سرود ملی: ای ایران ای مرز پرگهر

نقش دولتمردان و رسانه های آمریکایی در شورش 22 بهمن 1357

۱۳۸۸/۰۴/۲۷

شنبه: 27/4/1388
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
توجه: تقاضا داریم برای باز نشر مطالب انتشار یافته درین "بلاگ" نام و نشانی منبع اصلی را ذکر نمایید.سپاسگزاریم.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
باری دیگر روزتان خوش. مانند همیشه با استراحتی کوتاه و نیم ساعته، آغاز به نگارش "پست" جدید کرده ایم و مانند همیشه می خواهیم تلاش کنیم که از این زمان (00:30 بامداد روز شنبه) تا بیست و چهار ساعت دیگر و آغاز بامدادی دیگر آخرین خبرهای میهن را که بیشتر آنها اخبار تلخ و سرشار از درد و گرفتاری است برایتان گزارش کنیم.
ما خود اقرار داریم که کار ما کامل و خالی از نقص نیست زیرا که علی رغم این که تنی چند از یارانی که با ما مشغول به تدوین و تنظیم این سایت هستند، تحصیل کردگان و فارغ التحصیلان رشته روزنامه نگاری و متخصص در اینگونه امور هستند، اما هیچ یک از ما به معنای واقعی کلام، نه روزنامه نگار یا وبلاگ نویس حرفه ای هستیم و نه گزارشگر و ریپورتر، و ادعایی درین مورد نداریم.
برای داشتن تبحر و ورزیدگی درین زمینه ها باید سالها قلم زد و خبر و گزارش تهییه کرد و بخصوص در دنیای آلوده و سرشار از دروغ و ریای سیاست پخته شد که هیجیک از ما (خوشبختانه یا شوربختانه) نه آنیم و نه این.
گروه کوچک ما، جزیی، قطره ای؛ از یک تشکیلات و سازمانی مخفی و زیرزمینی است. تشکیلات و سازمانی با بیش از سی و چند هزار نفر از دانشگاهیان؛ اعم ازدانشجویان، یا فارغ التحصیلان در مقطع های کارشناسی، کارشناسی ارشد، و یا دارای دکترا در رشته های مختلف، در سراسر ایران پهناور و بزرگ.
هدف از تاسیس این تشکیلات فقط و فقط مبارزه مردانه و رویاروی با رژیم بیداگر و اشغالگر بوده و هست که درین راه طی هفت سال گذشته گاهی موفقیت هائی و زمانی نیز شکست هائی داشته ایم.
یکی از بزرگترین شکست ها و ناکامی هایمان، فیلتر شدن و محو گشتن سایت قبلی ما بود که اینک از دو ماه به اینسو، این وبلاگ را جایگزین آن کرده ایم و دیگر این که، از دست دادن یارانی بسیار گرانقدر و دلاور و سلحشور همچون شیرزنی چون پریسا و یا دیگر یارانی که برای حفظ امنیت خانواده هایشان از آنان نمی توانیم با نام و نشان رسمی و اصلی نام ببریم.
در کنار این تلخی ها و شرنگ ها، موفقیت هائی چشمگیر نیز داشته ایم که کمترین و کوچکترین نمونه اش؛ ترتیب دادن همایش های پرشکوهی است که طی هفته های اخیر(پس از تقلب در انتصابات) شاهد آن بوده اید که بسیاری از این همایش ها به همت یاران ما چه در تهران و چه در شهرستانها به منصه ظهور رسید البته با این دلگرمی و اطمینان که میهن دوستان و وطن پرستان واقعی ما را همراهی کرده و تنهایمان نخواهند گزارد، که پیروی کردند و تنهایمان نگذاشتند.
بنابراین اگر گهگاهی اشتباهات، نقصان و اشکالاتی در این سایت و این وبلاگ مشاهده می کنید، همواره این توضیح ما را در خاطر داشته باشید که برای گام نهادن در دنیای سیاستِ "قلمی"، باید تجربه کافی داشت و بالاتر از آن پررو، وقیح، و دروغ پرداز بود تا بتوان به راه خویش ادامه داد و از کاهی کوهی ساخت، که ما نیستیم و نمی خواهیم باشیم. ما ترجیح میدهیم همین کار ناقص و گهگاهی همراه با اشتباه را دنبال کنیم اما به جرگه حرفه ای ها نپیوندیم و به دروغ پردازی و لافزنی متوسل نشویم.
با این توضیحات، فعلن مشغول به تدوین و نگارش خبرهائی که تا این لحظه (ساعت حدود یک بامداد) از اینجا و آنجا جمع آوری کرده ایم یا در حین نگارش برایمان ارسال میشود، می پردازیم و تا ساعتی دیگر نخستین مطالب را انتشار میدهیم، اگرچه که شاید بیش از 90% بازدید کنندگان و خوانندگان این سایت در داخل خاک میهن اکنون در بسترها غنوده اند تا دیروز (آدینه) پر تنش و متلاتم را به مدد خواب بر خویش هموار سازند. اما آن گروه از بازدید کنندگان و خوانندگان خارج از مرزها، با پوزش از آنان باید بنویسیم که فعلن به همین مقدمه بسنده نمائید تا ما پس از نگارش مطالب و خبرهای جدید، و ویرایش و اصلاح آنها از نظر املائی یا تایپی، دست به انتشار بزنیم.
*****
تصاویر سخن می گویند:
دیروز رژیم ترسان و لرزان و درحال از هم فروپاشی، از تمام امکانات و نیروهای سرکوبگر خویش برای ترساندن ملت همیشه در صحنه و خسته از بیدادگری های این قوم پلید؛ استفاده کرد تا شاید از حضور همه جانبه مردم درین بقول خودشان "مراسم سیاسی و عبادی" جلوگیری نماید و یا لااقل اجازه ندهد که بار دیگر مردم فریادِ "مرگ بر دیکتاتور - مرگ بر خامنه ای - مرگ بر عنتری نژاد" سر دهند اما درین کار ناموفق بود زیرا به گواهی تمامی نشانه ها و اخبار انتشار یافته در دنیای آزاد، شاید بیش از دو میلیون نفر درین همایش عظیم شرکت کردند و فریاد زندند و با اوباشان بدون ترس درگیر شدند.
گروه بسیاری دوباره زخمی و مضروب گشتند، بسیاری از هم میهنان دوباره اسیر و گرفتار و دستگیر شده و به نقاطی نامعلوم انتقال یافتند. اما از پای ننشستند و از مقابل دیو دَد نگریختند تا نشان دهند که نه برای این و آن؛ بلکه برای فروپاشی هرچه سریعتر کاخ سلطه گران و ریاکاران بپا خاسته اند و تا تحقق خواسته هایشان از میدان پای به بیرون نخواهند نهاد.

*****

و این هم دو فیلم دیگراز وقایع دیروز. جالب این است که درنخستین فیلم یکی از مزد بگیران رژیم خودش را پشت بلندگو خفه می کند و فریاد میزند "مرگ بر اسرائیل - مرگ بر آمریکا" اما مردم از ته قلوب خویش فریاد میز نند: "مرگ بر روسیه" و بدین طریق به ریش آلوده به ... ملایان و مزدور آنان می خندند..!

***
*****
قدردانی جبهه مشارکت ایران اسلامی از حضور سبز مردم تهران
متن کامل این بیانیه به نقل از "نوروز" به شرح زیر می باشد:
بسم الله الرحمن الرحيم
نماز جمعة اين هفته تهران با حضور ميليوني مردم تهران شكوهي بيسابقه و تاريخي داشت.
مردمي كه در طول يكماه گذشته مصرانه پيگير خواسته هاي قانوني و بر حق خود بودند و به جاي پاسخ منطقي و مستدل با موج سركوب و سانسور روبرو شده بودند فرصتي يافتند تا در فضاي معنوي نماز جمعه بار ديگر در كمال آرامش و با حضوري چشمگير اعلام كنند تا رسيدن به خواسته هاي خود قدمي به عقب برنخواهند داشت.
آنچه از زبان خطيب محترم جمعه آيت الله هاشمي رفسنجاني جاري شد و راهكارهاي ايشان ميتواند نقطة شروعي باشد كه حاكميت با اجابت آنها گامي به سوي بازسازي اعتماد از دست رفته بردارد.
مردمي كه در جريان انتخابات به جاي صداقت و امانتداري مسئولان با كودتا روبرو شدند اكنون جز آراي خود چيزي طلب نميكنند. مردم انتظاري جز اين ندارند كه مشروعيت دولت برآمده از تقلب در اركان نظام به رسميت شناخته نشود و اجازه داده نشود تا عدم مشروعيت اين دولت به اركان ديگر نظام نيز سرايت كند.
خواستة مردم جز اين نيست كه صدها تن از فرزندان غيور آنها كه تنها به جرم گرم كردن انتخابات اينك در زندان به سر ميبرند بدون قيد و شرط آزاد گردند و به آغوش خانوادههاي خود بازگردند؛ نه آنكه پس از يكماه هنوز بسياري از خانواده ها حتي خبري از سلامتي عزيزان خود نداشته باشند.
خواستة مردم تهران در جمعة كم نظير چيزي جز اين نيست كه فضاي امنيتي - نظامي حاكم بر كشور كه سبب گسترده ترين سانسور بر رسانه ها، وسائل ارتباط جمعي و منع هرگونه اظهار نظر و تجمعي شده است برطرف و فضاي قانوني آرام به جاي آن حاكم شود.
خواسته هاي قانوني مردم جز اين نيست كه قانون شكن هایی كه هميشه موازين شرعي و اخلاقي را زير پا گذاشته اند به قانون تمكين كنند و دست از مقابله با خواست مردم بردارند.
جبهة مشاركت ايران اسلامي با تشكر از تمامي مردمي كه عليرغم تبليغات سوء گسترده و استقرار محيطي امنيتي با حضور گسترده خود بار ديگر پيمان سبز خويش را تجديد كردند بر تعهد استوار خويش در پيمودن اين راه در كنار مردم تأكيد ميكند. ما مطمئن هستيم تا زماني كه اين حداقل خواسته هاي مردم تحقق پيدا نكنند كودتاگران روي آرامش نخواهند ديد و بيش از همه آنها زيانكاران اين عرصه خواهند بود.
جبهه مشاركت ايران اسلامي
*****
میدان زنان: پليس امنيت خانه و دفتر شادي صدر را تفتيش كرد
در پي بازداشت غير قانوني شادي صدر، توسط لباس شخصي ها كه دیروز – 26 تيرماه 1388- در خيابان بلوار كشاورز و در حين حركت وي به سمت محل نماز جمعه رخ داد، همسر وي حسين نيلچيان خبر داد كه چند مامور كه خود را پليس امنيت معرفي كرده اند، ساعتي پس از آن؛ خانه و دفتر كار وي را به دقت تفتيش كرده و اوراق و اسناد و دو كيس كامپيوتر كه متعلق به دختر كوچك او و همسرش بوده است را از خانه خارج كرده اند. اين تفتيش كه ساعت ها به طول انجاميده است در حضور دختر ده ساله شادي صدر بوده و حتي اطاق او را نيز زير و رو كرده اند.

سپس ماموران از نيلچيان خواسته اند كه كليد دفتر صدر را نيز در اختيار آنان بگذارد و پس از اظهار بي اطلاعي وي از محل كليد اعلام كرده اند كه خودشان به دفتروكالت وي رفته و آن را تفتيش خواهند كرد.
نيلچيان پيش از اين خبرداده بود كه شادي ساعتي پس از بازداشت با وي تماس گرفته و "پين كد" موبايلش را( كه در اصل متعلق به همسرش بوده) از او سئوال كرده است.
شادی صدر در مورد محل بازداشت خود گفته است كه نمي تواند بگويد كجاست ولي براي پيگيري پرونده اش بايد به همان مكاني كه در بازداشت قبلي مراجعه مي كرده است برود.
نيلچيان مي گويد منظور شادي دادگاه انقلاب است و حدس مي زند كه وي را به زندان اوين منتقل كرده اند. شادي در پي بي تابي دخترش توانسته است چند لحظه نيز با او صحبت كرده و به او اطمينان بدهد كه حالش خوب است و بزودي باز خواهد گشت.
نيلچيان مي گويد كه شادي صدر دچار بيماري شديد غددي و استخواني بوده و به دليل دردهاي شديدي كه اخيرا داشته دارو مصرف مي كند و در حال درمان است و بنا بوده در هفته آينده تحت عمل جراحي قرار بگيرد. او اضافه مي كند كه قصد دارد فردا به دادگاه انقلاب مراجعه كرده و پرونده او را پي گيري كند.
*****
مطلب زیر توسط یکی از یارانمان از آمریکا برایمان "ایمیل" شده است:
بخشی از گزارش "روز" درباره دیروز
هاشمی کنار جنبش سبز
**
نماز جمعه دیروز تهران در همصدایی هاشمی رفسنجانی،امام جمعه و صدها هزار نماز گزارجنبش سبز،به بلندگویی تبدیل شد که برای اولین بار در 30 سال گذشته،شعارهایش در نقطه مقابل شعارهای رسمی قرار داشت.نماز گزاری این اتفاق را چنین خلاصه کرده است:"هر چه وزیر شعار گفت،ما برعکسش را گفتیم."
چنین بود که وقتی «وزیر شعار» گفت:خونی که در رگ ماست،هدیه به رهبر ماست؛ شمار بی شمار سبزها فریاد زدند:خونی که در رگ ماست،هدیه به«ملت» ماست. همچنین هر چه وی کوشید شعارهای مرگ را به سمت انگلستان وآمریکا ببرد،به نتیجه نرسید و مردم در برابر فریاد زدند:مرگ بر روسیه.
نماز جمعه تاریخی دیروز تهران که حتی به نوشته خبرگزاری مهر، وابسته به جناح راست،«با توجه به سابقه موجود در حافظه تاریخی برگزاری نماز جمعه دانشگاه تهران، یکی از پرشمارترین نمازهای جمعه »بود،به امامت هاشمی رفسنجانی در شرایطی برگزار شد که پیش از آن تریبون های جناح حامی کودتا، وی را از حمایت از جنبش سبز برحذر داشته و حتی او را تهدید کرده بودند. محمود احمدی نژاد،چهره برگزیده کودتا نیز به بهانه تشکیل جلسه هیات دولت به مشهد رفته و در آنجا به معرفی اعضای کابینه خود پرداخته بود.
با این حال،هم هاشمی رفسنجانی به تهدیدات توجه نکرد و هم صدها هزار نماز گزاری که در کنار میرحسین موسوی،مهدی کروبی، فرزندان آیت الله خمینی، و دیگر شخصیت های سرشناس سیاسی و فرهنگی،سجاده های سبز بر زمین پهن کردند و از تریبون رسمی نماز جمعه،فریاد زدند:
"ندای ما نمرده،این دولته که مرده"/"دولت کودتا،استعفا،استعفا"
به گزارش خبرنگاران روز در تهران،این مراسم در شرایط بسیار ویژه ای برگزار شد. از دو روز قبل شایعاتی مبنی بر آماده باش نیروهای نظامی به گوش می رسید؛شایعه ای که دیروز با حضور گسترده نیروهای امنیتی ، انتظامی، لباس شخصی و موتورسواران در خیابان های اطراف تهران و همچنین نقل و انتقال فراوان این نیروها، از ساعت 7 صبح صحت خود را نشان داد.در این ساعت ماموران ضد شورش نیروی انتظامی با لباس های ضد ضربه مشکی رنگ، همراه با سپر، باتوم و کلاه کاسکت در طول مسیر میدان آزادی ـ میدان فردوسی مستقر شدند. تعداد زیادی از این ماموران در چهار راه ها و میدان های منتهی به دانشگاه تهران، و تعداد زیاد تری هم در یگان بسیج مقداد در خیابان آزادی،کلانتری108 نواب، فرماندهی راهنمایی رانندگی تهران در ابتدای خیابان رودکی، تقاطع آزادی بهبودی،اطراف میدان انقلاب، چهار راه ولی عصر و میدان فردوسی مستقر شده بودند.
اولین گروه ضد شورش حدود ساعت 8 وارد مرکز اصلی استقرار این گروه، در ساختمان راهنمایی و رانندگی شد.پس از آن به مرور اعضای بسیج در محل های خود مستقر شدند. در این ساعت صبح تعداد ماموران نیروی انتظامی با لباس فرم، بسیجیان با لباس شخصی و یا با جلیقه پلنگی در چهار راه ها از تعداد مردم عادی بسیار بیشتر بود.

داربست دور محل نماز جمعه
از سوی دیگرمسئولین برگزاری نماز جمعه،در اطراف در اصلی دانشگاه تهران، محل برگزاری نماز، بر خلاف جمعه های قبل با پارچه برزنتی و داربست دیوار و دالان کشیده و به کلی عبور و مرور از پیاده روی شمال این خیابان را ممنوع کرده بودند.در همین حال،افرادی که کارت مخصوصی به همراه داشتند از ساعت هفت و نیم صبح وارد دالان برزنتی می شدند و پس از دریافت پوستر آیت الله خامنه ای و یا پلاکاردی در حمایت ازوی یا دولت کودتا، وارد محوطه اصلی برگزاری نماز جمعه ـ مقابل تریبون ـ می شدند. این در حالی بود که شایع بودبه اعضای سپاه محمد رسول الله دستور داده شده است با لباس شخصی در محوطه اصلی نماز جمعه مستقر شوند. این استقرار هم تنها با ارائه یک کارت شناسایی میسر بود، در غیر این صورت به هیچ فردی اجازه ورود به محوطه داده نمی شد.
همزمان اتوبوس و مینی بوس های متعددی هم بطور زنجیره ای سربازانی را با لباس نیروی زمینی و هوایی ارتش و همچنین سپاه وارد محوطه دانشگاه می کردند. چنین بود که بسیاری از مردمی که هر هفته بطور رایگان از رباط کریم، اسلامشهر،کرج و غیره به نماز جمعه آورده می شوند، از ورود به محوطه اصلی بازماندند و در کنار صدها هزار نفری که یا مچ بند سبز داشتند،یا سربند و یا سجاده سبز، در خیابان های اطراف دانشگاه نماز گزاردند.

سبزها چگونه آمدند؟
مردم تهران دیروز صبح که از خواب برخاستند،پیش از برداشتن سجاده های سبزخود،متوجه شدند که موبایل هایشان قطع شده است.آنهایی هم که از فاصله های دورتری می آمدند،وقتی به تقاطع بهبودی و آزادی تا میدان فردوسی،هفت تیر و میدان حسن آباد رسیدند،موبایل هایشان دیگر کار نمی کرد.با این حال آنها نه با اتوبوس های نظامی و یا وسایل حمل و نقل دولتی،که یا با پای پیاده یا با وسایل شخصی به سمت دانشگاه تهران،روانه شدند.
اما دومین تصویری که دیروز باز در ذهن مردم تهران ثبت شد،لشگرکشی نیروهای کودتا بود. حضور ماموران ضد شورش و بسیج، بین میدان انقلاب تا چهار راه ولی عصر از همیشه پررنگ تر بود. این ماموران همچنین در خیابان های قدس،جمهوری،کارگر،فاطمی،وصال شیرازی،16 آذر،بلوار کشاورز و ... هم حضوری پراکنده داشتند تا با هر گونه تجمع و شعاری برخورد کنند.بیشتر این مامورین جلیقه هایی پوشیده بودند که پشت آن عبارت"رزمی کاران ذوالفقار" و یا" ناحیه بسیج 303 مالک اشتر" به چشم می خورد.
خیابان ها هم از سمت غرب در میدان انقلاب و از شرق در میدان فردوسی مسدود شده بود و بسیجی ها به وسیله اتوبوس های شرکت واحد خیابان ها را بسته و از هرگونه عبور و مروری، حتی به صورت پیاده جلوگیری می کردند.
با این حال مردم همچنان پیش می رفتند تا تعداد آنان به حدی رسید که نیروهای امنیتی و بسیج توان جلوگیری از حرکت آنان به سمت دانشگاه تهران را از دست دادند.
به این ترتیب حجت السلام تقوی که آمده بود تا به عنوان سخنران پیش از خطبه ها،هاشمی رفسنجانی را ازحمایت از«یک جناح خاص»و«تصفیه حساب سیاسی»باز دارد،در شرایطی سخنان خود را به پایان رساند که کسی به وی گوش نمی کرد و همگی انتظار اکبر هاشمی رفسنجانی را می کشیدند.

سخنان هاشمی رفسنجانی
هاشمی رفسنجانی در حالی سخنان خود را آغاز کرد که نماز گزاران یکصدا، هم می گفتند«هاشمی، هاشمی حمایتت می کنیم» و هم فریاد می زدند:"هاشمی، هاشمی، حرف نزنی خائنی".
حجت السلام هاشمی رفسنجانی که قبل از حضور بر سکوی امامت جمعه ،در طول راه نیز در برابر فریادهایی مشابه،تنها به لبخند و تکان دادن دست اکتفا کرده بود،در حالیکه فرزندش،مهدی هاشمی او را همراهی می کرد،پشت تریبون قرار گرفت.
آن هم در حالیکه همزمان ماموران امنیتی با هجوم به صفوف مردمی که در اطراف حصارهای نرده ای دانشگاه تهران شعار می دادند،می کوشیدند آنان را متفرق کنند؛هر چند بدون موفقیت.
**
توجه: از آنجائی که ما مشروح سخنان هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه را در "پست" دیروز نقل کرده ایم، از تکرار آن در "پست" امروز خودداری می کنیم.
*****
خشم مردم نسبت به یکی دیگر از متقلبین گروه کودتا
*****
روایت زنی در میان جمعیت امروز
تغییر برای برابری
- نماز جمعه امروز هم عجب نمازي بود، نه نماز خوني بود ونه نمازگزاري. از ميدان ولي عصر تا انتهاي پارك وي تمام خيابان هاي شمالي جنوبي تا دانشگاه مملو از جمعيت بودو عده اي حتي آن قدرزودتر رفته بودند كه تمام جاهاي خنك وسايه زيرا نداز انداخته و با خيال راحت نشسته بودند... عده زيادي هم سبز بسته بودند.
در بين سخنراني رفسنجاني و حرف هاي او، مردم در مورد بي طرف نبودن شوراي نگهبان شعار ميدادند و دست مي زدند
اما وقتي صحبت هايش تمام شد، برخی مردمي كه در كنار ما بودند به هم مي گفتند به او امیدی نيست، زناني با صداي بلند مي گفتند: بايد اميدمان به خودمان ومردم باشد نه به هيچ كس. برخی هم تاییدش می کردند.
مردمي كه در ضلع شمالي انقلاب در بلوار كشاورز بودند به طرف خيابان حجاب رفتند. جالب است بدانيد كه در ضلع جنوبي پارك لاله صدها نيروهاي يگان ويژه ايستاده بودند و به مردم نگاه مي كردند و چند نفر هم كه به مردم زل زده بودند صورتشان رابا نقاب پوشانده بودند. مردم به هم مي گفتند اين هاآدم كش هستند، شكنجه گرند.
مردم در خيابان حجاب شعار مي دادند: مرگ بر روسيه؛ مرگ بر چين؛ يا حسين ميرحسين، اله اكبر، ... نيروهاي يگان ويژه فقط مردم را نگاه مي كردند. ولي پنجاه نفري از زنان چادري كه پليس بودند در مدرسه اي كه از لاي ميله هايش من ديدم آماده ايستاده بودند كه اگر دستوري امد به مردم حمله كنندمردم تا به انتهاي خيابان رسيدند و هيچ خبري نبود.
اما عده اي به فاطمي كه رسيدند به طرف اميرآباد رفتند، عده اي هم به طرف ولي عصر وگازاشك آور حمله و باتوم شروع شد:
هزاران نيروي باتوم به دست ولباس شخصي پشت موتورهاي قرمزشان به طرف تظاهرات رفتندودرگيري و گازاشك اور شروع شد كه حتي باد بوي آنرا تا نماز جمعه و خيابان هاي اطراف برد. ولي صحنه اي كه من به چشم ديدم خيلي جالب بود. عده اي زنان چادري كه همه مومن بودند ولي ميگفتند دلمان نميخواست در نماز جمعه شركت كنيم جلوي پاركينگ لاله روبروي درب شمالي پارك لاله ايستاده بودند وشعارميدادند مثل اله اكبر و ياحسين مير حسين و مرگ بر روسيه وچين... اين ها سي يا چهل نفر بابچه هايشان بودندكه مردهايشان در پاركينگ به دنبال ماشين هايشان رفته بودند كه يكهو نيروهاي يگان ويژه و لباس شخصي ها ريختند و آن هاباور نمي كردند كه آن ها را بزنند. آنها پياده شدند و با باتوم به دنبال زنان چادري و عده اي از مردها مذهبي كه بچه بغل شان بود حمله كردند و نمي دانيد چه قدر آن ها را زدند وجيغ زن ها شروع شدو حتي چندين گاز اشك آور به طرف آن ها و حتي پارك لاله پرتاب كردند و حتي دو عدد هم به داخل پاركينگ پرتاب كردند كه خانم ها به داخل پاركينگ آمدند درها بسته شد و نميدانيد كه چه غوغايي شد...
من با بعضي از آن ها صحبت كردم. اولين بارشان بود كه به خيابان مي آمدند و گاز اشك آور را لمس كردند. واين خانواده هاي مذهبي اولين تجربه درگيري شان با حكومت بو د.
*****
آی تف به ریشت حسین بازجوی بی شرف
کيهان: 5-6 هزار آشوبگر در نماز دشمن شکن جمعه...!!
روز گذشته و در حالی که نمازجمعه با حضور خيل انبوه مردم مومن تهران در حال برگزاری بود، جمعيتی حدود ۵-۴ هزار نفر برخی خيابان های اطراف دانشگاه تهران را ناآرام کردند.مشاهدات خبرنگاران کيهان و گزارش های نهادهای مسئول حاکی است نمازجمعه ديروز تهران مانند تمامی هفته های ديگر در سال های گذشته با حضور جمعی از مردم تهران برگزار شد و در حالی که برخی از نزديکان محمد خاتمی، ميرحسين موسوی و هاشمی رفسنجانی از يک هفته قبل تلاش فراوانی برای بسيج نيرو و قشون کشی با هدف پررونق جلوه دادن آن به عمل آورده بودند، عملاً جمعيت شرکت کنندگان تغيير محسوسی نسبت به روال معمول نمازهای جمعه نداشت. بر مبنای گزارش های موجود صف های نماز حتی به بلوار کشاورز و ميدان فلسطين- يعنی محدوده هميشگی نماز- هم نرسيد و عمده کسانی که به صورت سازماندهی شده و با پوشش های خاص به خيابان های اطراف دانشگاه تهران آمده بودند، اساساً نماز نخواندند. عده معدودی از اين افراد هم که به اقامه نماز پرداختند هيچ کدام از اصول نمازجماعت در مورد شکل تنظيم صفوف را مراعات نکردند و برخی از آنها حتی زحمت بيرون آوردن کفش هايشان را هم به خود ندادند!

اين عده که مدتی است به رغم تمام تلاش های داخلی و خارجی تعداد آنها از ۶-۵ هزار نفر فراتر نمی رود، بدون پيوستن به صفوف نمازگزاران و با تجمع در پياده روها و خيابان های اطراف به سر دادن شعارهای ضدانقلابی و تاييد سخنان هاشمی رفسنجانی می پرداختند.اظهارات هاشمی عليه دولت، شورای نگهبان و انتخابات و دفاع او از آشوب طلبان با استقبال اين عده مواجه شد و بنابر برخی گزارش ها تعدادی از نزديکان هاشمی نيز دائماً به آنها مراجعه و تحرکاتشان را رصد می کردند که با تذکر شديد مسئولان امنيتی مواجه شدند.اين گزارش ها نشان می دهد خيل جوانان مومن تهران در مقابل تمامی اين حرمت شکنی ها که به رغم تذکرات پی در پی مسئولان و سخنان حجت الاسلام تقوی و بدون کوچکترين منعی از جانب هاشمی انجام شد، متانت و آرامش خود را حفظ کردند و هيچ تعرضی به چهره های اصلاح طلب حاضر در نماز که عملاً در هفته های گذشته فرماندهی آشوب را به عهده داشته اند صورت نگرفت.پس از پايان نماز هواداران موسوی که در اثر سخنان هاشمی تحريک شده بودند در برخی خيابان های اطراف دانشگاه اقدام به روشن کردن آتش و سر دادن شعارهايی عليه نظام و دولت پرداختند. آشوب طلبی اين عده البته بيش از چند دقيقه دوام نياورد با پايان نماز و خروج نمازگزاران از مصلای دانشگاه تهران و همچنين تدبير نيروی انتظامی تجمع کنندگان حامی موسوی و هاشمی به سرعت متفرق شدند. بخشی از اين عده با اتمام نماز و خلوت شدن اطراف دانشگاه قصد راهپيمايی به سمت ميدان آزادی را داشتند که پس از طی چند صدمتر مسافت و در خيابان آزادی تعدادشان به کمتر از ۵۰ نفر رسيد و خود به خود متفرق شدند.
ویدئوی زیر پاسخی به یاوه گوئی های "حسین بازجوی" بی شرافت و بیغیرت در مورد غلط های زیادیش می باشد که نوشته: معترضین روز قبل 5-6 هزار بودند. این فیلم یکی از گروه های راهپیمایان در پایان نماز جمعه دیروز را نشان میدهد؛ و ده ها راهپیمائی در ده ها نقطه تهران انجام شد که ویدئوها و فیلم های آن از طریق یوتیوب در معرض دید ایرانیان و جهان قرار گرفته است.
*****
رسانه‌ی ضد ملی همه چیز را برعکس نشان داد
صدا و سیما و رسانه‌های جناح دولتی سرگیجه گرفته‌اند

دیروز و دیشب صدا و سیما در بخش‌های مختلف خبری، خبرهای مختلفی را درباره نماز جمعه پخش کرد. خبرهای متناقضی که نشانه‌ی سردرگمی رسانه‌های حامی احمدی‌نژاد است: از نماز جمعه وحدت‌بخش و حضور پرتعداد طرفداران انقلاب از طیف‌های مختلف، تا حضور کسانی که معلوم بود برای نماز نیامده‌اند، یا اینکه شعارهایی در حمایت از انقلاب و رهبری داده شد و نیز اینکه: «حامیان یک گروه سیاسی کاری کردند که باعث مقابله نیروهای انتظامی شدند!»
پارلمان نیوز در این باره نوشت: رسانه «سابقا ملی» در بخش خبری 21 دیشب به صورت ظرافتمندانه‌ای هر آن‌چه که ظهر دیروز در نماز جمعه تهران بیان شده بود و اتفاق افتاده بود را «بر عکس» نشان داد. در حالی‌که نماز جمعه دیروز تهران با اولین نماز جمعه تهران مقایسه می‌شود و مردم به صورت میلیونی در آن حضور یافتند، صدا و سیما بر روش صد در صد اشتباه، تفرقه‌افکن و انحرافی خود در پوشش این واقعه اصرار کرد.
صدا و سیما در بخش خبری 21 دیشب خود با حذف تمامی انتقادات هاشمی رفسنجانی نسبت به عملکرد برخی دستگاه‌ها و از جمله صدا و سیما و نیز سانسور پیشنهادات رئیس مجلس خبرگان رهبری برای برگرداندن آرامش به کشور، تنها آن چیزی که باب میل خود بود را منعکس کرد. اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد و رسانه «سابقا ملی» در گزارشی به اصطلاح حاشیه‌ای با نشان دادن چند نفر از جوانان امروزی و نیز معترضان که به گفته شاهدان عینی در اکثریت به سر می‌بردند آن‌ها را در اقلیت محض و عده‌ای آشوب طلب و ساختار شکن معرفی کرد که آمده بودند تا با اهداف سیاسی خاص وحدت را در نماز جمعه خدشه‌دار کنند و با نیروهای امنیتی درگیر شوند.
دوربین‌های سیما با زوم کردن بر روی حامیان میرحسین موسوی که به دلیل محدودیت‌های شدیدی که دیروز در نماز جمعه تهران اعمال شد نتواسنتد به داخل دانشگاه تهران بیایند و پخش مکرر تاکید آیت الله هاشمی رفسنجانی بر رعایت قانون که مخاطب آن نه مردم بلکه دستگاه‌های قانون‌شکن بودند حامیان میرحسین موسوی و مهدی کروبی را قانون شکن و ضد قانون معرفی کرد. به نظر می‌رسد پافشاری صدا و سیما بر سیاست‌های غیر حرفه‌ای و «ضد اخلاقی» خود امنیت ملی و وحدت ملی کشور را به شدت خدشه‌دار کرده و ضربات جبران ناپذیری را به اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد می‌کند.
سایت آینده نیز در این باره نوشت: رسانه‌هاي حامي دولت به وي‍ژه خبرگزاري فارس و رجانيوز كه از استقبال بي‌سابقه از نماز جمعه تهران غافلگير شدند، با كلافگي اقدام به انتشار اخباري كردند كه حاكي از خلوت بودن نماز جمعه تهران واكثريت حاميان دولت در مراسم دیروز بود. اين در حالي است كه رسانه‌هاي مستقل داخلي و خارجي نماز جمعه دیروز تهران را با ازدحامي بي سابقه توصيف كرده اند.
این سایت همچنین افزود: انتشار تصاوير هوايي از نماز جمعه دیروز تهران توسط صدا و سيما و مقايسه آن با ساير نماز جمعه‌هاي قبلي براحتي مي‌تواند استقبال از نماز جمعه امروز تهران را نشان دهد.
خبرگزاری فارس نیز نوشته است: تعداد شركت كنندگان نماز جمعه اين هفته تهران علي‌رغم دعوت سايت‌هاي حامي ميرحسين موسوي در داخل و خارج كشور و حتي آموزش اقامه نماز، در حد نماز جمعه‌هاي معمولي بود .
رجانيوز هم ادعا کرد: شاهدان عینی نمازجمعه تأکید می‌کنند بیش از 70 درصد از جمعیت حضور یافته را نمازگزاران انقلابی به‌منظور خنثی کردن تحرکات تفرقه‌افکنانه تشکیل می‌دادند.
البته خبرگزاري فارس در مطلب ديگري با فراموش كردن ادعاي قبلي خود نوشته است اين نماز جمعه در حد نماز جمعه‌هاي ماه رمضان(كه چند برابر نماز جمعه‌هاي معمولي هستند) بوده است.
فارس همچنین در خبر دیگری تعداد راهپیمایان بعد از نماز جمعه را 700 نفر ذکر کرده، اما در جای دیگری از شعار گسترده طرفداران موسوی به نفع هاشمی خبر داده است؛ شعاری که حتی در صحنه‌های پخش شده از اخبار تلویزون به طور آشکار قابل شنیدن بود.
*****
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
اسامی عده ای از بازداشت شدگان دیروز
بنابه گزارشات رسیده از دادگاه انقلاب ،زندان اوین ،کلانتی 148 و آگاهی شاپور تعداد زیادی از خانواده ها از صبح امروز درمقابل مراکز فوق تجمع کردند و خواستار اطلاع یافتن و آزادی فرزندان خود شدند.
در یورشهای وحشیانه به مردم بی دفاع روز جمعه 26 تیر ماه که باعث زخمی شدن و دستگیری انبوهی از مردم شد. یورشهای وحشیانۀ دیروز گارد ویژه، سپاه پاسداران، بسیج و لباس شخصیها که تحت امر علی خامنه ای ولی فقیه رژیم عمل می کنند بیشتر بر روی زنان و دختران متمرکز بود . آنها هنگام ضرب وشتم با باتوم و سایر وسائل سر و صورت خانم ها را هدف قرار می دادند که منجر به شکستگی سر بینی و شکاف بر داشتن چهره می شد.مراکز درمانی بدلیل مسقر شدن نیروهای اطلاعاتی برای مجروحین نا امن می باشدو مجروحین از مراجعه به آنها خوداری می کنند.همچنین در اعتراضات روز گذشته تعداد زیادی دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل شدند و تعدادی از آنها به کلانتری 148 منتقل شدندکه توانسته اند تماس کوتاهی با خانواده های خود داشته باشند . امروز 27 تیرماه با توجه به اينكه شنبه و اولين روز كاري هفته بود و ديروز جمعه 26 تير ماه تعدادي ديگر بازداشت شده بودند جمعيت خانواده هايي كه براي پيگيري وضعيت عزيزانشان به داداگاه انقلاب ، آگاهي شاپور و كلانتري 148 و زندان اوين مراجعه كرده بودند به مراتب خيلي بيشتر از روزهاي قبل بود. در مقابل آگاهي شاپور حدود 40 نفر از خانواده ها تجمع كرده بودند اما هيچ كس جوابگو نبود و آنها را به دادگاه انقلاب و زندان اوين پاس مي دادند در كلانتري 148 با لحن بسيار تندي به خانواده هايي كه مراجعه مي كردند مي گفتند فرزند شما اينجا نيست برويد جاي ديگر دنبال آنها بگرديد.در داخل و بيرون دادگاه انقلاب بيش از200نفر از خانواده ها حضور داشتند عده اي در داخل وتعدادي در بيرون به انتظار اعلام اسامي بازداشت شده ها بودند. هنوز اسامي تعدادي از بازداشت شده هاي 18 تير مورد تاييد دادگاه انقلاب قرار نگرفته است و همچنان خانواده ها در بلاتكليفي بسر مي برند .اگرچه اسامي كساني هم كه مورد تاييد قرار مي گيرد در زير ليست اعلام اسامي عنوان مي شود كه پرونده در دست بررسي است 15 روز ديگر مراجعه كنيد. اما خيلي از خانواده ها نيز به تاييد اسامي اعتماد ندارند و دائم سهراب اعرابي را مثال مي زنند هنوز اسامي دستگير شده هاي روز جمعه 26 تير ماه مورد تاييد دادگاه انقلاب قرار نگرفته است .از هر خانواده اي هر روز از ساعت 8 صبح تا 15 بعد از ظهر يك نفر به دادگاه انقلاب و يك نفر به زندان اوين مراجعه مي كند تا شايد خبري از وضعيت عزيزان خود بگيرند. در دادگاه انقلاب به خانواده ها گفته مي شود برويد سند و يا فيش حقوقي براي كفالت آماده كنيد .تعدادي از خانواده ها با زحمت و به اميد اينكه هر چه زودتر فرزند و يا همسرشان آزاد مي شود سند و يا فيش حقوقي را تهيه مي كنند اما هنگام مراجعه به آنها گفته مي شود چه كسي به شما گفته سند بياوريد پرونده هنوز تكميل نشده برويد ما به شما خبر خواهيم داد كه اكثر خانواده ها با داد و فرياد و گفتن اينكه چرا به ما دروغ مي گوييد شما مسلمان نيستيد اگر يك ذره انسانيت داشتيد با ما اين گونه رفتار نمي كرديد..در مقابل زندان اوين هم از اين شيوه براي به بازي گرفتن خانواده ها استفاده مي كنند. امروز در مقابل زندان اوين بيش از 100 نفر از خانواده ها كه اكثرا مادران بودند تجمع كردند و خواهان آزادي و حتي ملاقات عزيزانشان بودند.خانواده ها همچنان نگران وضعيت سلامتي فرزندان خود هستند به خصوص آنهايي كه تاكنون هيچ خبري از وضعيت فرزند خود ندارند. كه اين نگراني روز به روز افزايش مي يابد.در مقابل دادگاه انقلاب 2 اتومبيل نيروي انتظامي و 4 موتور سوار وتعدادي لباس شخصي در بيرون و داخل دادگاه وضعيت را كنترل مي كردند در مقابل زندان اوين نيز 1 ماشين نيروي انتظامي خانواده ها را زیر نظر داشت.
اسامي تعدادي از بازداشت شدگان 26 تیرماه و روزهای اخیر برای ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد.
1- سعيد جهانشير 27 ساله ليسانس علوم اجتماعي به كلانتري 148 انقلاب منتقل شده اما جوابي از طرف مسوولان كلانتري به خانواده وي داده نشد.و خانواده وي به ناچار به دادگاه انقلاب مراجعه كردند2- حميد قرباني 25 ساله ليسانس پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شدهكوروش خراساني 23 ساله پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده3- علي آقايي 21 ساله ديپلم شغل آزاد جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص4- نازنين اكبر پور 24 ساله فوق ديپلم كامپيوتر جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و به كلانتري 148 منتقل اما اكنون مكان نگهداري وي نامشخص5- محمد علي عاشوري 25 ساله فوق ديپلم پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده6- بهداد كياني 29 ساله ديپلم شغل آزاد جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص 7- معين شمس الديني 20 ساله دانشجوي رياضي جمعه 26 تير در خيابان فلسطين بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص 8- روح الله باقري 36 ساله ليسانس حسابداري پنجشنبه 18 تير بازداشت و به اوين منتقل شده9- محسن محمدي 19 ساله ديپلم جمعه 26 تير در ضلع جنوبي دانشگاه تهران بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص 10- مرتضي ايلاتي 31 ساله زير ديپلم شغل آزاد جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص 11- قاسم ملكي27 ساله پنجشنبه 18 تير بازداشت و به اوين منتقل شده12- نويد ابراهيم پور 26 ساله ليسانس زبان خارجه پنجشنبه 18 تير بازداشت و به اوين منتقل شده13-- ناصر تقوي 23 ساله ديپلم شغل آزاد پنجشنبه 18 تير بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص 14- طاهره بيات 34 ساله متاهل ديپلم پنجشنبه 18 تير در امير آباد بازداشت و به اوين منتقل شده15- آذر ناييني 25 ساله فوق ديپلم صنايع دستي پنجشنبه 18 تير بازداشت و به اوين منتقل شده16- سميرا بهمني 22 ساله ديپلم پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده17- سينا قائني فراهاني 28 ساله ديپلم حسابداري و كارمند چهارشنبه 3 تير بازداشت و به اوين منتقل شده18- علي موسوي 31 ساله ديپلم جوشكاري دوشنبه 1 تير در صادقيه بازداشت و به اوين منتقل شده19- حسام شمس26 ساله دانشجوي نقشه برداري جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص 20- كسري حاجيان 25 ساله ليسانس عمران پنجشنبه 18 تير در فروردين ( انقلاب ) بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص21- امين شاهمحمدي 28 ساله فوق ديپلم پنجشنبه 18 تير در امير آباد بازداشت و به اوين منتقل شده22- رضا هاشمي يزدي 27 ساله ليسانس مديريت چهارشنبه 27 خرداد در هفت تير بازداشت و به اوين منتقل شده23- محمد رضا ناصرخاني 32 ساله كارمند پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده24- مهران سبحاني 24 ساله فوق ديپلم صنايع جمعه 26 تير در مطهري بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص 25- محسن قره قلعه 22 ساله دانشجوي جامعه شناسي شنبه 30 خرداد در آزادي بازداشت و به اوين منتقل شده26- محمد صادق تيموري31 ساله ديپلم رياضي شغل آزاد شنبه 30 خرداد در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده27- عرفان آهنگر 26 ساله مهندس عمران شنبه 30 خرداد در آزادي بازداشت و به اوين منتقل شده28- محمد جلالي 30 ساله ديپلم چهارشنبه 3 تير در نواب بازداشت و به اوين منتقل شده29- مزدك منصوري 23 ساله دانشجوي حقوق پنجشنبه 18 تير در امير آباد بازداشت و به اوين منتقل شده30- وحيد پور معصومي 28 ساله ليسانس پنجشنبه 18 تير در كارگر بازداشت و به اوين منتقل شده31- علي اكبر كشاورز نجف آبادي 29 ساله شغل آزاد شنبه 30 خرداد در خيابان بوستان بازداشت و به اوين منتقل شده32- محمد سعيد دال كوهي 20 ساله ديپلم پنجشنبه 18 تير در خيابان كارگر بازداشت و به اوين منتقل شده33- مهرداد كفاش زاده 31 ساله فوق ديپلم پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص 34- عليرضا كلانتري 25 ساله جمعه 26 تير در بلوار كشاورز بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص35- امير محرمي 33 ساله ديپلم شغل آزاد پنجشنبه 18 تير بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص 36- پويا بيك زاده 23 ساله دانشجو پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده.
گزارشهایی حاکی از آن است که بازداشت شدگان در مرحلۀ اول به کهریزک معروف به اردوگاه مرگ ،آگاهی شاپور،کلانتری 148 ، ستاد پیگیری وزارت اطلاعات و بازداشتگاه لشکر ثارالله سپاه پاسداران منتقل می شوند. در آنجا دستگیر شدگان زیر شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی قرار می گیرند.تا به حال گزارشهای متعددی از مرگ زیر شکنجۀ بازداشت شدگان در کهریزک،کلانتری 148 و بازداشتگاه ثارالله سپاه رسیده است.جان دستگیرشدگان در این مراکز در معرض خطر جدی است. مسئولیت جان بازداشت شدگان به عهدۀ ولی فقیه رژیم علی خامنه ای است، بعنوان کسی که دستور سرکوب خونین و شکنجۀ مردم ایران را صادر کرده است، می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به تهدیدات جدی که جان بازداشت شدگان در مراکز فوق الذکر هشدار می دهد. و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ، علیرغم گذشت چند هفته از سرکوب خونین مردم ایران که همچنان ادامه دارد ،خواستار پایان دادن به سکوت خود هستند و برای نجات جان دستگیر شدگان اقدامات عاجل را بکار ببرند .
*****
داریوش قنبری سخنگوی فراکسییون اقلیت اعلام کرد:
طرح عدم کفایت احمدی‌نژاد، یکی از راهکار‌های پیش روی مجلس
داریوش قنبری، سخنگوی فراکسیون خط امام مجلس با انتقاد از انتخاب مشایی به عنوان معاون اول رییس جمهور آن را اعلام جنگ احمدی نژاد به مجلس توصیف و تصریح کرد: «استیضاح احمدی‌نژاد و تهیه طرح عدم کفایت او از راه‌کارهای پیش‌روی نمایندگان است.»
این عضو فراکسیون خط امام مجلس در این زمینه اظهار داشت:«نمایندگان مستقل، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان همگی از منتقدان رفتارها عملکرد و اقدامات مشایی بودند و همواره در طول چهار سال گذشته، خواهان برکناری و اخراج او از کابینه از سوی احمدی‌نژاد بودند، اما اکنون شاهد هستیم ایشان با دهن کجی به مجلس، مشایی را معاون اول خود معرفی می‌کند.» قنبری همچنین در انتقاد به عدم تغییر در مواضع احمدی‌نژاد اظهار داشت: «هیچ تغییر و تحولی در افکار و اندیشه احمدی‌نژاد رخ نداده و او همچنان به دنبال کابینه فامیل‌سالاری به جای کابینه شایسته‌سالار است.»
سخنگوی فراکسیون خط امام مجلس تصریح کرد:«مجلس باید از همین ابتدا در برابر احمدی‌نژاد بایستد و اجازه ندهد که شان قوه اجراییه کشور با انتخاب چنین افرادی پایین بیاید و امکانات کشور به دلیل سوء مدیریت‌ها هدر برود.». نماینده مردم ایلام همچنین گفت:«دولت نباید مانند مهاجمانی که کشور را غصب کرده با بیت‌المال و اموال عمومی برخورد کند.» قنبری همچنین افزود: «سئوال و استیضاح رییس جمهور از حقوق نمایندگان است و آنها هم اکنون می‌توانند به دلیل انتخاب مشایی، معاونین، مسایل مربوط به اداره کشور و حوادث جاری، طرح استیضاح و یا طبق قانون عدم کفایت را مطرح کنند.»
قنبری در پایان سخنان خود تصریح کرد:«در حال حاضر دولت اقتدار لازم را ندارد که بخواهد از موضع بالا با مجلس برخورد کند؛ مجلس از همین ابتدا باید با قدرت جلوی خیلی از کارها را بگیرد تا دولتی مبتنی بر نظام پارلمانی شکل بگیرد نه اینکه دولت به مجلس زور بگوید.»
*****
انتقاد مطبوعات از رئیس کودتاگران
معرفی مشایی به عنوان معاون اول رئیس دولت که احمدی‌نژاد پنجشنبه شب خبر آن را در مشهد اعلام کرده بود، امروز شنبه واکنش تند مطبوعات هر دو جناح سیاسی کشور را در پی داشت. به طوری که علاوه بر روزنامه‌های اصلاح طلب نظیر سرمایه، اعتماد و اعتماد ملی، روزنامه‌های اصولگرایی همچون جمهوری اسلامی، خراسان و حتی متحد سرسخت رسانه‌ای احمدی‌نژاد یعنی کیهان نیز علیه این تصمیم، موضع‌گیری کردند.
روزنامه جمهوری اسلامی در ستون «جهت اطلاع» در این باره نوشت:
انتصاب اسفنديار رحيم مشائي به عنوان معاون اول رئيس جمهور با واكنش محافل سياسي مواجه شد و صاحبنظران اين اقدام را نوعي دهن كجي به بزرگاني دانستند كه خواستار بركناري اين شخص از رياست سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري شده بودند. مشائي طي چهار سال گذشته بارها سخناني برخلاف مباني اسلام گفت و صهيونيست هاي اشغالگر فلسطين را تحت عنوان « مردم اسرائيل » دوست مردم ايران دانست . وي در آخرين اقدام خود تلاش كرد سازمان حج و زيارت را هم به سازمان گردشگري ملحق كند كه با مخالفت صريح رهبر معظم انقلاب ناكام ماند.
روزنامه خراسان نیز از زبان رضا اکرمی نماینده اصولگرای تهران نوشت:
ایشان به عنوان رئیس جمهور آتی باید منتظر مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری و تحلیف در مجلس می ماندند و پس از آن اقدام به انتخاب معاونین خود می کردند... یا ما در تشخیص صلاحیت رحیم مشایی اشتباه می کنیم، یا این اشتباه متوجه گروه مشاوران رئیس جمهوری است و یا این که رئیس جمهور نسبت به انتقادات بسیاری که به اظهارات و عملکرد مشایی صورت گرفته است، بی تفاوت اند و آن ها را باور ندارند.
روزنامه کیهان نیز در این باره نوشت:
پرسروصداترین تغییری که تاکنون در کابینه دهم رخ داده، معاون اولی رحیم مشایی است؛ کسی که در دولت نهم با اظهارات نسنجیده و نابخردانه خویش بارها موجبات ناخرسندی دلسوزان انقلاب را فراهم کرد. بسیاری از اصولگرایان انتظار داشتند رئیس جمهور به دلیل رفتار و گفتار انتقادآمیز مشایی او را از کابینه دهم حذف نماید اما اینگونه نشد. او اکنون فرد دوم کابینه است. این انتصاب بی تردید با مخالفت وسیع نیروهای انقلابی و اصولگرا و انبوه حامیان دکتراحمدی نژاد مواجه خواهد شد.
در مقابل، مطبوعات اصلاح طلب نیز علیه تصمیم احمدی نژاد برای انتخاب مشایی به عنوان معاون اول موضع‌گیری کردند و این انتخاب را مسبب خشم علما و مراجع ارزیابی کردند.
روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت:
انتصابي که بيش از همه توجه محافل سياسي و رسانه يي را به خود جلب کرد حکم معاون اولي براي چهره جنجالي دولت نهم يعني اسفنديار رحيم مشايي معاون احمدي نژاد و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بود؛ چهره يي که بعد از رئيس دولت با گفته ها و تصميماتش با حاشيه هاي فراواني همراه بود تا جايي که دو غائله وي با نامه مسوولان ارشد نظام فيصله داده شد. اگرچه موضوعاتي از قبيل حضور در مراسم اجراي رقص در ترکيه، وعده ساخت هتل هاي پنج ستاره «به اندازه يي که نتوان آنها را شمرد»، مصاحبه با يک روزنامه خارجي و آزاد دانستن حجاب در ايران، حمل قرآن با حرکات موزون محلي در يکي از همايش هاي سازمان ميراث فرهنگي براي دولت احمدي نژاد دردسرساز شد اما ابراز دوستي او به مردم اسرائيل و الحاق سازمان حج و زيارت به مجموعه تحت مديريتش از جمله مواضع و تصميم گيري هايي بود که از سويي به خاطر بالا گرفتن حواشي و اعتراض ها به دخالت مستقيم مسوولان ارشد نظام انجاميد و از سوي ديگر جبهه بزرگي از منتقدان که عمدتاً از جناح راست بودند را مقابل وي بسيج کرد که البته در راس آن روحانيون مجلس، علماي بلندپايه و مراجع عظام تقليد بودند. در پس اين تصميم ها و موضع گيري ها بود که درخواست ها از احمدي نژاد براي عزل يا استعفاي وي بالا گرفت که البته هر کدام پس از ديگري از سوي رئيس دولت نهم رد مي شد. اگرچه برخي همسويان دولت معتقد بودند احمدي نژاد در کابينه جديد بايد عذر چهره هاي جنجال برانگيز را بخواهد يا در تصميم گيري به گونه يي عمل کند تا وعده «تغيير»ي که در نخستين نطق تلويزيوني اش بعد از انتخابات داده بود حداقل در چيدن کابينه نمودار شود اما چنين نشد و با نخستين انتصاب ها احمدي نژاد نه تنها آب پاکي را روي دست توصيه کنندگان ريخت بلکه نخستين انتصاب را به حاشيه سازترين چهره اختصاص داد تا موضع خود در مقابل منتقدان در دولت جديد را روشن کند.
روزنامه اعتماد ملی نیز گزارش داد:
تنها چند ساعت پس از آنكه وي برخي سمت‌هاي جديد دولت را ميان حلقه نزديكانش توزيع كرد، واكنش‌ها نيز آغاز شد. علي مطهري، نماينده تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادملي از شگفت‌زدگي علي لاريجاني، رئيس مجلس پس از شنيدن اخبار كابينه خبر داد و افزود كه بر حسب اطلاع انتصاب‌هاي جديد با مسوولان عالي نظام نيز هماهنگ نشده است. علي مطهري، برادرزن رئيس مجلس كه خود نيز با شنيدن خبر انتصاب مشايي در مقام دومي كابينه دهم اظهار تعجب مي‌كرد درباره واكنش‌هايي كه اين انتخاب احمدي‌نژاد برانگيخته است، گفت: «همه دوستان و همفكران بنده از جمله آقاي لايجاني در تماس تلفني از اين خبر متعجب شده و ابراز تحير كرده است.» وي افزود: «اين خبر آنقدر ناباورانه بود كه صحت آن را از دولتمردان جويا شديم.»
این روزنامه همچنین یادداشتی را از علی مطهری منتشر کرده که در آن بر برقراری انتقادهای پیشین از مشایی، تاکید شده است. مطهری همچنین در مصاحبه دیگری خبر داده که قصد دارد بار دیگر برای سؤال از احمدی‌نژاد، امضا جمع کند.
روزنامه سرمایه نیز سابقه‌ی سیاسی مشایی را مطرح کرد:
انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به عنوان معاون اول محمود احمدی نژاد می تواند تنش ها در رابطه میان روحانیون بلندپایه قم و دولت دهم را افزایش دهد. اسفندیار رحیم مشایی که نسبت خانوادگی با محمود احمدی نژاد (وی پدرخانم پسر احمدی نژاد است) دارد، یکی از جنجالی ترین اعضای دولت نهم بود که اقدامات و اظهارات او خشم بسیاری از روحانیون را برانگیخت.
اسفندیار رحیم مشایی در آغاز سال 1388 از الحاق سازمان حج و زیارت به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داده بود. این اقدام اسفندیار رحیم مشایی با واکنش تند روحانیون مواجه شد و در نهایت مقام معظم رهبری با «ناشایسته» خواندن الحاق سازمان حج و زیارت به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دستور داد «وضعیت به شیوه سابق باقی بماند.»
پیش از این نیز اظهارات اسفندیار رحیم مشایی درباره دوستی با «ملت اسرائیل» نیز باعث واکنش تند برخی از مراجع و روحانیون در قم علیه دولت احمدی نژاد شد.
آیت الله مکارم شیرازی از مراجع نزدیک به محافظه کاران در قم، با انتقاد از اظهارات اسفندیار رحیم مشایی، خواستار «شکسته شدن سکوت دیگر علما و روحانیون در این باره شد» و گفته بود: «چه لزومی دارد کسانی که اینگونه فکر می کنند جزء همکاران رئیس جمهوری باشند؟»
حضور رحیم مشایی در مراسمی در ترکیه که ظاهراً در آن مراسم رقصی توسط زنان اجرا شد و قرآن در هنگام نواختن ساز حمل شده نیز از دیگر مواردی بود که باعث ایجاد جنجال و موضع گیری برخی مراجع تقلید شد.از این رو است که برخی کارشناسان، انتخاب رحیم مشایی که نسبتی خانوادگی با احمدی نژاد دارد، برای سمت معاونت رئیس جمهوری را یک موضع گیری آشکار در قبال منتقدان از او می دانند.
به گونه ای که به نظر می رسد رحیم مشایی و دولت دهم، در ابتدای کار؛ تکلیف خود را با همه منتقدان روشن کرده اند.
*****
مانور مشترک دريايي ايران و روسيه
سایت تابناک - كدخبر: ۵۶۰۹۸ - ۲۷ تير ۱۳۸۸ -زمان 17:۴۶
معاون وزير راه و ترابري و مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: همايش و مانور مشترک ايران و روسيه به منظور افزايش ايمني حمل و نقل در آبراه هاي دريايي کشور و مبارزه با آلودگي هاي دريايي در بندرانزلي برگزار خواهد شد.به گزارش خبرنگار ايرنا، "علي طاهري مطلق" روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اين همايش و مانور که طي روزهاي ششم و هفتم مردادماه برگزار خواهد شد، در راستاي اجراي کنوانسيون هايي نظير پيشگيري آلودگي دريا و آمادگي و مقابله با آلودگي هاي نفتي در دريا اجرا مي شود.وي سپس شعار اين مانور را "خزر پاک و ايمن در گرو تعامل منطقه" برشمرد و گفت: تمرين اجراي کنوانسيون هاي بين المللي تجسس و نجات دريايي و پيشگيري و مقابله با آلودگي هاي دريايي، نفتي و زيست محيطي از جمله اهداف برگزاري اين مانور است.طاهري با بيان اينکه برگزاري مانورهاي تجسس و نجات ملي و منطقه اي از جمله اهداف سازمان بنادر و دريانوردي به منظور افزايش ايمني در آبراههاي کشور و فعاليتهاي دريايي است، افزود: در اين مانور بيش از 30 فروند شناور پيشرفته و دو بالگرد فعاليت خواهند داشت ضمن اينکه کشور روسيه نيز با شناورهاي خود به منظور مبارزه با آلودگي نفتي در اين مانور و همايش شرکت خواهد کرد.مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي اضافه کرد: در اين مانور و همايش نمايندگان 15 ارگان دولتي و غيردولتي کشور نهادهاي مرتبط از کشور روسيه و نمايندگان کشورهاي حاشيه درياي خزر از جمله جمهوري هاي آذربايجان، ترکمنستان و قزاقستان و نمايندگاني از سازمان جهاني دريانوردي (IMO) حضور خواهند داشت.طاهري سپس با بيان اينکه در اين مانور مشترک سه نوع عمليات تمريني اصلي و چهار نوععمليات فرعي برگزار مي شود، اظهار داشت: در اين مانور انواع تمرين هاي عملياتي براي کسب آمادگي دريانوردان دو کشور براي مقابله با آلودگي هاي دريايي و همچنين ارتقاء توان عمليات تجسس و نجات برگزار مي شود.
*****
احتمال شیوع مننژیت و تیفوس در زندان اوین
خبرگزاری هرانا : شنیده‌ها حاکی از شیوع مننژیت و تیفوس در زندان اوین است.
به گزارش مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران و طبق اخبار رسیده از زندان اوین، دیروز مورخ 26 تیرماه به تمامی زندانیان داروی سیپروفلوکساسین داده شده است. تعداد بسیار زیاد زندانیان در زندان اوین، احتمال شیوع مننژیت و تیفوس را بالا برده و با توجه به محدودیت خبررسانی از زندان‌ها و به خصوص زندان اوین، نگرانی‌ها در رابطه با شیوع این بیماری‌های فراگیر افزایش یافته است.
بازداشت گسترده‌ی افرادی که به نتیجه‌ی انتخابات معترض بودند، در روزهای پس از انتخابات سبب شده تا تعداد زندانیان در زندان‌های کشور و به خصوص زندان اوین بالا رود و همین مسئله سبب شده تا احتمال بروز بیماری‌ها در زندان بالا رود.
*****
«غریو»، پایگاه ادبیات سبز ایران
سایت اینرنتی «غریو» که خود را پایگاه «ادبیات سبز ایران» معرفی می‌کند، راه‌اندازی شد. این سایت از همگان دعوت کرده تا آثار ادبی خود را برای انتشار در این سایت ارسال کنند.
این وب‌سایت که در آدرس
http://www.ghariv.com منتشر می‌شود، در فراخوان خود برای گردآوری آثار سبزاندیشان آورده است:
نگاهمان ازهمه جا بریده است. حرفهایمان پر است از سه نقطه هایی که اجازه پر کردنشان را نداریم. می گویند هر جا که سه نقطه ها زیاد باشند یک دیکتاتور دارد برای خودش زندگی می کند. دیکتاتورها تنها کسانی هستند که فقط برای خودشان زندگی می کنند.
غریو، صدای ما است. صدای کسانی که می خواهند برای دیگران زندگی کنند؛ صدای عدۀ زیادی است که یکی شده اند تا با هم زندگی کنند. اگر توفیقی می یابند یا ناکامی همه را با هم تقسیم می کنند. غریو، صدای ماست که می خواهیم همه با هم برابر زندگی کنیم.
سایت غریو با این هدف راه اندازی شده که پایگاهی باشد برای آثار ادبی همراهان جنبش سبز. مهم نیست نویسنده یا شاعر حرفه ای باشید یا نه - یک خاطره نوشتن یا حتی شعر و داستان، گیرم با هزار عیب و ایراد، کار همه هست- مهم این است که دغدغه هایمان را با هم زنده نگاه داریم و ارتقاءشان بخشیم، مهم این است که فراموش نکنیم هزینه هایی را که برای همین دغدغه ها پرداختیم.
*****
گامی دیگر در به قهقرا بردن میهن
یک نوبته شدن تمامی مدارس در سال جاری
معاون آموزش و نوآوری آموزش و پرورش شهر تهران از کاهش 299 مدرسه و 41 هزار و 499 دانش آموز در شهر تهران خبر داد و گفت: تمامی مدارس در سال جاری یک نوبته می شوند.به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی در نشست خبری که پیش از ظهر روز شنبه در آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد با بیان اینکه با شروع برنامه چهارم توسعه تعداد دانش آموزان در شهر تهران رو به کاهش است، گفت: پیش بینی ما این است که با کاهش جمعیت دانش آموزی بتوانیم تعداد محصلان را در کلاس های درسی استاندارد کنیم.وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی 87-86، 3 هزار و 243 مدرسه دولتی در شهر تهران فعالیت می کردند، افزود: در سال تحصیلی گذشته تعداد مدارس دولتی به 2 هزار و 944 مدرسه رسید و کلاسهای درس نیز از 33 هزار و 772 کلاس به 31 هزار و 375 کلاس رسیده که بدین ترتیب 2 هزار و 297 کلاس درس کاهش یافته است.معاون آموزش و نوآوری آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: همچنین تعداد دانش آموزان از 979 هزار و 614 دانش آموز به 938 هزار و 115 نفر در سال تحصیلی گذشته رسیده است که بدین ترتیب 41 هزار و 497 نفر نسبت به سال گذشته کم شده اند.حسینی افزود: 50.19 درصد دانش آموزان پسر و 49.81 درصد دانش آموزان شهر تهران دختر هستند.وی همچنین به تراکم کلاس های درس در طول سال تحصیلی 88-87 اشاره کرد و گفت: در طول سال تحصیلی گذشته میانگین تراکم کلاس درس در مدارس ابتدایی شهر تهران 31.41 نفر، راهنمایی 30.96 دانش آموز، متوسطه 28.89 دانش آموز، هنرستانهای فنی و حرفه ای 28.1 دانش آموز و کار و دانش 17.61 دانش آموز و پیش دانشگاهی 27.31 نفر دانش آموز بود.معاون آموزش و نوآوری شهر تهران همچنین از کاهش 189 مدرسه دو نوبته خبر داد و گفت: این جریان باعث رضایت مردم شد و هم اکنون 5 درصد مدارس تهران دونوبته هستند که پیش بینی ما این است که در سال اخیر یک نوبته شوند.وی ادامه داد: البته این موضوع به تلاش سازمان نوسازی مدارس نیز بستگی دارد.حسینی با اعلام اینکه وزارت آموزش و پرورش استاندارد حضور دانش آموزان در کلاس درس را طی سال تحصیلی آینده بخشنامه کرده اند، گفت: طبق این بخشنامه استاندارد کلاس های دوره ابتدایی 31.7 دانش آموز، راهنمایی 31.2، متوسطه نظری و پیش دانشگاهی و همچنین هنرستانهای فنی و حرفه ای و کارو دانش 27.5 دانش آموز است.معاون آموزش و نوآوری آموزش و پرورش افزود: با توجه به اینکه در سال تحصیلی آینده باید ارزشیابی تحصیلی در پایه اول ابتدایی پیاده شود، از مدیران مدارس خواسته ایم که در کلاس های اول 27 نفر ثبت نام کنند و در پایه های دیگر نیز جمعیت بالاتر از 36 نفر نرود.وی با بیان اینکه حداکثر نفرات در مقطع راهنمایی 38 نفر و در متوسطه و پیش دانشگاهی 40 نفر است، اظهار کرد: در هنرستانهای فنی و حرفه ای نیز خواسته ایم که بیشتر از 32 نفر و در دوره کارودانش تا 28 نفر ثبت نام کنند.معاون آموزش و نوآوری آموزش و پرورش در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که میان استاندارد اعلام شده از سوی وزارتخانه و آموزش و پرورش شهر تهران تفاوت چشمگیری وجود دارد ضمن اینکه این ارقام نسبت به تعداد دانش آموزان در کلاس های درس طی سال گذشته نیز تغییری نکرده گفت: ما سعی کرده ایم استانداردها را حفظ کنیم.حسینی ادامه داد: در سال گذشته 400 کلاس بالای 40 نفر در شهر تهران داشتیم که با تلاشی که شد تا 15 مهر ماه استاندارد 200 کلاس آن به زیر 40 نفر رسید.وی با اعلام اینکه 12 درصد از جمعیت دانش آموزی کاهش می یابد، گفت: قطعا این کاهش جمعیت باعث رسیدن ما به استانداردهای لازم می شود.حسینی از کمبود 900 معلم در دوره ابتدایی و 900 آموزگار در هنرستانهای فنی و حرفه ای و کارو دانش خبر داد و گفت: سعی داریم در بخش فنی و حرفه ای و کارو دانش از طریق عقد قرارداد با صنایع جذب نیرو داشته باشیم.
*****
تهرانی ها امروز دمای 42درجه را لمس کردند
سازمان هوا شناسی - كدخبر: 49۱۲۵ - زمان: 20:3۵
بر اساس گزارش سازمان هواشناسي استان تهران امروز دماي شهر تهران به 42 درجه سانتي‌گراد رسيد.به گزارش هواشناسي استان تهران بر اساس نقشه‌هاي پيش يابي شهر تهران در طي روزهاي آينده تغيير عمده‌اي در شرايط جوي تهران و استان تهران ايجاد نخواهد شد و الگوهاي تابستاني همچنان در كشور مستقر هستند.بر اساس اين گزارش در اين مدت دماي اغلب مناطق كشور افزايش خواهد يافت همچنين در غرب و جنوب غرب كشور نيز گرد و غبار طي چند روز آينده افزايش مي‌يابد.همچنين در شمال سيستان و لوچستان گاهي وزش باد و گرد و خاك ديده مي‌شود و اين در حالي است كه در جنوب اين استان‌ افزايش ابر و احتمال رگبار و رعد و برق در بعد از ظهر امروز و فردا پيش بيني مي‌شود.در تهران امروز و فردا هواي شهر تهران و شهرستان‌هاي استان صاف خواهد بود اما اين آسمان صاف افزايش گرما را براي شهروندان تهراني به همراه خواهد داشت.امروز تهراني‌ها در خنك‌ترين زمان روز دمايي معادل 33 درجه را تجربه کردند اما در گرم‌ترين لحظه ايستگاه‌هاي ثبت دماي شهر تهران دمايي معادل 42 درجه را ثبت کردند.
*****
جدیدترین گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران
انتقال دانشجوی زندانی از زندان ساری به زندان بابل
بنابه گزارشات رسیده نیما نحوی دانشجوی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل صبح امروز از سلولهای انفرادی زندان اطلاعات ساری به دادگاه انقلاب بابل و سپس به زندان بابل منتقل شد.نیما نحوی دانشجوی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل صبح امروز از سلولهای انفرادی زندان وزارت اطلاعات ساری در حالی که توسط مامورین وزارت اطلاعات و حراست دانشگاه بابل همراهی می شد همراه با یک زندانی دیگری که احتمال می رود از دستگیر شدگان اعتراضات اخیر باشد با دستبند به بازپرسی دادگاه انقلاب آورده شد. او در بازپرسی دادگاه انقلاب با حضور حراست دانشگاه بابل و بازجوی وزارت اطلاعات به مدت 1 ساعت مورد بازپرسی قرار گرفت. سپس او را به زندان بابل منتقل کردند. آنها قصد دارند که علیه او پرونده سازی نمایند و او را برای محاکمه به دادگاه انقلاب بفرستند و همچنین برای آزادی او تحت عنوان وثیقه و یا کفالت خانواده اش را تحت فشار قرار دهند. در حال حاضر گفته می شود که اکثر دانشجویان نوشیروانی بابل به قید وثیقه و کفالت آزاد شده اند و تنها دانشجوی زندانی باقی مانده نیما نحوی می باشد.لازم به یاد آوری است که نیما نحوی در تاریخ 10 تیرماه هنگامی که از سلف سرویس دانشگاه به سمت خوابگاه دانشگاه می رفت مورد یورش بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت و ربوده شد و به زندان اداره اطلاعات ساری برده شد و تا امروز در سلولهای انفرادی بسر می برد. بازجویان وزارت اطلاعات و حراست دانشگاه بابل که شاخه ای از وزارت اطلاعات در این دانشگاه می باشند از اینکه دانشجوی زندانی اتهامات ساختگی و غیر واقعی آنها را نپذیرفته است سخت خشمگین هستند و دائم از این موضوع شکایت می کنند که او با ما همکاری نمی کند. بازجویان اظهار می داشتند که یکی از اتهامات او اطلاع رسانی در مورد همکلاسیهای دستگیر شده خود می باشد. بازجویان وزارت اطلاعات همچنین خانواده دانشجوی در بند را تهدید می کنند که او را از دانشگاه اخراج خواهند کرد و به او اجازه نخواهند داد که تحصیلاتش را به پایان برساند.از طرفی دیگر خبرگزاری سپاه پاسداران ( فارس) که که از اصول اولیۀ و پرنسیپ های ژورنالیستی بدور می باشد در پخش اخبار کذب بارها از طرف افراد و یا ارکانهای حکومتی به آن اعتراض شده است. این بنگاه دروغ پردازکه در پخش اخبار کذب گوی سبقت را از کوبلز هیتلری ربوده است در خبری سراسر کذب و مجعول که در روزهای گذشته علیه دانشجویان بابل که از خوابگاه و ازمنازل خود توسط بازجویان وزارت اطلاعات ربوده شده اند و روزها در سلول انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داده شدند اعلام کرد که آنها قصد خرابکاری داشته اند و از این طریق سعی در پرونده سازی علیه آنها دارند.دانشجویان دستگیر شده دانشگاه نوشیروانی بابل که از احترام خاص سایر دانشجویان و اساتید این دانشگاه برخوردار هستند و در اعتراضات موفقیت آمیز خود سرکوبگران را وادار به عقب نشینی کردند و خواسته های دانشجویان را محقق کردند.طبق شیوۀ همیشگی خود برای زهر چشم گرفتند از سایر دانشجویان اقدام به بازداشت این دانشجویان و تحت فشار قرار دادن آنها نمودند.فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ربودن، انتقال به سلول انفرادی ،تحت شکنجه قرار دادن ،نسبت دادن اتهامات غیر واقعی ، به محاکمه کشاندن و تعیین وثیقه و کفالت برای آنها جهت فشار وارد کردن علیه خانواده های دانشجویان زندانی را محکوم می کند و خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط آنها است. همچنین از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات فوری برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.
*****
شنبه ۳ مرداد، روز همبستگی جهانی با جنبش مردم ایران
فراخوان جهانی برای پشتیبانی از جنبش مردم ایران

در پی ناآرامی‌های اخیر در ایران و سرکوب خشن معترضان توسط نیروهای انتظامی، سازمان عفو بین‌الملل، گزارشگران بدون مرز و انجمن بین‌المللی قلم، مردم جهان را برای پشتیبانی از حقوق‌بشر و آزادی مطبوعات در ایران فراخواندند.
سازمان‌های پشتیبان حقوق‌بشر با انتشار بیانیه‌ای در برلین، اعلام کردند، که روز شنبه (۲۵ ژوئیه، ۳ مرداد) روز همبستگی جهانی با جنبش مردم ایران و مطالبات برحق آنان است. سازمان‌های مدافع حقوق‌بشر از جمله خواهان توقف فوری خشونت دولتی علیه مردم و آزادی تمام زندانیان سیاسی شدند.
سازمان‌های مدافع حقوق‌بشر با این فراخوان می‌کوشند، برنامه‌هایی در سراسر جهان در اعتراض به نقض حقوق‌شهروندی در ایران برپا دارند. شیرین عبادی، دارنده جایزه صلح نوبل نیز از این فراخوان حمایت کرده است.
یکی دیگر از خواسته‌های سازمان‌های پشتیبان حقوق‌بشر، بررسی نقض حقوق مردم ایران، پس از رخدادهای اخیر، زیر نظر سازمان ملل متحد است. به گفته این سازمان‌ها، پاسخ جمهوری اسلامی به «تظاهرات مسالمت‌جویانه» معترضان، ضرب وشتم، بازداشت، و کشتار بوده است.
بازگشت نیرومند معترضان به خیابان‌ها
در پی برگزاری مراسم نماز جمعه در ۲۶ تیر به امامت آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی، روحانی پرنفوذ ایران، صدها هزار نفر از مردم تهران بار دیگر در خیابان‌های پایتخت دست به تظاهرات زدند.
به گفته خبرگزاری‌ها و به نقل از شاهدان عینی، میان مردم و نیروهای امنیتی-انتظامی زد و خوردهایی رخ داده که در پی آن تعداد زیادی از تظاهرکنندگان بازداشت شده‌اند. نیروهای دولتی وسیعاً از گاز اشک‌آور علیه مردم استفاده کرده‌اند.
رئیس شورای مصلحت نظام، در نماز جمعه‌ای کم‌نظیر، در سخنان خود از دولت انتقاد کرد و کشور را مواجه با بحران دانست. رفسنجانی با اشاره به نقش تعیین‌کننده مردم در سرنگونی نظام سلطنتی، کسب اعتماد دوباره از مردم را بسیار مهم خواند.
رفسنجانی با صدایی بغض‌آلود، از رژیم خواست، که زندانیان را آزاد کند و خواهان مدارا و تساهل میان گروه‌های مخالف شد. این روحانی ۷۵ ساله، با سخنان خود، باردیگر حمایتش را از طرفداران موسوی آشکار ساخت.
رفسنجانی تاکید کرد، که بخش عظیمی از مردم نسبت به نتایج انتخابات تردید دارند.
همراهی مردم مشروعیت نظام را ایجاد نمی‌‌کند
آیت‌الله یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان در گفت‌وگویی با خبرنگاران در قم اعلام کرد، که هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با طرح مسایلی به اصل مشروعیت نظام بی‌توجه‌ای کرده است.
به گفته یزدی اصلاح‌طلبان نخست سبب ایجاد بذر تردید در جامعه شدند. یزدی افزود، مشروعیت حاکمیت در اسلام از طرف خدا و تنها مقبولیت از سوی مردم است و صرف همراهی مردم مشروعیت نظام را ایجاد نمی‌کند.
خبرگزاری فارس به نقل از یزدی می‌نویسد: «هاشمی رفسنجانی در خطبه اول نماز جمعه مردم را تکیه ‌گاه قرار دادند و این غلط فاحش است.»
*****
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بدلیل پائین آوردن سرعت اینترنت از سوی رژیم در حال زوال، ناگزیر شده ایم هر صفحه را فقط به یک "پست" اختصاص دهیم. برای خواندن مطالب و دیدن تصاویر و ویدئوهای سایر "پست" ها با مراجعه به "بایگانی وبلاگ" (در سمت راست همین صفحه) پست و روز مورد نظر را انتخاب کرده و بروی آن کلیک کنید
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ