سرود ملی: ای ایران ای مرز پرگهر

نقش دولتمردان و رسانه های آمریکایی در شورش 22 بهمن 1357

۱۳۸۸/۱۱/۱۰

شنبه: 10/11/1388
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فشار به چین برای همکاری با جامعه جهانی برای تشدید تحریم جمهوری اسلامی
هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، روز جمعه گفت: چين، برای تشخیص و پذیرش تهديد آمیز بودن برنامه هسته ای جمهوری اسلامی، و همچنین پیوستن به خواست جامعه جهانی برای تشدید تحريم ها عليه جمهوری اسلامی، زير فشارهای زيادی قرار خواهد گرفت.
به گزارش رادیو فردا،هيلاری کلينتون در پاريس گفت:«چين تحت فشار بسيار زيادی قرار خواهد گرفت تا متوجه پيامدهای خطر دستيابی رژیم ايران به سلاح هسته ای برای ثبات خليج (فارس) بشود، منطقه ای که آنها بخش مهمی از نفت مورد نياز خود را از آنجا تامین می کنند.»
به گفته وزير امور خارجه آمريکا می گويد در حالی چين تحت فشار قرار خواهد گرفت که واشينگتن و ديگر قدرت های جهانی از «رويکرد تعامل (با جمهوری اسلامی) را ، به دليل اين که نتيجه ملموسی در بر نداشته است، فاصله گرفته و به دنبال رويکرد فشار و تحريم خواهند بود».
چين به عنوان يکی از اعضای دايم شورای امنيت سازمان ملل متحد، روابط نزديکی با جمهوری اسلامی دارد و با تشديد تحريم ها عليه تهران مخالف است و از رويکرد ديپلماتيک در قبال جمهوری اسلامی حمايت می کند.
هيلاری کلينتون با اشاره به اين که چين نگران است که روابط مهم اقتصاديش با جمهوری اسلامی به مخاطره بيفتد، از پکن خواسته است تا به پيامدهای دراز مدت ايران هسته ای برای صلح منطقه فکر کند.
هيلاری کلينتون که پس از نشست لندن در باره افغانستان به پاريس سفر کرده است، با نيکلا سارکوزی، رييس جمهوری فرانسه ديدار و گفت و گو کرده است.
هيلاری کلينتون در همین زمینه روز پنجشنبه گفته بود که رويکرد هسته ای جمهوری اسلامی، راهی به جز اعمال فشارهای بيشتر بر آنها (جمهوری اسلامی) برای قدرت‌های جهانی باقی نمی‌گذارد.
وزير امور خارجه آمريکا اضافه کرده بود: «رويکرد رژیم ايران برای ما راهی جز همکاری با شرکای بين المللی برای فشار بيشتر بر اين کشور باقی نمی گذارد تا از طريق اين کشور وادار شود سياست رد تلاش های ديپلماتيک را مورد بازنگری قرار دهد.»
شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون طی سه قطعنامه تحریمی از جمهوری اسلامی خواسته است تا فعالیت های مربوط به غنی سازی اورانیوم را متوقف کند. رژیم ایران با سرپیچی از این خواست برنامه غنی سازی خود را توسعه داده است.
هشدار روسیه
همزمان با اظهارات هيلاری کلينتون درباره تغيير رويکرد قدرت های جهانی در قبال رژیم ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسيه به جمهوری اسلامی هشدار داده است که توسعه غنی سازی اورانيوم به تشديد نگرانی درباره برنامه هسته ای اين کشور منجر خواهد شد.
هشدار مسکو در ارتباط با اظهارات اخير محمود احمدی نژاد درباره اقدام رژیم ايران برای غنی سازی اورانيوم با عيار ۲۰ درصد است.
آندره نسترنکوه، سخنگوی وزارت امور خارجه روسيه، در پاسخ به پرسشی درباره اظهارت احمدی نژاد، گفت: چنين اقدامی نقض تعهدات بين المللی جمهوری اسلامی است.
آندره نسترنکوه اضافه کرد: «تصميم يک جانبه برای غنی سازی اورانيوم در عيار بالاتر نقض قطعنامه های شورای امنيت سازمان ملل و تصميمات آژانس بين المللی انرژی اتمی است و نگرانی های موجود درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی را عميق تر می کند.»
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با تاکید بر حق ایران در داشتن انرژی هسته ای گفت: «نگرانی های جدی» درباره اهداف برنامه هسته ای رژیم ایران وجود دارد.
آمريکا، بريتانيا، فرانسه، روسيه، چين به همراه آلمان، کشورهای گروه ۱+۵، می کوشند تا از طريق مذاکره رژیم ایران را ترغيب کنند تا فعاليت های مربوط به غنی سازی اورانيوم را متوقف کند.
آژانس بين المللی انرژی اتمی سال گذشته ميلادی به جمهوری اسلامی پيشنهاد کرده بود تا اورانيوم غنی شده با عيار پايين خود را با صدور به روسيه و فرانسه، به ميله های سوختی مورد نياز راکتور تحقيقاتی تهران تبديل کند.
رژیم ايران هر چند در آغاز از اين پيشنهاد استقبال کرد، اما در نهايت با رد اين در خواست پيشنهاد تازه ای را مطرح کرد. جمهوری اسلامی اعلام کرده که فقط حاضر است اورانيوم غنی شده خود را به طور همزمان در خاک ایران با ميله های سوختی مبادله کند.
در همين زمينه، سرگئی لاوروف، وزير امور خارجه روسيه، روز چهارشنبه با بيان اين که از واکنش رژیم ايران در زمينه مبادله اورانيوم غنی‌شده با سوخت هسته‌ای «دلسرد» شده است، گفت: نمی‌توان برای حل مسئله هسته‌ای جمهوری اسلامی «تا ابد» منتظر ماند.
آقای لاوروف پس از ديدار با هيلاری کلينتون، همتای آمريکايی خود، در سخنانی در باره تلاش‌ها برای حل مسئله هسته‌ای رژیم ايران اظهار داشت: «روشن است که نمی‌توان تا ابد صبر کرد.»
از سوی ديگر روز سه‌شنبه خبرگزاری ايسنا اعلام کرده بود، سفر سعيد جليلی، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی به روسيه که قرار بود، روز پنج‌شنبه آغاز شود، به تعويق افتاده است. با اين حال سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی تعويق اين سفر را بی ارتباط با اظهارات تازه وزير امور خارجه روسيه ارزيابی کرده است.
*****
نشست ترکیه و مسایل مربوط به ایران

گزارش جدیدی از سازمان جهانی گزارشگران بدون مرز درباره نشست ترکیه و حمایت دوباره نماینده چین از رژیم ملایان:
*****
افزايش 415 درصدي مواد مخدر صنعتي در کشور
جام جم آنلاين: رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا اعلام کرد: ميزان کشفيات مواد مخدر صنعتي در کشور از ابتداي سالجاري تاکنون نسبت به سال گذشته 415 درصد افزايش داشته است.به گزارش مهر در زاهدان، سردار حميدرضا حسين آبادي، رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي کشور، کشف 800 کيلوگرم مواد مخدر صنعتي شيشه را از ديگر فعاليت هاي پليس مواد مخدر عنوان کرد و افزود: ميزان کشفيات مواد مخدر صنعتي در کشور از ابتداي سالجاري تاکنون نسبت به سال گذشته 415 درصد افزايش داشته است .
وي همچنين گفت: با انسداد مرز در سيستان و بلوچستان روند ورود کاروانهاي قاچاق مواد مخدر به سمت مناطق ساحلي جنوب کشور سوق داده شده است .
فرمانده مرزباني استان سيستان و بلوچستان نيز اعلام کرد: از آغاز اجراي طرح انسداد مرزها تاکنون 580 کيلومتر از مرزهاي مشترک استان با کشورهاي پاکستان و افغانستان بوسيله احداث ديوار بتوني و کانال مسدود شده است .
*****
ن
امه دو مادر نگران به رییس قوه قضائیه رژیم
امروز: شنبه 30 روز از بازداشت فروغ میرزایی و همسرش روزبه كريمي مي گذرد.
مادران اين دو اسیر در بند نامه سرگشاده اي را به رييس قوه قضاييه نوشته اند که مشروح آن در ذیل می آید:
--
جناب آقاي آيت اله صادق لاريجاني آملي
رياست محترم قوه قضائيه
با سلام و احترام
هنوز زمان چنداني از فرمايشات حضرتعالي در مراسم معارفهتان به عنوان «رئيس قوه قضائيه» در ضرورت حفظ و رعايت حقوق شهروندي نگذشته است، هنوز غروب بر آن صبحي كه از تلاش مجدانه در تحقق راستين حقوق الناس در كسوت قضا دم زديد نگذشته است و هنوز گرد نسيان و فراموشي بر حافظهايي كه از شما «كوتاه كردن دست متجاوزين به امنيت و آسايش مردم» را به ياد دارد ننشسته است. اين ياد و خاطره از شما از يك سو و بي لطفي ديگر دست اندركاران امر قضا از سوي ديگر باعث شد تا مستقيماً مزاحم شما شويم، شايد راه نجات دو مادر رنجوري كه چشمشان به اميد بازگشت و ديدار عزيزانشان بر در زندان اوين سوسو ميزند در دستان شما باشد.
جناب آقاي آيت اله
غروب شنبه 12 ديماه بود، آن زمان كه خود را براي نماز مغرب و عشاء آماده ميكرديم كه زنگ تلفن خانه‌مان به صدا در آمد. آن سو صداي لرزان «فروغ» مان بود كه ما را از بازداشت ناگهاني خود و «روزبه» مان خبر ميداد. تماس اگرچه كوتاه بود اما، غم و اندوه آن به اندازهي تمامي روزهاي بازداشت فرزندانمان، ما را مبهوت و رنجور كرده است. سراسيمه خود را از شهرستان به تهران رسانديم تا منزلي را ببينيم كه تا ديروز مأمن فرزندانمان بود و از آن روز محنت كدهاي كه به دست ماموران و به دستور يكي از قضات زير مجموعه دستگاه شما در جستجوي آلات و ادوات جرم به هم زدن «امنيت و آسايش» بدل به ويرانهايي شده بود. از آشپزخانه تا كمد لباسهاي شخصي، همه و همه را گشته بودند. نگشته بودند آوار كرده بودند.
جناب رئيس از فرداي همان روز در جستجوي خبري از فرزندانمان به تمام تهران سر زديم. از دادگاه انقلابي كه ما را به زندان اوين حواله ميداد و از زندان اويني كه ما را به پليس امنيت گسيل ميداشت و پليسي كه پاسخ اين همه جستجو را در دادگاه انقلاب ميدانست! رفت و آمدهاي مكرر و البته بي نتيجهايي كه اينك ما را مطمئن ساخته است كه حتي ماموران شما در مشايعت زندانيان اين همه راه را در تمامي مدت زمامداري شما نپيمودهاند. حال اگر فرزندان شما را اين گونه بازداشت ميكردند و پس از 30 روز خبري از آن ها نميشنيديد، چه ميكرديد؟ آيا بازهم مدعي بوديد كه قوه قضا دست اندركار رعايت قانون و به جا آوردن عدالت است؟
جناب آقاي آيت اله لاريجاني
مگر ميشود از رعايت قانون دم زد و دادگاه انقلاب به عنوان يكي از ازكان قوه تحت امر شما پس از گذشت يك ماه از بازداشت فرزندانمان مدعي باشد كه هنوز پروندهايي براي آنها تشكيل نشده است؟ مگر ميشود متهم را بدون پرونده اتهامي در بازداشت نگاه داشت؟! مگر قانون كه قوه قضائيه براي اجراي آن تشكيل شده تاكيد نكرده است كه بايد ظرف 24 ساعت دليل اتهام به متهم تفهيم شود؟ مگر ميشود از رعايت حقوق شهروندي دم زد، آن زمان كه ماموران شب هنگام و با تمسك به راه و روشهايي كه به كار دستگيري مجرمان حرفهايي ميخورد به درب منزلي مراجعه تا زن و شوهري را بازداشت كنند كه يكيشان روزنامه نگار و ديگري وكيل دادگستري است؟ مگر ميشود داد رعايت حقوق الناس داشت و به مدت يك ماه اجازهي ملاقات مادري خسته دل و رنجور را با فرزندان دربندشان نداد؟ مگر ميشود از رعايت امنيت و آسايش مردم سخن راند آن زمان كه با بازداشت ناگهاني و بدون دليل فرزندانشان همه آسايش و آرامششان گرفته ميشود؟
اينك پس از تمامي پيگيريها و مراجعات مكرر به نهادهاي گوناگون به خوبي يافته ايم كه مس‍‍وولي را نميتوان براي پاسخگويي حتي به اين سوال كوتاه كه « حال فرزندانمان چه طور است» پيدا كرد. چگونه و بر اساس كدام رويه شرعي، قانوني و اخلاقي رنج 30 روز بي خبري مطلق مادراني از دختر و پسرشان را بر ما روا ميداريد؟ لابد ديده ايد كه دل مادر چگونه در هواي شنيدن خبري از فرزند گم گمشتهاش پرپر ميزند. براي نظامي كه با انقلابي مردمي بنا شده است نازيبنده آن است كه مادراني خسته و دل شكسته رنج و آه دل خويش را به خداي خويش حوالت دهند.
اكنون نيز به شما متوسل شديم تا مگر آزادي فرزنداني كه سرمايهي تمامي عمرمان هستند را از شما طلب كنيم. اين آخرين راه حل دنيوي ماست، دل مادراني كه چشم انتظار ديدار دوباره عزيزانشان هستند، رنجورتر نكنيد.
مادران فروغ ميرزايي و روزبه كريمي
*****
وخامت حال مهدیه گلرو در زندان

وضعیت دیگر زندانیان سیاسی نیز نگران کننده است
خانواده مهدیه گلرو صبح روز گذشته موفق به ملاقات کابینی با او شدند. به گزارش "گزارشگران وفعالان حقق بشر" -رهانا- گلرو در این دیدار به خانواده خود گفته است که بیش از ده روز است به عفونت شدید روده مبتلا شده است اما به خاطر نبود دارو و بی‌توجهی مسئولان زندان، بیماری وی روز‌به‌روز وخیم‌تر می‌شود.
وی در این دیدار ضمن تاکید به وضعیت بسیار بد بند ۲۰۹، گفته است: “تعداد زندانیان در بازداشتگاه اوین بعد از عاشورا به قدری زیاد شده که دارو، به ویژه آنتی‌بیوتیک بسیار کم پیدا می‌شود و حتی غذا که کیفیت پایینی هم دارد، به اندازه کافی به زندانیان داده نمی‌شود.”
وی همچنین از سرمای زندان در پی خرابی وسایل گرمایشی خبر داد و گفت: “زندانیان بسیاری به آنفولانزا و سرماخوردگی دچار شده‌اند که به خاطر نبود دارو و تغذیه مناسب، بهبود پیدا نمی‌کنند.”
خانواده گلرو همچنین از کاهش شدید وزن مهدیه، و بی‌حالی و ناتوانی وی در زمان دیدار خبر دادند.
گلرو که بیش از ۶۰ روز پیش به همراه همسرش بازداشت شده بود، همچنین از ارسال نامه‌ای به بازجویش خبر داد که در آن از عدم تعهد بازجو به قول‌اش شکایت داشته است. وی در این‌باره به خانواده‌اش گفت: “بازجو قول داده بود، وحید را به زودی آزاد کند، در حالی که وی همچنان پس از دو ماه در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌برد.”
مهدیه گلرو در مورد انتصاب اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق، به خانواده‌اش گفت: “این اتهام را به هیچ عنوان نپذیرفته و آن را در تعارض کامل با افکار و اندیشه‌های خود می‌دانم.”
همچنین خانواده گلرو خبر دادند که در هفته گذشته به همراه وکیل برای اعلام وکالت به شعبه ۱۲ بازپرسی دادگاه انقلاب مراجعه کرده‌اند، اما بازپرس پذیرش وکالت نامه را منوط به نظر دادستان تهران دانسته است و اعلام کرده که اجازه انجام هیچ کاری را بدون نظر دادستان ندارد.
مهدیه گلرو، عضو شورای دفاع از حق تحصیل است که در حال حاضر اغلب اعضای آن از جمله، مجید دری، ضیا نبوی، شیوا نظرآهاری، پیمان عارف و سعید جلالی‌فر در زندان هستند.
*****
مسعود باستانی در قلعه باستیل!
مسعود باستانی از زندان اوین به مخوف‌ترین زندان جمهوری اسلامی منتقل شد.
مخوف ترین زندان جمهوری اسلامی در انتهای شهری است که در 40کیلومتری تهران قرار دارد. در حاشیه اما دور از چشم. به گزارش کانون زنان ایرانی، این گونه است که مدیریت داخلی این زندان به عهده خلاف کاران با سابقه و مجرمین بسیار خطرناک است که نظام قضایی ایران به هر دلیل نخواسته اینها در زندان معروفش یعنی اوین باشند.
مسعود یک روزنامه نگار است و امروز در آنجا. طبق آنچه همسرش به خبرگزاری‌ها گفته یک روز قبل، در زندان به او حکمی را نشان می‌دهند که قاضی صلواتی دستور داده مسعود به رجایی شهر منتقل شود. علت این کار، آموزش روزنامه نگاری در زندان بوده که مسعود چند هفته ای آن را شروع کرده است.
دیدار با وکیل در دادگاه تجدید نظر
مسعود باستانی در روز 14تیرماه وقتی برای پیگیری بازداشت همسرش مهسا امرآبادی به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود بازداشت شد. علت بازداشت او فعالیت وی در سایت خبری جمهوریت بود که در زمان انتخابات ریاست جمهوری در ایران یکی از منابع معتبر خبری بود و افشاگری‌های گسترده‌ای علیه دولت احمدی‌نژاد انجام داد.
باستانی از سردبیران این سایت بود. او پس از گذراندن ماه‌ها زندان انفرادی در تاریخ سوم شهریور ماه در دادگاه گروهی که علیه اصلاح طلبان برگزار شده بود دیده شد. درست یک روز پس از آزادی همسرش مهسا امرآبادی. او در این دادگاه به تبانی برای اغتشاش و تبلیغ علیه نظام متهم شد. مسعود تا آن تاریخ وکیلش را ندیده بود، در آن جلسه هم از دیدار وکیلش که اولیه‌ترین حقوق یک متهم است محروم شد.
اولین دیدار باستانی با وکیلش در دادگاه تجدیدنظر بود که وکیلش در آنجا توانست برای اولین بار پرونده مسعود را مطالعه کند. این روند غیرقانونی نهایت به این ختم شد که باستانی در تاریخ 28مهرماه به شش سال حبس تعزیری محکوم شود. حکمی کم نظیر برای روزنامه نگاران. پس از آن هم به بند 350 اوین. تا اینکه هفته پیش دوباره به بند امنیتی 240 منتقل و از آنجا به رجایی شهر منتقل شد.
زندانی شدن در اراک و حکم شلاق
باستانی، روزنامه نگاری را از زمان دانشجویی در شهرستان اراک با نشریه ندای اصلاحات شروع کرد که بعد از چندی سردبیر همین نشریه شد. فعالیت‌های اصلاح طلبانه وی در پیگیری حقوق دانشجویان و کارگران موجب شد که در سال 84 به 6ماه حبس در زندان اراک محکوم شود. به اتهام تبلیغ علیه نظام. باستانی برای اولین بار در بین این نسل روزنامه نگاران به تحمل شلاق محکوم شد. گویا اولین ها در سرنوشت این روزنامه نگار ثبت شده چنانچه او اولین روزنامه نگاری است که پایش به رجایی شهر بازشده است.
در طول این سالها او هماره در کنار روزنامه نگاری، دیده بانی حقوق بشری را نیز انجام داده است. بسیاری به یاد دارند وقتی اکبر گنجی از پس اعتصاب غذایش در تابستان 84 در بیمارستان میلاد بستری بود مسعود برای پوشش اخبار گنجی چه تلاش هایی کرد که در نهایت هم در بیمارستنان میلاد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. همینطور پیگیری های وی در جریان برخورد با فعالین کارگری و سندیکای کارگری شرکت واحد و دستگیری اصانلو و مددی از خاطره ها نرفته است. این فعالیت ها باعث شد مسعود بارها توسط نهادهای امنیتی احضار و مورد بازخواست قرار گیرد که در نهایت در تیرماه 88 به دستگیریش منجر شد.
گزارش‌گر در رجایی شهر
از زندان رجایی شهر تاکنون خبر و سخن چندانی جز روایت های تلخ و ناهنجار بیرون نیامده است. هر از گاهی خبری از شورش و اعتصاب زندانی‌های این زندان شنیده می‌شود. رعایت حقوق زندانی در این زندان زیر استانداردهای خود جمهوری اسلامی به نسبت دیگر زندان‌ها است. مدیریت داخلی زندان به دست خلاف‌کاران سنگین حکم یا اعدامی‌ها است. در واقع تقسیم کار نانوشته‌ای میان محکومین خطرناک و مسئولین زندان برقرار است. آنها در مدیریت زندان یاور هستند و مسوولین هم در بستن چشم به روی جنایت‌های این‌ها مشغول!
باستانی اولین روزنامه‌نگاری است که به رجایی شهر رفته است و تیزبینی او و ثبت این روایت‌ها بی شک این قلعه باستیل ایران را روزی به همگان معرفی می‌کند و پرده بر می‌افتد. مسعود باستانی آرام نمی‌نشیند. او هم خوب می‌بیند هم خوب به حافظه می‌سپارد و هم خوب می‌نویسد. از هم اکنون منتظر گزارش‌های او از رجایی شهر هستیم.
*****
تشدید فشارها بر عبدالله مومنی و شهاب طباطبایی

در روزهای اخیر و به دنبال انتقال مسعود باستانی روزنامه نگار جوان به زندان رجایی شهر و محصور ساختن وی در سلولی با حضور 5 قاتل سابقه دار اقدامات ایذایی دیگری نیز علیه سایر جوانان آزادیخواه در زندان اوین صورت گرفته است.
عبدالله مومنی سخنگوی سازمان ادوار تحکیم و از فعالین سابق دانشجویی که در جریان بازداشتهای بعد از انتخابات بازداشت شده بود و پس از مدتها زندان انفرادی و فشارهای روانی سرانجام به شش سال حبس محکوم شده بود در روزهای اخیر مجدداً به بند 209 اوین انتقال یافته است.
همچنین سید شهاب الدین طباطبایی رئیس شاخه جوانان جبهه مشارکت و ستاد88 جوانان در انتخابات نیز که ماه هاست در زندان به سر می برد در روزهای اخیر به کرات از بند 209 به 240 و بالعکس انتقال یافته است
در جریان این نقل و انتقالات کلیه لوازم شخصی و البسه ایشان توسط مسوولان زندان توقیف شده و این دو زندانی در حال حاضر در سرمای سلولهای اوین محبوس هستند.
توقیف لوازم شخصی زندانی که با هزینه شخصی آنها و پس از پایان بازجویی ها و انتقال آنها به بند عمومی توسط خانواده تهیه و پس از گذر از سیستم بوروکراسی و کارشکنی های مسوولان سرانجام در اختیار زندانیان قرار گرفته بود نمایانگر دور جدیدی از اقدامات ایذایی برای محروم نمودن جوانان فعال سیاسی از ابتدایی ترین حقوق در سیستم قضایی است.
این اقدامات در حالی صورت می گیرد که روز پنجشنبه مسوولان زندان اوین حتی با حکم رسمی دادستانی از ملاقات حضوری زندانیان ممانعت نمودند و صراحتا اعلام نمودند که تنها نهاد تصمیم گیرنده در مورد ملاقات زندانیان بازجویان هستند.
*****
پاسخ دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به دروغگویی های رئیس این دانشگاه

در پی مصاحبه جالب توجه جبل عاملی رئیس دانشگاه علم و صنعت در مورد مرگ میترا رضایی دانشجوی این دانشگاه، دانشجویان علم و صنعت جوابیه ای خطاب به وی را خبرنامه امیرکبیر ارسال کرده اند که متن این جوابیه در ادامه آمده است:
2 روز قبل آقای جبل عاملی رییس دانشگاه علم وصنعت در مصاحبه با خبرگزاری وابسته مهر، به جای عذرخواهی ازفاجعه رخ داده در دانشگاه تحت مدیریتش، دروغ های شاخداری را بهمراه مغلطه حرفه ای تحویل افکار عمومی داد. در همین رابطه دانشجویان و شاهدان عینی این ماجرای تاسف برانگیز، موارد دیگری از ابعاد این مسئله را آشکار کردند.
دکتر جبل عاملی در "موشکافی" عجیب وغریبی گفته اند "وسیله نقلیه ای که دانشجوی متوفی با آن برخورد کرده است، کامیون نبوده بلکه کامیونت بوده است." و "کامیونت ها از قوانین مرتبط با تردد کامیون ها تبعیت نمی کنند." این مغلطه از همان دست مواردی است که آقای دکتر از معاونت حقوقیشان یاد گرفته اند و پیش از این دانشجویان خبر از آن داده بودند. در همین رابطه با بررسی قوانین مربوطه مشخص شد بارکش ها، اعم از کامیون وکامیونت وتریلر زمانی که بارشان مصالح ساختمانی و نخاله باشد از یک قانون تبعیت میکنند اما در مواردی که بار مواد غذایی باشد، کامیونت ها مجاز به حمل بار در روز هستند.
در مورد دیگر ایشان گفته اند: "حادثه در کنار کارگاه اتفاق افتاده و در خیابان دانشگاه نبوده است." این دروغ شاخداریست که بار جرایم ایشان را سنگین تر میکند. تمامی شاهدان وعکسهای موجود خبر از این می دهند که مکانی که آن مرحومه در آنجا زیر کامیون رفت دقیقا وسط خیابان اصلی دانشگاه بوده است. شاید به همین دلیل بود که حراست دانشگاه از نزدیک شدن دانشجویان به مکان حادثه واحیانا عکسبرداری به شدت واهمه داشت و خون آن مرحومه نیز بلافاصله شسته شد وهیچ کروکی کشیده نشد. اما در صورت نیاز شاهدان عینی حاضر به شهادت در این مورد می باشند. همچنین محل افتادن جنازه نزدیک به 20 متر با درب کارگاه فاصله داشته واصولا یکی از اتهامات این است که چرا اجازه داده شده درب کارگاه نزدیک پررفت وآمدترین نقطه دانشگاه باشد.
با این اوصاف سوالات اساسی باقی می ماند که ایشان باید جوابگوی آنها باشند:
یک راننده کامیونت یا هر خودروی دیگری بدون گواهینامه چگونه روزهای متوالی در دانشگاه به تردد میپرداخته است؟ با توجه به اینکه بارکش های حمل مصالح ساختمانی از قوانین خاصی تبعیت میکنند از جمله اینکه راننده حداقل سنش میبایست 23 سال باشد، آیا انتظامات دانشگاه از روی چهره این فرد هم نمیتوانست بی گواهینامه بودن وی را تشخیص دهد؟
چرا درب کارگاه ساختمانی در فاصله نزدیکی با پررفت وآمدترین نقطه دانشگاه قرار داشته ومدیران به این مسئله هیچ توجهی نکرده اند؟
با توجه به اینکه گزارش تخلف راننده خاطی دو روز پیش از ماجرا به مسئولین داده شده بود به چه دلیلی این شخص باز هم توانست به تردد غیرمجازش ادامه دهد؟
این ماشین کامیونت بود اما کدام علم وصنعتی هست که کامیون های واقعی را در طول روز در حال تردد ندیده باشد؟
گزارش رفت وآمد با سرعت بالای ماشین رییس انتظامات وموتورهای حراست وخودروهای سنگین که بارها تا آستانه تصادف پیش رفته بودند بارها به مسئولین مربوطه ارائه شده است. چرا هیچ پیگیری درباره نحوه تردد خودروها صورت نگرفت؟
چرا رییس دانشگاه یک عذرخواهی خشک وخالی از دانشجویان علم وصنعت وخانواده مقتول انجام نداده است؟
چرا زمانی که پدر آن مرحومه به تهران آمد ویکی از نزدیکان ایشان هم که دانشجوی علم وصنعت است به استقبال وی رفت، مسئولین حراست که دیدند آن دو به ترکی با هم صحبت میکنند دستپاچه شدند وشخص ترک زبانی را تمام وقت کنار آنها گذاشتند تا نکند آن دانشجو حقایق را به پدر مقتول بگوید؟
البته برای ما انتظار رسیدن حق به حقدار در این کشور را نداریم لیکن بد نیست افکار عمومی از حقایق مطلع باشند.
*****
امام جمعه ارومیه : جنازه اعدام شدگان را در خیابانها بچرخانید!
غلامرضا حسني امام جمعه سفیه و بیشعور ارومیه ، در خطبه هاي نمازجمعه ابن شهر گفت: تمنا و خواهش ملت اين است که فرامين رهبر معظم انقلاب اسلامي را به سمع ملت ايران برسانند و چشم فتنه را از بيخ و بن برکنند.
وی با اشاره به اعدام دو نفر و محکوميت 11 نفر ديگر گفت: بايد براي جلوگيري از آشوبها، جنازه هاي اعدام شده ها در خيابانهاي تهران در مقابل ديد عموم قرار بگيرد.
وي افزود: اين زباني که به جاي جمهوري اسلامي، جمهوري ايراني مي گويد بايد کنده شود و قلوب داغدار خانواده هاي شهدا و دلسوزان انقلاب با اعدام آنهايي که به عاشوراي حسيني اهانت کردند، درمان مي يابد.امام جمعه اروميه گفت: ايران براي فتنه گران جا ندارد بايد اينها بروند اگر اين افراد بمانند نماز مقدس جمعه را آلوده مي کنند، اينها افرادي هستند که در نماز جمعه تهران رقصيدند، اينها در ايران ماندني نيستند
*****
امام جمعه زاهدان : اعدام ها امنیت و همدلی نمی آورد

مولوي عبدالحميد ؛ امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌هاي نماز جمعه زاهدان در مسجد مكي اين شهر گفت : پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال 1357 با قيام و به خواست مردم ايران بود و مانند بسياري از كشورهاي ديگر با كودتاي نظامي اين انقلاب پيروز نشد. و امروز نيز استمرار و بقاي آن به خواست و اراده مردم بستگي دارد.
وي گفت : من آنچه را كه به خير و صلاح ملت و مسئولان و دلسوزانه مي‌دانم بيان مي‌كنم و نبايد سخنان من مورد سوءتعبير قرار گرفته و مغرضانه تعبير شوند. همه ما مسئوليتهايي داريم كه نبايد از زيربار آنها شانه خالي كنيم.
مولوي عبدالحميد گفت : تدبير رهبر فقيد و بنيانگذار انقلاب اسلامي كه توانست همه اقشار جامعه و تفكرات و سليقه‌هاي مختلف و اقوام و مذاهب را حول يك هدف مشترك و يك پيام واحد گردهم آورد و وحدت كلمه و اتحاد مردم موجب پيروزي ملت در برابر يكي از بزرگترين قدرتهاي حكومتي شد. اينك نيز همان اتحاد و وحدت كلمه براي بقاي جمهوري اسلامي لازم است.
وي افزود : جمهوري اسلامي كه به جاي نظام پادشاهي در ايران مستقر شد با راي و انتخاب مردم استقرار يافت و نه با قدرت سلاح و خشونت. هيچ سيستم حكومتي در دنيا با قدرت اسلحه حفظ نشده است بلكه آنچه موجب بقاي حكومتهاست ، گسترش عدالت و حفظ مردم در صحنه است. انقلاب اسلامي نيز با زور اسلحه پيروز نشده است بلكه حضور مردم در صحنه و خواست آنان بوده كه انقلاب را پيروز كرده است امروز نيز خواست مردم و رضايتمندي آنان موجب بقاي نظام است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت : متاسفانه ما دسترسي مستقيم به مسئولان نظام نداريم و اگر مي‌داشتيم من بطور مستقيم اين مسايل را با آنان مطرح مي‌كردم كه بايد آنان چاره‌اي براي بدست‌آوردن و جلب رضايت مردم بيانديشند. نظام نمي‌تواند با يك جناح اصولگرا يا اصلاح‌طلب حفظ شود زيرا در اين كشور گروهها و تفكرات و اقوام و مذاهب مختلفي زندگي مي‌كنند كه بايد همه آنان در قدرت شريك باشند و تنها راه جلب رضايت مردم و ضامن بقاي نظام در شرايط فعلي مي‌تواند تشكيل يك دولت فراگير متشكل از گروههاي مختلف اصولگرا و اصلاح‌طلب و اقوام و مذاهب با سعه صدر باشد.
مولوي عبدالحميد گفت : در بسياري از ممالك شرق و غرب دنيا زمانيكه يك سياست جواب نمي‌دهد آنرا تغيير مي‌دهند . در كشور ما نيز بسياري از سياستها جواب نداده و اعتراضات و مسايلي كه در كشور بوجود آمده است حكايت از مطالباتي دارند كه بي‌پاسخ مانده است. اين اعتراضات بايد شنيده شوند و سياستهاي نادرستي كه موجب آن شده‌اند تغيير يابند.
وي افزود : آنچه قابل تغيير نيست قرآن و احاديث پيامبر است . اما قانون وحي منزل نيست كه قابل تغيير نباشد. بلكه بايد به نحوي قوانين و سياستها را تنظيم و اصلاح كرد كه رضايت همه مردم جلب شود. با كوچكترين انتقاد و سخني نگوييم كه اسلام و نظام در خطر هستند. اسلام و نظام زماني در خطر هستند كه دايره و حلقه براي مردم در آن روزبروز تنگ‌تر شود. اگر اعتراضات به حق پذيرفته شوند و اعتراضات ناحق نيز پاسخ قانع‌كننده‌اي دريافت كنند مشكلات بهتر حل خواهند شد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت : وقتي ما سخني را از سر خيرخواهي و دلسوزي بيان مي‌كنيم و يا از حق و حقوقمان سخن مي‌گوييم اين به معناي زياده‌خواهي نيست . ما مي‌گوييم اگر نظام به اعتراضات و انتقادات اقوام و اهل سنت و اقشار ديگر مردم ايران گوش فرا دهد استمرار آن تضمين مي‌شود و اگر سعه صدر و تحمل وجود نداشته باشد مردم احساس مي‌كنند كه نظام اسلامي نمي‌تواند مشكلات را حل كند.
مولوي عبدالحميد افزود : آنچه موجب نجات و علاج كشور مي‌شود اين است كه هيچكس نبايد خود را بالاتر از انتقاد بداند . در اسلام همه انسانها مسئول هستند و خط قرمزي براي انتقاد سازنده نبايد وجود داشته باشد. بطور معمول دوستان و مشاوران انتقادات را صريح و روشن بيان نمي‌كنند. مشكلي كه شاه داشت نيز همين بود كه دوستان و مشاوران وي اعتراضات و انتقادات مردم را به او نمي‌گفتند و او زماني صداي اعتراضات را شنيد كه ديگر خيلي دير شده بود.
وي گفت : هيچكس نبايد از انتقاد فرار كرده و از آن دوري كند . جمهوريت نظام به معناي حق حاكميت مردم است و اسلاميت آن اين حق و آزادي را بيشتر مي‌كند نه اينكه آنرا محدود نمايد. بنيانگذار انقلاب اسلامي و رهبر انقلاب بارها براين نكته تاكيد كرده‌اند كه مردم ولي نعمت نظام هستند. پس بگذاريم مردم انتقاد كنند. و همه بايد پاسخگو باشند حتي در بسياري از كشورهاي غيراسلامي مردم براحتي از عاليترين مقامات كشور و روساي جمهور انتقاد مي‌كنند . اگر فضاي انتقاد سازنده در كشور وجود داشته باشد تخريب و انفجار فريادهاي مردم بوجود نمي‌آيد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه گفت : پيامبر و خلفاي راشدين از انتقاد استقبال مي‌كردند . حتي يك نفر يهودي حضرت علي را به نزد قاضي منتسب و منتخب وي برد و از وي طلب حق كرد. حضرت علي با وجود آنكه خليفه بود در دادگاه حاضر شد و به دليل اينكه شهادت فرزند براي پدر پذيرفته نشد حكم دادگاه عليه وي و به نفع فرد يهودي صادر شد و حضرت علي با وجوديكه مي‌دانست حق با خودش است حكم دادگاه را پذيرفت . چنين عدالتي موجب مشرف شدن فرد يهودي به اسلام شد و در روايتي ديگر از حضرت عمر خليفه دوم مسلمانان فردي از ميان مردم برمي‌خيزد و شمشيرش را درآورده رو به حضرت عمر مي‌گويد اگر از مسير سنت پيامبر تخطي كردي با اين شمشير تو را به راه راست بازمي‌گردانيم و خليفه خداوند را بخاطر وجود چنين افرادي در جامعه سپاس مي‌گويد. بنابراين نبايد شرايطي فراهم شود كه مردم نتوانند حرف و ديدگاه خود را آزادانه بيان كنند و به مسئولان دسترسي نداشته باشند. زيرا فلسفه حكومت گرفتن حق مظلوم از ظالم و برقراري انصاف و مساوات است.
مولوي عبدالحميد در ادامه با اشاره به افزايش آمار اعدامها در كشور گفت : مسئله اعدامها در كشور ما موجب نگراني مردم شده است. كشور ما از معدود كشورهايي است كه آمار اعدام در آن زياد است. بويژه آمار اعدامها در استان سيستان و بلوچستان از همه استانهاي كشور بيشتر است. در حاليكه اسلام فقط در مورد قتل اجازه قصاص قاتل را آنهم در صورت عدم رضايت اولياي دم داده است و در موارد ديگر راههاي بهتري مانند زندان و ... وجود دارد. اعدام نمي‌تواند مشكلات جامعه را حل كند بلكه بر ميزان مشكلات مي‌افزايد. ( تكبير مردم ) بايد توجه داشته باشيم كه در طول دوران پيامبر و خلفاي راشدين بويژه حضرت علي تعداد اعدامها بسيار معدود و انگشت‌شمار بوده‌اند.
وي افزود : ما در ميان مردم مي‌بينيم كه اين اعدامها آثار مثبتي نداشته‌اند و درخواست خيرخواهانه و دلسوزانه ما اين است كه براي اين مسئله چاره‌جويي شود زيرا اعدام نمي‌تواند امنيت و همگرايي و همدلي رابيشتر كند . (تكبير مردم )
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت : مطلب ديگري كه موجب نگراني مردم شده است اعتراف گرفتن با اعمال فشار و شكنجه است كه چنين پديده‌اي را نه اسلام و دين قبول دارد و نه قانون اساسي ( تكبير مردم ) . ما مي‌گوييم بايد قانون اجرا شود و مسئولان نيز مجري قانون باشند.
مولوي عبدالحميد در بخش پاياني سخنان خود به مشكلات مرزي و معيشتي مردم استان سيستان و بلوچستان اشاره كرد و گفت : اين استان كشاورزي و دامداري و صنعت قابل توجهي ندارد و مردم از طريق مرزها امرار معيشت مي‌كردند. با بسته شدن مرزها مشكلات مردم چند برابر شده است و نرخ بيكاري نيز افزايش يافته است تا آنجائيكه برخي از مردم حتي قدرت خريد نان را ندارند.و هر چه ميزان فقر بيشتر باشد فساد و ناامني در جامعه بيشتر خواهد شد. و مسئولان بايد با درايت و تدبير مرزها را باز كنند تا مردم زندگي راحتي داشته باشند
*****
صفحه نخست "لجن نامه کیهان" امروز شنبه 10 بهمن 1388، که قرار است تا چند ساعت دیگر انتشار یافته و توزیع گردد

سیرک نماز جمعه و یاوه گویی های شیخ نادان "احمد جنتی" به حکایت روزی نامه حسین بازجوی ملعون و بدبخت:
آيت الله جنتي در خطبه هاي جمعه تهران تبيين كردند ترحم به مفسدين في الارض ، پايمال كردن حق مردم است
امام جمعه موقت تهران با بيان اين كه امام(ره) «اسلام مدير» را به دنيا معرفي كرد، گفت: «امام اسلام مدير را معرفي كرد كه نه تنها يك مملكت، بلكه دنيا را مي تواند اداره كند كه در گذشته نيمي از دنيا را اداره كرده و در آينده هم همه دنيا را اداره خواهد كرد.»
آيت الله جنتي در آغاز خطبه دوم نمازجمعه تهران با تبريك به مناسبت دهه فجر گفت: «دهه فجر عيدي بود كه خداوند به مردم داد و به آنها عزت و افتخار داد. پس دهه فجر، دهه شكر است.»جنتي تصريح كرد: «امام بزرگوار را خداوند مبعوث كرد و ايشان تفسير كردند كه علما وارث پيغمبرانند؛ چرا كه داراي صفاتي چون تواضع، ضدظلم، خداترس، محروم نواز، سرسخت در مقابل دشمن و... بودند.»
وي با بيان اين كه امام(ره) اسلام را زنده كرد، افزود: «امام كاري كرد كه در دنيا بي سابقه و باور نكردني بود و در شرايطي كه اسلام افيون ملت ها شناخته مي شد و خود مسلمانان باور كرده بودند كه اسلام باعث عقب ماندگي است و حتي بچه مسلمان ها خجالت مي كشيدند كه بگويند مسلمان هستند و... امام(ره) آمد و اسلام را معني كرد.»
امام جمعه موقت تهران بيان كرد: «امام(ره) اسلامي را معرفي كرد كه اسلام قرآن، پيغمبر، علي و حسين اسلام ضدظلم، علم پرور و عالم پرور و حامي مستضعفين، دشمن مستكبرين و اسلام قانون است كه ذلت را نمي پذيرد.» وي با بيان اين كه امام(ره) هيهات مناالذله را زنده كرد، افزود: «طرز تفكر غلطي حاكم شده بود كه يا بايد در قطب شرق و يا در قطب غرب بود؛ امام(ره) شعار نه شرقي، نه غربي را مطرح كردند كه از شعارهاي سازنده امام(ره) و زيربنايي و اساسي بود.»دبير شوراي نگهبان تصريح كرد: «امام(ره) اسلام مدير را كه قدرت اداره كشور را دارد معرفي كرد كه نه تنها يك مملكت، بلكه دنيا را مي تواند اداره كند كه در گذشته نيمي از دنيا را اداره كرد و در آينده هم همه دنيا را اداره خواهد كرد.»
جنتي با اشاره به اين كه امام(ره) انسان ها را تربيت كرد، گفت: «امام(ره) ابتدا اسلام را معرفي كرد و بعد انسان ها را زنده كرد. همان انسان ها كه در سراشيب سقوط قرار گرفته بودند را يك مرتبه از منجلاب بالا كشيد و فطرت اسلامي و الهي شان را زنده كرد و در بين آنها عاشق شهادت و جهاد در راه خدا پيدا شد؛ در حالي كه اسم شهدا تنها در زيارت نامه ها ديده مي شد.»وي اظهار كرد: «امام(ره) به انسان ها اعتماد به نفس داد كه اگر بخواهيد مي توانيد خود را نجات دهيد و بهترين روي زمين باشيد و در هر زمينه اي توفق پيدا كنيد. بنابراين امام(ره) تاكيد به توانستن مردم كرد و مردم را به صحنه كشيد.»
جنتي در ادامه گفت: امام(ره) به مردم فهماند كه شما مردم، مدير و صاحب مملكت هستيد و سرنوشت تان به دست خودتان است كه اين موضوع تا آن زمان سابقه نداشت و جزو آرزوهاي مملكت بود، امام اين را عملي كرد و گفت «مردم ولي امور هستند»، مردم نيز فهميدند كار به دست خودشان است و نماينده و رئيس جمهور را خودشان بايد انتخاب كنند.دبير شوراي نگهبان اضافه كرد: وقتي مردم به صحنه آمدند، فهميدند دشمن با مردم طرف است و مردم هم با دشمن طرف هستند و اين وضع سي سال ادامه يافت و الگوي امام براي دنيا مطرح شد، اما متاسفانه حكومت ها نخواستند اين الگو را كه صاحب مملكت مردم هستند و بايد متصدي امور باشند و سرنوشت خود را تعيين كنند، درك كنند. وي در ادامه با اشاره به اينكه كشورهايي مثل لبنان و فلسطين الگوي امام را گرفتند، افزود: افغانستان نيز در مقطعي كه شوروي آنها را اشغال كرده بود (در مبارزات) الگو و پيام امام را گرفتند، اما ديگران اين پيام بزرگ را نگرفتند.
وي در عين حال گفت: اين پيام هنوز و تا حضور حضرت مهدي(عج) ادامه دارد و همه چيز را عوض كرده است. خطيب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به اين كه مطابق تاريخ، هميشه كساني كه در راس قدرت قرار گرفته اند به دنبال زندگي اشرافي و... بوده اند، گفت: مردم نيز اشرافيت آنها را پذيرفته بودند اما امام(ره) وضع را تغيير داد؛ چنان كه شاهد بوديم كسي كه بالاترين قدرت در دنيا بود، يعني قدرت حاكم بر دل هاي مردم بود و وقتي اشاره مي كرد جانها كف دست بود، اين چنين در خانه اي فقيرانه در سطح زندگي متوسط مايل به فقير زندگي مي كرد.
وي ادامه داد: وضع به كلي عوض و معلوم شد مي شود و بايد كسي بر مردم حكومت كند كه ساده زيست و متواضع باشد و خود را بزرگتر و ارباب مردم نداند و پول مردم را براي مردم خرج كند؛ اين امري تازه بود و همه دنيا را مبهوت كرد و هر كسي كه آمد در مقابل عظمت امام متواضع شد.جنتي در ادامه با بيان اينكه امام توطئه ها را خنثي كرد، تصريح كرد: سي سال است كه كار به دست مردم است و توطئه ها توسط مردم خنثي مي شود و هر فتنه اي كه مي شود، با پشتيباني مردم خنثي مي شود؛ همان طور كه 18 تير 78 در 23 تير با حركت مردم تمام شد و جريان عاشورا كه بسيار حساب شده و هماهنگ و به قصد براندازي بود توسط مردم در 9 دي خاموش شد؛ اينها كاري است كه امام كرد؛ پس امام هنوز زنده است و فرمان مي دهد و مردم براي رعايت سياست هاي او كار مي كنند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با تأكيد بر اينكه دهه فجر، دهه شكر و قدرداني است، گفت: بايد حقايق را براي نسل موجود و نسل آينده تبيين كرد تا همه بدانند امام چه كرده است.وي افزود: توصيه مي كنم براي نسل جوان روشن شود؛ چرا كه آن ها نمي دانند چه بوده و چه شده، فيلم سازان قدرتمند مي توانند از گذشته، حال و افق آينده فيلم براي آگاهي بخشي به آيندگان بسازند و مسئولان نيز بايد تا جايي كه توان دارند به مردم خدمت كنند كه اين مردم واجب الخدمت هستند.
دبير شوراي نگهبان همچنين با بيان اينكه در وضع فعلي، مردم، قوه قضائيه، اطلاعات، مسئولان امنيتي و... هر كدام يك وظيفه دارند، افزود: قوه قضائيه مسئوليت سنگينش رسيدگي به وضع آشوبگران است. وي خطاب به آيت الله لاريجاني گفت: اي برادر كه شما را مي شناسم و مي دانم با دل پاك مسئوليت قبول كرده ايد و قصد خدمت داشته ايد، در حالي كه علاقه شديد به درس خواندن داشتيد و حاضر نبوديد از كار درسي تان كاسته شود، به هر حال شما آمديد و روحيه ضد ظلم، انقلابي و ولايي داريد، پس بياييد براي رضاي خدا همين طور كه دو نفر را صريح اعدام كرديد، دست شما درد نكند، مردانه بايستيد. وي با اشاره به اين مطلب كه هر جا سستي و ضعف داشته ايم، ضربه خورده ايم، افزود: 18 تير ضعف نشان داديم، بايد پرسيد دستگاه قضايي چند نفر را اعدام كرد كه عاشورا به وجود آمد، مي گويم اگر ضعف نشان دهيد آينده بدتري در انتظار شماست.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با قرائت چند آيه آخر سوره مباركه احزاب گفت: با قرآن با شما حرف مي زنم، خدا به پيامبر مي فرمايد مطابق سنتي كه در اسلام و از گذشته وجود داشته، سه گروه يعني منافقين، افراد بيمار دل و شايعه سازان اگر دست برندارند، به تو دستور مي دهم به آن ها حمله كن و آنها را سخت بكش. البته قانون بايد رعايت شود اما قرآن نيز بايد رعايت گردد و اسلام، انقلاب و ولايت فقيه حفظ شود.وي با بيان اينكه خدا رحم نكند به كساني كه به مفسدان في الارض رحم مي كنند، گفت: جاي رأفت نيست و جاي غلظت است، همان طور كه در زمان پيامبر، پيمان شكنان را كشتند، ما نه مي توانيم افراط در مجازات داشته باشيم و نه تفريط در مجازات. جنتي در ادامه به حماسه مردم آمل در 6 بهمن اشاره كرد و افزود: همان طور كه مقام معظم رهبري نيز فرمودند دشمن بداند سنگر را مردم فتح مي كنند؛ پس مردم هميشه بايد در صحنه باشند.
وي در پايان به زلزله هائيتي اشاره كرد و گفت: مي بينيم آمريكايي ها از هر مناسبتي استفاده مي كنند، حتي اگر خون مردم ريخته و خانه هايشان ويران شود به جاي رساندن غذا و دارو حضور نظامي پيدا مي كنند؛ پس اگر ما با آمريكا دشمن هستيم به خاطر اين وضع آمريكاست.
به گزارش ايسنا آيت الله جنتي در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران به پيمان و عهدنامه اي كه پيامبر(ص) با مسلمين و برخي مشركين زمان امضا كردند اشاره كرد و گفت: «اگر كسي بدعتي در دنيا گذاشت و خواست با افكار مردم بازي كند ما در مقابل آن مي ايستيم و نمي توانيم وجودش را تحمل كنيم؛ چرا كه براي حفظ سلامت فكري مردم بايد در مقابل بدعت گذاران مقاومت كرد و به آنها نمي توان آزادي داد و اين نكته بايد سرمشق قرار گيرد.»
امام جمعه موقت تهران با بيان اين كه در اين عهدنامه، پيامبر نژادپرستي يهود را شكست، افزود: «پيامبر حقوق شهروندي يهوديان را به رسميت شناخت و همچنين يك سنت قبيله اي كه مطابق آن اگر فردي از يك قبيله به فردي از قبيله ديگر تعدي مي كرد، افراد قبيله از او حمايت مي كردند را شكست؛ چرا كه معتقد بود نبايد عصبيت قبيله اي داشت و هر كس ظلم مي كند بايد مجازات شود و امتيازات او نبايد باعث تبعيض شود و حتي اگر رئيس قبيله اي ظلمي كرد بايد با او برخورد شود.»وي در ادامه با اشاره به اين كه سه قبيله، حاضر به امضاي اين عهدنامه نشدند، تصريح كرد: «سه قبيله اي كه عهدنامه را امضا نكرده بودند پيشنهاد پيمان عدم تعرض را به پيغمبر دادند و پيامبر با اين شرط كه به دشمنان ما كمك نكنيد و متعرض به اصحاب ما نشويد پذيرفتند، اما وقتي آنها عهد خود را نقض كردند، در نشستي مشورتي تصميم گرفته شد كه آنها را بكشند. پيامبر نيز فرمودند كه رضايت خداوند نيز در اين است.»
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست: