده بودند.انتخاب رشته مجازی کنکور از روز دوشنبه 12 مرداد ماه فعال شد و با ارائه 250 کد رشته محل، شانس قبولی داوطلبان را به آنها اعلام کرد.انتخاب رشته اصلی نیز که از روز گذشته آغاز شده است تا 18 مرداد ادامه خواهد داشت. در این فرصت داوطلبان می توانند با انتخاب 100 کد رشته محل به ترتیب اولویت علاقه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.دفترچه های راهنمای انتخاب رشته نیز علاوه بر اینکه بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد تا 17 مرداد نیز از طریق پست در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.کنکور 88 با رقابت حدود یک میلیون و 300 هزار داوطلب در روزهای 4، 5 و 6 تیر ماه در ایران و 17 کشور خارجی برگزار شد.
*****
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بدلیل پائین آوردن سرعت اینترنت از سوی رژیم در حال زوال، ناگزیر شده ایم هر صفحه را فقط به یک "پست" اختصاص دهیم. برای خواندن مطالب و دیدن تصاویر و ویدئوهای "پست" های قبلی با مراجعه به "بایگانی وبلاگ" در نوار جنبی (سمت راست) پست و روز مورد نظر را انتخاب کرده و بروی آن کلیک کنید
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ